[Event] 'Hello again' 27 oktober 2016 19:00

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53
Vandaag is het dan zover!
Ben benieuwd.

Hopelijk is het event rond 2030 afgelopen .... dan kan ik nog even wat winkels bellen of ze hem per vrijdag beschikbaar in de winkel hebben. Anders vanavond online bestellen bij de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:24
smoken schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:53:
Vandaag is het dan zover!
Ben benieuwd.

Hopelijk is het event rond 2030 afgelopen .... dan kan ik nog even wat winkels bellen of ze hem per vrijdag beschikbaar in de winkel hebben. Anders vanavond online bestellen bij de Apple Store.
Verwacht iedereen dat ze vanavond meteen bestelbaar zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:40
Ik ben ook benieuwd wat ze vanavond gaan presenteren. In tegenstelling tot andere keynotes ben ik nu niet bepaald enthousiast gezien de informatie die nu gelekt is. Als softwareontwikkelaar maak ik veel gebruik van de rij functieknoppen en de escape-toets. Gezien ik blind kan typen kan ik die nu feilloos vinden zonder te kijken. Dat ze deze rij knoppen gaan vervangen door een oled-strip is een leuke gimmick maar ik zit er niet op te wachten. Je moet namelijk kijken voordat je de juiste 'key' in kunt drukken en je hebt geen feedback (tenzij ze haptic feedback hebben ingebouwd).

Verder zou ik het jammer vinden als ze hetzelfde butterfly-keyboard gaan gebruiken als op de macbook 2016. Ik heb hem even uitgeprobeerd bij de mediamarkt maar ik vind het een regelrechte achteruitgang. Als je snel wil typen heb je gewoon goede feedback en voldoende travel nodig van je keyboard. Dat mis ik met dit keyboard.

Stiekem hoop ik dat ze de huidige macbook pro-case blijven houden met vernieuwde hardware naast de oled-variant, maar dat zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Jeroenvdk schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:16:
[...]

Verwacht iedereen dat ze vanavond meteen bestelbaar zijn?
In het verleden was het na de presentatie mogelijk om te bestellen. Ik las op MacRumors dat het ook vaak zo was dat ze dan de dag erna al in de winkel lagen. Geen idee of dat in NL ook van toepassing is.

Ik denk/hoop dat ze in ieder geval te bestellen zijn vanavond en dan max een leverijd van circa een week hebben (rechtstreekse shipping vanuit de fabriek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JeroenTheStig schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:25:
Ik ben ook benieuwd wat ze vanavond gaan presenteren. In tegenstelling tot andere keynotes ben ik nu niet bepaald enthousiast gezien de informatie die nu gelekt is. Als softwareontwikkelaar maak ik veel gebruik van de rij functieknoppen en de escape-toets. Gezien ik blind kan typen kan ik die nu feilloos vinden zonder te kijken. Dat ze deze rij knoppen gaan vervangen door een oled-strip is een leuke gimmick maar ik zit er niet op te wachten. Je moet namelijk kijken voordat je de juiste 'key' in kunt drukken en je hebt geen feedback (tenzij ze haptic feedback hebben ingebouwd).

Verder zou ik het jammer vinden als ze hetzelfde butterfly-keyboard gaan gebruiken als op de macbook 2016. Ik heb hem even uitgeprobeerd bij de mediamarkt maar ik vind het een regelrechte achteruitgang. Als je snel wil typen heb je gewoon goede feedback en voldoende travel nodig van je keyboard. Dat mis ik met dit keyboard.

Stiekem hoop ik dat ze de huidige macbook pro-case blijven houden met vernieuwde hardware naast de oled-variant, maar dat zie ik niet gebeuren.
Precies mijn twee grootste 'zorgen'. We gaan het meemaken vanavond.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:35

swv

JeroenTheStig schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:25:

Als softwareontwikkelaar heb je toch gewoon een riant scherm op je bureau staan met extern toetsenbord naar keuze en een trackpad/muis ;)? Het blindtypen argument is wel valide. Verder hoop ik dat Apple er wel goed over na heeft gedacht zodat het niet een achteruitgang wordt.

Wat betreft "Als je snel wil typen heb je gewoon goede feedback en voldoende travel nodig van je keyboard", zou ik er van maken: "Als ik snel wil typen ben ik gewend aan goede feedback en voldoende travel van het keyboard". Aan het butterfly-keyboard kan je namelijk ook gewoon wennen en dan gaat typen ook gewoon prima is mijn ervaring. Helemaal voor een portable machine als dat betekent dat er ruimte wordt vrijgemaakt voor gewichtsbesparing, omvang of andere hardwareverbeteringen. Echt lekker werken doe je naar mijn mening nog steeds in een desktopopstelling. Dat is dan ook mijn mening: Mijn MacBook 2016 functioneert en typt prima, maar als het even kan wil ik nog steeds de vrijheid van een los toetsenbord, en dan typt de Magic Keyboard net even wat lekkerder :)

Ach het zal een van de controversiële veranderingen zijn zoals we van Apple gewend zijn inmiddels, en die hoop stof doet opwaaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
Dit is de huidige status in de webshop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cx81tL8nBi4Q71vDKWZeRv4Z/medium.png

Mijn gok: 128GB komt te vervallen, daarom is die nog direct leverbaar.
256GB en 512GB worden het nieuwe model en leverbaar vanaf maandag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

smoken schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:21:
Dit is de huidige status in de webshop:

[afbeelding]

Mijn gok: 128GB komt te vervallen, daarom is die nog direct leverbaar.
256GB en 512GB worden het nieuwe model en leverbaar vanaf maandag ...
Dat is geen gok meer hoor maar gewoon een feit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
sww89 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:23:
[...]

Dat is geen gok meer hoor maar gewoon een feit :)
Feit dat ik hem maandag binnen krijg? Top ....
Nu twijfel ik helemaal of ik niet beter morgen naar een winkel kan rijden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
A.s. zaterdag opent hier een nieuwe, grote Amac, zou tof zijn als ie daar dan al te bekijken is.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

smoken schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:25:
[...]

Feit dat ik hem maandag binnen krijg? Top ....
Nu twijfel ik helemaal of ik niet beter morgen naar een winkel kan rijden ....
Nou ik was misschien even te snel met typen. Laten we nog even analiseren. De MacBook Air 11" heeft namelijk ook leverdatum maandag 31 oktober. De 13" Air daarentegen gewoon vrijdag de 28e. Dus even logisch nadenken welke modellen blijven en vervallen.

Mijn mening is dat de modellen die een leverdatum hebben van maandag een hardware en/of beschikbaarheidsverandering krijgen, en de modellen met leverdatum vrijdag, ongewijzigd blijven. Dat betekent dat mijn voorspelling is:
- de 11" MacBook Air en 13" Pro non retina komen te vervallen
- de 12" MacBook 2016 blijft ongewijzigd
- de 13" Air blijft als instapper (dus godzijdank geen USB-C en retina enzo)
- de 13" Pro 128GB en 15" Pro 256GB blijven in het assortiment als instapper met huidige configuratie maar wel een lagere prijs
- van de 13" en 15" Pro krijgen de duurdere versies met meer opslag een design- en flinke interne hardware-update

[ Voor 18% gewijzigd door swv op 27-10-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
sww89 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:30:
[...]

Nou ik was misschien even te snel met typen. Laten we nog even analiseren. De MacBook Air 11" heeft namelijk ook leverdatum maandag 31 oktober. De 13" Air daarentegen gewoon vrijdag de 28e. Dus even logisch nadenken welke modellen blijven en vervallen.

Mijn mening is dat de modellen die een leverdatum hebben van maandag een hardware en/of beschikbaarheidsverandering krijgen, en de modellen met leverdatum vrijdag, ongewijzigd blijven. Dat betekent dat
- de 11" MacBook Air vervalt
- de 13" Air blijft als instapper (dus geen USB-C en retina enzo)
- van de Pro krijgen de 256GB en 512GB versies een hardwareupdate
- de 128GB blijft in het assortiment als instapper.
Lijkt me een zeer mooie samenvatting!
Als er dan ook nog iemand het voorraad beheer bij de Media Markt of de Amac zou kunnen bekijken dan weet ik of ik vanavond bestel of morgen moet rijden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

nelizmastr schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 06:55:
[...]

Niet echt. De MacBook Pro 15" is een workstation en de 13" is er te zwak voor. Als je per se spelletjes onderweg wil koop je maar een windhoos wrakkie :P. openGL op macOS is daarnaast tergend traag, dus dat is ook niet de oplossing.
Daarom is er Metal. Nu is het aan de devs om daar gebruik van te maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Ik vergat nog het 15" 256GB en 13" non retina model te vermelden ;)

Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat Apple er een dubbele line-up aan overhoud bij de Pro. Dus dat de huidige 13" en 15" blijven bestaan met wat extra peper erbij en vandaag al beschikbaar, en dat zegmaar de nieuwe nieuwe nieuwe Pro's het nieuwe design krijgen voor een extra hoge prijs. Net als in 2012 bij de introductie van de retina's. Zelf denk ik van niet, omdat het verleden al eens heeft uitgewezen dat alleen de Macs met een afwijkende levertijd worden geüpdatet, maar laten we die optie nog wel even openhouden :)

Edit: Excuus voor de rommel in mijn reacties. Ik kom op het laatste moment nog tot allerlei ontdekkingen :P

[ Voor 14% gewijzigd door swv op 27-10-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

kazuka schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:40:
[...]

Dat is het probleem. De grote devs doen er vooralsnog niets mee. Vulkan is de toekomst volgens de game industrie, niet Metal. Eigenwijze Apple komt daar nog wel van terug methinks.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Uitgaande van de leverdatumaanwijzing zouden de iMacs niet gewijzigd worden :o Dat zou dan wel vreemd zijn, maar is in lijn met een recent gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

sww89 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:03:
Uitgaande van de leverdatumaanwijzing zouden de iMacs niet gewijzigd worden :o Dat zou dan wel vreemd zijn, maar is in lijn met een recent gerucht.
Kans is aanwezig dat ze het design mogelijk onthullen, maar verder zal het idd rond maart 2017 zijn denk ik dan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

de laatste iMac zat al op Skylake dus die kan ook nog wel even mee. de 15" MBPr zit daarentegen nog steeds op Haswell, die loopt op z'n laatste benen :P (hoewel ik 0 problemen heb qua performance met mijn late 2013 MBPr, kan nog makkelijk 2-3 jaar mee naar mijn gevoel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:14
Ben benieuwd vanavond. Denk eigenlijk dat de prijzen weer een stukje hoger worden. Verder niet teveel spannends, die oled strip als hoogtepunt.

Hoop het meeste op dat hij vanaf morgen beschikbaar is eigenlijk.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
KW25 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:43:
Ben benieuwd vanavond. Denk eigenlijk dat de prijzen weer een stukje hoger worden. Verder niet teveel spannends, die oled strip als hoogtepunt.

Hoop het meeste op dat hij vanaf morgen beschikbaar is eigenlijk.
Ik hoop dat ik vanavond al een reactie van winkels (MM / Ivizi / Amac) kan krijgen of ze hem inderdaad morgen hebben ... dan bestel ik niet bij Apple maar ga ik morgen naar de winkel.

Nu bellen zal waarschijnlijk geen zin hebben. Al hebben ze pallets vol met MacBook Pro's in het magazijn staan, ze mogen er toch niets over zeggen.

Apple Store is minimaal 200KM rijden voor mij, dus dat is niet echt een reële optie.

Edit: de Apple Store is offline in voorbereiding op vanavond!

[ Voor 4% gewijzigd door smoken op 27-10-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

kazuka schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:40:
[...]

Stabiel is het niet, Blizzard heeft veel problemen met Metal (world of warcraft), bij elke release verdwijnen er bugs, maar komen ook weer andere bij. Hierdoor is er vertraging om metal toe te passen in Hearthstone en Starcraft

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
smoken schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:49:
[...]

Ik hoop dat ik vanavond al een reactie van winkels (MM / Ivizi / Amac) kan krijgen of ze hem inderdaad morgen hebben ... dan bestel ik niet bij Apple maar ga ik morgen naar de winkel.

Nu bellen zal waarschijnlijk geen zin hebben. Al hebben ze pallets vol met MacBook Pro's in het magazijn staan, ze mogen er toch niets over zeggen.

Apple Store is minimaal 200KM rijden voor mij, dus dat is niet echt een reële optie.

Leveranciers anders dan officiële Apple stores zelf, worden net zo in het donker gehouden als de rest. Zelfs de officiële stores in de US. krijgen pas na de Keynote een vracht met nieuwe artikelen. De oude voorraad wordt mee genomen en soms verdeeld over andere retailers.

De MediaMarkt met de 16 jarige magazijn medewerkers zal wel onderaan het lijstje staan van apple om op voorhand voorraad te leveren :P

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
[...]

Hè, wilde ik net een iPod Shuffle kopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik blijf het bijzonder vinden dat ze het kennelijk kunnen veroorloven hun store een halve dag offline te halen. Moet Bol eens doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:14
[...]

Ik woon gelukkig 10 minuten fietsen van de Apple store, dus als hij morgen uitkomt ga ik hem morgenvroeg halen. Heb in ieder geval zin om de keynote te gaan bekijken.

Klopt het trouwens dat de Apple store pas om 10 uur open gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door KW25 op 27-10-2016 13:56 ]

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:51:
Ik blijf het bijzonder vinden dat ze het kennelijk kunnen veroorloven hun store een halve dag offline te halen. Moet Bol eens doen...
Hoe kan je Apple nou vergelijken met Bol.com? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens jullie voorspellingen dus geen MacBook 13" of 14"? Ik zoek een waardige opvolger voor mijn Air 13" uit 2011 waarvan vandaag, juist vandaag, de MagSafe-adapter is doorgebrandt.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
THE_BASE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:13:
Volgens jullie voorspellingen dus geen MacBook 13" of 14"? Ik zoek een waardige opvolger voor mijn Air 13" uit 2011 waarvan vandaag, juist vandaag, de MagSafe-adapter is doorgebrandt.
Apple is expected to unveil at least two new Macs today, a 13-inch MacBook and a brand-new MacBook Pro in 13-inch and 15-inch flavors. The MacBook Pro will replace the top row of keys with an OLED touchscreen bar, which will show contextual actions and shortcuts based on the currently-used app. Apple scooped itself here, with macOS Sierra including photo renders of the new hardware feature.

https://9to5mac.com/2016/...acs-may-go-on-sale-today/

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:25
THE_BASE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:13:
Ik zoek een waardige opvolger voor mijn Air 13" uit 2011 waarvan vandaag, juist vandaag, de MagSafe-adapter is doorgebrandt.
Planned obsolescence :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Klopt. Ik heb een filmpje voor je over dit onderwerp: http://www.emerce.nl/inte...begin-online-bieden-heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:34
Ik zou het juist bijzonder vinden als ze 'm open houden en op een bepaald moment ineens nieuwe hardware erop plempen en alle oude dingen eraf halen. Lijkt me logistiek een nachtmerrie. Wat als je 1 voor 12 een MacBook besteld en om 12 uur staan er opeens nieuwe op met andere specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dan haal je toch alleen de Macbooks er even af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoehMan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 11:38
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:51:
Dan haal je toch alleen de Macbooks er even af?
Maar dan verklap je (officieel) welke producten er gaan veranderen en dat willen ze natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:27
Viccers schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:45:
[...]

Ik zou het juist bijzonder vinden als ze 'm open houden en op een bepaald moment ineens nieuwe hardware erop plempen en alle oude dingen eraf halen. Lijkt me logistiek een nachtmerrie. Wat als je 1 voor 12 een MacBook besteld en om 12 uur staan er opeens nieuwe op met andere specs?
Dan heb je daar toch SKU's voor? Hoe denk je dat een gewone hardware shop dat doet dan?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Denk dat het ook allemaal bij de marketing en PR hoort. Het is intussen toch wel een traditie dat de store offline gaat als teken dat er iets nieuws aankomt maar niemand nog precies weet wat.

Daarnaast kan Apple zich dat financieel inderdaad denk ik makkelijk veroorloven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Laatst online: 18-09 19:50
Viccers schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:45:
[...]

Ja dat kan dus ook nog steeds als je net 1 minuut besteld hebt voordat de store offline ging?

Los daarvan, als je niet op de hoogte bent dat er nieuwe mac aankomen, zal je er dus ook niet zo om geven?

Die winkel sluiten is nergens voor nodig, is puur een hype creëren. Ben benieuwd hoeveel figuren straks weer voor een winkel aan het overnachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
muffstuff schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:03:
[...]

Ja dat kan dus ook nog steeds als je net 1 minuut besteld hebt voordat de store offline ging?

Los daarvan, als je niet op de hoogte bent dat er nieuwe mac aankomen, zal je er dus ook niet zo om geven?

Die winkel sluiten is nergens voor nodig, is puur een hype creëren. Ben benieuwd hoeveel figuren straks weer voor een winkel aan het overnachten zijn.
Duh. PR! Doen alsof dat gek is of verkeerd is gaat ook een beetje ver. Je kan het niet leuk vinden, maar dat is dan ook wel zo'n beetje dat. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whersmy
  • Laatst online: 25-01 10:32
Vind deze opkomende keynote wel een spannende nu MS een goede stap gezet heeft!

Een product beter/sneller maken is niet altijd de juiste zet, het kan ook -anders-
Juist daar heeft MS al een flinke stap gezet, dus wat doet ive en co dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Laatst online: 18-09 19:50
johnkeates schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:23:
[...]

Duh. PR! Doen alsof dat gek is of verkeerd is gaat ook een beetje ver. Je kan het niet leuk vinden, maar dat is dan ook wel zo'n beetje dat. :p
Neehoor, PR is helemaal zo gek nog niet, maar ik ben er wellicht iets te nuchter voor. Dit soort dingen gaan mij altijd weer net te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
muffstuff schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:30:
[...]

Neehoor, PR is helemaal zo gek nog niet, maar ik ben er wellicht iets te nuchter voor. Dit soort dingen gaan mij altijd weer net te ver.
Het gaat mij ook wat ver, maar ik snap het wel. Voor mij is de meerwaarde van het product 'als eerste' hebben of 'op de dag van release' echter afwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 17:43
Ook ik ben ontzettend benieuwd naar vanavond. Mijn 2012 mbp non retina is ondertussen al meer dan 4 jaar oud en begint kleine kwaaltjes te krijgen. Tijd voor vervanging. Hopelijk zetten ze nu in wat meer modellen de dedicated GPU. Alleen het duurste model is wel erg karig.

En zoals meer mensen als hebben gezegd de zuurverdiende euro's branden ook in mijn zak. :o

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whersmy
Zou te gek zijn als ze een "mini" mac pro maken met decent specs, er een ipad pro scherm op gooien, en het geheel betaalbaar maken. Ik zit in de creative sector, iedereen wordt blij van de SS, en vervolgens is het zo van: ja die kan ik niet betalen, helaas....maar hij is wel heeeel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
I hoop dat de displays met ingebouwde GPU een ding zijn, dat zou betekenen dat er in de software stack eGPU support zit, mogelijk via Thunderbolt/USB-C, wat het een stuk makkelijker maakt een externe PCIe-TB enclosure en GPU te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whersmy
Sierra zou wel al native egpus ondersteunen..als ze iets van een egpu-serie zouden opstellen voor opencl en cuda..zou gaaf zijn
Zo kan ik nog een paar opnoemen:
- gpus worden steeds compacter, efficienter, maar blijven wel snel
- huidige egpus zijn gewoon te groot, duur
- igpus zijn niet krachtig genoeg voor wat complexer werk
- nieuwe laptops met dedicated gpus kunnen nog wat prijzig zijn
- macbooks hebben inmiddels al usb-c :)
- dat sierra verhaal
- een dunnere/compactere egpu is mobieler, iets wat apple graag heeft
- apple heeft met de ipad2 al laten zien dat ze zeker gpu focused zijn (perf. 9x tov ipad)
- amd richt zich ook op egpus met xconnect en is opencl
- nieuwe mobiele amd kaarten zijn behoorlijk compact, evenals pascal

[ Voor 71% gewijzigd door whersmy op 27-10-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:13
Ben benieuwd wat we vanavond te zien krijgen :) Heb nu een 13inch MacBook Pro, toch altijd net iets te klein gevonden, hopelijk is de 15inch dit jaar een mooie vervanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
Jeetje, dwingen ze me ook nog eens om Safari te gebruiken. Boefjes.

"Your browser doesn’t support live streaming of the event."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
RadiQal schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:31:

Of Microsoft Edge

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

RadiQal schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:31:

Nee maar, dat klinkt niet als Apple ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:51
Ik hoop echt op een update van de Mac mini

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:15

SuBBaSS

-has Ryzen

Nou, we gaan het zo beleven hoor!

Ben sowieso benieuwd maar speciaal of ze de mac pro ook oppoetsen. Zou bijna wel moeten, wordt anders een wel aardig achterhaald vlaggenschip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben te vroeg... ach, muziekje luisteren dan maar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
Hoge resolutie: http://appleliveevents-i.....m3u8?t=YWxpc2FtaXg=.m3u8
Lage resolutie: http://appleliveevents-i.....m3u8?t=YWxpc2FtaXg=.m3u8

Afspelen kan via Edge, VLC of deze Chrome-extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emsung
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 17:43
Telefoons uit jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Moeten we het geluid nu uitzetten haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kafka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:18
Goodmorning, goodmorning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Let's gettin' started!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alright we beginnen. Kijken hoe de nieuwe poortloze MacBook Amateur wordt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

jeetje skip deze onzin en laat die mac nu maar zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
CT schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:02:
jeetje skip deze onzin en laat die mac nu maar zien!
nou, ik vind maatschappelijke relevantie wel fijn om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Iedereen met een beperking krijgt 3 maanden apple music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
SirLenncelot schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:03:
[...]

nou, ik vind maatschappelijke relevantie wel fijn om te zien :)
Ben ik niet in geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:30

PBP

Hij heeft een nieuwe bril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
Met je glazen bol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dat is toch die nieuwe MacBook al?

Oeps. Nee. Dat was een 12". :9

[ Voor 38% gewijzigd door THE_BASE op 27-10-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:16
Hoe zet ik de ondertiteling uit? Ik kijk via een aTV4

[ Voor 24% gewijzigd door Lejavh op 27-10-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Nee toch niet, ze krijgen een aangepaste website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:05:
Dat is toch die nieuwe MacBook al?
die is eerder dit jaar al gelanceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
SirLenncelot schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:05:
[...]

die is eerder dit jaar al gelanceerd
Heb mijn bril al gepakt, haha. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dat is een klein zaaltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:01
Vapid schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:05:
Op CC drukken in de player, naast het volledig scherm icoontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Foto's blablabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
Ja hallo stop met die iPhone

[ Voor 7% gewijzigd door RadiQal op 27-10-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:50
Leuke foto's...had eigenlijk wel een foto verwacht van een Note 7 :P

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Geen hond die dit echt interesseert en wat is het verbazingwekkend dat er zo veel vraag is naar iPhone 7. Sarcastisch bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:24
Vapid schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:05:
Apple TV (4e generatie): veeg omlaag op het Touch-oppervlak van de afstandsbediening om het scherm Info weer te geven en veeg vervolgens naar rechts voor het scherm Ondertiteling. Veeg omlaag en selecteer de optie die u wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:16
BlackMonkey schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:06:
[...]

Op CC drukken in de player, naast het volledig scherm icoontje
Werkt niet op de Apple TV 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kafka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:18
Doet ie altijd zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 19:06
lol , die aziaat met die earbuds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Deze rebel zit nog op ios 9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:30

PBP

Er staan alleen MacBooks op de tafel zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
And this one...

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wat kan er awesome zijn aan iOS 10? Spijtig, maar ik zie praktisch iOS 9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
Stiekem zijn die foto's gewoon met EUR 5000,- camera's genomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 19:52
Ik word zo moe van deze man zijn ge... Laat gewoon zien wat je hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Meer foto's graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:01
Met die idiote update pop-ups niet zo'n heel gek resultaat. Nog net geen windows 10 praktijken die ook elke kans pakte om te updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
PBP schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:09:
Er staan alleen MacBooks op de tafel zo te zien.
Scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Stunning ..... amaaaaaaazing ....... awesome .......

Jup. MacBook Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
smoken schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:10:

Jup. MacBook Pro?
Pak je Bingo-kaart maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
smoken schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:10:

Jup. MacBook Pro?
It's also... really cool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RadiQal schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:10:
[...]

It's also... really cool...
The best ever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
The best, by farrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49
Gaaaaap

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The best, the best, the best, the best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:50
En dan gaan we zometeen van de iPhone naar de iPad, dan de iPod, en ohja we hadden ook nog de Macs... :z

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Meer quotes plz!
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Let op:
~[html]In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.

Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.

~[/html]