Ah hier: YouTube: F1™ 2016 GoT Austria is ons incident. Heb het idee dat er genoeg ruimte was om in te halen gezien je afstand tot de apex en dat er net aan genoeg ruimte was om niet buiten de baan te hoeven, maar dat je iets te snel terug op de lijn probeerde te gaan. Geen punt verder, je rijdt erg soepel tijdens duels in mijn ervaring.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:37:
Hier de hele race: YouTube: F1™ 2016 GoT Austria
Verwijderd
Ik zat op de kerb ja, was net pech haha. Thanks voor het complimentMoes2 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:39:
[...]
Ah hier: YouTube: F1™ 2016 GoT Austria is ons incident. Heb het idee dat er genoeg ruimte was om in te halen gezien je afstand tot de apex en dat er genoeg ruimte was om niet buiten de baan te hoeven, maar dat je iets te snel terug op de lijn probeerde te gaan. Geen punt verder, je rijdt erg soepel tijdens duels in mijn ervaring.
Verwijderd
Yes! Ik zet share play op een uur, dus dan kan ik het laatste uur na de race knippen en uploadenSup4rdurt schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:39:
[...]
Jij neemt de race lokaal op en upload die dan naar YT? De stream van Twitch is dermate slecht dat ik ook maar eens een andere manier moet gaan vinden om de beelden te bewaren.
Ga ik voortaan ook maar doen dan.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:43:
Yes! Ik zet share play op een uur, dus dan kan ik het laatste uur na de race knippen en uploaden
Helaas niets meer van @tosa4 & @Maurice079 gezien dus er zijn 2 zitjes vrij: een Manor en een Force India. Heeft @Baas41 misschien nog interesse?
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Volgende week kan ik helaas niet, mocht er nog iemand zijn die een keer mee wil doen. Erg jammer, want Silverstone is een heerlijk circuitSup4rdurt schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:49:
[...]
Ga ik voortaan ook maar doen dan.
Helaas niets meer van @tosa4 & @Maurice079 gezien dus er zijn 2 zitjes vrij: een Manor en een Force India. Heeft @Baas41 misschien nog interesse?
Gaaf circuit, jammer van de eerste bocht met een lichte touché met koekenbakker28, hoort erbij.
Ik vraag me wel af wie de formationlap als toevoeging zien? Van mij mag dus echt geskipped worden.
Congrats to Coen_10, netjes gereden... Zonder TC?
Volgende week Silverstone, jahoo!!!
Ik vraag me wel af wie de formationlap als toevoeging zien? Van mij mag dus echt geskipped worden.
[ Voor 10% gewijzigd door extremi op 19-03-2017 22:46 ]
Doe ik ook, gisteren wel vergeten. Net even jouw start bekeken, die Williams achter je, gaat wel stevig in die eerste bochtVerwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:43:
[...]
Yes! Ik zet share play op een uur, dus dan kan ik het laatste uur na de race knippen en uploaden
Hier nog even mijn race in belachelijk slechte kwaliteit:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zAyySr4oxrQ&t]
En update van het klassement hierrrrr.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zAyySr4oxrQ&t]
En update van het klassement hierrrrr.
[ Voor 28% gewijzigd door Sup4rdurt op 20-03-2017 10:53 ]
Volgens mij een keertje door mij in bocht 2, verremde en blokkeerde extreem met dive als gevolg, excuse daar voor.Moes2 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:23:
[...]
Verder een leuke race gehad, wel een paar twijfelachtig acties gezien. Zal nog wat video's uploaden, want ben wel erg vaak gespind door echt onhandige acties van medecoureurs.
Later twee keer zelf onnodig van de baan getikt door iemand, tweede keer was het klaar.
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
Verwijderd
Ik rij met full TC, kan wel zonder maar dan rook ik echt me achterbanden opextremi schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:39:
Gaaf circuit, jammer van de eerste bocht met een lichte touché met koekenbakker28, hoort erbij.
Verwijderd
Bedankt allemaal! Ik had misschien bij de start je achteraf wat meer ruimte kunnen geven Jonmans1305. Ik denk dat je me achterwiel raakte met jou voorwiel? Nog halverwege een incident gehad met een Mercedes, je liet me voorbij en ik stuurde in, zag vervolgens dat je spinde. Mijn excuus als ik je raakte! Voor de rest erg moeten opletten met bandenslijtage op deze baan
Ik vond dat bij de rest wel meevallen met voornamelijk 2-stoppers. Zelf moest ik 3 of 4 rondes voor het einde nog even naar binnen anders had ik de race niet kunnen uitrijden. Volgens mij moest @Verwijderd vanaf L29 ergens ook z'n banden sparen; ik ging er erg makkelijk voorbijVerwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:01:
Voor de rest erg moeten opletten met bandenslijtage op deze baan
Verwijderd
Dat klopt idd, maar je zat volgens mij redelijk Te pushen dus dacht laat je er maar even langs. Volgens mij vind ik met 65 of 70% achterbanden De finish over xD
Ik vind zelf dat je verdomd weinig voelt van de bandenslijtage, echt bij 60% pas ofzo...
Voor de geïnteresseerden:
Voor de geïnteresseerden:
[ Voor 4% gewijzigd door daniellammers op 20-03-2017 16:32 ]
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Was bocht 2 ja, maar die maakt me niet uitFoetsie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:24:
[...]
Volgens mij een keertje door mij in bocht 2, verremde en blokkeerde extreem met dive als gevolg, excuse daar voor.
Later twee keer zelf onnodig van de baan getikt door iemand, tweede keer was het klaar.
- In je spiegel en a.d.h.v. de toenemende (in aantal en helderheid) pijlen zie je dat iemand dichterbij komt (of bij de start, dan weet je dat er mensen om je heen zitten)
- Uiteindelijk geven de pijlen aan dat iemand naast je zit
- Pijlen knipperen om te waarschuwen dat je deels op dezelfde horizontale lijn zit (opzij sturen = boem)
- Heey een bocht, laat ik vol naar de binnenkant sturen
Bij het beschrevene heb je zat tijd en mogelijkheden om te zien dat er iemand aankomt en je in elkaars breedte rijdt. Bovenstaande is dus niet aan jou gericht
lllustraties:
YouTube: F1™ 2016 Austria
De start, waar er eentje die aan de buitenkant start vol naar de curb duikt in bocht 1. Als je in de middenmoot start, blijf dan gewoon op je positie (binnen/buiten) in de 1e bocht tenzij er daadwerkelijk veel ruimte is.
Deze kun je dus van mijlenver aan zien komen. Ik zit er voor de remzone naast, rij praktisch volledig over de curb aan de binnenkant en word alsnog gespind doordat de Mercedes vol naar binnen duikt.
Oké en bij deze kies ik gewoon een erg slecht inhaalmoment en heeft Lawson geen tijd om te reageren. Dit was hoofdzakelijk mijn schuld, ik zat er nog achter in de remzone
Het gaat me dus om die 1e 2. Zijn domme keuzes waar je meerdere seconden bedenktijd hebt. De laatste was een domme keuze van mij.
[ Voor 9% gewijzigd door Moes2 op 20-03-2017 20:47 . Reden: gênante taalfouten ]
Hebben ze bij Williams afgesproken om iedereen van de baan af te rijden ofzo? Dat kan eerlijk gezegd echt niet hahaMoes2 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:33:
[...]
De start, waar er eentje die aan de buitenkant start vol naar de curb duikt in bocht 1. Als je in de middenmoot start, blijf dan gewoon op je positie (binnen/buiten) in de 1e bocht tenzij er daadwerkelijk veel ruimte is.
daniellammers schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:18:
[...]
Hebben ze bij Williams afgesproken om iedereen van de baan af te rijden ofzo? Dat kan eerlijk gezegd echt niet haha

Sup4rdurt is overigens wat mij betreft een schoolvoorbeeld van een rijder met goede track awarenesss. Dat mag ook eens gezegd worden.Moes2 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:33:
[...] Overigens lukte het een rondje later wel bij Sup4rdurt op dezelfde plek: YouTube: F1™ 2016 Austria
Het gaat me dus om die 1e 2. Zijn domme keuzes waar je meerdere seconden bedenktijd hebt. De laatste was een domme keuze van mij.
Track awarenesss ontbeert gewoon bij een aantal rijders en meestal zijn het dezelfde personen. No pun intented, maar het is gewoon zo. Dat was ook voor mij dit keer weer de reden voor het einde van de race, werd letterlijk van de baan gereden door iemand die of z'n pook niet recht kan houden of geen flauw idee heeft dat ik er naast zit.
Volledig mee eens. Vaak bij in de buurt gereden, nog nooit iets aparts gezien. Zelf pak ik nog wel eens ruimte die er eigenlijk niet is.Foetsie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:34:
[...]
Sup4rdurt is overigens wat mij betreft een schoolvoorbeeld van een rijder met goede track awarenesss. Dat mag ook eens gezegd worden.
Yep, dat was even schrikken toen Toantoan tegen m'n zijkant vlamde. Ik werd naast de weg geduwd en kreeg zelf een illegal overtakeMoes2 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:24:
[...]
Ik moest wel lachen om die andere Williams die er als een raket inschoot, dat liep nog beter dan verwacht af

Ik kreeg ook een illegal overtake op Jonmans in de 1e bocht, maar hij spinde en ik moest hem ontwijken. En omdat ik inhield ging Daniel mij voorbij, echt onzin dat ik daarvoor een illegal overtake krijg.Boatje schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:13:
[...]
Yep, dat was even schrikken toen Toantoan tegen m'n zijkant vlamde. Ik werd naast de weg geduwd en kreeg zelf een illegal overtake
PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic
Ik vraag me af met welke TC iedereen hier rijdt? Ik rij zelf met medium TC.Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:53:
[...]
Ik rij met full TC, kan wel zonder maar dan rook ik echt me achterbanden op
Volledig hulp hier. Vind het zelfs dan al lastig genoegBoatje schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:38:
[...]
Ik vraag me af met welke TC iedereen hier rijdt? Ik rij zelf met medium TC.
Ik ook. Ben ook wel benieuwd wie met pad/stuur speelt? Ik weet dat Boatje en jij met stuur spelen, ik heb net een G29 besteld dus doe dat binnenkort ook.Sup4rdurt schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:29:
[...]
Volledig hulp hier. Vind het zelfs dan al lastig genoeg
LawsonIX speelt vanaf AUS met exact dezelfde set als ik; Logitech T150 met Playseat Challenge. Hij schakeld zelf waar ik de flippers gebruik om links en rechts van me te kijken.Moes2 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:15:
[...]
Ik ook. Ben ook wel benieuwd wie met pad/stuur speelt? Ik weet dat Boatje en jij met stuur spelen, ik heb net een G29 besteld dus doe dat binnenkort ook.
De G29 is een leuk stuurje ook
Wheel overigens.Foetsie schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:29:
[...]
Careermode rij ik zonder assists, dus ook geen traction control. Gecombineerd met cockpit view de beste ervaring. Maar je schiet jezelf in de voet in dit spel om TC uit te zetten als medium toegestaan is in een online race, dus daarom zelf ook maar aanstaan.
Vrees ook dat we dan amper bocht 1 zouden doorkomen met een groot veld.
[...]
Thrustmaster T150 bedoel je waarschijnlijk? Hoe schakel jij dan?Sup4rdurt schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:45:
[...]
LawsonIX speelt vanaf AUS met exact dezelfde set als ik; Logitech T150 met Playseat Challenge. Hij schakeld zelf waar ik de flippers gebruik om links en rechts van me te kijken.
De G29 is een leuk stuurje ook
Automatisch denk ik héBoatje schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:14:
[...]
Thrustmaster T150 bedoel je waarschijnlijk? Hoe schakel jij dan?
Trust me, als je eenmaal zonder assists rijdt ook geen TC dus, wil je niet meer terug... Je krijgt zoveel meer gevoel en plezier in het rijden... Het is gewoon een kwestie van doen en oefenen, oefenen oefenen!
Zelfde verhaal voor mijn maat brrrt.
Rijden allebei met de thrustmaster T300 RS en brrrt heeft ook de T3PA-PRO
Zelfde verhaal voor mijn maat brrrt.
Rijden allebei met de thrustmaster T300 RS en brrrt heeft ook de T3PA-PRO
Jup, Thrustmaster inderdaadBoatje schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:14:
[...]
Thrustmaster T150 bedoel je waarschijnlijk? Hoe schakel jij dan?

Event
Datum | Tijdstip | Event | Circuit |
26 maart 2017 | 19:45u | ![]() | Silverstone |
Deelnemers
Tweakers ID | PSN | Team |
Jonmans1305 | Ra_ic-Jon98 | Mercedes AMG Petronas |
- | kinairoy007 | Mercedes AMG Petronas |
Scuderia Ferrari | ||
ErwinnBeen | erwinbeen18 | Scuderia Ferrari |
toantoan | toantoan | Williams Martini Racing |
Zym0tiC | Zym0tiC-online | Williams Martini Racing |
Oliwier30 | TiS_x_ChaozZ | Red Bull Racing |
BRK-Link | BRK-Link | Red Bull Racing |
Sahara Force India F1 | ||
Coen_10 | Coen_10 | Sahara Force India F1 |
Sup4rdurt | Sup4rdurt | Renault |
- | LawsonIX | Renault |
Foetsie | Stringer_NL_ | Scuderia Toro Rosso |
Friloow_NL | Friloow_NL | Scuderia Toro Rosso |
Fylax | FyLaxX | Sauber F1 Team |
- | brrrt | Sauber F1 Team |
Boatje | Boatje- | McLaren Honda |
Koekenbakker28 | koekenbakker28 | McLaren Honda |
Manor Racing | ||
extremi | Remidemus | Manor Racing |
Therric | Therric | Haas F1 Team |
daniellammers | Daaniel-Lammers | Haas F1 Team |
Er zijn 3 plekken over waarvan 1 eenmalig vanwege afwezigheid van @Moes2. Een volle grid zou hier wel leuk zijn
In Career Mode scheen bij mij de zon! Laten we hopen dat dat in de race van ons ook het geval is.Sup4rdurt schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:06:
Event
Datum Tijdstip Event Circuit 26 maart 2017 19:45u [afbeelding] GP van Engeland Silverstone
Deelnemers
Tweakers ID PSN Team Jonmans1305 Ra_ic-Jon98 Mercedes AMG Petronas - kinairoy007 Mercedes AMG Petronas Scuderia Ferrari ErwinnBeen erwinbeen18 Scuderia Ferrari toantoan toantoan Williams Martini Racing Zym0tiC Zym0tiC-online Williams Martini Racing Oliwier30 TiS_x_ChaozZ Red Bull Racing BRK-Link BRK-Link Red Bull Racing Sahara Force India F1 Coen_10 Coen_10 Sahara Force India F1 Sup4rdurt Sup4rdurt Renault - LawsonIX Renault Foetsie Stringer_NL_ Scuderia Toro Rosso Friloow_NL Friloow_NL Scuderia Toro Rosso Fylax FyLaxX Sauber F1 Team - brrrt Sauber F1 Team Boatje Boatje- McLaren Honda Koekenbakker28 koekenbakker28 McLaren Honda Manor Racing extremi Remidemus Manor Racing Therric Therric Haas F1 Team daniellammers Daaniel-Lammers Haas F1 Team
Er zijn 3 plekken over waarvan 1 eenmalig vanwege afwezigheid van @Moes2. Een volle grid zou hier wel leuk zijnZullen we typisch Brits weer krijgen?
Verwijderd
Ja echt een heerlijke baan dit, hoop echt op een droge race. Qualy mag van mij dan wel nat regenen. Hopen op een zo vol mogelijk speelveldSup4rdurt schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:06:
Event
Datum Tijdstip Event Circuit 26 maart 2017 19:45u [afbeelding] GP van Engeland Silverstone
Er zijn 3 plekken over waarvan 1 eenmalig vanwege afwezigheid van @Moes2. Een volle grid zou hier wel leuk zijnZullen we typisch Brits weer krijgen?
Weinig muurtjes, brede baan. Clean race?
Ik red het vanaaf niet. Veel plezier gasten.
Ook ik moet me voor vanavond afmelden helaas...
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Verwijderd
Shiiiit! Na een niet zo'n goede kwalificatie maar een perfecte start, na rondje 3 iets te veel gas over de curb waardoor ik de controle verloor en in de muur hing
Verwijderd
Wauw 2de keer dat ik uitval door lag... rij 200 meter achter de sc en plotseling zit ik midden in de sc. Race over, heel raar dit heeft iemand hier beeld van?
Illegal overtake op safety car.
Gaat de sc te langzaam...
Ja, ikVerwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:22:
Wauw 2de keer dat ik uitval door lag... rij 200 meter achter de sc en plotseling zit ik midden in de sc. Race over, heel raar dit heeft iemand hier beeld van?
Wat de actuele neuq is er aan de hand?
Hier had volgens mij iedereen last van. Ik zeg volgende week poging twee op Silverstone?daniellammers schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:37:
Illegal overtake op safety car.
DSQ; Illigal overtake op SC..
Eerst krijg ik: "Overtake the SC." Vervolgens "Falling too far back."Therric schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:38:
[...]
Hier had volgens mij iedereen last van. Ik zeg volgende week poging twee op Silverstone?
Lekkere bug, bijna een uur van mijn leven verspild.
Het komt volgens mij doordat de pitlane sneller is, het eerste stukTherric schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:38:
[...]
Hier had volgens mij iedereen last van. Ik zeg volgende week poging twee op Silverstone?
Ik zeg volgende week opnieuw, dit slaat nergens op.
Verwijderd
Volledig mee eensTherric schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:38:
[...]
Er zijn er wel nog 4 bezig. Ook lullig dat zij nu nog doorrijden
Red Flag?Sup4rdurt schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:42:

EDIT:
Deze actie van brrrt.... Dit is niet de eerste keer dat hij echt totaal geen rekening houdt met de andere mensen op de baan.
YouTube: F1™ 2016 | GoT Racing | Silverstone | brrrt
[ Voor 32% gewijzigd door Oliwier30 op 26-03-2017 20:51 ]
Dat is ook wel weer zo.Sup4rdurt schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:42:
Verwijderd
Ik ben er ook maar uitgestapt. We gingen ineens van 12 naar 4 dus ik vermoede al dat er iets vreemds aan de hand was. Volgende week maar opnieuw proberen.Sup4rdurt schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:42:
Overigens was die SC aan het buggen niet gezond. Zag Coen ineens in de SC zitten en zag Sup4rdurt ook ineens een klapper maken toen we ineens hard moesten remmen voor de SC.
Had ik inderdaad gedaan maar er werdt verder gereden. Er zijn er gewoon te veel die de dupe hiervan waren.Oliwier30 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:43:
Red Flag?Even een berichtje sturen dat we het volgende week opnieuw gaan doen.
Whaha. Ik heb de bak in z'n achteruit kunnen zetten buiten de baan en zo onder de DSQ uit kunnen komen.
Jammer, ging wel lekker. Mooi duel nog met Remidemus en Boatje, om de keizers baard weliswaar.
Volgende week maar opnieuw.
Jammer, ging wel lekker. Mooi duel nog met Remidemus en Boatje, om de keizers baard weliswaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Stringer op 26-03-2017 21:13 ]
Yep, idem, ging naast de weg en wachtte tot de SC me terug overstak. En idd, leuk duel al was je snellerFoetsie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:04:
Whaha. Ik heb de bak in z'n achteruit kunnen zetten buiten de baan en zo onder de DSQ uit kunnen komen.
Jammer, ging wel lekker. Mooi duel nog met Boatje om de keizers baard weliswaar.
Nu ging ik (voor heel even) op de eerste plaats staan
Ik realiseerde me direct dat deze opnieuw gereden zou worden, Het is een te leuke baan om te stoppen, dat de race opnieuw gereden wordt is uiteraard geheel terecht... Wilde gewoon uitrijden, rij de laatste ronde exact dezelfde snelste tijd als Stringer_NL_ Cool!Sup4rdurt schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:42:

Ik wil toch reageren op je bericht, zoals ik het zie; brrrt verremt zich en blijft aan de binnenkant, jij stuurt vervolgens naar rechts om de bocht te maken, echter brrrt zit daar en kan geen kant op. Aangezien hij niet de baan heeft verlaten hoeft hij jou niet voor te laten, maar moet wel de bocht maken, dus had je de bocht misschien ruimer kunnen nemen.Oliwier30 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:43:
[...]
EDIT:
Deze actie van brrrt.... Dit is niet de eerste keer dat hij echt totaal geen rekening houdt met de andere mensen op de baan.
Gelukkig maakt het niks uit voor nu.
Brrrt is een clean racer, rij al vanaf de PS 1 Formula one tegen hem
PS, je volgt wel exact de groene race-lijn, die houdt geen rekening met andere rijders.
[ Voor 4% gewijzigd door extremi op 26-03-2017 21:51 ]
Volgens mij vergeet je nog de mensen die achter mij rijden, als hij mij niet had geraakt dan was het wel iemand anders geweest.extremi schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:48:
[...]
Ik wil toch reageren op je bericht, zoals ik het zie; brrrt verremt zich en blijft aan de binnenkant, jij stuurt vervolgens naar rechts om de bocht te maken, echter brrrt zit daar en kan geen kant op. Aangezien hij niet de baan heeft verlaten hoeft hij jou niet voor te laten, maar moet wel de bocht maken, dus had je de bocht misschien ruimer kunnen nemen.
Gelukkig maakt het niks uit voor nu.
Brrrt is een clean racer, rij al vanaf de PS 1 Formula one tegen hem
PS, je volgt wel exact de groene race-lijn, die houdt geen rekening met andere rijders.
En ook al neem ik de bocht gewoon aan de binnenkant, dat is nog geen reden om zo in te sturen. En al helemaal geen reden om iemand een "clean racer" te noemen.

PS: Je plaatst zojuist 2 berichten achter elkaar, als je nog iets toe te voegen hebt is het de bedoeling dat je je laatste bericht wijzigt.
[ Voor 6% gewijzigd door Oliwier30 op 26-03-2017 22:39 ]
Verwijderd
Zat onderweg in de bus uit Oostenrijk. Niet meer gelukt de race te redden. Kan ik volgende week wel aanhaken bij de tweede poging?
Verwijderd
Moet geen probleem zijn.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:51:
Zat onderweg in de bus uit Oostenrijk. Niet meer gelukt de race te redden. Kan ik volgende week wel aanhaken bij de tweede poging?
Persoonlijk vind ik dat jullie allebei een foutje maken.
Hij zit voor je, dus hij hoeft niet opzij te gaan en je kan zelf ook inschatten dat hij weer terug naar de baan moet komen. Om dan alsnog de binnenbocht te nemen, is gewoon vragen om ongelukken.
Kan gebeuren, volgende keer maar gewoon extra veel gas geven
Hij zit voor je, dus hij hoeft niet opzij te gaan en je kan zelf ook inschatten dat hij weer terug naar de baan moet komen. Om dan alsnog de binnenbocht te nemen, is gewoon vragen om ongelukken.
Kan gebeuren, volgende keer maar gewoon extra veel gas geven
Verwijderd
Gelukkig was ik niet de enige die moeite had met de sc. Wil je het filmpje posten ben wel benieuwd hoe het voor jullie eruit zag, alvast bedankt! Misschien een idee als wij een tweede poging gaan doen om de sc uit te zetten?
Ga ik zo gauw mogelijk doen.Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:10:
[...]
Gelukkig was ik niet de enige die moeite had met de sc. Wil je het filmpje posten ben wel benieuwd hoe het voor jullie eruit zag, alvast bedankt! Misschien een idee als wij een tweede poging gaan doen om de sc uit te zetten?
Pit assist off zou ook helpen denk ik persoonlijk.
Verwijderd
Sup4durt, wil je evengoed je filmpje eens posten? Wil mijn start nog eens ff terugzien
volgende keer probeer ik eraan te denken om zelf op te nemen heheh.
Is het al zeker dat we silverstone opnieuw doen?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 15:29 ]
Ik had gisteren wat moeite met de video editing dus m'n eind crash staat er niet op. Wel m'n uitermate teleurstellende start (geen idee wat er mis ging).Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:28:
Sup4durt, wil je evengoed je filmpje eens posten? Wil mijn start nog eens ff terugzienvolgende keer probeer ik eraan te denken om zelf op te nemen heheh.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MpATSferMew]
Oh, en ja: Silverstone gaat opnieuw en ik pleit er ook voor om deze (deze keer) zonder SC te rijden.
[ Voor 8% gewijzigd door Sup4rdurt op 27-03-2017 15:52 . Reden: Oh, en ja toegevoegd ]
Denk dat dat juist voor meer penalty's en problemen gaat zorgen.daniellammers schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:56:
[...]
Ga ik zo gauw mogelijk doen.
Verwijderd
Volledig mee eens. Gaat heel veel hoofdpijn schelen.Sup4rdurt schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:51:
[...]
Ik had gisteren wat moeite met de video editing dus m'n eind crash staat er niet op. Wel m'n uitermate teleurstellende start (geen idee wat er mis ging).
Oh, en ja: Silverstone gaat opnieuw en ik pleit er ook voor om deze (deze keer) zonder SC te rijden.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 17:54 ]
Sup4rdurt schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:51:

Persoonlijk zwaar voorstander van bovenstaande, nu met de keuze om een pit assist aan/uit te zetten krijg je een verschil in het benaderen van de pit ingang, de een remt af om de gewenste snelheid te krijgen, die achter jou blaast full speed de pit in.... Zie het resultaat, als dit een paar meter voor de pitstreep was gebeurd had het wel eens anders qua schade kunnen zijn.daniellammers schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:56:
[...]
Ga ik zo gauw mogelijk doen.
Door alle chaos kwam ik zelf ook nog te hard over de lijn

[YouTube: https://youtu.be/rOCkTiXeZ6A#t=26m50s]
Wat ik zie;Oliwier30 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:43:
[...]
EDIT:
Iemand gooit zijn wagen vol voor brrrt, gevolg: brrrt rijd op iemand in (hij neemt de binnenbocht en iemand komt vanuit de buitenbocht vol naar binnen hahaha). Indien je de buitenbocht neemt dan moet je ook de buitenbocht nemen en niet iemand die de binnenkant neemt rammen.
Vervolgens tikt die gene nog een keer (uit woede ofzo) zijn auto vol tegen brrrt. Het enige wat brrrt had kunnen doen om dit te voorkomen was vol naar rechts het grasveld in
Gelukkig kon brrrt doorrijden
Verwijderd
Om eerlijk te zijn vergeet jij hier regel 12 van het regelement terwijl oliwier meer aan regel 8 had moeten houden.LopendeVogel schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:53:
[...]
Wat ik zie;
Iemand gooit zijn wagen vol voor brrrt, gevolg: brrrt rijd op iemand in (hij neemt de binnenbocht en iemand komt vanuit de buitenbocht vol naar binnen hahaha). Indien je de buitenbocht neemt dan moet je ook de buitenbocht nemen en niet iemand die de binnenkant neemt rammen.
Vervolgens tikt die gene nog een keer (uit woede ofzo) zijn auto vol tegen brrrt. Het enige wat brrrt had kunnen doen om dit te voorkomen was vol naar rechts het grasveld in
Gelukkig kon brrrt doorrijdenWel geinige video (echt zo van hé waarom rij je daar met als gevolg: hé hier krijg je nog een knal
)
Indien een bestuurder voldoende naast een ander voertuig is gekomen bij het insturen van een bocht, moeten beide voertuigen elkaar voldoende ruimte geven om de bocht samen door te komen.(nummer 8 )
Een bestuurder die hersteld van een ongeval mag bij het terug komen op de baan geen problemen veroorzaken voor andere bestuurders. Indien het niet mogelijk is om veilig terug de baan op te komen moet de bestuurder wachten tot dit wel veilig kan gebeuren.(nummer 12)
Verder zou ik ze zelf allemaal nog een keertje doorlezen voordat je oordeelt; (iedereen dan).
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 23:14 ]
Als je goed kijkt, dan zie je dat ik gewoon volledig de controle van mijn bolide kwijt ben. Beetje onhandig om dan te doen alsof het met opzet is. Daarnaast, brrrt deelt de eerste tik uit, niet ik. Hij komt na een mislukt bocht gewoon voor de ideale-lijn rijden van alle andere mensen die er aan komen.LopendeVogel schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:53:
[...]
Vervolgens tikt die gene nog een keer (uit woede ofzo) zijn auto vol tegen brrrt.
Juist doordat hij tegen mij aankomt, komt hij recht terug op de baan. Kijk de video maar eens goed terug. En let ook eens op de mini map. Als ik daar niet had gereden dan was hij wel op iemand anders geknald, want hij had dan links schuin op de baan gestaan, terwijl het een bocht naar rechts is.
Je doet in je comment alsof dit volledig mijn schuld is, ben ik het dus niet mee eens. Ja, Ik had de bocht wel wat wijder moeten nemen. Maar de manier waarop brrrt terug komt na een mislukt bocht, is alles behalve verstandig.
Wat moet hij dan doen? Er lag ruimte aan de binnenkant van de bocht en hij rijdt daar gewoon rustig op.Oliwier30 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:30:
[...]
Als je goed kijkt, dan zie je dat ik gewoon volledig de controle van mijn bolide kwijt ben. Beetje onhandig om dan te doen alsof het met opzet is. Daarnaast, brrrt deelt de eerste tik uit, niet ik. Hij komt na een mislukt bocht gewoon voor de ideale-lijn rijden van alle andere mensen die er aan komen.
Juist doordat hij tegen mij aankomt, komt hij recht terug op de baan. Kijk de video maar eens goed terug. En let ook eens op de mini map. Als ik daar niet had gereden dan was hij wel op iemand anders geknald, want hij had dan links schuin op de baan gestaan, terwijl het een bocht naar rechts is.
Je doet in je comment alsof dit volledig mijn schuld is, ben ik het dus niet mee eens. Ja, Ik had de bocht wel wat wijder moeten nemen. Maar de manier waarop brrrt terug komt na een mislukt bocht, is alles behalve verstandig.
Dat jij niet verwacht dat hij daar zou zitten kan ik nog begrijpen door het vermoedelijke snelheidsverschil, alleen hij pakt gewoon het plekje waar de ruimte ligt. Vervolgens tik jij hem aan omdat je te agressief instuurt (of omdat je hem daar gewoon niet verwacht). Tja wiens schuld is het? Ik denk meer de jouwe maar dit is gewoon een raceincidentje, een onhandig momentje meer niet.
Ik kreeg in ieder geval niet de indruk dat hij naar buiten zou komen omdat hij nog geen controle had, want als dat wel het geval was geweest had hij daar nooit op die manier zo de baan op mogen komen, maar ik zie hem gewoon aan de binnenkant gaan rijden waar ruimte lag. Hij zat nog niet eens op de ideale lijn, jij stuurde ook gewoon erg vroeg in.
[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 28-03-2017 08:29 ]
Op het moment dat hij mij aantikt heb ik echt net mijn stuur naar rechts, zelfs als ik een meter verder naar links had gereden dan was hij waarschijnlijk alsnog tegen mij aangekomen. Kijk met wat voor snelheid en in welke hoek hij instuurt naar links.RedHat schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:26:
[...]
Wat moet hij dan doen? Er lag ruimte aan de binnenkant van de bocht en hij rijdt daar gewoon rustig op.
Dat jij niet verwacht dat hij daar zou zitten kan ik nog begrijpen door het vermoedelijke snelheidsverschil, alleen hij pakt gewoon het plekje waar de ruimte ligt. Vervolgens tik jij hem aan omdat je te agressief instuurt (of omdat je hem daar gewoon niet verwacht). Tja wiens schuld is het? Ik denk meer de jouwe maar dit is gewoon een raceincidentje, een onhandig momentje meer niet.
Ik kreeg in ieder geval niet de indruk dat hij naar buiten zou komen omdat hij nog geen controle had, want als dat wel het geval was geweest had hij daar nooit op die manier zo de baan op mogen komen, maar ik zie hem gewoon aan de binnenkant gaan rijden waar ruimte lag. Hij zat nog niet eens op de ideale lijn, jij stuurde ook gewoon erg vroeg in.
"Wat moet hij dan doen? Er lag ruimte aan de binnenkant van de bocht en hij rijdt daar gewoon rustig op.
Dat jij niet verwacht dat hij daar zou zitten kan ik nog begrijpen door het vermoedelijke snelheidsverschil, alleen hij pakt gewoon het plekje waar de ruimte ligt."
Maar wat je hier zegt klopt niet. Hij stuurt niet rustig in op de binnenkant, hij stuurt volledig naar links. En volgens mij is de bocht toch echt naar rechts. Als hij rustig de bocht had willen halen dan hij hij nog een stukje rechtdoor moeten rijden en dan naar rechts.
Kijk nogmaals naar deze screenshot:

Dat noem ik niet rustig op de bocht insturen, aangezien hij hier al met een redelijke snelheid aan komt rijden.
Heren! Allereerst mijn excuus dat ik geruime tijd niks van mij heb laten horen. De maanden februari/maart zijn voor mij extreem drukke maanden op werk, waardoor ik maar weinig tijd voor randzaken over houd. Met de start van het nieuwe F1-seizoen en de afnemende drukte is mijn interesse voor deze league opnieuw gewekt.
@Sup4rdurt Is het mogelijk dat ik a.s. zondag (eenmalig) in mijn vertrouwde stoeltje (Force India) kan plaatsnemen? Of is deze inmiddels weer vergeven?
@Sup4rdurt Is het mogelijk dat ik a.s. zondag (eenmalig) in mijn vertrouwde stoeltje (Force India) kan plaatsnemen? Of is deze inmiddels weer vergeven?
PSN: xMaurice93
Tja, kan wel weer mijn 0,02$ geven, maar het meeste is al gezegd: een flinke remblokkering gevolgd door touche omdat er vervolgens niet lekker geanticipeerd wordt bij de apex-entry. Raceincident wat mij betreft dus.
Wat ik belangrijker vind als algemeen 'leerpuntje':
Het klinkt allemaal logisch, maar ik ervaar zelf ook nog steeds dat het een bijna natuurlijk gegeven is dat je jezelf fixeert op die lijn en vervolgens minder op de omgeving. Op een PS4 met 1 scherm i.p.v. triple screens wordt dat effect alleen maar groter.
Ken je de baan goed, probeer 'm dan uit te zetten. Dat vergroot de track-awarenss immens. (toegegeven, dat vereist zeker baankennnis en de nodige laps).
Wat ik belangrijker vind als algemeen 'leerpuntje':
Als men de gekleurde racelijn gebruikt, gebruik deze dan hoofdzakelijk als snelheid indicator. Het is niet perse de snelste racelijn in een aantal bochten en zoals gezegd deze lijn houdt geen rekening met andere rijders. Maw: focussen op de racelijn is handig qua indicatie voor de rempunten maar vermindert de trackawareness.extremi schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:48:
[...]
groene race-lijn, die houdt geen rekening met andere rijders.
Het klinkt allemaal logisch, maar ik ervaar zelf ook nog steeds dat het een bijna natuurlijk gegeven is dat je jezelf fixeert op die lijn en vervolgens minder op de omgeving. Op een PS4 met 1 scherm i.p.v. triple screens wordt dat effect alleen maar groter.
Ken je de baan goed, probeer 'm dan uit te zetten. Dat vergroot de track-awarenss immens. (toegegeven, dat vereist zeker baankennnis en de nodige laps).
[ Voor 9% gewijzigd door Stringer op 28-03-2017 16:02 ]
Kan gebeurenMaurice079 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:08:
Kan ik zondag ook mee doen? Ik heb een nieuw stuur en die moet ik dus wel even goed gaan testenSup4rdurt schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:11:
[...]
Kan gebeurenMaar natuurlijk; ik zal je zondag ook weer een invite sturen.
Team maakt me niet uit aangezien het toch allemaal op equal staat.
Wat is je PSN naam zodat ik je kan toevoegen?
Ik kan deze zondag niet helaas. Ik ga naar Bayern 04 - Wolfsburg, ga het dus niet redden

Nice, veel plezier! Ik ga s'middags naar de Klassieker. Hopelijk de adrenaline op tijd weer onder controleOliwier30 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:13:
Ik kan deze zondag niet helaas. Ik ga naar Bayern 04 - Wolfsburg, ga het dus niet redden
Thanks, jij ook! Ben benieuwd wat het wordtFoetsie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:40:
[...]
Nice, veel plezier! Ik ga s'middags naar de Klassieker. Hopelijk de adrenaline op tijd weer onder controle.
Tuurlijk! Dat wordt dan een Manor. Mijn PSN ID is Sup4rdurtsirkeith schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:09:
[...]
Kan ik zondag ook mee doen? Ik heb een nieuw stuur en die moet ik dus wel even goed gaan testen
Team maakt me niet uit aangezien het toch allemaal op equal staat.
Wat is je PSN naam zodat ik je kan toevoegen?
Wil je eenmalig meedoen of wil je het stoeltje wekelijks bezetten?
Mijn intentie is wekelijks, maar laten we niet op de zaken vooruitlopen en laat ik gewoon met aanstaande zondag beginnen. Het vrouwtje wil soms namelijk ook nog wel eens tv kunnen kijken
Als Feyenoord verliest moet je niet gek opkijken als je ineens een Force India in je achtervleugel ziet knallenFoetsie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:40:
[...]
Nice, veel plezier! Ik ga s'middags naar de Klassieker. Hopelijk de adrenaline op tijd weer onder controle.
PSN: xMaurice93
Haha. Ik woon weliswaar in Amsterdam, maar ben sinds m'n jeugd voor Feyenoord.Maurice079 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:19:
[...]
Als Feyenoord verliest moet je niet gek opkijken als je ineens een Force India in je achtervleugel ziet knallen
En dat hou je zeker strikt geheim?Foetsie schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:06:
[...]
Haha. Ik woon weliswaar in Amsterdam, maar ben sinds m'n jeugd voor Feyenoord.
Valt wel mee, alleen in de buurt van de arena houd ik het voor me
Even een vraagje: het wordt straks mijn 1e race (heb sinds vrijdag een stuur en heb hiervoor ook nog nooit zonder assists gereden, dus ik ben benieuwd).
Om 19.45 begint de kwalificatie als ik het goed begrijp? Is de lobby dan eerder open voor een "vrije trainingssessie" , of hoe gaat dat in zijn werk?
Om 19.45 begint de kwalificatie als ik het goed begrijp? Is de lobby dan eerder open voor een "vrije trainingssessie" , of hoe gaat dat in zijn werk?
Je zal om ongeveer 19.30/35 een uitnodiging krijgen van Superdurt om in de lobby te komen. Dan wachten we tot 19.45 om te starten met een (korte) kwalificatie. Er zijn enkele assist toegelaten, lees nog eens het algemene reglement, race settings en car settings doorsirkeith schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:40:
Even een vraagje: het wordt straks mijn 1e race (heb sinds vrijdag een stuur en heb hiervoor ook nog nooit zonder assists gereden, dus ik ben benieuwd).
Verwijderd
Ik denk dat ik eerst Ff een blaastest moet doen
mijn alcoholpercentage zal ietsje te hoog zijn hahah. Suc6 iedereen dadelijk!
Veel plezier. Als het echt je allereerste keer is zonder assists zou ik inderdaad toch e.a. aanzetten. Om te voorkomen dat je race in bocht 1 eindigt. Tenzij je een natuurtalent bent natuurlijksirkeith schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:40:
Nog een tip: het is race etiquette om tijdens de kwalificatie heel goed op te letten op auto's achter je die bezig zijn aan hun snelle ronde terwijl jij bezig bent met je in of outlap. Dan kan je tijdig aan de kant gaan.
Have fun!
Verwijderd
Mijn ogen vallen bijna dicht (vannacht heel laat terug) en we krijgen onverwacht bezoek tot 20 uur, dus ik meld me bij deze even af.
Als ik me niet vergis, is dit de line up voor vanavond. BRK-Link kan helaas niet meer meedoen en in zijn stoeltje rijdt nu voortaan STANBONJOVI.
Deelnemers
Tweakers ID | PSN | Team |
Jonmans1305 | Ra_ic-Jon98 | Mercedes AMG Petronas |
- | kinairoy007 | Mercedes AMG Petronas |
Moes2 | Draat505 | Scuderia Ferrari |
ErwinnBeen | erwinbeen18 | Scuderia Ferrari |
toantoan | toantoan | Williams Martini Racing |
Zym0tiC | Zym0tiC-online | Williams Martini Racing |
Red Bull Racing | ||
- | STANBONJOVI | Red Bull Racing |
Maurice079 | iRoyalFlushh | Sahara Force India F1 |
Coen_10 | Coen_10 | Sahara Force India F1 |
Sup4rdurt | Sup4rdurt | Renault |
- | LawsonIX | Renault |
Foetsie | Stringer_NL_ | Scuderia Toro Rosso |
Friloow_NL | Friloow_NL | Scuderia Toro Rosso |
Fylax | FyLaxX | Sauber F1 Team |
- | brrrt | Sauber F1 Team |
Boatje | Boatje- | McLaren Honda |
McLaren Honda | ||
sirkeith | Eyemazing | Manor Racing |
extremi | Remidemus | Manor Racing |
Therric | Therric | Haas F1 Team |
daniellammers | Daaniel-Lammers | Haas F1 Team |
Eruit gevlogen? Blaastest positiefVerwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:35:
Ik denk dat ik eerst Ff een blaastest moet doenmijn alcoholpercentage zal ietsje te hoog zijn hahah. Suc6 iedereen dadelijk!
Migrating host?
Edit: laat maar ben er al uit
Edit: laat maar ben er al uit
[ Voor 52% gewijzigd door Kungfukip op 02-04-2017 19:54 ]
Ik zie het al, dat wordt mooi achteraan rijden voor mij
succes mannen
Ps. Gebruiken jullie een custom setup of gewoon de standaard?
Verwijderd
customsirkeith schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:19:
Ik zie het al, dat wordt mooi achteraan rijden voor mijsucces mannen
Slechte quali zeg...
Succes mannen!
Succes mannen!