Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 16:26
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone, waarmee ik weer wat jaartjes door kan gaan..

Wat is je budget?
500-800 euro, maar ligt aan de situatie

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Webbrowsen, muziek afspelen, youtube filmpjes kijken, hier en daar eens een game spelen, appicaties gebruiken (facebook, ns, snapchat, etc.).

Ik heb daarnaast ook een iPad mini, maar deze heeft helaas niet al te veel opslag.

Ik verwacht van het toestel dat deze al mijn opdrachten uitvoert zonder haperingen, dat de accu ruim een dag meegaat (nu een Galaxy S4 mini dat met geluk 6 uurtjes haalt).

Wat ik ook belangrijk vind, naast de accuduur en performance, dat ik het liefst ook updates blijf krijgen (Android updates en/of beveiliingsupdates) en dat het toestel goed kwaliteit muziek kan afspelen over mijn koptelefoon.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit momenteel te kijken naar de Google Pixel XL, OnePlus 3T en Huawei Mate 9. Alleen ik kan moeilijk tussen deze kiezen, aangezien ze alle drie erg goed zijn. Dus ik ben benieuwd wat de meningen zijn over deze toestellen.

Ik heb ook gekeken naar de Samsung (S7, S7 Edge), maar ik was nooit echt tevreden met hun TouchWiz en ik vind hem wat gewoontjes (iedereen heeft ze)..

Samenvatting
Smartphone, waarmee ik jaren mee verder kan met de volgende eigenschappen:
  • Uitstekende performance
  • Goede accuduur
  • Regelmatige updates (Android en beveiligingsupdates)
  • Afspelen van muziek over koptelefoon van geode kwaliteit
  • Mooi groot scherm
  • Camera niet zo belangrijk, maar wel leuk om een geode te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

HTC 10, allround topper en nu voor iets meer dan 500,- te vinden. Zit een vrij kale Android op, updates altijd snel en trouw. Verder dezelfde camera als de S7 die super goed is en er zijn geen minpunten behalve dat die niet waterdicht is maar daar zou ik het niet op laten lopen.

Snapdragon 820 en een speciale geluidschip.

Vandaag is Black Friday, dus pak je kans. Vergeet cashbackxl.nl of mijnkorting.nl niet voor extra korting, afhankelijk van waar je hem koopt 8)

[ Voor 24% gewijzigd door NeoMe op 25-11-2016 08:43 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien je geen gekke / vreemde eisen heb, zou ik gewoon lekker gaan voor de OnePlus 3T. Toestel voldoet aan al je eisen, is vlug snel en updates komen met de regelmaat van de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
NeoMe schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:40:
HTC 10, allround topper en nu voor iets meer dan 500,- te vinden. Zit een vrij kale Android op, updates altijd snel en trouw. Verder dezelfde camera als de S7 die super goed is en er zijn geen minpunten behalve dat die niet waterdicht is maar daar zou ik het niet op laten lopen.

Snapdragon 820 en een speciale geluidschip.

Vandaag is Black Friday, dus pak je kans. Vergeet cashbackxl.nl of mijnkorting.nl niet voor extra korting, afhankelijk van waar je hem koopt 8)
HTC 10 had ik niet meegenomen in mijn vergelijking bedankt. Vroeger vele HTC's gehad en bijna nooit problemen. Ik zit alleen een beetje met de accu van 3000mAh, ik weet niet of deze het lang volhoudt.
rens-br schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:45:
Aangezien je geen gekke / vreemde eisen heb, zou ik gewoon lekker gaan voor de OnePlus 3T. Toestel voldoet aan al je eisen, is vlug snel en updates komen met de regelmaat van de klok.
Hoe zit het bij de OnePlus als het gaat om geluidskwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
evildeeds schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:49:
[...]
Hoe zit het bij de OnePlus als het gaat om geluidskwaliteit?
Daar durf ik eerlijk gezegd niks over te zeggen. Je zou even in [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie en [OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2 kunnen kijken wat mensen erover te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
Ik zie dat zowel de Huawei als de HTC een LCD hebben en de OnePlus en Google een Amoled. Ik hoor vaak dat Amoled een stuk mooier is in het weergeven van kleuren. Is dit ook zo of is dit in de praktijk bijna niet van elkaar te onderscheiden?

Ook zie ik dat de OnePlus en Huawei beide enkel een FHD scherm hebben.

Ondanks ik dol ben op HTC denk ik toch dat deze dan afvalt, omdat deze op bijna alle punten achterloopt op de andere kandidaten:
- Performance (SD820 t.o.v. SD821 en K960)
- Kleinste scherm
- Kleinste accu
- Prijs (OnePlus is goedkoper)

[ Voor 7% gewijzigd door evildeeds op 25-11-2016 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 21:34
Bij de Oneplus 3 zat de geluidskwaliteit van 3,5mm ingang wel goed. Bij de OP3T hardwarematig ook, al blijft het een beetje vaag. Bij Pocketnow zeggen ze er het een en ander over. Oordeel zelf: YouTube: OnePlus 3T Real Audio Review: One step forward, one step sideways?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Ik zou als je het er voor over hebt voor de Pixel XL gaan. Daarmee streep je het meest van je vereisten af denk ik zo, dat kost natuurlijk ook wel wat. Verder denk ik dat je bij de Huawei goed in het achterhoofd moet houden dat je met EMUI zit, hun schil over Android die behoorlijk zwaar is, wat er ook voor zorgt dat je waarschijnlijk langer moet wachten op updates.

Kleine update: denk dat je que performance tussen de SD821 en SD820 niet veel verschil zult merken en HTC is wat beter met updates verstrekken dan OnePlus, dus mocht je nog voor een goedkoper toestel gaan zou ik zeker aanraden wat reviews te kijken of te lezen over de HTC want dat is een zeer goed toestel.

[ Voor 29% gewijzigd door Verona27 op 25-11-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
BasRB schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:25:
Bij de Oneplus 3 zat de geluidskwaliteit van 3,5mm ingang wel goed. Bij de OP3T hardwarematig ook, al blijft het een beetje vaag. Bij Pocketnow zeggen ze er het een en ander over. Oordeel zelf: YouTube: OnePlus 3T Real Audio Review: One step forward, one step sideways?
Verona27 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:16:
Ik zou als je het er voor over hebt voor de Pixel XL gaan. Daarmee streep je het meest van je vereisten af denk ik zo, dat kost natuurlijk ook wel wat. Verder denk ik dat je bij de Huawei goed in het achterhoofd moet houden dat je met EMUI zit, hun schil over Android die behoorlijk zwaar is, wat er ook voor zorgt dat je waarschijnlijk langer moet wachten op updates.

Kleine update: denk dat je que performance tussen de SD821 en SD820 niet veel verschil zult merken en HTC is wat beter met updates verstrekken dan OnePlus, dus mocht je nog voor een goedkoper toestel gaan zou ik zeker aanraden wat reviews te kijken of te lezen over de HTC want dat is een zeer goed toestel.
Bedankt beide. Ik zal het filmpje in de post bekijken wanneer ik thuis ben. Ik zit nog aardig te dim dammen over welk toestel het beste voor mij is.

En ik dacht dat juist de OnePlus erg goed is als het gaat om updates, omdat het bijna puur Android is? Ik vind het dan raar dat juist HTC sneller is met hun Sense skin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Heb je wel eens filmpjes bekeken over de HTC 10 want ik heb het idee dat je de skin van HTC niet helemaal juist voor ogen hebt. Verder is een groot probleem van OnePlus dat ze nu zo vaak telefoons uitbrengen dat software support een bottleneck vormt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
Verona27 schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:17:
Heb je wel eens filmpjes bekeken over de HTC 10 want ik heb het idee dat je de skin van HTC niet helemaal juist voor ogen hebt. Verder is een groot probleem van OnePlus dat ze nu zo vaak telefoons uitbrengen dat software support een bottleneck vormt.
Software support was heel slecht, zeker met de Oneplus X en 2. Echter is dit met de Oneplus 3 heel erg veranderd, het lijkt er ook op dat ze hier een streep achter zetten omdat vrijwel alle toestellen van Oneplus Nougat krijgen behalve de Oneplus One. Het voordeel van de Oneplus 3(t) is dat hij bijna hetzelfde bied als de Pixel varianten. Nu is het maar de vraag waar jij je geld voor neer wilt leggen. Ik heb zelf de Oneplus 3 en ben er erg tevreden over.

Als software eens eis is zou ik geen toestel van €800 nemen dan kan je beter nu bijvoorbeeld de Oneplus halen en over 2 jaar een ander. Want software support blijft gokken op Android, mijn ouders hun Pc van 6 jaar draait zelfs nog Windows 10..

[ Voor 13% gewijzigd door Puddi Puddin op 28-11-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
Verona27 schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:17:
Misschien is Sense ondertussen veel veranderd, maar ik weet met mijn oude HTC's met Sense het altijd erg lang duurde als het ging op updates.
Puddi Puddin schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:33:
[...]

Software support was heel slecht, zeker met de Oneplus X en 2. Echter is dit met de Oneplus 3 heel erg veranderd, het lijkt er ook op dat ze hier een streep achter zetten omdat vrijwel alle toestellen van Oneplus Nougat krijgen behalve de Oneplus One. Het voordeel van de Oneplus 3(t) is dat hij bijna hetzelfde bied als de Pixel varianten. Nu is het maar de vraag waar jij je geld voor neer wilt leggen. Ik heb zelf de Oneplus 3 en ben er erg tevreden over.

Als software eens eis is zou ik geen toestel van €800 nemen dan kan je beter nu bijvoorbeeld de Oneplus halen en over 2 jaar een ander. Want software support blijft gokken op Android, mijn ouders hun Pc van 6 jaar draait zelfs nog Windows 10..
Dat is waar ik bang voor ben. Vaak worden smartphones al binnen 2 jaar afgeschreven als het gaat om software updates, ik neem aan dat de Pixel XL een uitzondering is, aangezien deze van Google zelf is. Maar toch ben ik daar niet helemaal zeker over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
evildeeds schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:38:
[...]

[...]

Dat is waar ik bang voor ben. Vaak worden smartphones al binnen 2 jaar afgeschreven als het gaat om software updates, ik neem aan dat de Pixel XL een uitzondering is, aangezien deze van Google zelf is. Maar toch ben ik daar niet helemaal zeker over.
Google doet het over het algemeen wat beter, het is en blijft een gok met Android op dit punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evildeeds
Bedankt iedereen voor de input. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de OnePlus 3T, 128GB variant.
  • Pixel XL vond ik toch wel erg prijzig
  • Huawei toch niet gedaan vanwege de skin, die mij totaal niet aanspreekt.
  • HTC een wat kleiner scherm en iets verouderde hardware.
Nu alleen wachten tot het toestel arriveert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Prima keus, zeker dikke bang for the buck toestel en gewoon Europees dus ga je zeker plezier aan beleven.

Ik heb een Xiaomi Mi5s besteld, maar als die niet bevalt ga ik ook voor de 3T.

[ Voor 28% gewijzigd door NeoMe op 02-12-2016 09:49 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
evildeeds schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:44:
Bedankt iedereen voor de input. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de OnePlus 3T, 128GB variant.
  • Pixel XL vond ik toch wel erg prijzig
  • Huawei toch niet gedaan vanwege de skin, die mij totaal niet aanspreekt.
  • HTC een wat kleiner scherm en iets verouderde hardware.
Nu alleen wachten tot het toestel arriveert.
Veel plezier haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:48
Ik zit nu ook te zoeken en kan me ergens wel vinden in jouw keuze. Oneplus 3T biedt eigenlijk volgens alle reviews de beste prijs/kwaliteit verhouding. Nadeel is dat de levertijd momenteel zo lang is en mijn huidige telefoon (HTC One M8) heeft nogal kuren.

Daarom maar gaan zoeken, waarbij ik vooral de volgende eisen heb: regelmatige en langdurige security updates, goede camera, minimaal 128GB geheugen of minimaal 32GB + SD (liefst adoptable), liefst 5.5" scherm in compacte body, geen al te grote verkrachting van stock Android.

Ik heb de volgende toestellen overwogen:

iPhone 7 Plus 128GB: lange updates, dual camera met soort van zoom. Maar: ontzettend duur, grote body voor maat scherm, ik heb nog niets (kabeltjes ed) van Apple. Valt af

Google Pixel XL 128GB: Android van de bron, 3 jaar updates, goede camera. Maar: duur, niet kapot van het ontwerp. Valt af

Oneplus 3T: zie boven. Misschien nog steeds een optie als ik het kan rekken...

HTC 10: Mooi, camera, geluid. Maar: onduidelijk hoe lang security updates worden verstrekt. Huidige One M8 is nu iets van 31 maanden oud, maar laatste security patch is van december 2015. Oftewel nog niet eens twee jaar patches gekregen voor een flagship. Twijfel

Axon 7: 64GB, goede specs, zeer goed geluid met luide stereo speakers, camera OK in daglicht, zeer goed geprijsd. Ook officieel geleverd in Europa, dus garantie geregeld. Maar: camera slecht bij weinig licht, onduidelijk wat het update beleid is op langere termijn. De Global versie loopt kennelijk achter op de US versie. Twijfel

Blackberry DTEK60: specs, patches, security, OK camera, verrassend voordelig geprijsd. Maar: nog geen track record voor lengte update periode. Wilden daar ook geen duidelijkheid over geven. Telefoon is ook helemaal locked down, dus custom ROMs zullen er niet komen. Twijfel

Galaxy S7 Edge: overall benoemd als beste high end telefoon, beste camera, SD-kaart, mooi ontwerp en waterdicht. Geen harde termijn voor updates, maar bijv. de S5 is gewoon helemaal bij met patches (zo hoort dat dus HTC...). Samsung zal niet snel omvallen, dus support lijkt robuust. TouchWiz lijkt ook niet meer zo bloated als voorheen. Maar: stuk duurder dan Oneplus of Axon. Ik kan echter mijn abonnement openbreken en verlengen, dan kost hij €480, wat vergelijkbaar is. Denk dat dit hem wordt...
Pagina: 1