TransIP vs Strato Linux VPS, waar zit het addertje.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-04 07:55
Nou ben ik al jaren klant van TransIP, maar een collega wees me vandaag op Strato. Jawel, de gasten die reclame maken via de TV. :| Dat kan nooit goed zijn dacht ik. Ik zit dus twee ongeveer gelijke pakketten te vergelijken en ik probeer het addertje onder het gras te vinden. Heeft iemand enig idee?

TransIP, Linux VPS, €20/m ex btw geeft:
  • 2 CPU cores
  • 4GB RAM
  • 150GB SSD
  • 1 IPv4 Adres, 1 Snapshot, en Monitoring
Strato geeft voor €16/m incl btw:
  • 4 CPU cores
  • 8GB RAM
  • 400GB SSD
  • 2 IPv4 Adressen, 10 Backups en Monitoring
  • Gratis Plesk
Misschien dat ik TransIP zelfs moet vergelijken met het Strato pakket van €24/m inclusief. Dan klinkt het mij al helemaal te goed om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55
Ziet er goed uit, ben zelf ook al nu dik een jaar naar volle tevredenheid klant van Transip. Heb daar ook een VPS.

Er staat bij de pakketten tot 8GB ram. Maar via de zoekfunctie van het forum kan ik een soortgelijk topic vinden over Strato:
Strato VPS aanbieding, overstappen?

Ik ben iig tevreden bij Transip en de support en mogelijkheden die ze bieden (10 euro voor 2TB storage erbij ook erg fijn :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Wij hebben onlangs een kort avontuur gehad bij Strato, want ik maakte dezelfde afweging als jij.. Wel dedicated variant, maar dat maakt verder niet uit.

Na 3 maanden zijn we gillend weggegaan bij Strato. Slechte snelheden en een nog slechtere service. Ze beloven je de wereld, maar eigenlijk is het gewoon een B-merk dat héél hard schreeuwt.

Momenteel bij trans-ip en dezelfde site laadt i.p.v 2,2 seconden nu in ongeveer de helft. En dit was een 1 op 1 kopie. :)

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik raad je inderdaad ook af om bij strato te gaan. Heb meerdere problemen gehad daar. Eerst heb ik daar een kleine webhost gehuurd om eens te kijken hoe de servers daar zijn. De aankoop verliep perfect natuurlijk tot het punt dat ik de host daadwerkelijk had. Wanneer je iets wilt aanpassen aan de host, kunt je natuurlijk niet, dan moet je eerst meer betalen voor een upgrade zodat je dat kunt. Wanneer je problemen hebt en de servicedesk raadpleegt, krijg je vaak geen of slecht antwoord.

Dus ik dacht destijds om een vps daar te nemen want dat zal dan vast wel goed zijn. Maar inderdaad zoals hierboven wordt gemeld, slechte snelheid, veel offline en dezelfde service.
Inderdaad gewoon een B-merk zoals je aan de prijs kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423576

Strato en Versio VPS zijn het niet waard, beide connectie problemen na week of 2.....
Zelfde node.js app, welke door ontwikkelt constant

Ik stap nu over na trans-IP 20 euro in de maand pakket en hoop echt dat nu wel goed blijft want het is redelijk frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Strato en Versio zijn b-merken die met nummers komen om je te laten denken dat je veel waar voor je geld krijgt, terwijl dat eigenlijk niet is waar de kwaliteit ligt. Je hebt niks aan je cores of je RAM als je server constant plat ligt of de software stack belachelijk slecht is.

Een hosting service werkt pas goed als ALLE onderdelen goed zijn. Dus ook de service desk, netwerk, en verdere infrastructuur. Vaak wordt er bij de kiloknallers ook vooral overboekt en massaal gedumpt in de hoop dat 90% weinig met z'n pakket doet en blijft betalen terwijl ze die 10% probleem-klanten wel kunnen missen.

Ga naar een professionele partij zoals TransIP of Leaseweb (of zelfs OVH) en je zit goed. Afhankelijk van de schaal van je project zijn er natuurlijk ook nog wel alternatieven, je zou dan weer naar AWS, Google enz. kunnen kijken of naar partijen als Rackspace. Wat kwaliteit betreft zou zelfs http://prgmr.com/xen/ een perfecte host kunnen zijn als het aan je requirements voldoet.

Blijf in elk geval weg bij de 'veel voor weinig' hosts. Sla ook zaakjes als Vevida over. Het heeft eigenlijk helemaal geen zin om een paar euro per maand te besparen als het product niet deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 16:37

ZeroCode

Woopie

Cilph schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:26:
Nou ben ik al jaren klant van TransIP, maar een collega wees me vandaag op Strato. Jawel, de gasten die reclame maken via de TV. :| Dat kan nooit goed zijn dacht ik. Ik zit dus twee ongeveer gelijke pakketten te vergelijken en ik probeer het addertje onder het gras te vinden. Heeft iemand enig idee?

TransIP, Linux VPS, €20/m ex btw geeft:
  • 2 CPU cores
  • 4GB RAM
  • 150GB SSD
  • 1 IPv4 Adres, 1 Snapshot, en Monitoring
Strato geeft voor €16/m incl btw:
  • 4 CPU cores
  • 8GB RAM
  • 400GB SSD
  • 2 IPv4 Adressen, 10 Backups en Monitoring
  • Gratis Plesk
Misschien dat ik TransIP zelfs moet vergelijken met het Strato pakket van €24/m inclusief. Dan klinkt het mij al helemaal te goed om waar te zijn.
De performance van transip is niet te vergelijken met Strato/Versio. Verre van, op got staat staan tal van minder goede ervaringen van Strato / Versio. Ik heb zelf 4 domeinen bij versio maar zelfs dat overweeg ik te verhuizen aangezien ik weer eens blacklisted was. De vps welke ik op transip heb werkt gewoon 100% naar tevredenheid. ( nooit downtime gehad en reageert perfect )
Pagina: 1