Ik vraag me af hoeveel VPS'sen ze op 1 fysieke server zetten, dat zouden er dan 2 moeten zijn wil je die 6 GB ram inderdaad ook zelf kunnen gebruiken?BLACKfm schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:06:
Hij geeft bij mij idd ook aan dat er ~90% ram wordt gebruikt... Dat is overigens na de eerste boot, nu heb ik um gereset (kan op desktop of via het klantenlogin op strato.nl) en staat die op 1gb / 17% en dan schiet die ineens weer naar de 90% toe ( 5,5gb).
Gezien die constant blijft lijkt het alsof het ergens voor wordt gereserveerd, maar het is wel erg veel, ook die 1 gb direct na de boot...
Bij mijn huidige Level 3 server heb ik gewoon de 4gb beschikbaar, al wordt er 3 toegewezen aan minecraft, maar die is tenminste verklaarbaar.
/
Overigens voor de windows variant.
Idem voor de vCores als het een 6 core CPU is met HT, dus 12 virtuele cores. Of werkt dit niet zo en is er dus sprake van een soort van overselling?
Dat is in ieder geval wel het voordeel van een (veel duurdere) dedicated server, je hoeft niets te delen qua CPU en RAM