Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

BroadLink RM2 Pro als basis voor goedkope domotica?

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15:23
Hey,
omdat ik van de action hier thuis redelijk wat van die 433Mhz stopcontactswitches heb liggen, wil ik deze graag gaan gebruiken in een simpele domotica opstelling. Doel; via een smartphone de lampen aan/uit kunnen zetten. Nu heb ik deze BroadLink daarvoor gevonden, maar ik vroeg mij af of dit ook gaat werken. Zo te zien wel, maar is het primair bedoeld voor bediening van allerlei IR apperatuur en dit is voor mij toch niet nodig.

Een andere optie lijkt deze BroadLink Home security optie te zijn. Daarmee lever ik de IR functionaliteit in, maar krijg je wel een aantal beveiligingsdetectie en de mogelijkheid om bijv. ook de lampen automatisch aan te laten gaan als je thuis bent. Grote vraag: werkt dit setje ook voor mijn wensen?

Ik kom weinig ervaringen en reviews van mensen tegen, dus vroeg me af of iemand hier mij verder kan helpen :). Het idee is dus vooral om voor een habbekrats basis domotica in huis te halen, waar ik al mijn 433 stekkertjes op aan kan sluiten.

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 29-12-2016 16:31 (3%)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:33

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Ik neem aan dat je ook bepaalde logica (regels) wilt gaan inbouwen? Bij beweging licht aan etc?
Je zou in dat geval beter voor een Raspberry Pi met een RFXCOM kunnen gaan. Dan kun je zo'n beetje alle 433Mhz devices die je kunt bedenken aansturen.

Als besturingssysteem zou ik dan Home Assistant - Open source Python3 home automation aanraden, of Domoticz - open source domotica systeem - deel 3 als je wat meer een beginner bent.

Uiteindelijk ben je met zoiets gelukkiger dan zo'n Broadlink die volgens mij totaal gesloten is verder.

ThinkPad wijzigde deze reactie 29-12-2016 16:47 (13%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• DeNachtwacht
Het idee is eigenlijk dat ik zelfs die logica niet eens echt hoef te hebben. Het gaat mij er puur om dat ik in 1x al het licht in de woonkamer of slaapkamer aan- of uit kan zetten, verder niets. Hoe goedkoper en simpeler, hoe beter dus.

Het security sensor verhaal er omheen is al niet eens nodig zie ik, je kan ook alleen de home station bestellen voor €25. Voor mij zou dat al prima zijn, grote vraag is: is dit dan de slimste optie voor mijn wensen, of zijn er goedkopere/simpelere oplossingen.

• ThinkPad
  • Laatst online: 18:33

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Als je alles in één keer uit wilt kunnen zetten dan kun je ook alle stekkers inleren op één van de knoppen van de remote. Dan luisteren ze daar allemaal naar als jij op 'on' of 'off' drukt (mits binnen bereik).

Veel simpeler kan het niet :+

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• DeNachtwacht
Probleem is dat er max 4 schakelaars op één afstandsbediening gaan, en sowieso dat je niet in elke kamer een losse afstandsbediening wil moeten pakken.

En daarbij: Die broadcom home station biedt ook IFTT, voor een fractie van de prijs van de RFXCOM module. Ik hoop het dus goedkoop via een app te kunnen doen, zo'n zelfsleutelsetje wordt toch meteen een stuk duurder icm een raspberry pi die je ook weer moet installeren.

• ldhollander
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-12-2017
Ik snap je gedachten maar je zit waarschijnlijk vast aan spul van Broadcom zelf. De losse switches zullen ongetwijfeld ondersteund gaan worden door domotica pakketten maar andersom met 'vreemde' switches gaat het niet werken. Daar zal specifieke firmware voor ontwikkeld moeten worden en het zal er dan ook nog op gezet moeten worden. Dat betekend dus alsnog zelf klooien alleen zit je dan op een (waarschijnlijk) erg beperkt platform, als er uberhaubt al iemand de moeite wil nemen om hier iets voor in elkaar te zetten. ;)
quote:
DeNachtwacht schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:30:
Hey,
omdat ik van de action hier thuis redelijk wat van die 433Mhz stopcontactswitches heb liggen....maar ik vroeg mij af of dit ook gaat werken. Zo te zien wel
Dat dit kastje toevallig babbelt op 433mHz wil niet zeggen dat alles er ook naar luistert. Vergelijk het maar met gesproken taal, we zitten allemaal in hetzelfde frequentiegebied maar mooi niet dat ik iets kan maken van Chinees. :+
quote:
Het idee is dus vooral om voor een habbekrats basis domotica in huis te halen, waar ik al mijn 433 stekkertjes op aan kan sluiten.
Dat willen we allemaal wel, helaas werkt dat zo dus niet. :)

1960Wp Suntech, 120Wp sharp, 510Wp Qcells

• DeNachtwacht
quote:
ldhollander schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:25:
Dat willen we allemaal wel, helaas werkt dat zo dus niet. :)
:'(

Weet je dit zeker? Ik zie dus in zo'n duitse review wel iemand met een of ander homebrew setje aan de slag gaan: YouTube: Review: Broadlink RM Mini 3 / Infrarot Fernbedienungen per WLAN steu...

Het lijkt er toch echt op dat 't zou moeten lukken...

• ldhollander
quote:
DeNachtwacht schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:31:
:'(

Weet je dit zeker? Ik zie dus in zo'n duitse review wel iemand met een of ander homebrew setje aan de slag gaan: YouTube: Review: Broadlink RM Mini 3 / Infrarot Fernbedienungen per WLAN steu...

Het lijkt er toch echt op dat 't zou moeten lukken...
In het geval van 433mHz en IR spreek je over compleet verschillende dingen en ja de Broadcoms kunnen IR codes inleren dus dat kan werken. 433mHz inleren kunnen ze niet, dat is totaal iets anders. Dat soort apparaatjes hebben een adressering welke bij IR ontbreekt. IR is gewoon een setje pulsjes waar iets wel of niet op reageert. Dat is in principe nog te 'schakelen' met een kermishorloge. ;)

Dus ja dat weet ik zeker. De kans dat jouw Action schakelaars gaan werken is nihil tot nooit en ga maar van dat laatste uit. Sorry. :)

• DeNachtwacht
Hmm, ik begrijp de techniek helaas niet goed genoeg ben ik bang. Maar; de Broadcom belooft toch gewoon 433 devices support?

http://eud.dx.com/product...d-phone-eu-plug-844405073

Kan het niet gewoon een budget variant van zo'n RFXCOM zendertje zijn dan

• ldhollander
quote:
DeNachtwacht schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:10:
Hmm, ik begrijp de techniek helaas niet goed genoeg ben ik bang. Maar; de Broadcom belooft toch gewoon 433 devices support?

http://eud.dx.com/product...d-phone-eu-plug-844405073

Kan het niet gewoon een budget variant van zo'n RFXCOM zendertje zijn dan
Waarom babbelt een Samsung afstandsbediening niet met een Panasonic TV? Of luistert een LG receiver niet naar de afstandsbediening van een willekeurige airco? ;)
IR is een relatief simpel protocol zonder adressering, zet maar eens een stapeltje van exact dezelfde tv's of zelfs enkel van hetzelfde merk op een rijtje en druk een willekeurige knop op je ab in. Ze zullen allemaal reageren, dat is niet wat je wil met lichtschakelaars toch? Het grootste verschil is dat IR met licht werkt en dus een line of view nodig heeft, hou je hand voor de ontvanger of ga in een andere kamer staan en hij doet niks meer dus het is geen enkel probleem een huis vol met hetzelfde merk te hebben mits het maar in verschillende ruimtes staat. 433mHz is een radio frequentie die door muren heengaat dus is er een adressering nodig en dat is nou net waar het bij dit soort apparaatjes misgaat. Ze ondersteunen hun eigen spul wel maar alles daarbuiten niet.

Zie bijv. een RFXcom als een universele programmeerbare afstandsbediening en dit dingetje als Broadcom only. Dit gaat never nooit niet werken zoals je in je hoofd hebt. Dat iets werkt op een bepaalde frequentie zegt niks zoals ik eerder al aangaf. Tenzij je dat dingetje dezelfde 'taal' kunt leren en dat is nou net wat je met een RFXcom wel kunt. ;)

• Tim.k
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Met een Raspberry Pi, een goedkope Chinese 433 zender en Pilight kun je dit doen. Kost je + / - 45 euro incl de Raspberry.

Mocht je een PC hebben die 24 / 7 aanstaat dan kun je de Raspberry weglaten en de zender aansluiten op een Arduino Nano (+/- 5 euro) > USB naar PC met Pilight dan ben je nog geen €10 kwijt.

Mocht je wat geavanceerdere dingen willen doen kan ik je Domoticz met een RFLINK aanraden. Dat is een zelfbouw variant van de RFXCOM. Een dergelijk bouwsetje koop je voor een euro of 40. Hier moet nog wel een Raspberry of PC bij natuurlijk waar de software op draait.

Tim.k wijzigde deze reactie 29-12-2016 21:54 (32%)

• telenut
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 13:08
Geen idee of het nog relevant is, maar ik heb me net een RM2 pro aangekocht. En uw doelstelling is er mee te behalen. Hou er wel rekening mee dat het niet zo gebruiksvriendelijk is...
Ik heb een homewizard ook, die werkt stukken makkelijker. Die broadlink is echt gericht op de Chinese markt, wat ook te merken is in de app zelf.
Maar ik slaagde er dus in de meeste van mijn 433 Mhz zenders aan te leren ermee ook. Is al beter dan de homewizard zelf, want die heeft moeite met mijn goedkope stopcontacten.

• bob-nwk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 26-01 17:49
Ik hoop mijn Broadlink RM Pro morgen te ontvangen en ga hem dan vervolgens aan Home Assistant koppelen.
Zou redelijk eenvoudig moeten lukken volgens de fora.
Wish me luck..

• acoster
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:23
quote:
bob-nwk schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:27:
Ik hoop mijn Broadlink RM Pro morgen te ontvangen en ga hem dan vervolgens aan Home Assistant koppelen.
Zou redelijk eenvoudig moeten lukken volgens de fora.
Wish me luck..
Hoe bevalt de Broadlink RM Pro?

• bob-nwk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 26-01 17:49
quote:
acoster schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:21:
[...]

Hoe bevalt de Broadlink RM Pro?
Werkt erg goed! Configuratie is wat omslachtig (elke knop afzonderlijk inleren) maar indien eenmaal opgezet werkt het vlekkeloos. Ik krijg alleen mijn sfeerhaard (met IR afstandsbediening) niet bediend met de Broadlink maar dat zou wellicht aan de ontvanger van de sfeerhaard kunnen liggen. Het is niet zo als met de Harmony Hub dat het apparaat ook onthoudt of iets nou aan of uitstaat maar voor deze prijs vind ik het zeer de moeite waard en kan ik hem aanbevelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chamek
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16-04 16:38
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik voor thuis alle lichtschakelaars vervangen voor RF-lichtschakelaars. Deze heb ik gekoppeld met de Broadlink maar de nadelen komen al naar boven.

DE slimme broadlink kan een RF signaal sturen naar de schakelaar. Leuk, lamp aan, lamp uit.. maar weet niet of de lamp aan is of uit. Dat maakt hem niet helemaal slim want ik moet hem soms corrigeren.. Wil ik dus niet..

Iemand tips? Advies voor een andere HUB?

Groeten,
chamek

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 11:40
Tsja, dat is het nadeel van 433MHz, het kan ook heel goed (hoogstwaarschijnlijk) dat de schakelaars zelf geen melding geven. Dan zul je toch een compleet andere oplossing moeten hebben met een ander protocol, zoals Z-Wave. Reken er maar op dat je alles kan vervangen mocht je feedback willen in je systeem!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• newmamoman
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-04 15:26
Gebruik je de RF-lichtschakelaars van Broadlink (touch versie) of een ander model ?

newmamoman
quote:
Chamek schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:04:
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik voor thuis alle lichtschakelaars vervangen voor RF-lichtschakelaars. Deze heb ik gekoppeld met de Broadlink maar de nadelen komen al naar boven.

DE slimme broadlink kan een RF signaal sturen naar de schakelaar. Leuk, lamp aan, lamp uit.. maar weet niet of de lamp aan is of uit. Dat maakt hem niet helemaal slim want ik moet hem soms corrigeren.. Wil ik dus niet..

Iemand tips? Advies voor een andere HUB?

Groeten,
chamek

• Chamek
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16-04 16:38
quote:
newmamoman schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:39:
Gebruik je de RF-lichtschakelaars van Broadlink (touch versie) of een ander model ?

newmamoman

[...]
Sorry ik zie je reactie net pas. Het zijn lichtschakelaars van een andere merk niet van broadlink.

• sjefke9
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 15-03 09:55
Goedemiddag,

Gisteren mijn Broadlink RM pro in ontvangst mogen nemen.

Mijn doel hiervan was om mijn Livolo (orgineel) schakelaars te kunnen bedienen met mijn telefoon.
Daarnaasg zou ik ook graag derest van mijn apparatuur met de smartphone bedienen (TV, rolluiken, radio).
Ben er nu al redelijk snel achter dat dat waarschijnlijk niet gaat werken, ik merk al gauw dat zodra de RM pro niet in de zelfde ruimte is als het aan te sturen apparaat het gewoon weg niet werkt.

Komt er dus op neer dat ik de RM pro te snel heb willen bestellen niet niet voldoene heb ingelezen in bijvoorbeeld dit topic.

Het IR signaal zal waarschijnlijk niet om te zetten zijn naar een RF signaal zodat de range iets groter wordt?

Of is er nog een andere manier waarop ik de Broadlink RM pro wel kan gebruiken?
Behalve dan in iedere kamer een apparte RM pro te voorzien.

Ben benieuwd :X !

• Daannn1987
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:02
Dat is het hele nadeel van IR, dat is line of sight... Ik heb zelf een RM Mini 3 om de Velux zonwering en robotstofzuiger aan te sturen. Die zijn wel stukje voordeliger. Voor het RF stukje heb ik de RFcom.

En Z-wave voor het monitoren van stroomverbruik

ELGA Toshiba Standalone

• sjefke9
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 15-03 09:55
Bedankt voor jou reactie!

In principe werkt het RF gedeelte met de broadlink wel prima, mijn Livolo schakelaars/dimmer kan ik prima bedienen hiermee.
Heb enkel het probleem met de IR, maar xoals ik het begrijp kan ik dit niet voorkomen.

Wellicht toch een optie om een of twee broadlink mini aan te schaffen.

Enig idee of ik dan alles van broadlink kan aansturen via 1 app, of moet ik steeds het kastje selecteren waarop ik wil aansturen?

• Virtual_Nobody
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 08-03 08:17
Gebruik voor de RM PRO niet de eControl software maar de SURE Universal Remote software.

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

quote:
Virtual_Nobody schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:25:
Gebruik voor de RM PRO niet de eControl software maar de SURE Universal Remote software.
Fijne app, niet compatible met al mijn devices :+

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• Daannn1987
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:02
Ik stuur het aan via Domoticz, dus helaas geen ervaring met apps

ELGA Toshiba Standalone

• gnoompie
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 30-10-2017
Beste Daannn1987.
Begrijp ik dat jij een broadlink aan de praat hebt gekregen met domoticz.
Zo ja dan zou ik je zeer dankbaar zijn als je mij hierbij wil/kan helpen.
Probeer het al een tijdje maar loop vast ivm gebrek aan kennis.
Ik heb Domoticx draaien op een tweetal raspberry pies.
Tevens heb ik Amazon Alexa via homebridge als voice commander.

Mocht er iemand anders zijn die het me in Jip & Janneke taal kan uitleggen dan heel Graag

bij voorbaat bedankt voor het lezen.
8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• scatleguy
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 30-01 20:14
Ik heb inmiddels ook een Broadlink RM Pro+ binnen. Ik kan bevestigen dat ie goed werkt. Infrarood apparaten inleren werkt vlekkeloos. Ik bedien er mijn Sony TV en JVC versterker mee. Ook het bereik van de infrarood signalen viel me niet tegen, de Broadlink hoeft echt niet perfect in het zicht van het ontvangende apparaat te staan.

Ook heb ik mijn 433Mhz Klik Aan Klik Uit verlichting er op ingeleerd. Dat inleren kostte wel wat moeite, maar eenmaal ingeleerd, werkt het prima. Bij het inleren kostte het soms meerdere pogingen, bij mij ging het het beste als de Broadlink bij het inleren dichtbij de bron van de 433Mhz zender is en dat je de Broadlink wat heen en weer beweegt terwijl je de knop meerdere keren blijft indrukken. Na het inleren heb ik de Broadlink gewoon weer op z'n oude plek gezet (zo'n 9 meter van de KAKU ontvanger) en deze bedient de lampen vlekkeloos, nog geen één keer gemist. Het is me helaas nog niet gelukt om mijn Somfy en Velux zonwering in te leren. Somfy leert ie wel, maar er gebeurt niets als ik het commando test (volgens mij vanwege rotating codes). Velux leert ie helemaal niet.

Vervolgens heb ik hem nu ook gekoppeld aan Google Assistent en bedien ik alles met mijn stem via de Google Home Mini. Erg leuk! De (Android) app is niet heel overzichtelijk en het is in het begin even zoeken waar alles zit, maar daarna werkt het allemaal best soepel.

• b_weijenberg
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11:31
Somfy en Velux gaat ook ook zeker niet lukken.
Velux en Somfy IO-Homecontrol werkt op 868MHz.
Somfy RTS werkt met een rolling code en op 433.42MHz. Om die laatste reden kan de RFXtrx433E op 433.42MHz en op 433.92MHz werken. Een rolling code kan je niet reproduceren.

• jbaarends
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 18:51
scatleguy schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:20:
Ik heb inmiddels ook een Broadlink RM Pro+ binnen. Ik kan bevestigen dat ie goed werkt. Infrarood apparaten inleren werkt vlekkeloos. Ik bedien er mijn Sony TV en JVC versterker mee. Ook het bereik van de infrarood signalen viel me niet tegen, de Broadlink hoeft echt niet perfect in het zicht van het ontvangende apparaat te staan.

Ook heb ik mijn 433Mhz Klik Aan Klik Uit verlichting er op ingeleerd. Dat inleren kostte wel wat moeite, maar eenmaal ingeleerd, werkt het prima. Bij het inleren kostte het soms meerdere pogingen, bij mij ging het het beste als de Broadlink bij het inleren dichtbij de bron van de 433Mhz zender is en dat je de Broadlink wat heen en weer beweegt terwijl je de knop meerdere keren blijft indrukken. Na het inleren heb ik de Broadlink gewoon weer op z'n oude plek gezet (zo'n 9 meter van de KAKU ontvanger) en deze bedient de lampen vlekkeloos, nog geen één keer gemist. Het is me helaas nog niet gelukt om mijn Somfy en Velux zonwering in te leren. Somfy leert ie wel, maar er gebeurt niets als ik het commando test (volgens mij vanwege rotating codes). Velux leert ie helemaal niet.

Vervolgens heb ik hem nu ook gekoppeld aan Google Assistent en bedien ik alles met mijn stem via de Google Home Mini. Erg leuk! De (Android) app is niet heel overzichtelijk en het is in het begin even zoeken waar alles zit, maar daarna werkt het allemaal best soepel.
Werkt de koppeling met Google Home nog steeds na de laatste updates? Ik heb een RM Pro+, Broadlink Smart Home gekoppeld aan Google Home, maar krijg geen devices in Google Home. Ik heb al geprobeerd scenes aan te maken, maar ook die verschijnen niet in Google Home. Enig idee wat een oplossing(srichting) zou kunnen zijn?

• scatleguy
jbaarends schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:22:
[...]

Werkt de koppeling met Google Home nog steeds na de laatste updates? Ik heb een RM Pro+, Broadlink Smart Home gekoppeld aan Google Home, maar krijg geen devices in Google Home. Ik heb al geprobeerd scenes aan te maken, maar ook die verschijnen niet in Google Home. Enig idee wat een oplossing(srichting) zou kunnen zijn?
Ik heb dit probleem ook gehad en het kunnen oplossen. Ik had ook nieuwe scenes toegevoegd en andere scenes verwijderd, maar ik zag de wijzigingen maar niet in de Google Home app. Voorheen werkte het 'sync devices' commando perfect, maar nu dus niet meer. Ik heb ook het Broadlink account verwijderd uit Google Home en opnieuw toegevoegd, maar dit werkte ook niet.

Uiteindelijk herinnerde ik mij dat ik ooit een popup op mijn Android telefoon heb gehad, met de boodschap dat ik de EU versie van de Broadlink IHC app moest downloaden vanwege de AVG wetgeving. Ik gebruikte dus de app met de naam 'ihc For EU' om mijn scenes te configureren, wat altijd heeft gewerkt. Ik heb vervolgens de niet-EU versie ook gedownload (met de naam 'ihc'), ingelogd met hetzelfde account en daar zag ik dat al mijn verwijderde scenes er nog gewoon stonden. Conclusie: Broadlink houdt twee versies van je configuratie vast, eentje voor EU en eentje voor niet-EU. En de niet-EU versie wordt gebruikt in de Google Home app. Of dit wellicht nog met je taal instellingen te maken heeft, heb ik niet getest, mijn Google Assistent staat op Engels (US).

De oplossing was dus om de wijzigingen in je scenes te doen in de reguliere 'ihc' app en deze werden vervolgens gewoon zichtbaar in Google Home na het uitvoeren van het commando 'sync devices'. Blijft een beetje vreemd van Broadlink dat ze twee configuraties van je vasthouden, maar voorlopig werkt het wel weer gewoon.

• jbaarends
scatleguy schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:55:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad en het kunnen oplossen. Ik had ook nieuwe scenes toegevoegd en andere scenes verwijderd, maar ik zag de wijzigingen maar niet in de Google Home app. Voorheen werkte het 'sync devices' commando perfect, maar nu dus niet meer. Ik heb ook het Broadlink account verwijderd uit Google Home en opnieuw toegevoegd, maar dit werkte ook niet.

Uiteindelijk herinnerde ik mij dat ik ooit een popup op mijn Android telefoon heb gehad, met de boodschap dat ik de EU versie van de Broadlink IHC app moest downloaden vanwege de AVG wetgeving. Ik gebruikte dus de app met de naam 'ihc For EU' om mijn scenes te configureren, wat altijd heeft gewerkt. Ik heb vervolgens de niet-EU versie ook gedownload (met de naam 'ihc'), ingelogd met hetzelfde account en daar zag ik dat al mijn verwijderde scenes er nog gewoon stonden. Conclusie: Broadlink houdt twee versies van je configuratie vast, eentje voor EU en eentje voor niet-EU. En de niet-EU versie wordt gebruikt in de Google Home app. Of dit wellicht nog met je taal instellingen te maken heeft, heb ik niet getest, mijn Google Assistent staat op Engels (US).

De oplossing was dus om de wijzigingen in je scenes te doen in de reguliere 'ihc' app en deze werden vervolgens gewoon zichtbaar in Google Home na het uitvoeren van het commando 'sync devices'. Blijft een beetje vreemd van Broadlink dat ze twee configuraties van je vasthouden, maar voorlopig werkt het wel weer gewoon.
Thanks voor de uitleg! Ik ben die EU versie ook tegengekomen dus heb alles meteen met de reguliere app gedaan. Ik heb ook het land ingesteld op United States (in de IHC app, niet in google home). Alles om de AVG te omzeilen :-)

Een vraag nog: waar vind ik 'sync devices'?

• scatleguy
jbaarends schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:12:
[...]

Thanks voor de uitleg! Ik ben die EU versie ook tegengekomen dus heb alles meteen met de reguliere app gedaan. Ik heb ook het land ingesteld op United States (in de IHC app, niet in google home). Alles om de AVG te omzeilen :-)

Een vraag nog: waar vind ik 'sync devices'?
OK Google, sync devices :)

• jbaarends
Owja...dat kan ze voor mij doen natuurlijk :*) Helaas, geen geluk. Ik pruts nog wel even verder hiermee, mocht ik een oplossing vinden dan meld ik me weer hier!

• scatleguy
jbaarends schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:24:
[...]

Owja...dat kan ze voor mij doen natuurlijk :*) Helaas, geen geluk. Ik pruts nog wel even verder hiermee, mocht ik een oplossing vinden dan meld ik me weer hier!
Het vreemde is dat dit volgens mij de enige manier is om je apparaten te synchroniseren, via de Google Home app is het niet mogelijk voor zover ik weet. Alternatief is om de Google Assistent op je telefoon te openen en 'sync devices' in te typen.

• jbaarends
scatleguy schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:25:
[...]

Het vreemde is dat dit volgens mij de enige manier is om je apparaten te synchroniseren, via de Google Home app is het niet mogelijk voor zover ik weet. Alternatief is om de Google Assistent op je telefoon te openen en 'sync devices' in te typen.
Als je in Google Home gaat naar 'Toevoegen, Apparaat instellen, Werkt met google' dan kun je die lijst naar beneden trekken, dan refresht ie ook.

Ik ben ondertussen 1 mm verder gekomen, maar meer ook niet. Het is me gelukt om een lamp in IHC in Google Home te krijgen (door simpelweg in IHC een lamp toe te voegen). Alle andere apparaten pakt ie niet, ook de scenes niet. Het vreemde is wel dat als ik scenes aanmaak, dan naar de lijst met verbonden services in google home ga (Toevoegen, Apparaat instellen, Werkt met google) dat ik dan wel zie dat er apparaten bijkomen onder het kopje 'Broadlink Smart Home'. Dus Google Home herkent wel extra services, maar kan ze niet in zijn/haar app invoegen.

To be continued...

Nog een kleine update: ik voegde net een nieuw lid aan het huis toe, en daar zag ik de scènes genoemd, onder het kopje 'welke services wil je delen?'. Kortom, Google home ziet ze wel, maar weigert ze in haar app toe te voegen. Lekker dan :-(

Update 2: eindelijk gevonden! Klik in GH rechtonder op het icoontje met het poppetje, en dan Onder 'Account' -> 'instellingen' -> 'apparaten bedienen in huis'. Daar vind je de scènes uit de IHC app. Je moet ze nog een ruimte in je huis toewijzen. Vervolgens staan ze niet in je GH, maar kun je ze wel met spraakcommando's activeren (bijvoorbeeld: 'activeer scene 1 in woonkamer').

jbaarends wijzigde deze reactie 25-10-2018 07:54 (22%)

• KJTDominicus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12-04 08:45
Kan iemand mij helpen met de broadlink ik krijg hem niet aan zichtbaar in mijn apps zowel bij de E-control app als de ihc app Niet.... Hij wilt hem maar niet vinden.
Al 100x reset gedaan maar hij blijft hem niet kunnen vinden! 1x is hij in de E-control app te voorschijn gekomen maar nadat de stroom eraf is geweest helaas niet meer te vinden! Lijkt wel alsof hij geblokt word door het ziggo modem ofzo

• Maarssen
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 09-01 10:17
KJTDominicus schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:01:
Kan iemand mij helpen met de broadlink ik krijg hem niet aan zichtbaar in mijn apps zowel bij de E-control app als de ihc app Niet.... Hij wilt hem maar niet vinden.
Al 100x reset gedaan maar hij blijft hem niet kunnen vinden! 1x is hij in de E-control app te voorschijn gekomen maar nadat de stroom eraf is geweest helaas niet meer te vinden! Lijkt wel alsof hij geblokt word door het ziggo modem ofzo
Wifi moet op 2,4 ipv 5 GHZ staan. Anders herkent hij hem niet volgens mij.

Ik heb nog een andere vraag over broadlink. Ik heb een aantal broadlink pluggen en een broadlink muurswitch. Kan ik met deze muurswitch ook gelijktijdig de pluggen bedienen? Zodat mijn kinderen zonder app ook al mijn lampen gelijktijdig aan kunnen doen?

• hrigteri
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 19-04 15:27
Oud topic, maar voor wie nog meer hier uit komt zoals ik... Maak in ihc (niet de EU variant!) altijd een lamp aan ipv een device voor je schakelaars. Gewoon doen of het een lamp is. Google Home kan er dan prima mee overweg.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True