Die hypotheken zijn wel degelijk direct opeisbaar. Het wordt alleen niet gedaan zolang een hypotheekverstrekker daar geen dringende reden voor heeft. Zolang je dus betaald is er niets aan de hand, pas als je niet meer kan betalen zal de hypotheekverstrekker naar deze clausule grijpen. En ik zie niet in waarom een rechter onder zulke omstandigheden gehakt van zou maken.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:01:
Dus jij wil mij vertellen dat er 100.000'en hypotheken bestaan die per direct opzegbaar zijn? Laat me niet lachen. Een rechter zal gehakt maken van die clausule.
Die 50% die het zouden verzwijgen, gokken erop dat ze niet in de problemen komen, maar als ze dat wel komen, dan gaan ze nat. En in mijn ogen is het dan terecht ook. Je MOET als starter het niet verzwijgen, je MOET dan genoegen nemen met iets waar je wel een hypotheek voor kan krijgen, inclusief je studieschuld die je MOET vermelden.
Maar je start hem wel met je advies aan TS dat hij het maar moet verzwijgen en daarmee mogelijk tot waarschijnlijk fraude te plegen.Overigens heb ik geen zin in deze discussie, ik heb meer te doen.
Je wilt TS dus helpen door te zeggen dat hij de boel maar moet bedonderen? En dat noem je dan voor jezelf opkomen en ergens komen? Alleen maar omdat de regels in jouw ogen niet kloppen?Ik wilde puur TS helpen! Je moet in deze wereld voor jezelf opkomen, anders kom je nergens.
En waar heb je die getallen vandaan? Een snelle zoektocht geeft mij niet zulke verhoudingen, maar meer richting 15.000 schuld = 21.000 minder lenen volgens het oude stelsel bij de Rabobank, en onder het nieuwe stelsel is het bij diezelfde Rabobank zelfs omgedraaid (20.000 schuld = 17.000 minder lenen).Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:16:
Ik ben het helemaal met je eens! Je moet geen hypotheek nemen als je het niet kan betalen. Maar iedereen moet zijn eigen keuzes maken en anders ook op de blaren zetten. Stel iemand heeft 16.000 studieschuld met een rente van 0,05% en kan daardoor 40.000 euro minder lenen. Dat staat toch niet in verhouding meer?