vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
besteld, werkt perfect, geen stofzak en makkelijk schoon te maken.
Gelijk 3 stuks besteld voor meerdere plekken.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Alleen als er een Digitale Motor in zit...bonzz.netninja schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:11:
Ik zie opeens alle fabrikanten vol op de steelstofzuiger gaan....is dat wat?
(Wat dat ook maar mag zijn naast verkooppraat.)
Ik weet niet of ze borstel voor harde vloeren hebben gebruikt of de standaard borstel. De standaard borstel is inderdaad niet zo goed met harde vloeren maar daarvoor wordt er een speciale borstel meegeleverd.ikweethetbeter schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:50:
[...]
In de CB test met zo'n 130 stofzuigers staat de "Bosch in’genius BGL8522 Deep petrol" op positie 114 met eindcijfer 5,8, cijfer stofzuigen 5,1, cijfer harde vloeren 2,7 en cijfer tapijt 8,0...
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Ik vertrouw het meer dan Kieskeurig, maar toch...
Geen idee. De (zeer dure) Dyson schijnt wel wat te zijn, alleen is de accucapaciteit niet genoeg voor ons huis.bonzz.netninja schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:11:
Ik zie opeens alle fabrikanten vol op de steelstofzuiger gaan....is dat wat?
Ik zit te denken aan een AEG die het goed doet in de CB test. Ik vertrouw de CB niet echt met consumentenelektronica, met zaken waar ik verstand van heb, maar hier denk ik dat ze gedegen hebben getest.
Ik kan je geruststellen, je hebt volgens de CB een goede stofzuiger!Ray schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:20:
@ikweethetbeter juist de 9920 is nog leverbaar maar de 9921 niet naar ik vanmorgen achter kwam
het verschil is overigens de 'tri active Z" borstel. en laat ik hem daar destijds nou speciaal voor hebben gekocht.
Beste zakloze stofzuiger
De beste stofzuigers hebben allemaal een stofzak. Toch zijn er ook uitstekende zakloze
stofzuigers te koop. Bekijk de beste stofzuigers met stofreservoir. Op dit moment is de Philips
FC9920/09 PowerPro Ultimate met een 7,1 de beste zakloze stofzuiger uit de test. Hij zuigt
prima, vooral huisdierhaar, en stoot weinig stof uit. Ook is hij vrij stil en prettig in het gebruik.
Wel is hij vrij groot. De Dyson Cinetic Big Ball Absolute 2 behaalt een 6,8, maar zuigt het
krachtigst.
kijk dat is dan de eerste test van ze die kloptikweethetbeter schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:03:
[...]
Ik kan je geruststellen, je hebt volgens de CB een goede stofzuiger!
[...]
en inderdaad, ik kocht hem vooral voor huisdieren haren op harde vloeren, en daar is hij icm met die tri active z borstel beter in dan welke andere ik getest heb. way better dan de dyson animal nogwat die op zachte vloeren (vorige huis) absoluut top was maar op harde vloeren totaal waardeloos.
heb wel even in twijfel gestaan met een AEG topmodel met zak overigens. zou het type op kunnen zoeken mocht dat nog van belang zijn
[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 18-05-2018 11:52 ]
Momenteel een Miele Complete C3 EcoLine maar daar ben ik nooit tevreden over geweest. (Miele Complete C3 EcoLine omzeilen Wattage beperking?)
Zijn er nog aanraders?
[ Voor 49% gewijzigd door Tijntje op 22-07-2018 13:31 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
[ Voor 81% gewijzigd door Zeehond op 23-07-2018 01:15 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ligt ook een beetje aan je voorkeuren. Persoonlijk zou ik er wel voor een model kiezen waarbij de stof rechtsreeks vanuit de slurf in de stofzak terecht komt. Hier staat er momenteel een waarbij dit niet het geval is, maar waar de stof eerst nog een traject naar boven weer moet afleggen bij de stofzuiger zelf zodra het door de slurf is gegaan om in de opvangbak terecht te komen. Dit is toch merkbaar dat niet alles altijd goed in de opvangbak terecht komt en er nog wel eens iets blijft vast zitten in de weg naar de opvangbak wat de zuigkracht weer doet afnemen.Tijntje schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:29:
Ben ondertussen ook weer in de race voor een nieuwe stofzuiger.
Momenteel een Miele Complete C3 EcoLine maar daar ben ik nooit tevreden over geweest. (Miele Complete C3 EcoLine omzeilen Wattage beperking?)
Zijn er nog aanraders?
Daarnaast kun je eventueel los van de zuigkracht, nog kijken naar andere zaken zoals grote of kleine wielen en etc.
[ Voor 90% gewijzigd door Zeehond op 23-07-2018 01:15 ]
Select * from fish
Anoniem: 159816
We hebben nu een goedkope Siemens van de Blokker. Deze is inmiddels zo'n 5 jaar. Hij zuigt nog prima, maar ik erger mij aan het lawaai. Vermoedelijk hebben we hem teveel mishandeld met bouwstof in het verleden, hij maakt een hoge fluittoon ('joelen') wat gewoon vervelend is aan je oren.
Voor bouwstof heb ik inmiddels een bouwstofzuiger gekocht (Makita), maar voor in huis zou ik ook graag een andere stofzuiger willen. Iedereen lijkt lovend te zijn over die Henry's, maar ik kan maar weinig vinden over geluidsniveau.
Volgens de coolblue pagina van zo'n numatic henry creëert dat zo'n 75dB.
Ikzelf ben trouwens op zoek naar een draadloze steelstofzuiger die niet teveel plaats in neemt maar ook wel een goede zuigkracht heeft.
Ik vind het trouwens ook vreemd dat vrijwel alle draadloze stofzuigers een roterende borstel gebruiken, maar dat is toch vervelend voor lange haren?
Dyson is me net iets te duur met +300€, dus mijn budget ligt +-200€
Zelf al even gekeken naar de Black & Decker CUA525BHP-QW en de Dirt Devil Cavalier. Maar ik vraag me wel af of dat een goede keuze is
[ Voor 46% gewijzigd door CDA441 op 21-08-2018 15:57 ]
Tijdens het klussen heb ik inderdaad gehoorbescherming op, maar de kamer stofzuigen (normaal gebruik, niet tijdens een verbouwing ofzo) en daarbij gehoorbescherm op moeten is nogal... overkill
Ik heb hier een philips met roterende borstel. Ding koste destijds iets van 250 euro.CDA441 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:53:
@ThinkPad Wij hebben een goedkope miele die ook wel wat lawaai maakt (ook voor inmiddels 5 jaar) maar vorig jaar hebben we zo'n gehoorbescherming gekocht voor te bouwen, en dat is echt een zegen, geen oordoppen meer in doen maar gewoon zo'n koptelefoon(ook goedkoper dan een nieuwe stofzuiger te kopen
)
Volgens de coolblue pagina van zo'n numatic henry creëert dat zo'n 75dB.
Ikzelf ben trouwens op zoek naar een draadloze steelstofzuiger die niet teveel plaats in neemt maar ook wel een goede zuigkracht heeft.
Ik vind het trouwens ook vreemd dat vrijwel alle draadloze stofzuigers een roterende borstel gebruiken, maar dat is toch vervelend voor lange haren?
Dyson is me net iets te duur met +300€, dus mijn budget ligt +-200€
Zelf al even gekeken naar de Black & Decker CUA525BHP-QW en de Dirt Devil Cavalier. Maar ik vraag me wel af of dat een goede keuze is
Het is prima voor met de kleine en de zooi die hij om zich heen maakt
Maar ik vergelijk het wel voorzichtig met de robotstofzuiger.... Die steelstofzuiger zuigt als een kruimeldief, en die zit er bij dit model ook in. Vandaar ook die roterende borstel om het vuil alvast een handje te helpen (net als de robots doen). Een hoekje krijg je bijvoorbeeld niet helemaal stofvrij. Zet ik me miele op de hoek dan trekt hij bij wijze van nog niet de plint van de wand. Die gebruik ik nu nog 1x in de maand voor het betere schoonmaak werk. Voor het optische, snel gebruik, etc is de philips ideaal.

Een tijdje terug heb ik ook advies gevraagd in een ander topic. Toen zei iedereen ook Henri. Ik heb hem toen ook maar gehaald ik kan zeggen dat dat geheel terecht is.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Uiteindelijk heb ik toch maar de Dirt Devil Cavalier Reach aangeschaft, is vandaag binnen, en ik ben wel aangenaam verrast. Natuurlijk heeft het geen dyson zuigkracht of 1200W netstofzuiger, maar het zuigt wel heel goed, alleszins veel beter dan je doorsnee kruimeldiefthefox154 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:32:
[...]
Ik heb hier een philips met roterende borstel. Ding koste destijds iets van 250 euro.
Het is prima voor met de kleine en de zooi die hij om zich heen maakt![]()
Maar ik vergelijk het wel voorzichtig met de robotstofzuiger.... Die steelstofzuiger zuigt als een kruimeldief, en die zit er bij dit model ook in. Vandaar ook die roterende borstel om het vuil alvast een handje te helpen (net als de robots doen). Een hoekje krijg je bijvoorbeeld niet helemaal stofvrij. Zet ik me miele op de hoek dan trekt hij bij wijze van nog niet de plint van de wand. Die gebruik ik nu nog 1x in de maand voor het betere schoonmaak werk. Voor het optische, snel gebruik, etc is de philips ideaal.
De roterende borstel kan ik er zo uit halen omdat ik altijd problemen heb met die lange haren die vast blijven zitten (ook in de gewone borstel). Even wat vilt op de zuigmond geplakt om die wat beter te laten glijden over de parketvloer (heb geen parketborstel erbij gekregen), en dat is echt een waardige beleving dat snoerloos stofzuigen
Nu zit ie aan de lader, want ik heb die gewoon eventjes zitten uittesten, wil eerst volledig geladen zijn eer ik aan echt werk begin
't Is net iets zwaarder dan een Dyson V6 qua gewicht, maar de trigger pull is vrijwel hetzelfde
[ Voor 5% gewijzigd door CDA441 op 22-08-2018 12:06 ]
Direct bij de achterkant (waar hij uitblaast) 75db, 1 meter er vanaf 66db. Gemeten met een iPhone 5c.ThinkPadd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:42:
@CurlyMo Henry
Maar hoe vind je het geluidsniveau?
Dankje.CurlyMo schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:55:
[...]
Direct bij de achterkant (waar hij uitblaast) 75db, 1 meter er vanaf 66db. Gemeten met een iPhone 5c.
Met welke app heb je gemeten? Heb een 5s, zal onze huidige stofzuiger ook eens meten dan.
DecibelXThinkPadd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:16:
[...]
Met welke app heb je gemeten? Heb een 5s, zal onze huidige stofzuiger ook eens meten dan.
Maar ze hebben het aangepast op zo'n manier dat nieuwe stofzuigers met een lager wattage er goed uitspringen.
Ze zeggen nu letterlijk:
"Motor van 2200W met max. 500W aan effectieve zuigkracht"
https://www.philips.nl/c-...former-stofzuiger-met-zak
Maar ik kan me nooit herinneren dat ze toen ooit erbij zeiden dat hun 2200 watt stofzuigers slechts 500 watt daadwerkelijke zuigkracht hadden.
Hier op Bol zeggen ze er niks over https://www.bol.com/nl/nl...9170-01/9000000011225220/
[ Voor 17% gewijzigd door stefanv op 07-12-2023 12:11 ]