Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Samsung heeft de Galaxy A3 2017 en A5 2017 gepresenteerd. De twee smartphones zijn beide waterbestendig en krijgen een ip68-classificatie mee. De kleinste heeft een 4,7"-oledscherm met een resolutie van 1280x720 pixels.

Door de relatief bescheiden bezels is de A3 2017 135,4x66,2mm breed, waarmee hij kleiner is dan vrijwel alle andere Android-smartphones in dezelfde prijsklasse. De A3 2017 heeft ten opzichte van zijn voorganger micro-usb verruild voor usb-c en heeft een vingerafdrukscanner in de Home-knop. De telefoon heeft een niet nader genoemde 1,6GHz octacore-processor, vermoedelijk een Exynos 7780, met 2GB geheugen. De opslag bedraagt 16GB, dat de gebruiker kan uitbreiden met een microsd-slot.

De A3 2017 krijgt een camera aan de achterkant met een maximale resolutie van dertien megapixels en een f/1.9-lens. De frontcamera heeft hetzelfde diafragma en een maximale resolutie van acht megapixels. De accu is met een capaciteit van 2350mAh aan de krappe kant.

Beide telefoons draaien Android 6.0 en komen op 3 februari uit in Nederland. De A3 2017 heeft een adviesprijs van 329 euro, de A5 2017 moet 429 euro opbrengen. Er is ook een A7 2017 met 5,7"-scherm, maar die lijkt vooralsnog niet beschikbaar te komen in Nederland.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0
SkinTouchwiz
CPUSamsung Exynos 7780
RAM2 GB
ROM16 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, GPS, 2,4 / 5 GHz a/b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C 3.0, 3.5mm audio aansluiting
Scherm4,7" HD, LCD
Back Camera13MP, F/1.9 (met ledflitser)
Front Camera8MP, F/1.9
Accu2350mAh
KleurZwart, Zilver, Roze
Afmetingen135,4 x 66,2 x 7,9 mm
Prijs€329,-
Release DatumJanuari
BijzonderhedenWaterdicht

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.025-01-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jammer dat deze niet meedoet aan de Mediamarkt BTW actie. Wordt nét te laat geleverd (3 februari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
W00fer schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:18:
Jammer dat deze niet meedoet aan de Mediamarkt BTW actie. Wordt nét te laat geleverd (3 februari).
Dat is inderdaad wel jammer. Maar ook met de 17% korting van de Media Markt is het toestel prijstechnisch helemaal niet interessant. Dit toestel past meer in de €230~€250 prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:16:
[...]

Dat is inderdaad wel jammer. Maar ook met de 17% korting van de Media Markt is het toestel prijstechnisch helemaal niet interessant. Dit toestel past meer in de €230~€250 prijsklasse.
Toen de A3 2016 uitkwam kostte hij op day 1 ook iets van 289 bij Mediamarkt. De 230-250 euro prijscategorie was nadat hij vele malen was afgeprijsd. Sinds kort is hij 219 of nog iets minder.

Ik gok dat als we mazzel hebben de A3 2017 ook 299 doet of 289 in heel optimistische gevallen.

Wie weet wat er nog komt op de MWC dus de prijzen zullen sowieso wat moeten dalen. Van de andere kant heeft Samsung zoveel marketingpower dat goedkopere toestellen niet echt een kans krijgen. Kijk maar naar de Huawei's. Die liggen opgesteld maar nog niet de helft van de Samsung verkopen hebben ze. LG idem. De G4c en G4S modellen zijn sterk afgeprijsd en hebben nou niet mega aantallen verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
W00fer schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:04:
[...]
Toen de A3 2016 uitkwam kostte hij op day 1 ook iets van 289 bij Mediamarkt. De 230-250 euro prijscategorie was nadat hij vele malen was afgeprijsd. Sinds kort is hij 219 of nog iets minder.

Ik gok dat als we mazzel hebben de A3 2017 ook 299 doet of 289 in heel optimistische gevallen.
Wie weet. Maar als ik nu in de Pricewatch kijk is het toestel 320 euro, verwacht niet dat de Media Markt daar 30 euro onder gaat zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 26-01-2017 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:09:
[...]

Wie weet. Maar als ik nu in de Pricewatch kijk is het toestel 320 euro, verwacht niet dat de Media Markt daar 30 euro onder gaat zitten.
Zoals ook al in de reacties gezegd op het Tweakers nieuwsbericht zijn de Samsung prijzen vaak adviesprijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 26-01-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
W00fer schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:44:
[...]
Zoals ook al in de reacties gezegd op het Tweakers nieuwsbericht zijn de Samsung prijzen vaak adviesprijzen.
Dat ben ik met je eens 329 euro is dan ook de adviesprijs en de meeste winkels zitten daar dan ook net iets onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Heb hem vanmiddag via via even in handen gehad en het is een erg mooi afgewerkt toestel geworden. Ben er nog niet over uit of dit hem gaat worden gezien de meerprijs tov de A3 2016 (179,- nu bij Mediamarkt). Scheelt toch een behoorlijk pak geld. Whatsapp werkt nog even op mijn oude toestel dus misschien even doorsparen. Van de andere kant is hij na 2 a 3 maanden misschien 15 euro goedkoper dus dat maakt ook niet gek veel. Twijfelgevalletje nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Hij zou via Centralpoint in elk geval al leverbaar moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Bij Vodafone is hij al te krijgen voor minder dan de 329, mits je je contract verlengd en alles in 1 keer vooruit betaald. Nadeel is wel dat je dan mogelijk een Vodafone CSC toestel krijgt en dus mogelijk niet de Samsung updates maar afhankelijk bent van Vodafone... Scheelt wel 30 euro.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Au7Wzu6.png

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 02-02-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Heb even wat reacties verplaatst naar: [Samsung Galaxy A3 (2017)] Ervaringen & Discussie. Dit topic is alleen bedoeld voor winkels, levertijden en prijzen. CSC codes en reviews horen thuis in het ervaringen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 21:18
Iemand enig idee of de duo sim variant ergens verkrijgbaar is? Of op korte termijn leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Dragao Cell schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:47:
Iemand enig idee of de duo sim variant ergens verkrijgbaar is? Of op korte termijn leverbaar is?
Is nu te leveren voor een meerprijs:

http://www.dual-sim.nl/sa...g-black-sky-lte-sm-a320fd

Zonde dat deze shop niet in de pricewatch staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

Nibbz

Postmaster General

Zijn er nog mensen die gebruik hebben gemaakt van de Bluetooth speaker actie van Samsung?

Ik heb gister een mail gekregen, dat mn aanvraag goedgekeurd is, en dat het pakketje verzonden is. Zal een deze dagen wel thuis op de mat liggen.

Gaat om deze speaker:
YouTube: Samsung Level Box Slim Bluetooth Speaker Review - Premium and Compact

Deze was i.c.m. een A3 of A5 uit 2017 voor niks aan te vragen (geen idee tot wanneer die actie loopt, anders nog snel even aanmelden :) )

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kansloze actie die bluetooth speaker. Ik heb hem zo ongeveer toen hij uit kwam en ik heb er geen recht op.

IK heb trouwens sinds een week of 2 dat mijn vingerafdruk sensor mijn vinger vaak niet registreert. Hij zegt soms dat hij vies of vochtig is maar heb hem regelmatig goed schoon gemaakt. Heb al een keer mijn vinger opnieuw laten registreren maar dat helpt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:33

dragonhaertt

@_'.'

kaasaanfiets schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:19:
Kansloze actie die bluetooth speaker. Ik heb hem zo ongeveer toen hij uit kwam en ik heb er geen recht op.
Kan je uitleggen waarom je er geen recht op hebt? De actie loopt tot 6 augustus. Heb je een verkeerde EAN code? Waar heb je hem gekocht?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

dragonhaertt schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:13:
[...]

Kan je uitleggen waarom je er geen recht op hebt? De actie loopt tot 6 augustus. Heb je een verkeerde EAN code? Waar heb je hem gekocht?
Ontvang een Level Box Slim bij aankoop van een Galaxy A5 of A3 (2017)

Koop tussen 1 mei 2017 en 6 augustus 2017 een Galaxy A5 (2017) of Galaxy A3 (2017) en ontvang een zwarte Level Box Slim t.w.v. €99,99.

Let op: vraag aan de verkoper om een toestel met deelnemende EAN code. Sommige winkels verkopen uit het buitenland geïmporteerde producten in plaats van de officiële Nederlandse producten. Deze producten hebben een afwijkende EAN code en komen niet in aanmerking voor deze Nederlandse promotie.

Vul het online aanmeldformulier in, upload de aankoopbon en een foto van de streepjescode met de EAN code en het IMEI-nummer van de verpakking uiterlijk 20 augustus 2017. Zie actievoorwaarden voor meer details.

Bekijk de uitleg over het registratieproces en/of de veelgestelde vragen hier.

Kom je er niet uit? Geen probleem, ons Messenger team helpt je graag verder.
https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/5FFQJ6UCBD9GV/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Dat is toch precies wat ik zeg, je geeft niet echt antwoord op mijn vraag... Ik kan voorwaarden lezen en snap juist door die voorwaarden niet waarom jij geen recht hebt op de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686983

kaasaanfiets schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:19:

IK heb trouwens sinds een week of 2 dat mijn vingerafdruk sensor mijn vinger vaak niet registreert. Hij zegt soms dat hij vies of vochtig is maar heb hem regelmatig goed schoon gemaakt. Heb al een keer mijn vinger opnieuw laten registreren maar dat helpt niks.
Je mist niet veel aan die bluetooth speaker. Velen zetten hem op Marktplaats dus daar kun je hem kopen voor een prikkie. Die fingerprintscanner werkt bij mij vanaf dag 1 voor geen meter en ik snap niet wat het toevoegt. Je kunt drie vingers invoeren, doe ik drie dezelfde en nog accepteert hij het zelden of nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

dragonhaertt schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:37:
[...]

Dat is toch precies wat ik zeg, je geeft niet echt antwoord op mijn vraag... Ik kan voorwaarden lezen en snap juist door die voorwaarden niet waarom jij geen recht hebt op de actie.
Omdat 'zoals ik al eerder zei' ik hem ergens in februari heb gekocht toen hij net uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

kaasaanfiets schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:49:
[...]

Omdat 'zoals ik al eerder zei' ik hem ergens in februari heb gekocht toen hij net uit was.
excuses dat ik de datum waarbij hij het eerst uitkwam en jouw definitie van "net" niet uit mijn hoofd ken

Als ik hem op marktplaats voor 40 euro kan kopen heb ik hem toch liever gratis. Ik hen er wel iets aan omdat ik hem wil gebruiken...

Pagina: 1