Mediamarkt, sim-lock vrij toestel maar toch een blokkering?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:04
Achtergrond informatie

Ik zit met een dilemma en ik zou graag advies hierover willen krijgen. Mijn ouders zijn voor een langere tijd in het buitenland (Turkije). Enkele dagen voor hun vertrek is de Samsung S6 van mijn moeder in de water gevallen. Paar weken later, de goede zoon die ik ben, heb ik een nieuwe Samsung S6 gekocht voor mijn moeder en naar haar toegestuurd. Eenmaal aangekomen bleek dat de telefoon geen turkse simkaart accepteert. Dit is normaal aangezien buitenlandse (in deze zin, als niet-turkse) telefoons geblokkeerd worden op de turkse netwerk om import van telefoontoestellen te voorkomen.

Via de legale manier is de telefoon geactivieerd in Turkije en is er importkosten van pakweg €100,- betaald. Dit namen we voor lief. Echter blijkt de toestel nogsteeds geblokkeerd te zijn. Mijn ouders kregen te horen dat er een blokkade is van de provider/fabrikant. Ik vond dit wel raar omdat het een los toestel betreft. Echter heb ik toch contact opgenomen met MediaMarkt en om advies gevraagd. Zij gaven mij aan om telefonisch contact op te nemen met Samsung.

Nog geen 30 seconde later, geeft Samsung aan dat ze weten wat het probleem is. De toestellen die verkocht worden in Nederland moeten eerst geactiveerd worden op het Nederlandse netwerk voordat deze buitenlandse simkaarten accepteert. Ze geven aan dat er minimaal voor 20-30 minuten een Nederlandse simkaart in heeft moeten zitten en vervolgens ook nog gebeld moeten worden om de toestel te activeren. Dit heb ik dus niet gedaan.

Samsung geeft aan dat ik twee opties heb: de telefoon terughalen naar Nederland, activeren en terugsturen (dit kost mij, verzekerd met post, in totaal rond de €80-90 euro). Of dat ik 6-8 weken moet wachten zodat er een mail kan komen met activatie code vanuit Korea. Ik heb gekozen voor de laatste optie omdat ik niet nog meer geld wil uitgeven.

Het probleem:
Waar ik moeite mee heb is dat MediaMarkt nergens laat weten dat er een blokkade op zit. Bij aanschaf heb ik nagevraagd bij MediaMarkt of het toestel geheel simlock-vrij is, ook voor het buitenlandse netwerk. Zij gaven aan dat dit zo was. Achteraf blijkt er toch een simkaart-blokkade te zitten op het toestel en dit mij of 8 weken (2 maanden) tijd kost of €80-90 aan extra kosten. Nu heb ik MediaMarkt in gebreke gesteld. Echter weet ik niet of ik voldoende moet nemen met hun cadueabon van €15,-. Zit ik in mijn recht of moet ik blij zijn met deze €15?

Email contact:

Mijn vraag:
Beste Mediamarkt,

Voor mijn moeder die momenteel 6 maanden in Turkije verblijft, heb ik haar een Samsung S6 cadeau gedaan (besteld via jullie webshop). Echter functioneert de nederlandse sim kaart wel maar een andere simkaart (uit een andere land en in dit instantie een Turkse simkaart) accepteert hij niet. Het telefoon verschijnt met de melding 'Ontgrendelings-PIN SIM-Netwerk'

Het probleem nu is dat de telefoon momenteel voor 5 maanden nog in Turkije is... en wil de telefoon graag gebruiken. Dit duit op een probleem dat de telefoon toch niet sim lock vrij is terwijl dat wel de bedoeling is als je een los telefoon koopt.

Ik ben benieuwd hoe jullie mij kunnen helpen
Antwoord van MediaMarkt
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Media Markt.
Wij vinden het vervelend om te vernemen dat de turkse sim kaart niet werkt in het toestel.
De SAMSUNG Galaxy S6 32 GB Goud dient sim lock vrij te zijn.
Helaas kunnen wij op afstand niet achterhalen waardoor de sim kaart niet word geaccepteerd dit kan verschillende oorzaken hebben.
Wij adviseren u om contact op te nemen met de fabrikant.

Samsung 0900-7267864

We hopen dat we u hiermee voldoende van dienst zijn geweest.

Met vriendelijke groet,
Mijn reactie nadat ik contact opnam met Samsung
Beste MediaMarkt,

U heeft mij geadviseerd om Samsung te bellen en ik heb dit gedaan. Uit het telefoongesprek is gebleken dat er inderdaad een blokkade op het telefoon staat. De telefoon moet eerst 30 minuten in Nederland gebruikt worden en je moet ermee gebeld hebben voordat deze blokkering voor het buitenland eraf gaat. Nu zitten mijn ouders zes maanden in Turkije en kan ik de telefoon niet terug halen om eerst op het Nederlandse netwerk te activeren (verzekerd heen en terug sturen kost €96,50). Op jullie website, kan ik nergens vinden dat er een buitenlandse simkaart-blokkade op de telefoon zit en nergens de vermelding staat eerst in Nederland te activeren. De enige optie van Samsung is een code aanvragen om de blokkering op te heffen. Dit duurt echter acht weken (twee maanden).

Hierdoor stel ik MediaMarkt aansprakelijk voor de geleden schade. Ik verwacht een zeer ruime compensatie voor weglaten van belangrijk informatie die het functioneren van het telefoon mogelijk maakt. Indien er wat voor soort blokkade op de telefoon zit moet dit vermeld worden. Ik verwacht compensatie ter hoogte van 50% van de aanschafprijs (459 / 2 = 229,50 EUR ). Ik verwacht binnen twee weken antwoord.

Indien u niet akkoord gaat met deze voorstel, wil ik een officiële (en ondertekend) antwoord die als aanleiding zal dienen voor de vervolgprocedure die ik zal starten.
Waarop ik naar mijn idee een lullig reactie krijg:
Wij vinden het vervelend te vernemen dat u niet tevreden bent over de service van Media Markt.
De aankopen die u in Nederland doet in onze webshop of in onze vestigingen, zijn bedoelt voor Nederlands gebruik. Wanneer u deze niet voor Nederlands gebruik aankoopt, is het uw verantwoording om hier de juiste informatie over in te winnen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,
Mijn reactie weer hierop:
Beste MediaMarkt,

Ik heb dit specifiek nagevraagd bij het personeel van de MediaMarkt vestiging in Den Bosch. Zij gaven mij de garantie dat er 100% zeker geen blokkade op het telefoon zit en geheel simlock vrij is (wat nu een leugen blijkt te zijn).

Nu weet ik dat in eventuele toekomstige rechtszaak er gevraagd wordt om bewijs te tonen, daarom ga ik dit zwart op wit regelen. Dit zal natuurlijk voor latere proces als bewijsmateriaal dienen dat ik mijn verplichtingen als een consument hebt gehonoreerd en dat MediaMarkt hierin belangrijke informatie niet heeft medegedeeld.
Waarop MediaMarkt mij €15,- aanbied:
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Media Markt.

Wij vinden het heel vervelend dat u niet op de hoogte bent van het feit dat u een toestel welke in Nederland aangekocht is, eerst dient te activeren door er met een simkaart van een Nederlands provider mee te bellen.

Het is echter algemeen goed dat een telefoon welke in Nederland verkocht wordt, in eerste instantie bestemd is voor de Nederlandse markt en daarom niet (direct) in andere landen te gebruiken is.
Het feit dat het toestel op dit moment niet in het buitenland werkt, valt niet te wijten aan het toestel.

Onze medewerkers kunnen niet bij iedere klant nagaan of het toestel eventueel meegenomen wordt naar het buitenland en kunnen daarom ook niet alle klanten hierover informeren.
Ter compensatie van het ongemak willen wij u cadeaukaart ter waarde van € 15,-toesturen. Graag vernemen wij van u of u hiermee akkoord gaat.
We hopen dat we u hiermee alvast voldoende van dienst zijn geweest. Mocht u verdere vragen hebben, kunt u ons bereiken door op deze e-mail te reageren. Ook zijn wij telefonisch bereikbaar op 0800-0366.

Met vriendelijke groet,
TLDR:
- Is de excuus van MediaMarkt geldig? Dat het normaal is dat een gemiddelde consument op de hoogte is dat een simlock vrije toestel eerst in Nederland geactiveerd moet worden alvorens gebruik in buitenalnd?
- MediaMarkt ontkent in e-mail dat ze advies hebben gegeven dat het wel werkt in het buitenland, terwijl ze dit wel hebben gedaan (zie bijlage)

Bijlage:
Vraag of er een buitenlandse simkaart lock zit op de S6 telefoon. Antwoord van Mediamarkt:
15:24:50 22-07-2016 door Media Markt Den Bosch

Geachte meneer ****. Hartelijk dank voor uw bericht. Wij kunnen deze vraag alleen vanuit onze vestiging in Den Bosch beantwoorden. Onze toestellen zijn volledig simlock vrij en geschikt voor Europese simkaarten. Voor vragen aan Media Markt Online kunt u uw vraag het beste richten aan hen. Dit omdat ook Media Markt Online een aparte vestiging betreft. Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Britt - Media Markt Den Bosch
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2iafkwp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/6qjtyv.jpg
Ter info: de Nederlandse simkaart (in Turkije) werkt wel en krijgt mijn moeder deze melding niet te zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:23

Detmer

Professioneel prutser

Ik vraag me af of dit wel onder 'simlock' valt. De telefoon is immers niet gelockt op een enkele provider.

Daarnaast vind ik je communicatie waardeloos (als dit de enige communicatie is). Je begint al vrij snel met het aansprakelijk stellen van Mediamarkt zonder dat ze überhaupt een kans hebben gekregen om een fatsoenlijke oplossing te bieden. Je legt uit dat je met Samsung hebt gebeld, maar stelt ze ook meteen aansprakelijk. Ervaring leert dat bedrijven hier nu niet bepaald gewilliger van worden.

Er wordt aangegeven dat de telefoon geschikt is voor simkaarten uit Europa, naar mijn weten valt Turkije hier niet onder. Als de telefoon niet functioneert met een Duitse, Franse of andere simkaart uit een Europees land ben ik het eens dat hetgeen dat gezegd is niet correct is.

[ Voor 92% gewijzigd door Detmer op 23-07-2016 17:36 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:03
Detmer schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:26:
Ik vraag me af of dit wel onder 'simlock' valt. De telefoon is immers niet gelockt op een enkele provider.
Het lijkt op een soort regiolock op het toestel zelf, waarschijnlijk om parallel import/export te voorkomen. Ik heb nog nimmer gehoord van een dergelijke lock op smartphones. Dat zou wat zijn met alle geimporteerde toestellen uit China.
Ik vind de opmerking van Mediamarkt dan ook vreemd dat zoiets algemeen bekend behoord te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:47
Dit fenomeen noemen ze de "region lock". Is iets van specifiek Samsung dacht ik.

Kan me herinneren dat er ook ooit een bericht over op tweakers heeft gestaan maar kan deze zo snel niet vinden.
Geachte meneer ****. Hartelijk dank voor uw bericht. Wij kunnen deze vraag alleen vanuit onze vestiging in Den Bosch beantwoorden. Onze toestellen zijn volledig simlock vrij en geschikt voor Europese simkaarten. Voor vragen aan Media Markt Online kunt u uw vraag het beste richten aan hen. Dit omdat ook Media Markt Online een aparte vestiging betreft. Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Britt - Media Markt Den Bosch
Geeft Mediamarkt hier niet exact het juiste antwoord, naar mijn idee wel?

Zit er ook niet meer standaard zo'n "Europeaan simcard only" sticker op trouwens?

EDIT: gevonden
nieuws: Samsung verduidelijkt werking regiolock op nieuwe toestellen
nieuws: Samsung probeert grijze import tegen te gaan met regiolock

[ Voor 66% gewijzigd door nooberke op 23-07-2016 17:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Hmm, als de NL simkaart wel werkt en ik neem aan kan roamen, is het dan niet voldoende om die een tijdje in het toestel te steken en er eens mee te bellen? Let op, er moet gedurende 5 minuten mee gebeld worden om de lock te verwijderen.

De oplossing zou er in principe in bestaan van het toestel retour MM te sturen omdat het toestel niet voldoet aan de verwachtingen.

Het excuus van MM stelt ook niet dat je het moet weten. Zij stellen dat een toestel dat in NL verkocht wordt bijna altijd ook eerst in NL gebruikt wordt en occasioneel mee naar het buitenland gaat. Meeste mensen willen na hun aankoop trouwens testen of hun toestel wel werkt voor het naar het buitenland gaat ipv het eerst ver weg mee te nemen/sturen om er dan achter te komen dat je een probleem hebt.

--edit--

Het ziet er zelfs naar uit dat Samsung op de buitenkant van de verpakking een waarschuwingssticker plaatst die exact aangeeft dat er een SIM kaart uit de EU in moet.

Afbeeldingslocatie: https://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/w680h550/public/postimages/108579/simlock2.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Blokker_1999 op 23-07-2016 17:44 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

Sorcerer8472

Mens sana?

Goedkoopste oplossing: Nederlandse Vodafone prepaid sim kopen, in je eigen telefoon in NL activeren, zorgen dat die dagbundel-meuk geactiveerd is, opsturen naar Turkije, daar vervolgens een minuut of 20 bellen ermee (roaming dus), kun je gelijk bijkletsen; met Vodafone kan dat binnen de dagbundel. In je laatste zin in het openingspost geef je aan dat er een NL sim is. Daar zou je natuurlijk ook wat mee kunnen proberen als de kosten daarvan lager zijn dan simkaart kopen + heen en weer sturen.

Na die 20-30 minuten gebrui zou de Turkse simkaart het moeten doen. Gaat namelijk om de simkaart, niet het netwerk, zover ik weet, 80% zeker.

Dit is ook relevant voor mensen die een nieuwe telefoon kopen en direct daarna bijv. naar Azië op vakantie gaan zonder eerst nog even een eigen simkart erin te doen. Dan ben je de lul bij Samsung :P

Overigens ligt een deel van Turkije ook in het continent Europa, maar goed ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-07-2016 17:50 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:22
Ik snap niet dat je de mediamarkt hiervoor aansprakelijk wil stellen. Mediamarkt geeft aan dat de toestellen voor de Nederlandse markt bedoeld zijn, logisch mijn inziens want ze worden ook in een Nederlandse webshop verkocht.

Daarnaast geeft Samsung duidelijk aan dat de toestellen met een Europese simkaart geactiveerd moeten worden. Duidelijker dan dit kunnen ze het niet maken.

Een deel van Turkije valt buiten de EU. Je had dus kunnen weten dat dit problemen ging opleveren, evenals je ouders bij het ontvangen van de doos.

je bent overigens niet per definitie een goede zoon als je een smartphone voor je moeder koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je specifiek aan de verkoper hebt gevraagd of jouw beoogde situatie mogelijk is (gebruik in Turkije, etc) en dit positief is beantwoord, dan kan je zeker de MediaMarkt verantwoordelijk houden voor de verkeerde voorlichting en de koop ongedaan maken. Daarvoor denk ik dat je nog wel in de 14 dagen termijn moeten zitten en het product in nieuwstaat ingepakt moeten kunnen retourneren. Daarbuiten wordt het erg lastig.

Het is natuurlijk niet handig om meteen te beginnen met compensatie en rechtzaken 8)7 was gewoon even langsgegaan, misschien hadden ze de kosten die jij moet maken om de telefoon geschikt te maken voor gebruik in Turkije wel willen delen ofzo, nu krijg je natuurlijk helemaal niks meer gedaan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Ramon schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:31:
Als je specifiek aan de verkoper hebt gevraagd of jouw beoogde situatie mogelijk is (gebruik in Turkije, etc) en dit positief is beantwoord, dan kan je zeker de MediaMarkt verantwoordelijk houden voor de verkeerde voorlichting en de koop ongedaan maken. Daarvoor denk ik dat je nog wel in de 14 dagen termijn moeten zitten en het product in nieuwstaat ingepakt moeten kunnen retourneren. Daarbuiten wordt het erg lastig.

Het is natuurlijk niet handig om meteen te beginnen met compensatie en rechtzaken 8)7 was gewoon even langsgegaan, misschien hadden ze de kosten die jij moet maken om de telefoon geschikt te maken voor gebruik in Turkije wel willen delen ofzo, nu krijg je natuurlijk helemaal niks meer gedaan.
Maar dan wordt het heel belangrijk hoe je de vraag stelt. Als je simpelweg vraagt "kan ik dit toestel met een Turkse kaart gebruiken" en MM antwoord ja, dan hebben ze nog altijd gelijk Enkel wanneer je in de vraagstelling aangeeft dat het toestel niet in NL zal gebruikt worden moet men negatief antwoorden.

Bijkomend is de verpakking vergrendeld met een waarschuwingssticker die hetzelfde zegt en dit net moet voorkomen. Zolang je die niet doorbreekt ga je inderdaad nog kunnen inroepen dat dit niet is wat je verwacht had, van zodra die zegel verbroken wordt geef je in principe aan de tekst gelezen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 63975

FireBladeX schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:21:
[...]Ik heb dit specifiek nagevraagd bij het personeel van de MediaMarkt vestiging in Den Bosch. Zij gaven mij de garantie dat er 100% zeker geen blokkade op het telefoon zit en geheel simlock vrij is (wat nu een leugen blijkt te zijn).[...]
Van MediaMarkt medewerkers verwachten wereldwijde kennis te hebben van alle zooi die ze verkopen :F

MediaMarkt medewerkers leugenaars noemen omdat ze een mobiele telefoon verkopen die naar hun weten geen blokkering heeft. [voor het NL netwerk] :')

Zoals Blokker_1999 al aangeeft, Samsung doet aan dit soort geografische restricties. IMO valt dit onder de onderzoeksplicht die je als consument hebt en valt MediaMarkt niets te verwijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Het stellen van de juiste vragen aan de verkoper is toch een onderdeel van de onderzoeksplicht of ben ik nou gek?

Als ik naar de verkoper ga en zeg "ik wil deze telefoon naar mijn moeder in Turkije sturen zodat ze hem kan gebruiken met een Turkse simkaart, kan dat?", dan vind ik dat ik aan mijn onderzoeksplicht heb voldaan. Vraag is natuurlijk nog of TS dat ook zo heeft gedaan.

Dat MediaMarkt goedkope onwetende krachten als verkopers in zet doet daar mijns inziens niets vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 09:47
Als ik de bijlage van TS lees heeft mediamarkt het juiste antwoord gegeven, ze geven daar specifiek aan dat hij geschikt is voor Europese simkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 18:04
Uit ervaring weet ik dat Samsung inderdaad altijd stickers op de verpakking heeft waarmee men wijst op het feit dat in Nederland verkochte toestellen alleen met Eu-simkaart werken. Daarnaast staat dit ook vernoemt in de gebruiksaanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Ramon schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:02:
Dat MediaMarkt goedkope onwetende krachten als verkopers in zet doet daar mijns inziens niets vanaf.
Dus als je als potentiële koper naar de MM gaat, in de wetenschap dat er onwetende krachten als verkopers tewerk zijn gesteld, verwacht je nog steeds een goed antwoord op deze exotische vraag?

Wellicht als je een MM medewerker treft die turk Nederlander van turkse afkomst is en met hetzelfde bijltje heeft gehakt, dan heb je geluk.

Heeft TS wel goed naar de stickers op het doosje gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:23
Bel er iets meer dan 5 min met een nl simkaart in Turkije en je probleem is opgelost. Heb hetzelfde gehad met een andere Samsung. Dagbundel activeren met bijv Vodafone en 5 min mee bellen. Let op wel meer dan 5 min mee bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-06 23:53
nooberke schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:51:
Als ik de bijlage van TS lees heeft mediamarkt het juiste antwoord gegeven, ze geven daar specifiek aan dat hij geschikt is voor Europese simkaart
Turkije valt deels onder Europa (http://wikikids.nl/Turkije)
emil_406 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:55:
Uit ervaring weet ik dat Samsung inderdaad altijd stickers op de verpakking heeft waarmee men wijst op het feit dat in Nederland verkochte toestellen alleen met Eu-simkaart werken. Daarnaast staat dit ook vernoemt in de gebruiksaanwijzing.
Europa blijkbaar volgens de sticker in deze topic, niet EU alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Bedankt voor alle reacties! Morgen zal ik inhoudelijk op reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Perkouw op 24-07-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-06 22:49
mgizmo schreef op zondag 24 juli 2016 @ 01:04:
[...]

[...]

Volgens mij heb je de sticker niet volledig gelezen, lees het zwarte stukje eens onder de blauwe regel waar je kan zien dat het niet om het geografische Europa gaat, maar over EU/EEA (EEG) leden, en enkele speciaal op de sticker benoemde niet EEA leden. Turkijke valt daar niet onder.

Met betrekking op de vraag stelling van TS of de mediamarkt in gebreke is of niet denk ik dat de vraagstelling van TS aan de verkoper belangrijk is. Heeft TS duidelijk aangegeven dat het toestel niet in Nederland gebruikt zou gaan worden, maar direct ongebruikt naar een land buiten de EU gestuurd zou gaan worden om daar gebruikt te worden denk ik dat TS mogelijk wel een case heeft. Echter denk ik ook dat TS wat hard van stapel loopt met zijn eis van 50% van het aankoop bedrag. Een vergoeding van de daadwerkelijk geleden schade, of ontbinding van de aankoop zou mij logischer lijken. Echter wat is in dit geval dan de daadwerkelijk geleden schade, daar Samsung met enige vertraging het probleem gewoon kan oplossen.

Als TS enkel heeft gevraagd of het toestel simlock vrij is, en of deze te gebruiken is in het buitenland zie ik niet veel verwijtbare zaken aan de kant van de Mediamarkt. Het in NL kopen van een toestel en deze direct uitvoeren naar buiten de EU is nu niet echt een standaard handeling, en daar mag je verwacht ik ook best wat onderzoek van de klant verwachten.

[ Voor 50% gewijzigd door Dennism op 24-07-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Het stellen van de juiste vragen aan de verkoper is toch een onderdeel van de onderzoeksplicht of ben ik nou gek?

Als ik naar de verkoper ga en zeg "ik wil deze telefoon naar mijn moeder in Turkije sturen zodat ze hem kan gebruiken met een Turkse simkaart, kan dat?", dan vind ik dat ik aan mijn onderzoeksplicht heb voldaan. Vraag is natuurlijk nog of TS dat ook zo heeft gedaan.

Noem mij eens 1 enkele winkel van het formaat MM waar een verkoper werkt die alles kent over alles wat er verkocht wordt. Iemand die zoveel kennis heeft dat hij elke klant een correct en volledig antwoord kan geven op elke vraag die de klant afvuurt werkt op een verkoopsvloer als deze onder zijn niveau. Het is niet zo dat je maar 1 merk en 5 producten verkoopt, je hebt er tientallen met elks nog eens vele modellen. Good luck om dat allemaal van buiten te leren, te onthouden en telkens te blijven bijscholen want elke paar weken komen er nieuwe modellen uit.
mgizmo schreef op zondag 24 juli 2016 @ 01:04:
[...]

[...]

De sticker op het toestel geeft duidelijk aan dat men bedoelt de EU, de EEG en enkele andere landen. Wat je exact onder Europa verstaat is echt afhankelijk van de definitie van Europa. Vaak wordt hiermee het continentale Europa bedoeld en dan valt Turkije er niet onder Wikipedia: Continental Europe . Vandaar ook net de glasheldere definitie op de sticker van wat er wel onder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:15

lasharor

7 december 2004

Waarom lopen ze in Turkije niet even een Samsung winkel binnen? Volgens mij hebben ze daar enorm veel van die Samsung winkels die je prima zouden kunnen helpen met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het klinkt als een manier van Samsung om grijze import tegen te gaan zodat ze niet tegen zichzelf hoeven te concurreren. Het lijkt slim, maar ik zou dan nooit meer een Samsung kopen na een dergelijke ervaring (ik koop zo vaak telefoons uit andere landen, webshops concureren niet tot de grens en heb zoiets nog nooit meegemaakt).

Ik vraag me af of andere Europese simkaarten dan ook mogen, want anders lijkt het me in strijdt met EU regels.En zou het ook niet werken als je een Nederlands simkaartje opstuurt (eerst hier activeren en testen ;) )? Dat kost 10 euro en 1 euro voor de envelop.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 24-07-2016 12:10 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:58

Gotiniens

Fairly odd Tim

Blokker_1999 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Noem mij eens 1 enkele winkel van het formaat MM waar een verkoper werkt die alles kent over alles wat er verkocht wordt. Iemand die zoveel kennis heeft dat hij elke klant een correct en volledig antwoord kan geven op elke vraag die de klant afvuurt werkt op een verkoopsvloer als deze onder zijn niveau. Het is niet zo dat je maar 1 merk en 5 producten verkoopt, je hebt er tientallen met elks nog eens vele modellen. Good luck om dat allemaal van buiten te leren, te onthouden en telkens te blijven bijscholen want elke paar weken komen er nieuwe modellen uit.
Je verwacht niet dat de verkoper alles weet, maar je verwacht wel dat als je een vraag stelt de verkoper het juiste antwoord geeft. Weet hij het antwoord niet kan hij dat het beste gewoon zeggen.

(Even los van het feit of de TS de juiste vraag heeft gesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Blokker_1999 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Ik zeg nergens dat je alle info over alle producten uit je hoofd moet weten. Het lijkt me geen probleem om, als je als verkoper iets niet weet, het aan een collega te vragen of het op te zoeken of Samsung even te bellen. Of gewoon zeggen dat je het niet weet.

Veder is dit natuurlijk niet het probleem van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ramon schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:16:
[...]

Veder is dit natuurlijk niet het probleem van de klant.
Dat is het wel, dat hoort het niet te zijn bedoel je misschien. Zelfs als hij de GSM terug mag brengen omdat die niet voldoet aan de eisen waar hij om gevraagd heeft zal Mediamarkt niet de extra kosten van het verzenden betalen en zitten zijn ouders een paar weken zonder telefoon.

Maar zijn telefoons in Nederland eigenlijk zo veel goedkoper dat de ouders dit niet gewoon in Turkije kunnen kopen?

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 24-07-2016 12:21 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Marzman schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:20:
[...]

Dat is het wel. Zelfs als hij de GSM terug mag brengen omdat die niet voldoet aan de eisen waar hij om gevraagd heeft zal Mediamarkt niet de extra kosten van het verzenden betalen en zitten zijn ouders een paar weken zonder telefoon.

Maar zijn telefoons in Nederland eigenlijk zo veel goedkoper dat de ouders dit niet gewoon in Turkije kunnen kopen?
Ik doelde natuurlijk met mijn zin op het feit dat (MediaMarkt) verkopers niet alles weten. Daar kan je nooit het probleem van de klant van maken. Anders wordt het wel een heel erg zooitje ongeregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 08-06 18:44
Sorry maar het is je eigen onderzoeksplicht waarin jij verzaakt hebt. Alle reacties waarin irrelevante meningen worden gegeven over de kennis van de medewerkers van de MediaMarkt, zou ik niet eens lezen. De medewerker kan niet ruiken dat jij het toestel gelijk naar Turkije gaat sturen. Iets met aannames doen en zo.

Er zit een sticker op de doos van de Samsung waarin precies die restrictie waar jij tegen aan loopt, wordt vermeld. Had je maar beter moeten lezen. En dan vind ik het echt onzin dat je de MM aansprakelijk stelt voor iets wat jij zelf had kunnen voorkomen.

Dan een oplossing: wat een andere Tweaker zei over een simkaart in Nederland activeren en die opsturen en daarmee het toestel activeren. Dan zou je klaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09

Maar als de MM verkoper hierop JA beantwoord, is dit ook een correct antwoord. Immers het kan ook. Je moet hem alleen activeren in (bepaalde) EU landen. Maar dat zit niet in de vraag verwerkt, dus kan de verkoper geen antwoord op geven. Het zelfde geld eigenlijk, misschien zijn er wel andere adapters nodig in Turkije. Het kan best zijn dat de adapter in Turkije een ander type is wegens certificeringen, immers het is buiten de EU en dan kunnen best wel eens andere regels gelden. Idem voor misschien wel de G4 mogelijkheden.
Kan je verwachten dat de verkoper dit allemaal meteen verteld of zelfs moet weten?

"ik wil deze telefoon naar mijn moeder in Turkije sturen zodat ze hem kan gebruiken met een Turkse simkaart, kan dat? en / of moet ik hiervoor nog iets speciaals doen?" zou een betere vraag zijn. Maar dit is zo specifiek dat je dit nooit een verkoper kan aanrekenen als dit niet helemaal correct is. Het is wel netjes als de verkoper er bij zou vertellen dat hij dit niet kan garanderen, en dat de koper dit het beste zelf zou kunnen uitzoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Rolfie op 24-07-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Samsung levert gewoon een product dat iets niet doet waarvan je wel mag verwachten dat het gewoon werkt. Het is een gestandaardiseerde simkaart waarmee je kunt communiceren via gestandaardiseerde netwerken. Niet raar dat veel verkopers het ook niet werken.

MediaMarkt zou in dit soort gevallen kosteloos retour moeten nemen of een andere oplossing zoeken. Ineens de helft van het geld terugbetalen maar de telefoon wel houden is dan wel weer raar.

Ik denk nog steeds dat even een roaming-gesprek via een NL SIM (6 minuten zou genoeg zijn dan?) een mooie oplossing zou zijn. En verder kun je niet veel doen behalve Samsung boycotten of lobbyen bij wetgevers over wetgeving die het verbiedt apparatuur zo te verkopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sorcerer8472 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:24:
Samsung levert gewoon een product dat iets niet doet waarvan je wel mag verwachten dat het gewoon werkt.
Ik ben best benieuwd hoe je erbij komt dat je dit mag verwachten, terwijl er juist op de doos een enorme sticker zit die aangeeft dat dit niet zo werkt, en die sticker kan je ook nog eens niet kan missen omdat dit tegelijkertijd ook nog eens de verzegeling is.

Als dit nergens of slecht gedocumenteerd zou zijn (bijv alleen in een faq weggestopt op de website), of slechts na aankoop (bijv.) door het in de documentatie in de doos te vermelden zou ik het met je eens zijn, maar daar is hier geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dennism schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Ik ben best benieuwd hoe je erbij komt dat je dit mag verwachten, terwijl er juist op de doos een enorme sticker zit die aangeeft dat dit niet zo werkt, en die sticker kan je ook nog eens niet kan missen omdat dit tegelijkertijd ook nog eens de verzegeling is.

Als dit nergens of slecht gedocumenteerd zou zijn (bijv alleen in een faq weggestopt op de website), of slechts na aankoop (bijv.) door het in de documentatie in de doos te vermelden zou ik het met je eens zijn, maar daar is hier geen sprake van.
Omdat het gaat om een webshop. Zie de openingpost.

Geen idee of de sticker dan ook op de doos zat, maar bij de S6 die ik heb besteld destijds kan ik me niets van een sticker herinneren. En dat soort dingen herinner ik me meestal wel? Dus het is de vraag of die sticker er altijd op zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Sorcerer8472 op 24-07-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sorcerer8472 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:10:
[...]

Geen idee of de sticker dan ook op de doos zat, maar bij de S6 die ik heb besteld destijds kan ik me niets van een sticker herinneren. En dat soort dingen herinner ik me meestal wel? Dus het is de vraag of die sticker er altijd op zit.
Dat haal ik nergens uit, enkel dat TS dit aangeeft:
Ik heb dit specifiek nagevraagd bij het personeel van de MediaMarkt vestiging in Den Bosch. Zij gaven mij de garantie dat er 100% zeker geen blokkade op het telefoon zit en geheel simlock vrij is (wat nu een leugen blijkt te zijn).
Wat mij juist laat geloven dat het niet om een aankoop bij een webshop gaat, maar bij een normaal filiaal van de Mediamarkt.

Op mijn de doos van mijn S7 zit nog steeds zo'n sticker, wel een iets andere versie dan de S6 variant van de sticker die hier in het topic staat maar nog steeds ook de dubbele functie van waarschuwingssticker en verzegeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 24-07-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:36
Volkan1984 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:24:
Sorry maar het is je eigen onderzoeksplicht waarin jij verzaakt hebt. Alle reacties waarin irrelevante meningen worden gegeven over de kennis van de medewerkers van de MediaMarkt, zou ik niet eens lezen. De medewerker kan niet ruiken dat jij het toestel gelijk naar Turkije gaat sturen. Iets met aannames doen en zo.
Als TS vraagt 'simlock vrij? Buitenlandse sim?', dan heeft 'ie toch echt aan zijn onderzoeksplicht voldaan. Die plicht gaat niet zo ver dat hij de kennis van de verkoper in twijfel moet gaan trekken.

[ Voor 7% gewijzigd door StevenK op 24-07-2016 14:20 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Nogmaals bedankt voor alle input om even toch op alles te reageren:

1. Op de doos van de S6 staat geen sticketje met vermelding dat het alleen bedoeld is voor EU landen.Dit geldt voor de extra karton op de doos en op de doos zelf. Als jullie niet geloven ben ik bereid om 16 tal foto's up te loaden.

2. Bedankt voor de voorstel om met NL-simkaart te roamen om zo te activeren. Ik heb het gedeeld met mijn moeder als mogelijk oplossing. Het is een investering van 10 euro. We denken er over na.

3. De telefoon is aangeschaft bij de webshop. Ik had mogelijk een andere toon qua email kunnen aanhouden. Maar de toon die MediaMarkt ook terugvoert vond ik ook niet zo denderend.

4. Bedankt voor de info dat het probleem zich betreft bij Samsung-beleid betreft regiolock.

5. Mediamarkt schuift de schuld op in mijn schoenen dat ik niet voldoende vooronderzoek heb gedaan. Dit is de reden voor dat ik deze topic heb geopend. Heeft mediamarkt gelijk in dat ik meer onderzoek had moeten doen als consument? Ik vind dat ik mijn onderzoeksplicht heb voldaan. Ik heb de informatie gevraagd in de winkel en via de e-mail naar het gebruik in buitenland met buitenlandse simkaart. Ik had specifieker kunnen zijn, maar MediaMarkt had ook erbij kunnen zeggen: "Vergeet niet eerst het toestel te activeren in Nederland voordat je het naar de buitenland meeneemt".

Ik neem de medewerkers van MediaMarkt niet kwalijk. Absoluut niet. Het betreft een unieke situatie en loop van omstandigheden dat het telefoon niet eerst in Nederland is geactiveerd. Maar dat de service mederwerker doet netalsof dit een algemene kennis is en dat ik het had moet weten, vind ik bijzonder.

Oke ik begrijp dat de verzoek om geld te krijgen iets te hoog gegrepen is. Maar €15,- vind ik ook wel weinig want ik kan het toestel (waarvoor ik het heb aangeschaft) niet gebruiken omdat er een regio-lock op zit.

Ik vind dat dit ergens kenbaar had moeten zijn. Door als consument erna te vragen, dacht ik aan mijn plicht te doen voldaan. Ik zal even weer contact opnemen met MediaMarkt. Ik vind €15,- wel heel karrig maar met €25,- zou ik genoeg kunnen nemen. Dat zal de extra kosten dekken (om bijv. de roaming test uit te proberen).

[ Voor 9% gewijzigd door FireBladeX op 24-07-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat betreft toon in e-mails: altijd netjes blijven, hoe onbeschoft de ander ook is. Niet dat je dat hoeft te pikken, maar als een leidinggevende dat ooit te lezen krijgt dan heb je een heel stuk meer dat je gecompenseerd wordt (en de medewerker berispt op z'n toon).

En wat betreft die 10 euro roaming: ik zou het gewoon doen, want je wil toch naar een oplossing, en je kunt wel heel lang bezig blijven, maar als dit het oplost dan is het heel gemakkelijk. En je zei dat er al een NL-simkaart daar aanwezig is? Nobrainer lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 12:22
Ik ben zelf verkoper in een Electronica winkel. Elk toestel, letterlijk elk toestel wat ik van Samsung heb verkocht had zo'n sticker erop zitten.

Dat Mediamarkt dat niet heeft komt misschien omdat ze een ander inkoopkanaal hebben.

Blijft bijzonder dat je de Toon van de mediamarkt niet denderend vind. Als jij in je tweede mail gelijk allerlei dingen gaat eisen en dreigt met een rechtszaak dan kan ik mij voorstellen dat de Toon van de mediamarkt ook wat minder welwillend zal zijn.

Daarnaast blijf ik van mening dat het een uitzonderlijk situatie betreft en de manier van het stellen van de vraag veel uitmaakt.

- Kan ik dit toestel in het buiteland gebruiken met een buitenlandse simkaart?
Of
- ik ga dit toestel direct na aanschaf opsturen naar het buitenland zonder het toestel in Nederland te gebruiken. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
Sorcerer8472 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:24:
Samsung levert gewoon een product dat iets niet doet waarvan je wel mag verwachten dat het gewoon werkt. Het is een gestandaardiseerde simkaart waarmee je kunt communiceren via gestandaardiseerde netwerken.
Het product werk ook. Echter met je het eerst gebruiken in een EU land.
FireBladeX schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:56:
2. Bedankt voor de voorstel om met NL-simkaart te roamen om zo te activeren. Ik heb het gedeeld met mijn moeder als mogelijk oplossing. Het is een investering van 10 euro. We denken er over na.
Check eerst of een NL SIM kaart in het BUITENLAND voldoende is. Kans is aanwezig dat het gewoon eerst op een Nederlandse zendmast gebruikt moet worden.
3. De telefoon is aangeschaft bij de webshop. Ik had mogelijk een andere toon qua email kunnen aanhouden. Maar de toon die MediaMarkt ook terugvoert vond ik ook niet zo denderend.
Je eerste e-mail is tactisch niet goed opgesteld. Nu weet ik niet of dit je eerste communicatie was over dit probleem.
Wel een interessant iets....Je hebt bij een filiaal navraag gedaan, maar via de webshop gekocht. Je kan je nu afvragen of dit misschien ook nog wel consequenties heeft. Aangezien de informatie vergaring vs aanschaf ergens anders gedaan is. Waarbij het misschien ook nog eens juridisch verschillende bedrijven kunnen zijn.
5. Mediamarkt schuift de schuld op in mijn schoenen dat ik niet voldoende vooronderzoek heb gedaan. Dit is de reden voor dat ik deze topic heb geopend. Heeft mediamarkt gelijk in dat ik meer onderzoek had moeten doen als consument? Ik vind dat ik mijn onderzoeksplicht heb voldaan. Ik heb de informatie gevraagd in de winkel en via de e-mail naar het gebruik in buitenland met buitenlandse simkaart. Ik had specifieker kunnen zijn, maar MediaMarkt had ook erbij kunnen zeggen: "Vergeet niet eerst het toestel te activeren in Nederland voordat je het naar de buitenland meeneemt".
Dat is een leuke.... Maar jij voert iets uit, dan zal jij toch echt moeten onderzoeken wat de exacte eisen zijn.
Jij stelt een vraag, en je krijg antwoord. Moet men er ook bij vermelden dat je hem aangetekend moet verzenden? Of de adapters misschien niet goedgekeurd is? Of....... Dat het misschien een ander stroom net heeft?
Ik neem de medewerkers van MediaMarkt niet kwalijk. Absoluut niet. Het betreft een unieke situatie en loop van omstandigheden dat het telefoon niet eerst in Nederland is geactiveerd. Maar dat de service mederwerker doet netalsof dit een algemene kennis is en dat ik het had moet weten, vind ik bijzonder.
Het is ook een vrij uitzonderlijke situatie.
Oke ik begrijp dat de verzoek om geld te krijgen iets te hoog gegrepen is. Maar €15,- vind ik ook wel weinig want ik kan het toestel (waarvoor ik het heb aangeschaft) niet gebruiken omdat er een regio-lock op zit.
Ze hoeven je ook niets te geven.
Ik vind dat dit ergens kenbaar had moeten zijn. Door als consument erna te vragen, dacht ik aan mijn plicht te doen voldaan. Ik zal even weer contact opnemen met MediaMarkt. Ik vind €15,- wel heel karrig maar met €25,- zou ik genoeg kunnen nemen. Dat zal de extra kosten dekken (om bijv. de roaming test uit te proberen).
Jij voert iets uit Nederland, naar een ander buiten de EU land. Dan zal jij je moeten verdiepen in wat mag/kan en andere specifieke eisen.

Het is een lastige, maar dit is zo uitzonderlijk, dat je de MM dit niet kwalijk kan nemen. Dit valt gewoon onder eigen onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:10:
[...]

Ik heb hier 3x een S6 met alle 3 zo'n sticker op de doos. Daar kun je niet omheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Dan is het toch juist duidelijk? Als er een sticker hoort te zitten en er een niet bij zat, dan is het toch een tekortkoming van MediaMarkt? Zij besluiten exemplaren te verkopen zonder sticker waarop de consument wordt geïnformeerd over de regiolock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
FireBladeX schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:11:
Dan is het toch juist duidelijk? Als er een sticker hoort te zitten en er een niet bij zat, dan is het toch een tekortkoming van MediaMarkt? Zij besluiten exemplaren te verkopen zonder sticker waarop de consument wordt geïnformeerd over de regiolock?
Samsung plakt die sticker er op. Bij mij is de doos beschadigd na het er af scheuren dus ik kan me niet voorstellen dat MM zelf die stickers er af gaat halen. Kost extra tijd en voegt niks toe. Bovendien is het ook een 'seal' zodat je ziet dat de verpakking niet eerder open geweest is. Misschien heb je pech gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het gebeurd wel vaker dat een dergelijke sticker er niet op zit. Toen ik mijn SGS6 kocht, zat zo'n sticker er ook niet op. Wel die van Samsung met serienummers.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Robbie T schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:19:
Dat Mediamarkt dat niet heeft komt misschien omdat ze een ander inkoopkanaal hebben.
Maar zelfs dan vind ik het vreemd. Je kan een niet europees import kanaal hebben maar dan ga je ook geen europese toestellen met regiolock (of bijv. handleidingen in europese talen) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 16:03
Alle Samsung toestellen hebben sinds de S5 dacht ik zo'n sticker er op zitten. Bij de S6 ziet dat er zo uit als op de foto hieronder. Je kan de sticker open klappen en dan zit daarin een beschrijving over hoe en wat. Om de doos te openen moet je de sticker verwijderen of doormidden scheuren.

Bron: ben Phone House medewerker die in een mediamarkt werkt.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/fb3351d8c0a29d2f92550d85d7c840b3d438610e/?url=http%3A%2F%2Fwww.kiswum.com%2Fwp-content%2Fuploads%2Fs6edge%2FDSC_0512-Small.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door S401 op 24-07-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:31
Jefrim schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:26:
Alle Samsung toestellen hebben sinds de S5 dacht ik zo'n sticker er op zitten. Bij de S6 ziet dat er zo uit als op de foto hieronder. Je kan de sticker open klappen en dan zit daarin een beschrijving over hoe en wat. Om de doos te openen moet je de sticker verwijderen of doormidden scheuren.

Bron: ben Phone House medewerker die in een mediamarkt werkt.

[afbeelding]
Inderdaad alle toestellen welke via officiele kanalen binnenkomen hebben deze sticker. Geen discussie over mogelijk.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat Mediamarkt om een of andere prijs te kunnen laten zien op de shop een vaag import toestel uit Afghanistan ofzo heeft geleverd. Maar dan zal de taal op de doos ook niet NL zijn. Valt ook direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
thefox154 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:50:
[...]

Inderdaad alle toestellen welke via officiele kanalen binnenkomen hebben deze sticker. Geen discussie over mogelijk.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat Mediamarkt om een of andere prijs te kunnen laten zien op de shop een vaag import toestel uit Afghanistan ofzo heeft geleverd. Maar dan zal de taal op de doos ook niet NL zijn. Valt ook direct op.
Denk ook niet dat er dan een Europese regio-lock op gezeten had ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
thefox154 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:50:
[...]

Of als demo-model uit de doos is geweest ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 12:23
Wel of geen sticker maakt niet uit. Je koopt iets voor de export, dan moet je gewoon beter onderzoek doen. En de Mediamarkt heeft je vraag niet fout beantwoord, het toestel werkt prima in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Marzman schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:20:
Voor die 6 weken dat ze daar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Topic kan op slot! Inmiddels opnieuw met MediaMarkt gesproken. Situatie nogmaals uitgelegd dit keer met de vergaarde informatie van deze topic en een nieuwe voorstel gedaan waar ik en MediaMarkt zich in hebben kunnen vinden. Het blijft een lastig situatie waarin ik een bepaalde aandeel heb gehad maar ook MediaMarkt. In mijn ogen erkent MediaMarkt deels de verantwoordelijkheid en gaan ze daarom ook akkoord met mijn voorstel.

Hierbij allen enorm bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
FireBladeX schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:22:
Topic kan op slot! Inmiddels opnieuw met MediaMarkt gesproken. Situatie nogmaals uitgelegd dit keer met de vergaarde informatie van deze topic en een nieuwe voorstel gedaan waar ik en MediaMarkt zich in hebben kunnen vinden. Het blijft een lastig situatie waarin ik een bepaalde aandeel heb gehad maar ook MediaMarkt. In mijn ogen erkent MediaMarkt deels de verantwoordelijkheid en gaan ze daarom ook akkoord met mijn voorstel.

Hierbij allen enorm bedankt voor het meedenken!
Mooi dat het opgelost is! Wil je ook kwijt wat er uiteindelijk uitgekomen is, of hou je dat liever voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Dennism schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:52:
[...]

Mooi dat het opgelost is! Wil je ook kwijt wat er uiteindelijk uitgekomen is, of hou je dat liever voor je?
Geen geheim hoor :+ verzoek ingediend voor €25,- tegoed en daarmee zijn ze akkoord gegaan (in plaats van €15,-). Beetje onder de nom van 'iets dan niets'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FireBladeX schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:16:
[...]

Geen geheim hoor :+ verzoek ingediend voor €25,- tegoed en daarmee zijn ze akkoord gegaan (in plaats van €15,-). Beetje onder de nom van 'iets dan niets'.
Maar is dat met die >5 minuten bellen met NL SIM in Turkije nog gelukt dan? Dat willen we wel weten natuurlijk (of ik iig) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mediamarkt valt niks te verwijten, je moet zelf beter informeren.
Simlock betekend, niet gelocked bij Provider. vrij voor elke provider in het land van aankoop.
zelf mijn tel uit Duitsland werd geblocked door Vodafone nl. Vodafone heeft een dubbele simlock, een Prepaid Vodafone toestel kan je niet zo een Vodafone ab. sim in gebruiken.

Fabrikanten hanteren regio locks zoals eerder is aangegeven. Ik vindt dat je je nogal scherp opstelt tegen verkopende partij.

de kosten die je aangeeft van opsturen is ook extreem. verzekerd sturen naar Turkije kost voor iedereen €26,50 via Postnl. maar goed, ik kan nog wel meer schrijven maar het is al opgelost.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hackus schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:25:
Mediamarkt valt niks te verwijten, je moet zelf beter informeren.
Simlock betekend, niet gelocked bij Provider. vrij voor elke provider in het land van aankoop.
zelf mijn tel uit Duitsland werd geblocked door Vodafone nl. Vodafone heeft een dubbele simlock, een Prepaid Vodafone toestel kan je niet zo een Vodafone ab. sim in gebruiken.

Fabrikanten hanteren regio locks zoals eerder is aangegeven. Ik vindt dat je je nogal scherp opstelt tegen verkopende partij.

de kosten die je aangeeft van opsturen is ook extreem. verzekerd sturen naar Turkije kost voor iedereen €26,50 via Postnl. maar goed, ik kan nog wel meer schrijven maar het is al opgelost.
Simlockvrij betekent precies wat er staat: vrij van welke simlock dan ook, en niet alleen in het land van herkomst. Een simlockvrije telefoon die waar ter wereld ook gekocht is, werkt ook overal, mits hij de in dat land gebruikte netwerken ondersteunt. We hebben hier, naast Engelse, Duitse, Poolse, Zwitserse, en Italiaanse telefoons, ook toestellen gehad uit Dubai en Singapore, ze werkten allemaal.
Een regio-lock is iets anders, wordt alleen door Samsung gebruikt, niet door andere merken, en ook nog pas sinds een paar jaar. 't Kan dus best zijn, dat iemand, die geen Samsung heeft, er nog nooit van gehoord heeft.

Overigens, dat jouw Duitse Vodafone telefoon niet op 't netwerk van Vodafone Nederland werkte, betekent gewoon, dat hij een simlock had, voor abo of prepaid is hier niet relevant, aangezien telefoons op netwerk gelockt zijn, niet op provider. En Vodafone Duitsland is een ander netwerk, dan Vodafone NL.
Voor de volledigheid, bij Vodafone heb je idd ook nog een prepaid simlock, maar dat heeft met het land van herkomst dan weer niets te maken, ook in het thuisland werkt een abo simkaart van dezelfde provider er dan niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mijn Duitse tel was simlockvrij en ik had een ab bij T-Mobile in Duitsland. Omdat ik in Nederland altijd al (Libertel) Vodafone had, heb ik getracht die sim te gebruiken, dat kon niet. Ook niet in het Vodafone pre paid toestel van mijn zoon.

Een simlock is ingevoerd om onderling wisselen van goedkopere providers ism toestel te voorkomen.
Het is mijn eigen ervaring wat ik deel en mijn mening op de TS.

(mijn Samsung Tab uit Hongarije) moest ik ook bij Samsung NL aanmelden om toegang te krijgen tot WiFi hier en de Nederlandse App bundels. zodoende

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hackus schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:08:
Mijn Duitse tel was simlockvrij en ik had een ab bij T-Mobile in Duitsland. Omdat ik in Nederland altijd al (Libertel) Vodafone had, heb ik getracht die sim te gebruiken, dat kon niet. Ook niet in het Vodafone pre paid toestel van mijn zoon.

Een simlock is ingevoerd om onderling wisselen van goedkopere providers ism toestel te voorkomen.
Het is mijn eigen ervaring wat ik deel en mijn mening op de TS.

(mijn Samsung Tab uit Hongarije) moest ik ook bij Samsung NL aanmelden om toegang te krijgen tot WiFi hier en de Nederlandse App bundels. zodoende
Dit is verder niet relevant voor TS, maar dan was je Duitse T-Mobile toestel niet simlockvrij, wat de eventuele verkoper ook beweerd heeft. Heb er zelf eentje gehad, een Samsung Omnia 7 van T-Mobile Duitsland, overgenomen van een kennis. Werkte prima met mijn KPN abo simkaart, daarna aan een neefje gegeven, die er een Vodafone NL prepaid simmetje in gebruikt, eveneens zonder problemen.

Dat je Vodafone NL abo sim niet in een gelockte, eveneens Vodafone NL, prepaid telefoon werkt, klopt idd.
Pagina: 1