Handtekening vereist bij afleveren pakket

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Vandaag zou er een pakket bij mij bezorgd worden thuis, maar ik was er niet. Normaal gesproken plan ik het vaak zo dat er wel iemand thuis is, maar op deze specifieke zending heb ik ruim een week moeten wachten voordat het verstuurd werd.

Verbaasd was ik dat er toch een bezorging heeft plaatsgevonden. Er staat ook een handtekening van iemand met mijn achternaam eronder maar dat was ik toch echt niet.

Het moet een andere pakketbezorger zijn geweest want die heb ik normaal heb heb ik wel eens horen zeggen dat ie terug moet komen als er een handtekening nodig is.

M'n vraag is; houdt het handtekening-gedeelte ook direct in dat hij niet bij m'n buren mag bezorgen? (even afgezien van het feit dat er ergens valsheid in geschrifte heeft plaatsgevonden omdat iemand onder mijn naam heeft getekend)

(weet niet waarom dit naar SF is verplaatst aangezien het weinig met shopping van doen heeft? :?)

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 25-10-2016 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Bezorging van pakketten en wat daar omheen gebeurt vind je vaak rond aankopen. De discussie is hier ook al regelmatig voorbij gekomen.

Het is vaker een probleem gebleken, en het is mi een resultaat van postbodes die per stuk worden ingehuurd. Die willen zo snel mogelijk van hun pakjes af, of er getekend moet worden of niet. En desnoods tekenen ze zelf.

Echter, als het dan fout gaat, begint de ellende pas echt: wie heeft er gelijk als het pakketje niet is aangekomen? Idioot genoeg zitten we wel nog met een zwaar outdated postwet die de postdienst eigenlijk gewoon standaard altijd vrijpleit.

Het probleem wordt dus bij de ontvanger gelegd; de verzender meent bewijs te hebben van ontvangst, de postdienst geeft niet thuis, en als ze al wat doen dat leggen ze de aansprakelijkheid bij hun onderbetaalde per-stuk-bezorgd-slaven. Samengevat: het privatiseren van de postdienst is een grote mislukking.

Incompleet pakket ontvangen (PostNL)
Lege doos levering iPhone 7 gitzwart 128

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 25-10-2016 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als er voor een levering getekend moet worden houdt dat in ieder geval niet per se in dat dit door de geadresseerde moet gebeuren. Dat kan wel maar in dat geval staat er dat er door jou persoonlijk ondertekend moet worden en dan zal er ook om een identificatie gevraagd worden bij dat ondertekenen.

Dus ondertekenen door de buren kan in theorie. Maar persoonlijk weiger ik altijd pakketten voor de buren waarvoor ondertekend moet worden.Ik weet niet wat er verwacht wordt dus ik kan ook niet beoordelen of de zending er goed uit ziet.

Wat volgens mij in de praktijk voorkomt is dat de bezorger ziet dat hij een pakket ook bij de buren mag afleveren, en pas nadat dat gedaan is ziet dat er getekend moet worden, en dan fabriceren ze soms zelf een krabbel. Dat mag uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:40:
Het is vaker een probleem gebleken, en het is mi een resultaat van postbodes die per stuk worden ingehuurd. Die willen zo snel mogelijk van hun pakjes af, of er getekend moet worden of niet. En desnoods tekenen ze zelf.
Dit is logisch, ingehuurde postbodes (die bijna allemaal op ZZP basis werken, bij PostNL sowieso) krijgen per bezorgd item betaald, zo ver ik begrepen heb. ;) En dat is precies het probleem; dat zijn geen postbodes en houden zich daarom niet aan de wet; wat ze doen is niet strafbaar, ze zijn geen postbodes immers. ;)
Echter, als het dan fout gaat, begint de ellende pas echt: wie heeft er gelijk als het pakketje niet is aangekomen? Idioot genoeg zitten we wel nog met een zwaar outdated postwet die de postdienst eigenlijk gewoon standaard altijd vrijpleit.
Ik probeer dan ook altijd te zorgen dat als ik iets verzend, dat ik, maar ook de ontvangende partij, de Track & Trace-code krijg en bijhoudt. Maar ook de handtekening controleer. Indien de handtekening niet overeenkomt bij wat ik verwacht, zal ik de ontvanger contacteren om te controleren of het klopt en vervolgens al dan niet contact opnemen met de koeriersdienst (zij het DHL, PostNL of whatever) om een klacht in te dienen, ook al waren ze thuis en hebben ze het product in goede staat ontvangen.
Het probleem wordt dus bij de ontvanger gelegd; de verzender meent bewijs te hebben van ontvangst, de postdienst geeft niet thuis, en als ze al wat doen dat leggen ze de aansprakelijkheid bij hun onderbetaalde per-stuk-bezorgd-slaven. Samengevat: het privatiseren van de postdienst is een grote mislukking.
Dit is een mooie bewering, maar houdt geen stand. Volgens de wet is de verzender de verantwoordelijke voor het pakketje, hoe hij zorgt dat het pakketje bij de ontvanger komt, is het probleem van de verzender, niet de vervoerder of de ontvanger (heck, zelfs de verpakking etcetera is verantwoordelijkheid van de verzender, die bovendien de plicht heeft een pakketje degelijk te verzenden, niet de ontvanger). Een kruisje op een ontvangstbewijs is nu eenmaal geen handtekening en je kan daardoor dus redelijk stellen dat er niet getekend is voor ontvangst.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 25-10-2016 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Nee, het handtekening gedeelte zegt niks anders dat je een handtekening moet zetten.
Er zijn een aantal opties:
- alleen huisadres/geen burenlevering
- handtekening voor ontvangst
- handtekening voor ontvangst en alleen huisadres
- geen extra opties
(- na een bezorgpoging direct retour afzender)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
En toen had je iemand zoals ondergetekende die z'n pakketbezorger expliciet gemachtigd heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:40:
Ja maar als ik nu in de mail kijk naar de handtekening staat er iets heel anders dan mijn handtekening maar wel mijn achternaam eronder. dat is technisch gezien gewoon niet helemaal juist.

Nu heb ik wel vertrouwen in m'n buren, maar toch.

Overigens heb ik via m'n Creditcard een aflevergarantie dus die zoeken het in het ergste geval maar uit als de verzendende partij die verantwoordelijkheid niet neemt.
CH40S schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:50:
. Een kruisje op een ontvangstbewijs is nu eenmaal geen handtekening en je kan daardoor dus redelijk stellen dat er niet getekend is voor ontvangst.
Het lijkt wel op een echte handtekening, maar pertinent niet die van mij.

[ Voor 48% gewijzigd door RodeStabilo op 25-10-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RodeStabilo schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:56:
Het lijkt wel op een echte handtekening, maar pertinent niet die van mij.
Sja, het is heel simpel; een kruisje zetten en een naam opschrijven kan iedereen. ;)
Jheroun schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:46:
Als er voor een levering getekend moet worden houdt dat in ieder geval niet per se in dat dit door de geadresseerde moet gebeuren. Dat kan wel maar in dat geval staat er dat er door jou persoonlijk ondertekend moet worden en dan zal er ook om een identificatie gevraagd worden bij dat ondertekenen.

Dus ondertekenen door de buren kan in theorie. Maar persoonlijk weiger ik altijd pakketten voor de buren waarvoor ondertekend moet worden.Ik weet niet wat er verwacht wordt dus ik kan ook niet beoordelen of de zending er goed uit ziet.

Wat volgens mij in de praktijk voorkomt is dat de bezorger ziet dat hij een pakket ook bij de buren mag afleveren, en pas nadat dat gedaan is ziet dat er getekend moet worden, en dan fabriceren ze soms zelf een krabbel. Dat mag uiteraard niet.
Soms zeggen postbodes als pakketje bij de buren wordt afgeleverd, dat er niet voor hoeft te worden getekend. Dat doen ze zodat ze het pakketje bij de buren kunnen dumpen. Vervolgens "tekenen" ze zelf voor ontvangst, wat niet mag, door een kruisje te zetten.

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 25-10-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:55:
En toen had je iemand zoals ondergetekende die z'n pakketbezorger expliciet gemachtigd heeft :+
Dat klinkt handig, bij ons komt ook altijd dezelfde langs, dit is het overwegen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 16:38
Bij mij zette de pakketbezorger (PostNL) wel vaker zelf een handtekening op een aangetekend pakket, zelfs toen ik vroeg of ik een handtekening moest zetten antwoordde die doodleuk dat het niet hoeft, om vervolgens mijn achternaam als handtekening te zien op https://jouw.postnl.nl :|

Ik had aan @PostNL gevraagd of dat wel de bedoeling was, dat was duidelijk niet zo; ze zouden de bezorger er op aanspreken. Bij het volgende pakket kon ik netjes een handtekening zetten

[ Voor 12% gewijzigd door Ketho op 25-10-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Sowieso mogen ze eigenlijk nooit bij de buren bezorgen. Jij hebt de order geplaatst, jij hebt betaald, jij hebt aangegeven op welk adres geleverd moet worden, ze hebben met jouw een overeenkomst, niet met je buren. Of laat je een bestelde auto ook door je buren afhalen? Ik heb bij iedere levering een melding voor het raam staan dat pertinent en onder geen enkele voorwaarden er bij mijn buren mag worden afgeleverd.

Wat er nu bij jouw ook nog eens heeft plaats gevonden is identiteitsfraude en valsheid in geschrifte. Lekker betrouwbare bezorgdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Nu online
Ach, ik krijg nog wel eens een pakketje afgeleverd in de avond, en voordat ik ook maar kan vragen of er voor getekend moet worden, is de bezorger alweer weg. Een half uur tot een uur later krijg ik dan steevast een melding van de PostNL app dat m'n pakketje bezorgd is, en staat er een handtekening die ik niet ken. Heb de bezorger er wel eens op aangesproken, maar die kijkt me dan aan alsof ie geen idee heeft waar het over gaat.

Ik heb wel eens melding hiervan willen maken op de PostNL site, maar dat is helemaal een drama. Soms denk ik wel eens dat ik de verzender ga melden dat ik het pakket nooit ontvangen heb, maar dat er wel voor getekend is, en of ze dat voor me willen oplossen. Maar dat kost mij energie, dat kost de verzender energie, en het gaat toch niets oplossen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

swbr schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:42:
Ach, ik krijg nog wel eens een pakketje afgeleverd in de avond, en voordat ik ook maar kan vragen of er voor getekend moet worden, is de bezorger alweer weg. Een half uur tot een uur later krijg ik dan steevast een melding van de PostNL app dat m'n pakketje bezorgd is, en staat er een handtekening die ik niet ken. Heb de bezorger er wel eens op aangesproken, maar die kijkt me dan aan alsof ie geen idee heeft waar het over gaat.

Ik heb wel eens melding hiervan willen maken op de PostNL site, maar dat is helemaal een drama. Soms denk ik wel eens dat ik de verzender ga melden dat ik het pakket nooit ontvangen heb, maar dat er wel voor getekend is, en of ze dat voor me willen oplossen. Maar dat kost mij energie, dat kost de verzender energie, en het gaat toch niets oplossen.
Ik heb van de week een nieuwe combimagnetron van een behoorlijk prijskaartje laten komen. Leuk als je hufter buurman (ja die heb ik helaas) die in ontvangst neemt, er voor is getekend en jij er achteraan mag gaan om je magnetron te krijgen. Leverancier zegt doodleuk dat er getekend is en je buurman zegt van niks te weten. En dan?

NB: ik neem ook niks voor de buren aan om gezeik te voorkomen. Zelfs niet voor de aardige buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:51
Hier zit hem ook het verschil tussen de postbezorging (postnl), en de koeriersdienst (ups).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

jeroen3 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:48:
Hier zit hem ook het verschil tussen de postbezorging (postnl), en de koeriersdienst (ups).
Geen verschil. IK ben de klant, niet mijn buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:00
445033 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:49:
[...]

Geen verschil. IK ben de klant, niet mijn buren.
Wel een verschil

Postnl krijgt betaald per adres wat hij levert en bij UPC krijgen ze hoe dan ook betaalt of je er bent of niet.
Die van Postnl krijgt niet betaald als jij niet thuis ben.

Juist is het niet, maar dan krijg je wel deze dingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 25-10-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Nu online
445033 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:47:
[...]

Ik heb van de week een nieuwe combimagnetron van een behoorlijk prijskaartje laten komen. Leuk als je hufter buurman (ja die heb ik helaas) die in ontvangst neemt, er voor is getekend en jij er achteraan mag gaan om je magnetron te krijgen. Leverancier zegt doodleuk dat er getekend is en je buurman zegt van niks te weten. En dan?

NB: ik neem ook niks voor de buren aan om gezeik te voorkomen. Zelfs niet voor de aardige buren.
Ik heb het geluk dat we goede buren hebben, nog nooit een probleem gehad met pakketbezorging wat dat betreft. Ik heb ook geen probleem met een pakket waarvoor getekend wordt door mijn buren. Maar het is wel vreemd natuurlijk dat ik zelf iets in ontvangst neem waarvoor getekend moet worden, en er dan nog steeds mijn handtekening niet op staat. Die bezorger zal ongetwijfeld haast hebben en aan het eind van z'n ronde in bulk handtekeningen zetten, maar je zou denken dat dat in de systemen van PostNL ook gaat opvallen op enig moment.

Het is natuurlijk wachten op het moment dat er iets goed mis gaat met zo'n bezorging, maar dat zien we dan wel weer.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Mektheb schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:55:
[...]

Wel een verschil

Postnl krijgt betaald per adres wat hij levert en bij UPC krijgen ze hoe dan ook betaalt of je er bent of niet.
Die van Postnl krijgt niet betaald als jij niet thuis ben.

Juist is het niet, maar dan krijg je wel deze dingen.
Hun probleem, niet het mijne. De winkelier heeft met mij een overeenkomst, niet met mijn buren. Wat interesseer mij het nu wat het verdienmodel van een bezorgdienst is. Helemaal niks.

Overigens kan je alle gevallen de web winkelier aansprakelijk stellen als er bij je buren wordt geleverd en zeker als er iemand anders voor tekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

swbr schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:57:
[...]

Ik heb het geluk dat we goede buren hebben, nog nooit een probleem gehad met pakketbezorging wat dat betreft. Ik heb ook geen probleem met een pakket waarvoor getekend wordt door mijn buren. Maar het is wel vreemd natuurlijk dat ik zelf iets in ontvangst neem waarvoor getekend moet worden, en er dan nog steeds mijn handtekening niet op staat. Die bezorger zal ongetwijfeld haast hebben en aan het eind van z'n ronde in bulk handtekeningen zetten, maar je zou denken dat dat in de systemen van PostNL ook gaat opvallen op enig moment.

Het is natuurlijk wachten op het moment dat er iets goed mis gaat met zo'n bezorging, maar dat zien we dan wel weer.
Vreemd vind ik zwak uitgedrukt. Zal ik dan ook maar eens een auto gaan kopen met jouw naam en handtekening? Of een hypotheek afsluiten? Is gewoon strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:40
swbr schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:57:
[...]

Er zal maar iets opvallen in de systemen van PostNL als het eens fout gaat. Hoewel er misschien ook wel een belletje zou moeten gaan rinkelen als 50 zendingen in enkele minuten tijd "geleverd" worden.

Bijna iedere transportfirma zet pakjes af voor mij. Ze weten waar ze het moeten zetten en ze weten dat ze gefilmd worden. Chauffeur van PostNL en van UPS komen zelfs naar mijn werk als ze twijfelen of de zending wel goed verlopen is (er rammelt iets in de doos of doos is beschadigd of zo).

Maar als puntje bij paaltje komt, mag in principe enkel de bestemmeling aftekenen. Als een pakketje afgeleverd wordt bij de buren en die tekenen af, dan kunnen die gerust zeggen dat ze niets ontvangen hebben. En daar kan de transport firma niets tegen in brengen. Ze moesten het afleveren bij de bestemmeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:00
445033 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:58:
[...]

Hun probleem, niet het mijne. De winkelier heeft met mij een overeenkomst, niet met mijn buren. Wat interesseer mij het nu wat het verdienmodel van een bezorgdienst is. Helemaal niks.

Overigens kan je alle gevallen de web winkelier aansprakelijk stellen als er bij je buren wordt geleverd en zeker als er iemand anders voor tekent.
Eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Nu online
445033 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:00:
[...]

Vreemd vind ik zwak uitgedrukt. Zal ik dan ook maar eens een auto gaan kopen met jouw naam en handtekening? Of een hypotheek afsluiten? Is gewoon strafbaar.
Er is zo veel strafbaar, maar er is ook zoiets als dingen in proportie zien. Het zetten van een handtekening voor een bezorgd pakket met een waarde van ordegrootte 100 euro is natuurlijk wat anders dan het afsluiten van een hypotheek onder een valse naam.

Anyway, als er bij jou ooit een pakketje op deze manier bezorgd wordt mag je aangifte gaan doen bij de politie. Ik haal m'n schouders op en ga door met m'n leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

swbr schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:04:
[...]

Er is zo veel strafbaar, maar er is ook zoiets als dingen in proportie zien. Het zetten van een handtekening voor een bezorgd pakket met een waarde van ordegrootte 100 euro is natuurlijk wat anders dan het afsluiten van een hypotheek onder een valse naam.

Anyway, als er bij jou ooit een pakketje op deze manier bezorgd wordt mag je aangifte gaan doen bij de politie. Ik haal m'n schouders op en ga door met m'n leven :)
Voor veel mensen is €100,- veel geld. ;)

Ach ja, als we zo met zijn alle omgaan met wettelijke regels, schouders ophalen en verder gaan, is het einde zoek. Gelukkig ga jij niet over rechtsspraak. Vreemd dat zelfs mensen, zoals jij, HBO geschoold er al zo in staan.

Ik heb overigens ooit DHL opdracht gegeven alsnog mijn pakket bij mijn buren op te halen en bij mij te leveren. Zo niet, had ik er zeker een zaak van gemaakt. Ik wil geen contact met een van mijn buren. Beter een goede vriend, dan een hufter van een buurman. :+

[ Voor 17% gewijzigd door 445033 op 25-10-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:44

paQ

445033 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:42:
Sowieso mogen ze eigenlijk nooit bij de buren bezorgen. Jij hebt de order geplaatst, jij hebt betaald, jij hebt aangegeven op welk adres geleverd moet worden, ze hebben met jouw een overeenkomst, niet met je buren. Of laat je een bestelde auto ook door je buren afhalen? Ik heb bij iedere levering een melding voor het raam staan dat pertinent en onder geen enkele voorwaarden er bij mijn buren mag worden afgeleverd.

Wat er nu bij jouw ook nog eens heeft plaats gevonden is identiteitsfraude en valsheid in geschrifte. Lekker betrouwbare bezorgdienst.
In de voorwaarden van PostNL staat dat ze wel degelijk bij buren mogen leveren (tenzij je de optie aanvinkt alleen bij huisadres)
jeroen3 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:48:
ook UPS mag bij buren afleveren (eveneens in voorwaarden)

Het probleem is dat dat de overeenkomst tussen verzender en vervoerder is.

Maar goed, wat TS nu heeft heb ik jaren geleden ook al eens gehad. En PostNL reageert uiteraard afkeurend, maar volgens mij gebeurt dit werkelijk honderden keren per dag. En idd, je raakt in een knap lastige discussie met de leverancier als je niks krijgt en er is voor getekend...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Nu online
445033 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:13:
[...]

Voor veel mensen is €100,- veel geld. ;)

Ach ja, als we zo met zijn alle omgaan met wettelijke regels, schouders ophalen en verder gaan, is het einde zoek. Gelukkig ga jij niet over rechtsspraak. Vreemd dat zelfs mensen, zoals jij, HBO geschoold er al zo in staan.

Ik heb overigens ooit DHL opdracht gegeven alsnog mijn pakket bij mijn buren op te halen en bij mij te leveren. Zo niet, had ik er zeker een zaak van gemaakt. Ik wil geen contact met een van mijn buren. Beter een goede vriend, dan een hufter van een buurman. :+
Voor mij is 100 euro ook veel geld, maar de in de situatie die ik beschrijf komt het pakketje wel gewoon netjes aan. Het enige dat niet klopt is de handtekening van de bezorger. En daarvoor ga ik geen aangifte doen, ondanks dat ik HBO geschoold ben (en ondanks dat ik niet snap wat dat er mee te maken heeft).

De eerste keer dat zoiets gebeurt zonder dat ik een pakketje heb ontvangen ga ik uiteraard wel actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Hier staat je antwoord, als PostNL het zou moeten bezorgen dan.

Zoals eerder gepost door @Rufus147. "HvO" (Handtekening voor Ontvangst) kan bij de buren en "HvO Alleen huisadres", alleen bij jou thuis..

[ Voor 7% gewijzigd door LocK_Out op 26-10-2016 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-04 23:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jheroun schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:46:

Want als ik niet thuis ben zet iemand anders in huis die handtekening wel. Beetje overbodig, fraudegevoelig en bovendien knap nutteloos die handtekening. Ik heb die krabbel nu al honderd+ keer moeten zetten en het is nog nooit een normale handtekening geweest. Postbezorger heeft dat ding in zijn hand, scherm van 2" met een touchscreen dat een reactie van een tank heeft en dan dat fragiele pennetje.

Gelukkig doet mijn postbezorger niet aan fabriceren, die komt gewoon een dag later nog eens. Dat is wel reuze irritant als je zo ongeduldig als ik bent maar goed :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
9 van de 10 keer krijg je een normale balpen ipv een stylus, zet daar maar eens een normale handtekening mee. Paar strepen, tsja.

Ik weiger overigens altijd te tekenen als het voor de buren is. Toch een stukje aansprakelijkheid wat je kan vermijden, al is dat volgens mij ook miniem. Al vaker gehad dat zo'n bezorger dan zegt 'ok geeft niet' het pakket achterlaat en al weglopend wat loopt te krabbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Wat nu blijkt; het was een envelop-pakket waardoor de bezorger ervoor heeft gekozen om het door de bus te drukken en dus idd zelf de handtekening te zetten.

Al met al niet helemaal volgens de juiste procedure denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasthook
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:47
Ik had vorige week precies hetzelfde, geheugen reepje besteld en eerder geleverd dan verwacht.

Bij verzend optie stond handtekening vereist aangevinkt.

Bij thuiskomst envelop in de bus. Op postnl gekeken, staat mijn naam op aflever bewijs.
Uit nieuwsgierigheid de beelden van de bewakingscamera bekeken en ja hoor, betrapt;-)

Aan de ene kant vindt ik het niet acceptabel als bezorger zelf tekend, maar in dit geval was ik blij dat ik de zelfde avond pc compleet kom maken.

Ik heb de beelden maar bewaard mocht ik ooit een discussie krijgen over een levering.

Wat ook meespeelt is dat ik deze bezorger niet ken. Van degene die normaal komt zou ik het wel acceptabel vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05-2024
Wij zijn ondertussen een afhaal punt voor postnl pakketten. Bij ons is er altijd iemand thuis waardoor wij standaard alle pakketten die niet bezorgt en niet getekend hoeven te worden bij ons belanden. De bezorger gaat nu meestal eerst heel de straat af ~70 huizen en komt dan naar ons met pakjes die hij niet kan bezorgen. Maar neem inderdaad nooit pakketten aan waarvoor getekend moet worden. Weiger namelijk enige vorm van aansprakelijkheid op.me te nemen. Ik moet voor.mijn eigen pakketten wel altijd tekenen.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

CH40S schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:50:
[...]
Dit is logisch, ingehuurde postbodes (die bijna allemaal op ZZP basis werken, bij PostNL sowieso) krijgen per bezorgd item betaald, zo ver ik begrepen heb. ;) En dat is precies het probleem; dat zijn geen postbodes en houden zich daarom niet aan de wet; wat ze doen is niet strafbaar, ze zijn geen postbodes immers. ;)
Ook al ben je een bakker, een handtekening vervalsen is nog steeds valsheid in geschrifte.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Erasmo schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:06:
Ook al ben je een bakker, een handtekening vervalsen is nog steeds valsheid in geschrifte.
Nee, dat is dus geen valsheid in geschrifte. Valsheid in geschrifte is bijvoorbeeld een vals diploma maken en die voor echt over te laten komen. Niet de handtekening op een document, maar het document zelf (in zijn geheel) vervalsen. Zie Wikipedia: Valsheid in geschrifte en Valsheid in geschrifte.

Je zou dan dus het ontvangstbewijs vervalsen, niet de handtekening die er op staat.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2016 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:55

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Dit zelfde verhaal heeft al 2 bezorgers aan mijn adres hun baan gekost omdat zij een item "afleverden" in een portiek en dan zelf een handtekening zette.
Echter thuis gekomen was er geen pakket te bekennen.
Contact met TNT post gehad en bevestigd dat de handtekening vals was die werd gezet.
Bezorger is toen aan de deur geweest en heeft gezegd dat hij de doos in de hoek had gezet in het portiek, echter stond hij daar niet meer.
Toen heb ik hem dus gevraagd naar zowel het pakket als de handtekening.
Hij heeft bekend dat hij de handtekening heeft gezet in mijn naam, waarop ik hem vroeg naar mijn pakket aangezien hij de ontvanger was.
Hij vroeg toen of hij binnen mocht kijken bij mij, wat natuurlijk geen probleem is.
Toen heb ik hem nogmaals dringend gevraagd naar mijn pakket aangezien hij hiervoor als ontvanger getekend heeft.
Toen hij deze niet aan mij kon overhandigen heb ik maar aangifte gedaan bij de politie van diefstal.
Een week daarna is hij ontslagen en heeft de nieuwe bezorger exact hetzelfde geintje uitgehaald.
Ze leren het blijkbaar nooit bij TNT.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Internet staat er ook vol mee; [google=valse handtekening postnl]. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:55

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

CH40S schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:23:
[...]
Internet staat er ook vol mee; [google=valse handtekening postnl]. ;)
Het was opzich wel een leuk spelletje om te spelen. Blijkbaar instrueren ze het personeel niet goed bij TNT.
Gelukkig heb ik beide producten alsnog via de destbetreffende shops alsnog gekregen. 1 van beide zelfs persoonlijk gebracht :)

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Leeghoofd21 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:26:
Het was opzich wel een leuk spelletje om te spelen. Blijkbaar instrueren ze het personeel niet goed bij TNT.
Gelukkig heb ik beide producten alsnog via de destbetreffende shops alsnog gekregen. 1 van beide zelfs persoonlijk gebracht :)
Er wordt geacht dat iedereen enigszins op de hoogte is van de wet en de normen en waarden in NL. Handtekeningen niet vervalsen hoort daarbij, het is dus ook niet iets wat TNT / PostNL / DHL / UPS of whoever hoeft uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.vdweel_
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-04 20:46
Ik heb zelf ook meegemaakt dat een pakketje is ondertekend. En niemand was thuis. Postbode had het pakketje voor mijn deur neergelegd en is er vandoor gegaan.. Toevallig had ik het geluk dat het pakketje nog er stond het kon ook zo zijn dat andere mensen het zo meenemen.. een klacht ingediend bij postnl vervolgens een bevestigingsmail gehad dat ze binnen een bepaalde tijd een reactie terug zouden sturen.. op heden nooit een mail terug gehad...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D.vdweel_ schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:41:
Ik heb zelf ook meegemaakt dat een pakketje is ondertekend. En niemand was thuis. Postbode had het pakketje voor mijn deur neergelegd en is er vandoor gegaan.. Toevallig had ik het geluk dat het pakketje nog er stond het kon ook zo zijn dat andere mensen het zo meenemen.. een klacht ingediend bij postnl vervolgens een bevestigingsmail gehad dat ze binnen een bepaalde tijd een reactie terug zouden sturen.. op heden nooit een mail terug gehad...;)
Meer dan een spreekwoordelijke tik op de vingers krijgt een dergelijke medewerker ook niet. Lees: de medewerker wordt erop aangesproken, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
445033 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:47:
[...]

Contact opnemen met de verkoper dat je het pakket nooit hebt ontvangen. Mogen ze het zelf verder uitzoeken met pakketbezorger.

Mijn ouders hebben het jaren terug gehad; ze bestelden veel wijn via internet. Twee of drie keer een zending waarvoor wel was getekend maar die nooit geleverd was; buren hadden het niet want daar hadden/hebben mijn ouders altijd een prima band mee gehad.

Bleek uiteindelijk de pakketbezorger zelf te zijn die de flessen achterover drukte. Keurig opgelost door de webshop in alle gevallen.

Bij grote bedragen probeer ik vaak ook voor betaling achteraf te kiezen, dan is het helemaal simpel... geen product betekent geen betaling.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

XyritZz schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:55:
[...]

Contact opnemen met de verkoper dat je het pakket nooit hebt ontvangen. Mogen ze het zelf verder uitzoeken met pakketbezorger.

Mijn ouders hebben het jaren terug gehad; ze bestelden veel wijn via internet. Twee of drie keer een zending waarvoor wel was getekend maar die nooit geleverd was; buren hadden het niet want daar hadden/hebben mijn ouders altijd een prima band mee gehad.

Bleek uiteindelijk de pakketbezorger zelf te zijn die de flessen achterover drukte. Keurig opgelost door de webshop in alle gevallen.

Bij grote bedragen probeer ik vaak ook voor betaling achteraf te kiezen, dan is het helemaal simpel... geen product betekent geen betaling.
Dat weet ik en heb ik hier ook al gemeld. Webwinkel is uiteindelijk altijd verantwoordelijk, want daar heb je een overeenkomst mee. Maar het kan een boel gezeur geven. Als leverancier stelt dat er is getekend kan jij weer aantonen dat het niet jouw handtekening is of van 1 van je gezinsleden. Ik zet indien mogelijk ook altijd bij de bestelling: niet bij buren afleveren.

Bezorgdiensten moeten gewoon stoppen met die onzin. Gewoon leveren op het desbetreffende adres met handtekening van desbetreffende persoon. IK bestel, IK betaal, IK heb de overeenkomst gesloten en IK woon op een desbetreffend adres. NIET mijn buren.

Ik heb zelfs nog meer bewijs als het misgaat. Bij mijn deur hangt een camera aan een server dus kan altijd aantonen dat het niet aan mij geleverd is, maar heb helemaal geen zin om dat traject te moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 10:58
445033 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:18:
[...]Bezorgdiensten moeten gewoon stoppen met die onzin. Gewoon leveren op het desbetreffende adres met handtekening van desbetreffende persoon. IK bestel, IK betaal, IK heb de overeenkomst gesloten en IK woon op een desbetreffend adres. NIET mijn buren.
Jij hebt geen overeenkomst gesloten met de pakketbezorger, de betalende partij bepaald. Niet in alle gevallen maar vaak wordt er afgegeven op PostNL (en ook vaak terecht) terwijl het toch de verzender is die vaak burenlevering toestaat (is namelijk voordeliger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Superkanjo schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:22:
[...]

Jij hebt geen overeenkomst gesloten met de pakketbezorger, de betalende partij bepaald. Niet in alle gevallen maar vaak wordt er afgegeven op PostNL (en ook vaak terecht) terwijl het toch de verzender is die vaak burenlevering toestaat (is namelijk voordeliger)
Klopt en daarom is de webwinkelier aansprakelijk als ik mijn pakket niet ontvang, want daar heb ik een overeenkomst mee. ;)
Pagina: 1