Opgelost / Solved Probleem: A3 2017 geeft fout "E:Failed to clear BCB message: failed to find /misc partition" en is onbruikbaar, mogelijk na OTA update Android 8.
Er treedt een fout op bij diverse vormen van de resetten.
De A3 kan na de foutmelding wel in gebruik worden genomen.
Maar als er beveiligingsfuncties geactiveerd worden door de gebruiker gaat het fout.
Het toestel slaat dan op hol met foutmeldingen en is onbruikbaar.
Alleen reset en opnieuw instellen maakt toestel weer toegankelijk.
Dus zonder activeren beveiligingsfeatures is na reset toestel een enigszins werkend.
De instellingen zijn na aanzetten beveiliging en op hol slaan ook onbereikbaar geworden.
Het lukt ook niet om op het eenmaal op hol geslagen te "herstellen" via de veilige modus.
Menu is weg.
Ook uitzetten is amper mogelijk via de software als hij op hol is geslagen.
Het toestel is juist aangeschaft om die beveiligings features te gebruiken is is wat mij betreft onbruikbaar zonder.
Ook heb ik mijn twijfels over de stabiliteit na de foutmelding, die dus niet weg gaat.
Type toestel: SM-A320FL
Serienummer begint met RF8J3xxxxx (gekocht op Marktplaats, met doos, zonder bon, gechecked op stopheling)
Software: Android 8.0.0 A320FLXXU2CRG2
Er zit geen Google Account Verification (Factory Reset Protection) op de telefoon, of ik herken het niet.
De gmail gebruiker / het account is gewoon aan te maken op het toestel.
En op zich werkt het toestel dan, binnen de grenzen als hierboven aangegeven.
De reset is op drie manieren vergeefs uitgevoerd.
Via de (1) user interface "Fabrieksgegevens herstellen" en ook via
(2) Download/Odin mode oftewel hard Reset
(3) Via downgrade naar Android 7 PHN; wordt niet geïnstalleerd na uploaden uit Odin, gegevens gebruiker zijn zelfs niet weg!
De reset levert keer-op-keer dezelfde
foutmelding op:
#fail to open recovery_cause (no such file or directory)#
#reboot recovery cause is [UNKNOWN]#
No Support SINGLE-SKU
File-Based OTA
Supported API: 3
dm-verity verification failed...
E:Failed to clear BCB message: failed to find /misc partition"
Het probleem is dus reproduceerbaar, komt terug, helaas.
Er zijn op fora meer van deze meldingen over " e:failed to find /misc partition ". Meerdere gebruikers, ook met andere type Samsung toestellen (J5, A3, A5, A7, S7) rapporteren deze problen. Misschien niet allemaal hetzelfde probleem of oorzaak. Vaak na de OTA update na 8.0 (Oreo). Misschien de OTA update, het probleem veroorzaakte en het repareren ook onmogelijk maakt?
VRAAG:
Heeft iemand een idee wat de oorzaak van het niet echt kunnen 'wipen' is en hoe te verhelpen?
Wat zijn de oorzaken en de betekenis van:
- - dm-verity verification failed?
- - BCB message?
- - / misc partition?
Hoe zou dit op te lossen zijn?
Misschien is een root-procedure de oplossing om te kunnen downgraden, is deze er, waar is deze te vinden? Voor de A3 2017 op Oreo?
Is dit probleem misschien ook op andere telefoons van Samsung aanwezig, of zelfs opgelost?
Ik houd me aanbevolen!
</
DETAILS:
Als na deze foutmelding de telefoon is ingesteld (gmail account etcetera) met beveiligingsfeatures als encryptie en vingerafdruk, dan treden er problemen op.
Zonder wifi en zonder security features lijkt het toestel okee.
De telefoon is ineens heel traag, herstart, hangt en het regent fouten zoals:
"Het proces com.android.phone is gestopt" en "com.sec.epdg is gestopt"
Deze meldingen verschijnen zeker 3-10x na sluiten opnieuw
Kortom, de UI en telefoon stopt, de telefoon is niet meer te bedienen.
Hij is soms niet eens meer softwarematig uit te zetten.
Softwarematig uitzetten werkte na meermalen op uit drukken soms als een reset.
Alleen hard uit (10 sec uit knop) werkt.
Details over resetten:
Hoe heb ik geprobeerd hem te resetten?
1. Via het tandwieltje, instellingen, resetten.
2. Een factory reset als oplossing is beschreven op
https://eu.community.sams...ten-in/m-p/155623#U155623.
"Om een Hard Reset uit te voeren houd je de volgende toetsencombinaties ingedrukt tijdens het opstarten van het apparaat: aan/uit knop, de volume omhoog (+) knop en de home button. Vervolgens kom je in een menu terecht waar je met de volume toetsen kunt navigeren en met de aan/uit knop kunt bevestigen. Kies hier voor ‘Wipe data/factory reset’."
Via de UI en Download/Odin mode meermalen "Wipe data/factory reset"; geprobeerd. Werkt dus niet.
Problemen in detail.
Zoals aangegeven treden in het gebruik van de telefoon problemen op, als er security features worden aangezet na het inrichten van de telefoon. De features die problemen geven zijn: Pincode, Vingerafdruk instellen, Veilig opstarten (pincode vereist bij opstarten).
Na het aanzetten van deze features verschijnt na ingeven pincode het slotje, dit is open, waarna een zwart scherm komt met alleen icon-bar (accu, wifi enz) bovenaan.
De telefoon is ineens heel traag. Na een tijd wachten, niet gebruiken, en weer wakker maken met aanknop na in slaap vallen weer het slotje. De telefoon is herstart.
Na weer pincode en opstarten nu normaal scherm, maar meteen regent het fouten:
"Het proces com.android.phone is gestopt" en "com.sec.epdg is gestopt"
Deze meldingen verschijnen zeker 3-10x na sluiten opnieuw, ook verschijnt "IMS service is gestopt". Ook 1x iets over bluetooth gestopt gezien.
Kortom, de UI en telefoon stopt, de telefoon is niet meer te bedienen.
Hij is soms niet eens meer softwarematig uit te zetten. Softwarematig uitzetten werkte na meermalen op uit drukken soms als een reset. Alleen hard uit (10 sec uit knop) werkt.
Als oplossing om in elk geval de beveiliging uit te zetten, is de veilige modus geprobeerd (aan ingedrukt houden tot logo verschijnt, dan vol -). Bron: eu.community.samsung.com). Weer zwart scherm met icoonbar. In dat zwarte scherm werkt swipe down voor snel iconen wel, maar het Instellingen menu werkt niet, reageert niet op drukken tandwieltje, de beveiliging kan dus niet uitgezet worden. De enige oplossing lijkt dan dus een reset of herinstallatie. De reset werkt dus niet.
Downgrade?
Deze originele Android 7 firmware werd geïnstalleerd via ODIN (Odin3 v3.13.1).
Om een volledige wipe en herstel van de bestanden (\misc) te bewerkstelligen.
Deze oplosing werd ook aangeraden op
https://appuals.com/dm-ve...ication-failed-drk-first/
Geïnstalleerd werd de firmware for the Galaxy A3 SM-A320FL with product code PHN from Netherlands.
This firmware has version number PDA A320FLXXU2BRC1 and CSC A320FLPHN2BRC1.
The operating system of this firmware is Android 7.0 , with build date Sun, 07 Apr 9697 14:21:53 +0000.
Security patch date is 2018-03-01, with changelist 13072970.
Link:
https://www.sammobile.com...ad/A320FLXXU2BRC1/214641/
De installatie leek goed te gaan in Odin, na toestel reboot worden volgens een melding op de telefoon (correct) gegevens gewist, maar de foutmelding komt terug bij opstarten.
Ook staat in het recovery mode scherm 8.0.0 en ja het blijkt gewoon de bestaande Android 8 te zijn..
er is helemaal niets gewist of veranderd.
Oorzaak is mogelijk geen rechten om dit te doen?
Samsung Knox belemmert dit?
Sinds de OTA update naar Android 8?
Of corrupt geheugen oid?
Bekend probleem: OTA Android 8?
Op internet vind ik meer van deze meldingen over " e:failed to find /misc partition ".
Ik zie dat het bij anderen optreedt na de update na 8.0 (Oreo). Meerdere gebruikers, ook met andere type Samsung toestellen (J5, A3, A5, A7, S7) rapporteren deze problemen, soms icm de OTA upgrade naar Oreo.
Ik zie hier de fout ook op A3, A7 en S7 gerapporteerd:
https://eu.community.sams...ition-A7-2016/td-p/233802
Black screen S7: Black Screen + e:failed to find /misc partition
https://forums.androidcen...-find-misc-partition.html
Ca 10 klachten hier. S7, A5 (26 dagen geleden):
https://www.reddit.com/r/...ssagefailed_to_find_misc/
https://www.androidpit.de...ed-to-find-misc-partition; Samsung J5 (2017), bij streamen film crash en fout, firmware flash hielp. (Daar kon het wel.)
/> // einde details
[
Voor 37% gewijzigd door
EvertSchut op 31-10-2018 10:41
]