Hoe betrouwbaar is Windows 10 voor 30 euro?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.749 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komerka
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen, maar nu moet ik nog windows 10 verkrijgen. Bij Microsoft kost Windows 10 Home 135 euro, maar bij andere winkels verkopen ze hem voor 30 euro. Deze prijs lijkt me wel heel laag en nu weet ik niet of dit betrouwbaar is. Is het verstandig om hier een licentie te kopen of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Komerka op 27-12-2016 14:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Volgens tweakers zijn de top results die goedkoop aanbieden betrouwbaar...

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het verschil is duidelijk: Home is geen OEM versie en bij issues/ondersteuning, kan je gewoon naar Microsoft bellen. OEM heb je 0 support-mogelijkheden anders dan je eigen inzet.

Ik draai meerdere PC's op een goedkoper OEM-versie; ze zijn allemaal legaal, geactiveerd en werken zonder problemen. Neemt niet weg dat ik Microsoft-opgeleid ben en mogelijk iets meer opties/mogelijkheden heb om bepaalde issues wel te troubleshooten.

Verder staat er op https://www.microsoft.com/nl-nl/howtotell een riedeltje aan info/marketing waarom Microsoft beter/slimmer zou zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
Komerka schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:25:
Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen, maar nu moet ik nog windows 10 verkrijgen. Bij Microsoft kost Windows 10 Home 135 euro, maar bij andere winkels verkopen ze hem voor 30 euro. Deze prijs lijkt me wel heel laag en nu weet ik niet of dit betrouwbaar is. Is het verstandig om hier een licentie te kopen of niet?
Toevallig laatst nog een topic over geweest:

Windows licentie kopen

In het kort: de 15 euro licentie is net zo betrouwbaar als de 135 euro. Maar je kan op de klompen wel aanvoelen dat er iets niet klopt. De 15 euro licentie is een OEM licentie en de 135 euro een retail versie. De vraag is niet zozeer of windows 10 wel betrouwbaar is met de key van 15 euro (want je download iso gewoon via microsoft), maar hoe de winkel eraan komt.

Persoonlijk: Ik heb beide, maar ze doen allebei hetzelfde. En je ziet geen verschil. Update komen gewoon binnen; validatie werkt gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 27-12-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zie Windows 10 Pro voor 20 euro?, Windows licentie kopen en meer van dit soort topics. Ik zie niet in waarom we een derde topic over hetzelfde moeten hebben in 1 week. Daarom sluit ik dit topic. Zie de andere twee voor alle argumenten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.