Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:58

Samsung heeft de Galaxy A3 2017 en A5 2017 gepresenteerd. De twee smartphones zijn beide waterbestendig en krijgen een ip68-classificatie mee. De kleinste heeft een 4,7"-oledscherm met een resolutie van 1280x720 pixels.

Door de relatief bescheiden bezels is de A3 2017 135,4x66,2mm breed, waarmee hij kleiner is dan vrijwel alle andere Android-smartphones in dezelfde prijsklasse. De A3 2017 heeft ten opzichte van zijn voorganger micro-usb verruild voor usb-c en heeft een vingerafdrukscanner in de Home-knop. De telefoon heeft een niet nader genoemde 1,6GHz octacore-processor, vermoedelijk een Exynos 7780, met 2GB geheugen. De opslag bedraagt 16GB, dat de gebruiker kan uitbreiden met een microsd-slot.

De A3 2017 krijgt een camera aan de achterkant met een maximale resolutie van dertien megapixels en een f/1.9-lens. De frontcamera heeft hetzelfde diafragma en een maximale resolutie van acht megapixels. De accu is met een capaciteit van 2350mAh aan de krappe kant.

Beide telefoons draaien Android 6.0 en komen op 3 februari uit in Nederland. De A3 2017 heeft een adviesprijs van 329 euro, de A5 2017 moet 429 euro opbrengen. Er is ook een A7 2017 met 5,7"-scherm, maar die lijkt vooralsnog niet beschikbaar te komen in Nederland.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0
SkinTouchwiz
CPUSamsung Exynos 7780
RAM2 GB
ROM16 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, GPS, 2,4 / 5 GHz a/b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C 3.0, 3.5mm audio aansluiting
Scherm4,7" HD, LCD
Back Camera13MP, F/1.9 (met ledflitser)
Front Camera8MP, F/1.9
Accu2350mAh
KleurZwart, Zilver, Roze
Afmetingen135,4 x 66,2 x 7,9 mm
Prijs€329,-
Release DatumJanuari
BijzonderhedenWaterdicht

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.009-01-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 25-01-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is er ook al een levertijden topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

rens-br schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:16:
[...]

Dat is inderdaad wel jammer. Maar ook met de 17% korting van de Media Markt is het toestel prijstechnisch helemaal niet interessant. Dit toestel past meer in de €230~€250 prijsklasse.
Ik quote je even vanuit het levertijden topic, ik wil daar de discussie niet aan gaan dat lijkt me hier meer op z'n plaats.

Ik irriteer me een beetje aan dit type reacties, dit las ik ook al in het nieuwsbericht op de frontpage.

Ik ben totaal geen Samsung fan, ik heb er zelf nog nooit 1 gehad. Maar kom eens met een gelijkwaardig alternatief.
Dus dit formaat, inclusief vingerafdruk scanner, waterdicht en USB C. En kom niet aan met die honkietonkie china phones waar je garantie tot aan de deur hebt en je maar af moet wachten of er onderdelen voor beschikbaar zijn als je een keer je toestel laat vallen en bijvoorbeeld een nieuw scherm nodig hebt.

Ik ben namelijk al een geruime tijd opzoek naar een handzaam toestel maar op deze 2 toestellen na kan ik niet iets bijzonders vinden. Met respectievelijk 402 en 447 euro zijn deze toestellen toch (nu nog steeds) een stuk duurder.

pricewatch: Sony Xperia X Compact Zwart
pricewatch: Sony Xperia Z5 Compact Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
kaasaanfiets schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:25:
Ik ben namelijk al een geruime tijd opzoek naar een handzaam toestel maar op deze 2 toestellen na kan ik niet iets bijzonders vinden. Met respectievelijk 402 en 447 euro zijn deze toestellen toch (nu nog steeds) een stuk duurder.
Ik denk eerlijk gezegd meteen aan de Wileyfox Swift 2 (Plus), is niet waterdicht, maar heeft verder wel alle andere eisen, maar heeft wel een 5" scherm ipv. 4,7".
Deze toestellen zijn beide high-end toestellen, met de bij behorende prijs. De A3 is een low-end/ mid-end toestel, voor een mid-end prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:25:
[...]

Ik quote je even vanuit het levertijden topic, ik wil daar de discussie niet aan gaan dat lijkt me hier meer op z'n plaats.

Ik irriteer me een beetje aan dit type reacties, dit las ik ook al in het nieuwsbericht op de frontpage.

Ik ben totaal geen Samsung fan, ik heb er zelf nog nooit 1 gehad. Maar kom eens met een gelijkwaardig alternatief.
Dus dit formaat, inclusief vingerafdruk scanner, waterdicht en USB C. En kom niet aan met die honkietonkie china phones waar je garantie tot aan de deur hebt en je maar af moet wachten of er onderdelen voor beschikbaar zijn als je een keer je toestel laat vallen en bijvoorbeeld een nieuw scherm nodig hebt.

pricewatch: Sony Xperia X Compact Zwart
pricewatch: Sony Xperia Z5 Compact Zwart
toon volledige bericht
Ik heb de teardown van de X compact bekeken en je wordt er niet vrolijk van hoeveel er los moet voordat de accu vervangen kan worden. Ik ben sowieso al helemaal geen fan van dat toestellen nu potdicht zitten. Bij de Sony moet zowel het moederbord eraf als meerdere lagen verwijderd worden. Bij de Samsung wacht ik ook nog even de teardown af. Als een toestel nauwelijks te repareren valt en ik laat het per ongeluk uit mijn vingers glippen kan ik straks honderden euro's betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

@tweakers, enig idee wanneer jullie hem gaan reviewen? Ik zie dat diverse sites hem al hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:57:
Bij Vodafone is hij al te krijgen voor minder dan de 329, mits je je contract verlengd en alles in 1 keer vooruit betaald. Nadeel is wel dat je dan mogelijk een Vodafone CSC toestel krijgt en dus mogelijk niet de Samsung updates maar afhankelijk bent van Vodafone... Scheelt wel 30 euro.

[afbeelding]

[mbr]Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.[/]
Andere firmware erop en klaar, in principe hoeft dit geen probleem te zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Mrjraider schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Andere firmware erop en klaar, in principe hoeft dit geen probleem te zijn 8)
Nee joh, ben je gek. Daarom zijn er ook alleen al diverse gevallen bekend van een softbrick, welke terug moest naar Samsung omdat het flashen van een generieke CSC het ding zo dood als een pier liet zijn.
Om maar niet te spreken over het verbreken van de fabrieksgarantie als je zelf gaat rommelen.

Ik heb even overlegd en nagedacht en geen providerspul voor mij. Ondanks dat je dan features misloopt (zoals bellen over 4G of wifi en aanverwante zaken die met een niet providertoestel (nog) niet gaan). Feit blijft dat als de provider geen zin heeft om nog een firmware goed te keuren hij er dan ook niet komt. De updateagenda en bijbehorende teams bij providers zijn beter, echter nog niet op het gewenste niveau. Daarnaast zijn providers mogelijk streng en wordt firmware afgekeurd. M.a.w. Android updates groeien al niet aan de bomen vergeleken bij Apple en daarom wil ik dus fabrieksupdates en niet nog een extra schakel.

Daarbij weet je helemaal niet wat er voor providerspul achter de schermen allemaal meedraait. Als er een proces meedraaid wat XYZVPC heet en als system proces loopt is dit dan vitaal of niet? Alleen als je het toestel root kun je zulke processen eraf gooien. Wellicht is het wel een diagnostics tool van de provider. Mocht je dan gaan betalen met het toestel via Samsung Pay, gaat er dan metadata naar de provider? Allemaal niet bekend. Deep packet inspection mag dan wel onderwerp van discussie zijn, je wilt niet weten hoe vol met privacy disclaimers een toestel tegenwoordig zit. Laat staan voorzien van extra providerspul.

Het liefst had ik dan ook geen Android maar een Windows Phone gekocht. Helaas zijn die er niet meer < 5 inch, of je krijgt een ouder model (Lumia 735).

[ Voor 47% gewijzigd door W00fer op 04-02-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ik heb hem net even in de handen gehad bij de mediamarkt. Qua formaat is het een ideaal ding. en hij ziet er ook goed gebouwd en afgewerkt uit. Ik voelde alleen een rand bij de afgeronde hoeken. Maar die voel ik bij de S6 edge ook.

Wat me wat tegenviel is dat de browser vast liep toen ik een filmpje van tweakers wou afspelen. Het geluid ging door maar het beeld bleef staan. Ik neem aan dat dit te wijten was aan een slechte internet verbinding van de Mediamarkt. Het geluid wat er uit kwam was ik niet van onder de indruk. Maar misschien moet ik het ook niet vergelijken met een HTC M8 met z'n stereo boomsound speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik snap je reactie totaal niet. Een firmware met andere csc code verbreekt je garantie niet. Daarnaast is een provider onafhankelijke firmware sneller met updates dan eentje die provider afhankelijk is. Mijn s6 was oorspronkelijk Vodafone maar daar heb ik dus een unbranded firmware overheen gezet. Werkt een jaar later nog steeds probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een tijd lang zeer tevreden gebruiker geweest van een Sony Xperia Z5 Compact, maar helaas van de hand gedaan omdat de camera keer op keer defect raakte en ik er op een gegen moment genoeg van had.
Bij gebrek aan een (voor mij) goede vervanger overgestapt op de One Plus 3, die nu plaats gaat maken voor de Samsung A3 2017. De One Plus 3 is een prima telefoon maar het formaat ging mij toch dwars zitten.
Mijn eisenpakket bestaat voornamelijk uit een compact formaat 4.5 tot 4.7 inch, (am)oled scherm en waterdichtheid.
CPU/snelheid moet niet van het type budget zijn maar ook niet top of the range want hele zware zaken ga ik er toch niet op draaien en Android draait deze dagen prima op gemiddeldge hardware.

Afgelopen weekend dus de A3 2017 besteld en ontvangen. Eerste indruk is goed. Lekker compact. Voelt solide aan en heeft een goede drip (One Plus 3 voelde vaak erg glad aan). De achterkant voelt bijna als plastic maar is schijnbaar een soort van glas.
Scherm is wel even wennen. Oled kleuren en contrast zijn prima, maar de 720 resolutie is net aan. Voldoende, maar had zeker niet lager moeten zijn. Helaas loop ik wel tegen een probleem aan bij het scherm want ik merk dat in het bovenste deel van het scherm een rose gloed aanwezig is. Na wat rondzoeken lees ik dat de Samsung S6 hier in het verleden ook veel last van heeft gehad en er is zelfs een app om de rose gloed te compenseren.
Maar een telefoon (ook met deze midrange prijs) moet gewoon goed zijn dus een afspraak staat al gepland om hem op te ruilen. Waarbij ik natuurlijk eerst in de winkel even wil kijken of het andere exemplaar het probleem niet heeft.

Verdere algemene indruk is goed. Snelheid is meer dan prima (ik speel geen games). Geugen van 2GB is voldoende, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik apps meestal uit het geheugen gooi na gebruik.
Accu lukt mij om het 2 dagen mee uit te houden. Ik gebruik dan ook geen zware applicaties. Enige waar ik nog aan moet wennen is de tijd die het duurt om de accu op te laden. Naar het schijnt duurt dit 1,5 uur. Bij de One Plus 3 was 20 minuten in de 2 tot 3 dagen voldoende. Maar valt me zeker niet tegen voor dit toestel.

Software lijkt ook prima in orde hoewel ik nooit een grote fan zal worden van de Samsung launcher. Ik gebruik nu Evie launcher en een van de reden is omdat deze de mogelijkheid biedt om apps te verbergen. Samsung heeft er blijkbaar nogal een handje van om apps mee te leveren die je niet kunt uninstallen en zelfs niet disablen. Vooral dit laatste zorgt er dus voor dat je niets anders kan doen dan een launcher te gebruiken die ze simpelweg niet laat zien.
Verder gebruik ik niet veel van wat Samsung toevoegt.

Al met al erg tevreden tot nu toe, alleen het scherm probleem hoop ik nog wel op te kunnen lossen door het toestel te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Bedankt voor je ervaring.

Ik zag ook dat er blijkbaar geen fast charge op zit. Ik ging er vanuit dat als een toestel USB C heeft het dan ook gaat charge heeft maar blijkbaar niet.
De A5 heeft het wel trouwens

Ik vond een interessante vergelijking tussen het opladen van de A7, A5 en de A3

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
A3, A5, A7 ( 2017) Battery Charging Test [Urdu/Hindi]

Je verstaat er niks van maar de beelden spreken voor zicht. Tot mijn verbazing kan je A3 met z'n non quick charge best goed meekomen met z'n grote broers.

De A5 is vol na 1:27 minuten (De A3 zit dan op: 89%)
De A7 is vol na 1:41 minuten (De A3 zit van op: 93%)
De A3 is vol na 1:57 minuten

Uiteraard is dat het gevolg van de kleinere accu maar dit valt mij niet tegen.

Edit: ik heb hem maar gekocht ;) bevalt me tot nu toe goed. Maar nog te kort om er wat over te zeggen.
Iemand toevallig al een idee hoe ik hem zo stock Android mogelijk kan maken ?

[ Voor 66% gewijzigd door kaasaanfiets op 11-02-2017 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Mijn scherm probleem is inmiddels "opgelost".
Heb hem omgeruild tegen een A5
Verkoper gaf aan dat de A3 erg populair is maar had dit scherm probleem nog niet eerder gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Chaser2600 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:58:
Mijn scherm probleem is inmiddels "opgelost".
Heb hem omgeruild tegen een A5
Verkoper gaf aan dat de A3 erg populair is maar had dit scherm probleem nog niet eerder gezien
Waarom heb je voor een a5 gekozen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:51:
[...]

Waarom heb je voor een a5 gekozen ?
De A3 was niet op voorraad
Heb toen de A5 in handen gehad en hoewel hij wat groter is is het scherm wel een hele verbetering.. met name de hogere resolutie
Performance verschil merk ik met mijn gebruik niet veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik had even getest of mijn toestel ook daadwerkelijk waterdicht is. Maar als je hem onder de douche gebruikt flipt het scherm helemaal. Is dat normaal ? Ook lijkt het speaker gaatje te vullen met water waardoor er bijna geen geluid / muziek met uit komt. Je moet het er dan wat uit kloppen om weer geluid te krijgen.

Maar het grootste probleem is dat hij aldoor zegt dat er water is gedetecteerd in de oplaadpoort, hierdoor kan het toestel niet worden opgeladen. Het is inmiddels al een dag geleden en heb even een paar keer goed in de connector geblaast om het resterende water er uit te blazen. Nu heb ik het toestel opnieuw opgestart en lijkt de melding (tijdelijk) verdwenen.
Is dit normaal en een bekend probleem bij waterdichte toestellen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:54
kaasaanfiets schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:38:
Ik had even getest of mijn toestel ook daadwerkelijk waterdicht is. Maar als je hem onder de douche gebruikt flipt het scherm helemaal. Is dat normaal ? Ook lijkt het speaker gaatje te vullen met water waardoor er bijna geen geluid / muziek met uit komt. Je moet het er dan wat uit kloppen om weer geluid te krijgen.

Maar het grootste probleem is dat hij aldoor zegt dat er water is gedetecteerd in de oplaadpoort, hierdoor kan het toestel niet worden opgeladen. Het is inmiddels al een dag geleden en heb even een paar keer goed in de connector geblaast om het resterende water er uit te blazen. Nu heb ik het toestel opnieuw opgestart en lijkt de melding (tijdelijk) verdwenen.
Op de smartphones van tegenwoordig kun je inderdaad je scherm vaak niet meer bedienen wanneer deze nat is. Het heeft iets te maken met de techniek waarmee de aanrakingen worden geregistreerd. Oplaadpoort inderdaad goed droogmaken, soms blijft er toch nog wat achter of denkt het toestel dat. Dan werkt een herstart vaak gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-06 16:09

Ik heb een S7 Edge, ik heb ook last van het "flippen" en het vol raken van de speaker. Ook kan het inderdaad nogal lang duren voordat de oplaadpoort droog is. Lijkt me dus normaal :)

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Ik had even getest of mijn toestel ook daadwerkelijk waterdicht is. Maar als je hem onder de douche gebruikt flipt het scherm helemaal. Is dat normaal ?
Dat is inderdaad vrij normaal. Huidige touchscreens werken met capacitieve schermen. Tijdens een aanraking met je vinger gaat er een lading van plek x naar plek y, waardoor je scherm weet waar je bent. Als er water op komt wordt die lading ook overgebracht. Op het moment dat er dus heel veel water op ligt gaat er heel veel lading 'op en neer' en snapt je scherm het niet meer.

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:13

oNo

...
Je verstaat er niks van maar de beelden spreken voor zicht. Tot mijn verbazing kan je A3 met z'n non quick charge best goed meekomen met z'n grote broers.
...
Beide hebben ondersteuning voor snelladen, maar alleen de A5 heeft daadwerkelijk een snellader in de doos. Bij de A3 zit een 7,75W-lader, bij de A5 is dat een 15W-lader.

reviews: Samsung Galaxy A3 en A5: midrange-telefoons in S7-jasje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-06 08:35
Hoe zit het tegenwoordig met de custom roms icm de exynos processor van samsung? Nog steeds moeilijk hiervoor roms te ontwikkelen?

Ik zoek een (simpel) telefoontje kleiner dan 5inch. Maar heb wel heel graag cyanogenmod / lineage erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-07 18:19
Z500 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:16:
Hoe zit het tegenwoordig met de custom roms icm de exynos processor van samsung? Nog steeds moeilijk hiervoor roms te ontwikkelen?

Ik zoek een (simpel) telefoontje kleiner dan 5inch. Maar heb wel heel graag cyanogenmod / lineage erop staan.
Dan moet je verder zoeken want Samsung geeft de source code niet vrij.
rens-br schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:38:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd meteen aan de Wileyfox Swift 2 (Plus), is niet waterdicht, maar heeft verder wel alle andere eisen, maar heeft wel een 5" scheen
Maar 5" vind ik nou juist weer te groot om als compact gezien te worden. Ik vind een toestel met een diagonaal van ongeveer 4,7" compact. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de gebruikte bezels maar in de praktijk zal dit een breedte van 65mm zijn terwijl 5" vaak weer 70+mm is.

Helaas zijn er weinig alternatieven en daarom vind ik een iPhone 7 wel ideaal omdat die toch wat handzamer is dan de S7 die ik heb. Dit komt ook omdat ik er een case omheen doe wat het toestel ook weer groter maakt.

[ Voor 47% gewijzigd door Garret1410 op 24-02-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
-knip-

[ Voor 98% gewijzigd door W00fer op 05-03-2017 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Mrjraider schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:36:
Ik snap je reactie totaal niet. Een firmware met andere csc code verbreekt je garantie niet. Daarnaast is een provider onafhankelijke firmware sneller met updates dan eentje die provider afhankelijk is. Mijn s6 was oorspronkelijk Vodafone maar daar heb ik dus een unbranded firmware overheen gezet. Werkt een jaar later nog steeds probleemloos.
Heb je dat zwart op wit dat zelf flashen de garantie niet verbreekt? Geloof er niet veel van gezien de e-fuses die de merken gebruikten, de flash counter die Samsung had/heeft (met bekende driehoek) en aanverwante topics.
Chaser2600 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:36:
Naar het schijnt duurt dit 1,5 uur. Bij de One Plus 3 was 20 minuten in de 2 tot 3 dagen voldoende. Maar valt me zeker niet tegen voor dit toestel.

Software lijkt ook prima in orde hoewel ik nooit een grote fan zal worden van de Samsung launcher. Ik gebruik nu Evie launcher en een van de reden is omdat deze de mogelijkheid biedt om apps te verbergen. Samsung heeft er blijkbaar nogal een handje van om apps mee te leveren die je niet kunt uninstallen en zelfs niet disablen. Vooral dit laatste zorgt er dus voor dat je niets anders kan doen dan een launcher te gebruiken die ze simpelweg niet laat zien.
Verder gebruik ik niet veel van wat Samsung toevoegt.

Al met al erg tevreden tot nu toe, alleen het scherm probleem hoop ik nog wel op te kunnen lossen door het toestel te vervangen.
Heb je een foto (gemaakt) van die rose gloed? Heb gezocht op S6 pink tint en het ziet er niet best uit. Het zou screen burn in kunnen zijn zeggen sommigen. Klopt dat?

Die 1,5 uur laadtijd vind ik een beetje zeurpieten hoor. Je kan voor 24,99 gewoon de officiële fast charger kopen. De Samsung bloat die jij omschrijft: je doet net alsof er 30 apps op staan. Het zijn er 3 of 4 ofzo :') die ook nog in een apart Samsung mapje zitten.
Daarvan kan je er ook nog 2 verwijderen: S Health en S Voice door op bewerken te drukken.
Het enige wat ik jammer vind is dat je voor de geheime map in moet loggen bij Samsung. Tot nu toe heb ik hem nog niet nodig gehad.
Z500 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:16:

Voor de A3 2016 zijn ook CM roms uitgekomen dus voor de 2017 ben ik er ook niet bang voor. Niet dat ik die nodig heb want stock rom voldoet in principe prima. Enige ding wat ik wel zou willen is root voor een paar apps maar ach daar valt ook wel mee te leven.

Overigens, de flipcase van de A3 2016 past gewoon op een 2017. Het cameragat klopt niet, want op de A3 2017 zit de camera wat lager maar verder past het prima. Het toestel zit er ietsjes losser in dan de A3 2016 die echt klemt. Zal tienden van millimeters verschil zijn. Mocht iemand de 2017 flipcase niet mooi vinden is het een tip.

[ Voor 39% gewijzigd door W00fer op 05-03-2017 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:43

DirtyBird

Praktiserend denker

Hoewel dit niet over de A3 of A5 gaat wil ik toch even reageren aangezien er hier nogal wat vraag is naar kleine stock android telefoons.
Kijk eens naar de BQ A4.5. Android One telefoon met 4,5" scherm. Nadelen zijn wel dat ie niet erg high-end is en een wat afwijkende resolutie. Mijn ervaringen zijn wel positief met het toestel. Ik heb ook aan de A3 gedacht, maar vind m toch wel duur en ben geen fan van Samsung.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686983

Kan de extra software van Samsung eraf? Net even de A3 bekeken en het lijkt me een fijn ding. Goed formaat, had nog wel iets kleiner gemogen en waterdicht. Erg snel vond ik hem niet overigens. Zou mooi zijn als CM 13 erop kan, dan heb ik de perfecte smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 686983 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:58:
Kan de extra software van Samsung eraf?
Moet je even op XDA / Lineageos.org kijken of er al builds zijn voor de Galaxy A3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan ik een contactpersoon tot favoriet maken?
Kan toch niet moeilijk zijn maar ik kom er niet uit.
Voor mij belangrijk omdat die door de do-not-disturb modus kunnen komen in noodgevallen.
Moet ik dan eerst zelf een groep genaamd 'favorites aanmaken'?
Simpelweg op het sterretje klikken werkt niet, het sterretje zie ik nergens.

Aanvulling:
Het betrof contactpersonen op de simkaart, die zijn blijkbaar read only en kunnen dus niet tot favoriet gemaakt worden.

Opgelost dus.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 686983 op 13-05-2017 21:36 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariehh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04 18:22
Ik kan alleen maar bellen nadat ik de telefoon opnieuw heb opgestart, anders blijft hij maar hangen en gebeurd er niks. Geen kiestoon.

Iemand anders hier ook last van?

Tele2, signaal 4/4. Komt bij Media markt vandaan, ik heb altijd gedoe met spul dat daar vandaan komt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680501

Ik heb een vraagje over mijn a3. Ik hoop dat ik hem hier mag stellen!

Sinds ander halve dag komen bij mij de meldingen vertraagd binnen, ook als ik berichten mailtjes etc al heb gelezen blijft er staan dat er een nieuwe melding of bericht is. Soms komt de melding ook pas een uur later.

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680501 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:31:
Ik heb een vraagje over mijn a3. Ik hoop dat ik hem hier mag stellen!

Sinds ander halve dag komen bij mij de meldingen vertraagd binnen, ook als ik berichten mailtjes etc al heb gelezen blijft er staan dat er een nieuwe melding of bericht is. Soms komt de melding ook pas een uur later.

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?
Ik weet niet wat je er tegen kan doen maar zou van jou willen weten of het begonnen is na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Berichten over de Speaker actie horen in: [Samsung Galaxy A3 (2017)] Levertijden & Prijzen en zijn dan ook die kant op verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-07 23:46
Zo, sinds een paar weken heb ik dit toestel ook in mijn bezit. Gekocht via belsimpel.nl, in de uitvoering van blauw/grijs.

Tot nu toe bevalt het toestel prima. Foto's zijn mooi, fingerprint scanner werkt goed (voor degenen die hier moeite mee hebben, op xda developers staat hiervoor de oplossing: bij het toevoegen van een vingerafdruk, gebruik het midden van je bovenste vingerkootje, niet helemaal het toppuntje van je vinger. Dat zou de scan een stuk accurater maken). 8/10 keer dat ik wil ontgrendelen, wordt m'n vinger gelijk herkend.

Een andere leuke feature is dat door te dubbel-drukken op de home button, de camera wordt gestart. Ook wanneer het toestel gelocked is. Hierdoor kan je toch best snel een foto maken. Ik had hiervoor een Sony Z1c en die had een dedicated camera knop. Maar deze methode van Samsung is ook prima wat mij betreft.

Toestel is verder ook vlot (genoeg) voor wat ik ermee doe (appen, browsen, muziek, etc). Er zit wel wat bloatware op en die kan je deels uitschakelen in Android via de apps instellingen. Verder ben ik van plan om over 1-1,5 maand het toestel te rooten, zodat ik meer mogelijkheden heb bij het tweaken en verwijderen van default apps. Het grote nadeel hierbij is dat (volgens Samsung) je garantie vervalt, omdat de Knox counter wordt getript en dat schijnt niet ongedaan te kunnen worden gemaakt. Ik moet het nog zien dat Samsung deze eis hard kan maken, want zover ik weet mag het rooten van een toestel geen reden zijn om een reparatie niet onder garantie uit te voeren.

Accuduur is vooralsnog ook goed, ik laad 'm 1x per 2 dagen op. Maar ik ben dan ook geen grootverbruiker. Zodra 'ie geroot is, kan ik ook instellen dat het toestel 's-nachts alles uitschakelt (wifi, sync, etc), zodat nog meer stroom wordt bespaard.

Qua accessoires, ik heb deze 2 protectors gekocht:

* Nillkin silicone nature TPU case for Samsung Galaxy A3 2017 (gekocht via bol.com)
Bevalt me prima, case zit straks om het toestel en beide kanten zijn stroef gemaakt, zodat je een goede houvast hebt.

* Mediamarkt custom screenprotector
Ik weet even niet hoe dit genoemd wordt, maar bij de MM kan je een custom screenprotector kopen van rubber, die ter plekke wordt aangebracht. Na 48 uur is deze helemaal "uitgehard".
De dekking is perfect: aan de zijkanten is de protector precies gelijk aan het rand van het display, en boven en onder zit deze mooi om de sensor/camera en home button. De protector past ook samen met de case.

Aangezien dit toestel aan de zijkant rond afloopt, passen niet alle screenprotectors. Ik had eerst een tempered glass besteld via bol.com, maar die paste niet goed. De zijkanten vielen binnen het display en dat was echt lelijk. Dat zal wellicht komen door de afgeronde randen.

Ik had ook een usb-c kabeltje gekocht via bol.com, maar elke keer ik die gebruik krijg ik de melding dat vocht is gedetecteerd in de usb-c port. Dat gebeurt niet met de meegeleverde kabel. Ik ga die kabel terug sturen.

Samenvattend na een paar weken ervaring: prima toestel, nog geen nadelen gevonden, afgezien van Samsungs houding t.o.v. rooten.

(ik zal deze korte review ook posten onder Pricewatch)

[ Voor 4% gewijzigd door segil op 30-08-2017 11:48 ]

Anoniem: 971501

Is de Galaxy A3 Future proof? gaat deze vanaf september 2017 nog zeker twee jaar meegaan zonder veel te vertragen?

• Garret1410
Anoniem: 971501 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 00:15:
Is de Galaxy A3 Future proof? gaat deze vanaf september 2017 nog zeker twee jaar meegaan zonder veel te vertragen?
Is natuurlijk moeilijk te zeggen. Niemand heeft een glazen bol. Als het goed is krijgt deze nog 2x een OS update dus twee jaar en natuurlijk nog de security updates.

Denk niet dat hij heel veel zal vertragen, allicht wel iets maar Samsung heeft de software aardig onder controle de laatste tijd. Bij de S7 en nog meer de S8 merk ik geen vertraging na verloop van tijd.

Maar zeker weten kun je het nooit. Een iPhone is ook futureproof qua updates maar vertragen doet het wel doordat de software steeds veeleisender wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist melding van de update naar Nougat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 22:57
Anoniem: 686983 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:59:
Zojuist melding van de update naar Nougat gekregen.
Toestel van een grote NL winkel of bij 'grijze import' winkel gekocht (belsimpel) toevallig? Toestel van belsimpel krijg ik bv onmogelijk 4G bellen mee aan de praat terwijl alle andere A3's 2017 dat wel kunnen met Android 6.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dinkelover schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:08:
[...]

Toestel van een grote NL winkel of bij 'grijze import' winkel gekocht (belsimpel) toevallig? Toestel van belsimpel krijg ik bv onmogelijk 4G bellen mee aan de praat terwijl alle andere A3's 2017 dat wel kunnen met Android 6.
Wat de winkel was met de update te maken heeft weet ik niet. Hopelijk kun jij na de update bellen met 4G.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik kreeg ook vanochtend de melding voor Android 7

Een vriend van mij heeft de a3 2016 en heeft al een tijdje Android 7 draaien. En heeft aardig wat problemen, slecht signaal, slecht gps ontvangst, batterij snel leeg.
Hij heeft trouwens geen factory reset gedaan.

Dus ik blijf even wachten tot ik wat meer ervaringen lees

• rene_1974
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 21:03
Ik heb gisteren handmatig gekeken of er een nieuwe software versie was en toen kreeg ik de melding dat er een update was.
De update ge-installeerd en mijn Samsung Galaxy A3 2017 heeft nu ook Android 7.0.

kaasaanfiets schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:47:
Ik kreeg ook vanochtend de melding voor Android 7

Een vriend van mij heeft de a3 2016 en heeft al een tijdje Android 7 draaien. En heeft aardig wat problemen, slecht signaal, slecht gps ontvangst, batterij snel leeg.
Hij heeft trouwens geen factory reset gedaan.

Dus ik blijf even wachten tot ik wat meer ervaringen lees
Ik heb het vermoeden dat bij mijn A3 2017 het signaal ook minder is geworden door de update.
Heb geen overtuigend bewijs overigens, het kan zelfs toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-06 13:19

KDL

Anoniem: 686983 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 22:21:
[...]

Ik heb het vermoeden dat bij mijn A3 2017 het signaal ook minder is geworden door de update.
Heb geen overtuigend bewijs overigens, het kan zelfs toeval zijn.
ontvangst en belsignaal?

Heb ook Nougat inmiddels, zal er een weekje op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

houd ook even je batterij in de gaten, ben benieuwd of daar iets in veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 974785

Ik kan geen A3 2016 topic vinden, dus even hier om te kijken of er mensen zijn die dit ook hebben:

Na de update van mijn Samsung A5 2016 krijg ik echt om de 2 seconden de melding ' IMS Service is gestopt. ' Je kan dan op App sluiten drukken. Maar na 1 a 2 seconden komt de melding weer! Om gek van te worden!
Heb alles gezocht op internet, maar niets helpt. Op het KPN forum en Vodafone forum komen dezelfde klachten binnen voor zowel de A5 als de A3 en niemand weet een oplossing. Oplossingen van oudere berichten op fora (ging om andere telefoons) werkten niet. Cache en data geleegd, Facebook en Messenger verwijderd, opnieuw opstarten, in Safe modus gezet (melding blijft), etc.
Iemand stelde voor om de cache te legen van de IMS Service app, maar dit was niet mogelijk. Een gedwongen stop durf ik niet (weet niet wat de gevolgen zijn).

Dit bericht typen duurt dus al een eeuwigheid omdat die k*t melding om de seconde tevoorschijn komt.

Ik wil nog geen hardreset / terug naar fabrieksinstellingen doen...

Er moet toch vast een technische jongen hier tussen zitten die mij (en blijkbaar meerderen) kan helpen? Alvast bedankt! Ben radeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Anoniem: 974785 schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:23:
Ik kan geen A3 2016 topic vinden, dus even hier om te kijken of er mensen zijn die dit ook hebben:

Na de update van mijn Samsung A5 2016 krijg ik echt om de 2 seconden de melding ' IMS Service is gestopt. ' Je kan dan op App sluiten drukken. Maar na 1 a 2 seconden komt de melding weer! Om gek van te worden!
Heb alles gezocht op internet, maar niets helpt. Op het KPN forum en Vodafone forum komen dezelfde klachten binnen voor zowel de A5 als de A3 en niemand weet een oplossing. Oplossingen van oudere berichten op fora (ging om andere telefoons) werkten niet. Cache en data geleegd, Facebook en Messenger verwijderd, opnieuw opstarten, in Safe modus gezet (melding blijft), etc.
Iemand stelde voor om de cache te legen van de IMS Service app, maar dit was niet mogelijk. Een gedwongen stop durf ik niet (weet niet wat de gevolgen zijn).

Dit bericht typen duurt dus al een eeuwigheid omdat die k*t melding om de seconde tevoorschijn komt.

Er moet toch vast een technische jongen hier tussen zitten die mij (en blijkbaar meerderen) kan helpen? Alvast bedankt! Ben radeloos!
toon volledige bericht
IMS service is gestopt pop-up na update

harde reset was bij mij de enige fix. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

rene_1974 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:53:
Ik heb gisteren handmatig gekeken of er een nieuwe software versie was en toen kreeg ik de melding dat er een update was.
De update ge-installeerd en mijn Samsung Galaxy A3 2017 heeft nu ook Android 7.0.
En @Anoniem: 686983 ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Anoniem: 974785 schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:23:

toon volledige bericht
Is een bug waar gisteren een update voor is gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 989379

Hallo.
Heb een Samsung a 3 2017. Erg blij mee maar gisteravond onder de douche mee geweest en nu telkens de melding vocht gedetecteerd kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Anoniem: 989379 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:31:
Hallo.
Heb een Samsung a 3 2017. Erg blij mee maar gisteravond onder de douche mee geweest en nu telkens de melding vocht gedetecteerd kan iemand mij helpen?
Beetje in blazen eruit kloppen.
Had ik ook. Gaat vanzelf over

• jasjenl
  • Laatst online: 14:18

jasjenl

Liab A Tymo

Hoe zit het tegenwoordig onder android met het gebruik van SD kaartjes? Aangezien de A3 maar 16 gb heeft, lijkt me dat een uitbreiding met een SD kaart vrijwel een vereiste is. Maar kun je dat nu ook gewoon net zo gebruiken als het interne geheugen of zitten daar nog steeds beperkingen op? Ik kan me herinneren dat het vroeger zo was dat je niet zomaar apps op een extern kaartje kon installeren, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Verder viel me in de pricewatch op dat er van de A3 ook blijkbaar een blauwe versie bestaat, maar die zie ik op de Samsung website nergens staan. Is dit soms een uitvoering die officieel niet voor de Nederlandse markt bedoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jasjenl schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:36:
Hoe zit het tegenwoordig onder android met het gebruik van SD kaartjes? Aangezien de A3 maar 16 gb heeft, lijkt me dat een uitbreiding met een SD kaart vrijwel een vereiste is. Maar kun je dat nu ook gewoon net zo gebruiken als het interne geheugen of zitten daar nog steeds beperkingen op? Ik kan me herinneren dat het vroeger zo was dat je niet zomaar apps op een extern kaartje kon installeren, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Verder viel me in de pricewatch op dat er van de A3 ook blijkbaar een blauwe versie bestaat, maar die zie ik op de Samsung website nergens staan. Is dit soms een uitvoering die officieel niet voor de Nederlandse markt bedoeld is?
16 GB waarvan ongeveer 9 GB over is voor de gebruiker. Apps kun je volgens mij inderdaad niet op de SD kaart installeren.

Mogelijk heb je gelijk m.b.t.de blauwe uitvoering. Er bestaan ook dual-simuitvoeringen van de A3 die ook niet op Samsung website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 686983 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:38:
[...]

16 GB waarvan ongeveer 9 GB over is voor de gebruiker. Apps kun je volgens mij inderdaad niet op de SD kaart installeren.
Hm, volgens dit artikel zou het vanaf Android 6.0 toch wel moeten kunnen en de A3 zou die versie van Android wel moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
De blauwe versie heb ik :) Gekocht via belsimpel.nl en die halen het uit het buitenland. Volgens mij is inderdaad de blauwe editie niet voor de NLse markt bedoeld.

Heeft iemand al ervaring met het rooten, TWRP en xposed in Nougat? Ik ga het binnenkort uitproberen en kijk nu al uit naar een gerootte phone, zonder bloatware 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jasjenl schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:50:
[...]
Hm, volgens dit artikel zou het vanaf Android 6.0 toch wel moeten kunnen en de A3 zou die versie van Android wel moeten draaien.
Ik ben niet 100% zeker maar heb nergens de keuze gezien om een app te installeren op SD. Overigens is Samsungs versie van Android niet zuiver gelijk aan een 'gewone' versie. Dat zou kunnen verklaren waarom het wel bij een andere smartphone met 6.0 werkt. Inmiddels zit de A3 op Android 7.0 maar dit terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

segil schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:38:
[...]

De blauwe versie heb ik :) Gekocht via belsimpel.nl en die halen het uit het buitenland. Volgens mij is inderdaad de blauwe editie niet voor de NLse markt bedoeld.

Heeft iemand al ervaring met het rooten, TWRP en xposed in Nougat? Ik ga het binnenkort uitproberen en kijk nu al uit naar een gerootte phone, zonder bloatware 8)
Maak je dan ook even een mooie handleiding? Dat zou ik wel kunnen waarderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Anoniem: 686983 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:32:
[...]

Ik ben niet 100% zeker maar heb nergens de keuze gezien om een app te installeren op SD. Overigens is Samsungs versie van Android niet zuiver gelijk aan een 'gewone' versie. Dat zou kunnen verklaren waarom het wel bij een andere smartphone met 6.0 werkt. Inmiddels zit de A3 op Android 7.0 maar dit terzijde.
Dit artikel op XDA beschrijft je hoe adoptive storage zou kunnen inschakelen. Ik heb er geen ervaring mee though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410

Media kan allemaal op SD kaart. Wat apps betreft is het afhankelijk van de app. Sommigen kunnen gedeeltelijk op SD kaart en sommigen helemaal niet.
App naar SD kaart kopieëren zal ook handmatig gedaan moeten worden. Je kunt bij het installeren niet kiezen. Dus Instellingen, Apps, App kiezen, Opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Garret1410 schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:18:
[...]

Media kan allemaal op SD kaart. Wat apps betreft is het afhankelijk van de app. Sommigen kunnen gedeeltelijk op SD kaart en sommigen helemaal niet.
App naar SD kaart kopieëren zal ook handmatig gedaan moeten worden. Je kunt bij het installeren niet kiezen. Dus Instellingen, Apps, App kiezen, Opslag
Dit is helemaal correct. Daarbij is er in de developersmodus nog een switch waarmee je dit kunt forceren bij apps. Daardoor kunnen er meer apps op SD geïnstalleerd worden maar is niet mogelijk bij alle apps.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 686983 op 20-11-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 686983 schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:29:
[...]

Dit is helemaal correct. Daarbij is er in de developersmodus nog een switch waarmee je dit kunt forceren bij apps. Daardoor kunnen er meer apps op SD geïnstalleerd worden maar is niet mogelijk bij alle apps.
Maar is dit nu allemaal wel of niet standaard al mogelijk op een A3? Want de link die segil hierboven geeft lijkt erop te duiden dat je hier allerlei omwegen voor moet be2andelen en dat adoptable storage niet zomaar werkt op deze Samsung. Of hebben jullie het nu weer over een andere manier van SD kaart gebruiken? Het klinkt vooralsnog niet als iets dat je een 'simpele' gebruiker in ieder geval zou kunnen laten doen. Het zou niet voor mezelf zijn dus als het te ingewikkeld gaat worden zal het denk ik al niet handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jasjenl schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:21:
[...]

Maar is dit nu allemaal wel of niet standaard al mogelijk op een A3? Want de link die segil hierboven geeft lijkt erop te duiden dat je hier allerlei omwegen voor moet be2andelen en dat adoptable storage niet zomaar werkt op deze Samsung. Of hebben jullie het nu weer over een andere manier van SD kaart gebruiken? Het klinkt vooralsnog niet als iets dat je een 'simpele' gebruiker in ieder geval zou kunnen laten doen. Het zou niet voor mezelf zijn dus als het te ingewikkeld gaat worden zal het denk ik al niet handig zijn.
Standaard is zoals Garret1410 beschrijft.
Via developersmodus kunnen er nog wat meer apps op SD geïnstalleerd worden.
De link van Segil moet je zelf lezen, kan ik niets van zeggen omdat ik met die methode geen ervaring heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hier een vandaag nieuwe A3. Uit de doos was de accu 0%, hij laadt erg traag op (20% in een uur met de bijgeleverde lader). Dat kan niet de bedoeling zijn, als ik naar battery use ga zegt hij daar charging (USB) als hij aan de bijgeleverde lader (ook aan een andere lader) hangt. Ik ben van andere merken Android telefoons gewend dat hij daar Charging (AC) zegt als je hem aan een fatsoenlijke lader hangt. Hoort deze telefoon dat ook te doen?

Ik vermoed dat hij gewoon terugkan als DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Ares408 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:46:
Ik heb hier een vandaag nieuwe A3. Uit de doos was de accu 0%, hij laadt erg traag op (20% in een uur met de bijgeleverde lader). Dat kan niet de bedoeling zijn, als ik naar battery use ga zegt hij daar charging (USB) als hij aan de bijgeleverde lader (ook aan een andere lader) hangt. Ik ben van andere merken Android telefoons gewend dat hij daar Charging (AC) zegt als je hem aan een fatsoenlijke lader hangt. Hoort deze telefoon dat ook te doen?

Ik vermoed dat hij gewoon terugkan als DOA.
Niet normaal inderdaad. Na een uur laden zou hij al op ca. 70% moeten zitten. Zou het toestel omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zat de kabel wel volledig in de stekker? Ook dan laadt ie heeeeeeel traag op als de kabel er niet geheel in zit. Anders even je toestel uitzetten en een uur laten liggen en dan kijken hoeveel procent erbij is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een beetje met het stekkertje zitten prutsen. Als hij er niet perfect recht in zit laadt hij helemaal niet, maar ik heb hem nooit op charging via AC gekregen. Uitzetten haalde niks uit. Hij gaat terug. Dank voor jullie commentaar.

edit: omgeruild. 2e exemplaar kwam uit de doos met 46% accu, tegenover 0% van de vorige, dat een stuk normaler. En deze laadt wel normaal op.

[ Voor 23% gewijzigd door Ares408 op 25-11-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pspanter
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-07 18:31
Heb sinds kort de A3, en zit met een probleem waar ik niet uit kom.
De telefoon is verbonden met android auto, en werkt best goed totdat ik Google maps gebruik.
Zolang ik de telefoon naast me neerleg gaat het goed, maar stop ik hem in het opbergvak onder mijn armsteun stopt de verbinding na ongeveer 6 minuten. Waarschijnlijk denkt de telefoon dan dat ik gestopt ben met rijden, en automatisch na 6 minuten afsluit.

Wie heeft hier een oplossing voor zodat ik de telefoon gewoon kan opbergen en niet los op de stoel hoef te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1028319

Ik heb sinds enkele maanden echt problemen met het signaalontvangst met mijn Galaxy A3.
Ik las hier eerder ook een opmerking over. Misschien ligt het aan een update?
Mensen die me proberen te bellen komen onmiddellijk op mijn voicemail. Een smsje sturen lukt pas na enkele keren opnieuw proberen. Iets opzoeken als er geen wifi is, is onbegonnen werk.
Ik heb reeds een nieuwe simkaart gaan halen maar eigenlijk is er geen verschil.
Nog iemand die dit voor heeft? Wat kan ik doen?
Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 16:54

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Ik weet dat Samung niet de snelste is met updates, en dat ze bezig zijn Android 8.
Maar voor een mid-range toestel uit 2017 vind ik het schandalig dat de laatste security updates van Augustus 2017 zijn.
Verder een prima telefoon, maar dit is voor mij een reden om voor mijn volgende telefoon geen Samsung meer te kiezen.

in de winter is het kouder als buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1026835

Evil Dax schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:32:
Ik weet dat Samung niet de snelste is met updates, en dat ze bezig zijn Android 8.
Maar voor een mid-range toestel uit 2017 vind ik het schandalig dat de laatste security updates van Augustus 2017 zijn.
Verder een prima telefoon, maar dit is voor mij een reden om voor mijn volgende telefoon geen Samsung meer te kiezen.
Ik weet niet welke model je hebt maar het nederlandse PHN model heeft een security -update van januari 2018
https://www.sammobile.com...ad/A320FLXXS2BRAA/204672/

In april komt de 8.0 voor de S7 en de A3/A5 2017 zullen daarna volgen.

Zonder die updates blijft je toestel het nog gewoon doen.
Gewoon geen gekke dingen doen zoals buiten de playstore apps installeren etc.

Samsung blijft met zijn scherm suprieur tegenover andere toestellen, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1026835 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:47:
[...]

Ik weet niet welke model je hebt maar het nederlandse PHN model heeft een security -update van januari 2018
Even inhaken, bij Settings > Device maintenance > Device Security zie je, wanneer je rechtsboven op "Update" klikt dat dit dagelijks automatisch wordt geúpdate. Het is mij niet duidelijk wat het verschil is tussen deze updates en de andere security-updates. Als iemand dit weet lees ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:39
https://www.sammobile.com...te-rolling-out-in-russia/

In Rusland is sinds vandaag de oreo update voor de A3 2017 vrijgegeven, andere landen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Iemand nog getwijfeld tussen deze A3 en de Huawei Nova (1 of 2)? En is er een manier om die homeknop alleen aan te raken of MOET je m altijd echt indrukken? Beetje vermoeiend. Ik kom van de Moto G5, maar wilde iets kleiners, en geen Ifoon. Xperia's te zwaar of the dik, dus kwam ik uit bij deze. Ik heb zowel de Nova 2 als de A3 2017 besteld. Ben benieuwd welke ik ga houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1026835

Voor de A320FL PHN is de Android 8.0 versie te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:40
Welke heb je uiteindelijk gehouden?
Anoniem: 479106 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:57:
Iemand nog getwijfeld tussen deze A3 en de Huawei Nova (1 of 2)? En is er een manier om die homeknop alleen aan te raken of MOET je m altijd echt indrukken? Beetje vermoeiend. Ik kom van de Moto G5, maar wilde iets kleiners, en geen Ifoon. Xperia's te zwaar of the dik, dus kwam ik uit bij deze. Ik heb zowel de Nova 2 als de A3 2017 besteld. Ben benieuwd welke ik ga houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Net de Moto X4 besteld bij Saturn.de voor €199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

wat zijn jullie ervaringen met Android 8 ?

Die van mij zijn wel positief nog niet zoveel op aan te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55
Vandaag mijn A3 binnen gekregen. Opladen, updaten...
Tot mijn blije verassing Android 8, dat had ik niet verwacht. :)

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-04 16:20
Ik heb het idee dat onder Android 8 mijn A3 iets vlotter reageert met apps openen en het wisselen ertussen. Met name het toetsenbord in Whatsapp openen en gebruiken gaat nu zonder vertraging of lag.
De accuduur is als vanouds uitstekend gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik wordt helemaal gek van mijn A3 2017
Ik heb constant het probleem dat hij de wifi verbinding heeft verbroken terwijl er regelmatig niks vreemds in beeld is te zien of er staat een uitroepteken bij het wifi symbool.
Als ik wifi dan weer aan en uit zet werkt het weer. Dan stromen ineens alle mail en appjes binnen. Er vervelend want ik ben de helft van de tijd dus onbereikbaar.

Toestel al een keer naar fabrieksinstellingen gereset en ik zit op de laatste gepushte android versie.

Is dit een bekend probleem en ligt dit aan mijn modem(ziggo en 2.4Ghz) of telefoon? Andere apparaten ervaren geen problemen in mijn huis. En ik heb het op mijn werk ook wel eens (maar minder voor mijn gevoel)

Ik kwam net een filmpje tegen op youtube die adviseerde om een statisch ipadres in te stellen. Dat heb ik net gedaan op mn mobiel. Even afwachten of dit het probleem verhelpt.

[ Voor 12% gewijzigd door kaasaanfiets op 16-10-2018 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 21:52
Opgelost / Solved Probleem: A3 2017 geeft fout "E:Failed to clear BCB message: failed to find /misc partition" en is onbruikbaar, mogelijk na OTA update Android 8.

Er treedt een fout op bij diverse vormen van de resetten.
De A3 kan na de foutmelding wel in gebruik worden genomen.
Maar als er beveiligingsfuncties geactiveerd worden door de gebruiker gaat het fout.
Het toestel slaat dan op hol met foutmeldingen en is onbruikbaar.

Alleen reset en opnieuw instellen maakt toestel weer toegankelijk.
Dus zonder activeren beveiligingsfeatures is na reset toestel een enigszins werkend.
De instellingen zijn na aanzetten beveiliging en op hol slaan ook onbereikbaar geworden.
Het lukt ook niet om op het eenmaal op hol geslagen te "herstellen" via de veilige modus.
Menu is weg.
Ook uitzetten is amper mogelijk via de software als hij op hol is geslagen.
Het toestel is juist aangeschaft om die beveiligings features te gebruiken is is wat mij betreft onbruikbaar zonder.
Ook heb ik mijn twijfels over de stabiliteit na de foutmelding, die dus niet weg gaat.

Type toestel: SM-A320FL
Serienummer begint met RF8J3xxxxx (gekocht op Marktplaats, met doos, zonder bon, gechecked op stopheling)
Software: Android 8.0.0 A320FLXXU2CRG2
Er zit geen Google Account Verification (Factory Reset Protection) op de telefoon, of ik herken het niet.
De gmail gebruiker / het account is gewoon aan te maken op het toestel.
En op zich werkt het toestel dan, binnen de grenzen als hierboven aangegeven.

De reset is op drie manieren vergeefs uitgevoerd.
Via de (1) user interface "Fabrieksgegevens herstellen" en ook via
(2) Download/Odin mode oftewel hard Reset
(3) Via downgrade naar Android 7 PHN; wordt niet geïnstalleerd na uploaden uit Odin, gegevens gebruiker zijn zelfs niet weg!

De reset levert keer-op-keer dezelfde foutmelding op:
#fail to open recovery_cause (no such file or directory)#

#reboot recovery cause is [UNKNOWN]#
No Support SINGLE-SKU

File-Based OTA
Supported API: 3
dm-verity verification failed...
E:Failed to clear BCB message: failed to find /misc partition"

Het probleem is dus reproduceerbaar, komt terug, helaas.

Er zijn op fora meer van deze meldingen over " e:failed to find /misc partition ". Meerdere gebruikers, ook met andere type Samsung toestellen (J5, A3, A5, A7, S7) rapporteren deze problen. Misschien niet allemaal hetzelfde probleem of oorzaak. Vaak na de OTA update na 8.0 (Oreo). Misschien de OTA update, het probleem veroorzaakte en het repareren ook onmogelijk maakt?

VRAAG:

Heeft iemand een idee wat de oorzaak van het niet echt kunnen 'wipen' is en hoe te verhelpen?
Wat zijn de oorzaken en de betekenis van:
  • - dm-verity verification failed?
  • - BCB message?
  • - / misc partition?
Hoe zou dit op te lossen zijn?
Misschien is een root-procedure de oplossing om te kunnen downgraden, is deze er, waar is deze te vinden? Voor de A3 2017 op Oreo?
Is dit probleem misschien ook op andere telefoons van Samsung aanwezig, of zelfs opgelost?
Ik houd me aanbevolen!

</ DETAILS:

Als na deze foutmelding de telefoon is ingesteld (gmail account etcetera) met beveiligingsfeatures als encryptie en vingerafdruk, dan treden er problemen op.
Zonder wifi en zonder security features lijkt het toestel okee.

De telefoon is ineens heel traag, herstart, hangt en het regent fouten zoals:
"Het proces com.android.phone is gestopt" en "com.sec.epdg is gestopt"
Deze meldingen verschijnen zeker 3-10x na sluiten opnieuw
Kortom, de UI en telefoon stopt, de telefoon is niet meer te bedienen.
Hij is soms niet eens meer softwarematig uit te zetten.
Softwarematig uitzetten werkte na meermalen op uit drukken soms als een reset.
Alleen hard uit (10 sec uit knop) werkt.

Details over resetten:
Hoe heb ik geprobeerd hem te resetten?
1. Via het tandwieltje, instellingen, resetten.
2. Een factory reset als oplossing is beschreven op https://eu.community.sams...ten-in/m-p/155623#U155623.
"Om een Hard Reset uit te voeren houd je de volgende toetsencombinaties ingedrukt tijdens het opstarten van het apparaat: aan/uit knop, de volume omhoog (+) knop en de home button. Vervolgens kom je in een menu terecht waar je met de volume toetsen kunt navigeren en met de aan/uit knop kunt bevestigen. Kies hier voor ‘Wipe data/factory reset’."

Via de UI en Download/Odin mode meermalen "Wipe data/factory reset"; geprobeerd. Werkt dus niet.

Problemen in detail.

Zoals aangegeven treden in het gebruik van de telefoon problemen op, als er security features worden aangezet na het inrichten van de telefoon. De features die problemen geven zijn: Pincode, Vingerafdruk instellen, Veilig opstarten (pincode vereist bij opstarten).

Na het aanzetten van deze features verschijnt na ingeven pincode het slotje, dit is open, waarna een zwart scherm komt met alleen icon-bar (accu, wifi enz) bovenaan.

De telefoon is ineens heel traag. Na een tijd wachten, niet gebruiken, en weer wakker maken met aanknop na in slaap vallen weer het slotje. De telefoon is herstart.
Na weer pincode en opstarten nu normaal scherm, maar meteen regent het fouten:
"Het proces com.android.phone is gestopt" en "com.sec.epdg is gestopt"
Deze meldingen verschijnen zeker 3-10x na sluiten opnieuw, ook verschijnt "IMS service is gestopt". Ook 1x iets over bluetooth gestopt gezien.
Kortom, de UI en telefoon stopt, de telefoon is niet meer te bedienen.
Hij is soms niet eens meer softwarematig uit te zetten. Softwarematig uitzetten werkte na meermalen op uit drukken soms als een reset. Alleen hard uit (10 sec uit knop) werkt.

Als oplossing om in elk geval de beveiliging uit te zetten, is de veilige modus geprobeerd (aan ingedrukt houden tot logo verschijnt, dan vol -). Bron: eu.community.samsung.com). Weer zwart scherm met icoonbar. In dat zwarte scherm werkt swipe down voor snel iconen wel, maar het Instellingen menu werkt niet, reageert niet op drukken tandwieltje, de beveiliging kan dus niet uitgezet worden. De enige oplossing lijkt dan dus een reset of herinstallatie. De reset werkt dus niet.

Downgrade?

Deze originele Android 7 firmware werd geïnstalleerd via ODIN (Odin3 v3.13.1).
Om een volledige wipe en herstel van de bestanden (\misc) te bewerkstelligen.
Deze oplosing werd ook aangeraden op https://appuals.com/dm-ve...ication-failed-drk-first/
Geïnstalleerd werd de firmware for the Galaxy A3 SM-A320FL with product code PHN from Netherlands.
This firmware has version number PDA A320FLXXU2BRC1 and CSC A320FLPHN2BRC1.
The operating system of this firmware is Android 7.0 , with build date Sun, 07 Apr 9697 14:21:53 +0000.
Security patch date is 2018-03-01, with changelist 13072970.
Link: https://www.sammobile.com...ad/A320FLXXU2BRC1/214641/
De installatie leek goed te gaan in Odin, na toestel reboot worden volgens een melding op de telefoon (correct) gegevens gewist, maar de foutmelding komt terug bij opstarten.
Ook staat in het recovery mode scherm 8.0.0 en ja het blijkt gewoon de bestaande Android 8 te zijn..
er is helemaal niets gewist of veranderd.

Oorzaak is mogelijk geen rechten om dit te doen?
Samsung Knox belemmert dit?
Sinds de OTA update naar Android 8?
Of corrupt geheugen oid?

Bekend probleem: OTA Android 8?

Op internet vind ik meer van deze meldingen over " e:failed to find /misc partition ".
Ik zie dat het bij anderen optreedt na de update na 8.0 (Oreo). Meerdere gebruikers, ook met andere type Samsung toestellen (J5, A3, A5, A7, S7) rapporteren deze problemen, soms icm de OTA upgrade naar Oreo.

Ik zie hier de fout ook op A3, A7 en S7 gerapporteerd: https://eu.community.sams...ition-A7-2016/td-p/233802

Black screen S7: Black Screen + e:failed to find /misc partition
https://forums.androidcen...-find-misc-partition.html

Ca 10 klachten hier. S7, A5 (26 dagen geleden):
https://www.reddit.com/r/...ssagefailed_to_find_misc/

https://www.androidpit.de...ed-to-find-misc-partition; Samsung J5 (2017), bij streamen film crash en fout, firmware flash hielp. (Daar kon het wel.)

/> // einde details

[ Voor 37% gewijzigd door EvertSchut op 31-10-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
Is je probleem al opgelost?
Ik zie in de firmware's dat er een dergelijk probleem is gepatched.
https://www.sammobile.com...fi-reboot-issues-on-oreo/
kaasaanfiets schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:45:
Ik wordt helemaal gek van mijn A3 2017
Ik heb constant het probleem dat hij de wifi verbinding heeft verbroken terwijl er regelmatig niks vreemds in beeld is te zien of er staat een uitroepteken bij het wifi symbool.
Als ik wifi dan weer aan en uit zet werkt het weer. Dan stromen ineens alle mail en appjes binnen. Er vervelend want ik ben de helft van de tijd dus onbereikbaar.

Toestel al een keer naar fabrieksinstellingen gereset en ik zit op de laatste gepushte android versie.

Is dit een bekend probleem en ligt dit aan mijn modem(ziggo en 2.4Ghz) of telefoon? Andere apparaten ervaren geen problemen in mijn huis. En ik heb het op mijn werk ook wel eens (maar minder voor mijn gevoel)

Ik kwam net een filmpje tegen op youtube die adviseerde om een statisch ipadres in te stellen. Dat heb ik net gedaan op mn mobiel. Even afwachten of dit het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
Hoi, ik heb het door mij gerapporteerde probleem opgelost door via Sammobile de nieuwste firmware te flashen (via Odin). De PHN versie van 30 mei 2018. Deze werd, in tegenstelling tot de downgrade wel geïnstalleerd.
Firmware for the Galaxy A3 SM-A320FL with product code PHN from Netherlands. This firmware has version number PDA A320FLXXU2CRE3 and CSC A320FLPHN2CRE1. The operating system of this firmware is Android 8.0.0 , with build date Wed, 30 May 2018 05:37:04 +0000. Security patch date is 2018-06-01, with changelist 13368006.

Wel ben ik benieuwd of hij nog update nu, De root-flag staat omhoog (vermoedelijk al bij aankoop...) , warranty void = 1; hex 0303. De standaard browser van Samsung zou ook iets geroepen hebben over dat de private modus niet of anders werkt omdat hij geroot zou zijn. Maar verder werkt de vingerafdrukherkenning en de opstartcode vereist bij opstarten nu prima en ik zie geen gekke dingen meer.

Over de oorzaak kan ik niet zeker zijn. Opvallend was dat de IMEI via digits 7 en 8, bij mij 08, zegt dat het toestel gelinked is met Duitsland, al stelt 1 site dat deze daar geproduceerd zou zijn wat me sterk lijkt en op basis van Wikipedia lijkt het dat deze methode verouderd is. Een andere site houdt het op een Duits model, dat lijkt me denkbaar.
De geïnstalleerde firmware vond ik via het buildnummer R16NW.A320FL XXU2CRG2 ; na de punt staat een Engels/Italiaanse firmware van 31 juli 2018!. Mogelijk paste deze rom niet op dit "Duitse" toestel, of was het her-installeren ook een oplossing geweest. Ik ga er geen tijd meer in stoppen: problem solved.

Bronnen:
https://www.guidebeats.co...country-samsung-via-imei/
https://www.linkedin.com/...-smartphone-s-originality (zegt gefabriceerd in D)

[ Voor 36% gewijzigd door EvertSchut op 31-10-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Gister de nieuwste beveiligingsupdate geïnstalleerd. (werd iig gister bij mij gepust)

Haal hem vandaag van de lader zie ik dat hij hem maar tot 85% vol heeft geladen...

Toeval of hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1154585

Heeft iemand de laatste A320FL firmware van april geflashed?
https://www.sammobile.com...ad/A320FLXXU4CSD2/268129/

En is dit echt alleen de april security update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 08:34
Zojuist de Ben NL versie (DNL CSC) geinstalleerd.
Geen bloatware maar wel de security updates van December 2019.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Het is maar de vraag of er nog een security patch komt. Sowieso heeft de A5 2017 nog wel patches. En die is maar een paar maandjes nieuwer en tikkie duurder geweest dan de A3.

Er zijn wel custom roms inmiddels maar Android 10 moet je al met een kaarsje zoeken. Laat staan dat er een goede officiële LineageOS 17 of 18 is.

Het is erg teleurstellend dat na 3.5 jaar het toestel zo aan zijn einde komt. Ik koop in elk geval geen Samsung toestel meer van 330€ nieuw.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy A3 (2017)] Het grote Accessoires topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy A3 (2017)] Levertijden & Prijzen