Nieuwe soundbar of 2.1 set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:18
Ben opzoek naar soundbar of 2.1 setje.

Wil natuurlijk zo mooi mogelijk geluid voor mijn budget.
Het budget wat ik wil besteden is 200-250 euro.

Wat ik zelf al gevonden heb:

Onkyo ls3200 €215
https://www.bol.com/nl/p/...84907164-9200000046662982

Philips htl5140b €249
http://www.homecinemacent...105/philips-htl5140b.html

Philips htb3280g €229
https://www.homecinemacen...803/philips-htb3280g.html

Mijn voorkeur gaat uit naar 2.1 set maar als een soundbar uiteindelijk de beste keus is dan is het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een soundbar of setje met satelliet speakers is altijd een kwestie van concessies doen. Goed uit de verf komen bij muziek zal het niet doen. En voor gebruik bij tv/series/film zal het wel voldoen maar zul je de surround-ervaring moeten missen.

Waar zal het vooral voor gebruikt gaan worden?

Het beste geluid dat je in huis kan halen met het genoemde budget, zal in mijn ogen een setje van Marktplaats halen zijn. Dan kun je voor hetzelfde geld toch wel een pak meer geluidskwaliteit in huis halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Dan ga ik daar ook eens naar kijken.
Het zal meer voor tv en films kijken, muziek niet heel belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
BOSE GS II 321 Cinema set
http://link.marktplaats.n...ns&utm_content=app_ios Ad

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Misschien toch maar wat meer geld uitgeven en voor 5.1 gaan.

https://www.teufelaudio.n...5-mk3-5.1-set-p13800.html

Alleen hier moet je dan nog reciever bij kopen?

Heb ook PlayStation 4 , wat ik was vergeten te vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Dirk0s schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:27:
Misschien toch maar wat meer geld uitgeven en voor 5.1 gaan.

Alleen hier moet je dan nog reciever bij kopen?

Heb ook PlayStation 4 , wat ik was vergeten te vermelden
Leuk setje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Dit is het beste wat je kunt kopen binnen je budget: https://www.correct.nl/artikel/JBL-STUDIO+270-art518497.php

Afgeprijsd van 350 naar 99 per stuk...

Dan nog een versterker erbij, die haal je gewoon tweedehands hier op V&A, zoiets bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Onkyo TX-SR606 zwart

Ben je voor 250 euro klaar en heb je beter geluid dan welke soundbar of standaard 2.1 set dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Dat las ik ook op meerdere sites, alleen dan nog een receiver dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Dirk0s schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:39:
[...]

Dat las ik ook op meerdere sites, alleen dan nog een receiver dus?
Volgens mij wel ja.
Die versterker wat @Pazienza
Aangeeft lijkt me een prima versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Heb mijn wensen aangepast, heb het budget op 450-500 gezet en beslist dat ik voor 5.1 ga.

Wat ik gevonden heb:

http://www.homecinemacent...81641/onkyo-ht-s3800.html

http://www.homecinemacent...0119/sony-bdv-n5200w.html

http://hificorner.nl/hifi...ma/yamaha/yamaha-yht-1810

of deze alleen moet ik er dan nog een receiver bij zoeken

Tips, op of aanmerkingen welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Twijfel nu ook voor de Philips fidelio e5. Geen gedoe met kabels weg werken ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:43
Ben je al eens gaan luisteren? Je hebt je budget al 2 keer verhoogd, dat zegt mij dat je toch wel goed geluid wil en hoopt dat te krijgen met een hoger budget. Hoewel in audio land the sky the limit is, blijft ook €500,- een alleraardigst bedrag. Kopen zonder luisteren is dan nogal een risico wat soms tegen kan vallen.

Nou ben ik van mening dat dergelijke sets met satellietspeakers onderling slechts in de marge zullen verschillen. De bijgevoegde subwoofer zal de grootste impact hebben verwacht ik.

Van de genoemde sets neig ik het meest naar Teufel. Die maken volgens velen gewoon goed spul voor een goede prijs. Het voordeel is ook dat je het ook na enkele weken mag retourneren, mocht het niet bevallen.

Pazienza heeft ook zeker gelijk, die speakers blazen de rest hier weg waarschijnlijk, maar voor film hebben zuilspeakers niet direct een meerwaarde en kun je doorgaans ook goed met de kleintjes vooruit, zolang de subwoofer maar van goede kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wil niet per se mijn eigen advertentie promoten maar ik denk dat je dan een betere koop zult doen voor minder geld dan met de links die jij hierboven stuurt. Komt vooral omdat je dan 2 grote front speakers hebt wat beter geluid oplevert dan 5 satteliet speakers.

V&A aangeboden: Denon AVR 1713 + Jamo S 426 HCS 3 (5.0)

Uiteraard geen enkel probleem als het niks is voor je maar vond het, gezien je laatste links wel bij je passen :)

Al raad ik je sowieso aan om ook te luisteren naar wat je smaak is qua geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 29-11-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Bedankt voor al het advies, XeNeRgY, set ziet er goed uit alleen wil ik niet van die enorme speakers in mijn huis, woon niet extreem groot ofzo. wil het graag bescheiden houden ;)

Moeilijke keuzes aangezien je b.v. de Teufel speakers nergens kunt luisteren. Lees ook veel goede dingen over de Cinebar 11 van Teufel, maar hier dus het zelfde verhaal, deze kun je nergens luisteren.

Max budget toch wel 450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Die beluister je dan ook thuis. Niet goed, geld terug. Lees maar eens op hun website

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23
LA-384 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:35:
Je hebt je budget al 2 keer verhoogd, dat zegt mij dat je toch wel goed geluid wil en hoopt dat te krijgen met een hoger budget.
Oftewel, geen onderzoek gedaan. Niet goed ingelezen, niet precies weten hoe en wat. Om vervolgens hier overspoelt te worden met opties waar TS niet om gevraagd heeft (zoals het dus altijd gaat op Tweakers), en dan besluiten om maar iets hoger in budget te gaan zitten.

Er wordt bv gewoon voorbij gegaan aan Pazienza, die antwoord geeft op de OP en ook heeft zitten zoeken voor TS.

Misschien moet je gewoon nog eens de vraag stellen.
Wat heb je nu.
Wat weet je.
Weet je het verschil tussen 2.1 vs soundbar vs 5.1
Heb je plek om 5.1 te plaatsen?
Weet je wat een receiver/versterker is? Heb je de behoefte om zoiets te gebruiken?

Allemaal vragen die niet gesteld worden, maar meteen weer 'ah slecht slecht, enige goede is een 5.1'.
Er wordt denk ik niet voor niets een vraag gesteld voor een soundbar en een budget van €200,-.

-
Ik kwam ook van een Jamo S 608 HCS 3 aangesloten op een Pioneer VSX-827-K receiver.
En gebruik nu gewoon een Yamaha YSP-2500.
Ik heb niet het idee dat ik achteruit ben gegaan in geluid.
Het is wellicht vloeken in de kerk voor de AV/Audiofielen, maar ik ben een stuk blijer met deze soundbar dan met de set ervoor.
Veel compacter, geen extra apparaten, makkelijker in gebruik. En geluid is echt top hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door NeutraleTeun op 30-11-2016 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Ik ben er gewoon achter gekomen dat een soundbar of 2.1 uiteindelijk toch het beste is voor mij.

De beperkte ruimte die ik heb achter de bank om de speakers te plaatsen en wil ze niet aan de muur ophangen lijkt het me verstandiger om een goede 2.1 of soundbar te kopen.

Maar zie op de site van teufel de Cinebar 2x staan.
De ene 349 de ander 399, weet of ziet iemand verschil?

349
https://www.teufelaudio.n...ar-11-2.1-set-p14621.html

399
https://www.teufelaudio.n...ar-11-2.1-set-p16046.html

Ook zou een set met draadloze achter speakers nog een optie zijn voor 5.1
Met mijn budget kom ik dan op deze 2 sets uit, de vraag is dan, zijn deze zijn geld wel waard?

Philips css5530b
http://www.homecinemacent...ilips-zenit-css5530b.html

Sony bdv n5200
http://www.homecinemacent...1641/sony-bdv-n5200w.html

[ Voor 26% gewijzigd door Dirk0s op 30-11-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb onlangs de HW-K551 van Samsung gekocht. Dit is een 3.1 set.
pricewatch: Samsung HW-K551

Het is een stuk beter dan de speakers van mijn TV.
Je kan hem later ook nog uitbreiden met 2 draadloze speakers voor 5.1. (SWA8000S).

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
JackBol schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:18:
Ik heb onlangs de HW-K551 van Samsung gekocht. Dit is een 3.1 set.
pricewatch: Samsung HW-K551

Het is een stuk beter dan de speakers van mijn TV.
Je kan hem later ook nog uitbreiden met 2 draadloze speakers voor 5.1. (SWA8000S).
En hoe bevalt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik had hem specifiek gekocht voor de bluetooth koppeling met mijn samsung TV en daar ben ik niet zo tevreden over (valt soms weg), maar via de HDMI ARC verbinding is het prima voor wat je van een dergelijke set mag verwachten.

Ik heb wel een beetje met de equaliser moeten werken om spraak goed te krijgen. Met de instellingen zoals hij uit de doos komt viel de spraak een beetje weg achter de bas. Maar met het verhogen van de 300-4000Hz is het nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Ok dan heb ik dus nu 3 keuzes voor een soundbar

Samsung hw k550
Teufel Cinebar 11
Yamaha ysp 1600

Alleen de Yamaha heeft geen bass kist erbij.

Volgens deze site krijgt de Yamaha hier een hoger punt dan de Samsung. De teufel hebben ze geen review van.
https://www.avforums.com/...eviews/soundbars.68#page7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik zou even stoppen met vragen en een weekje wachten.
Wellicht in de tussentijd blijven googelen en lezen.

Ik typ een hele post, met allerlei relevante vragen, en heb geen 1 antwoord gezien erop.

Behalve dat je wéér je keuze aanpast (met oa de reden dat je geen achterspeakers geplaatst krijgt) en nog geen paar regels verder overweeg je wel weer een 5.1 set.

En bij elke nieuwe post van je komt er weer een nieuwe keuze bij.

Tip van mij.
Make up your mind. Serieus. Lees je even in. Bedenk je serieus wat je wilt en ga desnoods even langs een aantal zaken om het 1 en ander te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
NeutraleTeun schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:21:
Ik zou even stoppen met vragen en een weekje wachten.
Wellicht in de tussentijd blijven googelen en lezen.

Ik typ een hele post, met allerlei relevante vragen, en heb geen 1 antwoord gezien erop.

Behalve dat je wéér je keuze aanpast (met oa de reden dat je geen achterspeakers geplaatst krijgt) en nog geen paar regels verder overweeg je wel weer een 5.1 set.

En bij elke nieuwe post van je komt er weer een nieuwe keuze bij.

Tip van mij.
Make up your mind. Serieus. Lees je even in. Bedenk je serieus wat je wilt en ga desnoods even langs een aantal zaken om het 1 en ander te beluisteren.
Dingen beluisteren in een zaak is voor mij het zelfde als in een Ferrari rijden op een circuit terwijl je hem later op de openbare weg gaat gebruiken.

En ben al 2 weken bezig voordat ik dit opende, heb er zelf gewoon bar weinig verstand van. En vind het erg moeilijk om juiste keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Al 2 weken? 😁
Die eerste vergelijking snap ik niet zo zeer.

Ik bedoel het alleen maar goed, je moet het zelf weten.
Maar beter even echt goed je keuze bepalen en daarna pas de producten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Ik vind dat best lang, met mijn nieuwe tv was ik er in 2-3 avonden wel uit.

Wat ik bedoel is, de omgeving waar je het in luisterd is totaal anders, muren 20 meter verder weg ipv 5 meter.

Het eindgebruik is dus totaal anders dan het gebruik in de winkel. In de winkel staan 5 andere ook een set te testen enz enz. Totaal niet te vergelijken. Zo is een Ferrari rijden op circuit ook niet te vergelijken met openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:42

FeaR

In GoT we trust

Pazienza schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:37:
Dan nog een versterker erbij, die haal je gewoon tweedehands hier op V&A, zoiets bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Onkyo TX-SR606 zwart
Laat die receiver alsjeblieft staan. Toegegeven, 50 euro is weinig geld maar je krijgt er wel een receiver voor terug uit de slechtste serie van Onkyo ooit. Dit is de serie waar de HDMI-boards voor het eerst in grote getale sneuvelden. Toegegeven daar is nu verlengende garantie voor tot 2018, maar die garantie houdt alleen het wisselen van het HDMI-board in. Oftewel het probleem kan terugkomen. Tevens is deze serie ook erg zwak qua voeding. Nu is de 30 Watt die deze Onkyo per kanaal levert nog steeds genoeg voor de gemiddelde huiskamer, maar het totaalplaatje van deze serie is gewoon niet je van het.
Dirk0s schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:19:
Moeilijke keuzes aangezien je b.v. de Teufel speakers nergens kunt luisteren. Lees ook veel goede dingen over de Cinebar 11 van Teufel, maar hier dus het zelfde verhaal, deze kun je nergens luisteren.
Teufel is te beluisteren in Amsterdam. Dat is de enige plek in Nederland waar ze een store hebben. En dat is eigenlijk al apart aangezien de originele gedachte van het merk altijd was om geen winkels te hebben om prijzen te drukken.
Dirk0s schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:48:
Ik ben er gewoon achter gekomen dat een soundbar of 2.1 uiteindelijk toch het beste is voor mij.

De beperkte ruimte die ik heb achter de bank om de speakers te plaatsen en wil ze niet aan de muur ophangen lijkt het me verstandiger om een goede 2.1 of soundbar te kopen.
Ik denk bovenstaande een goede conclusie is. Vergeet namelijk niet dat bij een receiver met 5.1 set je ook niet klaar bent met alleen aansluiten van de speakers. Je zal de gehele set in moeten regelen op afstanden, crossover, et cetera. En - dit heeft ook raakvlak met een Sound Bar - er wordt altijd wel geadverteerd dat je de subwoofer neer kan zetten waar je wilt aangezien de lage tonen niet voor het menselijk oor te plaatsen zijn, maar dat is maar deels waar. Plaatsing van de subwoofer komt zeer kritisch omdat de akoestiek veel met lage tonen doet. Tevens gaan sound bars en setjes met kleine speakers niet zo laag dat mid-laag ook uit de subwoofer komt waardoor je die tonen wél kan plaatsen op gehoor.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Maar als jullie persoonlijk moesten kiezen tussen de Yamaha ysp 1600 met ingebouwde sub. Of voor de teufel Cinebar 11 met losse sub. Welke zouden jullie dan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Je bent erg concreet door met twee types te komen, dat is al fijn, want er is zoveel keuze. Maar je kunt beter zelf gaan luisteren. Smaken verschillen namelijk. Wat voor tv-meubel heb je? Je hebt ze al afgeschoten, maar ik zou toch twee vloerstaanders aan weerszijden van je meubel overwegen. Een veel volwassener geluid. Je kunt ook een 2.0 of een 3.0 (2 fronts en een centerspeaker) overwegen. Als je echt geen zuilen wil: liever boekenplankspeakers (als je die kwijtkunt) dan satellietjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Het tv meubel wat ik besteld heb is dus ook nog een punt waarom ik geen set wil met receiver omdat deze er niet in past. Stom.
Ook wil ik het qua speakers gewoon klein houden, het is geen enorme woonkamer en wil ook graag dat de buren gewoon in rust tv kunnen kijken ;)
Jammer dat ik de teufel en yamaha nergens kan luisteren tenminste volgens mediamarkt en bcc site zijn ze niet in de filialen bij mij in de buurt.

Blijf het echt lastige keus vinden, ook omdat ik dan telkens weer een ander type in een review voorbij zie komen zoals b.v. de Samsung HW-K650 399 en nog eens 50 cashback.

nooit gedacht dat dit zo lastig zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Dirk0s schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:40:
Ik vind dat best lang, met mijn nieuwe tv was ik er in 2-3 avonden wel uit.

Wat ik bedoel is, de omgeving waar je het in luisterd is totaal anders, muren 20 meter verder weg ipv 5 meter.

Het eindgebruik is dus totaal anders dan het gebruik in de winkel. In de winkel staan 5 andere ook een set te testen enz enz. Totaal niet te vergelijken. Zo is een Ferrari rijden op circuit ook niet te vergelijken met openbare weg.
Tsja, ook al is het niet ideaal, is het toch wel meer representatief dan de mening van iemand anders. Geluid is persoonlijk. Wat ik mooi vind, hoef jij niet mooi te vinden.

Daarnaast is het niet echt een zoektocht wat je doet. Je zet hier steeds de eerste de beste set neer die je tegenkomt en vraagt of het wat is. Je hebt nu het volgende aangedragen:

- Onkyo ls3200
- Philips htl5140b
- Philips htb3280g
- BOSE GS II 321 Cinema set
- Teufel CONSONO 35 MK3
- ONKYO HT-S3800
- SONY BDV-N5200W
- Yamaha YHT-1810
- Philips fidelio e5
- Teufel cinebar 11
- Philips css5530b
- Sony bdv n5200
- Samsung hw k550
- Yamaha ysp 1600
- Samsung HW-K650

Er is niemand die nog een zinvol antwoord kant geven, omdat niemand al deze sets heeft beluisterd om een valide vergelijking te kunnen maken. En ook al zou er een gek zijn die het wel heeft beluisterd, dan blijft het (zoals ik al eerder noemde) een persoonlijke mening, waar jij zeer waarschijnlijk anders over denkt.

Ik denk dat je in deze prijsklasse gewoon krijgt waar je voor betaald en dat er binnen een prijsrange weinig grote verschillen qua prestaties zullen zijn.

Je gaat dan óf zelf luisteren om te zien of de klank je bevalt, óf je koopt het blind aan de hand van reviews. Een andere zinvolle optie is er naar mijn idee niet. Het gevoel dat er beter te krijgen is voor je geld zal altijd blijven. Het is een kwestie van accepteren/waarderen wat je uiteindelijk koopt.

Overigens is een losse subwoofer nagenoeg altijd beter capabel om lage tonen te produceren dan een woofer ingebouwd in een soundbar/soundplate.

Oh en grote speakers staan niet gelijk aan veel volume, net als dat een goede/grote subwoofer niet gelijk staat aan onvermijdelijk trillen van kopjes.

[ Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 30-11-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Dirk0s schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:46:
Het tv meubel wat ik besteld heb is dus ook nog een punt waarom ik geen set wil met receiver omdat deze er niet in past. Stom.
Ook wil ik het qua speakers gewoon klein houden, het is geen enorme woonkamer en wil ook graag dat de buren gewoon in rust tv kunnen kijken ;)
Jammer dat ik de teufel en yamaha nergens kan luisteren tenminste volgens mediamarkt en bcc site zijn ze niet in de filialen bij mij in de buurt.

Blijf het echt lastige keus vinden, ook omdat ik dan telkens weer een ander type in een review voorbij zie komen zoals b.v. de Samsung HW-K650 399 en nog eens 50 cashback.

nooit gedacht dat dit zo lastig zou worden
Je denkt er te lang over na. Het zijn allemaal speakers van 300 tot 400 euro. Daar zit echt de wereld van verschil niet in. Uiteindelijk komt alles uit China :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
zit wat in. ik ga het weekend eens op pad langs wat winkels. excuses voor het vele twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Koop anders een goeie soundbar of soundplate (met goede reviews en hoge nieuwprijs) voor een prikkie op Marktplaats. Kun je geen buil aan vallen en experimenteren of dit echt is wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Ga zaterdag naar mediamarkt hier hebben ze de Samsung hw k650, ga deze iig eens beluisteren daar. En dan bestel ik misschien later nog de Samsung sw8000s erbij voor misschien tijdens films voor nog net wat extra geluid.

Dit is iig een soundbar die ik eerst kan beluisteren voor ik hem koop.

De enigste twijfel is dan nog de hw k650 of de hw k 550. Volgens mij identiek alleen heeft de 650 WiFi, de vraag is is dat 100 euro waard en ga ik het gebruiken?

[ Voor 22% gewijzigd door Dirk0s op 01-12-2016 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wij kunnen niet beantwoorden voor jou of jij iets gaat gebruiken. Dat kun je alleen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Dat is zeker, maar bedoelde meer wat het nut is van WiFi op een soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 08:46
Dirk0s schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:01:
Dat is zeker, maar bedoelde meer wat het nut is van WiFi op een soundbar?
Waarschijnlijk voor internetradio/spotify?

Niet heel lastig te vinden:

SAMSUNG HW-K650 – FEATURES
Samsung packs numerous features into its slender frame, the highlight being Wi-Fi and multiroom functionality. Using the Multiroom App on your smartphone, you can send music to the HW-K650 from a wide range of streaming services, including Spotify, Tidal, Amazon Music, Samsung Milk Music, Deezer, 7digital, 8tracks, JUKE, Murfie, Napster, Qobuz and TuneIn radio. You can also stream songs from DLNA devices such as PCs and NAS drives. The system supports MP3, WMA, AAC, WAV, OGG, FLAC and ALAC.

http://www.trustedreviews.com/samsung-hw-k650-review

[ Voor 57% gewijzigd door Bartske op 01-12-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Je hebt op de 550 wel gewoon BT.
Daar kom je ook wel mee uit de voeten, denk ik, en scheelt je weer geld.

Ik weet niet wat MM vraagt, maar bij FOKA zit die op €280,- wellicht handig om te onthouden.

[ Voor 31% gewijzigd door NeutraleTeun op 01-12-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Via internet zijn ze inderdaad goedkoper, en met bluetooth kom je idd al een heel eind. ga hem zaterdag eens beluisteren of het me beetje bevalt.
Via amazon.de zelfs 239 Euro, weet alleen niet of dit beetje betrouwbaar is

Heb iig al gelezen dat de SWA 8000S speakers geen succes zijn dus dat gaat hem niet worden samen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dirk0s op 01-12-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Dirk0s schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:52:
Via internet zijn ze inderdaad goedkoper, en met bluetooth kom je idd al een heel eind. ga hem zaterdag eens beluisteren of het me beetje bevalt.
Via amazon.de zelfs 239 Euro, weet alleen niet of dit beetje betrouwbaar is

Heb iig al gelezen dat de SWA 8000S speakers geen succes zijn dus dat gaat hem niet worden samen.
Ik heb die SWA8000 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Zojuist dus mediamarkt geweest en meerdere soundbars getest. Ben voornamelijk voor de Samsung hw-k550 en de Sony HT-CT790 gegaan.
Moeilijk te luisteren omdat iedereen daar speakers aan het testen is.
Had wat test filmpjes gezocht op YouTube, moeilijk te vergelijken.

Weet niet of dit een goeie reden is maar heb ook een Sony tv en PlayStation, mijn gevoel zegt dat dit beter samenwerkt??
Ook heeft de Sony meer HDMI aansluitingen en een iets kleinere sub.

Wat betreft de looks is de Samsung ver nummer 1, vindt de Sony er niet heel mooi uitzien, maar dit moet niet een belangrijke reden zijn.

Iemand die me hier bij kan helpen qua specs miss

Prijs Samsung 270
Prijs Sony 350 na 50 cashback Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zet de specs naast elkaar, wat zie je zelf?
Zoals iemand hierboven al zei: er zit geen wereld van verschil in de setjes in deze range (qua geluid).

Sony op Sony op Sony is misschien leuk, maar alles moet het gewoon op alles doen.

Kies voor jezelf:
Kies je voor de looks, of kies je voor een extra feature (hdmi poort bv).

Astu
http://www.crutchfield.co...0-vs-Samsung-HW-K550.html

Ik zie in de specs toch wel vrij grote verschillen die voor mij doorslaggevend zouden zijn.

En niet om je keuzes af te kraken, maar allememachies, als ik de achterkant van die Samsung zie krijg ik gewoon de kriebels. Wat een kwaliteits-uitstraling :')

[ Voor 39% gewijzigd door NeutraleTeun op 02-12-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
NeutraleTeun schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:51:
Zet de specs naast elkaar, wat zie je zelf?
Zoals iemand hierboven al zei: er zit geen wereld van verschil in de setjes in deze range (qua geluid).

Sony op Sony op Sony is misschien leuk, maar alles moet het gewoon op alles doen.

Kies voor jezelf:
Kies je voor de looks, of kies je voor een extra feature (hdmi poort bv).

Astu
http://www.crutchfield.co...0-vs-Samsung-HW-K550.html

Ik zie in de specs toch wel vrij grote verschillen die voor mij doorslaggevend zouden zijn.

En niet om je keuzes af te kraken, maar allememachies, als ik de achterkant van die Samsung zie krijg ik gewoon de kriebels. Wat een kwaliteits-uitstraling :')
Ik snap dat je raar reageerd maar als je 0,0 verstand van audio hebt is het een moeilijke keuze.
Jij zou voor de Sony gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Raar reageren?
Ik druk op je knopjes zodat je zelf wat meer doet.
Ik geef je info waar je naar moet kijken (of inlezen).

Ik kan je ook aan je handje vasthouden en zeggen dat ik (tussen die 2) inderdaad voor de Sony zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Nogmaals, mijn kennis over audio producten is 0, voor mij zeggen die specs dus weinig, vandaar dat ik hoop dat mensen mij hierbij kunnen helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat willen we ook maar je doet zelf geen enkele moeite. Dit forum is bedoeld om mensen te helpen die ervaringen zoeken en advies nadat ze zelf op basis van specificaties al een lijstje van mogelijke opties hebben gemaakt.

Jij gooit steeds met nieuwe namen van soundbars zonder dat je zelf onderzoekt wat de specs en features zijn. Zo vraag je bijvoorbeeld wat het nut van wifi is. Dat kun je toch ook prima zelf opzoeken?

Wij gaan niet voor je kiezen, dat moet je zelf doen. Lees reviews over verschillende soundbars zodat je zelf uitvindt wat het beste bij je past. Dat is leuk en in mijn ogen ook van belang want je gaat een dure aankoop doen. Dan wil je gewoon het beste kopen.

Als je geen zin of tijd hebt om zelf op onderzoek uit te gaan kun je beter naar de winkel. Daar betaal je wat meer maar krijg je dan ook advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Duidelijk en logisch verhaal, maar je doet nu alsof ik achter mijn computer zit en alleen namen hier in gooi. Ik lees me eigen dood en wordt er zelf ook geïrriteerd van dat ik telkens weer iets anders zie wat me weer in twijfel brengt.

Ook nadat ik gister ben gaan luisteren is mijn keuze niet duidelijker geworden. Maar ik zal dit topic met rust laten en zelf me keuze gaan maken. Bedankt voor jullie hulp en tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Het komt inderdaad zo over. Ik denk dat het een verschil is tussen een kwantitatieve zoektocht (waarbij je zoekt naar soundbars in het algemeen; denk aan top-zoveel lijstjes) en kwalitatieve zoektocht (waarbij je probeert te achterhalen wat belangrijke aspecten zijn van soundbars). In het eerste geval heb je geen enkele leidraad en wordt je overspoeld door modellen. In het tweede geval verreik je je kennis en kun je uiteindelijk veel gerichter te werk gaan. Natuurlijk hoef je geen audioexpert te worden voordat je hier op tweakers hulp in schakelt, maar blijven zeggen dat je 0,0 verstand hebt van audio heeft een averechts effect. Zo is iedereen namelijk begonnen en toch kunnen wij je voorzien van relevante info, zonder werkzaam te zijn in de audio-industrie.

De relevante specs zijn verder niet zo moeilijk. Hoeveel hdmi aansluitingen, hoeveel kanalen (5.1, 7.1), wel of geen 4k ondersteuning, etc. het wijst voor zich. Specificaties geven je geen beeld van hoe de speaker klinkt of wat de prestaties zijn. Het geeft je wel een beeld van de mogelijkheden.

Dat je niet direct weet wat impedantie, vermogen en crossover betekend, ok, dat kan ik begrijpen, maar die informatie is in dit geval ook niet van belang.

De keuze die je zelf maakt is of de mogelijkheden en aansluitingen passen bij jouw eisen. Op die manier maak je een shortlist en daarmee ga je op zoek naar ervaringen van anderen of ga je zelf proberen ervaring op te doen om tot slot een eindkeuze te kunnen maken.

Verder kunnen deze topics je kennis mogelijk wat vergroten:
[FAQ] Audio
Het grote 'Soundbar' discussie topic

Bij google zoek je meestal het beste op engelse termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Ik ben me aan het inlezen, maar zoals eerder vermeld zal er weinig verschil in zitten. Kwestie van luisteren in de winkel en kijken naar de functies en opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
LA-384 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:37:

De relevante specs zijn verder niet zo moeilijk. Hoeveel hdmi aansluitingen, hoeveel kanalen (5.1, 7.1), wel of geen 4k ondersteuning, etc. het wijst voor zich. Specificaties geven je geen beeld van hoe de speaker klinkt of wat de prestaties zijn. Het geeft je wel een beeld van de mogelijkheden.
Dit.
Dat is alles wat je hoeft te vergelijken (en/of uiterlijk eventueel).
In de link die ik boven gaf staat alles netjes naast elkaar.

3 vs 1 HDMI poorten is iets wat je wel snapt toch. En alleen adhv dat gegeven is voor mij de keuze al makkelijk.
Bijkomend voordeel is dat de Sony (met meer ingangen) ook meer features heeft tov de Samsung (en straalt tevens meer kwaliteit uit).

Dus, koop die Sony ;)

(tenzij je nog andere opties of een lijstje hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Mijn lijstje blijft altijd groot ;-) en blijft uitbreiden omdat ik blijf lezen naar reviews, zo is er nu de soundplate bij gekomen van Sony ht xt3, alleen ook deze is nergens te beluisteren zoals de teufel en Yamaha. Nergens te vinden in winkel hier in de buurt.

En ik snap idd dat meer HDMI aansluitingen beter is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Ik weet en begrijp dat jullie geen inzicht hebben in wat de winkels gaan doen qua prijzen. Maar misschien dat jullie uit ervaringen iets kunnen vertellen:

Is het verstand om te wachten met kopen voor kerstaanbiedingen of zal er niet veel in aanbieding komen met dit soort spul?

Zag op hofma.nl dat hij nu korting heeft, denk alleen niet dat deze winkel mee telt voor mediamarkt laagste prijs garantie.

Koop hem namelijk liever bij MM ofzo ivm als er iets defect aan zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dan wacht tot jan/feb, zullen ze vast weer BTW-dagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
Dirk0s schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:10:
Mijn lijstje blijft altijd groot ;-) en blijft uitbreiden omdat ik blijf lezen naar reviews, zo is er nu de soundplate bij gekomen van Sony ht xt3, alleen ook deze is nergens te beluisteren zoals de teufel en Yamaha. Nergens te vinden in winkel hier in de buurt.

En ik snap idd dat meer HDMI aansluitingen beter is ;-)
dan zou ik naar de winkels in de buurt gaan, ga je daar alle product codes opschrijven met prijzen erbij.
thuis ga je dan de verschillende specificaties naast elkaar leggen, en streep je weg wat niet bij jou wensen en eisen passen.
zo maak je een short-list met de apparaten die bij jou in de buurt te koop zijn (wegens garantie zeg je in je vorige post)
daarna ga je nog eens naar de winkel en vragen of je het des betreffende model mag beluisteren. :) :)

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Nu kreeg ik via collega de tip over Canton DM55 of DM75, volgens eisa ook als beste soundbase gekozen in 2016-2017.

Volgens hem mooi geluid en bij na wat zoeken heb ik zelfs de DM75 goedkoper kunnen vinden dan de DM55.
Helaas wel minder opties dan de Sony HT-CT790.

Waarom ik nog steeds twijfel? Ik nog steeds niet zeker er van ben of een soundbar/base wel de juiste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ga aub naar die collega thuis, ga op de bank zitten, luister, ervaar en vorm je mening.

Bedenk wel dat een base iets minder praktisch is dan een bar. Mijn mening!

Aantal pagina's terug zei je nog dat een 5.1 geen optie was vanwege plaats en kabels etc.
Wat twijfel je nu dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Hij heeft hem zelf niet, maar heeft er ooit 1 gehoord en vond hij goed klinken.
Ik twijfel meer om welk type ik moet kopen, wil gewoon het beste voor het geld wat ik uitgeef, en vind het moeilijk te beluisteren in de winkel.
En door het vele lezen komen er telkens weer andere modellen naar boven die goed zijn in reviews.

Zo kwam ik ook deze tegen, wat in de review werd beschreven dat ze beter zijn dan welke soundbar ook in deze prijsklasse:
http://hificorner.nl/stre...JLny7DE3dACFUa6GwodS-IEQQ

alleen vraag ik me dan af of de aansluiting via optical goed gaat werken samen met mijn ps4 e.d.
en ga je niet iets van bass missen?

[ Voor 55% gewijzigd door Dirk0s op 05-12-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Als de review dat zegt, dan zou ik die kopen.
Review zegt ook dat je er gewoon een bass aan kunt koppelen mocht je meer bass willen.

PS4 zit toch aangesloten op je TV? Dus ik snap het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Dat snap ik, maar lees ook veel verhalen dat het via optical kabel allemaal net wat minder goed werkt vandaar dat ik het vroeg.

Wat zou jij nu kopen voor een budget van ongeveer 350 euro ToyotaMR2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Kan ik je geen antwoord op geven. Zou ik eerst een weekje voor moeten lezen en vergelijken.

In ieder geval geen 5.1 set;
Geen Samsung;
Geen soundbase;
Wel een losse sub;
Iets met genoeg HDMI-aansluitingen, en WIFI/BT-mogelijkheid.

Misschien, mij kennende, dat ik het dus echt goed wil... Wellicht een lager budget kiezen (mocht ik nu perse extra geluid willen) en doosparen voor iets beters.

(Want zo zou ik het doen, op een rij zetten wat ik wil/zoek, en daarna pas de selectie maken. Als je al eisen hebt zullen er al genoeg afvallen.)

[ Voor 19% gewijzigd door NeutraleTeun op 05-12-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Maar het is niet dat ik door moet sparen voor meer budget, ik zou best iets duurders kunnen kopen nu al, alleen voor mij is het niet zo groot issue dat hele surround set gebeuren.
Ik merk gewoon dat er in mijn nieuwe tv wat minder geluid uitkomt dan mijn LCD hier voor, dus ben ik gaan kijken en zelfs mijn budget al verhoogd.
350-400 uiterlijk is gewoon mijn max voor dit, alleen wil ik dan dus wel het beste mogelijk voor dit bedrag, vandaar de vele twijfels

Maar jij zegt iets met genoeg HDMI aansluitingen, dan vallen die Q acoustics BT3 al af? Ben er nu even over aan het lezen maar meerdere zeggen dat het beter is dan elke soundbar in deze prijsklasse qua geluid.
Zelfs op tweakers staat er een review.

[ Voor 19% gewijzigd door Dirk0s op 05-12-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Voor mij ja.
Maar als jij tevreden bent met de looks, de specs, de reviews en de prijs dan is het toch OK?

Vraag 10 anderen hier en ze zullen met 10 andere opties komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Is ook wel logisch ja, blijf het gewoon moeilijk vinden, aangezien het luisteren in de winkel me al geen duidelijkere keuze gaf maakt het me dat alleen maar moeilijker. Vandaar dat ik hoopte hier wat te kunnen inwinnen.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar die 2 speakers van Q acoustics, heb een tv met 4 hdmi aansluitingen, dus als het via optical gewoon goed werkt dan zie ik niet in waarom ik hdmi aansluitingen nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Koop ze gewoon, test ze en als het niks is stuur je ze terug. Dat werkt in jouw geval het beste want morgen vind je weer wat anders en twijfel je opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat laatste ja, het eerste ben ik niet zo'n voorstander van.

Ik snap dat je dat recht hebt als je een online aankoop doet, maar waarom moet ik genoeg nemen met een geopend en gebruikt product alleen maar omdat de persoon ervoor niet een keuze kan maken.

Een ongeopende doos, alles netjes op de juiste plek, geen gescheurde plastic, sommige dingen nog geseald, zelf het plastic van de knopjes/frame aftrekken.
Noem me een autist of een gek, maar daar haal ik ook deels mijn voldoening uit.
Vooral als iets genoeg geld heeft gekost.

[ Voor 35% gewijzigd door NeutraleTeun op 05-12-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Maar vinden jullie de Q acoustics BT3 speakers een goede keuze door aan te sluiten via optische kabel?
Of zouden jullie dan nog steeds voor de Sony gaan met 4 HDMI aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Dirk0s schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:07:
Maar vinden jullie de Q acoustics BT3 speakers een goede keuze door aan te sluiten via optische kabel?
Of zouden jullie dan nog steeds voor de Sony gaan met 4 HDMI aansluitingen?
Ik zou voor de Q acoustics BT3 gaan.

Poll: Welke soundset
Q acoustics BT3 via optische kabel
de Sony gaan met 4 HDMI aansluitingen
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=397963&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 40% gewijzigd door JackBol op 05-12-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Jammer dat er genoeg engelse sites zijn die ze verkopen voor een veel mooier bedrag dan hier, alleen ze versturen allen niet buiten UK. En dat anno 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Dirk0s schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:13:
Jammer dat er genoeg engelse sites zijn die ze verkopen voor een veel mooier bedrag dan hier, alleen ze versturen allen niet buiten UK. En dat anno 2016.
Vor €351 heb je ze in NL.

UK £199.00 (=€235)
+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bWUaJvQ.png

Nog altijd goedkoper dan in NL: €399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Moet er dan niet nog BTW betaald worden? Ben er niet echt mee bekend. Indien ja, stuur dan de aankoopbon per post naar je thuisadres, evt in de lege doos van het apparaat. De speakers neem je dan mee als handbagage. Als je er een opmerking over krijgt zeg je dat je ze reeds in bezit had en dat je ze aan een vriend in Engeland wilde laten luisteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

LA-384 schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:29:
Moet er dan niet nog BTW betaald worden? Ben er niet echt mee bekend. Indien ja, stuur dan de aankoopbon per post naar je thuisadres, evt in de lege doos van het apparaat. De speakers neem je dan mee als handbagage. Als je er een opmerking over krijgt zeg je dat je ze reeds in bezit had en dat je ze aan een vriend in Engeland wilde laten luisteren :+
Totdat de brexit een feit is, hebben we nog steeds vrij verkeer van goederen :)

• NeutraleTeun
En, wat is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NouNee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 14:25
Ben ook benieuwd, wil ook een soundbar kopen met wifi en twijfelde ook haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Sorry dat ik niks meer heb laten weten, ik heb gekozen voor de speakerset van q acoustics. Klinkt perfect, ben er blij mee.

Uiteindelijk voor deze gekozen omdat ik een tv heb met vrij lage pootjes, dus kwam de soundbar kwam voor het beeld.
Pagina: 1