Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
http://www.rtvnoord.nl/ni...ntspoorde-trein-in-Winsum

Onbewaakte spoorwegovergang.. blijft lastig. (zal ooit overweging zijn geweest tussen baten (veiligheid) & Kosten..)
[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 18-11-2016 12:45 ]
http://www.dvhn.nl/gronin...-bij-Winsum-21788976.html

http://www.eemskrant.nl/e...ol-trein-deels-ontspoord/
[ Voor 37% gewijzigd door GeekK op 18-11-2016 12:53 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Sir_Hendro op 18-11-2016 12:50 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Volgens mij gaat het om een tankwagen met melk?Marzman schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:54:
Er staat dat de melkboer ongedeerd is. Ik denk dat je nog best hard kan vallen door zo'n trein. Je zit ook niet in een gordel ofzo.
My favorite programming language is solder.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik loop op deze weg geregeld hard, en het is altijd wel even oppassen.
Signature
Plan ligt er wel voor deze overgang maar die is nog niet uitgevoerd.nachtnet schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:34:
http://www.rtvnoord.nl//
http://www.rtvnoord.nl/ni...ntspoorde-trein-in-Winsum
[afbeelding] Foto Melarno Kraan
Onbewaakte spoorwegovergang.. blijft lastig. (zal ooit overweging zijn geweest tussen baten (veiligheid) & Kosten..)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Stadler is geloof ik al eens aangesproken op de "onveilige" treinen.Sjurm schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:17:
Deze treinen lijken wel makkelijk te ontsporen helaas. Gelukkig is hij niet zo heftig ontspoort als toen bij Dalfsen, maar de klap zal ook wel iets minder hard geweest zijn.
Die GTW's zijn geen zware treinen, dus die zullen waarschijnlijk ook sneller van het spoort gedrukt worden bij een ongeval.
En trouwens, ik denk dat de klap bij Winsum ook wel hard kan zijn geweest. Een volle melkauto weegt wel wat meer dan een hoogwerker. Maar het is maar net hoe die melkauto op het spoort stond.
[ Voor 16% gewijzigd door krakendmodem op 18-11-2016 13:27 ]
De bestuurder van de wagen inderdaad, niet de boer.Puch-Maxi schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:57:
[...]
Volgens mij gaat het om een tankwagen met melk?
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 18-11-2016 13:25 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Geldkwestie. Te dunbevolkt gebied. En daarom wil ProRail hier liever niet in investeren. Nu zullen ze wel moeten.Touchdomex schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:20:
[...]
Plan ligt er wel voor deze overgang maar die is nog niet uitgevoerd.
Prorail had namelijk ooit het idee om enkele spoorlijnen in Friesland te sluiten, zodat er wat meer geld voor onderhoud naar de Randstad kon. Dat schoot veel mensen hier in het verkeerde keelgat. En het bevestigt hun vermoedens dat er in Noord-Nederland niet heel veel geïnvesteerd wordt in het spoor.
Als ik zo naar de foto's kijk in dit topic is de schade (aan de trein) gering, dus ik gok niet dat het frontale klapper is geweest.HvanderT schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:25:
En trouwens, ik denk dat de klap bij Winsum ook wel hard kan zijn geweest.
Zo te zien wel, wellicht dat de trein al aan het remmen was. Of de vrachtwagen heeft de klap opgevangen.TheBrut3 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:33:
[...]
Als ik zo naar de foto's kijk in dit topic is de schade (aan de trein) gering, dus ik gok niet dat het frontale klapper is geweest.

Vrachtwagen lijkt de klap te hebben gevangen, Chauffeur is in orde. Wat verwondingen in de trein. Relatief geluk bij ongeluk.
Treinongeluk op zelfde plaats als dodelijke ongevallen 2014

[ Voor 24% gewijzigd door nachtnet op 18-11-2016 13:46 ]
Nou dat valt wel mee hoor. Er wordt druk geïnvesteerd in de lijn Leeuwarden - Groningen en er zijn ook plannen om de lijn naar Stadskanaal verder door te trekken, omdat er zoveel gereisd wordt op die lijn.HvanderT schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:32:
[...]
Geldkwestie. Te dunbevolkt gebied. En daarom wil ProRail hier liever niet in investeren. Nu zullen ze wel moeten.
Prorail had namelijk ooit het idee om enkele spoorlijnen in Friesland te sluiten, zodat er wat meer geld voor onderhoud naar de Randstad kon. Dat schoot veel mensen hier in het verkeerde keelgat. En het bevestigt hun vermoedens dat er in Noord-Nederland niet heel veel geïnvesteerd wordt in het spoor.
Deze dieseltreinen zijn ook betrouwbaarder dan de NS treintjes, want ze rijden bij weer en wind.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
IT Guru :)
https://twitter.com/BartMos/status/799592552030736384
En de lijnen die wat minder gebruikt werden (Leeuwarden Stavoren, Leeuwarden Harlingen) stonden op de lijst van "te sluiten lijnen". Dat ging gelukkig toen niet door.rimave schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:05:
[...]
Nou dat valt wel mee hoor. Er wordt druk geïnvesteerd in de lijn Leeuwarden - Groningen en er zijn ook plannen om de lijn naar Stadskanaal verder door te trekken, omdat er zoveel gereisd wordt op die lijn.
Deze dieseltreinen zijn ook betrouwbaarder dan de NS treintjes, want ze rijden bij weer en wind.
Ook heeft het veel te lang geduurd voordat hier -eindelijk- eens het spoor werd aangepakt. Nadat de Zuiderzeelijn niet doorging, werd er gesproken over een verdubbeling van het spoor. Dat heeft ook vrij lang geduurd voordat het eindelijk doorgepakt werd. Ik heb ook veel gereisd over deze lijnen, maar had regelmatig wel vertraging omdat de treinen bij Hoogkerk op elkaar moesten wachten. Daardoor was mijn aansluiting alweer vertrokken en kon ik een uur wachten op een verpauperd station.
Over de treinstellen van Arriva heb ik geen opmerkingen, dat zijn prima dingen.
Klopt, daar heb je wel een punt. Ze hadden bij de aanleg in 1933 al rekening gehouden met verdubbeling. Alle bruggen waren dubbel uitgevoerd. En nu gaat men weer een enkelspoor spoorbrug aanleggen bij Zuidhorn.HvanderT schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:44:
[...]
En de lijnen die wat minder gebruikt werden (Leeuwarden Stavoren, Leeuwarden Harlingen) stonden op de lijst van "te sluiten lijnen". Dat ging gelukkig toen niet door.
Ook heeft het veel te lang geduurd voordat hier -eindelijk- eens het spoor werd aangepakt. Nadat de Zuiderzeelijn niet doorging, werd er gesproken over een verdubbeling van het spoor. Dat heeft ook vrij lang geduurd voordat het eindelijk doorgepakt werd. Ik heb ook veel gereisd over deze lijnen, maar had regelmatig wel vertraging omdat de treinen bij Hoogkerk op elkaar moesten wachten. Daardoor was mijn aansluiting alweer vertrokken en kon ik een uur wachten op een verpauperd station.
Over de treinstellen van Arriva heb ik geen opmerkingen, dat zijn prima dingen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Klopt, ProRail doet hier vaak moeilijk. Maar in dit geval had de gemeente al een oplossing verzonnen; namelijk een weg 'opzij' naar een beveiligde overgang. Alleen, een weg moet over grond lopen, en de grond is van een boer. En de boer zegt nee, dan heb je dus een probleem, want je mag niet zomaar grond afpakken.HvanderT schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:32:
[...]
Geldkwestie. Te dunbevolkt gebied. En daarom wil ProRail hier liever niet in investeren. Nu zullen ze wel moeten.
En dus is dit niet het laatste ongeluk bij de voslaan.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Omdat er veel gereisd word tussen Veendam - Groningen?rimave schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:05:
[...]
Nou dat valt wel mee hoor. Er wordt druk geïnvesteerd in de lijn Leeuwarden - Groningen en er zijn ook plannen om de lijn naar Stadskanaal verder door te trekken, omdat er zoveel gereisd wordt op die lijn.
Volgens mij is er een piek tijdens spitsuren, en tussendoor lijkt het altijd compleet uitgestorven?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Jammer dat er zolang mee gewacht is. De kosten die nu gemaakt gaan worden van de nasleep zullen waarschijnlijk zo hoog worden dat het plaatsen van een beveiliging uiteindelijk goedkoper was geweest:Kees schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:53:
[...]
Klopt, ProRail doet hier vaak moeilijk. Maar in dit geval had de gemeente al een oplossing verzonnen; namelijk een weg 'opzij' naar een beveiligde overgang. Alleen, een weg moet over grond lopen, en de grond is van een boer. En de boer zegt nee, dan heb je dus een probleem, want je mag niet zomaar grond afpakken.
En dus is dit niet het laatste ongeluk bij de voslaan.
- Herstellen van de trein. Als dat ooit gaat gebeuren.
- Spoor moet weer hersteld worden (Mooi moment om er nu meteen spoorbomen bij te zetten).
- En alle verborgen kosten die nog gemaakt gaan worden.
Er is niet lang mee gewacht. Sommige dingen kosten nu eenmaal tijd. Je mag niet zomaar land afpakken van mensen en spoorbomen plaatsen is een stuk duurder dan nu de rails herstellen (op langere termijn). En die spoorwegovergang moet weg, dus spoorbomen gaan ze niet planten denk ik.HvanderT schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:36:
[...]
Jammer dat er zolang mee gewacht is. De kosten die nu gemaakt gaan worden van de nasleep zullen waarschijnlijk zo hoog worden dat het plaatsen van een beveiliging uiteindelijk goedkoper was geweest:
- Herstellen van de trein. Als dat ooit gaat gebeuren.
- Spoor moet weer hersteld worden (Mooi moment om er nu meteen spoorbomen bij te zetten).
- En alle verborgen kosten die nog gemaakt gaan worden.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Verwijderd
a) nauwelijks beveiliging was op dat spoor
b) dichte mist
c) een machinist die dacht dat hij wel kon vertrekken
Wat resulteerde in Wikipedia: Treinramp bij Winsum wat toevallig op dezelfde plek was (ongeveer).
[ Voor 6% gewijzigd door Kees op 18-11-2016 23:22 ]
Maarja, moet dan echt elke overgang bewaakt worden? Dit is een smal weggetje met betonplaten langs wat boerderijen... Een doodlopende weg zelfs. Zo hebben we er nog wel honderden van in NederlandVerwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:15:
Bij deze overgang staat een hek, met daarop jaartallen van een aantal ongelukken. De eerste datum van een ongeluk stamt uit 198? . Dus niet lang mee gewacht ? Wel degelijk is er enorm lang gewacht met het beter beveiligen van deze spoorovergang. Duidelijk veel te lang. Kwestie van verkeerde prioriteiten in het dorp , bij Prorail en voorganger en de haagse politiek.

Doet niets af van het feit dat dit natuurlijk een ernstig ongeluk is uiteraard.
[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 20-11-2016 22:25 ]
Inderdaad, eentje van Fritom Group.Janoz schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:05:
Precies, gewoon een vrachtwagenchauffeur, geen melkboer
Trein?