Wat een chaos alweer! In t opwarmrondje werd ik al gebeukt door iemand van red bull. En met de safety car was Het helemaal een puinhoop, iedereen haalt elkaar in, gaan plotseling op de rem... Bahbah 😢
Uhmmm... zijn er meer mensen die vanwege PSN ineens uit de sessie gegooid zijn tijdens het racen?
PSN is weer lekker stabiel bezig
PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic
Verwijderd
Spannende race, aan het einde Boatje maar voorbij gelaten want die was gewoon sneller en ik had al wat penalities opgelopen.
Safety car weinig last van gehad. Wel een mislukte overtake voor plek 1, Ra liet een beetje weinig ruimte aan de binnenkant, maar weet ook niet hoe ver ik er zelf naast zat dus ga er maar vanuit dat het mijn eigen schuld was.
Jammer dat er zoveel uitvallers waren!
Safety car weinig last van gehad. Wel een mislukte overtake voor plek 1, Ra liet een beetje weinig ruimte aan de binnenkant, maar weet ook niet hoe ver ik er zelf naast zat dus ga er maar vanuit dat het mijn eigen schuld was.
Jammer dat er zoveel uitvallers waren!

Laten we deze uitslag maar aanhouden
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Wat een slechte race zeg. Zoveel pitstops...
Eerst reed BRK-Link keihard achteraan tegen mij, spinde ik tegen de muur, beide voorvleugels volledig af. In de pit, legde McLaren "wets" op, opnieuw de pit binnen en dan twee maal super softs...
Op het einde nog een leuk duel gehad met Koekenbakker :-)
Edit: Nog eens m'n race bekeken. Het was niet BRK-Link maar Zym0tiC-online die tegen mij reed. Je schoof ook van de baan en kwam er gevaarlijk terug op
Eerst reed BRK-Link keihard achteraan tegen mij, spinde ik tegen de muur, beide voorvleugels volledig af. In de pit, legde McLaren "wets" op, opnieuw de pit binnen en dan twee maal super softs...
Edit: Nog eens m'n race bekeken. Het was niet BRK-Link maar Zym0tiC-online die tegen mij reed. Je schoof ook van de baan en kwam er gevaarlijk terug op

[ Voor 20% gewijzigd door Boatje op 06-03-2017 13:51 ]
Nou needaniellammers schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:06:
[afbeelding]
Laten we deze uitslag maar aanhouden
Verwijderd
Ik had dat in Rusland geloof ik. De McLaren crew zit vaak niet op te letten haha :):)Boatje schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:07:
Kwalificatie ging lekker, in de race zelf lag ik na bocht 3 laatste met een rode voorvleugel, doordat ik 2x na een botsing in de muur raakte. Lekker chaotisch, zal ook deels door mezelf gekomen zijn, reed erg slordig i.h.a. Daardoor ook nog een keer achterop Koekenbakker geknald, sorry.
Uiteindelijk DNF doordat ik redelijk zacht de muur schampte, maar m'n band er wel af lag.
Vond het wel een leuke race.
Uiteindelijk DNF doordat ik redelijk zacht de muur schampte, maar m'n band er wel af lag.

Verwijderd
Hier de hele race. Op 27m00s zie je de mislukte inhaalactie op Ra. Het was wel lekker geweest als je wat ruimte had gegeven, want ik zat er echt naast 
[YouTube: https://youtube.com/watch?v=9ZAQzAfwhgE]
[YouTube: https://youtube.com/watch?v=9ZAQzAfwhgE]
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 13:01 ]
Hier mijn volledige race:
Nadat BRK-link mij eraf had gereden keek ik even omboard met hem mee en het leek net alsof hij je express van de baan wou rijden omdat hij er geen zin in meer had. Daarna gooide hij zichzelf tegen de muur.Boatje schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:07:
BRK-link, enige verklaring?Kungfukip schreef op maandag 6 maart 2017 @ 07:28:
[...]
Nadat BRK-link mij eraf had gereden keek ik even omboard met hem mee en het leek net alsof hij je express van de baan wou rijden omdat hij er geen zin in meer had. Daarna gooide hij zichzelf tegen de muur.
[ Voor 41% gewijzigd door Boatje op 06-03-2017 09:16 ]
Verwijderd
Dat is echt kut. Snap niet dat meteen je gehele wiel er af schiet. Ik had hetzelfde in de laatste bocht voor de finish. Toucheerde de muur echt heel zachtjes boem, doei rechter voorwiel.

Hele race voor niks gereden, lekker is dat.Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:09:
[...]
Dat is echt kut. Snap niet dat meteen je gehele wiel er af schiet. Ik had hetzelfde in de laatste bocht voor de finish. Toucheerde de muur echt heel zachtjes boem, doei rechter voorwiel.
En hier mijn gehele race:
[YouTube: https://youtu.be/cTWufbSxwrE]
Zal zo even het klassement ook updaten.
Kijk er worden ook gewoon soms foutjes gemaakt en er zijn soms wat race incidenten (zie mijn raceverslag hierboven) maar dat hoort er soms gewoon bij. Laten we er gewoon volwassen mee omgaan en niet direct in kamikaze modus gaan anders is de lol er ook snel af.
De felicitaties aan Coen_10 trouwens!
[YouTube: https://youtu.be/cTWufbSxwrE]
Dit had ik met BRK-Link tijdens de Q; Ik zat in een outlap dus ik dacht:"Ik ga even van de race lijn af", zat ie op mijn achterkant. Mijn fout, ik had even moeten kijken waar hij heen ging maar vervolgens ging hij volop in m'n achterkant met de intentie om mij ervanaf te krijgen volgens mij. Nu neem ik de Q niet op, dus heb er geen beelden van.Kungfukip schreef op maandag 6 maart 2017 @ 07:28:
Nadat BRK-link mij eraf had gereden keek ik even omboard met hem mee en het leek net alsof hij je express van de baan wou rijden omdat hij er geen zin in meer had. Daarna gooide hij zichzelf tegen de muur.
Kijk er worden ook gewoon soms foutjes gemaakt en er zijn soms wat race incidenten (zie mijn raceverslag hierboven) maar dat hoort er soms gewoon bij. Laten we er gewoon volwassen mee omgaan en niet direct in kamikaze modus gaan anders is de lol er ook snel af.
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Een fout kan ik begrijpen. Maar het leek ook alsof er opzet in het spel was. Zie het bericht dat boatje naar je heeft gestuurd. Laten we het daar verder discussiëren.Sup4rdurt schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:40:
En hier mijn gehele race:
[video]
[...]
Dit had ik met BRK-Link tijdens de Q; Ik zat in een outlap dus ik dacht:"Ik ga even van de race lijn af", zat ie op mijn achterkant. Mijn fout, ik had even moeten kijken waar hij heen ging maar vervolgens ging hij volop in m'n achterkant met de intentie om mij ervanaf te krijgen volgens mij. Nu neem ik de Q niet op, dus heb er geen beelden van.
@Sup4rdurt Als vaste toeschouwer van dit forum, moet ik toch wel eerlijk zeggen dat jij hier wel een hele nette start hebt zeg! Je was er al 3 a 4 voorbij, helaas dat het dan al zo snel weer eindigt. Voor de rest, race accidenten gebeuren nou eenmaal, pas oordelen als er voldoende bewijs is
Verwijderd
ik heb het terug gezien en ik liet inderdaad geen ruimte. De reden hiervoor is omdat ik mijn linkervoorvleugel kapot had. Als ik bij die bocht niet scherp in stuur haal ik de volgende bocht niet, mijn excuses voor het incident. Je kan het trouwens zien aan hoe zeer ik inhoud in de bocht ervoor, daardoor kwam je ook naast me te rijdenVerwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:30:
Hier de hele race. Op 27m00s zie je de mislukte inhaalactie op Ra. Het was wel lekker geweest als je wat ruimte had gegeven, want ik zat er echt naast
YouTube: F1™ 2016_20170305211918
Verwijderd
Mijn god wat een huilenbalken, ik zal ook eens gaan moeten zeuren om jullie waneer jullie mij de bocht afsnijden, of de blue flag me niet er lang laten met de vorige races met nadruk op toantoan, zo kinderchtig ben ik toch niet, heb die race niet serieus genomen gister maar zelf maak je domme beslissingen om te remmen waar het niet nodig is. en Frilow voor jou precies hetzelfde je remt op een random moment dan knal ik tegen je aan ja,
Boatje jij kunt beter ook even stil zijn want jij snijdt iedereen de bocht af je verandert meestal 3 keer van rem lijn om het af te dwingen, maar is goed geef maar mijn straf maar volgende keer ga ik net zo kinderachtig doen met over alles een aanklacht indienen
en btw check jullie connectie even want sommige hebben er veel lagg waardor je er ook op knalt
iedereen nog veel succes!
Boatje jij kunt beter ook even stil zijn want jij snijdt iedereen de bocht af je verandert meestal 3 keer van rem lijn om het af te dwingen, maar is goed geef maar mijn straf maar volgende keer ga ik net zo kinderachtig doen met over alles een aanklacht indienen
en btw check jullie connectie even want sommige hebben er veel lagg waardor je er ook op knalt
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2017 17:57 ]
Verwijderd
Heb perongeluk nog een rondje achter de safety car gereden op wets haha! Had echt voor me gevoel de ss geselecteerd. Kwam daarna in het middenveld terug en kon een paar mooie inhaalacties doen. Wat hier ook al aangegeven wordt is dat er soms lag is. Auto's bewegen dan echt alle kanten op. Raakte ook de helft van me voorvleugel kwijt (door lag) maar kon gelukkig doorrijden. Was vooral een tactische race met 2x een safety car, op naar Baku!
Het klassement is weer geupdate!
Over het algemeen gaan m'n starts wel lekker. Jammer dat ik hem vervolgens niet uit gereden heb...justinfrey schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:21:
@Sup4rdurt Als vaste toeschouwer van dit forum, moet ik toch wel eerlijk zeggen dat jij hier wel een hele nette start hebt zeg! Je was er al 3 a 4 voorbij, helaas dat het dan al zo snel weer eindigt. Voor de rest, race accidenten gebeuren nou eenmaal, pas oordelen als er voldoende bewijs is
Ik heb wat videomateriaal onder ogen gekregen maar wat jij op sommige momenten liet zien kan echt niet. In voorgaande races was je wel gewoon goed bezig, dus ik vraag me af wat er aan de hand was. In ieder geval, omdat het er teveel op lijkt dat er opzet in het spel was krijg jij voor voor de volgende race een grid penalty (geen kwalificatie rijden) en een waarschuwing.Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:50:
Mijn god wat een huilenbalken, ik zal ook eens gaan moeten zeuren om jullie waneer jullie mij de bocht afsnijden, of de blue flag me niet er lang laten met de vorige races met nadruk op toantoan, zo kinderchtig ben ik toch niet, heb die race niet serieus genomen gister maar zelf maak je domme beslissingen om te remmen waar het niet nodig is. en Frilow voor jou precies hetzelfde je remt op een random moment dan knal ik tegen je aan ja,
Verwijderd
Over het vroeg remmen: sommige onervaren coureurs remmen soms wat eerder als ze ingehaald worden (of zelf inhalen). In het algemeen rij ik heel voorzichtig als er auto's om me heen rijden, maar soms resulteert dat in foutjes omdat ik meer in mijn spiegels kijk om de situatie in te schatten.
Als advies kan ik iedereen meegeven: rem iets eerder aan als je vlak achter een ander zit
Als advies kan ik iedereen meegeven: rem iets eerder aan als je vlak achter een ander zit
Verwijderd
Mag ik het beeld materiaal ook zien, kan ik zien of het leek dat het met opzet was wat niet zo was.Sup4rdurt schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:13:
Het klassement is weer geupdate!
[...]
Over het algemeen gaan m'n starts wel lekker. Jammer dat ik hem vervolgens niet uit gereden heb...
[...]
Ik heb wat videomateriaal onder ogen gekregen maar wat jij op sommige momenten liet zien kan echt niet. In voorgaande races was je wel gewoon goed bezig, dus ik vraag me af wat er aan de hand was. In ieder geval, omdat het er teveel op lijkt dat er opzet in het spel was krijg jij voor voor de volgende race een grid penalty (geen kwalificatie rijden) en een waarschuwing.
Verwijderd
Ja kan gebeuren hoor, het is ook niet makkelijk inhalen op Canada. Laten we het lekker houden op een racing incidentVerwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:20:
[...]
ik heb het terug gezien en ik liet inderdaad geen ruimte. De reden hiervoor is omdat ik mijn linkervoorvleugel kapot had. Als ik bij die bocht niet scherp in stuur haal ik de volgende bocht niet, mijn excuses voor het incident. Je kan het trouwens zien aan hoe zeer ik inhoud in de bocht ervoor, daardoor kwam je ook naast me te rijden
[YouTube: https://youtu.be/Uv_y3N_DH2U]
[YouTube: https://youtu.be/r3LZ2aFlF74]
Het is natuurlijk tijdens de safety car de bedoeling dat we achter elkaar blijven rijden en niet zo door het veld heen rossen zoals jij dat aan het doen bent.
Ik denk dat we sowieso tijdens de SC of zelfs de formation lap gewoon wat meer afstand van elkaar moeten houden; afgelopen week was echt een onnodig slagveld...
Het gaat om de volgende twee situaties gedurende de safety car:Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:03:
Mag ik het beeld materiaal ook zien, kan ik zien of het leek dat het met opzet was wat niet zo was.
[YouTube: https://youtu.be/Uv_y3N_DH2U]
[YouTube: https://youtu.be/r3LZ2aFlF74]
Het is natuurlijk tijdens de safety car de bedoeling dat we achter elkaar blijven rijden en niet zo door het veld heen rossen zoals jij dat aan het doen bent.
Ik denk dat we sowieso tijdens de SC of zelfs de formation lap gewoon wat meer afstand van elkaar moeten houden; afgelopen week was echt een onnodig slagveld...
Event kalender
Datum | Tijdstip | Event | Circuit |
12 maart 2017 | 19:45u | ![]() | Baku |
Deelnemers
Tweakers ID | PSN | Team |
Jonmans1305 | Ra_ic-Jon98 | Mercedes AMG Petronas |
- | kinairoy007 | Mercedes AMG Petronas |
Moes2 | Draat505 | Scuderia Ferrari |
ErwinnBeen | erwinbeen18 | Scuderia Ferrari |
toantoan | toantoan | Williams Martini Racing |
Zym0tiC | Zym0tiC-online | Williams Martini Racing |
Oliwier30 | TiS_x_ChaozZ | Red Bull Racing |
BRK-Link | BRK-Link | Red Bull Racing |
Maurice079 | iRoyalFlushh | Sahara Force India F1 |
Coen_10 | Coen_10 | Sahara Force India F1 |
Sup4rdurt | Sup4rdurt | Renault |
- | LawsonIX | Renault |
Foetsie | Stringer_NL_ | Scuderia Toro Rosso |
Friloow_NL | Friloow_NL | Scuderia Toro Rosso |
Fylax | FyLaxX | Sauber F1 Team |
- | brrrt | Sauber F1 Team |
Boatje | Boatje- | McLaren Honda |
Koekenbakker28 | koekenbakker28 | McLaren Honda |
tosa4 | tosapwnage4 | Manor Racing |
extremi | Remidemus | Manor Racing |
Therric | Therric | Haas F1 Team |
daniellammers | Daaniel-Lammers | Haas F1 Team |
Bij volledige aanwezigheid hebben we nu een volle grid!
Kijk naar de delta tijd van Boatje, die is +3.*. Dat betekent ook gewoon dat hij te langzaam rijdt. Hij krijgt ook opeens: "Stay Behind BRK-LINK" te zien. Dat betekent dus dat je te langzaam rijdt.Sup4rdurt schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:24:
[...]
Het gaat om de volgende twee situaties gedurende de safety car:
[video]
[video]
Maar dat is nog geen verklaring voor het rijgedrag van BRK-LINK.
Horen jullie niet samen de situatie te beoordelen als race control voordat een conclusie getrokken wordt? Nu heeft Link een flinke straf gekregen zonder dat dit gebeurd is.Oliwier30 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:05:
[...]
Kijk naar de delta tijd van Boatje, die is +3.*. Dat betekent ook gewoon dat hij te langzaam rijdt. Hij krijgt ook opeens: "Stay Behind BRK-LINK" te zien. Dat betekent dus dat je te langzaam rijdt.
Maar dat is nog geen verklaring voor het rijgedrag van BRK-LINK.
Waarom worden de auto's uit het filmpje eigenlijk ghosts bij het inhalen? De laatste keer dat ik me verremde onder de SC kostte me dat een voorvleugel.
Ben ook weer lekker aan de gang met F1 2016. Ik speel zelf wel met alle assists uit behalve anti lock brakes (deels verlamde linkervoet dus weinig gevoel bij het remmen).
Kan altijd pas last minute beslissen dus ik zie morgenavond wel of ik het red en of er dan een plekje vrij is.
Kan altijd pas last minute beslissen dus ik zie morgenavond wel of ik het red en of er dan een plekje vrij is.
Ik ben het niet oneens met de penalty, anders had ik er wel iets over gezegd.Moes2 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:43:
[...]
Horen jullie niet samen de situatie te beoordelen als race control voordat een conclusie getrokken wordt? Nu heeft Link een flinke straf gekregen zonder dat dit gebeurd is.
Waarom worden de auto's uit het filmpje eigenlijk ghosts bij het inhalen? De laatste keer dat ik me verremde onder de SC kostte me dat een voorvleugel.
Heb er weer zin in.
Hopelijk geen onverwachte disconnect ofzo
Hopelijk geen onverwachte disconnect ofzo
Ik moet mij voor vanavond helaas afmelden ivm andere verplichtingen.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Verwijderd
Ghosts is alleen als je er echt hard op in rijdt. Om te voorkomen dat trollen en laggers de race voor iemand verzieken denk ik dat CM besloten heeft de auto dan ghost te maken.Moes2 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:43:
[...]
Horen jullie niet samen de situatie te beoordelen als race control voordat een conclusie getrokken wordt? Nu heeft Link een flinke straf gekregen zonder dat dit gebeurd is.
Misschien de race director proberen?Boatje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:50:
Vergeten te klikken op "Mute all". Nu nog mogelijk?
Geen zorgen, tijdens de race zelf is het droog
Kwalificatie heeft me 2 voorvleugels en een band gekost
Verwijderd
Disconnect van PSN. THANKS PSN doei Race. Word er echt moedeloos van.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2017 20:23 ]
Één groot drama deze race, het begint al bij de start:
Vervolgens slingeren mensen maar wat heen en weer en gaan ze een tientallen meters voor de bocht al op de rem:
brrrt staat daar gewoon bijna stil, en ik moet dan maar remmen.
Vervolgens verlies ik volgend rondje de controle van mijn wagen, en plant ik hem tegen de muur.
Vervolgens slingeren mensen maar wat heen en weer en gaan ze een tientallen meters voor de bocht al op de rem:
Vervolgens verlies ik volgend rondje de controle van mijn wagen, en plant ik hem tegen de muur.
Rij op mij dooie gemakjes 2e positie (Coen, wat ben jij snel!). Heel klein tikje tegen de muur voor het rechte stuk, wiel eraf...
Verwijderd
Ik lag ook met gemak op de 3e plaats, volgens mij achter jou boatje. Na de safetycar De pit in, beschadigde voorvleugel werd ik net kngehaald dus 4e. Door de nr 3 vaak te vroeg moeten remmen waardoor k doorschoot en de voorvleugel eraf was. Toen had k geen grip meer en Ben ik de muur in geparkeerd
weet iemand wanneer iemand precies een ghost wordt? Ik ben een paar keer vol in mijn rem gegaan(iemand zat te slingeren, tijdens safety car opeens voor me in de rem), waardoor ik een aantal keer met mijn neus in de muur ben gegaan. Het leek soms dat iemand een ghost wordt als diegene een fout maakt en dat het dus beter is om niet uit te wijken.
Ik reed verder ook relaxed op P6 totdat superdurt steeds voor me dichterbij kwam. Wou toen een beetje gaan pushen waardoor ik op het rechte stuk lichtjes de muur schraaf. Voorwiel eraf...
Ik reed verder ook relaxed op P6 totdat superdurt steeds voor me dichterbij kwam. Wou toen een beetje gaan pushen waardoor ik op het rechte stuk lichtjes de muur schraaf. Voorwiel eraf...
Coen lacht ons allemaal uit...
Helaas ook de muur mogen proeven na 1 ronde op een 2e positie.
Helaas ook de muur mogen proeven na 1 ronde op een 2e positie.
Verwijderd
Start zat je bijna op mij, maar je zal zien in mijn upload zo dat het licht bij mij gewoon veel later van rood afging of dat iedereen te vroeg weg was. Door dat effect miste ik ook wat tractie en kwam ik echt slecht wegOliwier30 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:28:
Één groot drama deze race, het begint al bij de start:
[video]
[video]
Tweede filmpje had brrt een fout gemaakt en ging ik er langs. Alleen omdat ik aan de binnenkant zat remde ik wat vroeg en hij daardoor ook, daarom zat je bij hem achterop.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2017 21:10 ]
Verwijderd
Ik ben de hele race niet volgas gegaan daar. Ik weet dat het kan, maar een fout en dan ben je je wiel kwijt ja.Boatje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:51:
Rij op mij dooie gemakjes 2e positie (Coen, wat ben jij snel!). Heel klein tikje tegen de muur voor het rechte stuk, wiel eraf...
Wat een race: 9 van de 17 geen kwalificatietijd neergezet in de regen, in de race 4 van de 17 die de finish halen en waar ik met 4 stops (planning was een 1-stopper) 2e word.
Indrukwekkend gereden weer Coen, bijna het hele veld gelapt
Indrukwekkend gereden weer Coen, bijna het hele veld gelapt
Verwijderd
Mooie race! Kwalificatie twee keer vleugel eraf, toen een disconnect. Met 2:30 reed ik de pits uit en zeg ik gewoon in de laatste minuut een 5e tijd neer :):)
Start was ruk, zie filmpje. Het lijkt echt alsof iedereen weg is voordat het groen is. Afijn, daarna zaten Frilow en Boatje een tijd achter me, maar op een gegeven moment moest ik ze er voorbij laten.
Vervolgens op schema voor een podium, maar ergens halverwege de race gooi ik hem bij die klinkerbocht vol in de locks en knal ik in de muur. Gelukkig alleen voorvleugel, dus hup pits in. Normaal kan ik dan wel herstellen maar op Baku ben ik echt slecht dus het werd een opeenstapeling van fouten. Respect voor Sup4rdurt die hem wel uit de muur wist te houden en daardoor het podium pakt.
Safety car ging deze keer beter en had ook het gevoel dat iedereen iets netter reed?
(Filmpje komt zo)
Start was ruk, zie filmpje. Het lijkt echt alsof iedereen weg is voordat het groen is. Afijn, daarna zaten Frilow en Boatje een tijd achter me, maar op een gegeven moment moest ik ze er voorbij laten.
Vervolgens op schema voor een podium, maar ergens halverwege de race gooi ik hem bij die klinkerbocht vol in de locks en knal ik in de muur. Gelukkig alleen voorvleugel, dus hup pits in. Normaal kan ik dan wel herstellen maar op Baku ben ik echt slecht dus het werd een opeenstapeling van fouten. Respect voor Sup4rdurt die hem wel uit de muur wist te houden en daardoor het podium pakt.
Safety car ging deze keer beter en had ook het gevoel dat iedereen iets netter reed?
(Filmpje komt zo)
Moest wel lachen, tijdens de kwalificatie miste ik de 2e bocht en reed het uitloopstukje in om niet te crashen. Vervolgens zie ik jou aankomen dus wacht ik met de baan op gaan, maak jij precies dezelfde foutVerwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:17:
Mooie race! Kwalificatie twee keer vleugel eraf, toen een disconnect. Met 2:30 reed ik de pits uit en zeg ik gewoon in de laatste minuut een 5e tijd neer :):)
(Filmpje komt zo)
Verwijderd
Ja dat was echt ergMoes2 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:22:
[...]
Moest wel lachen, tijdens de kwalificatie miste ik de 2e bocht en reed het uitloopstukje in om niet te crashen. Vervolgens zie ik jou aankomen dus wacht ik met de baan op gaan, maak jij precies dezelfde fout
Verwijderd
ik heb van rondje 9 tot en met 19 met een kapotte (helemaal rode) voorvleugel gereden. Vandaar dat ik letterlijk bij iedere bocht vroeg deed remmen, dit was dus niet plotseling. Ik zag dat je achter mij zat maar had vele betere exit's dus kon je me niet inhalen. Voor de rest naar softs en toen gleed mijn auto 1 keer weg, weg race in Rondje 20.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:57:
Ik lag ook met gemak op de 3e plaats, volgens mij achter jou boatje. Na de safetycar De pit in, beschadigde voorvleugel werd ik net kngehaald dus 4e. Door de nr 3 vaak te vroeg moeten remmen waardoor k doorschoot en de voorvleugel eraf was. Toen had k geen grip meer en Ben ik de muur in geparkeerd
[YouTube: https://youtu.be/EXhYZcckbZU]
Chaotische start, in lap 1 nog een pirouette gedaan en uiteindelijk super voorzichtig nog 3e geworden. De race an sich kon beter, de uitslag hoogstwaarschijnlijk niet
Coen_10; gefeliciteerd!
Chaotische start, in lap 1 nog een pirouette gedaan en uiteindelijk super voorzichtig nog 3e geworden. De race an sich kon beter, de uitslag hoogstwaarschijnlijk niet
Coen_10; gefeliciteerd!
[ Voor 6% gewijzigd door Sup4rdurt op 12-03-2017 23:51 ]
Je bedoeld mij? Ik wacht netjes af tot degene voor mij (Toro Rosso) wegrijdt en kom dan wat lastig weg waardoor Oliwier tegen mij aan rijdt. Direct daarna ben ik uitgesloten van de formatie lap. Was dus een incidentje, niet opzettelijk.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:45:
Waarom mag je blijven staan tijdens de formation Lap?
Zie dat ik hier keihard een Williams naai, excusesSup4rdurt schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:17:
[video]
Coen_10; gefeliciteerd!
Verwijderd
Ah oke, hebben meerdere dan een incident gehad want er blijven meerdere mensen staanSup4rdurt schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:35:
[...]
Je bedoeld mij? Ik wacht netjes af tot degene voor mij (Toro Rosso) wegrijdt en kom dan wat lastig weg waardoor Oliwier tegen mij aan rijdt. Direct daarna ben ik uitgesloten van de formatie lap. Was dus een incidentje, niet opzettelijk.
Excuses geaccepteerddaniellammers schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:02:
[...]
Zie dat ik hier keihard een Williams naai, excuses
Het zogenaamde domino effectVerwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:05:
Ah oke, hebben meerdere dan een incident gehad want er blijven meerdere mensen staan
Heb je tijdens de race weer geprobeerd de sessie te joinen? Bij de kwalificatie is dat anderen wel gelukt.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:01:
Disconnect van PSN. THANKS PSN doei Race. Word er echt moedeloos van.
Verwijderd
Bedankt allemaal! Stratencircuit is altijd lastig, foutje is snel gemaakt. Hopelijk komen er meer auto's over de finish in Oostenrijk
Blijft dat wel leuk zo? Op je dooie gemak 1e worden?Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:39:
Bedankt allemaal! Stratencircuit is altijd lastig, foutje is snel gemaakt. Hopelijk komen er meer auto's over de finish in Oostenrijk
Verwijderd
Het is soms wel erg makkelijk, zit ook te twijfelen of ik door blijf rijden, misschien komt er vanavond wat meer tegenstand
Verwijderd
Vanavond maar eens met ze alle over de finish rijden jongens? Geen gevaarlijke muurtjes rond het circuit deze keer
Heb er weer zin in.
Lastig circuit om in te halen. Daarbij ook relatief kort dus ik denk dat je behoorlijk wat blauwe vlaggen mee krijgt.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:21:
Het is soms wel erg makkelijk, zit ook te twijfelen of ik door blijf rijden, misschien komt er vanavond wat meer tegenstand
Misschien dus ook wel de moeite waard om even af te spreken dat wanneer je een blauwe vlag krijgt, je van de race lijn af gaat zodat de snellere rijders er makkelijk voorbij kunnen.
De uitnodiging zal vanavond ook iets later uitgestuurd worden want sommige enthousiastelingen vinden het erg lastig om tot 19:45 te wachten
Als @tosa4 & @Maurice079 er vanavond (zonder afzegging) vanavond niet bij zijn, raken zij hun voorkeursstoeltje kwijt.
@Verwijderd heeft nog een grid penalty open staan en mag vanavond (gezellig samen met mij hoogstwaarschijnlijk) achteraan beginnen.
Mocht je sessie wegvallen of PSN problemen geven, probeer dan gewoon de sessie weer te joinen met of dezelfde invite of via mijn profiel/Now playing/Join session

En als laatst nogmaals: als de geblokte vlag heeft gewaaid, ga dan gewoon de finishlijn over ipv de pit in.
Tevens verwacht ik "Amsterdam met Koningsdag" achtige drukte in de pitstraat want de US en SS gaan er (bij mij in ieder geval) hard doorheen
In ieder geval veel succes iedereen!
[ Voor 3% gewijzigd door Sup4rdurt op 19-03-2017 15:58 ]
Als er geen afzeggingen zijn, hebben we in principe al een volle grid. Jullie kunnen me wel even toevoegen op PSN en als er plek is, kunnen jullie wel een beschikbare auto pakken wat mij betreft.Baas41 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:44:
Is er nog plek voor 2 man?
PSN_ID: Sup4rdurt
Verwijderd
Zin in weer. Wel een lastige race. Deze baan ligt mij helemaal niet, dus ik ben tevreden met een top tien notering.
Hoewel er geen muren zijn, zitten ook hier wel wat bochten waar het fout kan gaan. Pit in is altijd een risico gebied, maar de lange doordraaiers in het middenstuk willen ook nog weleens in ellende eindigen als iemand een foutje maakt.
Een voordeel: rondje is kort dus zelfs als je schade hebt ben je zo weer in de pits
Hoewel er geen muren zijn, zitten ook hier wel wat bochten waar het fout kan gaan. Pit in is altijd een risico gebied, maar de lange doordraaiers in het middenstuk willen ook nog weleens in ellende eindigen als iemand een foutje maakt.
Een voordeel: rondje is kort dus zelfs als je schade hebt ben je zo weer in de pits
Per se witte lijn respecteren als je pit?
Makkelijk voor iedereen
Makkelijk voor iedereen
Verwijderd
Misschien kan je ons van wat tips voorzien?Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:21:
Corrigeerd de game dit niet? Ik meen me te herinneren dat dit in bijv. Rusland ook zo was. Kan het mis hebben. Maar laten we zoveel mogelijk de lijnen respecteren, ja.daniellammers schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:22:
Per se witte lijn respecteren als je pit?
Makkelijk voor iedereen
I hear ya! Ook totaal mijn baan niet. Wel grote kans op regen (bijna in elke oefensessie wel een keer gehad) en dat ligt mij daarentegen wel weerVerwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:11:
Zin in weer. Wel een lastige race. Deze baan ligt mij helemaal niet, dus ik ben tevreden met een top tien notering.
bla
[ Voor 96% gewijzigd door Stringer op 19-03-2017 20:25 ]
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
Verwijderd
TRL Limitless heeft voor elke baan zijn beste laptime en setup op youtube gezet. Kijk er altijd naar om te bekijken hoe bepaalde bochten moeten. Voor de rest is banden sparen een belangrijk ding tijdens de race. Als je controller een klein beetje begint te trillen ga je eigenlijk te hard door de bocht. Voor de rest veel oefenen!Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:29:
[...]
Misschien kan je ons van wat tips voorzien?
Laten we hopen op een leuke en soepele race, succes iedereen!
Verwijderd
Ja daar heb ik aleens naar gekeken, goeie filmpjes. Ik kijk ook altijd Aarava, die rijdt ook wel aardig.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:33:
[...]
TRL Limitless heeft voor elke baan zijn beste laptime en setup op youtube gezet. Kijk er altijd naar om te bekijken hoe bepaalde bochten moeten. Voor de rest is banden sparen een belangrijk ding tijdens de race. Als je controller een klein beetje begint te trillen ga je eigenlijk te hard door de bocht. Voor de rest veel oefenen!
Ik rij sinds augustus vorig jaar met stuurtje, dus heb voldoende feedback alleen remmen is met mijn set T300 soms wat lastig. Eigenlijk moet ik een setje T3PA pedalen kopen, die hebben een brake mod waardoor je wat meer tegengas krijgt.
En heel veel oefenen is zeker waar, maar dat is met alles!
Kijk te veel naar achteren, kijk weer naar voren... BOEM! Zijkant geraakt. Welgeteld 10 seconden de pit uit...
Ja hoor. Tijdens de formation lap leave ik ineens de sessie... Weg race.
2e keer dat dit gebeurd, in Canda ook al
2e keer dat dit gebeurd, in Canda ook al
[ Voor 26% gewijzigd door Therric op 19-03-2017 20:10 ]
Ik wil de pits in rijden, maar mijn wagen rijdt gewoon zonder dat ik er controle over had gewoon het gras op tegen de muur aan. En vervolgens ga ik zonder band de pits in.
Ben ik weer de dupe van een bug, GEWELDIG.
Paar uur deze week geoefend, en dan lig je er uit na 5 rondjes.
Ben ik weer de dupe van een bug, GEWELDIG.
Paar uur deze week geoefend, en dan lig je er uit na 5 rondjes.
Rij de pits uit maar had niet door dat mijn stuur helemaal naar rechts stond.....tegen de muur aan. Ongelooflijk.
Penalty dat me een 2e plek door de neus boort
Zal wel karma zijn want 1x heb ik Boatje erg onfatsoenlijk ingehaald.
Verwijderd
Waardeloze eerste ronde, van 5 terug naar 10. Daarna een incident met een Mercedes onder de virtual safety car. Die was aan het aflopen en hij reedt heel langzaam voor me, dus ik reed er half naast en opeens gooit hij de deur dicht en sta ik achterstevoren met gele vleugel. 18e plek, vroeg gepit in de hoop dat mijn crew de vleugel zou maken, maar helaas. Daardoor in middensector zeker halve seconde per lap verloren.
Aan het eind nog een incident met Draal, zal zo even kijken wat daar gebeurde, denk dat het mijn fout was dus bij deze alvast excuses.
Al met al wel een enerverende race en kwalificatie was ook tof met steeds iemand anders op pole
Aan het eind nog een incident met Draal, zal zo even kijken wat daar gebeurde, denk dat het mijn fout was dus bij deze alvast excuses.
Al met al wel een enerverende race en kwalificatie was ook tof met steeds iemand anders op pole
Dat is al niet de bedoeling tijdens een SC, je hoort er achter te blijven.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:58:
Waardeloze eerste ronde, van 5 terug naar 10. Daarna een incident met een Mercedes onder de virtual safety car. Die was aan het aflopen en hij reedt heel langzaam voor me, dus ik reed er half naast en opeens gooit hij de deur dicht en sta ik achterstevoren met gele vleugel. 18e plek, vroeg gepit in de hoop dat mijn crew de vleugel zou maken, maar helaas. Daardoor in middensector zeker halve seconde per lap verloren.
Engineer te koop. t.e.a.b.
De eerste stop op S had echt niet zo vroeg gehoeven en ik ging er blind in mee. Daardoor 4 laps voor het einde toch nog een keer de pit in gemoeten.
Koste me 2 plaatsen.
De eerste stop op S had echt niet zo vroeg gehoeven en ik ging er blind in mee. Daardoor 4 laps voor het einde toch nog een keer de pit in gemoeten.
Koste me 2 plaatsen.
Verwijderd
1. Hij was endingOliwier30 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:01:
[...]
Dat is al niet de bedoeling tijdens een SC, je hoort er achter te blijven.
2. Hij reed traag
3. Ik ging er niet voorbij, ik remde en kwam er schuin achter te rijden. Dat is neem ik aan geen reden om de deur dicht te gooien en me daarmee van de baan te beuken?
Zie: YouTube: F1™ 2016 GoT Austria - VCS accident
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 21:09 ]
Leuk duel, maar jij ging toch iets vlugger met je verse super softs aan. Ik zag je aankomen en ging erg wijd, je tikte me van de baan, maar gelukkig geen schadedaniellammers schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:54:
Penalty dat me een 2e plek door de neus boort
Ik had dit ook tijdens een oefensessie, ik ging denk ik iets te hard in the pit lane.Oliwier30 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:22:
Ik wil de pits in rijden, maar mijn wagen rijdt gewoon zonder dat ik er controle over had gewoon het gras op tegen de muur aan. En vervolgens ga ik zonder band de pits in.
Verwijderd
Nogmaals gefelicteerd Coen!
Had zelf een redelijke race. Ook al had ik niet genoeg snelheid, slechte custom setup denk ik.
Had zelf een redelijke race. Ook al had ik niet genoeg snelheid, slechte custom setup denk ik.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 21:05 ]
Verwijderd
Al met al een redelijke race, eerste bocht een incident met coen waar, ikzelf grotendeels fout zat. Daarna een inhaalrace van plek 18 naar 4 en uiteindelijk ook 4e geëindigd. Verder vond ik deze inhaalactie het opslaan wel waard; YouTube: F1™ 2016_20170319205226
Verwijderd
Mooie actie man!Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:11:
Al met al een redelijke race, eerste bocht een incident met coen waar, ikzelf grotendeels fout zat. Daarna een inhaalrace van plek 18 naar 4 en uiteindelijk ook 4e geëindigd. Verder vond ik deze inhaalactie het opslaan wel waard; YouTube: F1™ 2016_20170319205226
Ik heb nog nooit met TC gespeeld maar het ziet er best wel wazig uit als je rempunt en gaspunt bekijkt. Ook 2x vol op het gas zonder ook maar iets degradatie.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:11:
[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 19-03-2017 21:16 ]
Weet ook niet precies wat daar gebeurde. Ik reed wat op je in, Coen zat achter ons aan om te lappen, ik had het idee dat ik er langs was en toen een tik van je kreeg. Geen probleem verder als dat klopt, heb vaak genoeg in jouw buurt gereden om te weten dat het een onschuldige fout wat en je sneed me ook niet af o.i.d..Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:58:
Maar kan ook dat het mijn fout was
Sorry dat ik je in L6 als een debiel inhaalde waardoor ik jouw bocht verneukte en je spinde. Was eigenlijk niet snel genoeg en perste er toch tussen, mijn fout.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:05:
Nogmaals gefelicteerd Coen!
Verder een leuke race gehad, wel een paar twijfelachtig acties gezien. Zal nog wat video's uploaden, want ben wel erg vaak gespind door echt onhandige acties van medecoureurs.
Sorry dat ik het zeg, maar je rijdt er toch echt te dicht op. Uiteraard verklaart dat niet de actie van Roy. Maar ondanks dat de SC ending was, je hoort er gewoon achter te blijven. En je was hier toch echt met jouw voorbanden voorbij zijn achterbanden, en dat terwijl hij zelf best ver aan de binnenkant zat. Ga de volgende keer dan aan de buitenkant rijden.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:03:
[...]
1. Hij was ending
2. Hij reed traag
3. Ik ging er niet voorbij, ik remde en kwam er schuin achter te rijden. Dat is neem ik aan geen reden om de deur dicht te gooien en me daarmee van de baan te beuken?
Zie: YouTube: F1™ 2016 GoT Austria - VCS accident
Dat ben ik wel met @Oliwier30 eens; je doet er verstanding aan om tijdens de SC/VSC iets meer afstand van elkaar te houden. Die actie van kinairoy007 komt ook wat lomp op mij over maar kan ook botte pech zijn; hij wil namelijk ook de bocht insturen.Oliwier30 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:24:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar je rijdt er toch echt te dicht op. Uiteraard verklaart dat niet de actie van Roy. Maar ondanks dat de SC ending was, je hoort er gewoon achter te blijven. En je was hier toch echt met jouw voorbanden voorbij zijn achterbanden, en dat terwijl hij zelf best ver aan de binnenkant zat. Ga de volgende keer dan aan de buitenkant rijden.
Verwijderd
Tuurlijk. Helemaal eens dat ik er te dicht bij zat. Ik zat niet op de juiste plek, maar als je goed kijkt zie je dat hij keihard op de rem gaat voor die bocht en ik had niet meer de tijd om te anticiperen daarop en naar de buitenkant te gaan. Laten we het maar houden om domme pech dan, maar ik zou het wel fijn vinden als iemand in zijn spiegels kijktOliwier30 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:24:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar je rijdt er toch echt te dicht op. Uiteraard verklaart dat niet de actie van Roy. Maar ondanks dat de SC ending was, je hoort er gewoon achter te blijven. En je was hier toch echt met jouw voorbanden voorbij zijn achterbanden, en dat terwijl hij zelf best ver aan de binnenkant zat. Ga de volgende keer dan aan de buitenkant rijden.
Jij neemt de race lokaal op en upload die dan naar YT? De stream van Twitch is dermate slecht dat ik ook maar eens een andere manier moet gaan vinden om de beelden te bewaren.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:37:
Hier de hele race: YouTube: F1™ 2016 GoT Austria