• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03 00:39
Oké een aantal van ons tweakers hebben een iPhone 5S in hun iBood doos gekregen. Heel vet!
Maar hij is gesimlocked op een provider in Brazilië.

Informatie tot nu toe gevonden / bekend;

* Gaat om niet activatie gelockte iPhones
* Provider moet zitten op het Anatel netwerk
* Carriers welke iPhone compatible zijn: Clara, Tim, Oi, Vivo waarvan de laatste de grootste is.
* Jailbreaken gaat niet werken je moet hiervoor in home zitten

Waar ik zelf aan dacht, is we kunnen de carrier benaderen en vragen of ze willen unlocken - schijnbaar moeten ze hieraan meewerken en dit kosteloos doen.

Of we maken bv gebruik van: https://www.officialiphoneunlock.co.uk/unlock-iphone/Vivo-Brazil/
Wanneer je telefoon geunlocked is dan sluit je je gesimlockte telefoon aan op iTunes en iTunes verwijderd dan je simlock. (de simlock wordt in de database van Apple verwijderd).
Met bovenstaande heb ik geen ervaring en we weten de provider nog niet met zekerheid.

Dit topic is er om onze krachten te bundelen en de simlock zo snel mogelijk en tegen de laagst mogelijke tarieven te verwijderen.

Iemand nog andere ideeën?

-Real power isn't given, it must be taken-

• Pehr
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-05 12:48
Goed initiatief!

Ik heb ook wat rond zitten kijken maar al die unlock sites zien er zo ontzettend shady uit, vertrouw ze voor geen meter. Die provider benaderen lijkt me een puik plan, maar welke is inderdaad de vraag.

Aangezien het er maar 4 zijn kan je in principe ook met hagel schieten en het bij alle 4 proberen. Met een beetje geluk hoor je dan van 3 dat ze het nummer niet kennen en van 1 dat ze hem gaan unlocken.

Moet alleen wel iemand dat even doen ;) Ik heb er iig vandaag geen tijd meer voor maar wil dit weekend wel even wat mailtjes sturen. Als iemand anders er eerder tijd voor heeft dan graag :)

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Kan apple niet vertellen waar de simlock van is?

• vyndrox
niekvandermeer schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:19:
Kan apple niet vertellen waar de simlock van is?
Dat is een goede, ik zal ze morgen contacteren - bedankt.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:07
En iBood?

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:55
Imei lock moet door de provider verwijderd worden. Tenminste dit was het antwoord van Apple wat ik destijds heb gekregen met een gelockte iPhone 4.

• Snorlexxx
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 23:01
Hier hetzelfde probleem ook een 5s met gelockte simlock. Ik lees aandachtig mee!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:31
Ik heb via imei.net 4 dollar gespendeerd om de provider te achterhalen. Lukt dit niet dan gaat de box retour...

• Snorlexxx
TPar schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:35:
Ik heb via imei.net 4 dollar gespendeerd om de provider te achterhalen. Lukt dit niet dan gaat de box retour...
Hoor graag welke provider eruit komt!
Lawl. Dat is wel typisch iBood :X
Het fiasco met die Apple Watch die ze verkochten is ook bijna hilarisch aan het worden.

Heel veel succes! :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• vyndrox
Heb ook een imei check gedaan en de results zijn binnen:

Model: IPHONE 5S GRAY 32GB GSM
IMEI: 359266069124XXX
Serial Number: DX3RG7CQFXXX
ICCID: N/A
Mac Address: 68FB7E15AXXX
Product IOS Version: 9.2.1
Warranty Status: Out Of Warranty (No Coverage)
Estimated Purchase Date: N/A
Registeration Date: N/A
First Unbrick Date: Not Activated Yet
Purchase Country: N/A
Initial Activation: 51 US GSM Country Default Policy
Applied Activation: Not Activated Yet
Next Tether: 51 US GSM Country Default Policy
Unlocked: FALSE
Unlock Date: N/A
Find My iPhone: <font color=008000>OFF</font>

Goed nieuws en slecht nieuws, als bovenstaande klopt.
Geen Find My Phone Lock en ook niet gelocked op een provider uit BR.
Slechte nieuws is dat hij nog nooit geactiveerd lijkt te zijn.
Hij is simlocked op AT&T maar unlocken via AT&T kan niet als de telefoon nooit geactiveerd is geweest.
Officiëel moet je de telefoon eerst een keer aanzetten met AT&T simkaart en kan je daarna pas een verzoek indienen om de simlock te verwijderen..

Althans dat is wat ik er van maak.
Het wordt nu alweer een beetje te laat en ga er morgen weer mee verder.
Zal proberen om langs een Apple store te gaan, wellicht dat zij wat meer info kunnen geven over de mogelijkheden.

Eigenlijk zou iBood zich hiervoor moeten inzetten, maar daar vertrouw ik niet echt op.

• Jenzaah
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-05 10:29
vyndrox schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 01:36:
Heb ook een imei check gedaan en de results zijn binnen:

Model: IPHONE 5S GRAY 32GB GSM
IMEI: 359266069124XXX
Serial Number: DX3RG7CQFXXX
ICCID: N/A
Mac Address: 68FB7E15AXXX
Product IOS Version: 9.2.1
Warranty Status: Out Of Warranty (No Coverage)
Estimated Purchase Date: N/A
Registeration Date: N/A
First Unbrick Date: Not Activated Yet
Purchase Country: N/A
Initial Activation: 51 US GSM Country Default Policy
Applied Activation: Not Activated Yet
Next Tether: 51 US GSM Country Default Policy
Unlocked: FALSE
Unlock Date: N/A
Find My iPhone: <font color=008000>OFF</font>

Goed nieuws en slecht nieuws, als bovenstaande klopt.
Geen Find My Phone Lock en ook niet gelocked op een provider uit BR.
Slechte nieuws is dat hij nog nooit geactiveerd lijkt te zijn.
Hij is simlocked op AT&T maar unlocken via AT&T kan niet als de telefoon nooit geactiveerd is geweest.
Officiëel moet je de telefoon eerst een keer aanzetten met AT&T simkaart en kan je daarna pas een verzoek indienen om de simlock te verwijderen..

Althans dat is wat ik er van maak.
Het wordt nu alweer een beetje te laat en ga er morgen weer mee verder.
Zal proberen om langs een Apple store te gaan, wellicht dat zij wat meer info kunnen geven over de mogelijkheden.

Eigenlijk zou iBood zich hiervoor moeten inzetten, maar daar vertrouw ik niet echt op.
Lijkt me geen AT&T te zijn, als je de imei ingeeft op:
https://www.att.com/deviceunlock/request/#/unlockstep1

Blijkt AT&T deze niet te kennen..

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:55
Jenzaah schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:09:
[...]

Lijkt me geen AT&T te zijn, als je de imei ingeeft op:
https://www.att.com/deviceunlock/request/#/unlockstep1

Blijkt AT&T deze niet te kennen..
Dat kan ook zijn doordat de telefoons nog niet geactiveerd zijn.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beetje offtopic maar hierdoor ga je je toch afvragen waar de inkopers van Ibood in hemelsnaam hun spullen vandaan halen want dit zijn toch wel heel rare praktijken.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:30
Ik zou de boel gewoon terugsturen.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:14
MarcoC schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:12:
Ik zou de boel gewoon terugsturen.
Dan moet je de hele box terugsturen, en ik denk dat daar niemand op zit te wachten.

XBL: Nogne

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:30
Nogne schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:16:
[...]

Dan moet je de hele box terugsturen, en ik denk dat daar niemand op zit te wachten.
Dat had ik even niet begrepen. In dat geval zou ik gewoon via eBay een SIM regelen, de iPhone activeren en vervolgens laten unlocken.

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-04 13:36
Typisch Ibood. Waardeloos. Je kan hem wel laten unlocken, maar als het toestel ooit voor reparatie moet: succes.

• Snorlexxx
Ben nu aan het bellen met Apple en hun zien ook alleen anatel in het systeem staan en geen provider. Ze kijken op het moment nog even verder

• Snorlexxx
Zojuist opgehangen en ze komen niet verder dan anatel. Advies nog om fabrieksreset te doen (had ik al gedaan, werkt niet). Ze gaven aan het product maar terug te sturen...

• TPar
het zou wel interessant zijn om eens met een AT&T simkaart te proberen. Het moet zelfs geen werkende zijn blijkbaar. Is er iemand die iemand kent die zo nog een kaart zou kunnen hebben liggen?

• Snorlexxx
Hoe komen jullie bij AT&T? er zit hier bij mij zelf branding van Anatel achterop het toestel en Apple geeft dit ook aan...

• TPar
Snorlexxx schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:31:
Hoe komen jullie bij AT&T? er zit hier bij mij zelf branding van Anatel achterop het toestel en Apple geeft dit ook aan...
51 US GSM Country Default Policy is AT&T GSM

Anatel is gewoon een soort telecomwaakhond.

[Voor 7% gewijzigd door TPar op 09-12-2016 10:33]

• Snorlexxx
TPar schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:32:
[...]

51 US GSM Country Default Policy is AT&T GSM

Anatel is gewoon een soort telecomwaakhond.
Oke duidelijk! Ben bijna zover om op zon shady website 20 euro te betalen voor een unlock.....

• TPar
Snorlexxx schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:39:
[...]

Oke duidelijk! Ben bijna zover om op zon shady website 20 euro te betalen voor een unlock.....
Je kan maar unlocken als de iphone is geactiveerd. En dit kan enkel met een at&t simkaart erin. Nadien kan je gewoon via AT&T unlocken, geen shady websites nodig.

Dit is natuurlijk in de veronderstelling dat het effectief een AT&T device is.

Op ebay vind je simkaarten voor activatie voor een paar euri.

• Snorlexxx
Er vanuit gaande dat alle iPhones AT&T locked zijn. Dat weten we ook nog niet zeker, moeten dus allemaal voor de zekerheid zon IMEI check doen?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:11
Precies, als iemand nou een AT&T sim koopt en vervolgens de sim laat rondsturen onder alle iPhonescoorders?

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:11

Bear

wench

Ik heb nog een AT&T kaartje kreeg ik bij iPad mini uit Florida, nooit gebruikt verders

[Voor 11% gewijzigd door Bear op 09-12-2016 10:45]

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• vyndrox
Snorlexxx schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:39:
[...]

Net zelf ook met een senior van Apple Care aan de telefoon gehangen. De telefoon is gelocked niet op provider niveau maar op land niveau: US.

Hij wist het niet zeker, maar volgens hem kan je niet unlocken zonder dat de telefoon geactiveerd is.
De telefoontjes zijn nieuw en nog nooit eerder geactiveerd.

Unlocken kan dan alleen maar als je hulp krijgt van een provider in de US of met een US Simkaart (iedere werkt).
Nog even gevraagd of activeren ook kan wanneer je aan het 'roamen' bent, maar dit is geen probleem.

Volgens mij dan nog 2 opties:
1) iBood gaat de provider achterhalen welke voor deze simlock op US heeft gezorgd, wat mij betreft trekt het aan een paar touwtjes bij Mediamarkt en zorgt voor een unlock. - of
2) We zorgen voor een US simkaart, activeren hem en vervolgens kan je online een factory unlock op imei kopen.

Iemand nog andere opties (terugsturen is geen optie voor mij :))

• Stef_Venner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:20
Ik heb nog een verlopen AT&T simkaartje liggen, mocht iemand die willen dan stuur mij even een PM!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:09

LankHoar

Langharig tuig

Stef_Venner schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:45:
Ik heb nog een verlopen AT&T simkaartje liggen, mocht iemand die willen dan stuur mij even een PM!
Met een verlopen SIM kun je de boel niet activeren, en daar gaat het juist om ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• TPar
vyndrox schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:45:
[...]

Net zelf ook met een senior van Apple Care aan de telefoon gehangen. De telefoon is gelocked niet op provider niveau maar op land niveau: US.

Hij wist het niet zeker, maar volgens hem kan je niet unlocken zonder dat de telefoon geactiveerd is.
De telefoontjes zijn nieuw en nog nooit eerder geactiveerd.

Unlocken kan dan alleen maar als je hulp krijgt van een provider in de US of met een US Simkaart (iedere werkt).
Nog even gevraagd of activeren ook kan wanneer je aan het 'roamen' bent, maar dit is geen probleem.

Volgens mij dan nog 2 opties:
1) iBood gaat de provider achterhalen welke voor deze simlock op US heeft gezorgd, wat mij betreft trekt het aan een paar touwtjes bij Mediamarkt en zorgt voor een unlock. - of
2) We zorgen voor een US simkaart, activeren hem en vervolgens kan je online een factory unlock op imei kopen.

Iemand nog andere opties (terugsturen is geen optie voor mij :))
Je hoeft geen unlock te kopen, je kan hem unlocken bij de amerikaanse provider.

• Snorlexxx
Blijft het toch vreemd dat de telefoons US locked zijn maar een braziliaanse telco achterop hebben staan inclusief documentie van deze telco in de doos

• Stef_Venner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:20
LankHoar schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:46:
[...]

Met een verlopen SIM kun je de boel niet activeren, en daar gaat het juist om ;)
Ik begrijp van de reacties hierboven juist van wel.

Edit: Simkaart is inmiddels al weg!

[Voor 7% gewijzigd door Stef_Venner op 09-12-2016 10:49]

• vyndrox
TPar schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:47:
[...]

Je hoeft geen unlock te kopen, je kan hem unlocken bij de amerikaanse provider.
Scherp - dat klopt inderdaad!

• TPar
Ik heb er een op ebay gekocht, we zullen wel zien :-)

• vyndrox
Tweakers zijn wel persistant

• Snorlexxx
Hoe kan ik er met zekerheid achter komen of de mijne ook US AT&T locked is? Dan wil ik ook wel zon kaartje aanschaffen

• Snorlexxx
Samen staan we sterk toch :) vorige box een iPad die locked was en via tweakers is het me gelukt deze te laten unlocken in de Apple store!

• vyndrox
Snorlexxx schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:51:
Hoe kan ik er met zekerheid achter komen of de mijne ook US AT&T locked is? Dan wil ik ook wel zon kaartje aanschaffen
Ik had een imei check gekocht, die gaf aan carrier 51 US wat dan ATT is.
En de Apple medewerker die ik aan de telefoon had, die gaf aan dat het gewoon een US lock was en niet op provider niveau en dat iedere US simkaart zou moeten werken.

• Snorlexxx
vyndrox schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:53:
[...]

Ik had een imei check gekocht, die gaf aan carrier 51 US wat dan ATT is.
En de Apple medewerker die ik aan de telefoon had, die gaf aan dat het gewoon een US lock was en niet op provider niveau en dat iedere US simkaart zou moeten werken.
Welke website heb je gebruikt voor de check?

• vyndrox
Snorlexxx schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:03:
[...]

Welke website heb je gebruikt voor de check?
Doctor Sim

• Snorlexxx
En dan de betaalde check neem ik aan?

• vyndrox
Dit werkt wellicht ook: X-Sim van Gevey
Het is een soort van hardwarematige hack, hij doet zich voor als een simkaart van een andere provider maar je kan toch je eigen simkaart gebruiken.

Ik hou deze optie in ieder geval achter de hand, maar ga er nu nog niet iets actiefs mee doen;
https://www.geveystore.com/collections/iphone-5c-5s-unlock-solutions/products/x-sim-evo-ultra-iphone-4s-5-5c-5s-6-6-ios-8-2

• vyndrox
Snorlexxx schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:17:
[...]

En dan de betaalde check neem ik aan?
Ja klopt

• vyndrox
Net een ontmoedigend chat gesprek gehad met Doctor Sim, schijnbaar is het lastig/onmogelijk om een country SIM lock ongedaan te maken. Zij kunnen IMEI's whitelisten in de database van Apple maar alleen als de IMEI gekoppeld is aan een provider. Aangezien de IMEI niet gekoppeld is aan een provider maar een land kunnen ze deze niet SIM unlocken;

Cristina
unfortunately we cannot unlock it, It means that the phone is unlocked to any sim card in US but not for other countries we don't have a service now to unlock phone with this policy: US GSM Country Default Policy.

You —
Can't I activate it with a US sim card and then unlock it via your services?

Cristina
we are trying to give this specific service to unlock, but we cannot do it - even if you activate it with an US sim card.

You —
Do you have any idea who can unlock an US country lock?

Cristina
we cannot confirm you that information. maybe you can contact with Apple to check if they can give you more information

• TPar
vyndrox schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:30:
Net een ontmoedigend chat gesprek gehad met Doctor Sim, schijnbaar is het lastig/onmogelijk om een country SIM lock ongedaan te maken. Zij kunnen IMEI's whitelisten in de database van Apple maar alleen als de IMEI gekoppeld is aan een provider. Aangezien de IMEI niet gekoppeld is aan een provider maar een land kunnen ze deze niet SIM unlocken;

Cristina
unfortunately we cannot unlock it, It means that the phone is unlocked to any sim card in US but not for other countries we don't have a service now to unlock phone with this policy: US GSM Country Default Policy.

You —

Cristina
we are trying to give this specific service to unlock, but we cannot do it - even if you activate it with an US sim card.

You —

Cristina
we cannot confirm you that information. maybe you can contact with Apple to check if they can give you more information
Hmm, ik ben al meerdere fora tegengekomen dat er niet zo iets is als een regio-lock, enkel een provider lock.

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:08

P1nGu1n

Developer

TPar schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:44:
[...]

Hmm, ik ben al meerdere fora tegengekomen dat er niet zo iets is als een regio-lock, enkel een provider lock.
Waarom niet proberen? Er staat bij: no cure, no pay

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Snorlexxx
Wie neemt het voortouw haha allemaal paar euro inleggen :+

• Snorlexxx
vyndrox schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:30:

Cristina

You —

Cristina

You —

Cristina
Het zou dus ook niet moeten lukken met hun premium unlock service van 15 dollar?

• Snorlexxx
Hello,

This is your information:

IMEI number: 35926206875XXXX

Model : IPHONE 5S GRAY 32GB GSM
IMEI : 35926206875XXXX
Serial : DX3RF4L7FXXX
Wireless MAC Address : 68FB7E1B4XXX
<font color=green><b>Find My iPhone : Off</b></font>
IOS Version : 10.1.1
Warranty Status : Out Of Warranty (No Coverage)
Warranty Days : 0 remaining
Unbricked : false
Unlocked : false
InitialActivationPolicyDetails : US GSM Country Default Policy
NextTetherPolicyDetails : US GSM Country Default Policy
<font color=red><b>Sim-Lock Status : Locked</b></font>

Ook een US land lock dus als ik goed lees?

• Richh
Een US simlock betekent waarschijnlijk ook een US telefoon, neem ik aan? Dat betekent geen 4G op KPN en Vodafone, toch?

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Misschien te makkelijk gedacht, maar is het niet gewoon verplicht dat Ibood een product levert dat gewoon in NL te activeren/gebruiken is? Dan is het hun probleem dat ze met toestellen blijven zitten die hier niet geactiveerd kunnen worden en ze deze moeten vervangen door toestellen die wel simlockvrij zijn. Ze hebben nu effectief defecte producten geleverd.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• vj_slof
  • Laatst online: 15:37
Zie ik het nu goed en is de garantie ook nog eens verlopen?

• Snorlexxx
thunder8 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:33:
Misschien te makkelijk gedacht, maar is het niet gewoon verplicht dat Ibood een product levert dat gewoon in NL te activeren/gebruiken is? Dan is het hun probleem dat ze met toestellen blijven zitten die hier niet geactiveerd kunnen worden en ze deze moeten vervangen door toestellen die wel simlockvrij zijn. Ze hebben nu effectief defecte producten geleverd.
Al eens met de ibood klantenservice gesproken? :+ :+ :+ 8)7

Dat word niks helaas....

• Pi0tr
  • Laatst online: 07-06 05:54
Waarschijnlijk was dat ding voor iBood ook gewoon een miskoop en lozen ze die dingen nu via die boxen :+

• Snorlexxx
Heeft iemand trouwens al andere simkaarten geprobeerd? Hier werkte t-mobile niet

• vyndrox
Snorlexxx schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:31:
Heeft iemand trouwens al andere simkaarten geprobeerd? Hier werkte t-mobile niet
Ik ga er niet meer heel veel efforts in stoppen maar heb alleen t-mobile geprobeerd.

Deze reactie nog wel gekregen;

Mike (doctorSIM)
Dec 9, 14:41 CET

Hello,

Thanks for your request for information, in this case, reading the report sent from Apple, we can see you phone as a special activation policy.
Usually in the results we can see the name of the company your phone is locked on to but in this cases it reads: 51 US GSM Country Default Policy, meaning its not locked to and company within the USA, and it will probably lock itself to the carrier of the first SIM card inserted on the phone.
Sadly having this special activation policy means we at doctroSIM cannot unlock your phone.
Sorry for the inconvenience.

Best Regards.
The doctorSIM Team
--------
Ik ga dit dingetje bestellen, komt per post over een paar weken binnen en dan zou hij het moeten doen.
Ik hoop eerlijk gezegd dat ik dan een provider sim lock krijg en dan vervolgens deze er vanaf kan halen.
Want ivm security updates zou dit zo op een dag weer niet kunnen werken.

Mocht ook dit niet werken dan gaat de 5s weg via ebay.com
Tijd is ook geld :)

• TPar
Ik heb net even met een Amerikaanse sim van ReadySim geprobeerd die ik hier nog had liggen en ik kan hem gewoon activeren, zodra ik er een mobile vikings kaartje in steek, klaagt hij. Maar je kan hem dus wel gebruiken met een oude Amerikaanse SIM.

Blijkbaar dus toch een country lock en geen provider lock...

[Voor 11% gewijzigd door TPar op 09-12-2016 16:37]

Richh schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:33:
Een US simlock betekent waarschijnlijk ook een US telefoon, neem ik aan? Dat betekent geen 4G op KPN en Vodafone, toch?
Dat ligt aan het model. Je hebt er verschillende in de VS.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:07
Snorlexxx schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:49:
Blijft het toch vreemd dat de telefoons US locked zijn maar een braziliaanse telco achterop hebben staan inclusief documentie van deze telco in de doos
Anatel is geen telco, Anatel is wat bij ons het Agentschap Telecom is.

Dat staat achterop omdat de US in dezelfde ITU regio ligt als Brazilie en Apple hem daar ook heeft laten testen zodat ie in die regio ook verkocht mag worden.

• Snorlexxx
TPar schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:34:
Ik heb net even met een Amerikaanse sim van ReadySim geprobeerd die ik hier nog had liggen en ik kan hem gewoon activeren, zodra ik er een mobile vikings kaartje in steek, klaagt hij. Maar je kan hem dus wel gebruiken met een oude Amerikaanse SIM.

Blijkbaar dus toch een country lock en geen provider lock...
Zodra je met deze amerikaanse sim in de telefoon komt zou je lock eraf moeten kunnen halen toch?

• Snorlexxx
Ben zojuist via tweakers in een privebericht benaderd door iBood en ze gaan de zaak oppakken. Ben benieuwd

• Richh
Ik wil trouwens best de gok wagen, als iemand zijn simlocked iPhone wil ruilen tegen iets uit mijn box.. DM :)

• TPar
Na het opstarten met Amerikaanse SIM (ReadySim, nu ZIPsim en dus het T-Mobile netwerk) en upgrade naar iOS 10 is dit de imei check:

IMEI Number: 3556690729xxx
Part Description: iPhone 5s
Product Version: 10.1.1
Initial Activation Policy ID:
Initial Activation Policy Details: US GSM Country Default Policy Applied Activation PolicyID: 51
Applied Activation Details: US GSM Country
Default Policy Next Tether Policy ID: 51
Next Tether Policy Details: US GSM Country Default Policy First Unbrick Date: 09/12/16
Unlock Date:
Unbricked: false
Unlocked: false

Hij lijkt dus wel geactiveerd, nu nog checken wie kan unlocken...

[Voor 6% gewijzigd door TPar op 10-12-2016 07:47]

• vyndrox
TPar schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 07:42:
Na het opstarten met Amerikaanse SIM (ReadySim, nu ZIPsim en dus het T-Mobile netwerk) en upgrade naar iOS 10 is dit de imei check:

IMEI Number: 3556690729xxx
Part Description: iPhone 5s
Product Version: 10.1.1
Initial Activation Policy ID:
Initial Activation Policy Details: US GSM Country Default Policy Applied Activation PolicyID: 51
Applied Activation Details: US GSM Country
Default Policy Next Tether Policy ID: 51
Next Tether Policy Details: US GSM Country Default Policy First Unbrick Date: 09/12/16
Unlock Date:
Unbricked: false
Unlocked: false

Hij lijkt dus wel geactiveerd, nu nog checken wie kan unlocken...
Deze partij heeft per mail bevestigd dit te kunnen doen na activering, wat jij dus al gedaan hebt.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Lees dit topic eens door, gaat over een regio lock bij een Samsung.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1707533
Moet je niet echt in USA/Brasil zijn om daar daadwerkelijk je sim te unlocken? Volgens mij heb je er niets aan als je een AT&T kaartje hier in Nederland er in stopt..
TPar schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:35:
Ik geef je er €100,- voor :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• TPar
vyndrox schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:42:
[...]

Deze partij heeft per mail bevestigd dit te kunnen doen na activering, wat jij dus al gedaan hebt.
Blijkt niet zo betrouwbaar te zijn als ik het zo lees...

• vyndrox
TPar schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:00:
[...]

Blijkt niet zo betrouwbaar te zijn als ik het zo lees...
Kom eerlijk gezegd niet echt veel gekke dingen tegen over ze op het internet.
Daarnaast kan je via Paypal betalen waar je ook nu beschermd bent met digital goods & services en ze hebben een money back guarantee: linkje

Worst case scenario imo is dat de unlock niet werkt en je je geld terugkrijgt met of zonder behulp van een claim.

• TPar
vyndrox schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:26:
[...]

Kom eerlijk gezegd niet echt veel gekke dingen tegen over ze op het internet.
Daarnaast kan je via Paypal betalen waar je ook nu beschermd bent met digital goods & services en ze hebben een money back guarantee: linkje

Worst case scenario imo is dat de unlock niet werkt en je je geld terugkrijgt met of zonder behulp van een claim.
Ik heb het aangevraagd. Met de imei check waren ze alleszins heel snel

• vyndrox
TPar schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:30:
[...]

Good luck - hoop dat het werkt.

• Pehr
Snorlexxx schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:12:
Ben zojuist via tweakers in een privebericht benaderd door iBood en ze gaan de zaak oppakken. Ben benieuwd
Ik heb ook een bericht van ze gehad, ben ook reuze benieuwd wat daar uit gaat komen.

• TPar
Pehr schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:31:
[...]

Ik heb ook een bericht van ze gehad, ben ook reuze benieuwd wat daar uit gaat komen.
Waarom ze niet gewoon iedereen contacteren is me een raadsel...

• Snorlexxx
TPar schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:30:
[...]

Laat even weten of het gelukt is!

• Snorlexxx
Heb nu iemand op het iculture forum die zegt hem voor 30 euro te kunnen unlocken en accepteerd betaling met paypal

• TPar
Snorlexxx schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:36:
Heb nu iemand op het iculture forum die zegt hem voor 30 euro te kunnen unlocken en accepteerd betaling met paypal
Spannend, de kerels die er in slagen zullen alleszins veel klanten hebben :-)

• TPar
Nog iets gehoord van IBOOD? Of probeer ze gewoon het lont eruit te halen

• Snorlexxx
TPar schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:16:
Nog iets gehoord van IBOOD? Of probeer ze gewoon het lont eruit te halen
Moest een serviceverzoek aanmaken en mijn ordernummer in een privebericht sturen. vandaag reactie terug dat men het z.s.m. gaat oppakken

• vyndrox
Idem hier, ze gaven aan er werk van te maken.

• TPar
vyndrox schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:27:
Idem hier, ze gaven aan er werk van te maken.
Toch maar raar. Het lijkt me dat ze meer aan die iPhones hadden kunnen verdienen als ze dit op voorhand hadden gedaan. Waarom zouden ze het nu ineens wel doen? En dan nog niet voor iedereen

• vyndrox
TPar schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:45:
[...]

Toch maar raar. Het lijkt me dat ze meer aan die iPhones hadden kunnen verdienen als ze dit op voorhand hadden gedaan. Waarom zouden ze het nu ineens wel doen? En dan nog niet voor iedereen
Ik denk dat het inkoop technisch een fout van ze is geweest deze iPhones.
En wanneer er een oplossing is dan ga ik ervan uit dat ze die voor iedereen gaan toepassen.
Je kan voor de zekerheid altijd nog een SO openen.

Maar met een beetje mazzel is die van jou straks als eerste unlocked ;)

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:58
Ik heb hier (Leersum) een AT&T simkaart liggen. Mocht je er wat aan hebben, stuur maar een DM.

Anoniem: 401782

Hier heeft Ibood ze proberen te verkopen, lijkt er inderdaad op dat het verkeerde levering is van leverancier.
http://be-nl.forum.ibood....ent-page-2/#first-comment

• vyndrox
Anoniem: 401782 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:42:
Hier heeft Ibood ze proberen te verkopen, lijkt er inderdaad op dat het verkeerde levering is van leverancier.
http://be-nl.forum.ibood....ent-page-2/#first-comment
Wow! Die thread loopt echt al maanden.
Zo te zien hebben ze de unlock niet ongedaan kunnen maken.
Degene die hem retour hebben gestuurd zouden een speciaal aanbod krijgen toegestuurd (secret deal), maar daar is nog niets van terecht gekomen.

De mods daar lijken welwillend maar zo te zien is het intern bij iBood niet echt een prio om het netjes op te lossen.

• Snorlexxx
zolang ga ik dus echt niet wachten :'-)! geef het een week of 2.....

• TPar
vyndrox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:48:
[...]

Degene die hem retour hebben gestuurd zouden een speciaal aanbod krijgen toegestuurd (secret deal), maar daar is nog niets van terecht gekomen.

De mods daar lijken welwillend maar zo te zien is het intern bij iBood niet echt een prio om het netjes op te lossen.
Toen ze mij daarnet ook pm'den waren ze alleszins heel geinteresseerd in hoe we het deden (als het zou lukken). Misschien voor een gratis box ;-)

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:07
TPar schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:42:
[...]

Toen ze mij daarnet ook pm'den waren ze alleszins heel geinteresseerd in hoe we het deden (als het zou lukken). Misschien voor een gratis box ;-)
Ja, een box met een iPhone voorzien van een simlock op het netwerk van Noord Korea ;)
Even serieus: hoe kunnen ze dit toch meerdere keren zo verkopen? Ongelooflijk. En ik maar op F5 drukken als die dikke doos op mijn scherm verschijnt. Is mij overigens nooit gelukt om er eentje te bemachtigen, het bespaard wel veel ergernis als ik het zo lees. Heel jammer.

• Pehr
vyndrox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:48:
[...]

Hee dat is een goede find! Maar wauw dat topic loopt gewoon al sinds augustus idd. Die mensen een Secret Deal aanbieden omdat het blijkbaar gewoon echt niet lukt, en dan ons een beetje warm houden terwijl ze al weten dat dit hem niet gaat worden...

Ik ben me toch een partij benieuwd waar ze mee aan gaan komen

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 11:31

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

TPar schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:42:
[...]

Ja allicht want ze kunnen het zelf niet fixxen en een paar handige Tweakers wel dus als die de handeling nou doen kunnen we misschien die container van iPhones waar we dachten makkelijk aan te cashen nog unlocken alsnog weg zetten :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Snorlexxx
Iemand al gelukt unlock te realiseren?

• TPar
Nope, net mijn AT&T kaartje ontvangen maar lijkt niets te veranderen.

Het blijft wachten op nieuws van de unlocker services...

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:37
Kijk eens op ebay, ik heb daar eens een iPhone 6 laten unlocken , duurde 2 dagen

• TPar
Unfortunately it is not possible to unlock online your Apple iPhone 5s with IMEI 3556690729xxxx yet.

This is because Apple did not add the unlock code to their databases yet. Unfortunately we cannot tell if or when the unlock code for your phone will be added to the code database since it is totally beyond our control. You may try to unlock your phone at a local cell phone unlocking shop or Apple service center.

Your order has been refunded in full.

We apologize for any inconvenience.

• vyndrox
TPar schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:34:
Unfortunately it is not possible to unlock online your Apple iPhone 5s with IMEI 3556690729xxxx yet.

This is because Apple did not add the unlock code to their databases yet. Unfortunately we cannot tell if or when the unlock code for your phone will be added to the code database since it is totally beyond our control. You may try to unlock your phone at a local cell phone unlocking shop or Apple service center.

Jammer man, maar top dat je het geprobeerd hebt.

Opties welke er nog zijn:
1) imposter sim sticker chip, zoals r-sim
2) jailbreaken
3) verkopen via ebay.com aan een Amerikaan en gewoon in de aangeven dat hij regio locked op US is.

En iets anders weet ik niet.
Weet zelf nog niet wat ik ga doen.
Maar ergens voelt het wel wrang dat je beste item vd box eigenlijk compleet onbruikbaar is en dat iBood op de hoogte was van de problemen met deze telefoons.

Ik blijf deze thread nog wel volgen en als ik nog iets vind of voor een oplossing ben gegaan dan vermeld ik dat nog even.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 21:50
TPar schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:34:

Gokje, Apple is op de hoogte van deze Ibood deal en zal de code nooit toevoegen aan de database.

• TPar
pacificocean schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:14:
[...]

Gokje, Apple is op de hoogte van deze Ibood deal en zal de code nooit toevoegen aan de database.
Kan ook zijn dat de gsm simpelweg (nog) niet is geactiveerd

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 17:00
Iemand nog een update?

• Snorlexxx
Ben in afwachting van een aangevraagde unlock!

• Snorlexxx
Zojuist bericht gehad dat deze iPhone niet te unlocken is op dit moment....
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee