[windows 10] na grote update problemen met allemaal websites

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:06
Goedendag,

twee dagen terug heeft mijn pc een grote update geinstalleerd. Echter loop ik nu tegen het probleem aan dat veel sites niet meer werken zoals het hoort (delen van menus verplaatst etc) maar nu dus ook met youtube. Afspelen probeert hij via HTML5 maar doordat mn pc blijkbaar de buttons niet goed plaatst heb ik midden op de pagina de play button, en bij reacties in het groot andere buttons./

Ik heb dit zowel in chrome als in IE. hieruit haal ik dat er iets met de update is meegegeven of weggelaten maar ik zou niet weten wat.

Herstelpunt is bij deze update niet gemaakt waardoor ik dus niet terug kan gaan en deze update ongedaan kan maken.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Heb je je cookies al eens verwijderd en de cache verwijderd?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Markimoo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:55:
Ja dit heb ik al meerdere keren gedaan.

Dit krijg ik dus :

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1zczyludtezfb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Het lijkt erop dat de CSS niet wordt geladen, werkt het wel in Microsoft Edge?

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Markimoo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:01:
Het lijkt erop dat de CSS niet wordt geladen, werkt het wel in Microsoft Edge?
Daar laad de website wel, alleen het afspeelvlak blijft zwart. Dus ergens wilt er iets niet laden.... en dit heb ik dus na de grote update...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Lijkt me stug dat dit door de afgelopen windows update komt. Zover ik kan zien heeft deze enkel wat security issues gepatched.
Zie wel allerlei plugins geinstalleerd staan in je browser. Wellicht dat hier het probleem ligt.
Probeer de browser eens te laden zonder plugins.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Hi,

Wat was deze 'grote update'? Kun je een screenshot maken van de update geschiedenis en probeer inderdaad Chrome even te laden zonder plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Markimoo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:05:
Hi,

Wat was deze 'grote update'? Kun je een screenshot maken van de update geschiedenis en probeer inderdaad Chrome even te laden zonder plugins.
Hmm dat is apart, ik zie in mn update geschiedenis dat enkel silverlight is geupdate.

Mijn pc ging opnieuw opstarten (zoals normaal). Alleen kreeg ik zon complete tour net als wanneer je windows voor het eerst hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Jboy1991 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:08:
[...]

Hmm dat is apart, ik zie in mn update geschiedenis dat enkel silverlight is geupdate.
Vreemd, aangezien ik een hele lijst heb als ik de geschiedenis van mijn updates bekijk. Wil je er eens eens screenshot van delen?
Mijn pc ging opnieuw opstarten (zoals normaal). Alleen kreeg ik zon complete tour net als wanneer je windows voor het eerst hebt geinstalleerd.
Welke versie van Windows draai je volgens 'Over Windows'?

Verder is het niet nodig om me elke keer te citeren, tenzij je specefiek op iets antwoord. Scheelt mij wat meldingen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Meg op 19-11-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6n9xs4kvfoeov.png

Volgens windows

''windows 10 pro insider preview" (had gewoon geupgrade van windows 7 toen dit mogelijk was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Markimoo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:55:
Jboy1991 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:59:
[...]

Ja dit heb ik al meerdere keren gedaan.

Dit krijg ik dus :

[afbeelding]
Wellicht schat ik je 'te laag' in dat geval vast mijn excuses :)
Maar toevallig heb je op je screenshot de pagina omtrent het wissen van de zoekgeschiedenis.
Je weet dat Markimoo dit niet bedoelde met cookies & cache?
windows 10 pro insider preview" (had gewoon geupgrade van windows 7 toen dit mogelijk was)
Als je volgens de "normale" weg had geupdatet dan zou je niet in de insides preview terecht zijn gekomen.
Ga er vanuit dat je je hier bewust voor aangemeld hebt?
Anyway, insider previews zijn geen stabiele versies maar bedoelt voor test-doeleinden. Kan dus voorkomen dat er een update uitgerold wordt die nog bugs bevat. Dat is namelijk het doel van het insider-programma ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Switchie op 19-11-2016 21:21 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Hmm, vreemd.
Volgens windows

''windows 10 pro insider preview" (had gewoon geupgrade van windows 7 toen dit mogelijk was)
Dus je draait een Windows Insider versie? Kun je er eens een screenshot van maken voor de zekerheid?
Switchie schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:19:
[...]

[...]

Maar toevallig heb je op je screenshot de pagina omtrent het wissen van de zoekgeschiedenis.
In Google Chrome kan je erheen via [url="chrome://settings/clearBrowserData"]chrome://settings/clearBrowserData[/url] mocht je dit niet weten. Bedankt voor de oplettendheid Switchie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Switchie schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:19:
[...]

[...]

[...]

Als je volgens de "normale" weg had geupdatet dan zou je niet in de insides preview terecht zijn gekomen.
Ga er vanuit dat je je hier bewust voor aangemeld hebt?
Anyway, insider previews zijn geen stabiele versies maar bedoelt voor test-doeleinden. Kan dus voorkomen dat er een update uitgerold wordt die nog bugs bevat. Dat is namelijk het doel van het insider-programma ;)
Over die screenshot:
Met die screenshot probeerde ik te laten zien wat ik te zien kreeg. Ik weer dat je je cookies en cache verwijderd onder instellingen bij chrome

Ik kreeg ooit een popup van windows met de vraag of ik dit wou. Mn partner had toen blijkbaar op ja gedrukt ;P. Maar dat maakt niet zoveel uit. De vraag is nu wel hoe ik dit kan herstellen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Markimoo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:22:
[...]

Hmm, vreemd.

[...]

Dus je draait een Windows Insider versie? Kun je er eens een screenshot van maken voor de zekerheid?

[...]

In Google Chrome kan je erheen via [url="chrome://settings/clearBrowserData"]chrome://settings/clearBrowserData[/url] mocht je dit niet weten. Bedankt voor de oplettendheid Switchie!
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/e36zt2a3a14fk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Als je naar de instellingen gaat (Windowstoets + I) en hier klikt op Bijwerken en beveiliging dan staat er links Windows Insider-programma. Kun je daar een screenshot van maken? Want mogelijk ontstaan je problemen doordat je Windows Insider bent.

De screenshot die jij post is niet waar ik om vroeg, ik duide hierop.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/snJeJ/1e2bf7de2c.png

[ Voor 19% gewijzigd door Meg op 19-11-2016 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik kreeg ooit een popup van windows met de vraag of ik dit wou. Mn partner had toen blijkbaar op ja gedrukt ;P. Maar dat maakt niet zoveel uit. De vraag is nu wel hoe ik dit kan herstellen XD
Lijkt me stug. Microsoft heeft naar mijn weten nooit pop-ups gepushed met de vraag of mensen insider willen worden. 99.99999% van de windows gebruikers behoort namelijk niet tot de gewenste doelgroep voor dit programma. De mensen die wel tot de doelgroep behoren hebben geen pop-up nodig om deze groep te vinden ;)

Enfin, je draait een preview versie die updates uitrolt zodat de communitie deze kan testen alvorens ze naar Henk en Ingrid worden uitgerold.
Wil jij problemen als deze voorkomen, stap je uit het insider programma en ga je een 'normale' consumentenversie draaien.

Trouwens even advocaat van de duivel.
Als ik jouw topics een beetje doorspit, kom ik in 2 jaar tijd tegen dat je de volgende os'en wel even installeert;
- Windows 7
- Windows 8
- Windows 8.1
- Windows server 2012
- Windows 10

Combineer dit met een Visual studio pakket dat vrij kostbaar is, een uTorrent icoontje in je chrome browser en het feit dat je, zonder dat je er zelf erg in hebt, een insider versie draait, doen mij stiekem toch een beetje vermoeden dat je de iso's (+ geldige licentie) niet rechtstreeks bij Microsoft vandaan hebt.
Ergo, garantie tot aan de voordeur en in ieder geval niet hier op tweakers.

[ Voor 42% gewijzigd door Switchie op 19-11-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Switchie schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:29:
Combineer dit met een Visual studio pakket dat vrij kostbaar is, een uTorrent icoontje in je chrome browser en het feit dat je, zonder dat je er zelf erg in hebt, een insider versie draait, doen mij stiekem toch een beetje vermoeden dat je de iso's (+ geldige licentie) niet rechtstreeks bij Microsoft vandaan hebt.
Ergo, garantie tot aan de voordeur en in ieder geval niet hier op tweakers.
Ofwel? Hij is illegaal bezig? Dan houd mijn support op en is het wachten op een slotje lijkt me. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is dus die conclusie ga ik niet trekken. Vind het echter wel 'opvallend' dat iemand zo makkelijk van os kan switchen.
Woensdag 14 mei;
Welke windows OS voor streaming-server
Mijn eigen voorkeur ging uit naar windows server 2012 R2. Maar toen zag ik dat daar ook nog verschillende versies van zijn (http://www.microsoft.com/...ult.aspx#fbid=Cp7GpDX9jsA )
Donderdag 15 mei;
[moederbord] Asrock b85M Pr04 geen internet mogelijk?
Ik draai het systeem op Windows server 2012 R2 standard Evaluation.
Het gaat er bij mij niet in dat iemand, tegen het advies van meerdere tweakers, toch een dure Windows Server-licentie besteld, om deze vervolgens zonder blikken of blozen af te danken op het moment dat deze niet out-of-the-box werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Switchie schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:34:
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is dus die conclusie ga ik niet trekken. Vind het echter wel 'opvallend' dat iemand zo makkelijk van os kan switchen.
Woensdag 14 mei;
Welke windows OS voor streaming-server

[...]

Donderdag 15 mei;
[moederbord] Asrock b85M Pr04 geen internet mogelijk?

[...]

Het gaat er bij mij niet in dat iemand, tegen het advies van meerdere tweakers, toch een dure Windows Server-licentie besteld, om deze vervolgens zonder blikken of blozen af te danken op het moment dat deze niet out-of-the-box werkt.
Beetje jammer dat je nu een wilt doen blijken alsof ik gebruik maak van illegale software toch licht ik het even toe

Over de osen. Ik heb mbo ICT 2 en 3 gedaan. Tijdens Mn studie kreeg ik toegang tot licentie codes voor deze software. Dus ook Windows server deze mocht ik van school toen der tijd gewoon legaal thuis gebruiken. (Inmiddels geen server meer)

Visual studio het zelfde als hierboven. School licentie toen gekregen maar inmiddels gewoon een trail versie die al verlopen is.

En daarnaast ben ik blijkbaar niet de enige die meldingen kreeg

http://www.tenforums.com/...n-get-insider-builds.html

[ Voor 6% gewijzigd door Jboy1991 op 19-11-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jboy1991 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:48:
[...]
En daarnaast ben ik blijkbaar niet de enige die meldingen kreeg

http://www.tenforums.com/...n-get-insider-builds.html
Ja, omdat deze persoon zich had aangemeld voor het insider program en zelf een preview versie had geïnstalleerd :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Switchie schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:03:
[...]

Ja, omdat deze persoon zich had aangemeld voor het insider program en zelf een preview versie had geïnstalleerd :F
Kep ook zeker niet ontkend dat ik geen preview versie had gehad van Windows 10. Er was namelijk een open beta. Echter wanneer de gratis upgrade van 8.1 naar 10 kwam heb ik dit dus gewoon legaal gedaan

Maar goed ik heb geen flauw idee waarom ik die pop-up kreeg en waarom Mn Windows nog als insider staat. Als ik dit door had gehad. Was dit topic overbodig geweest.

Maar goed heb gevonden hoe ik mijn insider ongedaan kan maken en moet Mn Windows herstellen wil ik dit ongedaan maken.

Blijf het jammer vinden dat omdat ik een paar topics geopend heb in het verleden mbt een ander os. Nu voorzichtig beweerd/verdacht wordt dat deze illegaal verkregen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Jboy1991 op 20-11-2016 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jboy1991 schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:08:
[...]
Blijf het jammer vinden dat omdat ik een paar topics geopend heb in het verleden mbt een ander os. Nu voorzichtig beweerd/verdacht wordt dat deze illegaal verkregen zijn.
Dat mag je ook gerust vinden. Ik heb nergens gezegd dat het daadwerkelijk zo is maar som louter enkele feiten op die ik "vreemd" vind. Als jij aangeeft dat dit niet geval is dan is daarmee toch de kous afgedaan?
Enige reden dat ik het aanstipte is dat er regelmatig geklooid wordt met niet officiële builds wat gek gedrag tot gevolg kan hebben.
Niets meer niet minder. Geloof me, ik zit echt niet op Tweakers om de hele dag moraalriddertje te spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je je MS account gekoppeld aan je installatie? Want als je de Open Beta draaide met dat account en die nu op de gewone W10 gebruikt kan dat de popup verklaren. Het is een voorkeur dat in je account zit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Hero of Time schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:23:
Heb je je MS account gekoppeld aan je installatie? Want als je de Open Beta draaide met dat account en die nu op de gewone W10 gebruikt kan dat de popup verklaren. Het is een voorkeur dat in je account zit.
Ja heb Mn account bij de insider instellingen inmiddels ook ontkoppeld maar dat lost helaas niet het probleem op. Moet dus morge! Mn Windows herstellen om volledig uit het insider program te stappen. Aldus Microsoft help page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jboy1991 schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:29:
[...]

Ja heb Mn account bij de insider instellingen inmiddels ook ontkoppeld maar dat lost helaas niet het probleem op. Moet dus morge! Mn Windows herstellen om volledig uit het insider program te stappen. Aldus Microsoft help page
Dat kan kloppen. Je huidige installatie zit momenteel nog vol insider "probeersels". Je zult dus moeten herstellen naar een eerdere stabiele build. Hopelijk zijn hiermee je problemen opgelost en zo niet horen we het graag :)

Ps. kleine tip voor volgende keren. Gezien je ict achtergrond is het begrijpelijk dat je graag "speelt" met de nieuwste builds. Wordt echter aangeraden om dergelijke builds niet op je dagelijkse systeem te draaien. Mocht je dit toch perse willen, zorg dan voor een gedegen back-up zodat je in geval van problemen snel terug kunt naar een werkende configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Het is allemaal opgelost :) Heb nu weer een correct werken de pc en geen insider meer :)

Bedankt voor de oplossingen
Pagina: 1