Dubbelposten en WYSIWYG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Topicstarter
Hallo,

Momenteel wanneer je als laatste reageert in een onderwerp komt dit boven het snelreageren te staan met een link naar de mogelijkheid om je laatste reactie te wijzigen. Dit komt echter niet als je een nieuwe reactie via het uitgebreide reactieformulier plaatst met de BBCode, misschien daar ook plaatsen?
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/sjpgL/356e69dcf7.png

Nu gebeurt het dat nieuwere mensen die nog niet bekend zijn op Tweakers dit niet weten of snappen en daardoor sneller dubbelposten.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/sjpr1/6e342a757c.png

Is het technisch misschien mogelijk dat de reacties automatisch worden samengevoegd tot een bepaalde periode, bijvoorbeeld 48 uur. Bijvoorbeeld zo:
Dit is een bericht.

-- Automatisch samengevoegd bericht --
Dit is een dubbelpost die is samengevoegd.
Hiermee voorkom je dat mensen dubbelposten en dat mensen daar meldingen over gaan maken.

Is het verder mogelijk om de tekst-editor in WYISG te maken? Zodat je een 'Word' feeling krijgt tijdens het typen gelijk de opmaak kan zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Meg op 15-11-2016 22:06 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is een WYISG editor? Bedoel je niet WYSIWYG? En daar zijn al eens verzoeken voor geweest volgens mij, maar echt ideaal is dat niet. Het zit wel eens powerusers in de weg en niet alle tags zijn met zo'n editor te gebruiken. Wil je weten hoe je post eruit komt te zien, dan kan je 't beste de 'Bekijk reactie' knop gebruiken (of 'Toon voorbeeld' bij de volledige editor).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:26:
Wat is een WYISG editor? Bedoel je niet WYSIWYG? En daar zijn al eens verzoeken voor geweest volgens mij, maar echt ideaal is dat niet. Het zit wel eens powerusers in de weg en niet alle tags zijn met zo'n editor te gebruiken. Wil je weten hoe je post eruit komt te zien, dan kan je 't beste de 'Bekijk reactie' knop gebruiken (of 'Toon voorbeeld' bij de volledige editor).
Dat bedoel ik inderdaad en ik snap het. Maar dat is extra werk en dan laden afbeeldingen niet enzo.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe bedoel je, laden afbeeldingen niet? Als ik in de quick reply een plaatje wil invoegen en de img-tag gebruik, zie ik die gewoon als ik op 'Bekijk reactie' klik. Pas ik wat aan of voeg ik er nog eentje toe, dan zie ik 'm gewoon met 'Toon voorbeeld'.

Persoonlijk zou ik het niet wenselijk vinden als een plaatje direct in je editor zichtbaar is. Vaak zijn die wat groter en kan je niet meer fatsoenlijk lezen wat je aan het schrijven bent. Let daarbij ook nog eens op mobiel gebruik en het is helemaal onoverzichtelijk geworden in het invoerveld.

IMO moet men gewoon beter kijken, meer gebruik maken van de preview functie en als ze meerdere mensen willen quoten verder kijken dan hun neus lang is en gewoon omlaag scrollen. GoT is niet het enige forum waar reacties onder het reactieveld worden weergegeven. ;)

Je oorspronkelijke vraag, het duidelijker aangeven om de vorige reactie te bewerken is wel een goede. Want zelfs in de quick reply is die niet altijd even duidelijk. Misschien zelfs een idee om de QR te verbergen als de waarschuwing wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:37

_David_

FP ProMod

llama llama duck

M.b.t de WYSIWYG editor:
Zoek WYSISYG editor voor UBB
crisp schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:27:
Een wysiwyg editor maken voor iets anders dan HTML is echter niet triviaal... We hebben er zelf wel eens aan gedacht, maar het zou simpelweg veels te veel tijd kosten om te maken...

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:58:
Hoe bedoel je, laden afbeeldingen niet? Als ik in de quick reply een plaatje wil invoegen en de img-tag gebruik, zie ik die gewoon als ik op 'Bekijk reactie' klik. Pas ik wat aan of voeg ik er nog eentje toe, dan zie ik 'm gewoon met 'Toon voorbeeld'.
Bij mij is dit niet het geval, jammer genoeg.
Hero of Time schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:58:
Persoonlijk zou ik het niet wenselijk vinden als een plaatje direct in je editor zichtbaar is. Vaak zijn die wat groter en kan je niet meer fatsoenlijk lezen wat je aan het schrijven bent. Let daarbij ook nog eens op mobiel gebruik en het is helemaal onoverzichtelijk geworden in het invoerveld.
Ben ik met je eens omdat je een moderator bent. ;-)
Hero of Time schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:58:IMO moet men gewoon beter kijken, meer gebruik maken van de preview functie en als ze meerdere mensen willen quoten verder kijken dan hun neus lang is en gewoon omlaag scrollen. GoT is niet het enige forum waar reacties onder het reactieveld worden weergegeven. ;)
Is een mutli-quote systeem niet mogelijk?
Hero of Time schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:58:Je oorspronkelijke vraag, het duidelijker aangeven om de vorige reactie te bewerken is wel een goede. Want zelfs in de quick reply is die niet altijd even duidelijk. Misschien zelfs een idee om de QR te verbergen als de waarschuwing wordt getoond.
Zodat je geforceerd wordt om je bericht te bewerken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Markimoo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:07:
[...]

Bij mij is dit niet het geval, jammer genoeg.
Dan moet je iets verkeerd doen. :P Of je plaatje is stuk.
[...]

Ben ik met je eens omdat je een moderator bent. ;-)
Alleen maar omdat ik mod ben, of ook als ik dat niet was? ;)
[...]

Is een mutli-quote systeem niet mogelijk?
Hoe zie je dat voor je? Dat je aanvinkt wie je wilt quoten en dat het als een grote onoverzichtelijke brei in het reageer veld wordt gegooid? Ik heb al eens gehad dat ik quote en reactie verkeerd zette omdat het veld gewoon te klein was. Gelukkig kan je die tegenwoordig wel groter maken, maar alleen op de desktop. Mobiel en op een tablet kan dat niet, waardoor je met een klein rot veld zit dat 5 tot 10 regels laat zien en dat is 't.

Uiteraard houd je niets tegen om telkens omlaag te scrollen en zo quotes te 'verzamelen', maar ik reageer liever op een quote en voeg dan de volgende toe. Wat anderen doen en de voorkeur aan geven, geen idee. :P
[...]

Zodat je geforceerd wordt om je bericht te bewerken? :)
Dat is wel het idee. We kunnen al de QR uitschakelen bij topics, maar dat is niet hetzelfde als het uitzetten voor iemand die als laatste gereageerd heeft. Zit je alleen met de 'Reageer' knop die bruikbaar is en het houd nog steeds niet iemand tegen die meerdere mensen quote en dat per bericht gaat doen. Maar het is iig een begin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:47:
[...]

Dan moet je iets verkeerd doen. :P Of je plaatje is stuk.
Komt zeker omdat ik vroeger verkeerd was?
[...]

Alleen maar omdat ik mod ben, of ook als ik dat niet was? ;)
Eigenlijk wel. :3
[...]

Hoe zie je dat voor je? Dat je aanvinkt wie je wilt quoten en dat het als een grote onoverzichtelijke brei in het reageer veld wordt gegooid? Ik heb al eens gehad dat ik quote en reactie verkeerd zette omdat het veld gewoon te klein was. Gelukkig kan je die tegenwoordig wel groter maken, maar alleen op de desktop. Mobiel en op een tablet kan dat niet, waardoor je met een klein rot veld zit dat 5 tot 10 regels laat zien en dat is 't.

Uiteraard houd je niets tegen om telkens omlaag te scrollen en zo quotes te 'verzamelen', maar ik reageer liever op een quote en voeg dan de volgende toe. Wat anderen doen en de voorkeur aan geven, geen idee. :P
Een mogelijkheid om dit zelf in of uit te zetten? Karmaoptie?
[...]

Dat is wel het idee. We kunnen al de QR uitschakelen bij topics, maar dat is niet hetzelfde als het uitzetten voor iemand die als laatste gereageerd heeft. Zit je alleen met de 'Reageer' knop die bruikbaar is en het houd nog steeds niet iemand tegen die meerdere mensen quote en dat per bericht gaat doen. Maar het is iig een begin. :)
Let's make it? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Waar mensen denk ik vooral tegenaan lopen is dat, als ze iemand willen quoten, het niet in QR wordt gedaan maar je een nieuwe pagina krijgt met een editor. Quote, post, en je eigen post staat er dan onder waarbij je de andere kant op moet scrollen om de posts die je net aan het lezen was terug te vinden. In de default settings staan ze niet eens in beeld, maar worden ze pas te zien als je naar beneden scrollt.

Quote optie in QR niet mogelijk? Dat zou denk ik een hoop schelen want als mensen dan willen multi-quoten, hoeven ze alleen maar al scrollend op de 'quote' knop te klikken van de mensen die ze willen quoten. Dat gaat nu niet omdat de quote-knop een nieuwe pagina met de editor opent.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41
WYSIWYG zuigt apenballen en het is meer What You See You Most Definetly Dont Get

quickquote in reply zou wel handig zijn. Automatisch samenvoegen ook wel, maar misschien moet je gewoon locken dat iemand een reactie post als hij de laatste reactie heeft en die reactie minder dan 24 uur oud is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51
Er zijn wel meerdere requests geweest: Multi-quote selector

WYSIWYG geeft eigenlijk meer problemen dan oplossingen imo. Wel zou ik graag zien dat posts automatisch samengevoegd worden als men de laatste is die reageert.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfservicefunctionaliteit ter verwijdering van onderwerpen of berichtjes zonder nieuwe reacties implementeren.
Pagina: 1