Hallo, heel goed nieuws uiteraard. Heel blij mee. Vooral omdat het al een paar keer mis is gegaan. Maar goed, en nu? Nu komen er dus nieuwsgierige handjes in de toekomst. Hoe gaan jullie hier mee om? Ik had er geen last van vroeger schijnbaar want mij pa zijn hifi was heilig en bleef iedereen van af. Ik heb op dit moment Rogers monitors op stands die blijven staan als je er van af blijft. Je kunt ze makkelijk omduwen. Moet ik aan de zuilen speakers of is dit ook niet heel veel stabieler? Ik vind zuilen ook mooi maar ik heb niet echt de ruimte en dan komen ze niet tot hun recht. Ook moet ik dan een zwaardere versterker. Hoe gaat dit bij jullie? Mvg.
Haha, leuke vraag. Ik heb ervaring met heel veel grijpgrage handjes (mijn vrouw is gastouder, dus steeds wisselende handjes)
Wij hadden kleine speakers aan de muur hangen, maar de draad kwam van de plint omhoog. Dat was niet handig, is maar een keer fout gegaan in vele jaren maar toch. Nu kleine zuiltjes staan van Klipsch (beter geluid) maar vooral nergens meer last van, al zal je de draden netjes op moeten bergen.
De versterker zelf staat veilig, daarvoor heb ik een meubel op maat laten maken met een breed laag gedeelte voor de TV (voldoende diep dus daar blijven ze ook af) en een hoog gedeelte (+-1,50) met het bovenste vak van achter open (draden en ventilatie) Bovendien heb ik de zijwand van het hoge deel aan de zichthoek 5cm dieper laten maken zodat alle draden uit het zicht zijn.
De deurtjes onder in de kasten werken met een klik systeem (greeploos) dus daar ook niets dat ze vast kunnen pakken. Maar het allerbelangrijkste, is een goede opvoeding..... Succes, en veel plezier met de kleine vast, geniet er vooral van, voor je het weet zijn ze groot....
Wij hadden kleine speakers aan de muur hangen, maar de draad kwam van de plint omhoog. Dat was niet handig, is maar een keer fout gegaan in vele jaren maar toch. Nu kleine zuiltjes staan van Klipsch (beter geluid) maar vooral nergens meer last van, al zal je de draden netjes op moeten bergen.
De versterker zelf staat veilig, daarvoor heb ik een meubel op maat laten maken met een breed laag gedeelte voor de TV (voldoende diep dus daar blijven ze ook af) en een hoog gedeelte (+-1,50) met het bovenste vak van achter open (draden en ventilatie) Bovendien heb ik de zijwand van het hoge deel aan de zichthoek 5cm dieper laten maken zodat alle draden uit het zicht zijn.
De deurtjes onder in de kasten werken met een klik systeem (greeploos) dus daar ook niets dat ze vast kunnen pakken. Maar het allerbelangrijkste, is een goede opvoeding..... Succes, en veel plezier met de kleine vast, geniet er vooral van, voor je het weet zijn ze groot....
Wat is makkelijk omduwen? Vergeet niet dat een baby erg weinig kracht heeft. Wellicht kan je met wat simpele oplossingen er voor zorgen dat het een stuk steviger blijft staan? Of er wat voorwerpen voor zetten zodat een baby niet in de buurt komt.
Het belangrijkste is zorgen dat alles waar stroom doorheen gaat niet binnen handbereik is en een baby er dus niet mee kan spelen.
Je hebt bijvoorbeeld die Pritt Posterbuddies, daarmee kan je voorwerpen ook vastplakken aan de ondergrond zodat ze minder snel omgeduwd worden.
Het belangrijkste is zorgen dat alles waar stroom doorheen gaat niet binnen handbereik is en een baby er dus niet mee kan spelen.
Je hebt bijvoorbeeld die Pritt Posterbuddies, daarmee kan je voorwerpen ook vastplakken aan de ondergrond zodat ze minder snel omgeduwd worden.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
NOFI maar een ouderwets tikje op de tengels zorgt er toch wel voor dat baby 1, 2 en 3 leren dat ze niet aan de spullen mogen zitten?
En ik mag aannemen dat, totdat de kinderen zelfstandig kunnen lopen (en zelfs daarna) dat er gewoon ouderlijk toezicht is om een correcte opvoeding te realiseren?
En ik mag aannemen dat, totdat de kinderen zelfstandig kunnen lopen (en zelfs daarna) dat er gewoon ouderlijk toezicht is om een correcte opvoeding te realiseren?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ja, het valt om in een huis met kinderen. Ja, je moet de subwoofer een keer (of vaker) open schroeven om het speelgoed eruit te halen. Ja, knopjes zijn interessant. Nee, je hoeft waarschijnlijk niet een boterham met pindakaas uit je optische media speler te frutten.
Zet die dingen enigszins stabiel uit het loop/kruip/speelpad en reserveer alvast een budget om wat nieuws te kopen over een jaar of 12. Als het van een keer vallen meteen al stuk is dan is het geen goed spul.
Zet die dingen enigszins stabiel uit het loop/kruip/speelpad en reserveer alvast een budget om wat nieuws te kopen over een jaar of 12. Als het van een keer vallen meteen al stuk is dan is het geen goed spul.
Ha! herkenbaarRukapul schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:07:
Ja, je moet de subwoofer een keer (of vaker) open schroeven om het speelgoed eruit te halen
Het gat in een subwoofer is net groot genoeg voor een blokje of speelgoedautootje, maar klein genoeg dat je als volwassene je hand er niet in krijgt. En dan van het ene op het andere moment erachter komen dat je subwoofer voor geen meter meer klinkt. Hopeloos zo'n superzware kist met het gat omlaag provisorisch op en neer schudden om het na 20 minuten op te geven en het ding maar uit elkaar te schroeven. The good old times
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
We hebben een redelijk kostbaar kunstwerk (ooit gekregen toen we gingen trouwen) waar 2 speelgoedautootjes muurvast in zitten. Je ziet het eigenlijk niet maar ik denk niet dat ze er ooit nog uitkomen.DexterDee schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:13:
[...]
Ha! herkenbaar
Het gat in een subwoofer is net groot genoeg voor een blokje of speelgoedautootje, maar klein genoeg dat je als volwassene je hand er niet in krijgt. En dan van het ene op het andere moment erachter komen dat je subwoofer voor geen meter meer klinkt. Hopeloos zo'n superzware kist met het gat omlaag provisorisch op en neer schudden om het na 20 minuten op te geven en het ding maar uit elkaar te schroeven. The good old times
This too shall pass
Whut? Een van m'n B&W's is een keer van z'n stand gedonderd (door een kat), maar ik kan je vertellen dat ze dat niet leuk vinden. Gelukkig was er alleen een tweeter gesneuveld.Rukapul schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:07:
Als het van een keer vallen meteen al stuk is dan is het geen goed spul.
M'n kids zijn nu resp. 7 en 4, maar die hebben eigenlijk nog nooit iets uitgehaald. Al moet ik zeggen dat ik tegenwoordig wel vloerstaande speakers heb.
Ik kan er dan wellicht niet mee eten, maar auto's en Duplo uit het gat halen met eetstokjes is dan weer wel mijn dingRukapul schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:07:
Ja, het valt om in een huis met kinderen. Ja, je moet de subwoofer een keer (of vaker) open schroeven om het speelgoed eruit te halen. Ja, knopjes zijn interessant. Nee, je hoeft waarschijnlijk niet een boterham met pindakaas uit je optische media speler te frutten.
Een tik op de tengels is inderdaad ouderwets en valt wat mij betreft niet onder een 'correcte opvoeding'.MAX3400 schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:49:
NOFI maar een ouderwets tikje op de tengels zorgt er toch wel voor dat baby 1, 2 en 3 leren dat ze niet aan de spullen mogen zitten?
Om on topic te blijven. Kinderen zijn nieuwsgierig en op onderzoek uit dus ze zullen alles willen proberen. Als ze hun gewicht ergens tegenaan gooien dan valt het wel om. En mijn zoontje heeft al een keer een kastje omgetrokken toen hij 1 was dus een zuil of stand krijgen ze dan ook wel om.
Nee dus, baby's hebben niet al zodanig ontwikkelde hersens dat ze oorzaak en gevolg snappen en verbanden gaan leggen. Op de vingers tikken zal dus niks uithalen. Wat jij voorstelt gaat pas vanaf het begin van de peutertijd werken.... en is inderdaad wel erg ouderwets.MAX3400 schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:49:
Haha, nee. Zo werkt het echt niet. Oorzaak (ergens aanzitten) en gevolg (tikje op de tengels) zijn ze echt nog niet bewust van en is dus nutteloos. Dat duurt al snel een jaar of drie.MAX3400 schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:49:
Pas vanaf twee jaar beginnen ze "regels" te snappen. Dan nog zullen ze die regelmatig overtreden om grenzen te vinden. Ook gelden die regels niet meer wanneer ze de ouder niet meer kunnen zien, omdat ze daarmee geassocieerd zijn.
Je kan echt niet 100% van de tijd je kinderen in de gaten houden, zeker niet wanneer je alleen met één of meer kinderen bent. Technisch kan het misschien, maar je neemt echt niet de kleine mee elke keer dat je moet plassen of wat in de keuken wil inschenken voor jezelf of de kleine.En ik mag aannemen dat, totdat de kinderen zelfstandig kunnen lopen (en zelfs daarna) dat er gewoon ouderlijk toezicht is om een correcte opvoeding te realiseren?
[ Voor 11% gewijzigd door Standeman op 21-11-2016 09:37 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Lang leve de VCR, daar hebben wij nog wel eens auto's uit gevist, de sub staat ergens waar deze niet bereikt kan worden....
Je mag het proberen, maar in mijn ervaring heb je heel wat meer nodig om de nieuwsgierigheid van een klein kind te onderdrukken (daar gaat het over; niet per se die receiver zelf -- zelfs als je je kind een tik op de vingers geeft omdat ie aan je receiver zit, dan moet je 'm ook een tik op de vingers geven als ie aan je sub zit, en opnieuw als ie toch weer aan je receiver zitMAX3400 schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:49:
[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 21-11-2016 09:43 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Eerste maand of 9 heb je nergens last van. Ligt de baby op zijn of haar rug/buik.
En als ze makkelijk omliggen moet je wellicht aan borgen denken, want een box van een paar kg op je kind is erger voor je kind dan voor je boxen.
Denk dat je meer bang voor de peuter / kleutertijd moet zijn. Dan kunnen ze rennen en gooien met ballen in het huis.
En als ze makkelijk omliggen moet je wellicht aan borgen denken, want een box van een paar kg op je kind is erger voor je kind dan voor je boxen.
Denk dat je meer bang voor de peuter / kleutertijd moet zijn. Dan kunnen ze rennen en gooien met ballen in het huis.
Ten eerste: Gefeliciteerd!!
Ten tweede: Je hebt nog even. De eerste 6 maanden tot jaar zijn ze nog niet zo mobiel dat ze overal aan gaan zitten en kun je nog bedenken wat je gaat doen.
Zelf heb ik besloten om zaken te laten voor wat het is. Er gaat sowieso wel iets sneuevelen, maar je kunt niet vooraf je hele huis gaan verbouwen omdat je een kind krijgt. Uiteindelijk pas ik wel wat aan op basis van ervaring, maar ik laat mn zuilen en rears op stands gewoon even voor wat het is. Omduwen is wel een mogelijkheid helaas...
De echte sturing kun je pas later gaan geven als ze gaan begrijpen dat ze bepaalde dingen niet mogen. In het begin werkt het dus volledig niet.
Veel ouders vinden het leuk als hun kind snel kan lopen, want hoe trots ben je als je kind sneller is dan een ander kind. Persoonlijk mag het van mij wel even duren, omdat de geestelijke ontwikkeling beter wat verder kan zijn.
Ten tweede: Je hebt nog even. De eerste 6 maanden tot jaar zijn ze nog niet zo mobiel dat ze overal aan gaan zitten en kun je nog bedenken wat je gaat doen.
Zelf heb ik besloten om zaken te laten voor wat het is. Er gaat sowieso wel iets sneuevelen, maar je kunt niet vooraf je hele huis gaan verbouwen omdat je een kind krijgt. Uiteindelijk pas ik wel wat aan op basis van ervaring, maar ik laat mn zuilen en rears op stands gewoon even voor wat het is. Omduwen is wel een mogelijkheid helaas...
Kinderhersenen werken in het begin anders. Een deel van het onderzoeken is te proberen te kunnen voorspellen wat er gebeurt als je iets doet. Met andere woorden: Je probeert iets en daar volgt een reactie op. Dan wil je kijken of dat de 2e keer ook weer gebeurt. Het grappige voorbeeld van een kind die een lepel op de grond gooit en de ouder die dan NEE zegt. Dan doet het kind het weer en weer volgt er een NEE. Daarmee leert het kind dus niet om te stoppen, maar door patronen te leren herkennen.MAX3400 schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:49:
De echte sturing kun je pas later gaan geven als ze gaan begrijpen dat ze bepaalde dingen niet mogen. In het begin werkt het dus volledig niet.
Veel ouders vinden het leuk als hun kind snel kan lopen, want hoe trots ben je als je kind sneller is dan een ander kind. Persoonlijk mag het van mij wel even duren, omdat de geestelijke ontwikkeling beter wat verder kan zijn.
[ Voor 55% gewijzigd door Hann1BaL op 21-11-2016 09:49 ]
Valt allemaal nog wel mee. Ik heb een hyper kleuter-jongetje van 4 rondrennen en een kleine meid van 9 maanden.
Verder gewoon een witte mat, desktop en printer in de woonkamer op grondniveau, cavia-hok op de vloer, versterker op kleuterhoogte, papieren staande lampen,... en alles is nog heel.
Ik zou het allemaal aankijken om te zien wat ze precies interessant gaan vinden van zodra ze gaan lopen, maar zoals gezegd, dat duurt nog wel een jaartje.
Veel hangt ook af van het karakter van zowel de ouders als de kinderen hoe je in de praktijk met die dingen omgaat.
De kerstboom hebben we tijdens de kruip-periode overigens wel even wat hoger geïnstalleerd en de aankoop van een nieuw bankstel stellen we maar een paar jaartjes uit.
Verder gewoon een witte mat, desktop en printer in de woonkamer op grondniveau, cavia-hok op de vloer, versterker op kleuterhoogte, papieren staande lampen,... en alles is nog heel.
Ik zou het allemaal aankijken om te zien wat ze precies interessant gaan vinden van zodra ze gaan lopen, maar zoals gezegd, dat duurt nog wel een jaartje.
Veel hangt ook af van het karakter van zowel de ouders als de kinderen hoe je in de praktijk met die dingen omgaat.
De kerstboom hebben we tijdens de kruip-periode overigens wel even wat hoger geïnstalleerd en de aankoop van een nieuw bankstel stellen we maar een paar jaartjes uit.
Gelukkig zal het gros van de bevolking tegenwoordig geen VCR meer hebben staanHvdBent schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:39:
Lang leve de VCR, daar hebben wij nog wel eens auto's uit gevist, de sub staat ergens waar deze niet bereikt kan worden....
Binnen mijn gezin is het een kwestie geweest van helder en consequent zijn.
En vooral alleen de echt belangrijke zaken verbieden, zodat duidelijk wordt dat een verbod ook echt om iets belangrijks gaat. Zo zit het "kinderslot" op de kast met schoonmaakspullen er ook vooral voor bezoekende kinderen, en niet voor mijn eigen. (begrijp me niet verkeerd, ze doen genoeg wat eigenlijk niet mag, maar de ECHT belangrijke regels blijven ze zich (vooralsnog ;-) ) aan houden).
Verder is het een risico-afweging:
Ik kan mijn kinderen vertellen dat ze niet aan de kastdeuren mogen hangen, maar als ze het toch doen, kan de kast boven op hen vakken.. dan zet ik de kast toch maar even vast met een winkelhaak aan de muur ;-)
Voorbeeld van Hannibal over "nee" is idd veelvoorkomend. Verbieden helpt niet echt, zeker niet bij erg jonge kinderen. Als een kind de lepel steeds op de grond gooit, is het aan de ouder om (met engelengeduld) steeds weer de lepel op te pakken, en te zeggen: "de lepel is om mee te eten." en vervolgens te laten zien hoe je een lepel gebruikt... Altijd de WEL laten zien.
En vooral alleen de echt belangrijke zaken verbieden, zodat duidelijk wordt dat een verbod ook echt om iets belangrijks gaat. Zo zit het "kinderslot" op de kast met schoonmaakspullen er ook vooral voor bezoekende kinderen, en niet voor mijn eigen. (begrijp me niet verkeerd, ze doen genoeg wat eigenlijk niet mag, maar de ECHT belangrijke regels blijven ze zich (vooralsnog ;-) ) aan houden).
Verder is het een risico-afweging:
Ik kan mijn kinderen vertellen dat ze niet aan de kastdeuren mogen hangen, maar als ze het toch doen, kan de kast boven op hen vakken.. dan zet ik de kast toch maar even vast met een winkelhaak aan de muur ;-)
Voorbeeld van Hannibal over "nee" is idd veelvoorkomend. Verbieden helpt niet echt, zeker niet bij erg jonge kinderen. Als een kind de lepel steeds op de grond gooit, is het aan de ouder om (met engelengeduld) steeds weer de lepel op te pakken, en te zeggen: "de lepel is om mee te eten." en vervolgens te laten zien hoe je een lepel gebruikt... Altijd de WEL laten zien.
Leuk die reacties. Idd gelukkig heb ik nog een lange tijd te gaan voordat er iets gaat gebeuren. Ik zat ook al te denken aan verzwaarde stands.
Dit dus. Kleintjes kunnen wel geconditioneerd worden maar dan spreek je over bijna traumatische proporties. Voorbeelden, verbranden aan houtkachel, van klimrek afvallen, door hond/kat gebeten of gekrabd worden bij treiteren. Hierna wordt een herhaling minder waarschijnlijk want flink au en dus eng. Dit ga je (hopelijk!) niet bereiken met het uitdelen van opvoedkundige corrigerende tikken.Hann1BaL schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:44:
Kinderhersenen werken in het begin anders. Een deel van het onderzoeken is te proberen te kunnen voorspellen wat er gebeurt als je iets doet. Met andere woorden: Je probeert iets en daar volgt een reactie op. Dan wil je kijken of dat de 2e keer ook weer gebeurt. Het grappige voorbeeld van een kind die een lepel op de grond gooit en de ouder die dan NEE zegt. Dan doet het kind het weer en weer volgt er een NEE. Daarmee leert het kind dus niet om te stoppen, maar door patronen te leren herkennen.
Zelf ook mijn B&W's de deur uit gedaan en voor inbouw gekozen, kabels weggewerkt, kastjes beveiligd, hekken voor de sloot in de tuin, etc. Je loopt steeds achter de zaken aan. Alles met knopjes is eigenlijk no-go
Op het moment dat ze leren lopen, wordt omtrekken ook een risico. Zo'n zuil is natuurlijk ideaal om je aan vast te houden als je vanuit de kruiphouding wilt gaan staan. Maar vanaf dat moment moet je met meer soortgelijke zaken rekening houden (planten op de vensterbank).
Later komen er andere zaken bij. De boterham met jam in de VCR is geen risico meer, maar DVD's bekrassen wel. Een van mijn eigen prestaties: de planten melk geven (want die willen ook wel eens iets anders als alleen maar water). Je ouders zullen je ook massa's tips geven.
Later komen er andere zaken bij. De boterham met jam in de VCR is geen risico meer, maar DVD's bekrassen wel. Een van mijn eigen prestaties: de planten melk geven (want die willen ook wel eens iets anders als alleen maar water). Je ouders zullen je ook massa's tips geven.
Mijn kleine van anderhalf had een knopje op de decoder ontdekt waar we zelf niet van het bestaan afwisten. Om het ding aan/uit te zetten of te resetten trokken we de stroomkabel er aan de achterkant uit. Het ledje aan de voorkant bleek ook een knopje te herbergen
Mocht je een subwoofer hebben met een mooi gat is dat de ideale afvalbak voor de kleine:-D. Een stofzuiger is dan een wonderapparaat om de balletjes en Duplo eruit te zuigen.
En alles wat eigenlijk géén speelgoed is, is vele malen interessanter dan hun eigen verantwoorde speelgoed.Alles met knopjes is eigenlijk no-go
Wij hebben gehad dat ons dochtertje met haar vinger op de tv (is nog geen jaar oud) aan het tikken was. En dan echt hard. Gelukkig niets aan de hand. Ook met één of ander stokachtig stuk speelgoed (ze heeft zoveel).
Toen was ik wel even heel erg boos en heb haar meteen straf gegeven. (2 redenen om niet te tellen zijn slaan en dit soort dingen.
)
De tv mankeert gelukkig niets.
Tip, neem een goede verzekering en kijk ook even of je een aansprakelijkheidsverzekering hebt.
Die van ons zat blijkbaar al in de inboedelverzekering inbegrepen. Maar wees er op tijd bij en zorg dat je je verzekeringen qua nieuw mensje in je huishouden ook op orde hebt. Dat laatste was blijkbaar bij ons niet zo.
Terugkomend op je vraag. We hebben eigenlijk nooit iets hoeven veranderen. We hebben 4 BA 23 speakers staan en de Center variant daarvan, maar om één of andere reden vind ze er weinig interessant aan eigenlijk. Zelfde geldt voor gootsteenkastjes e.d. Alleen de besteklade om haar eigen bestek uit te pakken.
Maar, ieder kind is anders. Je kunt een sloper hebben of een kind waar je nooit naar om hoeft te kijken.
Toen was ik wel even heel erg boos en heb haar meteen straf gegeven. (2 redenen om niet te tellen zijn slaan en dit soort dingen.
De tv mankeert gelukkig niets.
Tip, neem een goede verzekering en kijk ook even of je een aansprakelijkheidsverzekering hebt.
Die van ons zat blijkbaar al in de inboedelverzekering inbegrepen. Maar wees er op tijd bij en zorg dat je je verzekeringen qua nieuw mensje in je huishouden ook op orde hebt. Dat laatste was blijkbaar bij ons niet zo.
Terugkomend op je vraag. We hebben eigenlijk nooit iets hoeven veranderen. We hebben 4 BA 23 speakers staan en de Center variant daarvan, maar om één of andere reden vind ze er weinig interessant aan eigenlijk. Zelfde geldt voor gootsteenkastjes e.d. Alleen de besteklade om haar eigen bestek uit te pakken.
Maar, ieder kind is anders. Je kunt een sloper hebben of een kind waar je nooit naar om hoeft te kijken.
M'n vaders hifi-set was duidelijk 'off-limits'.
Sterker nog: als hij nummers van een LP opnam op cassette, hield iedereen zijn mond in die ruimte; stel je voor dat de naald van de platenspeler ons gejengel op zou pakken, hahaha.
Consequent zijn lijkt mij het belangrijkst.
Sterker nog: als hij nummers van een LP opnam op cassette, hield iedereen zijn mond in die ruimte; stel je voor dat de naald van de platenspeler ons gejengel op zou pakken, hahaha.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Met boxen, zolang ze niet omvallen gewoon laten staan. En als je heel zuinig op je spullen bent, berg ze dan over een jaar maar een tijdje op 
Het enige wat bij ons te lijden heeft is de televisie... hij heeft nu door dat het geen touchscreen is, maar dus wel zichtbaar wat gebruiksschade op het scherm. Merk je gelukkig niets van als hij aanstaat, maar zitten wel wat krassen op. Maar goed, die vervang je toch om de x jaar
Het enige wat bij ons te lijden heeft is de televisie... hij heeft nu door dat het geen touchscreen is, maar dus wel zichtbaar wat gebruiksschade op het scherm. Merk je gelukkig niets van als hij aanstaat, maar zitten wel wat krassen op. Maar goed, die vervang je toch om de x jaar
Life is what happens while you're busy making other plans
Knopjes met lampjes zouden ze moeten verbieden. Ik was ooit een keer bezig met een mooi potje Call of Duty online, totdat mijn dochter het power lampje/knopje van de Xbox 360 wel heel interessant vondRukapul schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:36:
[...]
Mijn kleine van anderhalf had een knopje op de decoder ontdekt waar we zelf niet van het bestaan afwisten. Om het ding aan/uit te zetten of te resetten trokken we de stroomkabel er aan de achterkant uit. Het ledje aan de voorkant bleek ook een knopje te herbergen
Ik propte als kind altijd boterhammen met jam en pindakaas in de videobrandrecorder/speler... M'n vader besloot op een gegeven moment maar de schroeven los te laten zitten 
Het is denk ik een combinatie van geluk/pech hebben (braaf kind of een echte sloper) en opvoeding (vroeg leren dat bepaalde dingen off-limits zijn). Probeer in ieder geval 'als een kind' te denken; kruip eens over de vloer en bekijk wat er allemaal gesloopt kan worden... Alles met lampjes of knopjes is natuurlijk uitermate interessant
Het is denk ik een combinatie van geluk/pech hebben (braaf kind of een echte sloper) en opvoeding (vroeg leren dat bepaalde dingen off-limits zijn). Probeer in ieder geval 'als een kind' te denken; kruip eens over de vloer en bekijk wat er allemaal gesloopt kan worden... Alles met lampjes of knopjes is natuurlijk uitermate interessant
Proficiat!
Speakers op stands... Ben eigenlijk meer bang dat de baby dat op zijn kop krijgt dan dat er schade is aan de speaker.
Ik heb het zelf nooit gehad met stands. Kleine basis, hoog zwaartepunt...
Kan je die stands niet vastschroeven in een blauwe steen van >10kg. Alleen dat zou ik vertrouwen.
Geloof nooit dat je je kind 100% van de tijd onder controle hebt. Je leest een magazine, en ineens wordt het stil in de kamer. En een beetje verder zijn ze met een stylo gaatjes aan het prikken in de woofer. Daar moet je tegen kunnen....
Speakers op stands... Ben eigenlijk meer bang dat de baby dat op zijn kop krijgt dan dat er schade is aan de speaker.
Kan je die stands niet vastschroeven in een blauwe steen van >10kg. Alleen dat zou ik vertrouwen.
Geloof nooit dat je je kind 100% van de tijd onder controle hebt. Je leest een magazine, en ineens wordt het stil in de kamer. En een beetje verder zijn ze met een stylo gaatjes aan het prikken in de woofer. Daar moet je tegen kunnen....
Sony A7 iv en wat recycled glas
Mijn ervaring met 1 van 4jaar en 1 van bijna 2jaar is dat zolang je er zelf geen aandacht aan schenkt of gedoe van maakt, zij ook minder interesse zullen tonen. Ik denk dat wanneer je juist dingen gaat verbieden en/of laat merken dat je niet wil dat ze er aan komen ze er juist interesse in gaan tonen.
Bij mij is er in de afgelopen 4.5 jaar in ieder geval nog niets gesneuveld (wat audio betreft) door toe doen van de kinderen.
Ik zou alleen geen risico nemen en de frontjes er in ieder geval wel op laten zitten
Bij mij is er in de afgelopen 4.5 jaar in ieder geval nog niets gesneuveld (wat audio betreft) door toe doen van de kinderen.
Ik zou alleen geen risico nemen en de frontjes er in ieder geval wel op laten zitten
Mee eens.Tommie12 schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:24:
Proficiat!
Ik zou minder bang zijn voor mijn apparatuur dan voor mijn kind.
Mijn zoon trok, toen hij 2 was, een plant van de kast en kreeg de pot op zijn hoofd. Flink bloeden, geen hersenschudding gelukkig, maar dat had best anders af kunnen lopen (het was een flinke pot). Ons was het niet eens opgevallen dat de takken van die plant zo laag kwamen...
Ga eens na hoeveel kracht je nodig hebt om die stand om te duwen en bekijk dan of je dat aan durft.
Ik heb al angst voor een poetsvrouw met luidsprekerstands...
En, wat ik bij heel veel ouders mis: Geef de kinderen een alternatief.SannrHerr schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:07:
Poosje geleden op een verjaardag geweest. Buurman van de jarige had 2 kids mee die ontzettend druk waren. Ze moesten van papa op de bank stil zitten, terwijl mensen lekker aan het kletsen waren met elkaar. Neem speelgoed mee waar de kinderen even mee door kunnen, geef ze een alternatief waar ze iets aan hebben.
Net als in je eigen huis, je kunt alles verbieden. Wordt het voor jou niet leuker op en voor het kind ook niet.
Volgens mij verschilt dit van kind tot kind. Ik heb twee kinderen, een dochter van 4 en een zoon van 1. Ik heb een surround systeem, waarbij de linker en rechter voorspeakers van die instabiele, smalle, hoge zuilen zijn. Een klein tikje en het beweegt mee. Mijn dochter had totaal geen interesse in al die "speelgoed van papa". Ze probeerde wel dingen te ontdekken thuis, maar ze beperkte zich tot speelgoed met felle kleuren ipv grote, zwarte apparaten. Mijn zoon daarentegen checkt alles wat los en vast zit. Toen hij begon te kruipen, ging hij het liefst naar die zuilen toe en trok zich er aan omhoog en ging dan vooral duwen. Het bewegen van die zuilen vond hij leuk. Ik heb ze toen maar weggehaald en naar de zolder verplaatst. Nu moet ik het eventjes doen met een 3.1 systeem ipv 5.1 systeem. Mijn woonkamer heb ik dan ook peuterproof gemaakt, waarbij alle apparaten óf buiten zijn bereik zijn, óf achter een deurtje zitten dat hij niet kan opentrekken. Wanneer hij ouder is en meer begrijpt, zal ik alles wel weer terugplaatsen.
Oh ja, de vingerafdrukken op de tv zullen iets zijn dat blijft helaas. Mijn dochter blijft maar denken de tv één grote touchscreen is
Oh ja, de vingerafdrukken op de tv zullen iets zijn dat blijft helaas. Mijn dochter blijft maar denken de tv één grote touchscreen is
Mijn pa had zijn Wharfedale's net opgehangen op de ideale hoogte (volgens hem) en prompt stootte ik mijn hoofd eraan
. Hij heeft ze direct weer van de muur gehaald
.
My favorite programming language is solder.
Mijn Klipsch speakertjes staan al ruim een jaar, en met gemiddeld 4 oppaskids tussen 0 en 4 jaar oud elke dag, nog niets gebeurd..... Maar mijn vrouw heeft bedrijfsmatig wel de stelregel de kids niet uit het oog te verliezen, of als ze even naar boven gaat de kids in de box te stoppen....
Van de 6 speakers zijn er sowieso maar twee kruipend/lopend goed te bereiken, de andere staan verstopt naast de kast of achter een tafeltje waar de kids ook niet onder kunnen komen...
Van de 6 speakers zijn er sowieso maar twee kruipend/lopend goed te bereiken, de andere staan verstopt naast de kast of achter een tafeltje waar de kids ook niet onder kunnen komen...
hoe braaf je kinderen ook mogen zijn: reken op ongelukjes en neem dus je voorzorgen! zéker met dingen waarvan je echt niet wil dat ze breken. >>> been there, done that!
dochter is nu 3 en eigenlijk heel flink maar dan nog zijn ongelukjes (lees lompheid) dagelijkse kost, gisteren nog een bal op TV terechtgekomen, terwijl ze heel goed weet dat er binnen niet met ballen gegooid/gesjot mag worden. En dan zwijg ik inderdaad nog over de vele vette vingerafdrukken (en zelfs neusafdrukken!!) op het scherm.
dus zijn je luidsprekers je veel waard: zet ze uit de weg of vroeg of laat zet je kind ze -onzacht- uit de weg.
...en proficiat by the way!
dochter is nu 3 en eigenlijk heel flink maar dan nog zijn ongelukjes (lees lompheid) dagelijkse kost, gisteren nog een bal op TV terechtgekomen, terwijl ze heel goed weet dat er binnen niet met ballen gegooid/gesjot mag worden. En dan zwijg ik inderdaad nog over de vele vette vingerafdrukken (en zelfs neusafdrukken!!) op het scherm.
dus zijn je luidsprekers je veel waard: zet ze uit de weg of vroeg of laat zet je kind ze -onzacht- uit de weg.
...en proficiat by the way!

Ik heb voor de zekerheid een stel 2-weg zuilen van marktplaats gehaald in plaats van mijn 2-weg speakers op stands. Dat voelde toch wat beter wanneer spruit 1 en 2 zich eraan optrokken.
Bij mij was de volumeregeling van de versterker het meest interessant. Tot ze 'm allebei een keer vrij ver open hadden gedraaid. Daarna zijn ze eraf gebleven
Echt sloopgedrag hebben ze niet vertoond, overigens. Wel is laatst het knopje van de volumeregeling van de cd-speler gesneuveld bij zo'n typisch onhandige kinderactie.
De oudste is nu 6 en gaat heel zorgvuldig met alles om. De jongste (3) blijft er vanaf. Die laat het haar zus doen.
Enne.. de 2-weg zuilen zijn inmiddels vervangen door veel grotere 4-weg zuilen
Bij mij was de volumeregeling van de versterker het meest interessant. Tot ze 'm allebei een keer vrij ver open hadden gedraaid. Daarna zijn ze eraf gebleven
Echt sloopgedrag hebben ze niet vertoond, overigens. Wel is laatst het knopje van de volumeregeling van de cd-speler gesneuveld bij zo'n typisch onhandige kinderactie.
De oudste is nu 6 en gaat heel zorgvuldig met alles om. De jongste (3) blijft er vanaf. Die laat het haar zus doen.
Enne.. de 2-weg zuilen zijn inmiddels vervangen door veel grotere 4-weg zuilen
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Bij mij is de kleine dus wel een keer aan een B&W 684 gaan hangen, die dus omviel. Schade, 2 ondertanden kwijt en een litteken in d'r kin.
- NAC Breda -
De speaker wel gewoon in orde? (ook belangrijk..Ritchie schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:28:
Bij mij is de kleine dus wel een keer aan een B&W 684 gaan hangen, die dus omviel. Schade, 2 ondertanden kwijt en een litteken in d'r kin.
Precies! Het alternatief is naar je kamer... of op de trap of even heel duidelijk aanspreken op ongewenst gedrag! En NEE, daar gebruik ik geen fysiek geweld, wellicht wat emotiesypie schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:47: En, wat ik bij heel veel ouders mis: Geef de kinderen een alternatief.
Zelf 2 kinder (jongens nota bene) van 6 en 4. Rondom mijn hifi is verboden terrein!
Als nieuwe vriendjes meekomen naar ons huis is één van de eerste dingen die gezegd wordt; "Oh ja, en daar mogen wij niet spelen...dus"
Kortom, gewoon duidelijk zijn, grenzen stellen en consequenties doorvoeren. Sinds ze konden kruipen, heb ik dit doorgevoerd.
Verder ben ik best lief
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Downfiring subwoofer FTW.Rukapul schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:07:
Helaas is wel vorige week een surround achter (603 S3 van 20 kg) half omgevallen. Gelukkig niet te hard en kwam ie tegen een deur aan zonder verder om te vallen. Zo te zien is er ook gelukkig geen schade. Maar ze staan vrij instabiel op spikes, dus ik zal te denken aan Soundcare Superspikes zodat ze in ieder geval wat stabieler staan.
Qua receiver kost het 6 maanden Nee blaffen bij een jongetje en circa 3 maanden bij een meisje.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Die kinderen van 0-16 zijn het gevaar niet voor je installatie..16+ en de nieuwe track van Vollbeat wel.
Als je niet thuis bent..... schilderijtje bij jou en de buren van de muur.. het eerste kratje bier nog stiekum in zoon en vriendjes, het tweede stiekeme kratje met chips en pinda's tussen je collectie....
Veel plezier....
Als je niet thuis bent..... schilderijtje bij jou en de buren van de muur.. het eerste kratje bier nog stiekum in zoon en vriendjes, het tweede stiekeme kratje met chips en pinda's tussen je collectie....
Veel plezier....
Subwoofer is ideaal voor de kids.
Kwam er laatst ook achter dat er enige blokken van lego in verstopt waren.
Paar keer geschud en het kwam er weer uit.
Wellicht kan je die anders plaatsen dat het gat niet zichtbaar is
Kwam er laatst ook achter dat er enige blokken van lego in verstopt waren.
Paar keer geschud en het kwam er weer uit.
Wellicht kan je die anders plaatsen dat het gat niet zichtbaar is
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Dat ligt ook aan opvoeding, Ja zoop weleens wat bier voor mn 16e, heb ook stomme dingen gedaan met mn zatte harses. Maar kwam nooit in me op om als puber zooi van mn ouders te slopen/beschadigen/vies te maken whatever.Waarnemer schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:08:
Die kinderen van 0-16 zijn het gevaar niet voor je installatie..16+ en de nieuwe track van Vollbeat wel.
Veel plezier....
En als je vrienden zich niet in je huis kunnen gedragen dienen het niet je vrienden te zijn. Simpel zat.
"Born to Tweak"Rukapul schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:36:
[...]
Cetero censeo Dynalogic delendam esse.
Dat. Ik heb mijn JBL sub al meerdere malen moeten opereren om duplo of andere kleinere frut te verwijderen.Rukapul schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:07:
Ze zitten met hun tengels aan alles wat klikt of licht geeft maar buiten een poetsdoek uit de videorecorder (niet bij mijn kinderen maar mijn zusje heeft dat vroeger wel eens geflikt) bleef het bij de subwoofer.
Ik heb nu gewoon JBL satellieten aan de muur hangen en de bedrading loopt inderdaad vanaf de plint omhoog, maar dan in witte plakgootjes, problem solved. Belangrijker is dat je van die blokkers in je stopcontacten steekt, zeker als die op de grond / laag op de muur zitten.
En toch zal het je best eens gelukt zijn, inclusief je vriendjes.sugarlee89 schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:20:
[...]
Maar kwam nooit in me op om als puber zooi van mn ouders te slopen/beschadigen/vies te maken whatever.
Tuurlijk kun je mijn verhaal heel serieus en precies nemen, maar daar gaat het me niet om. Die babies, dreumessen en peuters zijn het grote gevaar niet voor je spullen. Je gezonde verstand niet gebruiken met de wetenschap dat er simpelweg aan "onderzoek" wordt gedaan door kinderen, is een groter gevaar voor je spullen. En dat is dan aan jezelf te wijten.
Meer aandacht besteden aan de subwooftweets op pootjes dan aan je kinderen..dan vraag je om problemen.
Ik doelde meer op een alternatief om mee te spelen. Meestal noemen ze dat speelgoed, verkrijgbaar in allerlei vormen en kleurtjes met en zonder batterijtjes.Hokkie schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:42:
[...]
Precies! Het alternatief is naar je kamer... of op de trap of even heel duidelijk aanspreken op ongewenst gedrag! En NEE, daar gebruik ik geen fysiek geweld, wellicht wat emotie
Geef je kindertjes niks dan zet je ze voor de grootste uitdaging in hun leven, stilzitten is geen optie. Dus als je wilt dat ze NIET aan jouw spullen zitten geef ze dan hun eigen spullen.
Ach alles op de zolder voor de eerstkomende 6 jaar, voor 200 euro een spreeuwenbox voor in de huiskamer en een goede koptelefoon doet wonderen. Hier er twee rondlopen die bij het verstoppen mijn Elac Dolce Vita omduwden.. Was toch weer 280 euro schade. Gaf wel een mooie dreun dat dan weer wel..
Kinderen en serieuze hifi gaan niet samen. Idem voor kunst. Helaas ook ervaring mee...
Kinderen en serieuze hifi gaan niet samen. Idem voor kunst. Helaas ook ervaring mee...
Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's
Proficiat!
Maar past een kinderbox niet in de huiskamer?
Maar past een kinderbox niet in de huiskamer?
Dat zie ik écht anders! Ja, natuurlijk hebben ze eigen spullen in allerlei kleuren en vormen, met of zonder geluid (of je geluid wilt of niet, anders krijgen ze het wel).sypie schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:14:
[...]
Ik doelde meer op een alternatief om mee te spelen. Meestal noemen ze dat speelgoed, verkrijgbaar in allerlei vormen en kleurtjes met en zonder batterijtjes.
Geef je kindertjes niks dan zet je ze voor de grootste uitdaging in hun leven, stilzitten is geen optie. Dus als je wilt dat ze NIET aan jouw spullen zitten geef ze dan hun eigen spullen.
Ook hoeven kinderen van mij echt niet stil te zitten, boefjes 'zijn' heeft ook zo zijn charme.
Het gaat mij om respect hebben voor andermans spullen of (ouderlijk) gezag. Het continu 'wat anders aanbieden', is mijn inziens het ontwijken van waar het écht om gaat. Deze methodiek zie je onder anderen in de arbeidsmarkt. Ik wil dit, ik wil dat, ik heb recht op...
NEE! Af en toe je muil houden en gewoon doen wat je wordt gevraagd is ook een optie. Omgaan met teleurstellingen en wachten op je beurt... Ik denk dat kinderen moeten leren vertrouwen op anderen, zonder dat hierbij altijd tekst en uitleg nodig is. Normen en waarden!
Is dat te veel gevraagd?
[ Voor 5% gewijzigd door Hokkie op 21-11-2016 20:06 ]
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Gefeliciteerd. Ben zelf o zo blij met mijn 2 kleine kids. Soms heel vermoeiend maar wel leuk. Hier een meisje van bijna 2 en een zoontje van 1 maand.
Tot nu toe niks aan de hand. De oudste kan al veel en de kleinste natuurlijk nog niks. Al liep mijn dochter ooit al met het beschermkapje van de tweeter in de hand..... oeps.
Maar normaal kijkt ze er helemaal niet naar om, echt helemaal niet. En ze danst graag. Als de muziek aan gaat moet ik met haar dansen. Schoenen of sloffen moet ik dan verplicht uit doen ("noena, noena!") dan gooit ze wat kussens op de grond en loopt er rondjes omheen al klappend in haar handen, dolgelukkig....

Speakers op stands lijkt nog wel het vervelendst met kids. Kijk of je ze anders met muurbeugels kunt ophangen.
Tot nu toe niks aan de hand. De oudste kan al veel en de kleinste natuurlijk nog niks. Al liep mijn dochter ooit al met het beschermkapje van de tweeter in de hand..... oeps.
Maar normaal kijkt ze er helemaal niet naar om, echt helemaal niet. En ze danst graag. Als de muziek aan gaat moet ik met haar dansen. Schoenen of sloffen moet ik dan verplicht uit doen ("noena, noena!") dan gooit ze wat kussens op de grond en loopt er rondjes omheen al klappend in haar handen, dolgelukkig....

Speakers op stands lijkt nog wel het vervelendst met kids. Kijk of je ze anders met muurbeugels kunt ophangen.
[ Voor 21% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 21-11-2016 20:10 ]
zelf denk ik dat je het beste meteen vanaf dag 1 consequent kan zijn..
Inmiddels is ons dochtertje 2½ .. we hebben geen: Traphekje, sloten op de kastjes, dingen achter slot en grendel staan... we zijn gewoon altijd helder en duidelijk geweest wat wel en niet mag.. Soms moeten we 2x nee zeggen.. maar daar blijft het wel bij..
Ze heeft in haar leven 1x een tik op de vingers gekregen.. dat was toen ze met haar mini vingertjes richting het gaatje van het stopcontact komt..
belangrijk is om duidelijk te leren wat gevaar is en ik denk dat je er wel bent..
Maar ook vooral zorgen dat ze zichzelf kan vermaken .. dus niet op zoek gaat naar alternatieven ipv. haar eigen dingen..
Ze heeft haar eigen speelgoed, eigen dingen.. en hebben vanaf het begin gewoon NEE gezegd... ja het is zo lief een kleintje van 6 maand.. maar als je niet vanaf dag 1 helder bent in wat wel en niet mag moet het later afleren..
Belangrijkste is denk ik.. afleren kost 10x meer tijd dan niet aanleren..
Inmiddels is ons dochtertje 2½ .. we hebben geen: Traphekje, sloten op de kastjes, dingen achter slot en grendel staan... we zijn gewoon altijd helder en duidelijk geweest wat wel en niet mag.. Soms moeten we 2x nee zeggen.. maar daar blijft het wel bij..
Ze heeft in haar leven 1x een tik op de vingers gekregen.. dat was toen ze met haar mini vingertjes richting het gaatje van het stopcontact komt..
belangrijk is om duidelijk te leren wat gevaar is en ik denk dat je er wel bent..
Maar ook vooral zorgen dat ze zichzelf kan vermaken .. dus niet op zoek gaat naar alternatieven ipv. haar eigen dingen..
Ze heeft haar eigen speelgoed, eigen dingen.. en hebben vanaf het begin gewoon NEE gezegd... ja het is zo lief een kleintje van 6 maand.. maar als je niet vanaf dag 1 helder bent in wat wel en niet mag moet het later afleren..
Belangrijkste is denk ik.. afleren kost 10x meer tijd dan niet aanleren..
Hier bij ons met ons zoontje van 14 maanden gaat het zo:
Nee, nee, nee, nee, neehee, neeeeeeehh, nee nee, nee en elke keer oppakken en afleiden met iets of ergens anders op z'n kont neerzetten.
Het voelt in het begin alsof je het voor Jan l*l doet. Maar inmiddels is het: 'nee', kijkt meneer op en gaat met wat anders spelen/wat anders doen.
Daarnaast natuurlijk heel erg gefeliciteerd!
Nee, nee, nee, nee, neehee, neeeeeeehh, nee nee, nee en elke keer oppakken en afleiden met iets of ergens anders op z'n kont neerzetten.
Het voelt in het begin alsof je het voor Jan l*l doet. Maar inmiddels is het: 'nee', kijkt meneer op en gaat met wat anders spelen/wat anders doen.
Daarnaast natuurlijk heel erg gefeliciteerd!
Ik zou er niets bijzonders voor doen eigenlijk. Ik kan me niet voorstellen dat zo een jonge baby echt speakers gaat om gooien.
En als het dan gebeurt zal hij/zij zich zo verrot schrikken dat het nooit meer zal gebeuren.
Tenzij je natuurlijk een excuus zoekt om je set te vervangen, dan be my guest natuurlijk.
En als het dan gebeurt zal hij/zij zich zo verrot schrikken dat het nooit meer zal gebeuren.
Tenzij je natuurlijk een excuus zoekt om je set te vervangen, dan be my guest natuurlijk.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Een kleine op komst en je zorgen maken over je hifi? Ik spreek je over een 6 maanden wel. Eens kijken wat er dan in je gedachte rond speelt 
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
dubbel?
[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 21-11-2016 21:08 ]
Hier zijn ze 3 en 1,5 en ik maak me nog steeds zorgen over mijn HiFi anders.Squ1zZy schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:00:
Een kleine op komst en je zorgen maken over je hifi? Ik spreek je over een 6 maanden wel. Eens kijken wat er dan in je gedachte rond speelt
Gefeliciteerd!
Verwijderd
Ik zat zelf al richting speaker outriggers te denken, maar jouw voorstel is een serieus beter plan.Tommie12 schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:24:
..........
Maak maar meteen 20+ kg van die steen, hoe lager en zwaarder het zwaartepunt, hoe beter.
Van die hoogte een kleine speaker op het koppie krijgen is geen goed idee.

Nóg een fijne om rekening mee te houden is een pan/mok/kopje/ketel met kokend water op een kastje, plank, of aanrecht.Hkuit schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:45:
[...]
Ik zou minder bang zijn voor mijn apparatuur dan voor mijn kind.
Mijn zoon trok, toen hij 2 was, een plant van de kast en kreeg de pot op zijn hoofd. Flink bloeden, geen hersenschudding gelukkig, maar dat had best anders af kunnen lopen (het was een flinke pot). Ons was het niet eens opgevallen dat de takken van die plant zo laag kwamen...
Ik trok het op die leeftijd over mij heen (geen idee hoe) en hoewel ik uiteraard geen pijnherinneringen meer heb aan het voorval heb ik er wel een blijvend groot litteken op een schouder aan overgehouden.
Geen probleem verder.
En dan hoor ik nog bij de uiterst gelukkigen die ook jaren later nog steeds in de spiegel kunnen kijken.
Moraal:
Zet nooit gevaarlijke dingen op grijphoogte die zo zeer kunnen gaan doen dat je met spoed naar het ziekenhuis moet.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2016 21:57 ]
Hier 1 van 2, maar ik maak me meer zorgen om andere dingen. Zeker de eerste 6 maanden.Señor Sjon schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:07:
[...]
Hier zijn ze 3 en 1,5 en ik maak me nog steeds zorgen over mijn HiFi anders.
Mijn dochter heeft vanavond door het speakerdoek heen de eerste conus ingedrukt. Dat gebeurde in 0,3452 seconden, terwijl ik op 1,5631 seconden sprint afstand stond en haar ook vocaal weg kon houden. 1 vinger door het speakerdoek en midden in de stofkap. Ik haalde het front eraf maar .. helaas.. het was al te laat.
Ik hou evengoed nog van haar, maar was wel even boos. Shit happens.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Ja jongen ouder worden komt met gebreken, verlies van tempo is er een van.NiGeLaToR schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:44:
Mijn dochter heeft vanavond door het speakerdoek heen de eerste conus ingedrukt. Dat gebeurde in 0,3452 seconden, terwijl ik op 1,5631 seconden sprint afstand stond en haar ook vocaal weg kon houden.
Met een stofzuiger op standje ultralaag en een dun slangetje met een diameter van ~2cm op het mondstuk frotten wil zo'n stofkapje wel weer in de juiste vorm te zuigen zijn.1 vinger door het speakerdoek en midden in de stofkap. Ik haalde het front eraf maar .. helaas.. het was al te laat.
Zo niet, dan zuigstandje stofzuiger langzaam opvoeren tot het wel gaat.
Of tot het kapje in 0,0002615 sec. "floeps" in de stofzak verdwijnt.
Ik had mijn achterspeakers tweedehands gekocht en één had ook zo'n tweeter. Kreeg er een nieuwe bij, dus even opereren en hij was weer als nieuw.NiGeLaToR schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:44:
Mijn dochter heeft vanavond door het speakerdoek heen de eerste conus ingedrukt. Dat gebeurde in 0,3452 seconden, terwijl ik op 1,5631 seconden sprint afstand stond en haar ook vocaal weg kon houden. 1 vinger door het speakerdoek en midden in de stofkap. Ik haalde het front eraf maar .. helaas.. het was al te laat.
Die klinkt daarom niet slechter.NiGeLaToR schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:44:
Stofkap terug erover zetten, een jaar of 15 wachten tot dochterlief meer naar de jongens kijkt dan naar je speakers en dan nieuwe tweeters kopen.
Ja, m'n ninja skills stelden teleur. Zag m'n leven in slowmotion aan me voorbij flitsenVerwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:24:
[...]
Ja jongen ouder worden komt met gebreken, verlies van tempo is er een van.
Heb het uiteindelijk met niet erg agressief plakband al deels hersteld, er blijven wel wat vouwen in die er niet meer uit komen.Met een stofzuiger op standje ultralaag en een dun slangetje met een diameter van ~2cm op het mondstuk frotten wil zo'n stofkapje wel weer in de juiste vorm te zuigen zijn.
Zo niet, dan zuigstandje stofzuiger langzaam opvoeren tot het wel gaat.
Of tot het kapje in 0,0002615 sec. "floeps" in de stofzak verdwijnt.
Toen ik jaren terug bezig was met m'n speakers heb ik voor de zekerheid een afgeragt extra setje gekocht en ontdaan van reserve onderdelen. Ik heb speakers met piezo-tweeters en die zijn schaars en kwetsbaar. Met het speakerdoek wat ik over had heb ik de tweeters al afgedekt, anders zijn dat echte kindermagneetjes en kan ik wekelijks nieuwe tweeters erbij zoeken. Nu alleen een midrange woofer, waar ik helaas geen reserve voor heb van dit type. Maar, schade is beperkt en zoals gezegd: shit happens.Señor Sjon schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:31:
[...]
Ik had mijn achterspeakers tweedehands gekocht en één had ook zo'n tweeter. Kreeg er een nieuwe bij, dus even opereren en hij was weer als nieuw.
Was een midrange woofer, tweeters zijn iets beter beschermd - normaal zonder speakerdoek, maar met een grof roostertje en nu bij mij mét speakerdoek erover zodat ze er niet bij kunnen. Heb dat doek vrij strak erop gespannen, zodat je er met gaas erachter niet doorheen komt. Speakerdoek voor de woofers is zo slap als een pantyTommie12 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:48:
[...]
Die klinkt daarom niet slechter.
Stofkap terug erover zetten, een jaar of 15 wachten tot dochterlief meer naar de jongens kijkt dan naar je speakers en dan nieuwe tweeters kopen.

Heb 2 van deze als front, een bijpassende center en twee 'kleinere' als surrounds. Zo'n surround heeft nu een deukje opgelopen.
Infinity Delta 30 en 70's, niet geschikt voor mensen met buren of weinig ruimte.
[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-11-2016 09:29 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Nice
Ik laat altijd het doek erop zitten. Wat denk je dat dit doet voor kinderen?

Geel en een aluminium puntje...
Dat is als vliegen op stroop. Beter is om ze nog een jaar of wat in het ongewisse te laten.

Dat is als vliegen op stroop. Beter is om ze nog een jaar of wat in het ongewisse te laten.
Ja absoluut. Bij mij zijn de tweeters inmiddels dus ook zwart, heb ze losgeschroefd, doek eromheen gemaakt en toen weer erop geschroefd.
Haha herkenbaar.. na de tweede keer de JBL sub opengeschroefd te hebben omdat ie vol met houten blokjes zat heb ik een fangrill voor het subwoofer gat aan de voorkant geducttaped. Ziet er niet uit, maar het was wel effectiefHTT-Thalan schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:22:
[...]
Dat. Ik heb mijn JBL sub al meerdere malen moeten opereren om duplo of andere kleinere frut te verwijderen.
Ze zitten met hun tengels aan alles wat klikt of licht geeft maar buiten een poetsdoek uit de videorecorder (niet bij mijn kinderen maar mijn zusje heeft dat vroeger wel eens geflikt) bleef het bij de subwoofer.
Van de HTPC heb ik de powerknop aan de voorkant inmiddels gerewired met de reset schakelaar uit een oude pc kast naar de achterkant, zodat meneer 'm niet meer uit kan zetten.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik vind het ook moeilijk om niet even boos te worden als ze iets kapotmaken. Maar meestal is dat een algemene boosheid, een stukje frustratie, maar uiteindelijk neem ik het ze niet snel kwalijk. Het is ook m'n eigen verantwoordelijkheid, dus ik bedenk me meestal maar dat, als ze het echt niet aan mogen raken, het alleen maar veilig is als ze er niet bij kunnen, en het is aan mezelf om dat dan te doen.NiGeLaToR schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:44:
Saved by the buoyancy of citrus
M'n dochter liep vorig jaar met een stuk foam rand van m'n REL sub, maar ondanks dat ze daar niet aan had mogen zitten wees ze me er zo wel op dat die rand vergaan was.
Maargoed.. m'n dochter is goed hanteerbaar wat dit betreft, mijn zoontje daarentegen.. ope en oma noemen 'm steevast BAMBAM.
YouTube: BAM BAM!!
Maargoed.. m'n dochter is goed hanteerbaar wat dit betreft, mijn zoontje daarentegen.. ope en oma noemen 'm steevast BAMBAM.
YouTube: BAM BAM!!
Leuk topic, hier een Ultima 40 mk2 (5.1) binnen grijp afstand. Tot nu toe zitten alle kapjes er nog op en heeft de 2.5jr oude dreumes er nog niet echt aangezeten. Wel heb ik haar betrapt op het beklimmen van de subwofer. Waar ze dan met haar 15kg vrolijk op staat te "dansen". Nu ben ik op zoek naar iets "decoratiefs" wat ik erop kan lijmen, zodat het niet meer interressant is om erop te gaan freestylen.

Nu denk ik wel dat de sub het aankan, maar het moet natuurlijk geen gewoonte worden.

Nu denk ik wel dat de sub het aankan, maar het moet natuurlijk geen gewoonte worden.

Er is geen pijl op te trekken hoe je kind op de spullen reageert. Mijn dochter (nu 4) die keek er niet naar om, we konden zelfs een glazen vaas met bloemen op de grond laten staan. Mijn zoon (nu 1,5) is echter een echte jongen, overal op klimmen en aan zitten. Als het knopjes heeft dan is het interessant (afstandsbediening, radio, smartwatch, telefoon, alles) Als hij ergens niet bij kan dan gaat hij zoeken naar iets om als opstapje te gebruiken en we hebben hem al een paar keer van de eettafel moeten plukken. Hij zet dus ook stiekem het volume van de versterker harder of zet een andere zender op. Speakers zit hij niet meer aan na een paar tikken op z'n vingers.
Mijn tip is, je weet niet wat voor kindje je krijgt dus nu al rekening mee houden is misschien zonde. Als het wel een boefje is, corrigeren (tot je er gek van wordt)
Mijn tip is, je weet niet wat voor kindje je krijgt dus nu al rekening mee houden is misschien zonde. Als het wel een boefje is, corrigeren (tot je er gek van wordt)
Die van mij van 1 krijgt wel een zacht tikje op de handen als die aan het Hifi systeem komt. Beter huilen van een tikje op de vinger dan een speaker op zijn kop.Hokkie schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:42:
[...]
Precies! Het alternatief is naar je kamer... of op de trap of even heel duidelijk aanspreken op ongewenst gedrag! En NEE, daar gebruik ik geen fysiek geweld, wellicht wat emotie
Zelf 2 kinder (jongens nota bene) van 6 en 4. Rondom mijn hifi is verboden terrein!
Als nieuwe vriendjes meekomen naar ons huis is één van de eerste dingen die gezegd wordt; "Oh ja, en daar mogen wij niet spelen...dus"![]()
Kortom, gewoon duidelijk zijn, grenzen stellen en consequenties doorvoeren. Sinds ze konden kruipen, heb ik dit doorgevoerd.
Verder ben ik best lief
Mijn dochter zit eigenlijk nooit aan m'n vloerstaanders. Van een van de rears (Canton Karat 720.2) trok ze een keer het frontje eraf. Helemaal overstuur en bang (geen idee waarom), maar door dat leermoment zit ze er nooit meer aan
Ik heb een veel grotere subwoofer. Dat werkt ook prima. Staat op soundcare superspikes en weegt bijna 50 kg. Knappe baby die dat ding omkrijgt. Ander voordeel is ook dat hij hard genoeg kan om ze weg te jagen.wienesroa schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:16:
Leuk topic, hier een Ultima 40 mk2 (5.1) binnen grijp afstand. Tot nu toe zitten alle kapjes er nog op en heeft de 2.5jr oude dreumes er nog niet echt aangezeten. Wel heb ik haar betrapt op het beklimmen van de subwofer. Waar ze dan met haar 15kg vrolijk op staat te "dansen". Nu ben ik op zoek naar iets "decoratiefs" wat ik erop kan lijmen, zodat het niet meer interressant is om erop te gaan freestylen.
[afbeelding]
Wat hebben anderen voor oplossing om vloerstaanders stabieler te krijgen? Ik kan dezelfde spikes als onder sub kopen, maar die zijn 50-55/setje. Met vier vloerstaanders een dure grap.
Welkom in mijn wereld. Ze zien er beide zo uit.Señor Sjon schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:31:
Nice
[afbeelding]

This too shall pass
Het valt tegen om de 802d's om the duwen, maar de kleine word gewoon meteen aangeleerd waar niet tegenaan te staan of waar de kleine vingertjes (niet) op te zetten. Belangrijker is het afschermen van scherpe hoeken aan meubulair. Het resultaat is dat er niks kapot gaat, en de kleine gewoon vrij kan rondbanjeren.
Dost thou even hoist?
Zandzakken op de vloerplaat van de staanders, of gewoon wat modieuzer en vol mikken met zand. Zelf heb ik zwarte zandzakjes op de vloerplaten (die ook zwarte zijn)Señor Sjon schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:04:
[...]
Ik heb een veel grotere subwoofer. Dat werkt ook prima. Staat op soundcare superspikes en weegt bijna 50 kg. Knappe baby die dat ding omkrijgt. Ander voordeel is ook dat hij hard genoeg kan om ze weg te jagen.![]()
Wat hebben anderen voor oplossing om vloerstaanders stabieler te krijgen? Ik kan dezelfde spikes als onder sub kopen, maar die zijn 50-55/setje. Met vier vloerstaanders een dure grap.
Dost thou even hoist?
Vloerstaanders zijn speakers vanaf grond (op spikes) tot ~1 meter hoog. Dus geen boekenplankspeakers op een standaard. 
Grappig, zo zag mijn kapotte er ook uit. Denk dat de kevlar speaker sterker is of de tweeter zit meer op ooghoogte.Sharky schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:26:
[...]
Welkom in mijn wereld. Ze zien er beide zo uit.
[afbeelding]
[ Voor 61% gewijzigd door Señor Sjon op 23-11-2016 09:45 ]
Grappig topic!
Net een complete set aangeschaft, en over 6 maanden een kleine...
Niet bij stilgestaan, vindt de wcd's e.d. toch prio hebben
Zo herkenbaar (mijn zoontje is ook ongeveer 1,5) die vindt alles wat lichtgeeft, geluid heeft of bewegend beeld (geeft overigens ook licht) heel interessant. Hij stond al met duplo tegen de tv aan te slaan (gelukkig niet hard en geen schade tot gevolg) van enthousiasme.jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:47:
Er is geen pijl op te trekken hoe je kind op de spullen reageert. Mijn dochter (nu 4) die keek er niet naar om, we konden zelfs een glazen vaas met bloemen op de grond laten staan. Mijn zoon (nu 1,5) is echter een echte jongen, overal op klimmen en aan zitten. Als het knopjes heeft dan is het interessant (afstandsbediening, radio, smartwatch, telefoon, alles) Als hij ergens niet bij kan dan gaat hij zoeken naar iets om als opstapje te gebruiken en we hebben hem al een paar keer van de eettafel moeten plukken. Hij zet dus ook stiekem het volume van de versterker harder of zet een andere zender op. Speakers zit hij niet meer aan na een paar tikken op z'n vingers.
Inderdaad werkt corrigeren het best. Ben ook niet erg bang voor dat er spullen stuk gaan, maar vooral dat hij er last van zal hebben. Denk aan vallen vanaf de tafel, of inderdaad spullen omver trekken en er onder terecht komen
Naar mijn idee (ook een opvoedingskeuze) is het beter om te kiezen voor corrigeren, dan dat je allerlei aanpassingen doet (m.u.v. het beveiligen van (lage) stopcontacten en het niet bereikbaar zetten van gevaarlijke items (vloeistoffen). Dit omdat de kleine toch moet leren van spullen af te blijven waar ze niet aan moeten/ mogen komen, als ze er nooit bij kunnen is het juist interessant wanneer ze op leeftijd komen dat ze er wel bij kunnen.
Als ze ouder worden dan beuken ze ook dingen per ongeluk omver.
Verwijderd
Gaf jij vorige week niet nog een stel nieuwe leren werkhandschoenen aan haar??Reinier schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:02:
Mijn dochter zit eigenlijk nooit aan m'n vloerstaanders. Van een van de rears (Canton Karat 720.2) trok ze een keer het frontje eraf. Helemaal overstuur en bang (geen idee waarom), maar door dat leermoment zit ze er nooit meer aan

Zij kruipt ermee over de vloer als een reus met veel te grote voeten en wijst met haar nieuwe leren reuzenvinger naar de zo kwetsbare speakerconus, kijkt je aan en brabbelt:
"iekke niet prieken he papppa??"
Verbaasd over zoveel jonge empathie zeg je met een brok in je keel:
"nee lieverdje dan wordt papppa erg verdrietig"
Zij knikt begrijpend.
Een jongetje daarentegen gaat met zulke handschoenen instinctief op zoek naar de nog missende klauwhamer.
Die vindt hij, net als de ijspriem ernaast.
"Dat moet glondig worde vergelijkt" mompelt hij vroegwijs, terwijl hij naar dezelfde speakers kruipt.
Kies dus altijd voor zulke lieve meisjes, desnoods op medische indicatie.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2016 00:22 ]
Verwijderd
Dit dus. Mijn vrouw is over 3 weken uitgerekend. Ik heb geen dure Hifi, maar wel een grote TV en die is niet belangrijk.Squ1zZy schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:00:
Gefeliciteerd!
Ik ga niet eens proberen om alles babyproof te maken en heb nu al geaccepteerd dat die kleine dingen gaat slopen. Zo werkt dat nou eenmaal. Ze moeten leren dat dingen stuk gaan als je er verkeerd mee omgaat en dat werkt het beste door het te ervaren en er straf voor te krijgen.
Ik maak me drukker om kasten met schoonmaakmiddelen, scherpe spullen en de hoeken van de meubels.
Haha heel herkenbaar, ik heb op een gegeven moment maar een sok in de opening gedruktRukapul schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:07:
Ja, het valt om in een huis met kinderen. Ja, je moet de subwoofer een keer (of vaker) open schroeven om het speelgoed eruit te halen.
Ik zie dat toch anders.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:54:
[...]
Gaf jij vorige week niet nog een stel nieuwe leren werkhandschoenen aan haar??![]()
Zij kruipt ermee over de vloer als een reus met veel te grote voeten en wijst met haar nieuwe leren reuzenvinger naar de zo kwetsbare speakerconus, kijkt je aan en brabbelt:
"iekke niet prieken he papppa??"
Verbaasd over zoveel jonge empathie zeg je met een brok in je keel:
"nee lieverdje dan wordt papppa erg verdrietig"
Zij knikt begrijpend.
Een jongetje daarentegen gaat met zulke handschoenen instinctief op zoek naar de nog missende klauwhamer.
Die vindt hij, net als de ijspriem ernaast.
"Dat moet glondig worde vergelijkt" mompelt hij vroegwijs, terwijl hij naar dezelfde speakers kruipt.
Kies dus altijd voor zulke lieve meisjes, desnoods op medische indicatie.
Het jongetje heeft het empatisch vermogen om te zien dat het mooie stukjes techniek zijn en dat het pappa zou kwetsen als ze stuk gingen. Daarentegen wordt dochterlief overgoten met WAF-instructies door vrouwlief. Die is dus op een missie om je speakers te slopen.
Waar ik zelf het bangst voor ben is niet mijn reciever of tv. Dat kost een keer geld en wat ergenis.
Maar wij hebben een eikenhouten tafel van 2,40 x 1,0m met een dik blad van 6cm. Hier zitten nog al scherpe hoeken aan. Nu is de kleine 13 week en ligt nog lekker in de box. maar over een jaar is lopen een optie.
Ik ben nu al bang dat ze met haar hoofd tegen zo'n punt loopt. De ergenis die daar achterweg komt ben ik veel meer bang voor. (ja kunststof hoekjes op de tafel... maar dat vind ik een beetje zonde...)
Maar wij hebben een eikenhouten tafel van 2,40 x 1,0m met een dik blad van 6cm. Hier zitten nog al scherpe hoeken aan. Nu is de kleine 13 week en ligt nog lekker in de box. maar over een jaar is lopen een optie.
Ik ben nu al bang dat ze met haar hoofd tegen zo'n punt loopt. De ergenis die daar achterweg komt ben ik veel meer bang voor. (ja kunststof hoekjes op de tafel... maar dat vind ik een beetje zonde...)
Onze reciever staat op 120+ De TV staat op een plank van 60 diep, en 60 hoog, daar komen ze ook niet aan zolang ze nog niet goed kunnen luisteren. Bovendien is mijn vrouw een ster in opvoeden al meer dan 30 kids gehad van 0-4 jaar in de afgelopen 12 jaar zo ongeveer..... De TV staat trouwens uit als er oppaskids zijn. Op zijn hoogst kijkt mijn dochter op haar mobiel een filmpje met een oppaskind als het alleen is en mijn vrouw voedsel bereid (koken doe ik in het weekend :# )
2 speakers staan binnen bereik, maar ook die zijn saai, en behoren tot "verboden gebied" maar ik moet eerlijk zeggen, dat we nog nooit een probleem gehad hebben daarmee.... Gewoon concequent zijn, opletten, en de kids niet onbeheerd achterlaten.
2 speakers staan binnen bereik, maar ook die zijn saai, en behoren tot "verboden gebied" maar ik moet eerlijk zeggen, dat we nog nooit een probleem gehad hebben daarmee.... Gewoon concequent zijn, opletten, en de kids niet onbeheerd achterlaten.
Fokt lekker door die vrouw van jou dan.HvdBent schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:23:
Bovendien is mijn vrouw een ster in opvoeden al meer dan 30 kids gehad van 0-4 jaar in de afgelopen 12 jaar zo ongeveer.....
Gastouder....... wij hebben er maar 3 van 11, 13 en 15 inmiddelsPazienza schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:24:
[...]
Fokt lekker door die vrouw van jou dan.
p.s. door onze opvoeding zijn al die kids natuurlijk ook gedrilld om de spullen van hun ouders heel te laten, al kom je af en toe ouders tegen die weinig snappen van opvoeden (bij ons gaat het goed, maar als je de verhalen van thuis hoort....)
[ Voor 33% gewijzigd door HvdBent op 24-11-2016 15:39 ]
Gewoon de meest verontrustende posts in dit topic uitprinten voor je vrouw en de set afslepen naar je mancavebakkerr schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:57:
Grappig topic!
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Voor de mensen die nog gaan verbouwen/spullen aanleggen: busch jaeger heeft wcds met een kinderbeveiliging ingebouwd. Kost bijna niks extra en je ziet er ook niets van. En werkt een stuk beter dan die irritante plak draai dingen!
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Mancave word kinderspeelkamer...Killjoy schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:05:
[...]
Gewoon de meest verontrustende posts in dit topic uitprinten voor je vrouw en de set afslepen naar je mancave
Om ze in de stoffige garage te zetten word mij wat te gortig