Kan geen stuurprogramma's installeren!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo,
Ik heb recent Windows 7 geïnstalleerd op mijn nieuwe PC. Ik kwam erachter dat ik nog geen stuurprogramma's heb voor wat apparaten. Ik probeerde ze te installeren via een externe USB optische drive, een USB, internet, maar niets werkte want ik heb nog geen stuurprogramma's voor de netwerkadapter en USB-controllers! Hoe moet ik nu de stuurprogramma's installeren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
-MSI B150M Gaming Pro
-Intel Core i5 6500 3.2 GHz
-ASUS GeForce GTX 1060 ROG Strix
-Crucial Ballistix Sport LT DDR4 8GB
-Corsair Carbide Spec-Alpha
-Corsair VS450
-Seagate Barracuda 1TB
-Genesis RX39 Gaming keyboard
-MSI B150M Gaming Pro Mouse
-Windows 7 64-bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Stuurprogramma's downloaden en op USB stick zetten, maar zoals ik al zei, de USB-controller werkt niet, dus ik kan ook geen USB drives gebruiken
-Via internet stuurprogramma's downloaden, maar dit werkt ook niet, want ik kan niet op internet, want ik heb geen netwerkadapter stuurprogramma
-Via externe optische drive stuurprogramma's die meegeleverd zijn installeren, maar dit werkt natuurlijk ook niet want zoals ik al zei heb ik geen USB-controller stuurprogramma
-Alle oplossingen die ik vind gaan ervan uit dat ik of internet heb, of USB kan gebruiken, of dat ik een interne optische drive heb, maar ik heb al die dingen niet, en ik kan nergens gelijkende topics vinden.

Beste antwoord (via Verwijderd op 07-01-2017 20:31)

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Waar komt je windows installatie vandaan? Een standaard installatie van windows 7 (dat wil zeggen een die niet is aangepast door iemand en daarna op internet is verspreid) heeft gewoon een groot aantal standaard drivers meegeleverd om in ieder geval je netwerkadapter te kunnen aansturen.

Wat je nog zou kunnen doen is een USB bootable OS met netwerkfunctionaliteit op een USB stick zetten, vanuit je bios op booten en dan via dat OS de gewenste drivers op je HDD downloaden. Dan opnieuw booten in Windows en de drivers installeren. Heb je wel even een andere pc nodig om je bootable OS te downloaden.

Edit: Of ff je HDD in een andere PC hangen en daar de gewenste drivers op kopieren, succes!

[ Voor 7% gewijzigd door jordy2811 op 07-01-2017 19:08 ]

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 17:50
Probeer alle usb poorten eens. En het kan soms even duren voordat apparaten gevonden worden.

Je USB doet het waarschijnlijk wel. Anders deed je toetsenbord en muis het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Windows 7 kan uit zichzelf niet overweg met usb3. Steek de stick in een usb2 poort en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:59:
Windows 7 kan uit zichzelf niet overweg met usb3. Steek de stick in een usb2 poort en het zou moeten werken.
Er zitten geen USB 2.0 in mn case of mobo

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Waar komt je windows installatie vandaan? Een standaard installatie van windows 7 (dat wil zeggen een die niet is aangepast door iemand en daarna op internet is verspreid) heeft gewoon een groot aantal standaard drivers meegeleverd om in ieder geval je netwerkadapter te kunnen aansturen.

Wat je nog zou kunnen doen is een USB bootable OS met netwerkfunctionaliteit op een USB stick zetten, vanuit je bios op booten en dan via dat OS de gewenste drivers op je HDD downloaden. Dan opnieuw booten in Windows en de drivers installeren. Heb je wel even een andere pc nodig om je bootable OS te downloaden.

Edit: Of ff je HDD in een andere PC hangen en daar de gewenste drivers op kopieren, succes!

[ Voor 7% gewijzigd door jordy2811 op 07-01-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Volgens de specs van je mobo zitten er 6 usb3 poortjes op en 4 usb2.

Het is overigens een goed idee om windows 10 op een dergelijk recent systeem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

De 4 USB poorten zijn USB 2.0 ports (Front)

Dus die moet je met een bracket naar op je behuizing aansluiten.
je kan Windows 7 niet installeren omdat je dat via USB 3 poort doen en Windows
heeft altijd al problemen met USB.
Als ja dat wel installeren via USB 3 ban moet je de driver in Windows 7 slipstreamen.
Ik het niet zolang geleden de bootable USB met Windows 7 gemaakt waar ik de drivers heb geslitstrean.
Dat was voor een ASUS Brix

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:07:
Volgens de specs van je mobo zitten er 6 usb3 poortjes op en 4 usb2.

Het is overigens een goed idee om windows 10 op een dergelijk recent systeem te hebben.
Ja er zitten 6 interne USB 3.0 aansluitingen in, die zitten bij het I/O shield, en er zijn aansluitingen voor 4 USB 2.0 case ports, maar er zitten alleen 2 USB 3.0 ports in mijn case, met dus 2 USB 3.0 aansluitingen, dus ik heb niks aan die USB 2.0 aansluitingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 18:13
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:40:
[...]

Ja er zitten 6 interne USB 3.0 aansluitingen in, die zitten bij het I/O shield, en er zijn aansluitingen voor 4 USB 2.0 case ports, maar er zitten alleen 2 USB 3.0 ports in mijn case, met dus 2 USB 3.0 aansluitingen, dus ik heb niks aan die USB 2.0 aansluitingen...
Het advies is dan ook, -als je windows 7 installeert, zorg dat je een sata dvd speler hebt. als je geen geslipstreemde windows met usb3.0 driver usb medium hebt gemaakt/kan maken/installeren op je nieuwe pc.
zet win 10 er even op en maak zo'n dvd, this niet anders

Ps, in je bios kan je legacy usb aanzetten, dan moet 2.0 wel werken op een 3.0 poort dacht ik

Edit; After messing around with everything on all posts across google and beyond, I found my issue was that in BIOS, USB 3.0 was enabled, and needed to be set to auto.

Uit deze link

[ Voor 28% gewijzigd door Mel33 op 07-01-2017 19:57 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jordy2811 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:07:

Dankje! Dit werkte! Ik moest de files nog wel unzippen, maar toen lukte het me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:31:
[...]

Dankje! Dit werkte! Ik moest de files nog wel unzippen, maar toen lukte het me!
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar er heeft zich nu wel een ander probleem voorgedaan, ik had een ethernetadapter stuurprogramma geinstalleerd, en toen heb ik via daar een USB stuurprogramma geinstalleerd, maar nu werken mijn USB poorten niet meer :'-( als de PC opstart en in de BIOS werkt alles naar behoren maar zodra Windows opstart gaan ze uit en werken ze niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Snappy drivers .https://sdi-tool.org/download/ .volg de instructies..16 gig aan drivers..elke maand update..nooit meer gesukkel.

[ Voor 15% gewijzigd door benniep op 08-01-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Inderdaad makkelijk maar daar had de TS niets aan gehad, aangezien zijn usb stick niet benaderbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 03:59
jordy2811 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:07:
Een standaard installatie van windows 7 (dat wil zeggen een die niet is aangepast door iemand en daarna op internet is verspreid) heeft gewoon een groot aantal standaard drivers meegeleverd om in ieder geval je netwerkadapter te kunnen aansturen.
Juist, alleen zien mensen dan niet zo gauw in dat dit de standaarddrivers zijn toen Windows 7 uitgebracht was, ofwel in 2009... en daar zit je dan met je hypermoderne systeem zonder USB2-controller (en met wat pech geen PS/2-poort) en met een netwerkchip uit 2015 die dus in 2009 nog enkel een verre toekomstvisie was.
Pagina: 1