Waarom kom ik altijd Renault Clio's tegen zonder licht?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 17:55
Hier in België zie ik net veel vaker VW's met standlichten rijden ipv echte dimlichten.

Gisteren ook nog een dikke bmw 5 in volle regen spray op de autosnelweg: achterlichten niks, voorlichten led wél aan. Toch raar als dat door bmw ingenieurs zo bedacht is.

Ikzelf rijd trouwens steeds met dimlichten aan tenzij de zon echt schijnt en het is half zomer. Mijn oude kar heeft geen DRL. Ik wil net gezien worden. Het valt me op dat er veel minder volk vlak voor mijn neus blijft hangen/invoegt.

Nooit een accident, wijt ik deels aan mijn verlichtingsgedrag.

Het is inderdaad wel bedroevend dat in deze tijden waar zoveel op sensor kan nog steeds 1/5de erin slaagt zonder verlichting rond te bollen in de schemering of stortregen. Bij de fietsende jeugd is dat dezelfde statistiek.

[ Voor 62% gewijzigd door anessie op 08-11-2016 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Soldaatje schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:41:
Maar in het donker brandt de dashboard verlichting toch niet met alleen drl?
Dan zie je ook niet hoe hard je rijdt en dergelijke, dus dan moet je het wel door hebben.
idd dashboard brand gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

anessie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:47:
Hier in België zie ik net veel vaker VW's met standlichten rijden ipv echte dimlichten.

Gisteren ook nog een dikke bmw 5 in volle regen spray op de autosnelweg: achterlichten niks, voorlichten led wél aan. Toch raar als dat door bmw ingenieurs zo bedacht is.

Ikzelf rijd trouwens steeds met dimlichten aan tenzij de zon echt schijnt en het is half zomer. Mijn oude kar heeft geen DRL. Ik wil net gezien worden. Het valt me op dat er veel minder volk vlak voor mijn neus blijft hangen/invoegt.

Het is inderdaad wel bedroevend dat in deze tijden waar zoveel op sensor kan nog steeds 1/5de erin slaagt zonder verlichting rond te bollen in de schemering of stortregen. Bij de fietsende jeugd is dat dezelfde statistiek.
In Belgie overdrijven mensen dan weer met het mistachterlicht. Bij een beetje nevel (maar goed zicht) gaat dat aan, bij een regenbuitje gaat dat aan etc. Terwijl er gewoon goed zicht is of je al achter ze rijdt (doe hem dan gewoon uit, dan heb je ze wel gezien hoor, ook bij spray).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 17:55
Zeker, en eenmaal dat mistlampje aan voor 1 mistbank = rest van de dag aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:11:
[...]

In Belgie overdrijven mensen dan weer met het mistachterlicht. Bij een beetje nevel (maar goed zicht) gaat dat aan, bij een regenbuitje gaat dat aan etc. Terwijl er gewoon goed zicht is of je al achter ze rijdt (doe hem dan gewoon uit, dan heb je ze wel gezien hoor, ook bij spray).
Mwoh in Nederland heb je ook genoeg mafklappers die bij het eerste de beste mistbankje gelijk alle feestverlichting aanzetten. Ik bedoel; zelfs bij RTL weer geven ze een paar keer per jaar aan wat de regels omtrent het mistachterlicht zijn |:( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:16:
[...]
8)7

Lees: niemand hoeft (extra) zichtbaar te zijn behalve hulpdiensten. En wat de één noodzakelijk vindt is bij de ander pas zestien tinten donkerder "noodzakelijk". Ergo precies de reden waarom DRL verplicht is sinds 2012. Zichtbaarheid.
[frustratie] Van mij mogen ze al die verblindende troep die ervoor zorgt dat ik DE REST van het verkeer slechter zie, zoals voetgangers en fietsers enzo, van al die auto's af schieten. Letterlijk. Zo aso om zelf gezien te willen worden en er daarom maar voor zorgen dat de rest van het verkeer niet goed meer te zien is. [/frustratie]

(verblindende dag rij verlichting, slecht afgestelde verlichting, groot licht...
. . krijgen van mij allemaal groot licht terug (ook defect krijgt een signaaltje))
Al die tegemoet komende auto's waardoor ik mijn voorgangers slechter zie...
En wie blind is hoort helemaal geen motorvoertuig te besturen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RodeStabilo schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:20:
[...]

Mwoh in Nederland heb je ook genoeg mafklappers die bij het eerste de beste mistbankje gelijk alle feestverlichting aanzetten. Ik bedoel; zelfs bij RTL weer geven ze een paar keer per jaar aan wat de regels omtrent het mistachterlicht zijn |:( 8)7
Dat is precies het probleem want dat kunnen ze beter op SBS uitzenden :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
Sinds de komst van DRL heb ik het idee dat vaak bij auto's de dashboard verlichting standaard aan is. je ziet dan nog minder snel dat de dimlichten niet aan zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Irriteer me er vaker aan dat er nog auto's zijn waarbij je de verlichting moet uitdoen als de auto uitstaat :(

Maar Renault en Citroën is toch wel wat ik het meeste zie zonder licht of met defecte lampen.
Halve bumper demonteren om een lampje te vervangen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:14
rimave schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:19:
Ik was nog vergeten te vertellen dat ik bijna frontaal op iemand geklapt ben omdat die l*l zonder licht reed!
Ik wilde inhalen, maar er kwamen een aantal auto's van de tegengestelde richting. Daar zat op een gegeven moment een gat tussen. Genoeg om in te halen. Ik wachten tot het gat ter hoogte van mij was. Vervolgens begin ik aan mijn inhaal actie en zie nog net voordat ik naar de andere baan ga een auto zonder licht op mij afkomen. Ik kon nog snel weer terug achter de auto duiken die ik in wilde gaan halen, maar je schrikt je helemaal het laplazerus. En dat was dus gewoon 's avonds in het donker. Hoe kan iemand dat nu in vredesnaam nooit doorgehad hebben dat ie zonder licht reed?!
Niet al te lang geleden kwam een maat van mij 's avonds een keer langs met een geleende auto. Hij rijdt nauwelijks auto (nog geen 100km op jaarbasis).

Toen ik bij hem instapte vroeg hij aan mij hoe de dashboardverlichting aan moest. Dat hij door het dorp is gereden zonder verlichting zag hij blijkbaar niet, maar dat het dashboard niet verlicht werd was hem wel opgevallen 8)7

Ik verbaas me sindsdien dan ook totaal niet meer over medeweggebruikers die niet denken aan verlichting, of juist de hele kermis uit de kast trekken. Onwetendheid, gebrek aan rij-ervaring, of gewoon 'totale schijt aan de wereld'- mentaliteit zal ik dan maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Idd laat de verlichting gewoon aanstaan(als dat kan). Het zou verplicht moeten worden om altijd met dimlicht te rijden.

Waar ik mij ook vaak aan irriteer is dat mensen de lampen te hoog hebben staan of dat ze na het vervangen de lampen er scheef in hebben zitten(vervang de verlichting dan niet zelf), zodat het licht in de ogen schijnt van de mede weggebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mwoah, dagrrijverlichting (LED) zouden ze standaard altijd aan moeten zetten, zowel voor + achter dus. Dat zou de veiligheid ten goede komen. Dat je in ieder geval gezien kan worden onafhankelijk van dag/nacht/regen. Doorgaans zijn dat LED lampjes, dus dat ze altijd branden is ook niet echt een probleem, want ze gaan lang mee.

En dan moet je zelf maar zorgen of automatisch via lichtsensor dat je de dimlichten aanzet als het echt donker gaat worden.

Bij Renault vond ik vooral de knop voor de verlichting irritant, aan je pook voor de RAW, kan zomaar gebeuren dat je hem per ongeluk verdraait. Ach, Renault heeft wel meer onlogische knopjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:11:
[...]

Lampjes slijten vooral van het aandoen en het uitdoen. Of je 10.000 km of 60.000 km in jaar rijdt scheelt echt geen factor 6 in slijtage. Wat wel uit zal maken is of je veel ritten in het donker doet en/of dat je de lampen overdag ook aan doet en het aantal ritten.

Het kan wel ongeveer kloppen wat hij zegt, bij mij gaan er 1 tot 2 lampjes per jaar stuk (35000 km per jaar/lampen bijna altijd aan omdat ik de helft van de tijd snachts rijdt maar overdag mijn lampen ook vaak aan heb).
En ik maar denken dat mijn lampen slijten als ze uit stonden.... Tegenwoordig is de logica ver te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Op zich snap ik het ook wel.. vanochtend even een foto gemaakt met alleen DRL aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/urbNcCBrjZnlBEOzy0i007j8/full.png

Geen Clio overigens.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
RodeStabilo schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:20:
[...]

Mwoh in Nederland heb je ook genoeg mafklappers die bij het eerste de beste mistbankje gelijk alle feestverlichting aanzetten.
- De mistlichten voor mogen alleen branden als er nauwelijks zicht is door mist, sneeuwval of regen.
- Het mistachterlicht mag alleen gevoerd worden bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter.
Bron: Openbaar ministerie

Hoevaak is het zicht minder dan 50 meter, oftewel, hoevaak mag je dat mistachterlicht gebruiken? En wat is nauwelijks zicht, een kilometer? 10 meter? 50 meter? Die regels zijn gewoon niet duidelijk. Ik zet mijn mistverlichting aan op het moment dat ik vind dat het nodig is en het bijdraagt aan de veiligheid in het verkeer.

De mensen die een bak met grootlicht van mij krijgen zijn mensen met te hoog afgestelde lampen, of verkeerde lampen (ik kom iedere ochtend een witte Seat Mii tegen met xenon lampen in halogeen units die overal schijnen behalve op de weg, die krijgt de laatste 2 weken iedere dag grootlicht van me), of mensen die het stadslicht en hun mistlicht aan hebben omdat het cool lijkt (midden in de nacht kom ik ze nog tegen...)

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 09-11-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51

JB

Cédric roelt!

FastFred schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:32:
[...]

[...]

De mensen die een bak met grootlicht van mij krijgen zijn mensen met te hoog afgestelde lampen, of verkeerde lampen (ik kom iedere ochtend een witte Seat Mii tegen met xenon lampen in halogeen units die overal schijnen behalve op de weg, die krijgt de laatste 2 weken iedere dag grootlicht van me), of mensen die het stadslicht en hun mistlicht aan hebben omdat het cool lijkt (midden in de nacht kom ik ze nog tegen...)
Jup die droeftoeters met mistlampen aan krijgen van mij ook altijd groot licht :D Heb het seinen van groot licht gekoppeld aan mijn mistlampen dus dan gaan ze beiden aan zodra ik aan de hendel trek 8)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Glashelder schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:29:
Op zich snap ik het ook wel.. vanochtend even een foto gemaakt met alleen DRL aan:

[afbeelding]

Geen Clio overigens.
Dat is geen DRL, maar ordinair stadslicht. DRL zijn losse lampen met een eigen, uniek lichtbeeld.
anessie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:47:

Ingenieurs hebben dat niet bedacht, het was EU-wetgeving die voorschreef dat DRL alleen zonder achterlichten gebruikt mocht worden. Auto's die onder die wetgeving vallen, hebben daarom ook extra reflectoren aan de achterzijde (vaak verticaal op de hoeken).

De regel is inmiddels veranderd naar dat achterlichten ook moeten branden. Maar omdat dergelijke regels alleen gelden voor auto's die na een bepaalde datum geproduceerd zijn, rijdt er nu nog een groot aandeel met alleen DRL aan de voorzijde rond. Dat kan je de eigenaar van die auto moeilijk kwalijk nemen.

Wel het punt dat ze niet omschakelen van DRL naar dimlicht als het donker wordt. Er zijn mensen die het verstandig vinden om niet de auto-stand te gebruiken, maar hem handmatig laten staan of die het verschil tussen DRL en dimlicht niet snappen (er brand toch licht?).

Het venijn met DRL is dat één van de belangrijkste hints voor de bestuurder (het ontbreken van licht aan de voorzijde) niet speelt, want DRL geeft voor de gemiddelde bestuurder (die ook al niet door heeft dat één dimlicht niet werkt) genoeg licht om te denken dat de normale verlichting werkt.

Maar in algemene zin geldt hetzelfde als bij fietsers, de meeste mensen redeneren met verlichting vanuit hun eigen positie. Als zij genoeg zien, achten ze het niet nodig om (de juiste) verlichting te voeren. Dat verlichting ook een belangrijke rol speelt het in het zichtbaar zijn voor het overige verkeer, realiseren veruit de meeste mensen niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
Het voornaamste is denk ik ook dat als DRL aan staat, maar stadslicht of dimlicht staat uit, dan is de klokkenwinkel die je voor je neus hebt wel verlicht, mensen krijgen zo de indruk dat hun verlichting gewoon werkt. Bij oudere auto's, als de verlichting uit is, is de klokkenwinkel ook niet verlicht, dan zie je dus ook niet hoe hard je gaat, dat moet je toch door hebben lijkt me.

Geen excuus voor de Citroën C3 die ik vanmorgen om half 7 op een onverlichte weg in het stikdonker tegen kwam, met alleen z'n DRL aan en achterlichten gedoofd 8)7 Als je je dan niet realiseert "Joh, wat zie ik toch weinig, laat ik mijn verlichting eens checken" dan mag dat roze pasje door de shredder.

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 09-11-2016 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Buitenom dat het meer als alleen een Renault Clio betreft, erger ik me ook aan rijders die geen knipperlicht gebruiken, sowieso in het stadsverkeer. Op de snelweg rij ik stevig door en zie je vaak het knipperlicht aangaan en gelijk de stuurbeweging naar links.....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

deepbass909 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:24:
[...]

Dat is geen DRL, maar ordinair stadslicht. DRL zijn losse lampen met een eigen, uniek lichtbeeld.
:? :D

Sorry maar wat een onzin is dit nou weer? Dit is het lichtbeeld van mijn auto als alleen DRL aanstaat. En het punt is dat het zo fel is dat je zou kunnen denken dat dimlicht is ingeschakeld (als je nog niet helemaal wakker bent).

[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 09-11-2016 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Glashelder schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:52:
[...]

:? :D

Sorry maar wat een onzin is dit nou weer? Dit is het lichtbeeld van mijn auto als alleen DRL aanstaat. En het punt is dat het zo fel is dat je zou kunnen denken dat dimlicht is ingeschakeld (als je nog niet helemaal wakker bent).
Hij is in de war met die Micra die jij aan het verlichten bent met LED ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:46:
Buitenom dat het meer als alleen een Renault Clio betreft, erger ik me ook aan rijders die geen knipperlicht gebruiken, sowieso in het stadsverkeer. Op de snelweg rij ik stevig door en zie je vaak het knipperlicht aangaan en gelijk de stuurbeweging naar links.....
Klopt, maar dit is geen algemeen 'verkeers-ergernissen' topic. Het gaat mij specifiek wel om de renault clio.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Exorcist schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:09:
[...]

Tsja. het valt natuurlijk ook totaal niet op dat ik in de auto zit op de foto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RodeStabilo schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:11:
[...]

Klopt, maar dit is geen algemeen 'verkeers-ergernissen' topic. Het gaat mij specifiek wel om de renault clio.
Bijna geen van de 123 reacties gaan over de Renault Clio, Ik begrijp ook niet waarom je die topictitel voert.

"(ergernissen mbt) DRL verlichting" was misschien beter geweest

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51

JB

Cédric roelt!

Hackus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:28:
[...]

Bijna geen van de 123 reacties gaan over de Renault Clio, Ik begrijp ook niet waarom je die topictitel voert.

"(ergernissen mbt) DRL verlichting" was misschien beter geweest
DRL verlichting is niet erg. Het gaat om de Clio die minder intelligent om lijkt te gaan met de schemersensor (of deze niet op de auto heeft?) waardoor de gemiddelde Clio rijder alleen met zijn Halfords stripjes verlichting rijdt op momenten dat dimlicht beter/veiliger is...

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 09-11-2016 12:48 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:28:
Misschien de topicstart nog eens goed lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Shumway
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-07 18:32
Is dit niet een "Waarom geven Mercedes chauffeurs nooit richting aan?"-categorie vraag :+
Na verloop van tijd blijkt een opmerkzaam mens een karaktertrek aan een automerk/type te koppelen. Grappig :) maar ongetwijfeld volkomen onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RodeStabilo schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:01:
[...]

Misschien de topicstart nog eens goed lezen :)
zal wel aan mijn intelligentie liggen :)
JB schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:47:
[...]

DRL verlichting is niet erg. Het gaat om de Clio die minder intelligent om lijkt te gaan met de schemersensor (of deze niet op de auto heeft?) waardoor de gemiddelde Clio rijder alleen met zijn Halfords stripjes verlichting rijdt op momenten dat dimlicht beter/veiliger is...
Begrijp je, ik heb ook een hekel aan die troep.

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 09-11-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Bij het instappen standaard licht aanzetten. Je bent toch al bezig met de autosleutels, gordel, handrem, versnellingsbak, de pedalen, je navigatie en flitsmeister, een schakelaar is dan een kleine handeling.

Hoef je ook niet na te denken wanneer je het wel of niet gebruikt. Vaak met laaghangende zon of motregen vergeet je het wel eens.

Bij 70.000km in 5 jaar overal nog de fabriekslampjes. Terwijl ik ook nog meermaals per dag alarmlichten en grootlicht gebruik om te seinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:20

TommyGun

Stik er maar in!

452752 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:07:
Bij 70.000km in 5 jaar overal nog de fabriekslampjes. Terwijl ik ook nog meermaals per dag alarmlichten en grootlicht gebruik om te seinen.
Idem hier, 1 ton in 4 jaar en nog geen enkel kapot lampje gehad.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Exorcist schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:09:
[...]

My bad inderdaad |:( Ik had op m'n werklaptop niet gezien dat er nog een ruitenwisser in beeld was... |:(

Dan is het inderdaad wel veel licht, aan de andere kant, dimlicht heeft wel echt een ander lichtbeeld. Dimlicht heeft een duidelijke scheidingslijn tussen licht en donker, en dat heeft DRL niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Even ter voorbeeld, twee foto's van m'n Clio met DRL overdag en in de avond (maar even vanaf de oprit voor er evt. dimlicht bijgeschakeld is). In het donker/schemering aardig fel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2NqtNr7yujBsP8gwTT0hDfZE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3zmZoBZHjUnKb7GUlnTP0onz/full.jpg

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik dacht eerst dat het wel mee zou vallen toen ik dit topic las....en jawel wat kwam ik zojuist op de linkerbaan van de A12 Utrecht-DH tegen? Ik kwam met 130+ aanzetten en zag wat vaags op de voorgrond verschijnen, kwam snel dichterbij...een Clio zonder licht, moest er toen ook nog dven luchte druk opzetten om hem naar rechts te krijgen, er voorbij en ja hoor DRL aan. Ik snap ineens zowel het topic als het niet doorhebben van de bestuurder, want die DRL is inderdaad belachelijk fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:39:
Even ter voorbeeld, twee foto's van m'n Clio met DRL overdag en in de avond (maar even vanaf de oprit voor er evt. dimlicht bijgeschakeld is). In het donker/schemering aardig fel..
Eigenlijk gewoon op een bepaalde manier slecht uitgevoerd door Renault, maar bedankt voor je onderbouwing. Het lijkt zo op die foto erg verblindend.

Overigens gistermiddag (zo rond 1630, beetje schemeren); in m'n zichtsveld hadden alle auto's hun verlichting aan (althans, de achterlichten brandden), behalve die Clio voor me. ;w

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 11-11-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

RodeStabilo schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:12:
[...]

Eigenlijk gewoon op een bepaalde manier slecht uitgevoerd door Renault, maar bedankt voor je onderbouwing. Het lijkt zo op die foto erg verblindend.

Overigens gistermiddag (zo rond 1630, beetje schemeren); in m'n zichtsveld hadden alle auto's hun verlichting aan (althans, de achterlichten brandden), behalve die Clio voor me. ;w
Het is meer diffuus door de camera en schuin van boven, maar fel zijn ze wel. Je herkent ze direct op de snelweg. Vind het zelf mooi LED-licht zonder irritant te zijn, maar het valt wel op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik heb een maandje in een Clio rondgereden, en inderdaad. Dit verhaal beaam ik.
Sterker nog, ik ben in de eerste dag dat ik hem had aan de kant gezet met een waarschuwing, wegens niet voeren van licht. Ik had geen tijd om aandachtig het instructieboek te lezen, en op dat moment kwam ik er achter dat de auto geen lichtsensor had 8)7

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

itsalex schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:01:
Maar over het algemeen vallen dingen mensen echt niet op, of ze zouden een keer naar Pearle moeten. Als je 20 km achter iemand met zijn achtermistlicht rijdt, dan vraag je toch af, zouden de mensen wel weten waarvoor een lichtje op je dashboard is?
Tja, ik snap sowieso niet dat hij al aan staat.Mistlicht voor: Als ik vanaf hectometer paal de volgende hectometerpaal nog kan zien doe ik ze niet aan. Mistlicht achter is nog simpeler: als er een punt is waarop ik geen hectometer paal kan zien (voor en achter niet) gaat die aan.

Ik rijdt al 20 jaar minimaal 5 dagen/week naar mijn werk op en neer en als ik mijn mistlichten achter in die jaren 4 keer aangehad heb is het veel. Voor wat vaker, vnl bij zware regenval of sneeuw ipv mist.

Ik heb een jaar een Clio gehad en vooral bij regenwolken denk je vaak wat te laat aan je licht omdat de DRL's zeer fel zijn. De lichtsensor werkt prima om 's avonds de lichten aan te zetten, maar zit niet in de goedkoopste uitvoering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

fonsoy schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:52:
Ik heb een maandje in een Clio rondgereden, en inderdaad. Dit verhaal beaam ik.
Sterker nog, ik ben in de eerste dag dat ik hem had aan de kant gezet met een waarschuwing, wegens niet voeren van licht. Ik had geen tijd om aandachtig het instructieboek te lezen, en op dat moment kwam ik er achter dat de auto geen lichtsensor had 8)7
Eerder 8)7 dat je er gewoon vanuit ging dat die auto een lichtsensor had. Laat staan dat de schakelaar in de AUTO stond stond etc etc.. (zeker niet gecontroleerd?)

Maar goed, dit is echt hét probleem. Gemakzucht. Het wordt hoog tijd dat politiek dit aan gaat pakken want het begint echt de spuigaten uit te lopen :/

Pagina: 1 2 Laatste