Kan mijn windows niet meer in door usb driver update

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik wilde mijn usb driver updaten. In het installatiemenu kom ik in een scherm waar ik volgende moet klikken, maarrrr ehm mijn muis en toetsenbord zijn dan uitgeschakeld door de update (beide usb) er zat niets anders op dan de pc te resetten en hopen dat het daarna weer werkte. Dat ging dus niet, ik dacht even de veilige modus in te gaan, maar daar werken ze ook niet.

Ik heb alle usb poorten geprobeerd, ook de usb2 poorten, ik heb zelfs een usb naar ps2 converter gebruikt. Daarna windows cd erin om maar een windows herstel te doen, echter zelfs daarin werken de muis en toetsenbord niet, ook niet op ps2. Ik kan dus met geen enkele mogelijkheid mijn pc meer in als ook windows er opnieuw opzetten. Ik kom met de muis alleen nog maar mijn bios in.

Ik heb een Asus B150 pro gaming aura mobo en gebruik Windows 7 pro 64bit.

Alle hulp is welkom, ik zou het niet meer weten... :(

Update, ik had nog een cd met linux mint, kan dus nu mijn pc in. Misschien kan ik die driver handmatig uit de map halen ofzo? Ik heb geen idee hoe en waar.

[ Voor 15% gewijzigd door marcelsmit op 07-01-2017 12:07 ]

Beste antwoord (via marcelsmit op 09-01-2017 15:03)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:58
wimmel_1 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:19:
[...]
Hó wacht..... Daar zijn een paar snellere middelen voor. Microsoft heeft géén SP2 voor Win7 maar er zijn wel een paar updates beschikbaar via WSUS welke het issue aangaande "niet direct willen updaten" oplossen...

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3102810
Hier nog een wat meer gedetailleerd stappenplan daarvoor:

Updates Windows 7:
Gratissoftwaresite.nl: Installeer alle updates voor Windows 7 sinds 2011 in één keer met een enkele download voor een makkelijke herinstallatie

Windows 7 updates fix:
Gratissoftwaresite.nl: Hoe kun je zeer trage en niet-werkende Windows Update weer snel laten updaten in Windows 7

En voor drivers, deze werkt wel goed: Snappy Driver Installer
Installeer/download niet zomaar alles, maar alleen eerst de basic systeem drivers voor chipset/usb/sata/lan/wan.etc

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm..... Onderstaande gaat ook niet werken als je toetsenbord 't niet doet maar je kunt in je BIOS waarschijnlijk ook aangeven dat er Legacy USB ondersteuning moet plaatsvinden.

Op je toetsenbord:
  • Windows vlaggetje + "R" (Run/Uitvoeren).
  • "Compmgmt.msc" -> ENTER
  • Pijtje naar beneden naar "Device Manager" / "Apparaatbeheer".
  • "TAB".
  • Pijltje naar beneden naar "Universal Serial Bus controllers".
  • Pijltje naar rechts.
  • Pijltje naar benden naar beneden en daar ALLES verwijderen (Delete - Enter op je toetsenbord) waarbij je de "USB ROOT Hubs" als laatste doet.
Windows vlaggetje "R" -> "Shutdown -r -t 00" -> ENTER om te herstarten.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 11:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Bedankt voor je reactie Wimmel_1, maar waar moet ik dat doen? In windows heb ik dus geen toetsenbord en muis, kan me niet eens aanmelden. Of moet ik dat in linux mint doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:43:
Bedankt voor je reactie Wimmel_1, maar waar moet ik dat doen? In windows heb ik dus geen toetsenbord en muis, kan me niet eens aanmelden. Of moet ik dat in linux mint doen?
Bedacht me net dat "Legacy USB" waarschijnlijk uit staat in je BIOS. Dat moet je dus éérst even aanzetten. Ik ga er vanuit dat je toetsenbord het nog wél doet in de BIOS schermpjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Het werkt alleen in de bios ja. Moet er bij zeggen dat dit mijn eerste bios is met uefi. Dat werkt heel anders dan ik gewend was en eerlijk gezegd kan ik me geen optie herinneren waar je dat kunt doen, masr ik ga even proberen. Kan ik ook niet gewoon een map of bestand verwijderen in de windows map? ( via linux heb ik toegang tot die map nl)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die drivers zijn ook volledig bekend in 't register van Windows. Als je de map waar de bestanden in staan verwijderd dan eindig je met één grote puinhoop in het register.

Windows herstellen doe je daarom meestal ook niet met een Linux distributie maar met "Microsoft DaRT, alleen heb jij waarschijnlijk geen toegang tot dat soort tooling. Met die tools kun je een stukgelopen Windows installatie "mounten" alsof 't een draaiend OS is ....

[ Voor 49% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Legacy usb support staat al enabled

[ Voor 74% gewijzigd door marcelsmit op 07-01-2017 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je geeft helaas niet aan welke versie/editie van Windows je gebruikt, maar bij het opstarten zou je nog F8 -> Last Known Good Configuration kunnen gebruiken. Die zet je systeemconfiguratie terug naar een punt waarop je het laatst je desktop hebt kunnen bereiken.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Sorry, dat is een beetje suf idd. Het gaat om Windows 7 pro 64bit. Als ik op F8 druk kom ik niet in het scherm dat normaal voor mij bekend is. Ik kan dan alleen de schijf kiezen of naar de bios gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:01
Dat is de F8 functie van je bios, moet je 'm iets later indrukken, op het moment dat de eerste Windows bestanden worden geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

spone schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:01:
Je geeft helaas niet aan welke versie/editie van Windows je gebruikt, maar bij het opstarten zou je nog F8 -> Last Known Good Configuration kunnen gebruiken. Die zet je systeemconfiguratie terug naar een punt waarop je het laatst je desktop hebt kunnen bereiken.
De "Last Known Good" heeft het probleem ook al. Last Knnown Good wordt opnieuw aangemaakt op het moment dat Windows een inlogprompt geeft en de oude versie (van het register) is daarna gewoon wég.

Last Known Good is eigenlijk alleen van nut als je niet verder komt dan een BSOD.

@TS: je hebt toevallig niet nog ergens een PS2 toetsenbord (én een PS2 aansluiting op je MoBo)?

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Dan rest mij alleen nog, in linux mint de hele windowsmap verwijderen en daarna windows opnieuw installeren. Ik mag toch aannemen dat als de hele schijf waar windows opstaat geleegd is, ik de muis en toetsenbord weer kan gebruiken bij windows install.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je kunt eventueel ook nog even kijken of je er via een RDP sessie bij kunt komen. Vanop een andere PC even middels MSTSC proberen te contacten met deze PC :+

Win7 Pro heeft de server standaard enabled staan.... Kwestie van 't IP adres even uit de router vissen en connecten.

De Windows map weggooien zou ik zelf niet zomaar doen, dan kun je net zo goed een herinstallatie of repair óver deze heen zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:21:
Dan rest mij alleen nog, in linux mint de hele windowsmap verwijderen en daarna windows opnieuw installeren. Ik mag toch aannemen dat als de hele schijf waar windows opstaat geleegd is, ik de muis en toetsenbord weer kan gebruiken bij windows install.
Er bestaat een offline registry editor. Dat is een bootdisk die daarna de mogelijkheid geeft om wachtwoorden te resetten en het register te editen. De UI is niet echt intuïtief, dus even goed lezen voordat je iets doet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 07-01-2017 12:28 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Dat is het eerste dat ik uitzet bij een verse install ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:
Eeuh.... Juist, ja _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:
Je zal RDP bedoelen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Wimmel, ik kan dus geen repair doen, want ik heb geen toetsenbord en muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:31:
Als je van een Windows CD / DVD boot toch wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:31:
In een Windows Bootdisk-omgeving doet ie het toch wel? Even booten van USB en dan de windowsinstallatie herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Als ik de cd van windows erin doe en boot vanaf cd, kom je in het scherm waar je dingen moet aanklikken en daar heb ik dus al geen muis en toetsenbord meer, antwoord is dus nee. Heb net mappen verwijderd in linux mint, maar kreeg niet alles weg en wilde windows opnieuw installeren. Dat gaat dus ook niet, nog steeds geen muis en toetsenbord 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Het is geweldig, ik kom nu de bios niet eens meer in, begint meteen te zeiken met een melding dat windows gerepareerd moet worden ofzo. Ik heb ook geen boot usb.

[ Voor 9% gewijzigd door marcelsmit op 07-01-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:43
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:11:
Het is geweldig, ik kom nu de bios niet eens meer in, begint meteen te zeiken met een melding dat windows gerepareerd moet worden ofzo. Ik heb ook geen boot usb.
Wacht even, begrijp ik nu dat je in je bios 'wel' een tbord en muis hebt, en als je de windows install begint niet?
En op ps2 werkt het ook niet?
En nu werkt niets meer? Tbord en muis stuk? (test ze)

Haal stroom eraf en batterij uit je moederbord, wacht 1 min, sluit een ps2 Tbord of muis aan. heb je die niet dan moet je tbord en muis op een usb 2.0 poort die op je moederbord zit aansluiten. batterij erin en stroom erop. Vertel eens wat er gebeurd als je in de bois legacy ondersteuning aanzet?

En dan een OS installeren met een goeie zonder fouten gemaakte windows installatie medium.
Het kan zo zijn door een instelling dat je huidige windows de boel blokkeert. In windows 10 moet je geavanceerd opstarten kiezen om in een bios te komen tegenwoordig, dus als dat gelukt is, daarna Start een live ubuntu dvd en copy alles en format hdd

[ Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 07-01-2017 13:29 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

mell33 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:24:
[...]

Wacht even, begrijp ik nu dat je in je bios 'wel' een tbord en muis hebt, en als je de windows install begint niet?
En op ps2 werkt het ook niet?
En nu werkt niets meer? Tbord en muis stuk? (test ze)

Haal stroom eraf en batterij uit je moederbord, wacht 1 min, sluit een ps2 Tbord of muis aan. heb je die niet dan moet je tbord en muis op een usb 2.0 poort die op je moederbord zit aansluiten. batterij erin en stroom erop. Vertel eens wat er gebeurd als je in de bois legacy ondersteuning aanzet?

En dan een OS installeren met een goeie zonder fouten gemaakte windows installatie medium.
Het kan zo zijn door een instelling dat je huidige windows de boel blokkeert. In windows 10 moet je geavanceerd opstarten kiezen om in een bios te komen tegenwoordig, dus als dat gelukt is, daarna Start een live ubuntu dvd en copy alles en format hdd
Anders lees je even door wat er in het topic staat. Al de dingen die jij noemt zijn al geprobeerd, dus weinig zin om dat nog eens opnieuw te doen. Wat helpt batterij uit de PC halen precies in dit geheel?

Als ik het goed begrijp was je bezig met de USB driver installeren, maar dat is dus niet gelukt? Die installatie is dus niet voltooid? Het lijkt mij dat daarvoor de oude drivers eerst gedeïnstalleerd zijn. Daar zou misschien wel eens het probleem kunnen liggen. Heb alleen zo snel niet een oplossing daarvoor paraat.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ex Nunc schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:38:
[...]

Wat helpt batterij uit de PC halen precies in dit geheel?
Hij kwam nu zijn bios niet meer in, maar ik merk dat windows dat in dit geval missc tegenhoudt
Tja mijn reactie was meer een resumé

[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 07-01-2017 13:43 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Ik wilde als laatste mijn bios in omdat ik mij meende te herinneren dat ik daar een optie heb gexien om de schijf te formatteren. Helaas gaat dat dus nu door mijn delete aktie in linux niet meer door. Als ik die ssd schijf nu in linux mint kon formatteren, maar dat lijkt niet mogelijk. Ik ben ook totaal niet bedreven in linux hoor. Ik had toevallig zo'n cd liggen. Mijn optie nu is de ssd in andere pc gormatteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:57:
Ik wilde als laatste mijn bios in omdat ik mij meende te herinneren dat ik daar een optie heb gexien om de schijf te formatteren. Helaas gaat dat dus nu door mijn delete aktie in linux niet meer door.
Je BIOS (UEFI) staat volledig los van je OS of wat er op je harddisk staat!
Als ik die ssd schijf nu in linux mint kon formatteren, maar dat lijkt niet mogelijk. Ik ben ook totaal niet bedreven in linux hoor. Ik had toevallig zo'n cd liggen. Mijn optie nu is de ssd in andere pc gormatteren.
Dan moet je even Googlen naar de fout waar je tegenaan loopt, want dat is wel degelijk mogelijk. Sterker, je kunt beter de partities gewoon weggooien en opnieuw laten aanmaken door de Windowsinstallatie.

Maar dan ga ik er wel vanuit dat je een backup hebt van je data ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Ik heb de ssd in een andere pc geformateerd en nog steeds geen muis en toetsenbord(wel in de bios) en nu geeft in in de bios "frozen" aan bij secure erase. Ik val van de regen in de drup.

Ik heb hem nu weer in de andere pc en ga een secure erase doen met samsung magician. Het is een Samsung 850 evo ssd.

[ Voor 24% gewijzigd door marcelsmit op 07-01-2017 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Kan je niet een reset (standaard waarden) van de bios proberen.

44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:22:
Ik heb de ssd in een andere pc geformateerd en nog steeds geen muis en toetsenbord(wel in de bios) en nu geeft in in de bios "frozen" aan bij secure erase. Ik val van de regen in de drup.

Ik heb hem nu weer in de andere pc en ga een secure erase doen met samsung magician. Het is een Samsung 850 evo ssd.
Misschien eens verder kijken dan de software. Ik zou eens een benchmark draaien op je systeem (mag onder Linux). Werkt de muis+toetsenbord trouwens wel als je zonder de SSD naar Windows CD/USB boot? En heb je al andere USB-poorten getest?
r44 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:32:
Kan je niet een reset (standaard waarden) van de bios proberen.
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Reset bios naar standaardwaarden, ok. Enige is dat het een uefi bios is en ik steeds onwijs zit te klooien met secure boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Ok! Ssd is unfrozen en bios default values gedaan en ik heb weer een muis en toetsenbord! Kan weer installeren dus. Alleen nu staan die instellingen in mijn bios weer verkeerd vwb het gpt uefi (sorry ik snap daar geen bal van) ik kan dat zien ondat ik bij 1 hele partitie aanmaken 2 kleine partities van 100mb en 128mb cadeau krijg. Ik wil die indeling niet omdat ik dan straks met drivers volgens mij weer problen krijg. Kan iemand mij uitleggen wat het beste is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44

r44

Windows maakt bij het installeren altijd de volgende partities aan:
1 van ca 450 als herstel partitie
1 van ca 100 voor de EFI systeem partitie
1 van ca 120 dat is dan de opstart partitie met boot gegevens.
En de C partitie waar de OS op wordt geïnstalleerd.

De eerst 3 zijn meestal verborgen partities

44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Als je met Windows 7 werkt is het misschien eenvoudiger om gewoon LEGACY/MBR mode te gebruiken.

Anders check hier:
SevenForums: How to Install Windows 7 Using the "Unified Extensible Firmware Interface" (UEFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Maar dat isdus het nieuwe GPT, MBR maakt maar 1 extra klaune partitie aan. Ik heb nu in mijn scherm voor me staan een 100mb prtitie voor systeem en een 128mb partitie voor MSR(gereserveerd) en dan de grote partitie van 465gb waar mijn windows opkan. Wat is het nadeel van gpt tov mbr in windows en drivers?

@The_Doman
Dat bedoel ik dus, maar wat moet ik in de bios veranderen om dat te bereiken? Secure boot staat al uit.

[ Voor 16% gewijzigd door marcelsmit op 07-01-2017 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44

r44

44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:26:
Wat is het nadeel van gpt tov mbr in windows en drivers?
Geen nadeel/voordeel wat betreft drivers.
Wel extra mogelijkheden o.a voor beveiliging, sneller opstarten (marginaal voordeel), booten van media groter dan 2TB
Nadeel veel complexer bij herstellen of image backup maken.
@The_Doman
Dat bedoel ik dus, maar wat moet ik in de bios veranderen om dat te bereiken? Secure boot staat al uit.
Secure boot is een onderdeel van UEFI.
Kijk voor LEGACY/CSM instellingen in je bios.
CSM - Compatibility Support Module is something that allows booting in legacy BIOS mode on UEFI systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Secure boot heb ik al uitstaan in de bios. Ik twijfel gewoon welke ik moet nemen, maar als jij zegt dat het verder niet uitmaakt en GPT sneller opstart klik ik nu maar door en begin met installeren. Ik ben alleen zo bang wat er grbeurt als ik straks die usb drivers weer moet installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelsmit
Ik ga nu installeren en wil iedereen even bedanken voor de geweldige hulp die me geboden is!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:43:
Ik ga nu installeren en wil iedereen even bedanken voor de geweldige hulp die me geboden is!!
Mooi dat je weer verder kunt met een verse installatie, maar....

Dan nú de vraag der vragen..... WAAR kwamen de USB drivers welke je wilde installeren vandaan? USB support wordt volledig door de (Intel) Chipset geleverd en wordt dus automatisch geüpdate als je de laatste ChipSet drivers installeert, desnoods via de "Auto Detect" functie op de Intel site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Nou ik zat bij mijn vorige installatie vanaf het begin al te klooien. Ik kreeg meteen de chipset drivers al niet geinstalleerd. Elke keer bevroor de pc. Toen de pc goed luep heb ik via driver navigator 3.6 alle drivers geupdate en bij die usb driver ging het fout. Ik kan je dus de precieze driver versie niet vertellen helaas.

De chipset drivers kon ik op de intel site onmogelijk vinden en met de auto updater vond ie ook niets.

[ Voor 13% gewijzigd door marcelsmit op 07-01-2017 17:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:07:
Nou ik zat bij mijn vorige installatie vanaf het begin al te klooien. Ik kreeg meteen de chipset drivers al niet geinstalleerd. Elke keer bevroor de pc. Toen de pc goed luep heb ik via driver navigator 3.6 alle drivers geupdate en bij die usb driver ging het fout. Ik kan je dus de precieze driver versie niet vertellen helaas.
TIP van Flip: Blijf in het vervolg vér weg van allerlei freeware tools welke pretenderen je drivers wel even generiek te updaten en/of fixen!!

Drivers zoeken is iets wat je het beste zélf kunt doen óf eventueel over kunt laten aan de leverancier van de hardware (bijv. Intel).

Als je ooit onbekende hardware met een vraagteken in je systeem hebt: Even een klikje op het tabblad "advanced" van dat apparaat en vervolgens daar het hardware ID opvragen. Op basis van dat Hardware ID kom je aan de leverancier.... én dus ook de juiste drivers (vooral bij Audio kaarten en/of TPM modules en "Fingerprint readers" is dat nog wel eens noodzakelijk).

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Wimmel, dat heb ik ook gedaan, maar op een of andere manier is er praktisch niets of moeilijk meer te vinden. Vrieger haalde ik de chipset utility even op bij intel, maar tegenwoordig als de chipset een maand oud is vind je er al niets meer van. Ik heb ze dus gedownload van de asus site die bij mijn mobo staan, maar die kreeg ik niet geinstalleerd. Steeds tijdens installatie stopte mijn pc, deed niets meer en kon alleen resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Welke volgorde houd jij aan met drivers installeren en welke? Windows update wil ook nooit nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:15:
Wimmel, dat heb ik ook gedaan, maar op een of andere manier is er praktisch niets of moeilijk meer te vinden. Vrieger haalde ik de chipset utility even op bij intel, maar tegenwoordig als de chipset een maand oud is vind je er al niets meer van. Ik heb ze dus gedownload van de asus site die bij mijn mobo staan, maar die kreeg ik niet geinstalleerd. Steeds tijdens installatie stopte mijn pc, deed niets meer en kon alleen resetten.
Bij Intel heb je dan de "INF Update Utility".

Je bent overigens niet de éérste, en waarschijnlijk ook niet de laatste, welke op deze manier een systeem naar de kl*te heeft geholpen.... Ik mag mezelf ook tot ervaringsdeskundige rekeken, al is dat voor mij een jaar of "tig" geleden toen Win2K nét op de markt was gekomen en ik een zelfbouw 19" server even volledig stuque trok met zo'n tooltje :o

Volgorde:
  • Chipset
  • NIC
  • Video
  • Audio
  • .... De rest van de 'meuk"
Video vóór Audio in verband met de "HD" Audio rommel welke er vaak mee moet komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Ok niet meer doen dus :) ik snap nu alleen wel waarom ik die GPT table niet wilde, nu werkt mijn windows loader niet meer en kan ik niet meer activeren. Ik koop wel een licentie, weet iemand waar je die voordelig en snel kan krijgen via de mail?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:34:
Ok niet meer doen dus :) ik snap nu alleen wel waarom ik die GPT table niet wilde, nu werkt mijn windows loader niet meer en kan ik niet meer activeren. Ik koop wel een licentie, weet iemand waar je die voordelig en snel kan krijgen via de mail?
Als je een legale licentie had dan hoef je maar even met MS te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Nee die heb ik dus niet, XP had ik hem wel, maar ze nokten gewoon met updates etc. Toen heb ik besloten er geen geld meer aan uit te geven, maar wil nu gewoon weer een pc die klaar is dus zet mijn principe maar overboord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan verklaard dat ook meteen het gedrag van Windows Update in dit geval ;)

Maar check even je DM..... Ik heb nog een ongebruikte én legale 7 Pro retail licentie welke ik niet HIER moet gaan posten, dus....

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:45:
Nee die heb ik dus niet, XP had ik hem wel, maar ze nokten gewoon met updates etc. Toen heb ik besloten er geen geld meer aan uit te geven, maar wil nu gewoon weer een pc die klaar is dus zet mijn principe maar overboord.
Welke principes? Dat software gratis moet zijn? Windows XP is zwaar verouderd en daar komen inderdaad al een tijdje geen updates meer voor. Of vind jij dat bedrijven hun spul maar tot in de eeuwigheid moeten ondersteunen?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
Zet hem gelijk maar windows 10 nadat je w7 hebt geactiveerd, je kan nog steeds een w7 key in win10 zeten om te activeren, dus je kan ook gelijk naar 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
@redfoxert, nee hoor zo is het eigenlijk. Had wel zwaar de pest in ja, dat ik ineens mijn XP weg kon gooien en had simpel gezegd gewoon geen poen ervoor op dat moment met 4 kids die eten willen. Toen stuitte ik op een downloaddie ook updates deed, dus die gedaan omdat dat op dat moment de beste keuze was en omdat het werkte nooit meer gedacht aan officieel. Officieel geniet zeker wel mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mell33 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:59:
Zet hem gelijk maar windows 10 nadat je w7 hebt geactiveerd, je kan nog steeds een w7 key in win10 zeten om te activeren, dus je kan ook gelijk naar 10
Dát....

En blijf ook weg van gemanipuleerde Windows installaties. Als er al gerommeld is in het licentie model dan is de kans groot dat er "stiekem" méér aangepast is waardoor je werkende Windows installatie een "Zombie" is/wordt in één of ander BOT-NET.

Windows 10 is als OS gewoon gratis te downloaden in de officiéle versie op de site van Microsoft, de licentie maakt het pas een legale versie welke volledig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Pc loopt weer vast bij de chipset driver :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:36:
Pc loopt weer vast bij de chipset driver :/
Met wat voor windows, wat voor installatie dvd, ik ga denken dat dat corrupt is namelijk. (als dat probleem eerst uitgesloten is, dan is het je moederbord waarschijnlijk.)

Maak met dit hulprogramma een dvd of usb installatie medium voor windows 10

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 07-01-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
De vorige keer lukte het ook met diezelfde dvd.

Zou ik gewoon de officiele win7 pro kunnen downloaden bij microsoft en die er overheen zetten?

[ Voor 51% gewijzigd door marcelsmit op 07-01-2017 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mell33 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:54:
[...]

Met wat voor windows, wat voor installatie dvd, ik ga denken dat dat corrupt is namelijk. (als dat probleem eerst uitgesloten is, dan is het je moederbord waarschijnlijk.)

Maak met dit hulprogramma een dvd of usb installatie medium voor windows 10
TS heeft inmiddels weer een legitieme (én volledig geactiveerde) licentie en kan/mag dus naar Windows 10 Pro (óf 8.1 Pro) upgraden.

Voor de .ISO https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelsmit
Maar ik wil zo graag win7 behouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:03:
Maar ik wil zo graag win7 behouden
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7
de code van de beste man wimmel_1 invoeren hier, en brand deze iso eens op een dvd of maak een usb.
Verwijder in de setup de partities van je hardeschijf, (als je alles bewaard hebt)

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 07-01-2017 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mell33 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:04:
[...]

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7
de code van de beste man wimmel_1 invoeren hier, en brand deze iso eens op een dvd of maak een usb.
Verwijder in de setup de partities van je hardeschijf, (als je alles bewaard hebt)
Lijkt een sport te worden om Windows 7 te willen behouden, hier? :o 8)7

Kan geen stuurprogramma's installeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
wimmel_1 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:22:
[...]
Lijkt een sport te worden om Windows 7 te willen behouden, hier? :o 8)7
Ja is daar wat wat mis mee dan?
Dit is toch TWEAKERS.net?? :)
Hier wordt nogal erg snel geopperd "installeer maar Windows 10" inplaats van een goede oplossing te geven om Windows 7 te kunnen blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
The_Doman schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:31:
[...]

Ja is daar wat wat mis mee dan?
Dit is toch TWEAKERS.net?? :)
Hier wordt nogal erg snel geopperd "installeer maar Windows 10" inplaats van een goede oplossing te geven om Windows 7 te kunnen blijven gebruiken.
Ho ho hij is net een w7 dvd aan het downen, 10 is nu gewoon de makkelijkste oplossing en advies, meer niet hoor. w7 weten de meeste ts-ers wel wat van, maar als een ts er niet uitkomt, is w10 het makkelijkste fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Ik wil eigenlijk gewoon een echte windows, geen windows met apps. Ik hou ook niet van verandering, win 7 ken ik(qua gebruik dan hè ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Tips. [Windows 7] Probleem installatie vanaf USB
Succes! (teminste als het nu opgelost is, en niet in je bord zit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:55:
Ik wil eigenlijk gewoon een echte windows, geen windows met apps. Ik hou ook niet van verandering, win 7 ken ik(qua gebruik dan hè ;) )
Windows 10 is gewoon een échte Windows versie (in tegenstelling tot dát wat Windows 8 (niet Windows 8.1) was).

Met Windows 8 (non SP1, oftewel Windows 8.1) heeft Microsoft helaas de de fout gemaakt om te denken dat iedereen en alles over zou gaan op "toutch-screens". Windows 8 heeft gelukkig als OS zónder SP dan ook niet écht lang bestaan.

Enige nadeel van Windows 10 is misschien dat er voor veel mensen té veel mogelijkheden in zitten en dat er door Microsoft een aantal zaken op voorhand áán gezet zijn (waarbij er vanuit gegaan is dat iedereen alles graag online wil kunnen doen). Die zaken zijn echter allemaal door de eindgebruiker UIT te schakelen.....

OPT-OUT was misschien niet DÉ manier, maar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
ik ben in staat die hele pc af te rossen nu. Niks gaat meer normaal meer, alles duurt lang of doet niks 😡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ALLES pást met een hamer... (en zo niet, dan is de hamer simpelweg té klein), maar: Wát wil er niet werken ná een schone Windows installatie?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Simpel om uit te sluiten dat er dingen kapot zijn gegaan, zet windows 10 er op.
Dan weet je tenminste of het werkt. Je hoeft daarvoor geen key oid te kopen, het werkt een hele maand. Een instal van win10 is in 15 minuten gepiept.

Dan heb je even een afkoelingsperiode. Dat kan heel behulpzaam zijn om later alsnog succes met windows 7 te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Heeft je pc missc een opdonder gehad< kijk eens in je bios hoe de voltages zijn, missc ligt dit aan je voeding of moederbord zelf.
Het kan zelfs zijn dat je oude bios hebt, welke zit in je bios? https://www.asus.com/nl/M...G-AURA/HelpDesk_Download/

[ Voor 36% gewijzigd door Mel33 op 07-01-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Hoe komt het dan dat ik weet dat er niks stuk is als ik win10 erop zet?

Bios heb ik ook ge update en dat ging goed.

[ Voor 24% gewijzigd door marcelsmit op 07-01-2017 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:07:
Hoe komt het dan dat ik weet dat er niks stuk is als ik win10 erop zet?

Bios heb ik ook ge update en dat ging goed.
Als je in apparaatbeheer alles aan de praat krijgt en windows het doet, dan werkt je pc gewoon goed.
pak je wel de 64bit drivers, of heb je een 32bits windows 7??
maargoed pak voor win 10 alles 64bits, als je 4Gb ram hebt
Als je win 32bits hebt geïnstalleerd dan download je automatisch bij Microsoft site op die machine ook een 32bit versie van deze, iets om rekening mee te houden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Mel33 op 07-01-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Nee ik heb gelet op 64bits drivers, of het moet bij asus niet goed staan 😡 Als ik opnieuw wil opstarten blijft ie ook maar in het "afsluitenscherm" staan weer resetbutton dus. Ik zal zo ff de temperaturen en voltages laten zien, volgens mij zijn die ok.

CPU core- +1.072
CPU graphics voltage- +0,016
3.3V voltage- +3.360
5V voltage- +5.040
12V voltage- +12.192
PCH core voltage- +1.008
CPU system agent voltage- +1.080
DRAM voltage- +1.216
CPU standby voltage- +0.997

Geheugen
+12V- 12.192
+5V- 5.040
+3.3V- 3.360

[ Voor 46% gewijzigd door marcelsmit op 07-01-2017 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:29:
Nee ik heb gelet op 64bits drivers, of het moet bij asus niet goed staan 😡 Als ik opnieuw wil opstarten blijft ie ook maar in het "afsluitenscherm" staan weer resetbutton dus. Ik zal zo ff de temperaturen en voltages laten zien, volgens mij zijn die ok.
Hoezo let je op drivers tijdens een verse en schone installatie van Windows middels een legale CD/DVD? Windows installeert op dat moment wat er nodig is .... én dat wat er werkt.

64Bit drivers krijg je op een 32Bit OS niet geïnstalleerd, net zomin als dat je 32Bit's drivers op een 64Bit's machientje kunt installeren zónder er veel moeite voor te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Ik weet niet beter dan dat je bij en verse installatie drivers moet installeren ( tot niet zolang geleden zat ik nog op win XP met een mobo met oude bios) Maar er staan nogal wat dingen in mijn apparaatbeheer die geen driver hebben hoor. zie link.

http://i67.tinypic.com/258ny21.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door marcelsmit op 07-01-2017 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Geef op één van die "USB Controllers" eens een rechter muisklik -> Properties/Eigenschappen -> Advanced -> Hardware ID.....

Post daarvan de waarde/het nummer eens hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:48:
Ik weet niet beter dan dat je bij en verse installatie drivers moet installeren
Vroeger was dat zo. Windows 10 haalt alles zelf op, uitzonderingen daargelaten.

Ik ben blij dat het gepruts met drivers voorbij is. Weer een reden om er gewoon even windows 10 op te zetten. Als er iets stuk is, zal het niet werken, als alle hardware ok is, zal het gewoon starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:48:
Ik weet niet beter dan dat je bij en verse installatie drivers moet installeren ( tot niet zolang geleden zat ik nog op win XP met een mobo met oude bios) Maar er staan nogal wat dingen in mijn apparaatbeheer die geen driver hebben hoor. zie link.

http://i67.tinypic.com/258ny21.jpg
'Maar is je OS 9windows 32bits of 64bits, was me niet helemaal duidelijk, en pak je wel deze drivers
Reepje schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:58:
[...]

Ik ben blij dat het gepruts met drivers voorbij is. Weer een reden om er gewoon even windows 10 op te zetten. Als er iets stuk is, zal het niet werken, als alle hardware ok is, zal het gewoon starten.
En in apparaatbeheer zoekt hij nu ook dus "wel"online naar betere drivers, ook dat geziek is opgelost.

[ Voor 29% gewijzigd door Mel33 op 07-01-2017 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Reepje schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:58:
[...]

Waarschijnlijk een USB 3.x óf C variant welke Windows 7 niet eens gaat kunnen ondersteunen (Welkom tot het "Universal" deel...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Even voor de duidelijkheid, het gaat om Windows 7 Pro 64bits.

Als ik die automatische driverupdate van Intel pak, krijg ik alleen maar zie link.

http://i65.tinypic.com/15ebot2.jpg

En de hardware ID

http://i64.tinypic.com/281towx.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door marcelsmit op 07-01-2017 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:00:
Even voor de duidelijkheid, het gaat om Windows 7 Pro 64bits.

Als ik die automatische driverupdate van Intel pak, krijg ik alleen maar zie link.

http://i65.tinypic.com/15ebot2.jpg
Waarschijnlijk is je hardware gewoon te nieuw om Windows 7 te kunnen draaien. Het driver model van Windows 8.1 én hoger is simpelweg gewoon anders dan dat het in 2005 nóg was.

Een Windows 2000 Server 64 Bit's editie krijg je op een moderne 19" (64Bit's) HP/Dell server ook niet meer werkend.....

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelsmit
Maar het heeft allemaal gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Schijnbaar toch niet goed, anders was je in eerste instantie niet gaan proberen te upgraden, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
ja kies ook bij mijn link hierboven van je mbord de w7 64 USB Asmedia USB3.1 Driver V1.16.24.0 for Windows Win7 32bit & Win7 64bit & Win8.1 64bit---(WHQL).
Asmedia USB3.1 Driver V1.16.26.1 for Windows Win10 64bit---(WHQL).

Maar je krijgt nu je usb stik niet op de USB 3.0 aan de praat met w7 zonder die drivers, toch?
Of ben je al verder Op je verse nu net geïnstalleerde w7

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 07-01-2017 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Op dit systeem?

Dan even voor de duidelijkheid, heb je windows update laten draaien, en daarna nog eens 2 keer zodat alle updates voor windows zelf binnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ow installeer eerst SP2 even beste man, hahaha jee hadden we nu maar gelijk om een screenshot gevraagd
ow excuus

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 07-01-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Ik ben ook niet gaan upgraden. Ik heb er destijds een nieuwe ssd ingedaan, die Samsung 850 evo. Toen heb ik via de samsung hardware een backup gemaakt van mijn windows en die op mijn nieuwe ssd overgezet. Toen kreeg ik al eens blue screens en dat ie bij het opstarten soms mijn toetsenbord en muis niet pakte. Als ik dan resette deed alles het wel. Vandaar dat ik dacht dat het tijd werd om gewoon windows vers te installeren. In principe had dat meteen al gemoeten dat ik die nieuwe ssd schijf erin zette voor mijn windows.

En dit is mijn pc in de link, zo nieuw en geavanceerd is het niet geloof ik.
http://i64.tinypic.com/2qvfjbk.jpg

En Mel33, ik heb idd exact die drivers van asus gepakt.

[ Voor 4% gewijzigd door marcelsmit op 07-01-2017 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
mell33 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:11:
Ow installeer eerst SP2 even beste man, hahaha jee hadden we nu maar gelijk om een screenshot gevraagd
Je meent het,

die gast draait een "virgin" windows 7 en denkt dat alles zal werken....?

Dat gaat natuurlijk nooit goed.

Happy updating, dat gaat misschien dit weekend nog lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Ja normaal doe ik die windows update eerst, maar hij blijft maar zoeken en vindt niets ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
https://www.microsoft.com...load/details.aspx?id=5842
Laten zoeken kan nu wel een dag duren met +200 updates voor 7 8)7
Zow dat was het hoor haha :P
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:12:

En Mel33, ik heb idd exact die drivers van asus gepakt.
Die moet je dus zometeen ook gebruiken (begin de instal maar opnieuw)
Heb je tijd over oom een windows 7 slipstream dvd(dual-layer) met updates en usb3.0 voor je pc te maken voor de toekomst als dit weer gebeurd

[ Voor 101% gewijzigd door Mel33 op 07-01-2017 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ik ken mensen die enkele dagen hebben moeten wachten, en nog niets. MS zit namelijk niet te wachten op mensen die windows 7 willen, dus laten ze die mensen wel wachten.

Gelukkig zijn de updates door handige lui al voor je gebundeld.

Kijk eens hier voor inspiratie

http://www.howtogeek.com/...softs-convenience-rollup/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:15:
Ja normaal doe ik die windows update eerst, maar hij blijft maar zoeken en vindt niets ....
Hó, wacht..... Daar zijn een paar snellere middelen voor. Microsoft heeft géén SP2 voor Win7 maar er zijn wel een paar updates beschikbaar via WSUS welke het issue aangaande "niet direct willen updaten" oplossen...

Het issue zit 'm daarbij niet in Windows ansich maar meer in de versie van de WUA (Windows Update Agent) waarmee er contact gemaakt wordt met....

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 22:28 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
wimmel_1 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:19:
[...]
Hó wacht..... Daar zijn een paar snellere middelen voor. Microsoft heeft géén SP2 voor Win7 maar er zijn wel een paar updates beschikbaar via WSUS welke het issue aangaande "niet direct willen updaten" oplossen...

Updates Windows 7:
Gratissoftwaresite.nl: Installeer alle updates voor Windows 7 sinds 2011 in één keer met een enkele download voor een makkelijke herinstallatie

Windows 7 updates fix:
Gratissoftwaresite.nl: Hoe kun je zeer trage en niet-werkende Windows Update weer snel laten updaten in Windows 7

Installeer/download niet zomaar alles, maar alleen eerst de basic systeem drivers voor chipset/usb/sata/lan/wan.etc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The_Doman schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:30:
[...]

Updates Windows 7:

Windows 7 updates fix:

Ik probeer hier iedereen gewoon te voorzien van directe én officiële Microsoft links.... Hoe zit 't met de spullen áchter de links welke jij post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Ik begrijp niet dat het ineens allemaal zo moeilijk gaat, laatste keer ging ik nog gewoon het rijtje af en deden de windows updates het ook redelijk snel. Dat hebben ze dan flink vertraagd om van de win7 gebruikers af te komen idd. Supernuttige info zie ik er tussen staan. Ik kan er helaas nu niet meer aan verder gaan, want morgenochtend gaat om half 5 de wekker 8)7 .Ik denk dat ik dan idd eerst die windows updates erop moet hebben voor ik zelf ga installeren, als dat al nodig is. Morgen na mijn werk zet ik hem aan, zet hem terug naar het herstelpunt dat windows er net op stond en ga ik eerst met de windowsupdates aan de slag. Bedankt tot zover!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
wimmel_1 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:33:
[...]
Ik probeer hier iedereen gewoon te voorzien van directe én officiële Microsoft links.... Hoe zit 't met de spullen áchter de links welke jij post?
Ook daar wordt verwezen naar de directe Microsoft links, aangevuld met nog wat extra tips om het updaten onder Windows 7 weer normaal werkend te krijgen.
marcelsmit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:35:
Ik begrijp niet dat het ineens allemaal zo moeilijk gaat, laatste keer ging ik nog gewoon het rijtje af en deden de windows updates het ook redelijk snel. Dat hebben ze dan flink vertraagd om van de win7 gebruikers af te komen idd.
Je zou het toch bijna gaan denken ja? :(
Maar natuurlijk als Microsoft het echt zou willen hadden ze deze update/fix automatisch kunnen distribueren naar de gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Bandbreete zal ook wel wat minder nodig zijn, maar ik denk niet dat het daarin zit.
En tenslotte kan je de kb updates zelf downloaden, voor wie nu nog 7 gebruikt. @The doman; in windows 7 houden we niet van automatisch

Kzou hem nu gewoon laten zoeken of updaten, dan kan je morgenvroeg verder klikken en na het werk de rest.

Maar met dit moederbord kan ook wat mis zijn of je RAM als het allemaal zo vertragend is.
Doe eens een memtest86 evt.

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 07-01-2017 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mell33 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:11:
Bandbreete zal ook wel wat minder nodig zijn, maar ik denk niet dat het daarin zit.
En tenslotte kan je de kb updates zelf downloaden, voor wie nu nog 7 gebruikt. @The doman; in windows 7 houden we niet van automatisch

Kzou hem nu gewoon laten zoeken of updaten, dan kan je morgenvroeg verder klikken en na het werk de rest.

Maar met dit moederbord kan ook wat mis zijn of je RAM als het allemaal zo vertragend is.
Doe eens een memtest86 evt.
Je zou aan mij een héle slechte hebben: "Sysmin From Hell" hier... Oftewel: MIJN GPO's óf einde Domain Join voor ..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Kleine update:

Vanmiddag geprobeerd er een windows op te zetten met de servicepacks en updates ingebouwd, steeds op een bepaald punt weer vastlopen. Waarsch dvd op te hoge snelheid geschreven. Toen kwam ik via google iets tegen over asus ez updater die helpt bij installatie windows 7 aangaande de usb 3.0 driver. Laat ik dan ook nog de cd tegenkomen die bij het mobo hoort. Daar staan dus allerlei drivers op incl chipset en usb 3.0. Ik vermoed dat ik die vorige keer ook gebruikt heb en dat het daarom toen wel lukte. Ik ben nu de drivers aan het installeren en hij vraagt nu of ik de pc opnieuw wil opstarten en mijn muis en toetsenbord bevroren weer, echter nu bleef er in mijn taakbalk rechtsonderin een installatie lopen en die bewoog. Daardoor kon ik zien dat mijn pc niet vastgelopen was. Nu doen mijn muis en toetsenbord het en kan ik opnieuw opstarten. Ik vermoed dat dit de oplossing was. In apparaatbeheer in 1 klap alle hardware geinstalleerd en kreeg ook meteen een windowsupdate.

Te vroeg gejuigd, als ik nu deze computer open en dubbeklik op mijn cdrom speler om de asus dvd te open blijft dat hangen ( deze computer, reageert niet)

Het hangt allemaal af van in de juiste volgorde installeren van de drivers lijkt het.

[ Voor 15% gewijzigd door marcelsmit op 08-01-2017 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
marcelsmit schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:15:
[...]

Te vroeg gejuigd, als ik nu deze computer open en dubbeklik op mijn cdrom speler om de asus dvd te open blijft dat hangen ( deze computer, reageert niet)

Het hangt allemaal af van in de juiste volgorde installeren van de drivers lijkt het.
Dat lijkt eerder een probleem met de CD-Rom-speler. Ik haat die dingen! Daarom heb ik die dingen zo snel mogelijk verbannen (heb alleen nog een USB-exemplaar reserve), want Windows kan niet met die spelers overweg. Als de speler even niet of slecht reageert, hangt heel Windows. 8)7
Even geduld of de CD uit de speler halen werkt dan meestal.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 08-01-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Ik kon niets op usb zetten omdat dat niet werkte. Ik loop steeds tegen halstarrige dingen aan. Snap er geen bal van, want het liep hiervoor als een zonnetje. Die updates zijn ook niet te installeren, want als ik ze download en wil installeren gaat ie op mijn pc naar updates zoeken. En dat zul je zien op het moment dat ik dit type, open ik er eentje om te kunnen vertellen wat het doet en ineens haalt ie de updates binnen :s

Ja schiet mij maar in een kapotje. Ineens lukt alles wel, net nu ik naar mijn nest moet 😂

[ Voor 10% gewijzigd door marcelsmit op 08-01-2017 23:07 ]

Pagina: 1 2 Laatste