Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 14:13
Goedemiddag tweakers,

Ik zit met een vervelende keuze; over 2 weken mag ik eindelijk een nieuwe smartphone uitkiezen. Nu ben ik op de volgende 2 opties gekomen na goed vergelijken kom ik hier niet uit. Ik zal even een stukje voorgeschiedenis geven:

Afgelopen 2,5 - 3 jaar een Nexus 5 gebruikt van LG. Goed bevallen op wat bouwkwaliteit issues na etc. Software eigenlijk altijd tevreden. Voor deze tijd een HTC Desire en een HTC One X gehad, de Desire was een succes (stock Android) de One X niet.

Nu wil ik gaan kiezen tussen de S7 en de 6P, ik neig naar de 6P in verband met de stock Android software en tegelijk neig ik naar de S7 vanwege de grootte van het toestel gezien ik altijd een Nexus 5 gebruikt heb.

Nexus 5X is voor mij geen optie, te weinig verbetering t.o.v. de Nexus 5. De enige fabrikant waarvan ik de eigen schil wel wil proberen is Samsung, omdat blijkt dat dit een stuk verbeterd is. Wie heeft wat ervaringen etc.

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via AFCAjax op 21-10-2016 23:18)

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik denk als je stock Android gewend bent, dat je niet op zo'n schil van Samsung zit te wachten. Gebruik nu een S7 en vind het voor mij persoonlijk wel goed genoeg, maar stock Android voelt nog net even iets sneller aan op mijn 6P en mis het stiekem wel. Ik wacht nu wel op de update naar Android 7.0 op de Samsung met de vernieuwde interface (Grace UX). Merk af en toe ook dat de S7 erg traag aanvoelt, maar dat kan ook aan mij liggen.

De S7 is ten opzichte van de 6P kleiner en dat is wel fijn. Heeft een betere camera, maar de 6P maakt ook geweldige shots. Ander voordeel van de S7 is dat hij water en stof dicht is. Je kan hem draadloos opladen. Glas voor en achter i.p.v. metaal. Accuduur van de S7 is veel beter dan de 6P. De 6P ging bij mij erg snel leeg, terwijl ik wel anderhalve dag met mijn S7 kan volhouden bij normaal gebruik.

Qua bouwkwaliteit merk ik geen verschil, ze voelen beide degelijk aan voor mijn gevoel. Er zijn echter filmpjes op het internet te vinden waar de 6P erg makkelijk gebogen kan worden. Iets te makkelijk..

hi!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Is dit niet meer voor in het aankoopadvies?

Klopt inderdaad. Als je hier de volgende keer even een TR voor aanmaakt, dan wordt het sneller opgepakt.

[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 21-10-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 16:56
Persoonlijk zou ik gaan voor de nexus/pixel varianten, dan weet je zeker dat je updates krijgt en gezien de als maar groeiende lijst met kwetsbaarheden voor Android lijkt dat me geen overbodige luxe meer.

http://androidvulnerabilities.org/all
https://www.cvedetails.co...19997/Google-Android.html

Maar wat mis je aan de Nexus 5X welke verbetering zou je willen zien?
De 5X heeft ten opzichte van de 5:
Vingerafdruk scanner.
Grotere batterij
Snellere soc
USB-C icm quick charge
Standaard 16GB ipv 8GB

[ Voor 4% gewijzigd door Axewi op 21-10-2016 15:52 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies dus schopje van AND -> MAA.

Wil je nog wel wat meer eisen en wensen op een rijtje zetten, op deze manier lijkt het een beetje alsof we voor jou een keus moeten maken en dat is niet de bedoeling.

Geef dus even aan:
Budget
RAM
Opslag
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Vergeet niet dat je hier midden in het Galaxy s7 topic zit, dus of je hier eelijk antwoord gaatkrijgen??
Maar zo moeilijk lijkt het me niet, ga naar een winkel pak de toestellen en kijk wat je goed vind succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 14:13
Axewi schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:49:
Persoonlijk zou ik gaan voor de nexus/pixel varianten, dan weet je zeker dat je updates krijgt en gezien de als maar groeiende lijst met kwetsbaarheden voor Android lijkt dat me geen overbodige luxe meer.

http://androidvulnerabilities.org/all
https://www.cvedetails.co...19997/Google-Android.html

Maar wat mis je aan de Nexus 5X welke verbetering zou je willen zien?
De 5X heeft ten opzichte van de 5:
Vingerafdruk scanner.
Grotere batterij
Snellere soc
USB-C icm quick charge
Standaard 16GB ipv 8GB
Bedankt voor je antwoord, ik mis aan de 5 een stukje bouwkwaliteit. Lijkt toch een beetje hetzelfde als de N5 waarbij veel plastic gebruikt werd. Verder prima specs hoor, vooral voor die prijs.

Ik benadruk, er is al heel veel research gedaan, de enige keuze die ik nog moet maken is de S7 of de Huawei. niet makkelijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik denk als je stock Android gewend bent, dat je niet op zo'n schil van Samsung zit te wachten. Gebruik nu een S7 en vind het voor mij persoonlijk wel goed genoeg, maar stock Android voelt nog net even iets sneller aan op mijn 6P en mis het stiekem wel. Ik wacht nu wel op de update naar Android 7.0 op de Samsung met de vernieuwde interface (Grace UX). Merk af en toe ook dat de S7 erg traag aanvoelt, maar dat kan ook aan mij liggen.

De S7 is ten opzichte van de 6P kleiner en dat is wel fijn. Heeft een betere camera, maar de 6P maakt ook geweldige shots. Ander voordeel van de S7 is dat hij water en stof dicht is. Je kan hem draadloos opladen. Glas voor en achter i.p.v. metaal. Accuduur van de S7 is veel beter dan de 6P. De 6P ging bij mij erg snel leeg, terwijl ik wel anderhalve dag met mijn S7 kan volhouden bij normaal gebruik.

Qua bouwkwaliteit merk ik geen verschil, ze voelen beide degelijk aan voor mijn gevoel. Er zijn echter filmpjes op het internet te vinden waar de 6P erg makkelijk gebogen kan worden. Iets te makkelijk..

hi!

Pagina: 1