Negatieve feedback geven?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:20

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Het volgende is het geval;

Tweaker X neemt contact met mij op en vraagt of hij een laptop een dezer dagen op kan komen halen. Er wordt meteen gevraagd wanneer dit gelegen komt. Adres gegevens worden tijdens de berichten hierna uitgewisseld, op verzoek van Tweaker X. Uiteindelijk komt het toch niet gelegen langs te komen en vraagt hij te verzenden. Nadat ik deze gegevens door heb gegeven krijg ik reactie dat hij toch geen interesse heeft (hij heeft zich bedacht). Ik geef hem hierop aan dat dit een negatieve feedback zal betekenen, we hebben immers 2 maal een deal gehad (1. Over het ophalen, 2. Over het verzenden).

Hierop geeft hij aan dat veranderen van gedachten moet kunnen en dreigt met een negatieve feedback terug (=wraakfeedback). Kort daarna begint hij over een onderzoek naar fraude, waardoor verschillende zaken 'nagegaan' moeten worden. Verdere uitleg wil hij op verzoek niet geven...

Mijn vragen:
- Mag ik feedback geven? --> Zo ja, hoe dan met de wraakfeedback die ongetwijfeld terug komt.
- Ik heb het vermoeden dat hij de laptop nooit wilde kopen, maar vanaf het begin af aan mijn gegevens wilde hebben. Niet dat ik op dat gebied iets te verbergen heb, maar toch. Wat moet ik hier mee?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Beste antwoord (via Detmer op 23-11-2016 12:09)

Verwijderd

RobIII schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:39:
[...]

Allereerst: ik ben geen V&A crew dus wacht even een wat "officiëler" antwoord af. Ik reageer alleen even om (onnodige) escalatie te (trachten) voorkomen.

- Geen transactie = geen feedback, en dat geldt vice versa ook; "wraakfeedback" of überhaupt feedback zonder transactie is dus no go.
- Wat zou je er mee moeten dan? Je kunt die gegevens niet "terugnemen". Dat "kwaad" (mind the quotes) is al geschied.

Dit alles, nogmaals, als voorlopig antwoord.
Nee. Geen overeenkomst of concrete poging daartoe is geen feedback. Hier is een overeenkomst tot stand gekomen. TS kan die overeenkomst zelfs bij wet afdwingen. Dat mensen zich er vaak niet van bewust zijn doet er niet aan af.

In dit geval kan TS dus een beoordeling plaatsen. Wraakreview van tegenpartij zal worden verwijderd met uitleg.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Detmer schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:20:
- Mag ik feedback geven? --> Zo ja, hoe dan met de wraakfeedback die ongetwijfeld terug komt.
- Ik heb het vermoeden dat hij de laptop nooit wilde kopen, maar vanaf het begin af aan mijn gegevens wilde hebben. Niet dat ik op dat gebied iets te verbergen heb, maar toch. Wat moet ik hier mee?
Allereerst: ik ben geen V&A crew dus wacht even een wat "officiëler" antwoord af. Ik reageer alleen even om (onnodige) escalatie te (trachten) voorkomen.

- Geen transactie = geen feedback, en dat geldt vice versa ook; "wraakfeedback" of überhaupt feedback zonder transactie is dus no go.
- Wat zou je er mee moeten dan? Je kunt die gegevens niet "terugnemen". Dat "kwaad" (mind the quotes) is al geschied.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
[...]

Ik dacht dat bij een reële poging tot transactie ook feedback gegeven mocht worden? Zie bijvoorbeeld het bericht van Ragdoll in dit topic: Wijziging User Review - [Ramoonster] [lorre128c] of dat van Microkid in: Wijziging User Review - repelsteeltje83

[ Voor 7% gewijzigd door Detmer op 21-11-2016 19:48 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Detmer schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:46:
[...]

Ik dacht dat bij een reële poging tot transactie ook feedback gegeven mocht worden? Zie bijvoorbeeld het bericht van Ragdoll in dit topic: Wijziging User Review - [Ramoonster] [lorre128c] of dat van Microkid in: Wijziging User Review - repelsteeltje83
Dit inderdaad. Zoveel voorbeelden hiervan ook. Er hoeft geen geld en geen product van eigenaar gewisseld te zijn, het akkoord is bepalend.

Wellicht kan een V&A mod wat dokter Rob zei herformuleren/nuanceren om verwarring te voorkomen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee. Geen overeenkomst of concrete poging daartoe is geen feedback. Hier is een overeenkomst tot stand gekomen. TS kan die overeenkomst zelfs bij wet afdwingen. Dat mensen zich er vaak niet van bewust zijn doet er niet aan af.

In dit geval kan TS dus een beoordeling plaatsen. Wraakreview van tegenpartij zal worden verwijderd met uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:17:
Nee. Geen overeenkomst of concrete poging daartoe is geen feedback.
Excuus; dat wist ik niet (en kon ik ook zo snel nergens vinden). Mea culpa.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft niks :)

Wellicht bedoelen we ook hetzelfde, maar een overeenkomst voelt iets anders dan transactie. De overeenkomst is puur aanbod en acceptatie en kan heel simpel tot stand komen. De transactie voelt meer aan als het uitwisselen (het moment van uitvoering van de overeenkomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
En de feedback is binnen: Verwijderen feedback [Detmer] [Janjasu] :( ...

Pagina: 1