Ik heb de openingspost aangepast met mijn 'nieuwe' basis instellingen voor de LG B6 en deze zullen redelijkerwijs ook toepasbaar zijn op de C6, E6 en G6
(heeft iemand eigenlijk ooit een G6 gekocht?). Tevens zijn de blacklevel settings toegevoegd icm een PS4 (Pro) met dank aan
PUCK.
Waar ik eerst nog veel aan het zoeken was naar de 'juiste' instellingen draai ik nu alweer een paar weken zonder ergens aan getweakt te hebben en dat kijkt wel zo rustig! Ik ben aardig tevreden met het beeld zoals het nu is, maar het kan altijd beter door bijvoorbeeld een kalibratie toe te laten passen, maar ook doordat LG gewoon nog even haar best moet doen op betere OLED panelen. Er moet wat te wensen blijven zullen we maar denken....
Sommige van jullie hier zullen zich afvragen waarom ik voor films en series een 'brightness' setting van 49 aanhoud aangezien dit in een aantal gevallen zorgt voor het verdwijnen van schaduwdetails. De brightness op 50 is technisch een betere setting (en gebruik ik overdag nog wel eens), maar heel veel content is gewoon niet goed gemastered richting het totale zwart. Persoonlijk erger ik mij meer aan die (toch wel veel voorkomende) momenten waar de content donkergrijs is waar deze eigenlijk zwart hoort te zijn en alle troep die er op dat moment zichtbaar is in de donkergrijze delen, dan dat ik last ondervind aan het verlies van een beetje schaduwdetail op sommige momenten. Dit is helemaal persoonlijk (zoals nog een aantal andere settings), dus het is ook eigenlijk niet echt een punt van discussie.
De brightness zou zelfs nog omhoog kunnen naar 51 of 52
*, maar alleen aan de hand van een gelukte kalibratie, waarbij de grayscale correct getrokken is.
*
De brightness op 52 zorgt er op een ongekalibreerd paneel voor dat 100% zwart niet meer bestaat en dus altijd minimaal heel donkergrijs is.
In alle gevallen ga ik uit van een gamma waarde van 2.2 aangezien dat nog van grote invloed is.
Verder heeft mijn 65B6 de bekende 'green push' wat zoveel inhoudt dat het beeld een beetje een groene/pistache waas kan hebben. Ik heb dit op het oog gecorrigeerd door de volgende settings toe te passen:
R high: 13
G high: 0
B high: 14
R low: 0
G low: 0
B low:0
Meerdere panelen hebben hier last van, maar wees er bedacht op dat deze settings niet universeel toepasbaar zijn en daarom staan ze ook niet bij de basis instellingen aangegeven.
Voor de compleetheid post ik hier ook de instellingen en vragen en/of opmerkingen zijn altijd welkom.
[
Voor 3% gewijzigd door
Major_ton op 17-02-2017 14:08
]
Some infinities are bigger than others.