Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Designated Survivor is een Amerikaanse politieke dramaserie over een kabinetslid dat plots president van de Verenigde Staten wordt als al zijn kabinetscollega's omkomen. De serie wordt sinds 21 september 2016 uitgezonden door ABC en buiten de Verenigde Staten en Canada door Netflix.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=N_f1v0Nx5Sw][
Designated Survivor
Tom Kirkman, a low-level cabinet member is suddenly appointed President of the United States after a catastrophic attack during the State of the Union kills everyone above him in the Presidential line of succession.

Inhoudsopgave
Algemene informatie
Technische informatie
Acteurs
Links
Afleveringen
Afbeeldingslocatie: http://icon.ultimation.nl/top_right.png Seizoen 1

Algemene informatie
UitgeverABC (US)
GenreDrama
Begonnen2016-09-21
Afbeeldingslocatie: http://serie.ultimation.nl/images/tvdb_icon.png TvDb cijfer9.1 (7 stemmen)
StatusTerugkomende serie

Technische informatie

Acteurs
Tom KirkmanTom Kirkman gespeeld door Kiefer Sutherland
Jessica KirkmanJessica Kirkman gespeeld door Natascha McElhone
Hannah WattsHannah Watts gespeeld door Maggie Q
Leo KirkmanLeo Kirkman gespeeld door Tanner Buchanan
James RitterJames Ritter gespeeld door LaMonica Garrett
Emily RhodesEmily Rhodes gespeeld door Italia Ricci
Aaron ShoreAaron Shore gespeeld door Adan Canto
Seth WheelerSeth Wheeler gespeeld door Kal Penn

Links
IMDb
TvDbhttp://thetvdb.com/?tab=series&id=311876
trakt
Bierdopjehttp://www.bierdopje.com/shows/designated-survivor

Afleveringen
Hoover met de muis over het Afbeeldingslocatie: http://icon.ultimation.nl/information.png icoon voor een omschrijving van de aflevering.
SEPNaamDatumTv?Afbeeldingslocatie: http://serie.ultimation.nl/images/trakt.gif ratingAfbeeldingslocatie: http://serie.ultimation.nl/images/Bierdopje.eu.gif rating
11PilotLower-level cabinet member Tom Kirkman becomes President of the United States after a catastrophic attack on the U.S. Capitol. Kirkman must keep the country and his family safe while leading the search for the those responsible for the attack.2016-09-21Afbeeldingslocatie: http://icon.ultimation.nl/accept.png% ( stemmen)7 (1 stemmen)
2The First DayHours after the attack on the Capitol, President Kirkman steps into his role as Commander-in-Chief in the midst of chaos and confusion. Facing dangerous new challenges and adversaries, Kirkman struggles to hold a country together that is on the brink of falling apart.2016-09-28Afbeeldingslocatie: http://icon.ultimation.nl/accept.png% ( stemmen)0 (0 stemmen)
3The ConfessionPresident Kirkman and his staff work to keep a high-level security breach of the White House a secret just as he’s about to give his first television interview. Meanwhile, the FBI continues to investigate the Capitol bombing, and Agent Hannah Wells starts to develop her own theories about who was really behind the attack.2016-10-05Afbeeldingslocatie: http://icon.ultimation.nl/accept.png% ( stemmen)0 (0 stemmen)
4The EnemyKirkman learns who is behind the attack and needs to grapple not only with the prospect of war, but brewing domestic troubles as well. Kirkman taps Emily to monitor the domestic situation, while Alex may be in for more than she bargains for when she seeks out help from Hookstraten.2016-10-12Afbeeldingslocatie: http://icon.ultimation.nl/accept.png% ( stemmen)0 (0 stemmen)
5The MissionRealizing his attempts at diplomacy with Algeria have failed, President Kirkman makes the difficult decision of sending Navy SEALs on a mission that will define his presidency. Meanwhile, as the investigation into the Capitol bombing continues, Agent Hannah Wells discovers more secrets than answers.2016-10-26Afbeeldingslocatie: https://icon.ultimation.nl/cancel.png% ( stemmen)0 (0 stemmen)
62016-11-09Afbeeldingslocatie: http://icon.ultimation.nl/cancel.png% ( stemmen)0 (0 stemmen)

Hoofdrollen
Kiefer Sutherland als president Tom Kirkman, de voormalige minister van Volkshuisvesting en Stedelijke Ontwikkeling en designated survivor,
Natascha McElhone als First Lady Alex Kirkman.
Adan Canto als plaatsvervangend stafchef van het Witte Huis Aaron Shore.
Italia Ricci als Emily Rhodes, de voormalige stafchef van Kirkman.
LaMonica Garrett als Mike Ritter, een Secret Service-agent.
Tanner Buchanan als Leo Kirkman, de zoon van Tom en Alex.
Kal Penn als Set Wright, de speechschrijver van de president.
Maggie Q als FBI-agent Hannah Wells.
Bijrollen[bewerken]
Mckenna Grace als Penny Kirkman, de dochter van Tom en Alex.
Malik Yoba als Jason Atwood, de plaatsvervangend directeur van de FBI.
Kevin McNally als Harris Cochrane, een generaal van de US Army die sceptisch is over Kirkmans kwaliteiten.
Virginia Madsen als Kimble Hookstraten, een Republikeins Congreslid.
Ashley Zukerman als Peter MacLeish, een Afghanistanveteraan en Congreslid.
Mykelti Williamson als admiraal Chernow, de vice-voorzitter van de Joint Chiefs of Staff.

Productie
Designated Survivor werd op 14 december 2015 besteld door ABC, waarna op 6 mei 2016 bekend werd gemaakt dat het eerste seizoen 13 afleveringen zou bedragen. Vlak na de premiere werd op 22 september 2016 bekend dat Netflix de serie buiten Noord-Amerika zou uitzenden. Op 29 september 2016 werd bekend dat het eerste seizoen zou worden opgerekt naar 22 afleveringen.

De serie wordt op genomen in het Canadese Toronto.

Ontvangst
De serie ontving overwegend positieve recensies. Op Rotten Tomatoes was na drie afleveringen 85% van de professionele recensenten positief, met een gemiddelde score van 7 uit 10. Op Metacritic scoorde de serie 71 uit 100, gebaseerd op 35 recensies.

Netflix-Nederland.nl schrijft het volgende:
Een nieuwe serie is nog geen vijf minuten oud en je wordt al volledig meegezogen in het verhaal. Designated Survivor krijgt het voor elkaar en de nieuwe serie van Kiefer Sutherland heeft alles om een topper te worden. Netflix brengt wekelijks een nieuwe aflevering van Designated Survivor, omdat het tegelijk loopt met de uitzendingen in de Verenigde Staten op ABC.

Heb jij wel eens een serie, film of documentaire op Netflix gekeken waar je iedereen gelijk alles over wilt vertellen? Wij ook! Iedere week komen we nieuwe pareltjes tegen in het aanbod van de streamingdienst. Het liefst schreeuwen we van de daken dat iedereen die we kennen direct moet gaan kijken. Dat gaan we voortaan op deze plaats doen met de wekelijkse Flix Tip op Netflix-Nederland.nl.

Designated Survivor
Tom Kirkman (gespeeld door Kiefer Sutherland) zit onderuit gezakt in zijn trainingspak te kijken naar de speech van de President van de Verenigde Staten tijdens de State of the Union. Opeens valt de televisie uit en wordt de minister in allerijl weggesleept door een batterij aan beveiligers. Toch werpt hij nog een blik op het raam en ziet Washington in brand staan. Er is een aanslag gepleegd en het voltallige kabinet is om het leven gekomen. En wie is er dan aan de macht? De Designated Survivor.

House of Cards meets Homeland
Tijdens de State of the Union wordt één persoon van het kabinet op een geheime locatie ondergebracht voor het geval er wat mag gebeuren. Omdat dit zo’n uitzonderlijke situatie is, wordt hiervoor een onbeduidende minister aangewezen. Sterker nog, Kirkman is die morgen eigenlijk ontslagen. Nu is hij opeens de President van de Verenigde Staten en moet een land in oorlog zien te redden. Je wordt direct ondergedompeld in een politiek spel, gecombineerd met terreur. Want waarom wordt de aanslag door niemand opgeëist? Wie zit erachter en hoe moet Amerika terugslaan. House of Cards en Homeland komen dan ook bij elkaar in Designated Survivor.

Iedere week één aflevering
Bij grote blockbusters loopt Netflix momenteel nog vaak een seizoen achter met de uitzendingen in de Verenigde Staten. Om dit in de toekomst te voorkomen maakt de streamingdienst steeds vaker deals nog voor een serie op de buis verschijnt. Dit is ook het geval met Designated Survivor. De serie van ABC, waar Netflix al meerdere deals mee heeft, wordt op dit moment uitgezonden in de Verenigde Staten. Tegelijkertijd wordt er iedere week een aflevering aan Netflix toegevoegd. In de laatste week van september verscheen de eerste episode en dit zal 22 wekend zo door gaan. Zo lang duurt het eerste seizoen namelijk. En in die periode zal blijken of Designated Survivor voor Kiefer Sutherland na 24 een nieuwe topserie wordt waar hij zijn handtekening onder heeft gezet. De eerste aanzet is in ieder geval overweldigend.

[ Voor 20% gewijzigd door Kecin op 17-10-2016 00:02 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
* Gereserveerd voor TS *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Sinds vandaag kijk ik deze serie, heb nu 3 afleveringen gezien (Meer is ook nog niet mogelijk, Netflix released elke week een aflevering, net zoals bij House of Cards).

Erg goede start, ben zeer benieuwd waar ze komen, het is een House of Cards met minder politiek en meer actie, zit zeer veel potentie in (imho). Aanrader om de pilot te checken dus :). Bij deze nu ook een topic hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 19:32
Nice ga deze op mijn lijstje zetten en volgen. House of Cards wordt trouwens elk seizoen in een keer gereleased.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Zo, net ep 1 gezien. wow meteen hooked!

Thanks voor de goede tip!

* Bensimpel gaat meteen de 2e aflevering maar eens bekijken.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:04
Kecin schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:58:
Sinds vandaag kijk ik deze serie, heb nu 3 afleveringen gezien (Meer is ook nog niet mogelijk, Netflix released elke week een aflevering, net zoals bij House of Cards).

Erg goede start, ben zeer benieuwd waar ze komen, het is een House of Cards met minder politiek en meer actie, zit zeer veel potentie in (imho). Aanrader om de pilot te checken dus :). Bij deze nu ook een topic hier!
Heb net ep4 gedownload....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
Net de pilot bekeken, maar ik ben helaas niet zo onder de indruk. Kiefer wist een ijzersterk figuur neer te zetten in 24, en zelfs na een seizoen de serie Touch te hebben gekeken, blijft het personage van Jack Bauer in mijn ogen aan hem kleven.

De overige cast overtuigt me helaas ook niet echt. Maggie Q is oké, maar is nog maar weinig aanwezig in de eerste episode. Typisch ook dat er weer van binnenuit de regering een soort tegenwerking gaat ontstaan. Al met al wel goed genoeg om nog een paar afleveringen aan te zien waar het naartoe leidt. Het eerste seizoen van 24 was immers ook niet om over naar huis te schrijven.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-07 23:20
Ik sluit me aan bij Royeboi. Leuke serie om te kijken, maar niet alle karakters zijn even goed. Ook komt de manier van filmen en de scene-overgangen (met wėėr 5 seconden het witte huis in beeld) wat ouderwets over. Maar ben wel benieuwd hoe het verder gaat en ga ook zeker verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Ja, het zou kunnen dat het nog anders gaat worden. Voor zover ik het begrijp hebben ze tijdens het filmen de serie verlengd van 12 naar 22 afleveringen (oid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:04
Beetje mix van Quantico en Madam Secretary vind ik.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06
Eerste 2 afleveringen gezien, vind het wel mooi om Natasha McElhone en Kal Penn eens in totaal andere rollen te zien dan ik van ze gewend ben (Californication en House MD). Beiden nu een serieuze rol.
Kal Penn laat goed zien met emoties te worstelen, en zijn verzuchting als die oudere politie agent op hem af komt bij de memorial site is echt goed gedaan.

Kiefer zelf vind ik een beetje op auto-pilot spelen, been there done that. In inderdaad, hij komt nooit van het Jack Bauer imago af. Dat heeft hij gewoon te goed neergezet. Elke keer als hij "damnit" zegt, denk je terug aan 24 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-06 17:53
Heb gister aflevering 1 t/m 3 gekeken en het is best een vermakelijke serie.

Ik irriteer mij alleen aan de kinderen (voornamelijk Leo) van de president, deze plotlijn voelt erg geforceerd namelijk en het is weer zo'n typische storyline, namelijk een "edgy" tiener die drugs verkoopt. Sowieso dat dit later nog is terug komt en dat dit dan tegen Tom gebruikt wordt...

Verwacht dat de laatste aflevering van dit seizoen een couppoging gaat worden. Verder lijkt het inderdaad een beetje op Quantico qua verhaal dan, want iedereen is verdacht op dit moment omdat het sowieso lijkt alsof de aanslag een inside job was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:49
Ik ben ook aan de serie begonnen, inderdaad entertainend. Voor de verrassende plotwendingen of diepgaande observaties hoef je niet te kijken.

De kinderen zijn er als typische plot device voor "network drama", wij vinden ze grotendeels irritant. Ik denk dat ze het schattige meisje eens gaan ontvoeren, ze lijkt me er de geknipte kandidaat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Heb inmiddels al 3 afleveringen gezien, verhaallijn is wel een beetje voorspelbaar, maar nog steeds er vermakelijk :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-07 09:50
Ik kan deze goed waarderen. Ik verveel me niet, ik vind het leuk kijkbaar. Niet bijzonder hoogstaand, maar gewoon een leuke serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Het is wachten op de mole inside CTU the White House

[ Voor 3% gewijzigd door shoombak op 23-10-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-07 17:23
Eerste aflevering net gekeken, zag er goed uit hoor! Ben benieuwd of hij zijn nieuwe rol als een eindbaas gaat vervullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19

Spooksel

Spooksel!

Hmm, ben nu bezig met aflevering twee. Dat gaat nu een tijdje door en het viel me ineens op dat ze helemaal niet meer terugkomen op die 'Iraanse situatie', nu is het vrij obvious welke optie er gekozen is... maar niet eens ff een simpele vermelding, of ff een stukje afwikkelende 'powerplay' tussen Kirkman en die generaal? Meh.

Edit: Ok, lol... 3 minuten later wordt het ineens genoemd... nothing to see here :D

[ Voor 12% gewijzigd door Spooksel op 23-10-2016 22:57 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik was vorige week vrijdag bij het concert van Turin Brakes in de Melkweg, die meldden dat één van hun nummers op de OST staat, waardoor ze dat nummer nu pas weer live spelen. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ok, die Leo is idd wel irritant... Stom menneke met mooiere lokken dan z'n moeder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-07 14:28

Roytoch

Nietes

Fijne serie om tijdens het strijken op te zetten :+ doet qua vibe eigenlijk een beetje Jack Ryan-esque aan, met die 'normale, rechtdoorzee eerlijke familieman krijgt enorme verantwoordelijkheid'. Sterker nog... in Debt of Honor zitten plotelementen die hierop lijken. Wel vermakelijke serie.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 15:01
Eerste paar aflevering gekeken en ik vond het erg tof. Het verhaal is nu nog redelijk voorspelbaar, hopelijk wordt dit wat sterker de aankomende weken. Al blijf ik het denk ik wel kijken want ik vermaak me er wel mee.

Het is een beetje een mengelmoes van 24, House of Cars, London/Olympus has fallen. Ik ben benieuwd waar de serie de aankomende weken naartoe gaat, meer actie of meer drama.

[ Voor 28% gewijzigd door Curva op 24-10-2016 11:09 ]

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36

Nogne

>.<

Vorige week aan deze serie begonnen, op het begin vond ik de serie wat matig maar begin het steeds beter te vinden. Vind het wel jammer dat Neflix niet gelijk het hele eerste seizoen online zet, of hebben ze daar nu een reden voor?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Nogne schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:45:
Vorige week aan deze serie begonnen, op het begin vond ik de serie wat matig maar begin het steeds beter te vinden. Vind het wel jammer dat Neflix niet gelijk het hele eerste seizoen online zet, of hebben ze daar nu een reden voor?
Voor zover ik weet omdat er in de VS een zender is die het uitzend.
Kecin schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:54:
De serie wordt sinds 21 september 2016 uitgezonden door ABC en buiten de Verenigde Staten en Canada door Netflix.

[ Voor 21% gewijzigd door RodeStabilo op 24-10-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Waar Netflix normaliter idd de neiging heeft om haar series per seizoen te releasen kunnen ze dat inderdaad niet doen wanneer ze een partner zijn van de producerende partij.

ABC is de productent en uitzender van deze serie in de US, en Netflix kan daarom alleen maar volgens hun uitzendschema ook internationaal releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

In de VS is de nieuwe aflevering al een paar dagen uit, maar hier nog niet ;(. Iemand meer informatie wanneer we weer verder kunnen kijken? Toffe serie namelijk.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Erg tof :) Kan niet wachten tot Woensdag, want dan komt de nieuwe aflevering weer. Vorige week stond ie er niet op inderdaad... beetje vaag van die vertraging.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-06 16:53
Bart ® schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:34:
In de VS is de nieuwe aflevering al een paar dagen uit, maar hier nog niet ;(. Iemand meer informatie wanneer we weer verder kunnen kijken? Toffe serie namelijk.
Aflevering 5 op 2 november
Aflevering 6 op 16 november
Aflevering 7 op 23 november
Aflevering 8-10 vanaf december

Aldus mijn netflix app op iPhone.

Ik denk dat ik eind december afleveringen 5 t/m 10 ga bingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:39

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb niet zoveel geduld en heb mijnhengel maar uitgegooid voor aflevering 4 en 5... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Voor mij staat mooi seizoen 6 van The Good Wife en eerste seizoen van The Crown. Verder schijnt The Frequency leuk te zijn... Dus ik amuseer mij wel tot eind december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:07

Ypho

Allround Nerd

Zag dit topic net voorbij komen in de lijst met actieve topics, trailer even gekeken. Meteen de serie op de to-watch lijst gezet. Vanavond de eerste aflevering kijken!

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Olga2000 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:47:
[...]

Aflevering 5 op 2 november
Aflevering 6 op 16 november
Aflevering 7 op 23 november
Aflevering 8-10 vanaf december

Aldus mijn netflix app op iPhone.

Ik denk dat ik eind december afleveringen 5 t/m 10 ga bingen...
Thnx!

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Fijne serie, maar voelt af en toe wat 'simpel' aan qua gebeurtenissen. Het verhaal is tot dusverre niet echt van een hoog niveau als bijv. House of Cards. Maar toch zeker vermakelijke serie :)

Krijg een beetje het gevoel dat het een soort House of Cards meets Homeland is, maar dan iets simpeler.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Toch een beetje tenenkrommend af en toe, vooral als je gewend bent aan The West Wing (waar de authenticiteit vanaf sprong). Stiekem hoop ik gewoon dat er iets soortgelijks terugkomt. Dit moet ik meer met een 24-oog bekijken, heb ik al gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Raar dat Aflevering 6 pas op 16/11 uitkomt, hij wordt namelijk op 9/11 al uitgezonden. Ow well...

Net eindelijk ff de moeite genomen om afl. 5 te kijken, dat ging wel ernstig snel... van het moeten aborteren van de airstrike, naar het herbepalen van die terrorist zijn nieuwe locatie en het onmiddelijk uitvoeren van een nieuwe strike aldaar, maargoed... misschien in het hedendaagse tvlandschap ook niet slecht, mensen lijken tenslotte maar een korte aandachtsboog te hebben tegenwoordig :P

Wel apart detail dat je die MacLeish zichtbaar ongemakkelijk zag worden toen het nieuws binnenkwam dat de scapegoat levend gevangen was... op naar 16/11 dan maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Het eerste seizoen gisteren af gekeken. Ik vond het best een leuke serie. Sommige plotwendingen waren wel voorspelbaar, maar ondanks dat bleef de serie mij wel boeien.
Ik vind de vrouw van Kirkman alleen niet zo overtuigend spelen. En wat mij opvalt is dat Kirkman zijn 3 meest belangrijkste assistenten allemaal een jonge leeftijd hebben. Ik gok dat de presidenten IRL zich ook wel omringen met mensen met ervaring. Maargoed, geen storend puntje, het viel mij alleen maar op.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar seizoen 2 en hoop dat deze snel komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-07 13:43
Wij moeten nog een paar afleveringen. Ze doen het leuk met een cliffhanger elke aflevering, waardoor wij vrij snel op de kijk-verder knop drukken :P

Het 2e seizoen komt zeker op mijn kijklijst te staan.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Curva schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:27:
Het eerste seizoen gisteren af gekeken. Ik vond het best een leuke serie. Sommige plotwendingen waren wel voorspelbaar, maar ondanks dat bleef de serie mij wel boeien.
Ik vind de vrouw van Kirkman alleen niet zo overtuigend spelen. En wat mij opvalt is dat Kirkman zijn 3 meest belangrijkste assistenten allemaal een jonge leeftijd hebben. Ik gok dat de presidenten IRL zich ook wel omringen met mensen met ervaring. Maargoed, geen storend puntje, het viel mij alleen maar op.

Hoe doe je dat precies, een seizoen afkijken dat nog niet eens voor de helft uitgezonden is?

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04
Curva schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:27:

Seizoen 1 heeft 22 afleveringen! Vanaf 8 maart gaat het seizoen weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Ik heb aflevering 1 t/m 4 gekeken en toen gestopt. Idee was om in december in iedere geval al uitgezonden afleveringen te gaan kijken, maar er niks van gekomen. HBO stopte namelijk en aan het einde gingen zij de hele seizoenen uitzenden. Tevens de tweede seizoen van Profugos. Eerste seizoen vond ik geweldig, maar tweede had ik gemist, dus was heel blij dat in de laatste weekjes nog wat kon inhalen.

Maar nu... Eerlijk gezegd vond ik aflevering 1 super en daarna naar mijn gevoel ging het steeds minder en minder... Zo, worden afleveringen 5 t/m 10 beter dan 2-3-4 of zo'n beetje op zelfde niveau. Al ben ik beetje fan van Kiefer, er zijn zo veel geweldige serie dat ik mijn tijd verstandig moet verdelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Bart ® schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:57:
[...]
Hoe doe je dat precies, een seizoen afkijken dat nog niet eens voor de helft uitgezonden is?
Haha, ik wist niet dat er meer afleveringen komen in S01 :)
Dacht namelijk dat dit het einde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Curva schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:32:
[...]

Haha, ik wist niet dat er meer afleveringen komen in S01 :)
Dacht namelijk dat dit het einde was.
Zou wel een beetje raar einde zijn, geen enkele verhaallijn is afgerond :P. We kunnen nog even doorgenieten!

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:04:
[...]

Seizoen 1 heeft 22 afleveringen! Vanaf 8 maart gaat het seizoen weer verder.
Godzijdank! Ik vond het al zo'n gek einde, al was het wel een enorme cliffhanger haha.
Iemand enig idee waarom er zo'n grote "break" in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:38
Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat er tijdens het seizoen besloten is om er een full season van te maken.

Oorspronkelijk stonden er 10 of 12 afleveringen op de planning.

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Netflix had origineel 10 episodes staan, nog steeds trouwens. Maar goed om te horen dat seizoen 1 verlengd word/dat er snel nieuwe afleveringen komen, vind het namelijk best wel vermakelijk om te kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-07 16:32

Niku

Alagaesii

Vrijdag begonnen met deze serie, zonder al te veel verwachtingen. Ik ben echt blown away, wat een serie! Was bang dat het één a twee afleveringen tof zou zijn, maar na het hele weekend gekeken te hebben, vind ik 'm bij aflevering tien alleen maar vetter worden. Kan niet wachten op de volgende aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:42

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik kwam via de active topics toevallig in dit topic uit. Ziet er wel interessant uit, dus ik ga 'm binnenkort eens opzoeken.

Voor de TS:
IMDB linkje: IMDB: Designated Survivor (TV Series 2016– )
Trakt linkje: https://trakt.tv/shows/designated-survivor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:16
Niku schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:58:
Vrijdag begonnen met deze serie, zonder al te veel verwachtingen. Ik ben echt blown away, wat een serie! Was bang dat het één a twee afleveringen tof zou zijn, maar na het hele weekend gekeken te hebben, vind ik 'm bij aflevering tien alleen maar vetter worden. Kan niet wachten op de volgende aflevering.
Voor mij ook. De break zie je bij meer series in de US. Omroepen proberen vaak een serie over een seizoen uit te smeren en/of ze bestellen eerst 10-12 afleveringen en als het aanslaat gaan ze voor de volle 20+ afleveringen. Hoewel sommige series hebben maar 10-12 afleveringen in een seizoen, bv. Homeland.

Designated Survivor is goeie serie, beetje 24 met een sausje House of Cards. Andere top serie is Shooter.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

loekf2 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:00:
[...]

Voor mij ook. De break zie je bij meer series in de US. Omroepen proberen vaak een serie over een seizoen uit te smeren en/of ze bestellen eerst 10-12 afleveringen en als het aanslaat gaan ze voor de volle 20+ afleveringen. Hoewel sommige series hebben maar 10-12 afleveringen in een seizoen, bv. Homeland.

Designated Survivor is goeie serie, beetje 24 met een sausje House of Cards. Andere top serie is Shooter.
Vind het juist een combinatie van House of Cards en Homeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:16
Niku schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:11:
[...]

Vind het juist een combinatie van House of Cards en Homeland.
Komt vooral door de lead-out/in tune die ze afspelen tijdens de breaks (scene change). Doet me erg denken aan 24... maar geloof dat Kiefer Sutherland ook producer is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat is Kiefer Sutherland trouwens een goede acteur (en oud) geworden. Had al lang niets meer van 'm gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
loekf2 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:27:
[...]

Komt vooral door de lead-out/in tune die ze afspelen tijdens de breaks (scene change). Doet me erg denken aan 24... maar geloof dat Kiefer Sutherland ook producer is.
Vrijwel elke hoofdrolspeler staat ook op als producent. Een acteur krijgt een (eenmalig) salaris, de producenten krijgen ook (extra) inkomsten uit verkopen etc. Dit zie je bij veel films en series terug, dat het hoofdpersonage ook als producent wordt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb het eerste seizoen ook gekeken en ben niet echt enthousiast. De cliffhanger is nogal schandalig, net als bij The Killing season 1. Verder is het behoorlijk links. Iedereen die niet pro immigratie is wordt weggezet als een rechtse gekkie zonder respect voor gezag of als een egoistische klootzak. En natuurlijk is het een false flag aanval, dat was al bij aflevering 1 duidelijk. In dat opzicht vond ik 24 realistischer. Verder zijn er opmerkelijk veel toevalligheden die voor de president goed uitpakken en neemt hij altijd de correcte beslissing. Ik zou de fall-out van het doorzetten van de verkiezingen terwijl er dus wel polling stations doelwit waren willen zien.

Deze serie voelt trouwens heel erg als een Telltale game met keuzes die de president moet maken waarvan je 2 duidelijke uitkomsten heb. Graag in het volgende seizoen wat meer grijsgebieden waarin de resultaten niet meteen duidelijk zijn.

Verder wel leuk, maar lang niet zo spannend als bijvoorbeeld Homeland s01. Of een goed 24 seizoen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:39:
Ik heb het eerste seizoen ook gekeken en ben niet echt enthousiast. De cliffhanger is nogal schandalig,
Seizoen 1 is nog niet afgelopen. Ze gaan met epsiode 11 verder in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Een cliffhanger betekend ook niet het einde van een serie/film. Gewoon dat het een cliffhanger is. En imo is deze cliffhanger erg lui.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

MrVegeta schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:49:
[...]

Een cliffhanger betekend ook niet het einde van een serie/film. Gewoon dat het een cliffhanger is. En imo is deze cliffhanger erg lui.
Het is gewoon niet echt een cliffhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Niku schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Het is gewoon niet echt een cliffhanger.
Hoe is het "niet echt" een cliffhanger? Of het is een cliffhanger, of niet. Het kan niet een beetje een cliffhanger zijn. Het is heel simpel, een cliffhanger moet er gewoon voor zorgen dat kijkers de volgende aflevering willen zien. En dat kan op een interessante manier worden gedaan zoals Breaking Bad dat vaak deed, of Game of Thrones. Maar zo'n fade to black shot met een gunshot is naar mijn idee gewoon lui. Alsof de makers nog niet weten wat er eigenlijk moet gebeuren volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:04:
Maar zo'n fade to black shot met een gunshot is naar mijn idee gewoon lui. Alsof de makers nog niet weten wat er eigenlijk moet gebeuren volgend seizoen.
Volgens mij probeerde ik duidelijk te maken dat het seizoen nog niet was afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

RodeStabilo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:06:
[...]

Volgens mij probeerde ik duidelijk te maken dat het seizoen nog niet was afgelopen?
Oh zo, ach okay. Ik heb het eerste helft van seizoen gekeken. Geez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

MrVegeta schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Hoe is het "niet echt" een cliffhanger? Of het is een cliffhanger, of niet. Het kan niet een beetje een cliffhanger zijn. Het is heel simpel, een cliffhanger moet er gewoon voor zorgen dat kijkers de volgende aflevering willen zien. En dat kan op een interessante manier worden gedaan zoals Breaking Bad dat vaak deed, of Game of Thrones. Maar zo'n fade to black shot met een gunshot is naar mijn idee gewoon lui. Alsof de makers nog niet weten wat er eigenlijk moet gebeuren volgend seizoen.
Wat ik bedoel: het probeert een cliffhanger te zijn, maar bereikt zijn doel niet helemaal. Wat dat betreft zijn we het dus eens.

Ik vind het alleen niet erg,
spoiler:
ben toch benieuwd wie er daadwerkelijk geraakt gaat worden (want het gaat Kirkman niet zijn)
en hoe het verhaal zich verder ontwikkelt. Maar anders dan jij, ben ik dan ook zeer enthousiast over de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:07:
[...]

Oh zo, ach okay. Ik heb het eerste helft van seizoen gekeken. Geez.
Je hebt dus eigenlijk helemaal niet gelezen wat ik schreef :F
Duidelijker kon het niet.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:01
Was het niet ook zo dat het het eerste een seizoen van ~10EPs zou worden? En pas toen de serie al op TV was is er besloten om er een volledig seizoen, van ~22EPs van te maken. Dat zou ook de hier genoemde 'luiheid' verklaren. Er was gewoon niet meer veel tijd om er een nieuw einde aan te breien waarop ze in maart weer kunnen inhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zo ik heb de afgelopen week deze serie er met mijn vriendin doorheen gehakt.
Begon erg sterk maar hield dat helaas niet vast gedurende de tien afleveringen.

Vond de cliffhanger wel irritant trouwens, goed om te lezen dat er vrij snel al weer afleveringen komen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Ik vond eerste afleveringen zeer intrigerend. Daarna zakte serie een beetje in en ik heb een paar maanden niet naar gekeken. Ik begon recentelijk verder met aflevering 5of 6 en was nogal blij verrast door plotwendingen. Ik ga niet beweren dat serie op niveau van GOT is, maar zeker zeer vermakelijk en hoe je draait of keert, leef je mee met nieuwe president zonder wil en dank. Ik vind ook dat Kiefer best goed acteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StygMa
  • Laatst online: 25-05 14:09
Ik heb in een paar dagen de 10 afleveringen gekeken.

Ik vond de eerste 2 afleveringen sterk, en zat een goede sfeer in, ook door dat er nog een hoop chaos was omtrent hoe hij er mee om zou gaan. In de volgende afleveringen veranderde dat in een iets meer in een surrogaat House of Cards gevoel. Eigenlijk verloor ik beetje mijn interesse, maar ik vind dat het qua spanning wel weer op wordt gepakt richting afleveringen 7-10. Maar waar House of Cards meer de diepte in gaat qua overkoepelend iets in een seizoen, lijkt het er hier op juist zo breed mogelijk te blijven en worden heel veel dingen (zoals bijv die dubbelspion) allemaal best wel snel afgehandeld en gaan sommige dingen best wel 'makkelijk'. De snelheid waarin sommige dingen voorbij komen doet me wel afvragen hoelang ze dit gaan rekken over meerdere seizoenen (ervan uitgaande dat er meer zullen volgen).

Ik vind Kiefer Sutherland overigens sterk spelen, eigenlijk had ik stiekem gehoopt dat hij gewoon Catalan was, of dat het op een bepaalde manier toch donkerder in elkaar zou zitten. Maar ben benieuwd wat ze nog meer in de koektrommel hebben zitten. Maggie Q speelt wel aardig, maar heb het gevoel alsof ik naar een hele andere serie zit te kijken, de toevalligheden stapelen zich op en ze kan zich wel heel veel veroorloven vanuit haar positie. Vind de verhaallijn vanuit haar ook wat te geforceerd overkomen, het wordt haar wel lastig gemaakt maar heb eigenlijk altijd beetje het idee dat het wel weer goed komt omdat vooral zij degene is die het allemaal maar moet redden. En in die sense zou ik het wel leuk vinden als er een teugje House of Cards zou terugkomen.

Dacht dat de serie misschien ook meer stil zou staan bij de vraag, wat als dit de president/congres/Witte Huis dit daadwerkelijk overkomt. Er zitten ook genoeg actuele dingen in, maar misschien had dit er aan de andere kant weer te dik bovenop gelegen. Maar denk ook dat een emotionele aftermath ook een interessante serie had kunnen opleveren (hetzij wat minder flitsend).

Maar al met al best aardig alle afleveringen tezamen, maar vind het geen topper, nu ik mijn verwachtingen heb bijgesteld is het best te pruimen en ben ik ook wel benieuwd naar de rest van het eerste seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Net 10de en voorlopig laatste aflevering gezien: ab-so-lu-te aanrader, vol spanning, goede verhaallijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:51
Niku schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Wat ik bedoel: het probeert een cliffhanger te zijn, maar bereikt zijn doel niet helemaal. Wat dat betreft zijn we het dus eens.

Ik vind het alleen niet erg,
spoiler:
ben toch benieuwd wie er daadwerkelijk geraakt gaat worden (want het gaat Kirkman niet zijn)
en hoe het verhaal zich verder ontwikkelt. Maar anders dan jij, ben ik dan ook zeer enthousiast over de serie.
Ik gok op de Mrs, maar de wijziging in hoek nadat er op Catalan wordt geschoten zou de kogel eigenlijk ergens tientallen meters verderop moeten zitten. Vond het een vrij grote beweging voor een "getrainde" huurmoordenaar.

Overall wel een goede serie, maar heb hem niet volledig "gebinged". Wat mij daarvan weerhield was dat ik eigenlijk de volgende aflevering niet wilde kijken omdat ik niet wilde dat het voorspelbaar zou worden en dat is het soms toch echt wel. Hopelijk in de komende afleveringen wat meer onverwachte plotwendingen, want ben ondanks de voorspelbaarheid wel redelijk hooked :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:37
Ik heb nu ook de eerste 10 afleveringen gezien. De serie is best wel simpel, met vrij veel clichés en voorspelbaarheid. Maar het kijkt lekker weg en de laatste afleveringen heb ik achter elkaar gekeken. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
Sjurm schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:48:
Ik heb nu ook de eerste 10 afleveringen gezien. De serie is best wel simpel, met vrij veel clichés en voorspelbaarheid. Maar het kijkt lekker weg en de laatste afleveringen heb ik achter elkaar gekeken. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat.
Idem

Afgelopen weekend alle beschikbare afleveringen gezien :)
Kijkt lekker weg. En ik ben nu toch wel benieuwd hoe het verder gaat

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
Net aflevering 11 gezien. Moest zelf weer even inkomen maar het sprong gelijk weer goed in de actie. Vond wel mooi vooral dat die vice toch nog even de touwtjes in handen heeft gehad als president. Er gebeurde in ieder geval genoeg. En dat ze toch daadwerkelijk de president hebben weten neer te schieten. Ik stoor me er nu minder aan maar sommige dingen gingen wel weer wat simpel leek het, bijv hoe Hannah uiteindelijk bij de president terecht lijkt te komen. En hoe op het einde de president weer vrolijk staat te zwaaien.

Ben wel benieuwd of ze Hookstraten of iemand anders uit de weg gaan ruimen de komende afleveringen. Er is nog genoeg ruimte hier voor in ieder geval want zag dat seizoen 1 bestaat uit 22 afleveringen :P

[ Voor 4% gewijzigd door StygMa op 14-03-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:42

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Holy crap :o

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Vind het mega frustrerend dat we nu steeds een week moeten wachten tot het nieuwe deel wordt uitgezonden. Nieuwe aflevering was weer goed.

Allen hoe obvious was het dat McLeish wilde dat er gericht geschoten werd bij die manhunt. Daar zouden automatisch alle red flags moeten afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 17:29
Oh wow... had echt verwacht dat ze nog elf afleveringen achter McLeish aan zouden zitten... ofwel, de zoektocht naar het echte brein achter de conspiracy gaat nu beginnen. Leuk leuk leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:12
Spoiler aub!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StygMa
Okay dat einde zag ik niet aankomen, ze houden het tempo er lekker in zo, who's next :P

[ Voor 7% gewijzigd door StygMa op 17-03-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:11

Spotmatic

Ken sent me

Bedankt voor de reminder, Netflix meteen opgestart en zojuist aflevering 11 afgekeken. Perfect begin van het weekend! d:)b

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:37
Er zit een vertraging op de Nederlandse release op Netflix?
Volgens IMDB is aflevering 12 op 15 maart beschikbaar gekomen, maar die zie ik nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:05
Sjurm schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:38:
Er zit een vertraging op de Nederlandse release op Netflix?
Volgens IMDB is aflevering 12 op 15 maart beschikbaar gekomen, maar die zie ik nog niet
In de usa wordt de serie op een tv zenders uitgezonden, en dan een week daarna komt uit op Netflix. Dat is hoe het rolt..

Verder is episode 12 weer een knaller. De vaart zit er goed in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dacuuu schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:17:
[...]

In de usa wordt de serie op een tv zenders uitgezonden, en dan een week daarna komt uit op Netflix. Dat is hoe het rolt..

Verder is episode 12 weer een knaller. De vaart zit er goed in!
Bij de vorige afleveringen was hij in de UK ook een week eerder dan in NL op netflix, dus het zou best kunnen. Ik weet niet precies waarom.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
Vertraging door ondertitels misschien?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-07 13:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Vette serie hoor! Een poos geleden dat een serie mij zo gegrepen heeft. Mijn vriendin en ik zijn ondertussen ook bij. Vanaf nu elke week halsreikend uitkijken naar de woensdag!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 10:51

Grudgie

PSN: Grudgie7

Kan niet echt in de serie komen. Kijkt niet heel lekker weg ofzo. Moet mijzelf er soms op betrappen dat ik hem soms vergelijk met House Of Cards maar daar komt die serie nooit in de buurt haha. En mag hem er ook eigenlijk niet mee vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heel vet dat het weer verder is gegaan :) Erg blij mee. Goed vervolg ook na de stop.
Ben erg benieuwd wat de aflevering van morgen gaat brengen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Holy crap, net episode 12 ff gekeken... heftig einde hoor :D Did not see that coming :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinrage
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-02 13:36
aflevering 12 is echt bizar! benieuwd hoe ze hier mee verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 03-07 23:13

GforceNL

Out of memory....

Einde was inderdaad een groot "huh" moment!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Ja, inderdaad. Wel mooi dat het niet zo'n cliche verhaal lijkt te worden.

Just a simple thought....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Ik ben heel benieuwd hoe ze nu verder gaan. Ik had niet verwacht dat die rol zo snel uitgespeeld zou zijn.

Vond het al een goede serie, maar vind hem nog beter worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17
Wat was de laatste episode ineens bagger slecht zeg. Dit zal wel het punt geweest zijn dat ze het nieuwe verhaal beginnen i.v.m. dat het seizoen ineens 2x langer is dan initieel gedacht.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 17:29
Hmm, ja, eens met chaoscontrol.

Het gaat ineens heel veel over politiek (waarmee het een beetje een slap aftreksel wordt van bijvoorbeeld House of Cards).
En de speurtocht naar de bron van de aanslag wordt best ongeloofwaardig. 'Natuurlijk' ga je in je eentje naar de schuilplaats van mogelijk de belangrijkste terrorist van het moment. En dan kijk je naar binnen, ziet er zo op het oog leeg uit en houdt het daarbij.

En dan heb je met z'n tweeën uiteindelijk die vrouw te pakken, twee revolvers gericht, twee paar ogen die haar in de gaten kunnen houden - en dan toch kan ze ongemerkt een revolver tevoorschijn halen, richten voor ze wordt neergeschoten? Als het ècht zo belangrijk was haar levend te pakken te krijgen, hadden ze het wel wat hardhandiger aangepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ben afgelopen dagen begonnen aan deze serie en ben nu weer helemaal bij. Ik vond het op zich een prima serie. Geen topper, maar zeker niet slecht. Het verhaal heeft ook zeker veel potentie, maar toch worden sommige dingen erg onrealistisch uitgewerkt zoals @vanaalten ook al aanhaalt. Het is überhaupt vreemd dat het lijkt alsof het enige onderzoek dat er naar de aanslag wordt uitgevoerd, wordt uitgevoerd door één vrouw en haar kleine team.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
Dat is ook waar ik me lichtelijk aan begin te ergeren. Ik begrijp dat er restricties zijn qua hoeveelheid personages die ze in de serie kunnen hebben. Maar alles wat de president doet gaat enkel in overleg met de chief of staff en zijn persvoorlichter?

En dan voor wat betreft de FBI, die zet een afluisteroperatie op bij de begraafplaats, met klaarblijkelijk redelijk veel mensen om de boel af te sluiten, en dan wandelt die vrouw er zo doorheen en schiet haar man dood, en dan duurt het een minuut voordat de eerste hulptroepen -agent Wells uitgezonderd- ter plekke zijn?

En hetzelfde geldt voor de confrontatie met die vrouw in die kelder, dat zij 'onopvallend' dat wapen kon pakken slaat ook nergens op, aangezien de zowel voor als achter zich een agent had staan die beiden hun volledige aandacht op haar gericht hadden.

Suspension of disbelief ok, maar het gaat mij net te ver. Zonde, want ik vind het echt een leuke serie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ok... product placement a la... Maar in episode 18 was het wel extreem schaamteloos toen Wells via de mobiel haar auto liet starten en je daarna van binnen ff een uitgebreid shot te zien kreeg van hoe die auto tot leven kwam met een suuuuuuuper obvious Ford logo de middenin.

En dat allemaal 3 seconden nadat die bad guy in een 'brand spanking new' huge ass Ford pick-up truck stapt :D

Goud \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Haha dat viel mij ook al op. Was wel een dikke Ford :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

miicker schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:33:
Ik ben afgelopen dagen begonnen aan deze serie en ben nu weer helemaal bij. Ik vond het op zich een prima serie. Geen topper, maar zeker niet slecht. Het verhaal heeft ook zeker veel potentie, maar toch worden sommige dingen erg onrealistisch uitgewerkt zoals @vanaalten ook al aanhaalt. Het is überhaupt vreemd dat het lijkt alsof het enige onderzoek dat er naar de aanslag wordt uitgevoerd, wordt uitgevoerd door één vrouw en haar kleine team.
Dat is niet zo vreemd hoor. Het officiële onderzoek is afgerond. Iedereen is overtuigd dat het klaar is en dat duidelijk is wie de dader is. Geen reden dus voor alle bureau's om zich er nog mee bezig te houden.

Het kleine onderzoek door één vrouw is omdat blijkt dat er een conspiracy is, dan wil je juist je team klein houden. Anders kan de conspiracy er lucht van krijgen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

In de laatste aflevering zag ik een opzichtig staaltje product placement van Ford. Wells startte na een gesprek haar auto door middel van een app op haar smartphone. Vervolgens diverse close-ups van de app en de auto die start (Ford logo die op het radio/navigatiescherm verschijnt, en het embleem van de auto bij het wegrijden). Normaal ben ik hier niet zo gevoelig voor maar dit was dusdanig opzichtig dat ik in eerste instantie dacht dat het belangrijk was voor het verhaal, en daarom heb ik zelfs teruggespoeld omdat ik bang was iets te missen. Ben ik er even ingetuind... ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-07 23:20
@Spotmatic
Je bent niet de enige. Ik dacht even dat ze een achtervolg-auto of gps-iets inschakelde o.i.d. Maar nee verschrikkelijke product placement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Spotmatic schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 07:48:
In de laatste aflevering zag ik een opzichtig staaltje product placement van Ford. Wells startte na een gesprek haar auto door middel van een app op haar smartphone. Vervolgens diverse close-ups van de app en de auto die start (Ford logo die op het radio/navigatiescherm verschijnt, en het embleem van de auto bij het wegrijden). Normaal ben ik hier niet zo gevoelig voor maar dit was dusdanig opzichtig dat ik in eerste instantie dacht dat het belangrijk was voor het verhaal, en daarom heb ik zelfs teruggespoeld omdat ik bang was iets te missen. Ben ik er even ingetuind... ;-)
3 posts boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Oops, my bad. Het geeft maar aan hoe bizar schaamteloos het was. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 18:26
Haha, ik dacht dat ze het deed omdat ze bang was voor een autobom...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Pagina: 1 2 3 Laatste