Weet je zeker dat de koeler goed zit? Die rondingen van die pinnen zitten volgen mij nooit naar het koelblok toe.
Volgens mij kun je zo je koeler er af halen.
Volgens mij kun je zo je koeler er af halen.
Ergens zit iets behoorlijk fout maar ik weet dus nog steeds niet waar preciesVerwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:57:
Ik zou idd eerst eens een fatsoenlijke voeding aanschaffen, da's altijd een verbetering, maar daarnaast ook eens een andere koeling.
Het vreemde is namelijk, dat stel dat idd je temp sensor kapot zou zijn, waarom kloppen je idle temps dan wel? Die zouden dan toch ook een vreemde afwijkende temp moeten aangeven?
Zit er wel voldoende, dus niet te weinig maar ook niet te veel, koelpasta tussen je cpu en cpukoeler?
Ja, de mensen van de computerwinkel hebben de CPU eruit en erin gezet en kregen allebei hoge temperaturen, ik had het zelf ook ff ingezet, maar ik krijg dus nog steeds de hoge temperaturen. Er is bij de computerboer verschillende koelingen geprobeerd, maar die krijgen allemaal de CPU temperatuur niet naar beneden.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:02:
Zit je cpu zelf wel goed in de socket?
Ja waarschijnlijk laat ik er dus toch gewoon een andere betere koeling inzetten. Heb alleen weinig verstand van koeling, heb wel is van koeling gehoord met koperen buizen of ietsIk heb eens getest met LinX en een 4770K op standaard snelheden. Dan kom je makkelijk aan de 100 graden. Voor de stockkoeler is 100% belasten op alle core's gewoon teveel. Het gaat prima als je een game speelt waarbij de core's op 60 tot 80% lopen, maar alles op 100% trekt die koeler gewoon niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Eric_1993 op 11-11-2016 22:09 ]
Als je nu de standaard koeler hebt, vervang deze door een goede aftermarket koeler en je probleem is opgelost. De standaard koeler is gewoon niet voldoende. Wat die computerboer allemaal wel of niet gedaan heeft snap ik sowieso niet. Ieder probleem is op te lossen, dus deze ook.Eric_1993 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:06:
[...]
Ja, de mensen van de computerwinkel hebben de CPU eruit en erin gezet en kregen allebei hoge temperaturen, ik had het zelf ook ff ingezet, maar ik krijg dus nog steeds de hoge temperaturen. Er is bij de computerboer verschillende koelingen geprobeerd, maar die krijgen allemaal de CPU temperatuur niet naar beneden.
De eerste computerboer waar ik ben geweest zei dat de moederbord de CPU dus niet kan koelen, zou hij toch gelijk kunnen hebben op 1 of andere manier? Want ikzelf weet het ook niet meer
[...]
Ja waarschijnlijk laat ik er dus toch gewoon een andere betere koeling inzetten. Heb alleen weinig verstand van koeling, heb wel is van koeling gehoord met koperen buizen of iets![]()
Hebben jullie een koeling wat jullie mij zouden aanraden?
Daar hebben we gewoon de pricewatch en evt de bbg's voor:Eric_1993 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:06:
Ja waarschijnlijk laat ik er dus toch gewoon een andere betere koeling inzetten. Heb alleen weinig verstand van koeling, heb wel is van koeling gehoord met koperen buizen of iets![]()
Hebben jullie een koeling wat jullie mij zouden aanraden?
Verwijderd
Het nadeel met die push pins is dat het makkelijk fout kan gaan zonder dat je het weet. En dan hou je maar een klein deel over wat koelt. En minder oppervlak van een toch al crap koeler gaat niet ten goede komen.MikeyMan schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 01:04:
Ik geloof er niks van dat een andere koeler iets helpt als de oude niet warm werd.
De computerboer heeft de voeding en de koeler stofvrij gemaakt, zei hij. Hij zat ook eerst behoorlijk onder het stof dus dit ziet er aardig stofvrij uit. Ik moet alleen nog kijken of er een noodzaak is voor een betere koeling. Alleen tijdens het parren stijgt de temperatuur van de CPU naar 100 graden. Verder zijn de temperaturen oké.job schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:20:
Due koeling zit ook vol met stof. Dat is toch het eerste dat je weghaalt bij een koelprobleem?
De standaard koeler kan geen 100% load aan met fatsoenlijke temps. Dat zou de computerboer ook gewoon moeten weten.Eric_1993 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:35:
[...]
De computerboer heeft de voeding en de koeler stofvrij gemaakt, zei hij. Hij zat ook eerst behoorlijk onder het stof dus dit ziet er aardig stofvrij uit. Ik moet alleen nog kijken of er een noodzaak is voor een betere koeling. Alleen tijdens het parren stijgt de temperatuur van de CPU naar 100 graden. Verder zijn de temperaturen oké.
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 12-11-2016 17:48 ]
Ja dat is mij ook duidelijk geworden. Maar wat ik probeer te zeggen is dus dat ik alleen met het parren 100% load gebruik en verder de CPU niet intensief gebruik. Ik ben dus aan het kijken of ik ook zonder het parren de bestanden kan uploaden en te voorkomen dat het corrupt raakt.PilatuS schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:47:
[...]
De standaard koeler kan geen 100% load aan met fatsoenlijke temps. Dat zou de computerboer ook gewoon moeten weten.
Zelfs met een nieuwe koeler net uit de doos en dus 0,0 stof en goede pasta tikt een 4770 makkelijk 100 graden aan met alle core's op 100%.
Dit dus.loki504 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:00:
Gewoon voor een paar euro een fatsoenlijke koeler er op zetten. ja kost je iets van geld. Maar verhelpt wel al je problemen. En maakt je build ook stiller.
[ Voor 38% gewijzigd door enchion op 12-11-2016 21:29 ]
How do you save a random generator ?
Er is geen nadeel. De grotere bronblokken heb je alleen nodig als de kleine niet genoeg pariteit hebben om het bestand te repareren.Eric_1993 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:10:
Ja ga sowieso de koeler vervangen, beter gelijk goed doen dan dat ik straks grotere problemen krijg, laat het jullie nog weten of de temp zijn gedaald
Heeft er niemand duidelijkheid over wat nou een nadeel zou zijn als ik bijvoorbeeld 5k bronblokken selecteer ipv de max (32k)?
Ik zie die foto ook nu pas. De pinnen van de koeler staan compleet in de verkeerde stand. Er zijn 2 standen, 1tje voor vast en 1tje voor los. Deze pinnen zitten in een stand die niet eens de bedoeling is. De pinnen zitten in geen van beide 2 normale standen. Een nieuwe koeler is sowieso nodig, ook als de pinnen wel goed staan, maar dit is ook zeker niet de bedoeling.enchion schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:22:
Ik zie dat je dat pas op pagina 2 een foto van de binnenkant hebt neergezet, zou beter zijn dit in de startpost te doen.
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 12-11-2016 21:58 ]
Hier schrik ik van, dat jij dit constateert, wel goed overigens en ben erg dankbaar dat ik eindelijk de oorzaak heb van de hoge CPU temp. Maar dit komt echt zo van de PC boer, ik ben zelfs bij 2 PC boeren geweest, omdat de ene dus voorstelde om de moederbord te vervangen. Ik ben zelf niet zo heel technisch en daarom ga ik zelf niet prutsen hieraan. Maar blijkbaar kunnen de PC boeren er ook niks vanIk zie die foto ook nu pas. De pinnen van de koeler staan compleet in de verkeerde stand. Er zijn 2 standen, 1tje voor vast en 1tje voor los. Deze pinnen zitten in een stand die niet eens de bedoeling is. De pinnen zitten in geen van beide 2 normale standen. Een nieuwe koeler is sowieso nodig, ook als de pinnen wel goed staan, maar dit is ook zeker niet de bedoeling.
Als de PC met koeler op deze manier teruggekomen is van de PC boer is het echt een grote prutser. Als je niet weet hoe een stock koeler van Intel hoort te zitten moet je niet aan PC's zitten.
Die temperatuur baart me het minste zorgen. Maar die brandlucht is toch verdacht. Kan natuurlijk zijn dat er een vliegje ergens onder de CPU koeler gekropen is die nu iedere keer geroosterd wordt als het daar goed warm wordt of zo, want voor de rest heb ik nog steeds niets gehoord wat niet zou kloppen.Arn0uDz schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:48:
Ik zou maar even stoppen met parren tot je de temperatuur onder controle hebt. Kan opzich geen kwaad dat de processor zo warm wordt maar fijn is het niet natuurlijk.
Ik was er niet heel duidelijk in. Maar ik constateerde dit ook al hoor. Tevens heeft Willem1981 het ook al gemeld.Eric_1993 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:24:
Foto is inmiddels op de startpost gezet
[...]
Hier schrik ik van, dat jij dit constateert, wel goed overigens en ben erg dankbaar dat ik eindelijk de oorzaak heb van de hoge CPU temp. Maar dit komt echt zo van de PC boer, ik ben zelfs bij 2 PC boeren geweest, omdat de ene dus voorstelde om de moederbord te vervangen. Ik ben zelf niet zo heel technisch en daarom ga ik zelf niet prutsen hieraan. Maar blijkbaar kunnen de PC boeren er ook niks van![]()
Zou de brandlucht dan ook van de CPU afkomstig zijn? Heb nu al een dag niet gepart en ruik echt geen brandlucht.
Zit nu ook een fimpje bij hoe hij WEL aangebracht moet worden.loki504 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 08:44:
[...]
Het nadeel met die push pins is dat het makkelijk fout kan gaan zonder dat je het weet. En dan hou je maar een klein deel over wat koelt. En minder oppervlak van een toch al crap koeler gaat niet ten goede komen.
En 40-50 graden op een los zittende stock koeler is prima te verklaren. Heb ik zelf vaak genoeg meegemaakt.
YouTube: Install an Intel LGA1150 or LGA1155 CPU Processor as Fast As Possible
En dan vanaf 1.20. En de foto die de OP heeft gepost
http://imgur.com/a/ZJaJD
Ik zie het probleem al. En ik ben geen computer boer. En vraag er ook nog eens stukken minder voor.
Dus daarom het advies koop een fatsoenlijke koeler. Een die met schroeven werkt en niet met push pins.
Ik vermoed gewoon verbrand stof. Als er veel stof op zit. En de CPU zit rond de 100 kan je makkelijk een brand lucht ruiken.mcDavid schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:35:
[...]
Die temperatuur baart me het minste zorgen. Maar die brandlucht is toch verdacht. Kan natuurlijk zijn dat er een vliegje ergens onder de CPU koeler gekropen is die nu iedere keer geroosterd wordt als het daar goed warm wordt of zo, want voor de rest heb ik nog steeds niets gehoord wat niet zou kloppen.
[ Voor 17% gewijzigd door loki504 op 13-11-2016 11:03 ]
Ik woon in Zevenbergen, ligt in West Brabant. Mocht er iemand in de buurt zijn die mij wilt helpen, hoor ik het graag. De kosten betaal ik, zolang het maar goed gebeurd dit keerEn OP. Waar woon je? Zodat we je een computer boer dicht bij kunnen aanbevelen. Of misschien kan er zelf wel iemand bij je langs gaan. En de CPU koeler instaleren. Kost je vele malen minder. En grotere kans dat het goed gebeurt.
Waterkoeling is beter dan luchtkoeling als de radiator groter is dan een heatsink van een luchtkoeler. Deze heeft een 1x120mm rad wat niet meer oppervlak is dan een goede luchtkoeler. Pas bij 2x120mm word waterkoeling beter dan luchtkoeling.Eric_1993 schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:03:
Bij het kijken naar koelers zag ik ook een CPU waterkoeling. Zijn wel wat duurder dan de gewone koelingen. Zou een waterkoeling alleen voor de CPU beter zijn dan een luchtkoeling?
Deze koeler bijvoorbeeld: http://www.mediamarkt.nl/...0z0wodbEoB8g&gclsrc=aw.ds
Hangt natuurlijk heel erg van de pomp af. Je hebt goede en slechte pompen. Een slechte pomp zal je inderdaad horen, een goede pomp is onhoorbaar. Ik draai zelf met 2x een D5 pomp op stand anderhalf van de 5, totaal onhoorbaar dan. Het is wel zo dat de pompen van setjes onder de 100 meestal niet geweldig zijn.mcDavid schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:49:
Daarnaast is waterkoeling vaak luidruchtiger door de pomp.
[ Voor 23% gewijzigd door Eric_1993 op 13-11-2016 21:18 ]
Vervang direct de voeding mee die dingen staan bekend te ploffen.Eric_1993 schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:13:
Duidelijk, ik koop gewoon een goede luchtkoeling, ben benieuwd wat de pc boer gaat zeggen als ik zeg dat hij de ventilator verkeerd heeft gemonteerd![]()
Ik heb nog een vraag over het parren van belangrijke bestanden van 50 tot 100 GB:
- Bronblokken selecteren op 5.000 met 30% redunancy, het parren duurt 5uur
- Bronblokken selecteren op 32.000 met 10% redunancy, het parren duurt ongeveer 7 uur.
Graag hoor ik jullie advies hierover
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Verwijderd
Hoe kan de computerboer dan een illegale voeding in mijn pc hebben geinstalleerd 2 jaar terug? Niet dat ik je niet geloof hoor, maar ik snap het gewoon niet dat ik nu een gevaarlijke voeding heb, brandlucht ruik, koeling in een stand staat wat niet bestaat en mn CPU die 95 graden aangeeft.Verwijderd schreef op zondag 25 december 2016 @ 00:33:
Waarom ga je überhaupt nog naar die computerboer welke er zelf klaarblijkelijk geen ene drol van snapt? Wat die meneer nu steeds doet is gokken, maar daadwerkelijk dingen controleren om te achterhalen wat nu het probleem is gebeurt niet. Zo blijf je bezig. Eerst monteert hij de koeler met de push pins op een manier wat überhaupt al zowat onmogelijk is. Die pins horen namelijk zowel in losse als in de vaste stand niet eens de kant op te draaien zoals ze op de foto in je startpost staan. Je moet ze breken om ze zo te krijgen zoals het geval was (of nog steeds is?) bij jou.
Een beetje stof in de voeding zorgt normaal gesproken echt niet voor een brandlucht, tja zoals gezegd bij een bagger Spire voeding misschien wel, maar deze voedingen slopen sowieso je pc al naast het risico in de fik te vliegen. Een brandlucht zonder stof is dus ook prima mogelijk. Als je je pc nog even wil blijven gebruiken heb je sowieso een voeding nodig die nìet illegaal is volgens de EU wetgeving zoals de Spire.
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2016 01:31 ]
Een overleden videokaart/harddisk/moederbord of iets dergelijks.Eric_1993 schreef op zondag 25 december 2016 @ 00:58:
[...]
[knip]
Kan de voeding andere computer onderdelen beschadigen, zo ja hoe uit dat zich dan?
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2016 @ 00:33:
Gebruik je nog steeds die hele slechte Spire voeding?
en dan voeg ik er nog even één aan toe:PilatuS schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:42:
De PC boer heeft toch wel even getest met een andere voeding ?
[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 25-12-2016 03:33 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Zo vreemd vind ik de reactie niet hoor. tuurlijk is 40 van 95 prima mogelijk. Maar 40 in idle is al aan de hoge kant(Maar voor een verkeerd monteerde voeding niet)sdk1985 schreef op zondag 25 december 2016 @ 03:30:
Aparte reacties hier
1) Natuurlijk is die sensor niet defect. Een verschil van 95 naar 40 is prima mogelijk (delta 55), zeker bij een slechte koeler
2) Max temperatuur zit op 105 graden maar dit zijn geen temperaturen die je wil en die zijn ook zeker niet nodig
3) Ga niet voelen aan je electronica en blijf er lekker vanaf, zo voorkom je ESD schade.
4) Op je foto zie ik duidelijk stof tussen de heatsink zitten. Kun je wegblazen met een compressor/perslucht of een kwast (let op ESD).
5) Je lijkt ook nog een passief gekoelde GPU te hebben, hoe warm wordt die?
6) Voor onder de 25 euro inclusief verzendkosten heb je een simpele aftermarket koeler die je cpu vermoedelijk onder de 60 graden houdt: pricewatch: Cooler Master TX3 i
Succes!
Si vis pacem, para bellum
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
[ Voor 10% gewijzigd door Bas. op 25-12-2016 14:09 ]
Voor 100% load op alle core's is de stockkoeler niet voldoende. Voor een i5 wel maar voor een i7 niet. Heb eens wat testen gedaan met LinX en Prime95 waarbij de core's over de 100 graden worden. Voor gamen is het voldoende maar voor renderen of andere dingen waarbij alle core's op 100% gaan draaien is het niet voldoende.Bas. schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:07:
De standaard meegeleverde Intel koeler is prima geschikt om deze CPU te kunnen koelen. Ook bij continu vollast. Nee je zult niet de laagste temperaturen behalen, maar dat is nergens voor nodig. Zolang het binnen de perken blijft is het prima.
[ Voor 8% gewijzigd door Carpento op 25-12-2016 15:45 ]
Idle 40 is voor een stockkoeler helemaal niet raar.loki504 schreef op zondag 25 december 2016 @ 08:18:
[...]
Zo vreemd vind ik de reactie niet hoor. tuurlijk is 40 van 95 prima mogelijk. Maar 40 in idle is al aan de hoge kant(Maar voor een verkeerd monteerde voeding niet)
En we vroegen om te voelen aan de heatsink. Niet direct op elektronica.
Dat is juist voor een beginner een veel beter idee dan de grotere koelers. Met skylake en later is het erg oppassen dat je de PCI lanes niet beschadigd. Ik heb dat koelertje op een skylake en een haswell draaien, werkt prima.En jou advies voor een CPU koeler!!. je kiest er weer 1 met gare push/pin systeem. Iets waar hij/computer boer nu ook al de fout in is gegaan. Gewoon een met schroeven.
[ Voor 11% gewijzigd door Sayko op 25-12-2016 20:02 ]
Mijn CPU's zijn met de stock koeler op idle in de zomer nooit op 40 uit gekomen 35 is toch wel de max. En het gaat hier waarschijnlijk om verkeerde montage. Wat die push pin dingen nog steeds hebben. En je hoeft geen groot bakbeest te hebben om met schroeven te werken. En als je een normaal met een schroevendraaier om kan gaan is de kans op beschadiging erg klein.sdk1985 schreef op zondag 25 december 2016 @ 17:25:
[...]
Idle 40 is voor een stockkoeler helemaal niet raar.
[...]
Dat is juist voor een beginner een veel beter idee dan de grotere koelers. Met skylake en later is het erg oppassen dat je de PCI lanes niet beschadigd. Ik heb dat koelertje op een skylake en een haswell draaien, werkt prima.
Die 5 graden verschil zijn zo te verklaren door andere fan curve en/of andere airflow. Met andere woorden dat zegt dus helemaal niets.loki504 schreef op zondag 25 december 2016 @ 20:46:
[...]
Mijn CPU's zijn met de stock koeler op idle in de zomer nooit op 40 uit gekomen 35 is toch wel de max. En het gaat hier waarschijnlijk om verkeerde montage. Wat die push pin dingen nog steeds hebben. En je hoeft geen groot bakbeest te hebben om met schroeven te werken. En als je een normaal met een schroevendraaier om kan gaan is de kans op beschadiging erg klein.
Verwijderd
Sowieso is de PC terug gekomen van de PC boer met de pinnen van de stock koeler in de verkeerde stand. Dan weet je dus niet eens hoe je een stock koeler moet monteren.loki504 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:55:
Ga er asjeblieft niet weer naar toe. Dit is duidelijk een kwakzalver onder de PC boeren.
[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 27-12-2016 20:09 ]
Verwijderd
Koop gewoon op aan raden van hier een nieuwe cooler en voeding en installeer ze, ook met tips van hier waar je op moet letten, gewoon zelf. Dan ben je beter af dan weer naar die prutsers te gaan. Je bent er nu in 2 maanden tijd letterlijk 0,0 mee opgeschoten.Eric_1993 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:44:
Heb het doorgegeven! Hij blijft helaas bij zn standpunt en zegt dat een andere koeler geen nut heeft omdat de sensor defect is. Hij kan eventueel de therminale throtthling uitschakelen zodat die zich niet terugklokt. En in de bios kon hij ook uitschakelen dat de pc uitschakelt na een max temperatuur. Maar dat lijkt mij niet verstandig
[ Voor 18% gewijzigd door loki504 op 28-12-2016 19:31 ]
Cdrom land of Mycom nooit van gehoord maar hun site ziet er goed en aardig uit. Ga morgen maar is kijken en m'n probleem voorleggenloki504 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:24:
Je kan V&A aangeboden: Computerhulp MacBook(pro) en windows laptops
even een pb sturen met de kosten voor een voeding en cpu koeler inbouw. Niet super dichtbij maar ook niet super ver. Je kan ook nog cd rom land in breda kijken. Kost je waarschijnlijk 45 euro.
Helaas is Zevenbergen net iets te ver voor mij(Almere).
/edit Mycom breda is ook nog een optie. Zelf eigenlijk nooit een vervelende ervaring gehad met Mycom Almere.
[ Voor 13% gewijzigd door Eric_1993 op 28-12-2016 20:12 ]
Parren doe ik voorlopig ook niet meer. Alleen af en toe om zelf te kijken wat nou precies het probleem is. Ik ga morgen naar CDromland in Breda en hopen dat hun het kunnen oplossenloki504 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:14:
Als het alleen bij intensief gebruik is ligt het vrijwel zeker aan de PSU. Koop nu maar ala eerst even een fatsoenlijk PSU. Voor dat je CPU is rook opgaat.
Die konden er nog niks over zeggen. Ze gaan het onderzoeken en dan hoor ik binnen een week wat nou het probleem isloki504 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:00:
En wat had CDromland te vertellen? Ben wel benieuwd
[ Voor 55% gewijzigd door barfieldmv op 02-01-2017 20:47 ]
AMD Ryzen 9 7900X3D + RX 9070 + 32GB DDR5 @ 5200
Een moederbord heeft niets met de temps van de CPU te maken tenzij het voltage te hoog staat, wat gewoon een instelling is. Een nieuw moederbord gaat een te hete CPU ook niet oplossen. Mogelijk zat de koeler bij jou gewoon niet goed en bij het nieuwe moederbord wel. Of het voltage stond te hoog. Bij een te hete CPU het moederbord vervangen is onzin.quadrofource schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:21:
Ik heb eenzelfde probleem gehad met een gigabyte moederbord en een i5-4690k. Nu heb ik een nieuw moederbord aangeschaft en draait de processor vele graden cooler. Wat opviel is dat in HWmonitor kun je het verbruik van de processor zien. die schoot met het oude gigabyte bord naar 150w op 100%. Ik heb nu een nieuw zwaarder moederbord en het probleem is opgelost.
Misschien kun je ook kijken naar het verbruik in HWmonitor als processor op 100% werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 02-01-2017 21:58 ]
[ Voor 26% gewijzigd door quadrofource op 02-01-2017 22:10 ]
Dan had je dus net zo goed auto overclock meuk uit kunnen zetten en het voltage zelf lager kunnen zetten.. Of een bios-update doen. (mijn asus z170A liep eerst ook op 1.340v en nu 1.25v nog wat (6700k))quadrofource schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:06:
Toch was het het moederbord, oude moederbord draaide 1.09v en de nieuwe 1.07v stock .lag aan het moederbord. De koeler zat goed gemonteerd
Ik praat uit eigen ervaring met meerdere Haswell Gigabyte moederborden die dit gedrag hadden.
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
[ Voor 89% gewijzigd door quadrofource op 02-01-2017 22:52 ]
Pc ligt bij CD-Rom Land te Breda. Meerdere incompetente pc boeren in Zevenbergen..... en verder ben je nu helemaal bij qua info.MikeyMan schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:17:
Inmiddels zijn we twee maanden verder... Zou toch wel opgelost moeten kunnen zijn inmiddels?
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
84w TDP van de proc, 2 schijven, SSD, GT 730, 3 fans? Knap als je daarmee boven de 200w uit komt, voeding zou 300w op de 12v moeten kunnen in theorie. Dat de brakke voeding een bijdrage levert zou me niets verbazen, maar het is niet de kern van het probleem. Oh, en de voeding stofvrij maken hielp niet tegen de brandlucht.loki504 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:39:
@Cio Ja ze zullen warmer worden. Maar vermoed echt niet dat dat het probleem is. Vergeet niet dat het een 360W gare voeding op de 12v lijn kan leveren. Trek dit door naar dat hij mogelijk maar 150/200w kan leveren en je zit met een zwaar gestreste voeding. En hij heeft nog steeds een top/down koeler. Wat ook wat minder stress geeft op de VRM'S
Ik zit nog steeds mijn geld op een voeding.(brandlucht). En stock koeler voor de 90+ graden processor.
Kortom: Intel's heatsink is slecht, Intels goedkope koelpasta tussen cpu cores en IHS is slecht, mobo is slecht, airflow is slecht en alles bij elkaar is dit wat je krijgt als je een peperdure CPU combineert met de goedkoopste budgettroep die je kan vinden en verder niet weet wat je doet, maar wel alles 100% gaat belasten. Dat is vooral een verwijt naar de shop die dit misbaksel in elkaar heeft gezet en precies de reden dat consumenten naar merknamen als Dell/HP/Apple kijken.PilatuS schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:05:
Ik heb eens getest met LinX en een 4770K op standaard snelheden. Dan kom je makkelijk aan de 100 graden. Voor de stockkoeler is 100% belasten op alle core's gewoon teveel. Het gaat prima als je een game speelt waarbij de core's op 60 tot 80% lopen, maar alles op 100% trekt die koeler gewoon niet.
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
Mee eens. Nog een paar dagen geduld hebben ben echt benieuwd welk onderdeel nou de schuldige isloki504 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:39:
Tja zonder testen is het gissen. Ze zullen gewoon moeten testen met onderdelen waarvan ze zeker weten dat ze goed zijn. En dan kunnen ze er snel uit zijn.
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Ze gaan eerst kijken wat het probleem is. Als dat bekend is bellen ze mij op om het te bespreken. Ik zal dan sowieso vragen om een aftermarket cooler in te zetten.PaRaDoX4 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:32:
Maar die PC toko in breda vervangt nu wel sowieso die intel koeler?
Daarbij als het geen stof zou zijn wat je ruikt zou er al lang ergens in je pc een zekering gesprongen moeten zijn....... of denk ik nu te simpel? Ben geen Voeding expert.
Als die voeding en de koeler wordt vervangen moet er niks meer aan de hand zijn.
En weten ze al wat het probleem is? Moet niet zo heel moeilijk zijn neem ik aan.Eric_1993 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:44:
[...]
Ze gaan eerst kijken wat het probleem is. Als dat bekend is bellen ze mij op om het te bespreken. Ik zal dan sowieso vragen om een aftermarket cooler in te zetten.
Ben nog niet opgebeld. Zag wel via Teamviewer dat de pc gister aan stond. Ik bel morgen of vrijdag anders even hoe het ermee zit. Zodra ik meer weet zal ik het hier aangevenloki504 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:20:
[...]
En weten ze al wat het probleem is? Moet niet zo heel moeilijk zijn neem ik aan.
Eric_1993 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:34:
Ik heb er een nieuwe koeler in laten zetten en nu blijft de temperatuur van de CPU netjes rond de 60 graden bij het parren.
Eric_1993 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:06:
[...]
Ja, de mensen van de computerwinkel hebben de CPU eruit en erin gezet en kregen allebei hoge temperaturen, ik had het zelf ook ff ingezet, maar ik krijg dus nog steeds de hoge temperaturen. Er is bij de computerboer verschillende koelingen geprobeerd, maar die krijgen allemaal de CPU temperatuur niet naar beneden.
Verwijderd
Mooi dat het temperatuurprobleem is opgelost. Nu het andere probleem nog want uit je post begrijp ik dat dezelfde slechte Spire voeding er nog in? Die heeft nooit naar behoren gewerkt want zijn uit de fabriek al defect. Dergelijke voedingen kunnen namelijk het beloofde vermogen niet leveren en is de geleverde stroom van slechte kwaliteit. Ook CD-Romland heeft blijkbaar niet kennis wat een goede voeding betreft.Eric_1993 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:34:
Heb inmiddels m'n PC terug. De pc is grondig getest en zowel de moederbord en voeding werken gewoon naar behoren. De CPU sensor was ook niet defect. De hoge temperatuur kwam doordat de cpu koeler niet goed aangesloten was en de pinnen zelfs gebroken waren.
Ik heb er een nieuwe koeler in laten zetten en nu blijft de temperatuur van de CPU netjes rond de 60 graden bij het parren.
Probleem is dus opgelost. Bedankt voor iedereen die hier met mij een paar weken over hebben meegedacht
Heb jij dan links waar wordt uitgelegd waarom ze vanaf de fabriek al defect zijn? Niet dat ik jou niet geloof hoor, maar ben toch wel benieuwd waarom ze vanuit de fabriek al defect uitkomenVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:57:
[...]
Mooi dat het temperatuurprobleem is opgelost. Nu het andere probleem nog want uit je post begrijp ik dat dezelfde slechte Spire voeding er nog in? Die heeft nooit naar behoren gewerkt want zijn uit de fabriek al defect. Dergelijke voedingen kunnen namelijk het beloofde vermogen niet leveren en is de geleverde stroom van slechte kwaliteit. Ook CD-Romland heeft blijkbaar niet kennis wat een goede voeding betreft.
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq