Ik zit met een uitermate vervelende uitdaging....
Elke keer als ik mijn ESXi host reboot, lijkt de detectie van PCI devices weer anders te verlopen.
Om wat preciezer te zijn: Soms is een PCI Device gewoon verdwenen na een reboot of is de status aangepast van 'Active' naar 'Enabled/Needs reboot', en dat gooit de PCI passthrough behoorlijk door de war.
Het gaat hier niet om een GPU maar om een Digital Devices Tv Card en een LSI RAID controller, waarvan de RAID Controller sowieso op de HCL staat, en de DD Tv Kaart de afgelopen dagen prima heeft gewerkt...
En na een reboot kan het maar zo zijn dat de Tv Kaart er niet meer is:
Loop ik tegen een (bekende?) bug aan?
Ik heb wel wat info online kunnen vinden, waarbij ze praten over de workaround voor een passthrough probleem met GPUs. De oplossing zou zijn om passthrough nogmaals te togglen, waarna het device 'Active' zou staan, zonder een reboot nodig te hebben.
Helaas werkt dat zelden voor de RAID Controllers, die vragen bijna altijd om een reboot na een toggle.
Sommigen zeggen dat het toevoegen van een hardware label hun probleem verholpen heeft, maar dat lost mijn issue ook niet op.
Een script gebruiken (/etc/rc.local.d/local.sh) is geen optie voor mij, aangezien de hardware adressen wijzigen als een PCI device niet herkend word tijdens het booten.
Ik kan ook geen passthrough configuratie info vinden. Het lijkt erop dat dat
t/m 6.7 in esx.conf stond, maar dat het voor 7.0 anders is geworden. Kan ik die configuratie nog ergens controleren?
Er staat niks in 'error.log', alleen in 'errors-ignored.log'.
Ik ben erg beniewd of er meer mensen zijn die hier tegenaan gelopen zijn, en of er een oplossing voor is. Als het een bekende bug is, dan hoor ik dat uiteraard ook graag.