Ik wil graag een nieuw deel maken van een lopend topic, maar er moet veel bijgewerkt worden. Ook wil ik het uiterlijk wat aanpassen. Nu kan ik wel de bestaande topic code kopieren naar Notepad, en handmatig gaan klooien in UBB... Maar bestaat daar nou geen extern wysiwyg editor voor? Via Google vindt ik alleen maar online editors. Ik zoek gewoon een Windows progsel. Heeft iemand tips of suggesties?
Je wil UBB code met een WYSIWYG editor gaan editten?lordsnow schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 03:33:
Ik wil graag een nieuw deel maken van een lopend topic, maar er moet veel bijgewerkt worden. Ook wil ik het uiterlijk wat aanpassen. Nu kan ik wel de bestaande topic code kopieren naar Notepad, en handmatig gaan klooien in UBB... Maar bestaat daar nou geen extern wysiwyg editor voor? Via Google vindt ik alleen maar online editors. Ik zoek gewoon een Windows progsel. Heeft iemand tips of suggesties?
Ik vraag me stiekem af waarom je hier een TIEN jaar oud topic voor omhoog moet trappen
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ja, een WYSIWYG editor die dus UBB code uitspuugt. Dat kan ik dan weer kopieren naar GoT.wimmel_1 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 03:41:
[...]
Je wil UBB code met een WYSIWYG editor gaan editten?
Zoals het hoort heb ik de Search gebruikt, en toen kwam ik dit topic tegen.Ik vraag me stiekem af waarom je hier een TIEN jaar oud topic voor omhoog moet trappen
UBB (User Bulletin Board) code is vrij simpel te begrijpen. Het bestaat (heel simpel) uit een stukje HTML mét brackets [], Als je een béétje zoekt dan vind je zelfs een complete FAQ hier.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Als een topic tien jaar oud is en je vraag toch iets anders is mag je gerust een nieuw topic aanmaken hoor, dit is niet bepaald 'hoe het hoort' 
Anyway, hier vind je alle UBB die hier op GoT gebruikt wordt en met de knop 'bekijk reactie' (die ook aanwezig is bij het maken van een nieuw topic) kun je precies bekijken wat het effect is van je wijzigingen. Verder zou je je notepad in myreact kunnen gebruiken als je bang bent per ongeluk op 'plaats topic' te klikken, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat de ubb-parser daar hetzelfde is als op het forum. WYSIWYG-editors voor UBB bestaan niet voor zover ik weet - het leren van de UI van zo'n editor lijkt me bovendien al moeilijker dan UBB zelf

Anyway, hier vind je alle UBB die hier op GoT gebruikt wordt en met de knop 'bekijk reactie' (die ook aanwezig is bij het maken van een nieuw topic) kun je precies bekijken wat het effect is van je wijzigingen. Verder zou je je notepad in myreact kunnen gebruiken als je bang bent per ongeluk op 'plaats topic' te klikken, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat de ubb-parser daar hetzelfde is als op het forum. WYSIWYG-editors voor UBB bestaan niet voor zover ik weet - het leren van de UI van zo'n editor lijkt me bovendien al moeilijker dan UBB zelf
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Zo, even die oude koe terug in de sloot gestopt. Meer heb ik eigenlijk niet toe te voegen op de bovenstaande reacties
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Zou je dan ook de topictitel willen wijzigen naar zoiets als 'zoek WYSISYG editor voor UBB'?MueR schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:32:
Zo, even die oude koe terug in de sloot gestopt. Meer heb ik eigenlijk niet toe te voegen op de bovenstaande reacties
Je gaat geen WYSIWYG editor voor UBB vinden die werkt voor GoT; "onze" UBB is door de jaren heen anders geworden dan de UBB die de rest van de wereld gebruikt. (Correct me if I'm wrong...)
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
UBB begrijpen is het probleem niet. En de UBB FAQ had ik al gevonden voordat ik poste uiteraard. Ik had alleen verwacht dat het simpler kon dan handmatig code kloppen. UBB wordt volgens mij wel aardig veel gebruikt, en dad daarom eigenlijk verwacht dat er een (offline) editor zou zijn.wimmel_1 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 04:16:
UBB (User Bulletin Board) code is vrij simpel te begrijpen. Het bestaat (heel simpel) uit een stukje HTML mét brackets [], Als je een béétje zoekt dan vind je zelfs een complete FAQ hier.
Wat ik meestal doe is veel 'toon voorbeeld' gebruiken bij de uitgebreide editor. Geef toe dat het niet ideaal is, maar we hebben even niets beters.lordsnow schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:44:
[...]
UBB begrijpen is het probleem niet. En de UBB FAQ had ik al gevonden voordat ik poste uiteraard. Ik had alleen verwacht dat het simpler kon dan handmatig code kloppen. UBB wordt volgens mij wel aardig veel gebruikt, en dad daarom eigenlijk verwacht dat er een (offline) editor zou zijn.
Ligt dit ergens op de plank om ooit in te gaan voeren of is dit dan een featurerequest? Dan hoort 't ook niet in LA gok ik zo.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Dat zal dan een feature request worden. Ik heb geen inzicht in de dev tickets, maar volgens mij is er niet eerder hierom gevraagd (wel uitbreiding van de toolbar, maar meer niet).
Het zou leuk zijn als er ergens een tooltje gemaakt wordt waarbij je de ubb-codes van het specifieke forum kan invullen en dat het daarmee een wysiwyg editor geeft. Online of offline.
Het zou leuk zijn als er ergens een tooltje gemaakt wordt waarbij je de ubb-codes van het specifieke forum kan invullen en dat het daarmee een wysiwyg editor geeft. Online of offline.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Er is al wel is eerder om gevraagd, bijv:
[feat] "Geavanceerde editor" maken?
En volgensmij wel vaker, kan de topics alleen niet weer vinden.
[feat] "Geavanceerde editor" maken?
En volgensmij wel vaker, kan de topics alleen niet weer vinden.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Een wysiwyg editor maken voor iets anders dan HTML is echter niet triviaal... We hebben er zelf wel eens aan gedacht, maar het zou simpelweg veels te veel tijd kosten om te maken...
Intentionally left blank
Samengevat: er zijn geen offline editors. Er zijn enkele online editors, maar die zijn vermoedelijk niet compatible met RML (de UBB variant die tweakers gebruikt). En een ingebouwde editor op GoT is toekomstmuziek / onwaarschijnijk.
Oh well
Iig dank voor meedenken, iedereen!
Oh well
Iig dank voor meedenken, iedereen!
[ Voor 7% gewijzigd door lordsnow op 08-07-2016 22:36 ]
Wat dan wel binnen de mogelijkheden ligt is het verbeteren van de bestaande toolbar
Intentionally left blank
Pagina: 1