VPS hosten bij TransIP/Strato/Versio etc.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrstndm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 07:08
Beste Tweakers,

Ik ben aan het onderzoeken welke VPS ik het beste kan huren. Ik wil deze VPS (Centos 7) gaan gebruiken voor mezelf en mijn eigen website hosten. Later misschien nog een aantal andere domeinen hosten maar niks bijzonders.

Nou heb ik op dit forum veel negatieve reacties gelezen over Strato/Versio, dit was wel in 2014/2015. Is deze mening nog veranderd in de loop van de tijd?
Zit er dan zoveel verschil in kwaliteit tussen TransIP en Strato/Versio? Daarnaast lees ik veel goede verhalen over TransIP.

Hieronder een kleine opsomming van beschikbare VPS'en bij de hosting providers

TransIP:
1 Intel Xeon
1.024 MB
50 GB SSD
1.000 GB Dataverkeer
Prijs: €5 (eerste maand, daarna €10)

Strato:
2 CPU vCores
2 GB RAM
200 GB SSD/HDD
Traffic unlimited
Prijs: € 4.5 (eerste mand, daarna €9)

Versio:
Geheugen: 1.024 MB RAM
CPU Cores: 1
Hardeschijf: 100 GB
Dataverkeer: 2.000 GB
Prijs: €9.99

Het prijs verschil is nogal groot, maar natuurlijk wil ik wel kwaliteit. Waar zouden jullie voor kiezen? Of zijn er nog betere keuzes aan hosting providers?

Bedankt alvast voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:30
Ik ben wel tevreden over digitalocean, fijne interface ook.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
Ik ben zelf heel erg te spreken over TransIP. Ik heb daar ook mijn VPS'en gehost. Iets duurder, maar dat beloont ook.

Ze geven ook af en toe leuke features.
Zo kan je daar ook STACK koppelen aan je eigen (sub)domein.
Hun e-mail server gebruiken voor de uitgaande mail zodat je niet met een nieuwe VPS moeite hebt om mails bij de klant te krijgen.

Alles zit bij hun gewoon veel beter in elkaar. En bij een exploit die opduikt voor bijvoorbeeld Linux, krijg je daar ook mailtjes over etc.

Ze komen ook gewoon goed modern en professioneel over, en domeinen registreren is ook super makkelijk te doen met één klik, gewoon op factuur.

Lekker ver wegblijven bij Strato en Versio.

[ Voor 11% gewijzigd door xoniq op 13-10-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 17:05
Goede ervaringen met TransIP. Weinig tot geen downtime, goede notificatiedienst (zoals xoniq beschrijft) en hele goede klantenservice die altijd met je meedenkt. Ben er zelf al jaren tevreden klant :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:28
Als je de VPS niet verplicht in Nederland wilt hebben zou je ook even kunnen kijken naar het aanbod van OVH. Cloud en Cloud RAM zijn de opties met de beste uptime. Ik gebruik zelf de gewone VPS en heb nergens last van.

https://www.ovh.nl/vps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 11:34
Je zou ook naar Amazon AWS kunnen kijken, kun je sowieso het eerste jaar gratis een micro server draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:41

BLACKfm

o_O

Wat zijn die negatieve verhalen over Strato? Ik heb daar een Windows VPS V50 (huidige benaming, maar wel zelfde aantal CPU/RAM (E5-2680 V2) en draai daar een ARK game server op en diverse webapplicaties en wat software.

Ik vind de internet snelheid uitstekend alleen is de locale werksnelheid in software niet je-van-het. Maar ik ben geduldig en zolang je maar in de standaard windows omgeving blijft is wel redelijk werken voor die paar centen per maand.

Ik heb wel als 'nadeel' dat als ik in het begin de server wel eens herinstalleerde dat ik dan een slechtere configuratie terugkreeg, al vraag ik me af hoeveel waarde ik moet hechten aan de weergegeven CPU. En van die 'SSD' snelheden merk ik ook vrij weinig.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrstndm
@citruspers Digitalocean is inderdaad ook een goede. Alleen heb je voor dat geld weinig harde schijf ruimte over jammer genoeg (waar je bij TransIP ook niet al te veel hebt)

@xoniq Ik zit er ook over na te denken om naar TransIP te gaan. Heb zojuist al Stack aangevraagd :). Bedankt voor de extra info over TransIP

@djmaster329 bedankt voor de suggestie

@kouk ja dat is inderdaad ook een goede optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 20:56
Om het je nog iets moeilijker te maken: https://www.vultr.com/pricing/

Ik zat eerst bij Digitalocean, maar ben later overgegaan naar Vultr omdat die voor dezelfde prijs iets betere specs had en je daar indien gewenst "Custom ISOs" kan gebruiken als OS. Je bent bij Vultr qua OS dus niet beperkt aan de keuze van hoster zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Saeverix op 13-10-2016 13:22 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrstndm
@BLACKfm hieronder staan twee linkjes van het forum die ik had doorgelezen. Dus dan krijg ik wel de neiging om deze te vermijden, dan maar iets meer betalen denk ik.

TransIP vs Strato Linux VPS, waar zit het addertje.
Strato VPS aanbieding, overstappen?

@Wener bedankt voor het nog moeilijker maken :P

Ik merk wel dat de harde schijf ruimte de prijs omhoog doet lopen. Nou vraag ik mij af of ik dan genoeg ga hebben aan 40GB o.i.d. gezien ik er ook mee wil experimenteren (geen illegale dingen i.i.g.). Bij Strato heb je dan wel meer schijf ruimte tot je beschikking als een van de weinige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
lrstndm schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:30:
Ik merk wel dat de harde schijf ruimte de prijs omhoog doet lopen. Nou vraag ik mij af of ik dan genoeg ga hebben aan 40GB o.i.d. gezien ik er ook mee wil experimenteren (geen illegale dingen i.i.g.). Bij Strato heb je dan wel meer schijf ruimte tot je beschikking als een van de weinige.
Zelf inmiddels al tien jaar klant bij TransIP, zou niet anders meer willen.

Verkijk je niet op die schijfruimte hoor. Zelf host ik op dit moment 8 sites op mijn VPS en zit nog niet aan 50% van de 50GB. Gaat niet zo hard, tenzij het allemaal sites met grote video's zijn, maar dan loop je nog eerder tegen je datalimiet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrstndm
@Tralapo ja klopt dat is waar. Hoeveel bandbreedte gebruik je per week voor de 8 websites?

Mag ik vragen welke VPS je gebruikt? De X4 of X1?
Zo te horen aan je verhaal is de prestatie ook goed dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Als web- en mailserver heb ik een X1 in gebruik. Over de prestaties heb ik niets te klagen, zie de CPU zelden hoog zitten. Nu zijn het ook geen extreem druk bezochte websites, maar toch.

Ik loop meestal tegen de 800GB/maand, maar dat wordt eigenlijk vooral veroorzaakt door één website met een hele grote collecties (grote) foto's en de bijbehorende nachtelijke backup. Voordat die site erbij kwam rond de 500GB/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tralapo schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:33:
Als web- en mailserver heb ik een X1 in gebruik. Over de prestaties heb ik niets te klagen, zie de CPU zelden hoog zitten. Nu zijn het ook geen extreem druk bezochte websites, maar toch.

Ik loop meestal tegen de 800GB/maand, maar dat wordt eigenlijk vooral veroorzaakt door één website met een hele grote collecties (grote) foto's en de bijbehorende nachtelijke backup. Voordat die site erbij kwam rond de 500GB/maand.
Wat voor mail software draai je?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Heb, eveneens via TransIP, DirectAdmin aangeschaft die dit allemaal regelt. Deze heb ik afgelopen 'Black Friday' bij ze gekocht, afgelopen twee jaren verkochten ze op die dag een Lifetime licentie voor €25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrstndm
@Tralapo bedankt voor de info. klinkt goed in ieder geval. wordt denk ik ook wel TransIP gezien kwaliteit en alles bij elkaar neer kan zetten. Dan betaal ik maar wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:03
Ik mis Tilaa.com, ik heb daar 2 gehuurd omdat je daar eenvoudig op en af kan schalen. Neem wel de SSD variant aangezien de hdd versie veel te traag is. Directadmin ga ik je zeker aanraden hierdoor is het beheer zelf goed te doen.

Wat ik wel een waarschuwing waard vind is Hotmail. Zodra je je eigen mail server gaat draaien en zelfs als je alle instellingen goed hebt staan zul je zien dat Hotmail je email ontvangt maar niet bij de ontvanger aflevert
Je moet heel veel mail versturen om een goede score te krijgen voordat hotmail ze doorzet naar de ontvanger. Maar dat is mijn ervaring!

Succes met je keuze en deze leuke uitdaging.
Pagina: 1