Winterse Taferelen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Ja ja, het is weer zover, Het is weer onder nul.

Zo tijdens de hond uitlaten, zie je s morgens de mensen weer aan de gang met hun auto.
- Krabben
- Startproblemen etc.

De één zie je met de waterkoker lopen, en de ander start de auto, en gaat lekker binnen zitten.

Wat doe jij aan (onderhoud) om je auto (ijsvrij) te krijgen/houden ?

Ten 1e mijn gedachte over water of koelvloeistof bijvullen:

Koelvloeistof voor een auto bestaat uit gedemineraliseerd water waaraan antivriesmiddel, een middel tegen schuimvorming, smeermiddel en een anticorrosiemiddel is toegevoegd. De koelvloeistof voor een auto heeft een hoog kookpunt, rond de 135°C, en dient goed tegen vorst te kunnen, tot wel -35°C. In de loop van gebruik veranderen de eigenschappen van de koelvloeistof door veroudering, zodat het na zo’n 30.000km vervangen moet worden.

Gedemineraliseerd water, is bewerkt zodat alle zouten zijn verwijdert.De basis voor koelvloeistof waar allerlei middeltjes aan zijn toegevoegd. Gewoon kraanwater bevat veel mineralen die aan kunnen slaan op hete delen. En je kookpunt ligt op 100 graden. Je loopt denk ik het risico dat je motor te snel te warm wordt als je bijvult met kraanwater

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik duw mijn vrouw een half uur eerder het bed uit... kan ze in dat extra half uurtje de ruiten van mijn auto schoon krabben, mijn thermosbeker vullen met verse koffie en 4 boterhammen met pindakaas voor mij smeren.... oplossingen zijn vaak zo simpel als wat ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
In plaats van dat ik alleen de achterruitverwarming aanzet, zet ik nu ook de voorruitverwarming aan :+ één extra knopje als gevolg van de winterse taferelen. De zijramen bevriezen gek genoeg niet zo snel.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Het kookpunt van demi water is ook gewoon 100C, dat maakt geen verschil. De glycol zooi die je erbij gooit verandert (vergroot) het bereik waarop het totale mengsel vloeibaar is, maar zorgt er ook voor dat het wat minder warmte op kan nemen. Meng daarom dus ook alleen voor de temperatuur waarin je auto gebruikt wordt, je hoeft hier echt niet tot - 50C te kunnen.

Reden dat je demi water gebruikt is dat je geen aanslag in je radiator krijgt waardoor kanalen verstopt kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
Standkachel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 09:13
Ik zet hem tegenwoordig in de garage. Hoeft hij ook niet meer voor te gloeien, start meteen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Isolerend zeiltje op de voorruit, even de achterruitverwarming aanzetten en krabben. Tja. Zo is het nu eenmaal.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Hoort erbij. Auto staat vlak langs de gevel. Hoef bijna niet te krabben. Anders heel even motor aan en krabben. Zoals ik al zei. Hoort erbij. Je bent ook meteen goed wakker ! ;-)

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:15
Mijn auto heeft het geluk om vaak dagen achter elkaar te mogen uitrusten. Binnen in de garage wel te verstaan. Normaal gesproken neem ik altijd de fiets welke overigens ook binnen staat.

Als ik dan eens een keer de auto pak moet ik wel een beetje gniffelen hoe iedereen ramen zit te krabben en zit te klooien. Mensen in de buurt hebben ook bijna allemaal een garage maar daar staat dan weer te veel rotzooi in om de auto er nog bij te kunnen zetten. Keuzes :P

Op de fiets doe ik hooguit een beetje rustiger aan vanwege gladheid en ik heb handschoenen aan- en een muts op mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als het kan langs het huis neerzetten, dan hoeft alleen de achterruit schoongemaakt te worden. Start vaak wel alvast de motor, dat minuutje stationair kan geen kwaad, maar ik heb wel sneller warme lucht.

Ik heb ook wel zo'n hoes, maar dat werkt alleen goed als de auto droog is. Heb wel meegemaakt dat die hoes vastgevroren zat...

En natuurlijk wst voorzichtiger rijden, genoeg wegen hier die geen strooiwagen zien.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Toen ik nog dagelijks met de auto naar m'n werk ging, had ik zo'n isolerende mat op de voorruit, werkt perfect, nooit meer krabben. Voor de zijruiten had ik zo'n sprayflacon met van die ontdooi spray. Al met al was ik binnen een minuut weg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28
RobinHood schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:09:
Als het kan langs het huis neerzetten, dan hoeft alleen de achterruit schoongemaakt te worden. Start vaak wel alvast de motor, dat minuutje stationair kan geen kwaad, maar ik heb wel sneller warme lucht.
Hoe dan? Wat ik begrijp van een stationair draaiende auto, is dat 'ie nauwelijks opwarmt. In mijn geval is de auto na 10minuten pas een beetje warm (greenline diesel). Stoelverwarming levert mij wat dat betreft veel meer op :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Zo'n aluminiumfolie mat over de voorruit. Zijruiten even krabben, auto starten en wegrijden.
I.i.g. niet de auto starten en krabben, dan vergas je jezelf. Auto loopt dan behoorlijk rijk om maar snel warm te worden == benzinemeur :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voorverwarmen kan ik vooraf agenderen. Auto is warm als ik erin stap en de ruiten zijn ontdooid. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hackus schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:51:
Ja ja, het is weer zover, Het is weer onder nul.

Zo tijdens de hond uitlaten, zie je s morgens de mensen weer aan de gang met hun auto.
- Krabben
- Startproblemen etc.

De één zie je met de waterkoker lopen, en de ander start de auto, en gaat lekker binnen zitten.

Wat doe jij aan (onderhoud) om je auto (ijsvrij) te krijgen/houden ?

Ten 1e mijn gedachte over water of koelvloeistof bijvullen:
Ik mis even de link tussen je verhaal over winterweer en de sprong naar koelvloeistof bijvullen :?

Maargoed: (kraan)water bijvullen bij koelvloeistof kan wel, maar doet afbreuk aan de anti-corrosie en anti-vries eigenschappen van je koelvloeistof. Prima als je even geen koelvloeistof bij de hand hebt maar verdun het niet te veel.
Waarom zou je overigens koelvloeistof bij willen vullen? Een auto in goede technische staat zal niet of nauwelijks koelvloeistof verbruiken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
monkel schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:32:
[...]

Hoe dan? Wat ik begrijp van een stationair draaiende auto, is dat 'ie nauwelijks opwarmt. In mijn geval is de auto na 10minuten pas een beetje warm (greenline diesel). Stoelverwarming levert mij wat dat betreft veel meer op :)
Dat is een uitspraak van vroeger toen auto's alleen opwarmde via de motor.

Mijn auto verwarmt prima stationair. Er zit gewoon een electrisch kacheltje in die bijverwarmt maar alleen aan staat als de motor draait omdat de accu anders zo leeg is.

Ik zet bij mij de motor aan, verwarming met een knop op vol vermogen en ga erna krabben. De keren dat het er te vast op zit en ik het er niet af gekrabt krijg ga ik in de auto zitten wachten tot het ontdooit is. Dat duurt ongeveer 5 minuten.

Ik verlaat de auto nooit als die stationair draait want iemand anders springt er zo in en dan is de auto weg. Lees de nieuwsberichten er maar over dat mensen even naar binnen gaan en erna de auto weg is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:30:
Toen ik nog dagelijks met de auto naar m'n werk ging, had ik zo'n isolerende mat op de voorruit, werkt perfect, nooit meer krabben. Voor de zijruiten had ik zo'n sprayflacon met van die ontdooi spray. Al met al was ik binnen een minuut weg
Dit dus. Plus dat ik zelf, voordat de winter begint, het interieurfilter vervang en dan meteen een heel zooitje bladeren uit het ventilatiesysteem kan opzuigen. Tevens heb ik tegenwoordig twee Pingi vochtvreters in de zijvakken liggen:

Afbeeldingslocatie: https://www.winparts.nl/interieur-bekleding/vochtvreter/c1369/pingi-herbruikbare-auto-ontvochtiger-in-carbon-look-300gr/p355761_900_900.jpg

Werkt al jaren perfect zo :) die vochtvreters voorkomen dat de voorruit direct weer beslaat als je meteen wegrijdt. Ik hoef op die manier niet meer de auto stationair te laten draaien om warm te worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Mick1990 op 05-12-2016 11:49 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Han schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:55:
Ik duw mijn vrouw een half uur eerder het bed uit... kan ze in dat extra half uurtje de ruiten van mijn auto schoon krabben, mijn thermosbeker vullen met verse koffie en 4 boterhammen met pindakaas voor mij smeren.... oplossingen zijn vaak zo simpel als wat ;)
Baas boven baas _/-\o_

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
kfaessen schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:45:
[...]
...
Mijn auto verwarmt prima stationair. Er zit gewoon een electrisch kacheltje in die bijverwarmt maar alleen aan staat als de motor draait omdat de accu anders zo leeg is.
Maar is het idee van zo'n electisch kacheltje niet juist dat je de motor dan niet hoeft te draaien??? En ik zie nog steeds genoeg (recente) artikelen dat koud stationair draaien niet goed is voor je motor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik start de auto altijd voordat ik ga krabben, niet voor m'n eigen comfort, maar om de veiligheid. Anders rij je met een ijskoude ruit weg en zit hij direct weer vol met condens. Dan maar iets minder duurzaam, maar dan kan ik tenminste een beetje netjes de fietsers zien aankomen.

* Sabbi heeft echt dikke schurft aan automobilisten die hun auto niet goed ijs,sneeuw en condensvrij maken, bv maar een klein kijkgaatje krabben of met mistige ruiten rijden, die ze dan al rijdend met een vies zakdoekje schoon proberen te boenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Sabbi schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:48:
Ik start de auto altijd voordat ik ga krabben, niet voor m'n eigen comfort, maar om de veiligheid. Anders rij je met een ijskoude ruit weg en zit hij direct weer vol met condens. Dan maar iets minder duurzaam, maar dan kan ik tenminste een beetje netjes de fietsers zien aankomen.

* Sabbi heeft echt dikke schurft aan automobilisten die hun auto niet goed ijs,sneeuw en condensvrij maken, bv maar een klein kijkgaatje krabben of met mistige ruiten rijden, die ze dan al rijdend met een vies zakdoekje schoon proberen te boenen.
Airco op de ruiten aanzetten zou dan toch ook voldoende moeten zijn?

@Jero_b hieronder; dan alleen de blower aanzetten toch? Volgens mij helpt een stationair draaiende motor daar niet bij

[ Voor 7% gewijzigd door monkel op 05-12-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:44
monkel schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:50:
[...]

Moet je wel airco hebben ;)

Gewoon een alu kleed over de voorruit , motor starten en beetje krabben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Winter hoort erbij, krabben en lastiger starten ook. Gelukkig maak ik veel km dus weet ik dat de accu goed bijgeladen word, zeker nu er ook een nieuwe dynamo in zit (vorige was stuuk). Voornamelijk krabben en niet zoals ik ooit heb zien gebeuren, kokend water gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

Sabbi

je denkt aan mij.

[...]

Zeker, maar dat duurt altijd een klein minuutje, dan heb ik liever dat ik nog bezig ben met krabben dan dat ik na het krabben nog eens moet wachten tot ik weg kan. M'n volgende auto maar eens naar voortuitverwarming kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En voordat we een hele herhaling krijgen over warmdraaien of wegrijden, dit topic is pas een week oud:
Rijden met koude motor.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Sabbi schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:53:
[...]

Zeker, maar dat duurt altijd een klein minuutje, dan heb ik liever dat ik nog bezig ben met krabben dan dat ik na het krabben nog eens moet wachten tot ik weg kan. M'n volgende auto maar eens naar voortuitverwarming kijken.
Ik zet eerst het contact aan en de airco voluit op de ruiten, dan zijruiten krabben, dan hoesje van de voorruit halen, dan instappen en wegrijden. Werkt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik meende altijd dat een airco niet werkt met een lage buitentemperatuur (onder 4 graden geloof ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hoeveel hebben er hier eigenlijk een lifehammer? En dan ook binnen handbereik voor als de gordelspanner in werking is getreden en je de gordel niet los krijgt, en niet in het handschoenenkastje met nog de blisterverpakking eromheen? Ik heb er een meteen boven me op de dakbekleding zitten en tevens een resqme aan mijn sleutelbos.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mick1990 schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:01:
Hoeveel hebben er hier eigenlijk een lifehammer? En dan ook binnen handbereik voor als de gordelspanner in werking is getreden en je de gordel niet los krijgt, en niet in het handschoenenkastje met nog de blisterverpakking eromheen? Ik heb er een meteen boven me op de dakbekleding zitten en tevens een resqme aan mijn sleutelbos.
Ik heb er twee; een aan allebei de kanten van de middenconsole. Ik heb ze zo gehangen dat ik er nog steeds bij kan als de gordel blokkeert in de krapste stand. (eigenlijk zitten ze dus naast de bovenbenen)

In de dakbekleding is praktisch denk ik ook wel een goede plek, alleen esthetisch wat minder ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Laatst online: 12-09 19:44

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:41
Motor starten, achteruitverwarming aan, blazer op de voorruit en krabben maar. Duurt meestal minuutje of 2.
Lifehammer heb ik in de middenconsole (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 17:00
Airco werkt toch niet onder de 3 graden Celsius. Dan wordt de compressor uit veiligheidsredenen (bevriezing) uitgeschakeld.

Het ie een beetje per auto(model) verschillend of de blower een beetje fatsoenlijk werkt. In mijn wagen is deze waardeloos en moet minutenlang blazen om een beetje vocht van de ruit af te krijgen. Heel irritant. Daarom start ik hem als ik ga krabben.

Verder leg ik een isolatiedeken over de voorruit de avond ervoor. De zijruiten zijn zo gekrabd en voor de spiegels gebruik ik ontdooispray.

Verder:
Ruitenwisservloeistof die niet bevriest onder 0.
Winterbanden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13
ThinkPadd schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:32:
Zo'n aluminiumfolie mat over de voorruit. Zijruiten even krabben, auto starten en wegrijden.
I.i.g. niet de auto starten en krabben, dan vergas je jezelf. Auto loopt dan behoorlijk rijk om maar snel warm te worden == benzinemeur :r
Rijk lopen heeft als primair doel het voorkomen dat het benzine-lucht mengsel condenseert op de koude cilinderwanden waardoor de motor af zou kunnen slaan.
Daarom is het ook slecht warm te laten draaien aangezien er dan onverbrande benzine in je motorolie terecht komt.

Startproblemen geen last van (100V Hybrid accu (met DC-DC > 12V convertor) + 12V start/backup accu). Bij mij is het starten, voorruitverwarming + airco + achterruit/spiegelverwarming aan (die van mij werkt wel onder de 4 graden). 3 minuten krabben (2 ramen) en rijden.

[ Voor 27% gewijzigd door SniperGuy op 05-12-2016 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 14:27
Als je condens/vocht uit de auto wilt verwijderen (zonder airco) zet dan de verwarming en blowers op z'n hoogst en doe regelmatig het raam een stukje open. Warme lucht neemt meer vocht op dan koude lucht, maar het vocht moet wel ergens naar toe.
Vaak zie je dat de auto enkele minuten na het rijden ontvochtigd is, maar later weer beslaat. Dat kun je dus oplossen door het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:22

royhoi

-

Standkachel. Top ding!

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 12:35
Goede carport en hoef nooit te krabben. Dus kan gelijk vertrekken. Als het echt koud is dan knort mijn trouwe koreaantje wel wat meer bij het vertrekken maar start altijd zonder probleem. Eenmaal aangekomen bij de snelweg is het toch standaard aansluiten bij de bestaande file. En dan hobbelen we zo naar het werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Helemaal niks. Ja gewoon auto starten en daarna krabben. Is de achterruit mooi ontdooid en rij je zo weg. Vrij nieuwe auto en toch al na een paar honderd meter warme lucht uit de kachel, en dat is maar goed ook, anders duurde dat lang met die kleine motortjes van tegenwoordig.

Hartstikke leuk een standkachel maar zo'n ding vind ik financieel niet te onderbouwen in Nederland, die paar keer krabben per jaar en een enkele keer sneeuw... Als het er toch in zit, ja prima natuurlijk, heerlijk.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
monkel schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:48:
[...]

Maar is het idee van zo'n electisch kacheltje niet juist dat je de motor dan niet hoeft te draaien??? En ik zie nog steeds genoeg (recente) artikelen dat koud stationair draaien niet goed is voor je motor.
Dat lijkt me in geen enkele (behalve elektrische auto) verstandig. De accu van de auto is in de winter al slechter qua capaciteit en dan wil je die capaciteit ook nog gebruiken om de auto te verwarmen? De kans dat je de auto erna niet meer gestart krijgt is erg groot.

Maar zoals ik al zei vroeger was het allemaal echt slecht voor de auto. De auto's van nu zijn er veel meer op berekend. Als de motor koud is van mijn auto dan gaat die stationair op 1200rpm draaien en als die warm is dan gaat die weer terug naar 800. Daar wordt dus gewoon rekening mee gehouden bij het motormanagement. Een koude motor is altijd slecht, niet alleen voor stationair. De olie is veel dikker, de brandstof verbrand moeizamer enz. Vol gas rijden op een koude motor wordt daarom ook niet aangeraden, de slijtage is dan veel groter.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

standkachel via gsm bediend aanzetten....
daarna op mijn gemak een koffie drinken
en na 15 min de warme auto in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:06:
Hartstikke leuk een standkachel maar zo'n ding vind ik financieel niet te onderbouwen in Nederland, die paar keer krabben per jaar en een enkele keer sneeuw... Als het er toch in zit, ja prima natuurlijk, heerlijk.
De meeste EV's hebben het gewoon standaard. Maar bijvoorbeeld ook je gewone instap diesel V40 heeft het. Wat men doet is een beetje accu capaciteit gebruiken en elektrisch warmen. Ik rijd ook elke ochtend warm weg in mijn Outlander.

Snap niet dat andere automerken het zo weinig doen, want achteraf inbouwen is erg duur ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:36
PWM schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:23:
[...]

De meeste EV's hebben het gewoon standaard. Maar bijvoorbeeld ook je gewone instap diesel V40 heeft het. Wat men doet is een beetje accu capaciteit gebruiken en elektrisch warmen. Ik rijd ook elke ochtend warm weg in mijn Outlander.

Snap niet dat andere automerken het zo weinig doen, want achteraf inbouwen is erg duur ja.
Een echte standkachel doet wel wat meer dan elektrisch verwarmen. Loopt op benzine of diesel en zit op het koelcircuit van de motor aangesloten :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Geen ramen op de motor. Scheeld krabben

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
auto starten, blowers aan en even een rondje lopen om te krabben. Meestal de helft maar want de auto staat tegen de woning aan. Tegen de tijd dat ik bij het achterraam ben heeft de achterruitverwarming het ijs al wel zo zacht dat ik het vrij makkelijk af krijg met de krabber. Kleine moeite allemaal en met een paar minuten ben ik vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Auto starten, blower full-on op de voorruit, spiegel- en achteruitverwarming aan en op mn gemak zijruiten krabben onder het genot van een sigaretje B)

De anti-condensspray vd Action is trouwens een aanrader, auto beslaat niet meer

[ Voor 5% gewijzigd door Majin Buu op 05-12-2016 14:49 ]

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Heb een fordje met voorruitverwarming, werkt ideaal, binnen 2 minuten is alles eraf.

Alleen zijruiten niet, die hebben soms een action ontdooi spraytje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Als het echt koud is dan auto starten lekker warm laten worden terwijl ik met de reservesleutel de auto op slot doe. Dan rustig koffie zetten wachten tot de auto lekker warm is.

Maar met het huidige weer is het starten, krabben, rijden. Wel de airco vol op de ruit zodat hij niet na 100m helemaal dichtslaat. Dat heb ik met de mg een keer gehad, perfect schone ruit maar nadat ik de 80km weg op reed in 2sec helemaal beslagen. Zie dan de berm maar eens te vinden, dat lukte overigens grotendeels op gevoel best redelijk. :X

Dus nu rijd ik echt nooit meer weg als de auto niet op temp is, welke auto dan ook.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-08 23:57
(jarig!)
gewoon na ontbijt even auto starten en warm laten draaien tijdens tandenpoetsen en haartjes kammen.
na zo'n 10 minuten is hij ontdooit en op ideale temp om weg te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

LordSinclair schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:12:
[...]

[...]

Airco werkt toch niet onder de 3 graden Celsius. Dan wordt de compressor uit veiligheidsredenen (bevriezing) uitgeschakeld.

Het ie een beetje per auto(model) verschillend of de blower een beetje fatsoenlijk werkt. In mijn wagen is deze waardeloos en moet minutenlang blazen om een beetje vocht van de ruit af te krijgen. Heel irritant. Daarom start ik hem als ik ga krabben.

Verder leg ik een isolatiedeken over de voorruit de avond ervoor. De zijruiten zijn zo gekrabd en voor de spiegels gebruik ik ontdooispray.

Verder:
Ruitenwisservloeistof die niet bevriest onder 0.
Winterbanden.
Veiligheidsredenen is het niet, maar de verdamper kan normaal al afkoelen tot rond het vriespunt en als de aangezogen lucht vervolgens ook koud is, duikt de verdamper onder 0 en bevriest. Daarom wordt de airco uitgeschakeld onder de 3 graden Celsius.

Ik start zelf ook eerst de auto, mede omdat de eerste minuten de ruiten gelijk beslaan (cabrio), of ik nou stil sta of rij. Ondertussen loop ik een rondje om de auto om te krabben. Tegen de tijd dat ik klaar ben, begint de voorruit juist weer te ontwasemen en kan ik veilig vertrekken.
Start ik niet eerst de motor, dan beslaan de ruiten direct na het starten en kan ik alsnog een paar minuten stil blijven staan met een stationair draaiende motor. Daar win ik dus niks mee, en kost alleen maar extra tijd.

Opwarmen van de motor gebeurt trouwens nauwelijks als hij stationair draait, en de eerste minuten zeker niet genoeg om de verwarming te laten werken. Daarvoor hoef je hem echt niet te starten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
deepbass909 schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:17:
[...]

Veiligheidsredenen is het niet, maar de verdamper kan normaal al afkoelen tot rond het vriespunt en als de aangezogen lucht vervolgens ook koud is, duikt de verdamper onder 0 en bevriest. Daarom wordt de airco uitgeschakeld onder de 3 graden Celsius.
Een veiligheidsredenen dus ;) Alleen tegen zichzelf. Niet voor het overige verkeer of de eigenaar van de auto. (Al zal het wel een leuke rekening besparen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 18:43

Cybje

First Post!

Ik zet gewoon de verwarming 10 minuten voor vertrek aan via de app op m'n telefoon. Na +/- 5 minuten zijn alle ruiten vaak al wel ontdooid, maar ik laat 'm wat langer voorverwarmen zodat ook mijn stuur en alles niet meer zo koud aanvoelt. Heb helaas geen stuurverwarming :(

Lang leve elektrisch rijden :D

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
Motor aan, achterruit verwarming aan, verwarming gericht op de vooruit en krabben.

Een aluminium deken voor op je voorruit lijkt mij niet praktisch, meer werk dan krabben. Heb er een keer een gekregen, maar weer teruggebracht. Sloot niet strak aan en een gedoe om aan te brengen.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zet 's avonds in de app op mijn smartphone de timer aan met de tijd waarop ik verwacht de volgende ochtend te vertrekken, en als ik dan om die tijd bij mijn auto kom is hij lekker warm en ijsvrij, en is de motor ook al voorverwarmd, klaar voor de start. Starten, stoelverwarming op 2/3 zetten, en rijden maar! :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Airco schakelt niet in bij temperaturen onder 3 a 4 graden dus dat wordt lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:17
deepbass909 schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:17:
[...]

Ik start zelf ook eerst de auto, mede omdat de eerste minuten de ruiten gelijk beslaan (cabrio), of ik nou stil sta of rij. Ondertussen loop ik een rondje om de auto om te krabben. Tegen de tijd dat ik klaar ben, begint de voorruit juist weer te ontwasemen en kan ik veilig vertrekken.
Start ik niet eerst de motor, dan beslaan de ruiten direct na het starten en kan ik alsnog een paar minuten stil blijven staan met een stationair draaiende motor. Daar win ik dus niks mee, en kost alleen maar extra tijd.

Opwarmen van de motor gebeurt trouwens nauwelijks als hij stationair draait, en de eerste minuten zeker niet genoeg om de verwarming te laten werken. Daarvoor hoef je hem echt niet te starten.
Ondanks dat een auto nauwelijks warm wordt bij stationair, komt er toch redelijk vlot warme lucht uit het rooster. Niet heet, maar wel warm, genoeg om te zorgen dat de ruiten niet beslaan van de warme adem, kop koffie en de lekkere warme jas.

Vanochtend (tijdens het krabben en toen de auto aan stond) met grote verbazing staan kijken naar 1 van de buurvrouwen. Auto aan, ruitenwissers op standje teveel Redbull en gewoon gaan zitten in de auto. Geen zijruitjes krabben of wat dan ook. Toch maar even netjes op gewezen dat de ruitenwissers niet de zijruiten schoon gaan maken, en dat krabben een stuk sneller gaat dan wachten totdat de auto compleet ontdooit is. Soms is de intelligentie ver te zoeken, we houden het er maar op dat het "vroeg op maandagochtend was". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:54
Standkachel, ik druk vanuit de woonkamer op de sleutel, dan gaat de verwarming aan. Dat duurt 5 a 10 minuten en dan is ie vrij en warm. Ik heb wel n EV en die hangt dan nog aan het lichtnet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik hou het maar bij een krabbertje en achterruit-, spiegel- en stoelverwarming aanzetten. Standkachel lijkt me met dit weer wel ideaal. Al gebeurt het denk ik max. 10 dagen per jaar dat je serieus moet krabben. Vind het de investering daarom vooralsnog niet waard.

Die anti-ijs sprays ben ik ook niet zo weg van. Heb altijd het idee dat je voorruit daardoor veel sneller beslaat aan de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Palomar schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:23:
[...]

Die anti-ijs sprays ben ik ook niet zo weg van. Heb altijd het idee dat je voorruit daardoor veel sneller beslaat aan de binnenkant.
Dat lijkt me sterk, maar er komt wel een soort waas over je voorruit heen en het is slecht voor het milieu natuurlijk. Nee ik laat mijn auto wel een uur stationair draaien. :+

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Carport, dus starten en weg rijden. Binnen 5 minuten is de kachel warm. Geen enkel probleem met dit weer. Maar met de ijzel begin dit jaar, was het vanaf mijn werk iets moeilijker. Wel een kleedje op het voorruit gehad, maar de rest zat onder een cm dikke ijslaag. Dan ben je wel wat langer bezig.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:00

tha_crazy

Mafketel

Motorpak aan, garage open, motor naar buiten en gaan :+
Krabben nergens voor nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Afhankelijk van welke anti ijs spray je gebruikt is het: slecht voor raamrubbers die hierdoor uit drogen en kunnen gaan scheuren, slecht voor de lak, slecht voor het milieu, je ruiten worden er vettig van en je ziet direct niets meer als je je ruitenwissers gebruikt.

Auto starten, blower op de voorruit, achteruitverwarming aan, zijruiten krabbem en dan de voorruit krabben lichtelijk geholpen door de verwarming die op je voorruit blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
P1nGu1n schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:23:Een aluminium deken voor op je voorruit lijkt mij niet praktisch, meer werk dan krabben. Heb er een keer een gekregen, maar weer teruggebracht. Sloot niet strak aan en een gedoe om aan te brengen.
Ik heb daar nooit echt last van. Is een simpel ding wat ik heb om in de zomer ook de zon buiten te houden. Maar ruitenwissers op de helft zetten, ruitenwissers omhoog klappen, dat ding op de ruit leggen, ruitenwissers weer omlaag en klaar. Al heb ik liever droge koude nachten, hoeven we ook niet te krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:53 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Palomar schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:23:
Ik hou het maar bij een krabbertje en achterruit-, spiegel- en stoelverwarming aanzetten. Standkachel lijkt me met dit weer wel ideaal. Al gebeurt het denk ik max. 10 dagen per jaar dat je serieus moet krabben. Vind het de investering daarom vooralsnog niet waard.

Bijkomend voordeel van standkachel is dat de motor ook al warm is, dus minder slijtage omdat je juist in de winter geen koude starts maakt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekentje van de voorruit halen, zijramen even krabben, starten en rijden maar. De gouden tip om beslaan te voorkomen: ontwaseming uit tot de verwarming een beetje op temp is en dat is bij een nieuwe auto na 200m al en niet ademen richting de voorruit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57

Bommes

Capo del formaggio

rc5proxy schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:12:
gewoon na ontbijt even auto starten en warm laten draaien tijdens tandenpoetsen en haartjes kammen.
na zo'n 10 minuten is hij ontdooit en op ideale temp om weg te rijden.
Dit dus werkt bij mijn kleine benzine Punto'tje goed genoeg met deze koudere dagen.
Mijn vorige werk auto's waren allemaal diesels die pas na 10 minuten rijden enigszins warme lucht beginnen te blazen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:12
evjatar schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:21:
Auto aan, ruitenwissers op standje teveel Redbull en gewoon gaan zitten in de auto. Geen zijruitjes krabben of wat dan ook. Toch maar even netjes op gewezen dat de ruitenwissers niet de zijruiten schoon gaan maken
Nou, dan doe je toch vanuit je auto de zijruiten 100 keer omlaag en omhoog. :D

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Met de Renault app op de telefoon de warmtepomp inschakelen, tijdens een bakje koffie op de bank binnen.

:) binnen 5minuten is alles ontdooit, dat zonder de buurman te vergassen. Kost enkel een beetje stroom.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe de garagedeur open en kijk vanaf mijn fiets of scooter tevreden hoe de buren krabben in de kou en hoe bevroren mijn eigen auto is die ik weer niet ga gebruiken die dag. Na 4,5 km fietsen (meestal fiets ik) kom ik dan op mijn werk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Als je een garage hebt is het makkelijk natuurlijk.
Die van mij staat buiten in de straat geparkeerd.

Ik start de motor en zet dan gewoon verwarming, stoelverwarming etc even op max en ga in de auto zitten.
Check dan mijn mails etc even en na een paar minuten kan je met de ruitenwissers zo alles wegvegen. Eventueel even zijraam open en dicht en je kan wegrijden.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Auto starten, vooruit en achterruit en spiegel verwarming gaat automatisch aan bij vorst.
Parkeer precies zo dat de bestuurders kant niet bevriest, bijrijders raampje krabben in de auto stappen en ik kan weg.

Kost nog geen minuut, gotta love Ford :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:59:
Auto starten, vooruit en achterruit en spiegel verwarming gaat automatisch aan bij vorst.
Parkeer precies zo dat de bestuurders kant niet bevriest, bijrijders raampje krabben in de auto stappen en ik kan weg.

Van een oude (barrel) Focus naar een nieuwe Clio ....
Ik mis de voorruitverwarming nu echt wel, plus dat de Clio een heel stuk vochtiger is van binnen :|

Dus de picnicdeken voor de zomer, is nu het dekentje voor de voorruit, bedekt ook gelijk de zijruiten, dat dan weer wel, op de Clio ;)

Elk nadeel heb zijn voordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik start mijn auto, zet de voorruit- en achterruitverwarming aan,

zet de stoelverwarming lekker hoog,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7qB9eQJYzYD6QVcM7E88JVDq/full.jpg

druk helemaal rechts op het knopje van de stuurverwarming
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5DezfRdoxe8rznsjaEdl3uTW/full.jpg

en ga terug naar binnen voor een lekkere kop koffie.

Als ik even later terugga naar de auto, hoef ik alleen nog de laatste restjes ijs te verwijderen. Ik leg mijn winterjas achterin de auto en ga comfortabel in mijn overhemd in de warme auto zitten. Onderweg knik ik minzaam naar iedereen die op een fiets de kou moet trotseren of zich in zijn auto warm moet zien te houden alsof hij op een fiets rijdt.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tomatoman schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:11:

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik even later terugga naar de auto, hoef ik alleen nog de laatste restjes ijs te verwijderen. Ik leg mijn winterjas achterin de auto en ga comfortabel in mijn overhemd in de warme auto zitten. Onderweg knik ik minzaam naar iedereen die op een fiets de kou moet trotseren of zich in zijn auto warm moet zien te houden alsof hij op een fiets rijdt.
Alhoewel ik zelf de motor tijdens het krabben ook laat lopen vind ik het uit milieuoogpunt toch wat discutabel om de auto zo lang als dat jij noemt stationair te laten lopen. Iedereen weet wel dat een motor bij stationair lopen bij zulke lage temperaturen niet bepaald op zijn schoonst is....

Of heb je een handicap of ben je op leeftijd oid waardoor je niet even 5 minuten de ruiten kunt krabben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

P1nGu1n schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:23:
Motor aan, achterruit verwarming aan, verwarming gericht op de vooruit en krabben.

Een aluminium deken voor op je voorruit lijkt mij niet praktisch, meer werk dan krabben. Heb er een keer een gekregen, maar weer teruggebracht. Sloot niet strak aan en een gedoe om aan te brengen.
Meer werk dan krabben? Bijrijdersportier open, flapje van de deken naar buiten klappen, bestuurdersportier open, flapje van deken naar buiten klappen en deken oprollen. Ik schat dat het al met al 20 seconden werk is :+
Het monteren duurt mss 10 sec. langer

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
fast-server schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:59:
Dankzij dit topic realiseer ik me hoeveel ik m'n Ford moet waarderen. Oudere Focus met voorruitverwarming terwijl veel nieuwere (duurdere) (Duitse) auto's het niet standaard hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Superleuk hoor, al die mooie opties op nieuwe auto's. Maar ik krab heel mijn auto in precies één minuut (vanmorgen gemeten), de (goede) krabber kostte precies 3,- euro. Onverslaanbaar, qua businesscase.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Palomar schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:40:
Alhoewel ik zelf de motor tijdens het krabben ook laat lopen vind ik het uit milieuoogpunt toch wat discutabel om de auto zo lang als dat jij noemt stationair te laten lopen. Iedereen weet wel dat een motor bij stationair lopen bij zulke lage temperaturen niet bepaald op zijn schoonst is....
Uit milieuoogpunt mogen we ons hele banenbeleid in Nederland wel eens onder de loep nemen. Leaserijders staan nou niet bekend om de weinige & zuinige kilometers die ze rijden.
De ICT-er uit Groningen wordt gedetacheerd in Maastricht en de ICT-er uit Maastricht in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
EvaluationCopy schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:46:
Superleuk hoor, al die mooie opties op nieuwe auto's. Maar ik krab heel mijn auto in precies één minuut (vanmorgen gemeten), de (goede) krabber kostte precies 3,- euro. Onverslaanbaar, qua businesscase.
Same here, het was vanochtend ook al weer minder erg dan gister. Sowieso wordt het weer warmer de komende dagen, dus we zijn er weer even van af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Tomatoman schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:11:

[afbeelding]

[afbeelding]

Stuurverwarming op een scooter of motor ok, maar in een auto, hoe kunnen ze het verzinnen. Bij mijn auto zie ik liever versnellingspookverwarming, klere ding van aluminium :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik heb leren handschoenen van de Hema, 5 jaar plezier al van voor 2 tientjes. Wat kost stuurverwarming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

LordSinclair schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:54:
[...]

Uit milieuoogpunt mogen we ons hele banenbeleid in Nederland wel eens onder de loep nemen. Leaserijders staan nou niet bekend om de weinige & zuinige kilometers die ze rijden.
De ICT-er uit Groningen wordt gedetacheerd in Maastricht en de ICT-er uit Maastricht in Groningen.
Vanuit milieu oogpunt kunnen en zouden we wel meer dingen onder de loep moeten nemen. Globalisering bijvoorbeeld. Zo veel producten die de halve wereld over gesleept worden maar die ook gewoon lokaal geproduceerd kunnen worden. Maar het is wel een een paar cent goedkoper :') Belachelijk gewoon.

Maar uiteindelijk zijn toch alleen de euro's en de dollars leidend, en is het hele milieuverhaal voor 99% van de wereldbevolking niet boeiend.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
FastFred schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:20:
[...]

Stuurverwarming op een scooter of motor ok, maar in een auto, hoe kunnen ze het verzinnen. Bij mijn auto zie ik liever versnellingspookverwarming, klere ding van aluminium :X
Inderdaad. Dat kreng in de 308 SW is echt gewoon niet vast te pakken met dit weer.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Rivanov schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:37:
[...]

Inderdaad. Dat kreng in de 308 SW is echt gewoon niet vast te pakken met dit weer.
Oh, dan is er nog wel een kans dat we dezelfde pook hebben, bij mij ziet ie in een Citroën, kameraad van me heeft 'm ook in z'n Peug 206 zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
FastFred schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:39:
[...]

Oh, dan is er nog wel een kans dat we dezelfde pook hebben, bij mij ziet ie in een Citroën, kameraad van me heeft 'm ook in z'n Peug 206 zitten :P
Haha grote kans dan ja. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Blijkbaar vinden Franse automerken dat erg tof, zo'n aluminum versnellingspook. Heeft mijn Renault Megane II CC ook.. Ziet er leuk uit maar o-zo koud !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En in de zomer brandmerkt die pook je. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Mx. Alba schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:09:
En in de zomer brandmerkt die pook je. :D
En als de pook dat niet doet dan brand ik me wel aan halflederen bekleding :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:36:
[...]

En als de pook dat niet doet dan brand ik me wel aan halflederen bekleding :X
Maar goed, wel een first world problem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
LordSinclair schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:54:
[...]

hehe, hiermee beschrijf je mijn werk... :X

Maar goed, je moet toch ergens beginnen. En een auto een half uur onnodig laten pruttelen zodat het comfortabel genoeg is om er zonder jas in te stappen vind ik dan iets wat je dan makkelijk kunt laten.

Dat ik bijv. vanuit Groningen naar Maastricht rij voor een klus is idd ook iets wat voor verbetering vatbaar is en staat ook onder de aandacht van mijn werkgever. Je verandert dat alleen niet zo makkelijk van de een op andere dag.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dy8rwYYYpVnC2SBslVYvloZ5/full.jpg

Juist ja... Bijna goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Hahahahahahahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:30
Hier een Lupo 3L automaat dus gelukkig geen pook problemen! Wel een stuur van magnesium... dat wel. Tijdens mijn deelname aan de Noordkaap Challenge vorig jaar regelmatig met de thinsulate handschoentjes gereden... maar goed, dan hebben we het over minus 25 :+

Verder is het hier, krabben, starten en wegrijden.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Kak, die wilde ik net posten :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
Die heeft gewoon nu.nl gelezen een weekje terug (bijna onderaan):
Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/hnjlaqrlv/Knipsel.png

Ondertussen heeft nu.nl het aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:12
Rukapul schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:44:
Dankzij dit topic realiseer ik me hoeveel ik m'n Ford moet waarderen. Oudere Focus met voorruitverwarming terwijl veel nieuwere (duurdere) (Duitse) auto's het niet standaard hebben :P
offtopic:
Dankzij dit topic realiseer ik me hoe blij ik ben met een baan op fietsafstand. Hooguit met de bus voor als het regent. Niet meer krabben of ontwasemen, niet wachten op de airco in de zomer, niet meer aansluiten in de file, niet zo vaak afrekenen om te tanken, minder last van stresskippen op de weg, geen dagelijkse parkeerproblemen.
Nou alleen nog die zombie fietsers in de stad :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Palomar schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:40:
[...]

In het afgelopen jaar heb ik ongeveer 750 uur gereden. Als ik daarbij 10 keer de auto 5 minuten stationair met koude motor laat draaien, is dat bij elkaar 1 uur. Ik rijd niet in een oude ragbak of een schraapdiesel die de auto nauwelijks warm weet te krijgen, maar in een auto die bij vijf minuten stationair draaien de voorruit een flink eind weet te ontdooien en de motor een flink eind op temperatuur weet te krijgen.
Of heb je een handicap of ben je op leeftijd oid waardoor je niet even 5 minuten de ruiten kunt krabben??
Dat zijn de betere argumenten d:)b
FastFred schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:20:
[...]

Waarom zou het bij een koud stuurwiel een belachelijk idee zijn, terwijl je zelf klaagt dat de versnellingspook zou koud is?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
mekkieboek schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:44:
[...]

offtopic:
Dankzij dit topic realiseer ik me hoe blij ik ben met een baan op fietsafstand. Hooguit met de bus voor als het regent. Niet meer krabben of ontwasemen, niet wachten op de airco in de zomer, niet meer aansluiten in de file, niet zo vaak afrekenen om te tanken, minder last van stresskippen op de weg, geen dagelijkse parkeerproblemen.
Nou alleen nog die zombie fietsers in de stad :)
Zeker nooit zo'n mooie horizontale schuiver gemaakt op een plaat ijzel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

EvaluationCopy schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:17:
[...]

Zeker nooit zo'n mooie horizontale schuiver gemaakt op een plaat ijzel. :+
Ik wel in mijn fietstijd! De hele weg van zo'n 15km niets aan de hand, behalve in zo ongeveer de laatste bocht. Ik zag daar al een groepje fietsers staan maar kwam er pas achter dat dat was omdat ze gevallen waren toen ik zelf onderuit ging en 10m door schoof... Fietsers achter mij die dat gezien hadden deden rustig aan maar tegen de tijd dat ik weer opgekrabbeld was, en de eerste fietser langs kwam die mij niet onderuit had zien gaan... Hoppa, die ging ook onderuit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vanochtend was het weer genieten. Niet hoeven te krabben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Tomatoman schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:13:
Waarom zou het bij een koud stuurwiel een belachelijk idee zijn, terwijl je zelf klaagt dat de versnellingspook zou koud is?
Omdat mijn stuur nooit koud aanvoelt misschien? En mijn stuur is niet van alu
Pagina: 1 2 Laatste