Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvanmarrewijk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 12:34
Goedemorgen,

In mijn huis gebruik ik Qubino Dimmers om 2W ledlampen (230v) aan te sturen, deze zitten overal 3-draads aangesloten. Nu blijft één lamp continu branden ongeacht of dat deze door de module wordt uitgeschakeld. Ik vermoed dat er ergens een lekstroom loopt echter heb ik nog niet kunnen vinden waar deze zit. Mijn vraag is dus of jullie tips hebben om dit te vinden en of er anders oplossingen zijn om dit probleem te verhelpen?

met vriendelijke groet,
Roy

Beste antwoord (via royvanmarrewijk op 01-02-2017 08:36)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 08:28

BasilFX

BasilFX

Met de zoekfunctie kom ik o.a. deze topics tegen:

LED's branden zachtjes wanneer uitgeschakeld, lekstroom?
Lekstroom op schakelaar met LED.

Wellicht vergelijkbaar, en heb je er iets aan.

[ Voor 12% gewijzigd door BasilFX op 27-12-2016 13:13 ]

http://www.basilfx.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zat ik min of meer ook aan te denken, maar toch ook weer niet. Want daar gaat het over een beetje nagloeien op een vergeleken bij ingeschakeld een heel laag niveau en het is zoals daar wordt uitgelegd ook heel verklaarbaar. Hier is het gewoon volop, althans dat lees ik er uit. Dus moet er wat anders aan de hand zijn, zoals een niet al te frisse schakelaar. Tenzij het om een uiterst. klein laag vermogen lampje gaat zodat die kleine capacitieve stroom in dezelfde orde van grootte licht als de bedrijfsstroom.
Even de draad op de schakelaar verbreken, dan weet je het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHelmond
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 18:57
Als hij nog vol aanstaat is er ergens iets niet goed aangesloten of is je dimmer niet fris meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:21

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Die qubino's hebben een vermogen van minimaal 4 w nodig om goed te functioneren. Andere dimmers of een belasting parallel zetten

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Pagina: 1