Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 12:35
Hallo,

Ik heb een VPS draaien waar ik een minecraft server op draai en enkele andere dingentjes mee doe. Ik draai bijvoorbeeld op een Android tablet een complete windows omgeving via remote desktop.

Ik kreeg vandaag echter een aanbieding in de mail die bijna te goed voor mogelijk is, maar het is van strato zelf en het staat op de site. Ik vraag me af waar het addertje zit.

Ik heb nu een Windows VPS level 3 (http://www.strato.nl/server/vps-windows), een Level 4 staat in die lijst is met 4 cores en 6gb ram en 400gb data (en de rest)

Op http://www.strato.nl/plesk12/ staat echter voor 5 euro minder dan een level 3 een level 4 (althans zo staat het daar) met 6 cores, 6gb ram en 500gb (SSD/HDD, whatever that mag betekenen).

Dat plesk boeit mij verder niks, maar de windows omgeving des te meer. Ik ben zeer tevreden met mijn Level 3 windows VPS, maar deze aanbieding is goedkoper en beter.

Waar zit het addertje?

p.s. ik kon niet wachten en heb alsnog besteld, toch 30 dagen niet goed, geld terug. Ik zal mijn bevindingen van de specs melden zodra ik ze heb.

[ Voor 9% gewijzigd door BLACKfm op 17-09-2014 21:12 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb ze ook even gemaild wat het addertje is... hoorde van een vriend dat alle servers er 32bit zouden zijn maar dat lijkt me sterk met 6GB!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, plesk VPS'en zijn Linux-based en jij wilt Windows. Dus dat lijkt me incompatibel met je wensen.

Verder is Linux goedkoper wegens gebrek aan Windows-licentiekosten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:27:
Euh, plesk VPS'en zijn Linux-based en jij wilt Windows. Dus dat lijkt me incompatibel met je wensen.

Onzin, je kan gewoon Windows kiezen en plesk draait prima op Windows.
Edit : En de Windows & Linux variant zijn even duur bij deze aanbieding..

[ Voor 9% gewijzigd door DennusB op 16-06-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 02:12
CyBeR schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:27:

Euh, nee hoor ik draai Plesk al vele jaren op Windows =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nope niet goed gezien never mind niks gezegd.

[ Voor 73% gewijzigd door CyBeR op 16-06-2014 17:33 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:28

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Waar je ook naar moet kijken is de hardware zelf waar het over gaat, allebei 4 cores zegt ansich niet zoveel. Zijn dat bijvoorbeeld 4 cores op een oudere Xeon in de goedkope variant en een nieuwere (en snellere) Xeon voor de duurdere versie.

Idem dito voor het gebruikte geheugen en disks.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
De level 3 VPS die ik nu heb geeft aan dat het 64bit is (met 4gb ram) en een Xeon E5-2630 @ 2,3ghz (wat overigens ook in de level 2 zat die ik ervoor had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

BLACKfm schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:14:
De level 3 VPS die ik nu heb geeft aan dat het 64bit is (met 4gb ram) en een Xeon E5-2630 @ 2,3ghz (wat overigens ook in de level 2 zat die ik ervoor had).
Dat is een nog relatief nieuwe Xeon, gebaseerd op Sandy Bridge. Misschien draait die aanbieding wel met oudere socket 1366 CPU's en is dat het addertje onder het gras...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Nou, de server is live en dit zijn de weergegeven specs:

CPU: Intel Xeon CPU E5-2680 v2 @ 2,80ghz
RAM: 6,00 GB
64 bit

AS SSD geeft 156MB/s Seq read en 222 Seq Write, maar de 4k Write blijft hangen op 1,7 MB/s en zolang wil ik niet op de test wachten, lijkt in ieder geval in niks op een SSD.

Ik zou zeggen, iedereen die een oud level 2 t/m 4 pakket heeft is gek als die niet overstapt :).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3567600086.png

[ Voor 12% gewijzigd door BLACKfm op 17-06-2014 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BLACKfm - Wat ik mis (of ik lees er overheen) is voor hoeveel domeinen deze Plesk 12 licentie is die je erbij krijgt? Nu jij reeds zo'n server hebt draaien weet je het vast wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:00

Dutch_Celt

Jollygood

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:42:
@BLACKfm - Wat ik mis (of ik lees er overheen) is voor hoeveel domeinen deze Plesk 12 licentie is die je erbij krijgt? Nu jij reeds zo'n server hebt draaien weet je het vast wel ;)
100 domeinen.

Let overigens wel op dat de linux prijzen voor de eerste 3 maanden gelden, daarna gaan ze om hoog.

*spuit11*
Blijkbaar hanteert men twee verschillende prijslijsten, 1 met actie voor linux/windows en specifieke plesk 12 voor 1 tarief 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Dutch_Celt op 17-06-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dutch_Celt - Bedankt voor je bijdrage, maar dit is nog geen antwoord op mijn vraag aan BLACKfm.

De 'eerste 3 maanden' voorwaarde staat enkel bij de Level 1 t/m 4 aanbiedingen. Bij het nieuwe Plesk 12 aanbod staat dit niet. Hier staat onder het kopje ' Voorwaarden' -> standaardprijs (per mnd.) € 19,90.

Bij de Level 1 t/m 4 aanbiedingen staat idd dat je een Plesk licentie voor 100 domeinen krijgt (had ik reeds gezien), maar juist bij de Plesk 12 aanbiedingen lees je hier niets over...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 09:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:00

Dutch_Celt

Jollygood

Het mouse over tekst ballonetje bij 'Nieuw! Parallels Plesk 12' geeft dit ook aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Geachte heer Brouwer,

Hartelijk dank voor uw bericht.

U vraagt of het klopt dat de servers die STRATO aanbiedt allen een 32bit besturingssysteem hebben.

Dit klopt niet. Indien u de Windows versie van de PLESK 12 server kiest, dan heeft u ook de beschikking over een 64bit besturingssysteem. Tevens kunt u op alle dedicated servers, zowel Linux als Windows, voor een 64 bit image kiezen.

In verband met de limitaties van de virtualisatie techniek voor Linux servers, werken virtuele 64bit Linux servers niet stabiel genoeg om aan onze klanten aan te kunnen bieden. Daarom kunt u inderdaad slechts voor 32bit images kiezen op uw Linux VPS.

Indien u een 64bit Linux besturingssysteem nodig heeft dan raad ik u dus aan om naar onze dedicated servers te kijken of voor een virtuele Windows server te kiezen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wens u nog een prettige dag.
In verband met de limitaties van de virtualisatie techniek voor Linux servers, werken virtuele 64bit Linux servers niet stabiel genoeg om aan onze klanten aan te kunnen bieden.

Whut? :? :X 8)7 |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:39

KKC

Dutch_Celt schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:03:
Het mouse over tekst ballonetje bij 'Nieuw! Parallels Plesk 12' geeft dit ook aan?
als je op http://www.strato.nl/plesk12/ kijkt en klikt bij beheerpaneel op uitklappen zie je dat het om 100 domeinen gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:47:
@Dutch_Celt - Bedankt voor je bijdrage, maar dit is nog geen antwoord op mijn vraag aan BLACKfm.
100 Domeinen, klik op de plesk 12 pagina ' beheerpaneel' maar open.

Edit: net te laat :( ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bastien op 17-06-2014 10:05 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik mis eigenlijk alleen nog de verbinding snelheid. Is dat 100Mbps of 1Gbps?
En/of FUP op "unlimited traffic".

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank allen! Soms helpt het als je de cache eens leeg gooit en de pagina ververst 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Ik heb hem ook besteld, zocht al een tijdje een vps met windows voor een leuke prijs, en nu zit er plesk bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-08 19:34
Leo1010 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:11:
Ik mis eigenlijk alleen nog de verbinding snelheid. Is dat 100Mbps of 1Gbps?
En/of FUP op "unlimited traffic".
Het is een vps en geen dedicated server he. Maar als je bij Blackfm kijkt zie je een speedtest staan die op iets meer dan 100 mbit zit.

Edit:

Ook besteld :)

[ Voor 3% gewijzigd door psycoxl op 17-06-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvansl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet iemand of je ook als niet NL wonende kunt bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:40

DexterDee

I doubt, therefore I might be

DennusB schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:25:
Ik heb ze ook even gemaild wat het addertje is... hoorde van een vriend dat alle servers er 32bit zouden zijn maar dat lijkt me sterk met 6GB!
32 bit met 6 GB geheugen is onder linux geen probleem met een PAE kernel (standaard sinds 2009). Er kan zelfs tot 64 GB geheugen geaddresseerd worden in 32 bit.
DennusB schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:03:
[...]

In verband met de limitaties van de virtualisatie techniek voor Linux servers, werken virtuele 64bit Linux servers niet stabiel genoeg om aan onze klanten aan te kunnen bieden.

Whut? :? :X
Dat komt omdat Strato proces virtualisatie gebruikt en geen "echte" hypervisor zoals VMWare, Xen, KVM etc. Daardoor kunnen ze ook "Maxx RAM" aanbieden, waardoor je soms meer geheugen kan gebruiken dan geconfigureerd voor je VPS. IMHO is proces virtualisatie poep, ik heb er (onder linux) erg slechte ervaringen mee en blijf er ver vandaan.

Een echte goede deal wat mij betreft is deze van Contabo:

6 CPU cores (3.2 Ghz), 16 GB RAM, 800 GB RAID, unlimited bandbreedte voor € 24,99 per maand

Het "addertje" bij deze configuratie is dat Contabo gedeeltelijk gebruik maakt van consumentenhardware om de kosten te drukken, zo zijn de CPU's geen Xeons maar Intel i7's. De gebruikte hypervisor is KVM.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:36
Zou je hier nou ook goed plex media server op kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Pas maar op met Strato, domeinnamen / data gijzelen en vergelijkbare praktijken is daar de orde van de dag. Ook de reviews komen vaak niet verder dan 1 ster.

Oh, en als je server een DDoS ontvangt dan wordt je server zonder pardon verwijderd, weg data.

[ Voor 23% gewijzigd door Tim.k op 17-06-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
DexterDee schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:15:
Het "addertje" bij deze configuratie is dat Contabo gedeeltelijk gebruik maakt van consumentenhardware om de kosten te drukken, zo zijn de CPU's geen Xeons maar Intel i7's. De gebruikte hypervisor is KVM.
Pardon maar de eerste paar reviews die ik tegen kom zijn niet bepaald geweldig...

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Kijk ook zeker eens bij https://www.digitalocean.com/ (ref). Tot zover zeer tevreden over de rappe VPS daar met SSD's!

Aan de andere kant, gezien de specs, zou je misschien wel goedkoper uit zijn met een dedicated server. Gewoon zelfbouw! Al zit je dan wel met dingen als kapotte hardware, daar draai je dan zelf weer voor op.

Pleegt Minecraft dan zo'n aanslag op je server, of zijn het juist de andere 'dingetjes' die zoveel capaciteit vreten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-08 00:16
Flatlinernl schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:49:
Zou je hier nou ook goed plex media server op kunnen draaien?
Hier ben ik ook benieuwd naar, lijkt me ideaal. Iemand die hier verstand van heeft?

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:40

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Leo1010 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:43:
Pardon maar de eerste paar reviews die ik tegen kom zijn niet bepaald geweldig...
Reviews zeggen niet altijd alles, ik heb een kleinere VPS daar en de snelheid en uptime zijn gewoon prima. Support nog niet nodig gehad. Als je een premium VPS zoekt en daar het geld voor hebt, dan kun je inderdaad beter ergens anders gaan winkelen, maar qua prijs prestatie scoren ze wat mij betreft uitstekend.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:38
TheNephilim schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:51:
zou je misschien wel goedkoper uit zijn met een dedicated server. Gewoon zelfbouw!
Als particulier is het eigenlijk geen doen om een dedicated server te nemen. Je bent immers verplicht een bedrijfsrisico verzekering af te sluiten voor het geval jou server schade aan richt aan andere servers (bijvoorbeeld door brand) en daaruit een schadeclaim volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

BLACKfm schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:46:
Nou, de server is live en dit zijn de weergegeven specs:

CPU: Intel Xeon CPU E5-2680 v2 @ 2,80ghz
RAM: 6,00 GB
64 bit

AS SSD geeft 156MB/s Seq read en 222 Seq Write, maar de 4k Write blijft hangen op 1,7 MB/s en zolang wil ik niet op de test wachten, lijkt in ieder geval in niks op een SSD.

Ik zou zeggen, iedereen die een oud level 2 t/m 4 pakket heeft is gek als die niet overstapt :).

[afbeelding]
Hoeveel tijd zat er tussen bestellen en opgeleverd krijgen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU model : Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2680 v2 @ 2.80GHz
Aantal cores : 6
CPU frequency : 559.664 MHz
Hoeveelheid ram : 12288 MB
Hoeveelheid swap : 0 MB
Systeem uptime : 1:58,
Download snelheid vanuit CacheFly: 15,4MB/s
Download snelheid vanuit Coloat, Atlanta GA: 10,2MB/s
Download snelheid vanuit Softlayer, Dallas, TX: 15,5MB/s
Download snelheid vanuit Linode, Tokyo, JP: 1,19MB/s
Download snelheid vanuit i3d.net, Rotterdam, NL: 27,2MB/s
Download snelheid vanuit Leaseweb, Haarlem, NL: 81,9MB/s
Download snelheid vanuit Softlayer, Singapore: 6,53MB/s
Download snelheid vanuit Softlayer, Seattle, WA: 13,4MB/s
Download snelheid vanuit Softlayer, San Jose, CA: 12,0MB/s
Download snelheid vanuit Softlayer, Washington, DC: 21,2MB/s
I/O snelheid [1/3]: 184 MB/s
I/O snelheid [2/3]: 258 MB/s
I/O snelheid [3/3]: 413 MB/s

sysbench --test=cpu --cpu-max-prime=20000 run
Test execution summary:
total time: 25.6850s

Update:
CPU model : Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2630 0 @ 2.30GHz
Aantal cores : 6
CPU frequency : 459.717 MHz
Hoeveelheid ram : 12288 MB
Hoeveelheid swap : 0 MB
Systeem uptime : 7 min,
I/O snelheid [1/5]: 210 MB/s
I/O snelheid [2/5]: 213 MB/s
I/O snelheid [3/5]: 263 MB/s
I/O snelheid [4/5]: 259 MB/s
I/O snelheid [5/5]: 178 MB/s

Na een herinstallatie ben ik op een andere node geplaatst

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook zeker eens bij https://www.digitalocean.com/ (ref). Tot zover zeer tevreden over de rappe VPS daar met SSD's!

Aan de andere kant, gezien de specs, zou je misschien wel goedkoper uit zijn met een dedicated server. Gewoon zelfbouw! Al zit je dan wel met dingen als kapotte hardware, daar draai je dan zelf weer voor op.

Pleegt Minecraft dan zo'n aanslag op je server, of zijn het juist de andere 'dingetjes' die zoveel capaciteit vreten?
Ik zit hier ook al bijna een jaar bij DO en het bevalt uitstekend. Ik gebruikt het dan ook veel voor projecten waar je eigenlijk 5 minuten geleden al een server moest hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
KKC schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:35:
[...]

Hoeveel tijd zat er tussen bestellen en opgeleverd krijgen? :*)
Het kan verschillen, ik had rond 17:00 besteld en rond 23:30 kwam de activatie binnen. De eerdere VPS-en die ik bij strato had besteld waren ook binnen een dag live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:34
Leo1010 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:43:
[...]

Om eerlijk te zijn post ik eerder een review die negatief is als positief... Stom maar zo zitten de meeste in elkaar.

Nooit problemen met mijn VPS gehad! Ik heb hem zojuist opgezegd (ik doe er te weinig mee, eigen schuld) via de mail met de gedachte dat ik toch moest gaan bellen (staat op hun website namelijk). 5 minuten later de eerste mail dat ze er mee aan de slag gingen, een kwartier later 2 andere mails dat het geregeld was. Dus wat dat betreft toch vrij positief over hun.

Ik was vrij bang toen ik deze VPS had besteld of ik er wel tevreden mee zou zijn (gezien de reviews) maar tot nu toe is het mij echt mee gevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Iemand toevallig tips voor VPS met 500GB+ disk space voor round de $20/$30/maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

BLACKfm schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:47:
[...]

Het kan verschillen, ik had rond 17:00 besteld en rond 23:30 kwam de activatie binnen. De eerdere VPS-en die ik bij strato had besteld waren ook binnen een dag live.
thnx, hopelijk kan ik er vanavond mee knutselen :)
Leo1010 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:16:
Iemand toevallig tips voor VPS met 500GB+ disk space voor round de $20/$30/maand?
euh, de strato vps die in deze thread word besproken.... 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door KKC op 17-06-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

tormentor1985 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:55:
[...]

Als particulier is het eigenlijk geen doen om een dedicated server te nemen. Je bent immers verplicht een bedrijfsrisico verzekering af te sluiten voor het geval jou server schade aan richt aan andere servers (bijvoorbeeld door brand) en daaruit een schadeclaim volgt.
Jij hebt het over Colocation, dat is wat anders dan een Dedicated. Die laatste is van de hoster en wordt ook door hun onderhouden qua netwerk, hardware etc.

Die kan je dus prima als particulier huren, doen wij ook voor onze BuG community om games etc. op te hosten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 14:15
Ik denk dat ik een maandje met de Linux versie ga spelen. Ik heb zelf deze afweging gemaakt en dus voor Linux gekozen:

Voordelen Linux:
2 IPv4 adres. Op Windows 1.
Dagelijkse snapshot, 10 dagen lang. Op Windows geen dagelijkse snapshots.
Ik heb zelf veel meer ervaring met Linux dan met Windows serverbeheer.

Voordelen Windows:
MS SQL-databases
.NET framework
TOP! Maxx-RAM. Ja, dit vind ik een Windows voordeel. Ik ben namelijk geen fan van burst ram. Wanneer teveel mensen op Linux over de 6GB heen gaan richting de 12GB zal de server waarschijnlijk onstabiel worden.

Zijn er mensen die een goede afweging kunnen maken tussen Linux en Windows met Plesk?

[ Voor 25% gewijzigd door job_h op 18-06-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyBo
  • Registratie: April 2013
  • Niet online

Digitalocean.com is zeker aan te raden, snelle SSD's waar je servers op draaien en snel online. Binnen het kwartier had ik mijn webserver draaiende voor een klein projectje voor een kennis. Tevens ook een mooie actieve community met veel tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

psycoxl schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:14:
[...]

Het is een vps en geen dedicated server he. Maar als je bij Blackfm kijkt zie je een speedtest staan die op iets meer dan 100 mbit zit.

Edit:

Ook besteld :)
is jouw vps al actief? Duurt best lang vind ik om te activeren voor een vps :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Hier om 10:10 vanochtend besteld maar nog niks online!

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

BarryKohne schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:12:
Hier om 10:10 vanochtend besteld maar nog niks online!
ik ook zo rond die tijd, ben niet de enigste dus gelukkig :)

edit: 8) rond 7 uur sms en e-mail gekregen met de login. Vanavond maar eens aan de slag ermee.

[ Voor 17% gewijzigd door KKC op 18-06-2014 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
ik heb ook een vps besteld, blijkt dat die met de standaard installatie 90 % van 6 gb gebruikt (windows vps)
iemand dezelfde problemen?

ik heb al contact gezocht met strato support, nog geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Remco brinkman schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:57:
ik heb ook een vps besteld, blijkt dat die met de standaard installatie 90 % van 6 gb gebruikt (windows vps)

Wat hebben ze allemaal standaard draaien dan dat ze al 5GB RAM in gebruik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
iig een webserver, want je ip van de server is ook gelijk een website (staat ergens in de C:\wwwroot ofzo)
Maar niks dat je niet kunt uitschakelen lijkt me.

En die systemen met 1gb ram moeten ook gewoon kunnen werken, dus dat het 5GB inneemt zal vast een fout moeten zijn ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Remco brinkman schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:57:

Hetzelfde probleem hier. De RDC lijkt ook erg traag (als in laggy) te zijn (maar dit is mijn eerste ervaring met een VPS dus misschien is dat normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Hij geeft bij mij idd ook aan dat er ~90% ram wordt gebruikt... Dat is overigens na de eerste boot, nu heb ik um gereset (kan op desktop of via het klantenlogin op strato.nl) en staat die op 1gb / 17% en dan schiet die ineens weer naar de 90% toe ( 5,5gb).

Gezien die constant blijft lijkt het alsof het ergens voor wordt gereserveerd, maar het is wel erg veel, ook die 1 gb direct na de boot...

Bij mijn huidige Level 3 server heb ik gewoon de 4gb beschikbaar, al wordt er 3 toegewezen aan minecraft, maar die is tenminste verklaarbaar.

/
Overigens voor de windows variant.

[ Voor 3% gewijzigd door BLACKfm op 18-06-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Nu online
ja dit heb ik precies zo bij reboot eerst wel goed daarna loopt die vol, heb strato dit gemeld en zijn er nu mee bezig.

ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 16:04
Leo1010 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:16:
Backupsy.com heeft dat. $20 per maand voor 500GB RAID5 opslag (nog minder als je op zoek gaat naar een coupon), ideaal voor backups. Ik zit nu ongeveer een half jaar bij hun, de uptime is perfect en de snelheid is prima voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

BLACKfm schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:06:
Hij geeft bij mij idd ook aan dat er ~90% ram wordt gebruikt... Dat is overigens na de eerste boot, nu heb ik um gereset (kan op desktop of via het klantenlogin op strato.nl) en staat die op 1gb / 17% en dan schiet die ineens weer naar de 90% toe ( 5,5gb).

Gezien die constant blijft lijkt het alsof het ergens voor wordt gereserveerd, maar het is wel erg veel, ook die 1 gb direct na de boot...

Bij mijn huidige Level 3 server heb ik gewoon de 4gb beschikbaar, al wordt er 3 toegewezen aan minecraft, maar die is tenminste verklaarbaar.

/
Overigens voor de windows variant.
Ik vraag me af hoeveel VPS'sen ze op 1 fysieke server zetten, dat zouden er dan 2 moeten zijn wil je die 6 GB ram inderdaad ook zelf kunnen gebruiken?

Idem voor de vCores als het een 6 core CPU is met HT, dus 12 virtuele cores. Of werkt dit niet zo en is er dus sprake van een soort van overselling?

Dat is in ieder geval wel het voordeel van een (veel duurdere) dedicated server, je hoeft niets te delen qua CPU en RAM ;) Het alternatief is dan misschien zo'n dedicated server van OVH voor de prijs van een VPS.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
En nog steeds geen server online?

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twincruiser
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 14:50
bvk schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:54:
[...]

Ik vraag me af hoeveel VPS'sen ze op 1 fysieke server zetten, dat zouden er dan 2 moeten zijn wil je die 6 GB ram inderdaad ook zelf kunnen gebruiken?

Idem voor de vCores als het een 6 core CPU is met HT, dus 12 virtuele cores. Of werkt dit niet zo en is er dus sprake van een soort van overselling?

Dat is in ieder geval wel het voordeel van een (veel duurdere) dedicated server, je hoeft niets te delen qua CPU en RAM ;) Het alternatief is dan misschien zo'n dedicated server van OVH voor de prijs van een VPS.
Hoe kom je erbij dat het er 2 moeten zijn? Ik denk dat het overzichtje wat een paar post terug gestuurt is van een Linux VPS is. Die hebben 12 GB Maxxx ram.

Ik heb inmiddels ook zo'n linux VPS. Ik heb al een tijdje een Level 4 VPS bij Strato en kon deze aanbieding niet laten liggen. Ik moet zeggen dat de snelheid ten opzichte van de oude VPS niet tegenvalt.

Ik neem al enige jaren een VPS af bij Strato. Over de support ben ik gematigd positief. Het aanvragen van extra IP adressen en dergelijke gaat allemaal prima. Maar zodra er performance problemen zijn wordt het lastig. Ik had laatst een snapshot terug gezet. Daarna werden er geen nieuwe snapshots meer gemaakt. Toen ik dit vroeg bij support kreeg ik geen antwoord. Ze zijn mij nog steeds het antwoord verschuligd. Daarentegen heb ik ook goed ervaringen. Voorheen kreeg je bij een VPS een gratis domein. Ik vroeg ergens eind 2012 een nieuw domein aan met het idee dat dit gratis zou zijn. Toen ik een factuur hiervoor kreeg nam ik contact op met Strato. Dit is helemaal goed afgehandeld en ik heb niets hoeven te betalen. Ook heb opzeggen van diensten gaat vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

BarryKohne schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:24:
En nog steeds geen server online?
Mijne is online, zelfs een herinstallatie gedaan met win + plesk ipv win standard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Nu online
KKC schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:31:
[...]

Mijne is online, zelfs een herinstallatie gedaan met win + plesk ipv win standard
heb je ook dat geheugen probleem? dat die vol loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Remco brinkman schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:33:
[...]

heb je ook dat geheugen probleem? dat die vol loopt?
Voor de herinstallatie was geheugengebruik tegen de 90% (en je kan in taakbeheer niet zien welke process(en) het zijn)

Na de herinstallatie nog niet naar gekeken, doe ik vanavond als ik thuis ben.
Dan post ik hier mijn bevindingen.

EDIT: geheugen is voor ong. 90 tot 95% in gebruik (wel icm plesk)

[ Voor 15% gewijzigd door KKC op 18-06-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
KKC schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:38:
[...]

Voor de herinstallatie was geheugengebruik tegen de 90% (en je kan in taakbeheer niet zien welke process(en) het zijn)

Zelfde issue hier, met RamMap kan je inzien wel process het is.

Mijn support vraag richting hun:
1| De VPS heeft slechts ~10% van het geheugen beschikbaar, terwijl er niets geinstalleerd is. Via het programma 'RamMap' heb ik gekeken welk process veel geheugen verbruikt en het viel mij op dat er bijna 5 GB of geheugen is gereserveerd door een process 'Driver Locked'. Dit komt volgens verschillende online bronnen door een verkeerd geconfigureerde hypervisor. Kunnen jullie dit corrigeren?
Plaats het antwoord hier wel, zodat anderen die dit probleem hebben het kunnen oplossen (als er een oplossing komt). 'Driver Locked' houdt zover ik kan nagaan in dat een bepaalde Hypervisor driver het geheugen reserveerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 17:32
KKC schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:38:
[...]

Probeer is een herinstallatie zonder plesk.
Plesk is daarna nog te downloaden via de website van plesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Nick schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:32:
[...]

Dat heeft die al geprobeerd toch?
Btw, mijn vps heeft hetzelfde probleem en ik heb niet de 'image' genomen met Plesk erin. Draai Windows 2012 R2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
mrFoce schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:22:
[...]

Zelfde issue hier, met RamMap kan je inzien wel process het is.

Mijn support vraag richting hun:

[...]

Plaats het antwoord hier wel, zodat anderen die dit probleem hebben het kunnen oplossen (als er een oplossing komt). 'Driver Locked' houdt zover ik kan nagaan in dat een bepaalde Hypervisor driver het geheugen reserveerd..
Op internet lees ik ook dat dit blijkbaar een instellingsfout in VMware (of andere virtualisatiesoftware) kan zijn. Het systeem heeft wel een bepaald aantal ram, maar in de instellingen van de VM zou dan maar 1gb ram toe laten. Lijkt me in ieder geval niet iets dat op de voorgrond of in windows zelf geregeld kan worden.

Blijkbaar is het addertje boven, maar laten we het op kinderziektes houden. Hoe dan ook een klein krasje op mijn tot nu toe positieve houding t.o.v. Strato, we zullen zien of ze een goede krasverwijderaar hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Nick schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:32:
[...]

Standaard stond er alleen Windows 2012 standaard op, ik heb de vps daarna opnieuw laten installeren met Windows 2012 R2 + Plesk.

Het geeft hetzelfde geheugen gebruik weer, wat ook bij anderen zo is. Remote desktop is vrij vlot nu trouwens. Was in de middag wel anders. Misschien iedereen druk bezig toen? :P

[ Voor 11% gewijzigd door KKC op 18-06-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Ik heb de linux versie gepakt en Ubuntu 12.04 erop gezet. Deze reageert heel erg traag.

Ik probeerde bijvoorbeeld met het commando passwd mijn root wachtwoord te wijzigen. Nadat ik het wachtwoord voor de 2e maal als controle ingegeven had leek mijn SSH sessie vast te lopen.

Toen heb ik Putty geopend en ik kon nog met mijn oude wachtwoord inloggen. Ik heb toen nano en htop proberen te installeren, maar hetzelfde gebeurde. Ook afgesloten en met mRemoteNG weer een sessie geopend.
Hierbij moest ik opeens mijn nieuwe wachtwoord invoeren, dus dit was wel gewoon doorgevoerd. Toen ik bij de processes ging kijken bleek de htop installatie ook nog gewoon te draaien, maar hij was dus gewoon heeeeeeel erg langzaam.

Ik dacht dat het waarschijnlijk aan de harde schijf performance zou liggen, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Korte harde schijf benchmark:
root@VPSnaam:~# dd if=/dev/zero of=test bs=64k count=16k conv=fdatasync
16384+0 records in
16384+0 records out
1073741824 bytes (1,1 GB) copied, 24,4841 s, 43,9 MB/s

Dit is redelijk langzaam voor een VPS, maar zou nog gewoon functioneel moeten zijn. Ter vergelijking twee low-budget VPSen zonder SSD: Ramnode 512MB van €3,30 per maand haalt 209 MB/s en NodeDeploy 1GB van €2,55 per maand haalt 194 MB/s. Dat is dus 4 keer zoveel, maar de door mij uitgevoerde taken gingen vele malen trager. Dus lijkt er wat anders aan de hand te zijn.

Ik heb de klantenservice een berichtje gestuurd. Hopelijk is de performance morgen beter of kan de klantenservice er wat aan doen, want met deze vertraging is niet te werken.

Edit:
De volgende ochtend is de Plesk installatie in ieder geval voltooid, dat valt me mee. Echter wanneer ik binnen Plesk voor het eerst op Customers druk duurt het ongeveer 22 seconden voordat dit verschijnt...

[ Voor 18% gewijzigd door job_h op 19-06-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
KKC schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:59:
[...]

Standaard stond er alleen Windows 2012 standaard op, ik heb de vps daarna opnieuw laten installeren met Windows 2012 R2 + Plesk.

Het geeft hetzelfde geheugen gebruik weer, wat ook bij anderen zo is. Remote desktop is vrij vlot nu trouwens. Was in de middag wel anders. Misschien iedereen druk bezig toen? :P
Ik heb de server ook voorzien van r2 zojuist en zag tevens dat de cpu is verandert naar een veel trager type. Iemand anders had dat ook al eerder opgemerkt in dit topic.
Denk dat ik er morgenavond (vanavond) ook maar een klaagmailtje over stuur.... als iemand een screenshot kan maken van de snelle cpu zou mooi zijn voor toekomstige wellis/nietes discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
BLACKfm schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 01:37:
[...]
als iemand een screenshot kan maken van de snelle cpu zou mooi zijn voor toekomstige wellis/nietes discussies.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ikuLQzR.png

Hier kan je trouwens het geheugen probleem zien:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3l5fNtK.png

[ Voor 27% gewijzigd door mrFoce op 19-06-2014 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Heb een tijd Strato gehad maar was al snel overboekt en accesstijd erg traag. Voor bijna hetzelfde geld zit je ook prima bij bv Tilaa, zie dit eerlijk gezegd niet echt als een aanbieding (op de Plesk licentie na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
In verhouding met andere VPS pakketten bij Strato zou ik het zeker wel als aanbieding willen bestempelen. Dat er genoeg alternatieven zijn is een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
mrFoce schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 03:56:
[...]

[afbeelding]

Hier kan je trouwens het geheugen probleem zien:
[afbeelding]
Volgens mij komt dit door het feit dat ze niet gelijk al het geheugen aan je VPS toekennen maar dat je het alleen (als het nodig is) voor een korte tijd aan kan spreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Nu online
het heeft wel iets daarmee te maken idd, maar dat je daarom 90% van je geheugen in gebruik heb lijkt me iets teveel. ol heb dit doorgegeven aan strato, ik wacht nog steeds op een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
DennusB schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:01:
[...]

Volgens mij komt dit door het feit dat ze niet gelijk al het geheugen aan je VPS toekennen maar dat je het alleen (als het nodig is) voor een korte tijd aan kan spreken!
Dat is mogelijk, maar dan hebben ze dat wel erg scherp afgesteld. Meer info btw op: http://blog.luxem.org/201...ry-on-hyper-v-guests.html of http://social.technet.mic...ked?forum=winserverhyperv . Vind het maar irritant aangezien monitorings software niet goed kan detecteren of er een geheugen probleem is op deze manier en SQL server niet optimaal kan cachen, heb het naar Strato gestuurd en mochten ze zeggen dat het 'normaal' is, zal ik verzoeken op het dynamische memory mapping uit te schakelen.

Heb 1 catch gevonden trouwens, extra IP adressen aanvragen is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Nou, dat zal ik dan vanavond ook even testen. Even een minecraftserver draaien met een vooraf gereserveerd geheugenbereik en eens kijken of er dan ram vrij komt of dat die gewoon blijft hangen op 500 mb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
BLACKfm schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:46:
Nou, dat zal ik dan vanavond ook even testen. Even een minecraftserver draaien met een vooraf gereserveerd geheugenbereik en eens kijken of er dan ram vrij komt of dat die gewoon blijft hangen op 500 mb..
Als het goed is moet er dus geheugen vrij komen! :)

@ Hierboven : Maar er zitten standaard al 2 IPv4 adressen aan vast toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
DennusB schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:48:
[...]

Bij mij niet, 1 ipv4 adres.

Heb net even wat testjes gedaan m.b.t. geheugen, ben er 100% zeker van dat het dynamisch geheugen is. Kan namelijk ~5 GB met een toolje 'allocaten'..

Wellicht dat SQL server er gewoon mee overweg kan als ik het instel dat het al het beschikbare geheugen mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Nu online
mrFoce schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:58:
[...]

Bij mij niet, 1 ipv4 adres.

Heb net even wat testjes gedaan m.b.t. geheugen, ben er 100% zeker van dat het dynamisch geheugen is. Kan namelijk ~5 GB met een toolje 'allocaten'..

Wellicht dat SQL server er gewoon mee overweg kan als ik het instel dat het al het beschikbare geheugen mag gebruiken.
Welk tooltje gebruik je?
Bij een Windows VPS krijg je maar 1 IP adres\
Bij een Linux VPS Krijg je 2 IP adressen maar hiervoor moet je wel eerste even een mail sturen naar de helpdesk;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
DennusB schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:48:
[...]

Bij Linux officieel wel. Mijn afweging:
Voordelen Linux:
2 IPv4 adres. Op Windows 1.
Dagelijkse snapshot, 10 dagen lang. Op Windows geen dagelijkse snapshots.
Ik heb zelf veel meer ervaring met Linux dan met Windows serverbeheer.

Voordelen Windows:
MS SQL-databases
.NET framework
TOP! Maxx-RAM. Ja, dit vind ik een Windows voordeel. Ik ben namelijk geen fan van burst ram. Wanneer teveel mensen op Linux over de 6GB heen gaan richting de 12GB zal de server waarschijnlijk onstabiel worden.
Echter heb je standaard op Linux ook maar 1 IP adres en moet je een mailtje sturen als je de tweede wil. en blijkt de Plesk licentie voor 10 domeinen te zijn, in plaats van de geadverteerde 100.
Echter is mijn Linux server zo tergend traat dat ik deze aanbieding nog niemand aan kan raden :( Een Reseller account aanmaken duurde 10 seconden, maar de mailbox vergroten was na 11 minuten wachten pas gelukt.

Ik wilde even kijken waar het door kwam en omdat de CPU tussen de 0 en 6% zat heb ik een IO testje gestart. Waar de harde schijf benchmark eerst 24 seconden duurde en 43,9 MB/s haalde, haalt deze nu 2,5MB/s. Ik hoop dat dit tijdelijk is en Strato dit oplost, want hier is niet mee te werken.
root@VPSnaam:~# dd if=/dev/zero of=test bs=64k count=16k conv=fdatasync
16384+0 records in
16384+0 records out
1073741824 bytes (1,1 GB) copied, 422,579 s, 2,5 MB/s
Dus terwijl de VPS met 43,9MB/s al erg vertraagd was, is dit nu weer veel erger geworden.

Edit:
Danku KKC & Remco :)

Edit 2:
Later haalde de VPS binnen een minuut scores van 222 MB/s, 61MB/s, 172MB/s en 127MB/s maar waarom hij eerst op 2,5MB/s bleef steken is mij onduidelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door job_h op 19-06-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

job_h schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:20:
[...]

Bij Linux officieel wel. Mijn afweging:

[...]

Echter heb ik op Linux ook maar 1 IP adres en blijkt de Plesk licentie voor 10 domeinen te zijn, in plaats van de geadverteerde 100. Samen met de tergend trage server kan ik deze aanbieding nog niemand aanraden :-(
Als meer dan 7 domeinnamen hebt, word je licentie geupgrade naar 30, en daar weer naar 100 als je bepaalde aantal domeinnen hebt ;)

Edit: Hier meer info http://strato-faq.co.uk/a...rom-10-to-30-Domains.html

[ Voor 9% gewijzigd door KKC op 19-06-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Nu online
Als je 2 IP adressen wil hebben bij linux moet je mailen om het 2de ip te activeren. dit doen ze omdat sommige dit niet nodig hebben om zo IP adressen te besparen.
Ik raad je aan om te mailen naar support voor het 2de IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Reactie ontvangen van de klantenservice omtrent de trage VPS. Samengevat: De technische dienst is er mee bezig.
Bedankt voor uw e-mail met betrekking tot uw Virtual Linux Server Plesk Edition.

Helaas is ons opgevallen dat op dit moment meerdere virtuele servers met deze problematiek kampen. Het is nog onduidelijk waar de oorzaak van dit probleem ligt. Wellicht bij de nieuwe Plesk versie, wellicht bij de inrichting van de virtuele servers. Ik heb bij onze technische dienst melding gemaakt dat ook uw server hierdoor betroffen is. Al deze gevallen worden verzameld en op dit moment wordt er hard aan een analyse en oplossing van de problemen gewerkt.

Zodra ik terugkoppeling krijg van onze technische dienst, zal ik u hiervan per e-mail op de hoogte brengen. Ik wil u alvast onze excuses voor het ongemak aanbieden en ik wens u in ieder geval een fijne dag toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
job_h schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:01:
Reactie ontvangen van de klantenservice omtrent de trage VPS. Samengevat: De technische dienst is er mee bezig.

[...]
Thanks voor het posten. Ben benieuwd of en wanneer ze het gaan fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Ik zou echter niet wachten op die ene reactie. Waar heb jij de mail naartoe gestuurd? Of hoe heb je dit aangemeld? Ik heb dan een windows variant en wellicht zijn de te nemen acties daarvoor weer anders. En hoe meer mensen het aangeven, des te sneller (hopelijk) lossen ze het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
BLACKfm schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:18:
Ik zou echter niet wachten op die ene reactie. Waar heb jij de mail naartoe gestuurd? Of hoe heb je dit aangemeld? Ik heb dan een windows variant en wellicht zijn de te nemen acties daarvoor weer anders. En hoe meer mensen het aangeven, des te sneller (hopelijk) lossen ze het probleem op.
Inloggen op https://www.strato.nl/apps/CustomerService, Hulp en contact aanklikken. Hier staat ook hun gratis telefoonnummer met wachttijdmonitor (welke nu op 0 seconden staat), maar ik ben naar Mail Center gegaan om een mailtje te sturen. Telefonisch zijn ze maandag t/m vrijdag te bereiken van 08.30 tot 19.30 uur.

[ Voor 5% gewijzigd door job_h op 19-06-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BLACKfm schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 01:37:
[...]

Ik heb de server ook voorzien van r2 zojuist en zag tevens dat de cpu is verandert naar een veel trager type. Iemand anders had dat ook al eerder opgemerkt in dit topic.
Denk dat ik er morgenavond (vanavond) ook maar een klaagmailtje over stuur.... als iemand een screenshot kan maken van de snelle cpu zou mooi zijn voor toekomstige wellis/nietes discussies.
Ook ik ben teruggezet naar een E5-2630 0 @ 2.30GHz. Maar de performance was toch al niet al te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
Hier tegen 5 uur vanmiddag server opnieuw geinstalleerd met 2012R2 maar hij is nu nog bezig? duurt dit altijd zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
BarryKohne schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:23:
Hier tegen 5 uur vanmiddag server opnieuw geinstalleerd met 2012R2 maar hij is nu nog bezig? duurt dit altijd zo lang?
Ja dat duurt zolang.
Al eerder meegemaakt.

Rustig de tijd afwachten :) Je krijgt vanzelf mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
Inderdaad hij is weer online, kan alleen niet connecten naar remote desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Nou, draaien minecraft server (kaal), neemt maar een paar honderd MB in beslag (de hele map op me andere server ruim 2gb) en het geheugengebruik blijft hetzelfde, als ik echter de minecraft server afsluit dan komt dat gebruikte geheugen weer vrij en zie je dat ook even terug (5,3gb in gebruik 88%), echter komt er dan na een tijdje (tot 10-tallen secondes) toch weer een jump dat die 5,5gb geheugen inneemt.

Het is op een bepaalde manier dus wel beschikbaar, maar prettig ziet het er niet uit.

Vervolgens wou ik nog even kijken hoe het litecoin minen zou gaan op de CPU. De Level 3 VPS die ik nu heb doet ongeveer 9 kh/s met 2 cores en deze nieuwe VPS doet met 6 cores rond de 18-18.50 kh/s...

In beide zit een E5-2630 @ 2.3gh (na de herinstall, want daarvoor was de cpu dus beter) volgens het boekje, maar de 6 core presteert maar als een 4 core...

De Plesk 12 VPS doet er in SuperPi ook ~20 seconden over voor 1M en rond de 16.3 in de Level 3 VPS.
De 2M is zelfs 47 sec. tegen 38 voor de Level 3. Er klopt dus iets niet...

[ Voor 9% gewijzigd door BLACKfm op 19-06-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
BarryKohne schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:39:
Inderdaad hij is weer online, kan alleen niet connecten naar remote desktop?
Check je e-mail en/of klantenlogin.
Daar staat ook het wachtwoord dat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
opgelost server authenticatie uitgezet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Ik heb het idee dat die servers flink oversold zijn, ben nu superpi mod 1.9 aan het draaien voor 32M maar de cpu belasting gaat niet hoger dan 25%.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c1HhvXJ.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sHbnmkl.png

[ Voor 26% gewijzigd door KKC op 19-06-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
KKC schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:55:
Ik heb het idee dat die servers flink oversold zijn, ben nu superpi mod 1.9 aan het draaien voor 32M maar de cpu belasting gaat niet hoger dan 25%.

[afbeelding]
[afbeelding]
En als ik die 1M waarde vergelijk met het opnieuw geinstalleerde systeem (waardoor je ineens een tragere cpu hebt) wordt je dus extra genaaid.. dat is 8 seconden verschil.

En superpi is toch singlecore? Als je 6 kernen hebt dan lijkt me 25% cpu belasting nog hoog, maar je hebt ook nog serversoftware op de achtergrond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Nu multicore :) en dan wel de 100% per core. Ging best vlot :P

Plesk cpu gebruik is momenteel te verwaarlozen, in idle is de cpu 1%

effe in weekend verder hobbyen 8)7

@blackfm, installeer nog eens opnieuw, kan zijn dat je weer op een andere node gezet word.
ik had bij oplevering juist jouw processor type. Pas na herinstallatie zat ik op een snelle.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ICY2zN0.png

[ Voor 108% gewijzigd door KKC op 19-06-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
KKC schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:29:

@blackfm, installeer nog eens opnieuw, kan zijn dat je weer op een andere node gezet word.
ik had bij oplevering juist jouw processor type. Pas na herinstallatie zat ik op een snelle.
Ik heb mijn server ook opnieuw geinstalleerd maar steeds hetzelfde probleem.
Heb al een mail naar support gestuurd en kijken wat ze voor oplossing hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Nick schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:03:
[...]

Ik heb mijn server ook opnieuw geinstalleerd maar steeds hetzelfde probleem.
Heb al een mail naar support gestuurd en kijken wat ze voor oplossing hebben :)
Hoevaak is dan de keyword, als je na 1 of 2x al opgeeft is dat niet echt effectief :).

Edit: En reactie van Stato dat het is doorgezet naar de technische dienst, bij meer informatie een verdere reactie...

[ Voor 14% gewijzigd door BLACKfm op 20-06-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Is denk ik ook geluk hebben, ik ging van langzaam naar snel na 1e keer herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik heb goede ervaring met www.digitalocean.com

[ Voor 31% gewijzigd door Equator op 21-06-2014 08:29 . Reden: referral verwijderd ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Dacht dat referal links verboden zijn.... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door KKC op 20-06-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Moet je hem vooral quoten met zijn referal link :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

oeps, en weg link haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vps inmiddels opgezegd werkt voor geen meter meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
"cat /proc/cpuinfo" levert deze info op de Linux server. Als ik de CPU zwaarder belast gaat de hoeveelheid MHz niet omhoog. Maar CPU belasting blijft meestal onder de 3%, dus dat is denk ik niet de reden waarom het zo traag is...

processor : 5
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 45
model name : Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2630 0 @ 2.30GHz
stepping : 7
cpu MHz : 459.697
cache size : 15360 KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Weer een reactie ontvangen van de klantenservice. Korte versie: Nog even geduld aub.
Helaas moet ik u meedelen dat ik nog geen terugkoppeling heb ontvangen. Zodra mijn collega meer informatie heeft ontvangen, zal die meteen contact met u opnemen. Vriendelijk verzoek ik u nog even geduld te hebben.

Zou u nog een vraag hebben, dan horen wij graag weer van u. Wij zijn telefonisch bereikbaar gratis vanuit het vaste net, op ma-vr 08:30-19:30 uur.

Ik wens u een fijne dag verder.
Pagina: 1 2 Laatste