Strato VPS aanbieding, overstappen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:41
En zojuist deze reactie ontvangen omtrent het geheugen:
De virtualisatieomgeving voor Windows Servers werd aangepast zodat enkel het RAM geheugen toegekend wordt die op dat moment ook door uw Server benodigd word. Uiteindelijk komt dit op een gemiddeld van 5,5GB + een kleine hoeveelheid meer voor de zekerheid. Uiteindelijk komt u uit op 6GB.

- Windows ziet dit toegekende RAM geheugen echter als geheugen in gebruik door het proces DriveLock die dit RAM geheugen over de VPS\'en verdeelt. Zo lijkt het alsof er 5,5GB in gebruik zijn van de 6GB. Als u echter een proces start, word deels van dit geheugen toch aan uw server toegekend en zou u geen vertraging mogen ondervinden.
Vind het alsnog maar een vage constructie, maar het zal wel weer kostenbesparend zijn, geheugen dat niet gebruikt wordt kunnen ze vast weer inzetten op meerdere systemen, dus stel dat het serverrack 10gb beschikbaar heeft en 20 computers heeft met 1gb toebedeeld geheugen per VM, maar 500mb is daarvan al 'in gebruik'. De overhead kun je dan weer op andere systemen toepassen.

Is mijn theorie, maar dan is het maar hopen dat niet iedereen toch 6gb ram gaat opvragen, want dan heb je wel een probleem.

Hoe dan ook is de vraag wat betreft de tragere CPU niet beantwoord. Dus er gaan nog een vraag retour.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 13:23

KKC

Het is druk bij de TD van strato volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 11:37
KKC schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:15:
Het is druk bij de TD van strato volgens mij.
Ik heb met de klantenservice aan de telefoon gehangen. Daar was het niet druk volgens de medewerker. Maar de technische dienst is natuurlijk weer iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Wacht nog op 2 antwoorden welke beide doorgezet zijn naar de TD. De reguliere helpdesk reageert wel vlot op vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn keuze is ook op Strato gevallen, puur omdat je bedenk tijd hebt!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Heb de server nu een week, maar het is nog niet veel beter. Een paar uur geleden heb ik een vergelijking tussen twee VPSen gemaakt nadat ik de VPS opnieuw had laten installeren met een kale Ubuntu 12.04.

YouTube: €3,20 RamNode vs €19, 90 STRATO

Deze video is een vergelijking tussen de STRATO server van €20 tegen een €3 kostende RamNode server, dus een factor 6 verschil in prijs. Beide servers hebben een kale installatie wanneer de opname start.
Wachtwoord wijzigen: <1 sec vs 25 sec
nano & htop installeren: 4 sec vs 117 sec
Sequentiële schrijfsnelheid: 206 MB/s vs 159 MB/s

Wat ik nog vergeten was te laten zien in het filmpje:
cat /proc/cpuinfo laat zien dat de 6 cores maar op 460MHz draaien bij STRATO.
In deze test is dat geen probleem omdat het toch niet CPU intensief is, maar het is toch rare marketing om te zeggen dat iemadn 6 cores mag gebruiken en ze dan zo laag te klokken.

Maar! STRATO geeft aan dat de technische dienst er mee bezig is. Ik heb nu al bijna een week gewacht op terugkoppeling en moet toegeven dat het wel erg lang duurt voordat ik uberhaupt te horen krijg wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Is die CPU snelheid onder linux niet een soort trage modus? En dat die bij zware belasting wel sneller gaat lopen?

Onder windows zouden de cores op minimaal 2.3 ghz moeten lopen, maar op een andere VPS van strato met de zelfde weergegeven cpu (maar met minder cores) is het systeem sneller dan op deze Plesk versie ervan.

Ik heb nu even mijn minecraft server overgezet, en het renderen van de Dynmap gaat op de 6 core variant ook trager dan op de 2 core variant die ik al heb. De resultaten zullen bij één ieder anders zijn, maar de zelfde map renderen met de Dynmap plugin gaat op de 6 core met ~130 msec/map-tile en op de 2 core met ~90 msec/map-tile. Ook de eerdere test met Superpi laat zien dat de singlecore prestaties veel lager liggen bij de 6 core t.o.v. de 2 core van de Level3 VPS.

Ik hoop dus dat die TD van strato met een goede fix komt, want anders is het de moeite van het overstappen niet waard. Ook in de windows omgeving is het allemaal niet vooruit te branden.

Vind het haast jammer dat ik het in het advertentietopic heb gezet, maar gelukkig is het 30-dagen niet goed, geld terug. En we zijn pas 10 dagen onderweg :).

Heb tevens Windows al een paar keer opnieuw laten installeren (5x), maar houd hierbij de zelfde (nog) tragere CPU. Wordt vervelend dus ik ga er niet steeds op gokken.

Mijn minecraft server neemt overigens 3gb geheugen in beslag en het verbruik staat op 75% van totaal, dus wat ze vanuit de helpdesk aangaven dat het geheugen vrijkomt zodra het wordt opgevraagd is naar mijn idee verder correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Ik heb het maar opgezegd. De linux server presteerde voor geen meter met veel timeouts. Niets normaals op te doen en er was niet echt te zien waar het aan lag. Een laaggeklokte CPU zou wat kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
BLACKfm schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:18:
Is die CPU snelheid onder linux niet een soort trage modus? En dat die bij zware belasting wel sneller gaat lopen?
Nope, heb een CPU intensief testje laten lopen, maar hij bleef rustig op 460MHz lopen. Zoals u zelf ook al aangeeft met uw Minicraft test ;)
BLACKfm schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:18:
Heb tevens Windows al een paar keer opnieuw laten installeren (5x), maar houd hierbij de zelfde (nog) tragere CPU. Wordt vervelend dus ik ga er niet steeds op gokken.
Ik heb Linux ook meerdere keren opnieuw laten installeren. Zit nog altijd op een Xeon E5-2630. Ik heb het idee dat ze een herinstallatie handmatig moeten doen, want toen ik het 'snachts aanvroeg kreeg ik pas om 08:50 bericht dat hij opnieuw ingericht is.
Ik heb bij al mijn VPSen nog niet meegemaakt dat een bedrijf dit handmatig deed. Overal, van TransIP tot de meest low-budget hoster, heb ik zelf een ISO of template mogen kiezen en werd dit automatisch geregeld.

Het komt tot op heden allemaal niet heel erg goed doordacht over. Maar als ze de servers op een normaal niveau krijgen kan ik daar mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Blijkbaar zijn de servers niet genoeg oversold, actie is nu verlengt tot 3 augustus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Wegens succes verlengd zullen we maar zeggen, maar dan moeten ze wel eens een keer antwoord geven op die vragen, anders zijn ze die klanten weer net zo hard kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbroeder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 09:11
Maandag rond 18 uur besteld en nu nog steeds niet gereed, zo iets moet toch binnen een paar uur klaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Mijn windows server draait naar mijn mening best aardig, alleen een mailtje naar TD om de plesk licentie bij te werken duurt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:26
Bierbroeder schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:58:
Maandag rond 18 uur besteld en nu nog steeds niet gereed, zo iets moet toch binnen een paar uur klaar zijn?
als goed is gaat dat binnen 1 dag, anders ff mailtje sturen naar support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 16:10

Midas.e

Is handig met dinges

Heb je de mogelijkheid om de strato opnieuw te testen maar dan ipv 1GB met DD testen 24GB? dan put je teminste je ram uit en zie je de werkelijke snelheid van de disks. Ik vermoed dat die namelijk erg traag zijn
Als je dat combineert met iotop om te zien hoe hoog de iowait wordt zal het waarschijnlijk een stuk duidelijker worden.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbroeder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 09:11
Remco brinkman schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:14:
[...]

als goed is gaat dat binnen 1 dag, anders ff mailtje sturen naar support.
Krijg net het volgende antwoord:
Wegens het hoge aantal server bestellingen, kan het leveren van nieuwe linux servers momenteel 48 tot 72 uren duren. Helaas moet ik u nog om geduld vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Midas.e schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:32:
[...]
Heb je de mogelijkheid om de strato opnieuw te testen maar dan ipv 1GB met DD testen 24GB? dan put je teminste je ram uit en zie je de werkelijke snelheid van de disks. Ik vermoed dat die namelijk erg traag zijn
Als je dat combineert met iotop om te zien hoe hoog de iowait wordt zal het waarschijnlijk een stuk duidelijker worden.
root@h2311254:~# dd if=/dev/zero of=test bs=64k count=16k conv=fdatasync
16384+0 records in
16384+0 records out
1073741824 bytes (1,1 GB) copied, 2,42451 s, 443 MB/s
root@h2311254:~# dd if=/dev/zero of=test bs=64k count=384k conv=fdatasync
393216+0 records in
393216+0 records out
25769803776 bytes (26 GB) copied, 64,111 s, 402 MB/s
root@h2311254:~# dd if=/dev/zero of=test bs=64k count=384k conv=fdatasync
393216+0 records in
393216+0 records out
25769803776 bytes (26 GB) copied, 98,4953 s, 262 MB/s
Ik heb met iotop gekeken naar de snelheid. Deze begon op 800-900MB/s en bleef daarna tussen de 100-500MB/s schommelen, met enkele drops naar 40MB/s. Het is dus redelijk wisselvallig, maar lijkt vrij snel te zijn.

-Edit-
Weer even met de klantenservice gebeld. Ze zijn op de hoogte van het probleem en meerdere mensen daar hebben de vergelijking met een €3,20 VPS gezien. Ze zijn op dit moment nog aan het kijken naar een oplossing.

Ik heb nog 15 dagen van mijn 30 dagen 'niet goed geld terug' garantie en de persoon van de klantenservice hoopte dat ik voor die tijd nog terugkoppeling zou ontvangen.

Mijn instelling: Indien het niet binnen twee weken opgelost is kan ik deze VPS nog opzeggen en mijn geld terug ontvangen. De actie loopt nog tot 03-08-2014, dus ik kan het altijd nog eens proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door job_h op 02-07-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jammer dat er geen desktop os mogelijk is lol ;) Zoek eigenlijk nog een veilige remote desktop oplossing voor onderweg, reis etc waarbij ik mijn office apps en mail dag en nacht aan kan laten staan. Ik laat nu mijn pc vaak aan staan, maar dat kost ook geld..

Zou dat werken op een server OS? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 02-07-2014 20:01 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Workaholic schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:00:
Jammer dat er geen desktop os mogelijk is lol ;) Zoek eigenlijk nog een veilige remote desktop oplossing voor onderweg, reis etc waarbij ik mijn office apps en mail dag en nacht aan kan laten staan. Ik laat nu mijn pc vaak aan staan, maar dat kost ook geld..

Ja hoor, waarom niet?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Workaholic schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:00:

werkt prima met windows server hoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Idd, de windows variant is nagenoeg gelijk aan je normale thuis/werk omgeving. Echter zijn niet alle programma's geschikt voor het Server OS. Office of photoshop werkt bijvoorbeeld prima (maar door gebrek aan GPU wellicht iets minder soepel), maar AVG Free antivirus werkt dan weer niet vanwege het server OS.
Je kan het ook gebruiken om je torrents/nieuwsgroepen te downloaden en dan achteraf snel binnen te harken.

Het vreet over 3G wel redelijk wat data als je veel in het OS werk, want het is eigenlijk een soort stream en die loopt redelijk soepel (youtube kijken kan ook, maar zonder geluid en lichte haperingen).

/
Oh, en zojuist weer opgezegd omdat er maar geen reactie komt op het CPU probleem en dat deze trager werkt dan een 2 cores systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door BLACKfm op 03-07-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Ik zie trouwens dat de plesk licentie van 100 domeinen naar onbeperkt is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Hmz, ik heb contact gehad (telefonisch) met Strato en reactie ontvangen omtrent de CPU's ;
Na navraag bij de technici hebben deze ons meegedeeld dat het inderdaad mogelijk is dat er een verschillende CPU in gebruik genomen word na een herinstallatie. Dit zou te maken hebben met het hostsysteem die wij gebruiken. Deze wijziging heeft echter geen invloed in de prestaties van de server.

De monitoring van de vCPU\'s heeft ook geen onregelmatigheden aangegeven. Mocht u dus toch problemen ondervinden, dan kunt u via een eigen monitoring ons de gegevens van de test toesturen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
De opzegging van mijn VPS liep een beetje vaag dus heb ik daar gister contact over gehad. Gezien ik het toch even wil benchmarken onderling kan ik het opnieuw 30 dagen proberen (moet ik wel een nieuwe vps bestellen).

Ik zeg, wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Ik heb mijn VPS opgezegd met de 30 dagen geld terug garantie. Ik zal over een paar weken wel weer een nieuwe bestellen in de hoop dat het dan opgelost is. Als het dan nog steeds problemen levert vind ik het jammer maar helaas. Dan hebben ze ruim een maand de tijd gehad ;)

[ Voor 27% gewijzigd door job_h op 13-07-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Is nog steeds druk bij strato denk ik, nieuwe 30 dagen server aangevraagd en ben al paar dagen aan het wachten... ach.. als het dit keer maar werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Nog steeds geen activatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Ik heb gister een nieuwe poging gedaan en die was vandaag opgeleverd. De Linux versie dan, de Windows versie laat nog op zich wachten.

Edit:
Windows VPS is ook opgeleverd zojuist.

[ Voor 15% gewijzigd door job_h op 15-07-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Ik heb um inmiddels weer draaien met de 'snelle' cpu. Ik ga um eerst even inrichten en dan rol ik er wel wat benchmarks overheen. Lijkt vooralsnog nog niet veel sneller (dus even traag) als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Zijn er nog mensen met aanvullende ervaringen op deze VPSen? Ik ben zojuist teruggekomen van vakantie en de VPS lijkt bij mij een stuk responsiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbasjes
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 09:12
Ik ben ook heel benieuwd naar de huidige status van jullie servers. Nog verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Om 9:45 herinstallatie van server ingedient, nu nog niet afgerond. Zou sneller kunnen naar mijn mening.

edit:
Zojuist herinstallatie afgerond, en nu heb ik deze cpu:
Intel(R) Xeon(R) CPU E5645 @ 2.40GHz Intel64 Family 6 Model 44 Stepping 2 ~2400MHz

2 jaar ouder dan wat ik had voor herinstallatie had 8)7

Denk dat ik hem maar opzeg.

[ Voor 54% gewijzigd door KKC op 25-08-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Heb het zelf ondertussen ook maar opgezegd. Heb toch niet 100% vertrouwen in hun platform en ondanks dat Strato 50% goedkoper is dan mijn huidige VPS provider (TransIP), vermoed ik dat goedkoop best wel is duurkoop kan zijn en aangezien ik de server gebruik voor hosting, kost dat me uiteindelijk meer geld dan dat het opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

@mrFoce
Hoe bevalt transip? En wat kosten daar de extra ip's? Kan het niet terugvinden op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Een extra ipv4-adres kost bij TransIP € 1,00 exclusief btw per maand.

offtopic:
Dat men zo coulant en geduldig is (geweest) met Strato vind ik werkelijk onbegrijpelijk.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik zit al 3 jaar bij transip, heb nog nooit downtime gehad met een productie linux server. Zo duur zijn ze nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Laatste ervaringen:
Ik heb het nu wel en beetje gehad met Strato. Ik heb 3 maanden een VPS gehad, maar hij heeft nog steeds onverklaarbare stotteringen. Soms zelfs zo erg dat hij een half uur lang geen simpele Wordpress website kan serveren en mijn uptime checker dus aangeeft dat hij offline is.

De klantenservice reactie "we nemen contact met u op zodra er meer bekend is" lijdt al 3 a 4 keer tot volledige radiostilte van Strato's kant. Ik vind dat ze tenminste mogen melden wat het probleem is.

Ik heb nu een TransIP (https://www.transip.nl/vps/plesk/) VPS1 Plesk VPS genomen. Veel minder ruimte, RAM, processorkracht, etc en net iets duurder. Maar het is wel erg stabiel en voelt een stuk responsiever aan.

Het was een mooie aanbieding en misschien dat ik ze later nog een kans geef, maar nu voelt de techniek en de klantenservice nog erg onprofessioneel aan.

• BLACKfm
Nu ze de website hebben vernieuwd is de actie inmiddels verlopen is de actie inmiddels achterhaald, ik heb momenteel een level 3 server van de oude stempel met 2 cores... maar ik denk dat ik die maar afsluit en een nieuwe neem, want de huidige level 3 heeft 8 cores, voor de zelfde prijs :).

[ Voor 7% gewijzigd door BLACKfm op 17-09-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier heeft iedereen dus nog steeds slechte ervaringen met Strato? Ze hebben nu Linux VPS'jes (allemaal) de eerste 3 maanden gratis namelijk!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 20:13
Ben nu de level 2 aan het uitproberen met Owncloud, gaat tot zover goed. Als het niet gaat heeft het me alleen 4.95 voor de setup en wat tijd gekost. Kan nu mooi tussen systemen op het werk en thuis, en mijn laptop synchroniseren en heb een goede backup. en dat voor 14,- per maand. Goedkoper als dropbox.

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 08:19
Inmiddels zijn we een aantal maanden verder. Zijn er nog positieve of negatieve ervaringen met de VPS van Strato? Ik ben namelijk hierin geïnteresseerd, maar als ik alle voorgaande berichten lees dan lijkt het niet verstandig hieraan te beginnen. Of is het nu verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb al 3 jaar een paar VM's lopen bij strato. allemaal Linux.
Onlangs een nieuwe VM aangeschaft (linux level 1, al in mei ofzo ) , en mijn websites van mijn oudere level 1 Linux vm daar naartoe gemigreerd. Oude daarna opgezegd.
Die nieuwe draait prima ( ubuntu 12.04 met plesk ).
heb al die tijd ook geen klachten gehad. Heb wel eens wat issues gehad , maar dat lag meer aan de VM dan aan strato.
Als ik vragen aan ze heb mail ik dat altijd. en gegarandeerd altijd binnen 1 werkdag een reactie terug gehad.
Ook de plesk licentie upgrade was bij mij best snel geregeld.

enige nadeel is dat je niet inplace kan upgraden. Je moet dan een andere VM aanschaffen , data migreren en oude opzeggen. Sneller RAM of diskspace erbij pluggen voor een X bedrag had natuurlijk makkelijker geweest

[ Voor 17% gewijzigd door degroot op 27-12-2014 11:41 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Heb ook een VPS Linux Level 1 genomen voor een 10tje per maand. De verdubbeling in prestaties sprak me wel aan, aangezien ik een 'oude' level 1 had met 1 core en 2G RAM. Maar het is bedroevend en het heeft wsl te maken met zeer laag geklokte cores.

Dit is cpuinfo van de 'nieuwe' level 1 (x2 want 2 cores)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
processor   : 1
vendor_id   : GenuineIntel
cpu family  : 6
model       : 62
model name  : Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2680 v2 @ 2.80GHz
stepping    : 4
cpu MHz     : 239.648  <-----WAT?
cache size  : 25600 KB
physical id : 0
siblings    : 10
core id     : 1
cpu cores   : 10
apicid      : 2
initial apicid  : 2
fpu     : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level : 13
wp      : yes
flags       : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe syscall nx pdpe1gb rdtscp lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts rep_good xtopology nonstop_tsc aperfmperf pni pclmulqdq dtes64 monitor ds_cpl vmx smx est tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm pcid dca sse4_1 sse4_2 x2apic popcnt tsc_deadline_timer aes xsave avx f16c rdrand lahf_lm ida arat epb xsaveopt pln pts dts tpr_shadow vnmi flexpriority ept vpid fsgsbase smep erms
bogomips    : 5600.34
clflush size    : 64
cache_alignment : 64
address sizes   : 46 bits physical, 48 bits virtual

En van de oude Level 1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
processor   : 0
vendor_id   : AuthenticAMD
cpu family  : 16
model       : 4
model name  : Quad-Core AMD Opteron(tm) Processor 2376 HE
stepping    : 2
cpu MHz     : 1725.000
cache size  : 512 KB
physical id : 0
siblings    : 4
core id     : 0
cpu cores   : 4
apicid      : 0
initial apicid  : 0
fpu     : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level : 5
wp      : yes
flags       : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 ht syscall nx mmxext fxsr_opt pdpe1gb rdtscp lm 3dnowext 3dnow constant_tsc rep_good nonstop_tsc extd_apicid pni monitor cx16 popcnt lahf_lm cmp_legacy svm extapic cr8_legacy abm sse4a misalignsse 3dnowprefetch osvw ibs skinit wdt npt lbrv svm_lock nrip_save
bogomips    : 4621.47
TLB size    : 1024 4K pages
clflush size    : 64
cache_alignment : 64
address sizes   : 48 bits physical, 48 bits virtual
power management: ts ttp tm stc 100mhzsteps hwpstate

De oude versie is een stuk responsiever en prettiger in gebruik. Echt dramatische achteruitgang. Heb strato gemailed met de vraag of dit normaal is of een foutje in hun vm-configs. Ben benieuwd wat voor reactie dat oplevert.

Edit:
Hmm lijkt erop dat er een of andere governor aan het werk is want ze staan nu beide op 559 Mhz. Alleen komt dat niet vanuit mijn OS (Debian Wheezy). Ga t nog wel ff stresstesten kijken of ze nog hoger kunnen. Die dingen zouden imho gewoon continue op high performance moeten staan daar dok je toch voor.

Kunnen cpu scalers van buiten een vps door het de vm geregeld worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Mar2zz op 31-12-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
hmm. Krijg net mail dat mijn server is afgesloten omdat er illegale content op staat.
Ik ben benieuwd wat dan. Aangezien dat ding alleen als webserver dient voor een paar websites die ik draai.
Iemand ervaring met dat abuse center? enige waar het mij om gaat is dat ik zowiezo nog bij die sites kan straks. of dat ik daar een backup van krijg....tis tenslotte mijn data.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
degroot schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:40:
hmm. Krijg net mail dat mijn server is afgesloten omdat er illegale content op staat.
Ik ben benieuwd wat dan. Aangezien dat ding alleen als webserver dient voor een paar websites die ik draai.
Iemand ervaring met dat abuse center? enige waar het mij om gaat is dat ik zowiezo nog bij die sites kan straks. of dat ik daar een backup van krijg....tis tenslotte mijn data.
Wij kunnen je helaas niet vertellen wat er allemaal op je server staat (als dat wel zo was zou het probleem wel heel groot zijn). Hiervoor moet je gewoon contact opnemen met Strato. Als ze je echt niet willen helpen kun je altijd weer hier naartoe komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Tis al duidelijk. Op een site die ik host stond de upload dir op 777. Daar is nu phishing op genistalleerd in een subdir. heb al reactie van ze gehad.
Opzich viel dat niet tegen. kreeg alle info. ook welke dir de phishing stond.
Las al op sommige fora dat het wel tot 4 dagen kon duren.

Wat ik dan wel jammer vind , is dat ze je zonder pardon afsluiten. Geen waarschuwing van te voren. Ze hadden beter een mail kunnen sturen dat ze phishing gevonden hadden , en dat je 24u de tijd had om het te verwijderen. dat ziet er m.i. veel klantvriendelijker uit

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 08:19
Ik heb nu 2 maanden VPS Level 1 met daarop een eenvoudige WordPress site. Ik heb maar één groot probleem en dat is de performance. Iemand een idee hoe ik de VPS kan tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Digin schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:32:
Ik heb nu 2 maanden VPS Level 1 met daarop een eenvoudige WordPress site. Ik heb maar één groot probleem en dat is de performance. Iemand een idee hoe ik de VPS kan tweaken?
Verhuizen naar een andere host..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Megamind schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:58:
[...]

Verhuizen naar een andere host..
zeker als het maar 1 WP sitetje is.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:21
zou zn onbeperkt data nog addertjes onder het gras hebben
zoals wat als je er een streaming server van maakt?
Pagina: 1 2 Laatste