[moederbord] Asrock b85M Pr04 geen internet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:06
HoiHoi,

Ik heb van de week een servertje laten samen stellen, aan de hand van mijn eisen rade een tweaker deze moederbord aan. Echter loop ik nu tegen het probleem dat ik totaal geen verbinding krijg met het netwerk.

De pc geeft aan dat de drivers niet geinstalleerd zijn. Dus wat doe ik, ik gebruik de driver disk van het moederbord. Deze drivers geven aan "Cannot install drivers, no intel(r) adapters are present in this computer)" Dit gebeurt bij elke driver die erin zit van het lan(netwerk).

Op internet heb ik dit probleem niet eerder kunnen ontdekken. normaal ben ik gewend dat het plug and play is (internet stekker erin en je hebt internet).

Ik heb de handleiding eral bij gehad, en hierin stond "Als het groene lampje brand (bij het netwerk gedeeld) heb je internet, knippert het oranje lampje dan heb je internet snelheid tot 1000mb/s "
Beide lampjes branden (groen brand, oranje knippert). Dus de moederbord zelf ontdekt wel dat er internet is?,

Ik draai het systeem op Windows server 2012 R2 standard Evaluation.
Bij het installeren van EXSI (vm) gaf de installatie ook al aan dat er geen netwerk kaart is gevonden.
Hieruit haal ik dat het niet OS gebonden is.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? Bij programma behaar (aparaat beheer). Wordt de volgende drivers niet gevonden: Ethernet Controller

Ik heb ook de drivers geprobeerd van zowel windows 8 als windows 8.1 (ook de driver zelf laten zoeken in het mapje van de drivers). Maar niks helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Heb je de Lan driver ver:18.5.54.0 van ASRock zelf ook al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Ja, ook al geprobeerd. Wederom de melding "Cannot install drivers, no intel(R) adapters are present in this computer."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Maar de ethernet controller staat wel in apparaat beheer ? (met een geel uitroepteken ?)
Als dat het geval is zou je kunnen proberen om via apparaat beheer ''stuurprogramma wijzigen'' en dan naar die ASRock lan driver verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Hij staat bij aparaat beheer onder "other devices" Met een geel uitroep teken. Als ik dan update driver software doe, en ik laat hem zelf scannen. Dan geeft hij aan dat er geen drivers gevonden zijn. Dit had ik zelf namelijk ook geprobeerd. Als ik bijv oop driver detials drukt. Krijg ik :" No driver files are required or have been loaded for this device"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heb je de chipsetdrivers wel geïnstalleerd? Misschien heeft hij die eerst nodig voor hij een ethernet controller herkent.
Anders ff de drivers van de site van het moederbord downloaden en op een USB stick zetten, en dan vanaf daar installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Je moet zelf even zoeken op de pc naar drivers, dus naar de juiste folder gaan en daar laten ''zoeken''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Zoals ik eerder aangaf, heb ik dit al gedaan.

En zover ik kan zien zijn alle drivers gewoon geinstalleertd .Dus denk niet dat het probleem daar ligt

- Inmiddels voor de zekerheid de drivers geinstalleerd die ik vanaf de website van asrock gedownload heb. Geen resultaat, nog steeds beweerd het systeem dat er geen netwerk adapter aanwezig is.

[ Voor 93% gewijzigd door Jboy1991 op 15-05-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

http://www.asrock.com/mb/Intel/B85M%20Pro4/ geeft aan dat je heel makkelijk alle drivers kan installeren vanaf een USB stick al vanuit de UEFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Tussen aangeven en werkgelijkheid zit een verschil. En ik heb geen flauw idee hoe ik het moet installeren vanuit de EUFI (sterker nog weet niet eens wat het is haha). Maar ik snap niet waarom dit zo moeilijk moet zijn. Heb de bios ook na gelopen en daar zit geen netwerk block (disable) die aan staat ...

-
Het ligt ook niet aan mijn netwerk kabel. Deze test ik nu op mijn laptop en heb gewoon internet. Dus dat is ook al uitgesloten

[ Voor 18% gewijzigd door Jboy1991 op 15-05-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

BIOS is vervangen door UEFI, ik weet niet of je mobo beide heeft of alleen nog een UEFI.

Dit hoeft ook niet moeilijk te zijn; je hebt blijkbaar de goede drivers nog niet. Normaal krijg je bij een moederbord een CD met drivers of een handleiding waar in staat dat je de drivers kan downloaden vanaf de site. Dan is het een kwestie van de laatste drivers downloaden en installeren. Zonder netwerk zal dat moeten op een andere computer, maar echt ingewikkeld is dat niet toch?

Ik neem aan dat je dit ook hebt geprobeerd: [google=B85M Pro4 windows server 2012 drivers]. De vijfde hit bij mij heeft blijkbaar ook problemen met de netwerkdrivers onder Windows server 2012: klik, en een oplossing. Hierbij wordt alleen geen vPro ondersteund, maar ik weet niet of je dat nodig hebt voor ESXi.

Ik weet niet of normaalgesproken drivers voor Windows 7 of 8(.1) ook geschikt zijn voor Windows server 2012. Daar had je misschien wat vooronderzoek naar moeten doen.

[ Voor 41% gewijzigd door gwystyl op 15-05-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Qwystyl. Ik waardeer de mogelijkheid om te helpen. Echter heb ik al aangegeven dat ik dit al heb gedaan. Heb de recente drivers op usb staan. Als hij steeds aanblijft geven dat hij niet wilt installeren omdat er geen netwerk adapter is. Kan ik ook vrij-weinig tot niks.

Denk dat ik maar contact op moet nemen met de verkoper, aangezien ik hier op deze manier niks aan heb.

Ik zie dat ik inderdaad geen bios meer heb en het is blijkbaar EUFI geworden (was nog niet echt bekend met dit systeem).

Het rare is dat EUFI wel kan verbinden met het internet.... Ik snap er niks meer van

[ Voor 8% gewijzigd door Jboy1991 op 15-05-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
je zegt dat de device wel wordt gezien in apparaat beheer. kijk eens naar de hardware-ids en vul deze in de website in miss is het helemaal geen intel netwerk kaart.

http://www.pcidatabase.com/

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Maar hoeis het mogelijk dat de EUFI wel de data kan ophalen van internet en de OS zelf niet. Dat vind ik persoonlijk erg apart.

Ook had ik via EUFI de drivers laten installeren. Echter had ik alleen de keuzen uit: windows 8, windows 8.1 en windows 7.

Kan het probleem niet zijn dat ik een OS heb die blijkbaar niet ondersteunt wordt ?

En ik heb geen idee hoe PCI werkt (de site die aangegeven werd), sorry

[ Voor 9% gewijzigd door Jboy1991 op 15-05-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat kan heel goed, dat staat ook in het topic waar ik eerder naar linkte. Blijkbaar is de netwerkkaart een Giga PHY Intel® I217V. De TS in mijn gelinkte topic heeft de i217V vergeleken met de i217LM, en aan de hand daarvan de drivers van de LM versie gedownload, uitgepakt en handmatig geïnstalleerd. Dat werkt grotendeels, maar blijkbaar kan je niet alle features gebruiken.

Hier ook iemand die de i217V heeft geïnstalleerd onder Windows 2012 (is wel op een Gigabyte moederbord, maar dat maakt denk ik niet uit)

[ Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 15-05-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Dus met andere woorden, als ik naar windows 8 of 7 ga, zal het probleem opgelost moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat is een optie, of je volgt één van de links die ik gegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Heb de manier geprobeerd om het bestand te wijzigen. Echter heeft dit niet geholpen. Hij blijft tijdens het installeren aangeven dat er geen netwerk adapter aanwezig is.

Dus denk dat de enige optie is een andere os erop zetten. Wel naar, als ik dit eerder had geweten ging ik voor een ander moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
een losse netwerkkaart moet dit probleem toch ook oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
gwystyl schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:12:
http://www.asrock.com/mb/Intel/B85M%20Pro4/ geeft aan dat je heel makkelijk alle drivers kan installeren vanaf een USB stick al vanuit de UEFI
Het enige wat er dan gebeurd is dat hij de drivers download naar een usb stick. Hij installeert niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
heb een losse netwerk kaart gekocht. Internet doet het nu dus probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Als het een nieuwe mobo is, waarom niet terug naar de winkel waar je deze gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Omdat ik hem dan terug moet sturen en ik dan 30 dagen kan wachten op geld terug. Terug sturen was op eigenkost, dus was dan 5 euro kwijt. Doe ik er 6 euro bij heb ik la een netwerkkaart. als ik hem in de winkel had gekocht, of meer nadelen aan deze moederbord zat had ik hem zeker terug gestuurd.

Inmiddels windows 8 geinstalleerd, op aandringen van vrienden. Nu werkt de onboard netwerk wel, beetje apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Nou wil ik natuurlijk niet de wijsneus uithangen en is het nu achteraf praten, maar dit probleem zou je niet gehad hebben met mijn "kant en klaar" voorstel ;)

De HP Microserver die ik voorstelde is namelijk Server 2012 gecertificeerd en wordt door het OS in één keer herkend incl. alle hardware:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51234770/HP%20servertje.PNG

Maar fijn dat het nu met een andere netwerk adapter wel werkt en hopelijk kun je nu alles doen wat je ermee wilde doen!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:13
Het rare is ook, als je bij Intel bij downloads zoekt naar "Intel I217-V" en dan "Windows Server 2012 R2" selecteert, krijg je alleen Administrative Tools en geen drivers. Blijkbaar wordt deze chipset niet ondersteund in Windows Server 2012 R2.

Overigens is versie 19.1 de laatste versie van deze driver, dus nieuwer dan die van de Asrock site. Je zou hem kunnen proberen.
Pagina: 1