Welke stofzuiger heeft een goede zuigkracht?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Vorig jaar is onze oude getrouwe Miele Parket&Co S8000 overleden nadat een stofzuigerzak gescheurd was.
Sinds een jaar, of anderhalf jaar of wellicht al 2 jaar is het vermogen van die stofzuigers flink teruggeschroefd.
Volgens mij had die oude 2200W en ik weet helaas niet precies hoeveel watt onze huidige stofzuiger heeft (ik vermoed 1200-1400W max).

De huidige stofzuiger is een Miele Complete C3 Electro Plus maar dat zuigt echt voor geen meter. Er lopen twee pluizenbollen rond in huis (katten dus) en die nemen nogal eens van die kleine korrels grind mee uit een van de kattenbakken. De oude stofzuiger zoog over de hele breedte van de zuigmond die korrels op, de huidige zuigt pas na 1-2 seconden die korreltjes op (langzamer zelfs dan de kruimeldief!) en dan moet de opening van de slang er precies boven zitten :/

Nu heeft een vriend een Dyson thuis maar daar heb ik inmiddels een paar keer mee mogen zuigen (ja die heeft ook katten gelukkig en hetzelfde kattengrit als ons (Biokat Fresh+)) maar dat ding zuigt zo ongeveer nog slechter. De stofzuiger is overigens prima in orde en in tegenstelling tot velen vervang ik elke 3 maanden de filters die erin zitten inclusief de stofzuigerzak met originele Miele zakken (GN).

Nu de grote vraag: zijn er stofzuigers die nog wel echt goed zijn op dit moment en wie weet welke dat wellicht zijn? Dat mag gerust een out of the box oplossing zijn want de prijs maakt me niet zoveel uit. Hij moet overweg kunnen op een hardhouten vloer en op vloerbedekking (geen hoogpolig tapijt). Meer eisen behalve een goede zuigkracht zijn er eigenlijk niet al zijn enkele hulpstukken (zuigmondjes) wel handig.

Op de IFA heb ik een nieuw model van Miele getest en gezien (naam even kwijt) en die leek wat beter te zijn maar sinds ik weet dat de modellen die daar getoond worden niet altijd hetzelfde zijn als de modellen die wij gaan kopen ben ik huiverig om op die ervaring af te gaan. Ik mag toch niet hopen dat ik de enige ben die tegen dit probleem is aangelopen ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik heb recent een AEG APF6111 - Stofzuiger - Wit aangeschaft. Heerlijk apparaat. Stil, zuigt als een malle, geen probleem met kleine korrels van de kattenbak, gaat allemaal zonder problemen.

En ook geen heel duur apparaat. Enige nadeel zou het ietwat korte snoer kunnen zijn, +/- 6 meter, maar dat mag bij mij de pret niet drukken.

Voor ongeveer 110 euro in de pricewatch:
pricewatch unsorted: AEG PowerForce APF6111 - Stofzuiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05 20:09
Stofzuigers van Numatic nog wel volgens mij. Ik heb er een met 'boost' knop, die gewoon altijd ingedrukt is. Hij is wel 'eco' :-P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb een aantal weken geleden een Miele Complete C3 Allergy Powerline gekocht en dat ding zuig echt als een malle, ik kan hem niet op de hoogste stand gebruiken.

Deze heeft een 1200 watt motor, die jij hebt gekocht is een 800 watt versie.

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 06-10-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ernemmer schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:25:
Ik heb een aantal weken geleden een Miele Complete C3 Allergy Powerline gekocht en dat ding zuig als een malle.

Deze heeft een 1200 watt motor, die jij hebt gekocht is een 800 watt versie.
Is dat zo? Vriendin heeft hem gekocht overigens maar dan wel in opdracht van mij om de beste te kopen :+ Nu ben ik in lichte shock hahaha.
Keiichi schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:24:
Stofzuigers van Numatic nog wel volgens mij. Ik heb er een met 'boost' knop, die gewoon altijd ingedrukt is. Hij is wel 'eco' :-P
Numatic ben ik niet meer zo'n fan van. Laatst met een Numatic George bezig geweest de bank in orde te krijgen (extractorfunctie) en toen was hij, weer, gaan lekken. Mijn woede heeft hij niet overleefd en afgelopen week issie naar de stort gebracht.
Lucky-Shirt schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:22:
Ik heb recent een AEG APF6111 - Stofzuiger - Wit aangeschaft. Heerlijk apparaat. Stil, zuigt als een malle, geen probleem met kleine korrels van de kattenbak, gaat allemaal zonder problemen.

En ook geen heel duur apparaat. Enige nadeel zou het ietwat korte snoer kunnen zijn, +/- 6 meter, maar dat mag bij mij de pret niet drukken.

Voor ongeveer 110 euro in de pricewatch:
pricewatch unsorted: AEG PowerForce APF6111 - Stofzuiger
Die en die Miele ga ik eens even beter bekijken...als dat ergens kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik heb hem zelf besteld via bol.com, geen idee of er ergens een winkel te vinden is waar je hem kan zien:
https://www.bol.com/nl/p/...ger-wit/9200000047175479/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Bij Coolblue wordt in elk geval niks meer aangegeven met wattages... bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:28:
[...]
Is dat zo? Vriendin heeft hem gekocht overigens maar dan wel in opdracht van mij om de beste te kopen :+ Nu ben ik in lichte shock hahaha.
[...]
Het is dat ik ze zelf niet verkoop, maar anders had ik zuigkracht garantie gegeven.

Je kan er 1 bestellen online en dan van je andere nieuwe even de slang en zak gebruiken en dan even uittesten. Als ie dan niet bevalt kan je hem wel terugsturen.

Als je deze vragenlijst even invult kom je ook op de Powerline(1200W) uit.
http://www.miele.nl/c/mie...seur-stofzuigers-2232.htm

Goede optie voor jou
http://www.miele.nl/c/sto...t%26Dog_PowerLine_-_SGEE1

En als je 1400 watt wilt neem je de
http://www.miele.nl/c/sto...k_Pearl_PowerLine_-_SFAC1

[ Voor 27% gewijzigd door Ernemmer op 06-10-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Hahaha, zuigkracht garantie is een mooie term ^^. Ik werk in Duitsland dus ga in het weekend eens even kijken en vergelijken. Heb twee van die EPartner achtige winkels in de buurt en die hebben meestal de wat duurdere dingen op display staan. Zal vast niet erg zijn om daar eens te vergelijken en te testen. Doen ze wel moeilijk dan wordt het inderdaad een lastig bestel + stuur retour verhaal op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb in het verleden toch ook wat brakke stofzuigers gehad zeg :N
Ik heb sinds 2008 een Miele Black Pearl (ik geloof de S5000) en die doet het nog steeds gewoon super. Ik heb overal laminaat en hier en daar wat matten, daarbij 2 katten waarvan 1 langharige (je zou denken dat zijn staart zou fungeren als een plumeau maar ik had het mis).

Die black pearl is ook 2200W maar op die stand zet ik em nooit. Hij staat altijd op default en hij trekt in deze stand 789watt uit het stopcontact (gemeten met zo'n stroommetertje). Ik gebruik wel ook echt de originele Miele stofzuigerzakken want die neppers van karton of dun stof begin ik echt niet meer aan. Zeik, gaat altijd kapot. Ik doe ook best lang met een stofzuigerzak. Soms wanneer ie ietsje minder goed zuigt dan normaal, dan check ik eens maar dan is de zak ook echt propvol.
Volgens mij is deze Black Pearl nog gewoon te koop.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Deathchant schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:50:
Volgens mij is deze Black Pearl nog gewoon te koop.
Ben er maar extreem zuinig op. Ik ga eens kijken of ik zo'n powerbeest nog ergens vond. Ik weet nog dat er een keer een opruiming was bij de Makro waar er 4 stonden. Toen wist ik al dat het vermogen aan banden gelegd werd en heb ik getwijfeld om ze alle 4 gewoon mee te nemen. Dat mocht niet van vriendinlief en ik was zo'n softie dat ik wegliep destijds. De spijt is groot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroent83
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2021
Hier ook met 3 Katten beesten is een goede vereist, ik heb diverse stofzuigers gehad maar er gaat niets boven een Dyson, Ja hij maakt veel lawaai, maar dat is ook het enige min punt. Qua zuigkracht on overtroffen.

Wel ben ik met ondertussen aan het rondkijken voor een Robot.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeroent83 op 06-10-2016 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:29

Tijntje

Hello?!

Ik kan je alleen zeggen neem niet de Miele Complete C3 EcoLine, mijn ervaring is dat het niet al te best zuigt. Daar voor een ouderwetse Miele gehad en dat ding zoog de tegels uit de vloer.
Miele Complete C3 EcoLine omzeilen Wattage beperking?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:04 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
JCE schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:37:
Je weet dat die regels zijn veranderd omdat het wattage geen klote meer zei?
Vaag wel maar neem mij niet kwalijk dat ik de stofzuiger markt niet uit mijn duim ken. Of het wel of niet iets zei weet ik niet wat ik wel weet is dat de hoge wattages vaak een stuk beter zogen dan de lage wattages en dat de milieu mafia er weer eens een punt van heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik ga dit topic volgen. Mijn stofzuiger zuigt voldoende, maar is op alle vlakken slecht ontworpen. Zo ligt het zwaartepunt hoog waardoor hij altijd omvalt als je een bochtje maakt en is het snoer veel te kort. Het liefst heb ik een 3500 watt stofzuiger, zodat alles erin wordt gezogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Tijntje schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:30:
Ik kan je alleen zeggen neem niet de Miele Complete C3 EcoLine, mijn ervaring is dat het niet al te best zuigt. Daar voor een ouderwetse Miele gehad en dat ding zoog de tegels uit de vloer.
Miele Complete C3 EcoLine omzeilen Wattage beperking?
Wat jij in het andere topic omschrijft is precies wat ik zelf ook ervaar. Die stofzuiger zoog zo hard dat ik die met 1 hand moeilijk kon bedienen (liften van de grond). De huidige glijdt als een aal zo soepel en zuigt idem zo slecht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Typhone schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:39:
[...]

Vaag wel maar neem mij niet kwalijk dat ik de stofzuiger markt niet uit mijn duim ken. Of het wel of niet iets zei weet ik niet wat ik wel weet is dat de hoge wattages vaak een stuk beter zogen dan de lage wattages en dat de milieu mafia er weer eens een punt van heeft gemaakt.
Als je niet weet waar je over praat is het handiger dat niet hard te blijven roepen. Met je millieu maffia, dom gelul.. Neem een keer wat aan van iemand die er wel wat van weet ipv. De televaag na te roepen..

Resultaat is nudat willekeurige goede stofzuiger met een verbruik van 1000watt minder net zo goed zuigt.

Koop z'n miele powerline en je bent klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 06-10-2016 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:05 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:30
Na diverse phillips (anti allergie, ja vast), Miele, AEG en dirt devils versleten te hebben, heb ik nu een Henry Numatic.

Beste. Aankoop. Ooit.

Heb drie honden en vier katten in huis (af en toe kan ik mezelf wel schoppen) ,
mijn dochter en vrouw hebben een stof allergie en deze stofzuiger doet het perfect, elke dag weer.
Kan ook goed tegen een stootje en heeft niet zo een onzin stang of zuigmond.

Om de +- drie maand een nieuwe zak er in, geen filters die vervangen moeten worden, gewoon even schoon borstelen en klaar.

Geen verlies in zuigkracht ooit en voor 125,- een erg fijne aankoop. Plus een Hi en Lo stand :)
Nog beter als een dyson die ik terug gebracht heb omdat die gewoon niet werkte.

[ Voor 9% gewijzigd door Desmoos op 06-10-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
GoldenSample schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:46:
[...]

Als je niet weet waar je over praat is het handiger dat niet hard te blijven roepen. Met je millieu maffia..

Resultaat is nudat willekeurige goede stofzuiger met een verbruik van 1000watt minder net zo goed zuigt.

Koop z'n miele powerline en je bent klaar.
Jouw stelling gaat niet op want de modellen van nu zuigen VEEL slechter dan de modellen van toen. Heb je ooit een Kirby gezien trouwens? Die zoog zelfs de dode cellen uit je bed (!). Zo'n ding had 3600 watt ofzo?

Als dat consumentenbedrog was waar zit het bedrog hem nu dan in? Want je mag de stofzuiger van mij en mijn ouders rustig naast elkaar vergelijken. Dat neem ik op en daar maak ik een item van als je het wil.

[ Voor 37% gewijzigd door Typhone op 06-10-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

:) de 'watt-inflatie' Mensen kopen een stofzuiger met het hoogste vermogen die in de winkel ligt (want dat zal wel de beste zijn); dus maken de fabrikanten stofzuigers met nog hogere vermogens omdat die nog beter verkocht worden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Tens schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:51:
:) de 'watt-inflatie' Mensen kopen een stofzuiger met het hoogste vermogen die in de winkel ligt (want dat zal wel de beste zijn); dus maken de fabrikanten stofzuigers met nog hogere vermogens omdat die nog beter verkocht worden.
Jullie draaien de discussie nu de foute kant op. Los van consumentenbedrog links of rechts heb ik het over het feit dat sinds de EU daar paal en perk aan heeft gesteld de stofzuiger opeens merkbaar slechter presteert. Iedereen die dat NIET zo vindt heeft nooit een Miele Parkett & Co S8000 vastgehad. Hoeveel mensen er een stofzuiger van 349 euro kopen weet ik niet maar ik gok dat het er niet zoveel zijn geweest.

Dat er op die doos 2200W stond en er wellicht een motor van 500W inzat is een heel ander verhaal. De doos waar nu 800W opstaat en dezelfde motor van 500W inzit zuigt opeens een heel stuk minder. Mijn vraag is dan wellicht anders: waar ligt dat precies aan? Ik wil de situatie zoals hij ervoor was. Wellicht zat er wat sjoemelsoftware in à-la VW maar wederom zijn de modellen van VOOR en NA de omzetting echt niet hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 06-10-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Typhone schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:49:
[...]

Jouw stelling gaat niet op want de modellen van nu zuigen VEEL slechter dan de modellen van toen. Heb je ooit een Kirby gezien trouwens? Die zoog zelfs de dode cellen uit je bed (!). Zo'n ding had 3600 watt ofzo?
Heb je die wel eens gemeten?

mijn vorige stofzuiger (2500 watt) trok nog geen 1200 watt uit het stopcontact namelijk.
Ik snap dat je anti-milieuregeltjes bent. Maar vroeger hadden we ook PC's die meer dan 1000 watt trokken. Tegenwoordig zit je met high-end al met 550 watt aan de hoge kant.

Dankzij die "milieu-maffia" is er nu gewoon een label wat aangeeft hoe goed een stofzuiger zijn werk doet. Label A tot en met F dacht ik. Eentje voor harde vloeren, eentje voor tapijt en eentje voor de uitstoot van stof. Plus dus de energiewaarde.

Als je daar naar kijkt zie je dat het dus vrij weinig uitmaakt. Vaak is de borstel nog het belangrijkst. Ik heb een Philips (label A voor harde vloeren) en die werkt uitstekend, al gebruik ik tegenwoordig de robotstofzuiger vooral.

Mijn zwager heeft ook een philips, en door de borstelkop die speciaal voor tapijt is zuigt die gewoon vacuum. Je krijgt hem dan haast niet vooruit. En die is 800 watt. Dus hoezo minder watt is slechter? Het is nog altijd de combinatie van motor + kop dat de kracht van een stofzuiger bepaald.

Ik zou trouwens geen Philips aanraden. De stofzuiger werkt prima. Maar het locking-mechanisme van de buis voor de hoogte is snel lam. En dan klapt die zomaar in.

Ik denk dat je gewoon een mindere stofzuiger hebt gekocht, of eentje met een kop die niet bij het doel past. Dan kan je de milieu-maffia wel de schuld geven. Maar dat is wel heel kort door de bocht. En net alsof Miele "the pinnacle" van het stofzuigen is. Als je kijkt naar het label doen ze het helemaal niet beter dan andere merken.

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 06-10-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Die label discussie gaat ook al nergens over. Bijv.: A+/A++/A+++ zegt helemaal niks. Dat heb ik met onze vaatwasser wel gezien. De A+++ geldt alleen maar in de Ecomode. Alle andere modes staan extreem ver van A+++ af en er zijn zelfs modellen met een C-label die zuiniger zijn dan mijn model.

Eerlijk is eerlijk, gemeten heb ik het niet. Aan de andere kant, als ik een stofzuigermond op de grond zet en dezelfde korrels van dezelfde grond probeer op te zuigen en dat gaat merkbaar veel slechter met het nieuwe als het oude model dan vind ik het vermogen minder belangrijk, idem het label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Nu online

Tens

Typhone schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:53:
[...]

Jullie draaien de discussie nu de foute kant op. Los van consumentenbedrog links of rechts heb ik het over het feit dat sinds de EU daar paal en perk aan heeft gesteld de stofzuiger opeens merkbaar slechter presteert. Iedereen die dat NIET zo vindt heeft nooit een Miele Parkett & Co S8000 vastgehad. Hoeveel mensen er een stofzuiger van 349 euro kopen weet ik niet maar ik gok dat het er niet zoveel zijn geweest.

Dat er op die doos 2200W stond en er wellicht een motor van 500W inzat is een heel ander verhaal. De doos waar nu 800W opstaat en dezelfde motor van 500W inzit zuigt opeens een heel stuk minder. Mijn vraag is dan wellicht anders: waar ligt dat precies aan? Ik wil de situatie zoals hij ervoor was. Wellicht zat er wat sjoemelsoftware in à-la VW maar wederom zijn de modellen van VOOR en NA de omzetting echt niet hetzelfde.
kom maar eens met cijfers....
De fabrikant weet wat wij denken (of jij denkt eigenlijk); meer vermogen zuigt beter.

en vroeger was ook alles beter natuurlijk ;)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 17:44
Typhone schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:53:
[...]

Onze dyson AnimalPro kwam denk ik wel in de buurt van die 349 ;)
Ik denk dat we hem nu bijna 10 jaar hebben en zuigt nog net als toen we hem kochten... Mocht ie ooit kapot gaan koop ik meteen weer een nieuwe... Hij is wat zwaar en maakt wat herrie, maar zuigt ook daadwerkelijk alles weg! Voor boven op zolder heb ik een andere staan, maar merk echt wel een verschil...
Sowieso zou ik altijd een zakloze stofzuiger kopen... ik ben zo iemand die vergeet dat die zak ook vol kan raken >:)

@Crazy-G zoveel dieren en een vrouw met stofallergie? En het is niet jou keuze dat al die dieren er zijn? Dan zou ik mezelf geen schop willen verkopen maar mijn vrouw :o

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:29

Tijntje

Hello?!

God hoe is het mogelijk dat we zelfs in een topic als dit verzanden in voor en tegenstanders van de EU, Milieu, etc.
Zoals ik in mijn oude topic ook al aangaf de oude Mieles van 2000 Watt zogen velen malen beter dan de huidige EcoLines.
De Topic starter wil alleen graag ervaringen hebben van mensen met hun stofzuiger.

[ Voor 15% gewijzigd door Tijntje op 06-10-2016 10:03 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Karchers zijn ook prima stofzuigers.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Tijntje schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:02:
God hoe is het mogelijk dat we zelfs in een topic als dit verzanden in voor en tegenstanders van de EU, Milieu, etc.
Zoals ik in mijn oude topic ook al aangaf de oude Mieles van 2000 Watt zogen velen malen beter dan de huidige EcoLines.
De Topic starter wil alleen graag ervaringen hebben van mensen met hun stofzuiger.
Tja some people are allergic to bullshit :+

Je kan gewoon op de labels kijken. Alle stofzuigers ondergaan dezelfde tests en het label geeft aan hoe goed hij spul opzuigt.

Misschien heeft Miele wel bespaard, en zuigen ze daarom minder. Alles afschuiven is wat makkelijk. En met zo'n titel vraag je ook wel een beetje om zo'n discussie. Als de titel was: "Goede nieuwe stofzuiger gezocht" had die heel andere reacties kunnen krijgen :9

eerste wat belangrijk is: wat voor vloer heb je? want dat is het belangrijkst. Een vloerbedekking zuigen met een parketborstel is niet zo efficient bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

De onverwoestbare stille stofzuiger.

Motor boven, en de zak onder. Oh, ja alle onderdelen zijn gewoon te vervangen.

En deze modellen zijn ook leuk

https://www.festool.nl/Pr...ry.aspx?foc=online_saugen

[ Voor 47% gewijzigd door Lip op 06-10-2016 10:38 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:05 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
digifun schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:06:
Karchers zijn ook prima stofzuigers.
Jazeker, ik heb daar een goedkoop bouwstofzuigertje van :). Die doet het al 4 jaar prima en heeft al heel wat stof voor z'n kiezen gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Waah schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:31:
[...]

Tja some people are allergic to bullshit :+

Je kan gewoon op de labels kijken. Alle stofzuigers ondergaan dezelfde tests en het label geeft aan hoe goed hij spul opzuigt.

Misschien heeft Miele wel bespaard, en zuigen ze daarom minder. Alles afschuiven is wat makkelijk. En met zo'n titel vraag je ook wel een beetje om zo'n discussie. Als de titel was: "Goede nieuwe stofzuiger gezocht" had die heel andere reacties kunnen krijgen :9

eerste wat belangrijk is: wat voor vloer heb je? want dat is het belangrijkst. Een vloerbedekking zuigen met een parketborstel is niet zo efficient bijvoorbeeld.
Zoals gezegd die labels zeggen helemaal niks. Dat is een gigantisch grote lobby waar veel geld in omgaat vergelijkbaar met bandentests. Die zijn ook allemaal gesponsord en gekleurd. Dat is echter een heel andere discussie. Die milieu troep komt me de strot uit want wij lopen hier allemaal in ons rijke Europa uit de naad te werken om gezonde lucht en dit en dat terwijl in China, India en dergelijke opkomende reuzen een miljoenvoud van ons de lucht ingeknald wordt zonder dat er daar beperkende maatregelen zijn zoals bij ons. Zelfs de CFK's zijn daar nog rijkelijk vertegenwoordigd. Wederom is dat een andere discussie waar het hier niet over gaat.

Zoals gezegd had ik de Parkett & Co die dus 2 zuigkoppen had. Eentje voor harde vloeren (met zachte haren) en eentje voor vloerbedekking. Dat heeft de huidige stofzuiger ook. Aan de vloer is niet zoveel veranderd overigens. Wel is het verschil duidelijk merkbaar, zichtbaar en voelbaar. Welke prachtige cijfers over wattages daar tegenover staan is voor mij niet relevant. Of mensen zich aangegrepen voelen door de term eco-terreur of niet vind ik ook niet heel interessant. Dat is mijn mening daar mag iedereen het mee oneens zijn maar ik ben gewoon op zoek naar een goede stofzuiger. Als er een stofzuiger is die extreem ecologisch-vriendelijk is en die perfect zuigt en een A++++++++++ label heeft dan neem ik die uiteraard. Het probleem is natuurlijk dat die stofzuiger niet bestaat en dat alle labels die er in het leven geroepen zijn mij niet gaan helpen omdat het gewoon een marketinginstrument is.

Op een gemiddelde autobeurs staan meer mensen te kijken naar auto's met een G-label dan met een A-label. Hoe zou dat toch komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Nu online

Tens

Typhone schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:37:
[...]

Op een gemiddelde autobeurs staan meer mensen te kijken naar auto's met een G-label dan met een A-label. Hoe zou dat toch komen ;).
meer pk's is beter, dat weet je toch wel 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 14:46

Shunt

Boe

Tens schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:43:
[...]

meer pk's is beter, dat weet je toch wel 8)
Een betere vergelijking voor dit topic zou zijn een grotere motorinhoud is beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Shunt op 06-10-2016 11:47 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Heb zelf een Philips FC8723/09. de zwarte iig.
Ookk 2 katten die aardig verharen en hoewel de vorige (9175) het naar mijn gevoel toch iets beter deed, is deze zeer zeker ook prima te gebruiken.
Ik zuig iedere werkdag. soms 2x of op vrije dagen een keertje extra. Iedere maand een nieuwe zak er in en (Nu vanaf Mei) ieder jaar een nieuw HEPA filter want na de aangegeven 2 jaar (Ervaring met de 9175) is dat ding zwarter dan een schoorsteen.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:17
[...]

Sorry, maar die opmerking raakt kant noch wal. De reden dat mensen bij zulke auto's kijken is omdat ze 'm waarschijnlijk nooit in het wild zullen zien, of waarschijnlijk nooit kunnen betalen. Een Ford Focus bijvoorbeeld is gemeengoed op de Nederlandse wegen en daardoor minder interessant.

Bij jou heeft de marketingtruc "meer wattage is beter" kennelijk gewerkt, want je staart je er nogal blind op. De technologische vooruitgang staat niet stil, de stofzuigers van nu zijn echt wel beter dan die van 20 jaar geleden.

Om de door jou gewenste vergelijking met auto's toch maar te maken: er zijn nu auto's met een 1.0 driecilinder met een A-Label, die meer vermogen hebben dan een 1.6 viercilinder van 15 jaar geleden. En laatstgenoemde is ook nog eens een stukje slechter voor het milieu.
Ga een beetje mee met de tijd. Niet alles van vroeger was beter, en dat heeft niks met "milieu-maffia" te maken.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoukew587
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-05 20:05
De vermogens bij stofzuigers zoals die (vroeger) op de doos stonden is de vermelding hoeveel stroom de electromotor uit het stopcontact haalt. Waar het om gaat bij een stofzuiger is hoeveel 'zuigkracht' dit oplevert.
Als je goed gaat zoeken in de specificaties van stofzuigers is dit te vinden. Zeker de oude stofzuigers waren 'tamelijk inefficient' met hun energiegebruik.

Als je echt wil weten hoe goed een stofzuiger zuigt, kijk dan naar de vermelding van de zuigkracht, en niet naar het stroomverbruik uit het stopcontact. Dat is alleen een 'groter is beter' verhaal voor de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Eco-tereur of gezond verstand. Ergens is het absurd dat een stofzuiger een opgenomen vermogen van meer dan 1000 watt zou moeten hebben. Hetzelfde als het koffiezetapparaat. Dat warmhoud plaatje slurpt ook zomaar 1000W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Medetweakers, lees mijn reacties nu eens. Ik staar me helemaal niet blind op meer vermogen is beter. Ik zeg dat ik uit eigen ervaring merk en voel dat het apparaat wat ik nu heb (wat volgens velen dezelfde motor heeft alleen staat het nu anders op de verpakking) wel degelijk anders is. Ik bied zelfs aan een filmpje te maken van de verschillen en desnoods koop ik er eentje nieuw, pak hem live uit en vergelijk hem met de andere. Dat heb ik al eens getest namelijk dus ik weet dat het verschil er is.

Iedereen roept dat de stofzuigers van nu net zo goed of beter zijn maar ik zie nergens een link of een bewijs staan (wetenschappelijk bewezen) dát het zo is. Ik zoek dus gewoon een stofzuiger die ook echt net zo goed is als de oude en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben (met enkele anderen) die gemerkt heeft dat de stofzuiger van nu beter/efficiënter zuigt dan mijn oude van vroeger.

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 06-10-2016 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:55

Ryan1981

Je ne sais pas

Trommelrem schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:42:
Ik ga dit topic volgen. Mijn stofzuiger zuigt voldoende, maar is op alle vlakken slecht ontworpen. Zo ligt het zwaartepunt hoog waardoor hij altijd omvalt als je een bochtje maakt en is het snoer veel te kort. Het liefst heb ik een 3500 watt stofzuiger, zodat alles erin wordt gezogen.
Dit heet geen stofzuiger maar een zwart gat :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
Typhone schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:04:
Medetweakers, lees mijn reacties nu eens. Ik staar me helemaal niet blind op meer vermogen is beter. Ik zeg dat ik uit eigen ervaring merk en voel dat het apparaat wat ik nu heb (wat volgens velen dezelfde motor heeft alleen staat het nu anders op de verpakking) wel degelijk anders is. Ik bied zelfs aan een filmpje te maken van de verschillen en desnoods koop ik er eentje nieuw, pak hem live uit en vergelijk hem met de andere. Dat heb ik al eens getest namelijk dus ik weet dat het verschil er is.

Iedereen roept dat de stofzuigers van nu net zo goed of beter zijn maar ik zie nergens een link of een bewijs staan (wetenschappelijk bewezen) dát het zo is. Ik zoek dus gewoon een stofzuiger die ook echt net zo goed is als de oude en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben (met enkele anderen) die dat gemerkt heeft.
Wetenschappelijk bewijs? Het gaat hier over een stofzuiger :')

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05 18:59

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Thuis hebben we de Complete C2, draait altijd op max vermogen en zuigt als een malle? Nu hebben we geen katten in huis, maar ik heb me er nog nooit aan geërgerd?

Edit:
Jaren terug hadden we ook een 2200 watter ofzo in huis. Mij werd verteld dat de nieuwere (dus die met minder wattage) net zo goed zuigen door andere technieken. Ik denk wel dat die van 2200w beter zuigt, maar de nieuwe komt aardig in de buurt

[ Voor 44% gewijzigd door NeFoRcE op 06-10-2016 12:08 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:51

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Mensen even korte noot; laten we het ontopic houden. We lijken nu af en toe wat ver van het ondewerp af te wijken. Happy posting!

[ Voor 27% gewijzigd door Perkouw op 06-10-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 12:22
Members only: Consumentenbond mening
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 12% gewijzigd door battler op 06-10-2016 12:11 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:27

KhaZ

Alfa Romeo

Heel tevreden met deze, voor weinig geld dezelfde zuigkracht als de €200-300 modellen: http://www.stofzuigerstor...XpHOsWCRhVhDJoaAjap8P8HAQ

Bosch BGL35MOV20

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Denman schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:05:
[...]

Wetenschappelijk bewijs? Het gaat hier over een stofzuiger :')
Waarvan een 2200W volgens iedereen even goed zuigt als een 1000W. Bewijzen daarvoor zie ik niet...?
Ik wil een goede stofzuiger hebben die net zo is als mijn oude zonder compromis.

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 06-10-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 18:36
Waarom geen robot stofzuiger? We hebben er nu eentje een maand of 3 rondrijden en met een langharigehond is dat wel een welkome oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 14:46

Shunt

Boe

Typhone schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:18:
[...]

Waarvan een 2200W volgens iedereen even goed zuigt als een 1000W. Bewijzen daarvoor zie ik niet...?
hoe vaak moeten we het nu nog zeggen.
Wattage =/= zuigkracht. Ken je de hele PMP rotzooi verhaal wat je een hele tijd terug had met speakers.
1000w pmp vermogen en er een 10 watt drivertje in zetten.

Wat mensen hier zeggen is dat er voldoende sites zijn waar zuigkracht vergelijkingen gedaan worden tussen de 2000w modellen van toen v de 1000w modellen van nu en ja het is exact het zelfde apparaat alleen ipv de piek wattage aan te houden als advertentie waarde zetten ze nu het continue opgenomen wattage neer.
Dus zoals iedereen hierboven al aangeeft laat wattage los als maatstaf van de zuigkwaliteiten van een stofzuiger en ga op zuigvermogen zoeken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 13:42
Je gelooft het niet maar de fijnste stofzuiger die ik ooit had was een Proline van drie tientjes. 1200W als ik me goed herinner. Moest hem weg doen omdat vriendin een zakloze had, en voor ons appartementje we geen 2 machines nodig hebben, maar anders had ik hem nog.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
Typhone schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:18:
[...]

Ik wil een goede stofzuiger hebben die net zo is als mijn oude zonder compromis.
Ik zie je ook nog niet bewijzen dat een 1000W minder goed is dan 2200W. Maar goed, ik heb even snel voor je gekeken op een review site. Een passage vanuit de begeleidende tekst:
Wattage and suction explained

Throughout our thorough reviews process, we consistently find that a vacuum's power rating has little impact on suction. Instead, a combination of factors, including motor and cylinder design, whether the bag or bin is full, whether the filters are regularly cleaned and the shape of the vacuum head can all affect how good a vacuum cleaner is at its job. The 1,400w AEG Ultracaptic Animal has the most powerful suction of all the vacuums we've tested to date, outperforming 2,200w machines.
bron: http://www.expertreviews....nder-and-upright/page/0/2

De Miele Ecoboost (eerder door GoldenSample genoemd) komt daar inderdaad ook erg goed uit de test, en heeft 800W aan boord.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Shunt schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:29:
[...]

Dus zoals iedereen hierboven al aangeeft laat wattage los als maatstaf van de zuigkwaliteiten van een stofzuiger en ga op zuigvermogen zoeken.
En dan kom ik op dezelfde stofzuigers uit als ik al heb en heb gezien en begint dit topic weer opnieuw.
Na even googlen zijn al die labels door de fabrikanten zelf uitgebracht, zit er geen onafhakelijk instituut achter, en moet ik dus wederom op mijn eigen gevoel afgaan.
De stofopname voor zowel tapijt als harde vloeren met een kier worden ook weergegeven in klassen A t/m G. Deze prestatieklassen zijn minstens zo interessant als het energieverbruik.
En die labels worden door de fabrikant (in hun eigen range met stofzuigers) opgezet. Marketingtechnisch is het model onder het absolute topmodel dus altijd degene met de beste zuigkracht. Idem bij Miele maar die zuigkracht is een heel stuk minder als het model wat ik niet meer kan vergelijken met het huidige model omdat het labeltje simpelweg ontbreekt (maar verder identiek is).

Mijn huidige heeft dus het beste label voor zuigkracht, maar die zuigt een heel stuk minder dan de oude stofzuiger. Nu zijn er dus mogelijk modellen met een B-label die beter zuigen dan mijn Miele. Haha, dat wordt uitzoeken. Zoals gezegd ik ga er achteraan in het weekend en laat jullie de keuze ook nog weten :)

@ Denman, thanks even doorlezen zometeen. Daarna weer even in een meeting dus mi excuse als ik niet direct reageer. Ik ageer niet zozeer tegen de meeste adviezen hier maar meer tegen de onbetrouwbare manier van labelen op die apparaten.

Onder vaatwassers is het A+++ label bekend. Dat betekent echter niet meer of minder dan dat de vaatwasser in de ECO-mode het zuinig aan doet. Er zijn modellen die in ECO-mode A+ of zelfs een B-label scoren maar die een klap zuiniger zijn op het moment dat je een normaal programma gebruikt (ik noem het AUTO 45-65 graden programma). Dat valt echter buiten de testkaders en het is maar net de vraag hoe eerlijk zoiets is. Want in de ECO-mode wordt echt vuile vaat bij lange na niet schoon. Dat addertje zou zomaar ook onder het gras kunnen zitten bij het zuigkracht label aangezien dat door fabrikanten zelf (bron: artikel volkskrant + consumentenbond) erop geplakt wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door Typhone op 06-10-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:08

Chiron

Moderator Discord
DinoBe schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:28:
Waarom geen robot stofzuiger? We hebben er nu eentje een maand of 3 rondrijden en met een langharigehond is dat wel een welkome oplossing...
Zo'n ding is leuk om de boel bij te houden, maar voor het echte werk heb je toch echt wel een gewone stofzuiger nodig.

En je gaat spijt krijgen als je hond een keer in de kamer kakt })

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wij hebben al een tijdje een Electrolux Zusgreen Ultra silencer. Heerlijk stil (kan hem op de gang aanzetten terwijl de kleine in de kamer ernaast slaapt) en op de hoogste stand trekt hij het complete speelkleed van de kleine omhoog. Hier ook een kat en de kattenbakkorrels worden zelfs via de zijkant van de zuigmond opgezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:20
[...]

Zoals gezegd die labels zeggen helemaal niks. Dat is een gigantisch grote lobby waar veel geld in omgaat vergelijkbaar met bandentests. Die zijn ook allemaal gesponsord en gekleurd. Dat is echter een heel andere discussie. Die milieu troep komt me de strot uit want wij lopen hier allemaal in ons rijke Europa uit de naad te werken om gezonde lucht en dit en dat terwijl in China, India en dergelijke opkomende reuzen een miljoenvoud van ons de lucht ingeknald wordt zonder dat er daar beperkende maatregelen zijn zoals bij ons. Zelfs de CFK's zijn daar nog rijkelijk vertegenwoordigd. Wederom is dat een andere discussie waar het hier niet over gaat.

Zoals gezegd had ik de Parkett & Co die dus 2 zuigkoppen had. Eentje voor harde vloeren (met zachte haren) en eentje voor vloerbedekking. Dat heeft de huidige stofzuiger ook. Aan de vloer is niet zoveel veranderd overigens. Wel is het verschil duidelijk merkbaar, zichtbaar en voelbaar. Welke prachtige cijfers over wattages daar tegenover staan is voor mij niet relevant. Of mensen zich aangegrepen voelen door de term eco-terreur of niet vind ik ook niet heel interessant. Dat is mijn mening daar mag iedereen het mee oneens zijn maar ik ben gewoon op zoek naar een goede stofzuiger. Als er een stofzuiger is die extreem ecologisch-vriendelijk is en die perfect zuigt en een A++++++++++ label heeft dan neem ik die uiteraard. Het probleem is natuurlijk dat die stofzuiger niet bestaat en dat alle labels die er in het leven geroepen zijn mij niet gaan helpen omdat het gewoon een marketinginstrument is.

Wederom kraam je een hoop onzin uit. China is juist enorm aan het "vergroenen", meer dan Nederland. Ze investeren het meest van alle landen in groene energie.

Daarnaast zijn er prima stofzuigers met kleinere motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Heb alleen even de TS gelezen maar als je katten hebt en de korrels etc plus een harde vloer is dit de oplossing

http://www.philips.nl/c-p...stofzuiger-zonder-stofzak

ik had ook jarenlang een dyson, op een zachte vloer onverslaanbaar maar op een harde vloer zuigt het totaal niet.

Deze philips wel. Het mondstuk op de foto gebruiken en je zuigt een stapel kattegrit in 1x weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoStax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:12
De mooiste oplossing is nog niet voorbij gekomen: centraal stofzuiger systeem.

Komen soms voor voorbij op marktplaats (mijne was € 50 !). Nooit meer gehannes met snoeren of zo'n homp plastic die ergens achter blijft haken. 'Stofcontact' op elke verdieping, slang er in en zuigen maar.

Afgewerkte lucht/microstof kan bovendien naar buiten in plaats dat deze als een raket terug de kamer in wordt geblazen, prettig met allergieën.

1 x per jaar de stofemmer legen en mochten ooit de koolborstels versleten zijn kan je die ook vervangen.

Bovenal fenomenale zuigkracht, kan bij wijze van spreken zelfs geen Festool tegenop.

Maar het is wel even Tweaken voordat 'ie operationeel is uiteraard :)

Heb trouwens ook zo'n Makro Miele voor erbij, garage + zolder...

[ Voor 4% gewijzigd door GeoStax op 06-10-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:55

Ryan1981

Je ne sais pas

Deze is verkrijgbaar in 25 kW :o

link

Ik heb zelf ook 2 pluizebollen, en een dyson (Link). Wij hebben zeil liggen dus daar gaat het goed. Op het tapijt blijven die haren wel kleven, daar gebruiken we dat rolborsteltje dat er voor zit voor. Helaas geen ervaring met grit dat in de vloer gedrukt zit, misschien eerst met zoeen kleefrol die je voor kleding ook wel hebt er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Eli3l schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:59:
[...]

Wederom kraam je een hoop onzin uit. China is juist enorm aan het "vergroenen", meer dan Nederland. Ze investeren het meest van alle landen in groene energie.

Daarnaast zijn er prima stofzuigers met kleinere motoren.
Prachtig dat ze er veel investeren. Vriend is met een Chinese getrouwd en de uitstoot in totaal ligt een miljoen keer hoger dan hier. Of ze veel meer vergroenen en investeren dan hier is niet relevant. 200 keer meer dan niks is natuurlijk meer dan 1% meer van 83. Doe niet zo kortzichtig met dit soort make believe replies.

Er zullen vast heel veel goede stofzuigers zijn met kleinere motoren. Welke?

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 06-10-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Als dat consumentenbedrog was waar zit het bedrog hem nu dan in? Want je mag de stofzuiger van mij en mijn ouders rustig naast elkaar vergelijken. Dat neem ik op en daar maak ik een item van als je het wil.
Hoe het zit met 'een kriby' weet ik niet (Ken ik niet, ga nu van normale, goede, Konsumenten Modellen uit) maar voor de rest heb je simpelweg geen gelijk. En ja als een luie fabrikant een lichtere motor geplaatst heeft en voor de rest de stofzuiger niet verbeterd heeft ja dan zuigt het ruk ja en weet je dat je van dat merk geen stofzuiger moet kopen. En ja 'vroeger' was soms de goedkoopste optie voor een fabrikant om meer zuigkracht te genereren een zwaardere motor. De beste (qua herrie, energieverbruik en grodnstofgebruik) is echter een beter/efficienter ontwerp.

Het 'bedrog' zit hem er in dat het wattage maar 1 van de vele aspecten is hoe goed z'n ding zuigt, net als dat je vet percentage slechts 1 onderdeel is van je totale gezondheid.

Maar goed je gelooft het zelfs niet op het moment dat een of andere stofzuigermessias het zou vertellen dus ik wens je verder succes. een tip welke stofzuiger te kopen heb je al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ik geloof jou in de basis zeer zeker wel, maar ik geloof er niet in dat ik een label moet volgen om tot mijn conclusie te komen. De feiten liggen voor me en die komen niet overeen met een label. We zullen dus wel zien hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Waah schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:54:
Dankzij die "milieu-maffia" is er nu gewoon een label wat aangeeft hoe goed een stofzuiger zijn werk doet. Label A tot en met F dacht ik. Eentje voor harde vloeren, eentje voor tapijt en eentje voor de uitstoot van stof. Plus dus de energiewaarde.
Heb je ook gekeken hoe dat label tot stand komt? Ik meen dat ze 5 keer over hetzelfde plekje heengaan. Kan je je voorstellen hoe dat gaat bij een harde vloer?
En vervolgens gaan ze kijken wat er nog aan vuil achterblijft, en daar wordt het natuurlijk echt een mysterie: hoe bepaald de tester wat er na 5 keer zuigen nog aan vuil in een tapijt zit? Hetgeen de tester gebruikt is blijkbaar een fantastische stofzuiger!

Die hele energiemaatregel slaat dan ook nergens op: minder vermogen maar wel 5 keer hetzelfde stuk zuigen i.p.v. 1 keer? Ik zou een stofzuiger van 5 kW willen hebben met een mondstuk van een meter breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:41
Ik gebruik een Karcher bouwstofzuiger voor in huis. Als je linnen zakken gebruikt, niet de standaard papieren zakken, werkt het fantastisch.
Nadeel is dat hij iets meer geluid produceert, maar zuigen als de beste!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
RemcoDelft schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:01:
[...]

Heb je ook gekeken hoe dat label tot stand komt? Ik meen dat ze 5 keer over hetzelfde plekje heengaan. Kan je je voorstellen hoe dat gaat bij een harde vloer?
En vervolgens gaan ze kijken wat er nog aan vuil achterblijft, en daar wordt het natuurlijk echt een mysterie: hoe bepaald de tester wat er na 5 keer zuigen nog aan vuil in een tapijt zit? Hetgeen de tester gebruikt is blijkbaar een fantastische stofzuiger!

Die hele energiemaatregel slaat dan ook nergens op: minder vermogen maar wel 5 keer hetzelfde stuk zuigen i.p.v. 1 keer? Ik zou een stofzuiger van 5 kW willen hebben met een mondstuk van een meter breed.
Weet je dat zeker? Ga je dan ook in alle kamers waar je stofzuigt een krachtstroomaansluiting plaatsen en een zware verlengkabel achter je aanslepen?

Eigenlijk is de stofzuigersnoer hetgeen wat al jaren weggeeft dat stofzuigervermogens onzin zijn. Zo'n opgewikkeld snoertje van 0,5 mm², als daar 2 KW door ging vlogen al die stofzuigers gewoon in de fik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 07-05 16:58

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik gebruik een Miele S6290 Red Velvet die niet meer leverbaar is, overigens.

Echter, ik heb daar dus deze en deze turboborstels bij gehaald en dat zuigt als een malle.

Wij hebben zes Brits Korthaar katten die flink wat haren op onze vloerbedekking (op de overloop en trap) achterlaten. Zonder deze turboborstels kreeg ik de haren nagenoeg niet uit de vloerbedekking die wij hebben. Maar mét de borstels... het haar vliegt de stofzuiger in. :)

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Die STB 205-3 hebben wij er volgens mij bijgekregen als cadeau. We hebben 3 koppen in totaal en die werkt voor de vloerbedekking inderdaad zeer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentry
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:38
Ik ben het met TS eens dat het door al die marketing bullshit (o.a. al die energielabels) niet meevalt om stofzuigers goed te vergelijken. Het is dan logisch om dan maar te kijken naar vermogen. Echter wordt vermogen kennelijk ook als marketinginstrument gebruikt. Ik herinner mij nog die computerspeakers van 300W etc.
Uiteindelijk ontkom je er volgens mij niet aan gewoon feitelijk onderzoek te doen naar de prestatie die voor jou het meest belangrijk is. Ik heb een tijdje terug een accuboormachine aangeschaft en daar heeft de één nog meer Volt en Mha dan de ander en andere bla bla. Voor mij was schroefkracht belangrijk dus ik vergelijk op Nm.
Als je zuigkracht het belangrijkste vindt bij een stofzuiger moet je m.i. die gegevens vergelijken. Volgens mij heb je het dan over maximale onderdruk, volumestroom en buisomvang etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Ik heb een 35 euro kostende oldskool model torentje/water stofzuiger. Motor bovenop van de v cranenbroeck. Zakloze opvangbak eronder. Wij hebben een grote herder die nogal wat haar verliest. En mits de slang niet verstopt zit wat elke stofzuiger wel eens heeft zuigt hij echt wel goed. Zuig er ook vaker gewoon buiten de stoep en oprit mee. Hij is makkelijk schoon te maken en heel ver uit elkaar te halen zodat de muffe hondenhaar geur eruit gaat. Ik denk dat de motor bovenop gewoon beter is dan achter de zak zoals bij Blokker stofzuigers vaak is. Er hoeft maar iets te scheuren of de zak raakt los en de troep komt in de motor terecht en je stofzuiger gaat eraan. Deze stofzuiger heeft dat niet en valt hij om dan valt er een bescherm dop voor de motor. Bovendien wilde ik niet elke x zakken kopen. En zijn zakken vaak klein en zitten met hondenhaar zo vol. Enige nadeel is dat de stofzuiger wel wat zwaarder/groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Gentry schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:45:
Ik ben het met TS eens dat het door al die marketing bullshit (o.a. al die energielabels) niet meevalt om stofzuigers goed te vergelijken. Het is dan logisch om dan maar te kijken naar vermogen. Echter wordt vermogen kennelijk ook als marketinginstrument gebruikt. Ik herinner mij nog die computerspeakers van 300W etc.
Uiteindelijk ontkom je er volgens mij niet aan gewoon feitelijk onderzoek te doen naar de prestatie die voor jou het meest belangrijk is. Ik heb een tijdje terug een accuboormachine aangeschaft en daar heeft de één nog meer Volt en Mha dan de ander en andere bla bla. Voor mij was schroefkracht belangrijk dus ik vergelijk op Nm.
Als je zuigkracht het belangrijkste vindt bij een stofzuiger moet je m.i. die gegevens vergelijken. Volgens mij heb je het dan over maximale onderdruk, volumestroom en buisomvang etc.
Zo ben ik van Makita op Milwaukee overgestapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritgier
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-04 10:26
Hoi heb sinds een half jaar een siemens synchropower type vbbs607v00 ,zuigt prima en is ook nog stil,aanrader.!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Wij hebben een Numatic Henry, nog geen klachten gehad van onze schoonmaakster :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 16:07

PinusRigida

I put the p in pool.

[...]

idd!

m'n ma heeft al vele jàààren zo'n Kirby, dat was pokkeduur en ik weet het want ik woonde nog thuis toen, ik moet en jaar of 14 geweest zijn (ben er nu 34 dus tel maar eens 8) ) en het ding gaat nog steeds hard (alleen z'n koplampje werkt niet meer :) ) en die hebben idd héél veel zuigkracht, zoals je zegt: zit een speciale borstel op om matrassen te doen, maar ook gordijnen, tapijten-shamponeer-kit... ik bedoel: het was z'n geld meer dan waard want het werkt allemaal nog vandaag... en daarbovenop levenslange garantie en service + reparatie aan huis! doe het hen nog maar eens na de dag van vandaag.

maar persoonlijk heb ik geen half fortuin over voor een stofzuiger en stellen m'n vrouwtje en ik ons voorlopig tevreden met een ouwe AEG Cyclone XL deze: http://www.stofzuigerstor...-acx-6206-cyclone-xl.html

Heel tevreden over maar het ding begint op z'n laatste levensmaanden te lopen, raakt snel oververhit, vervangfilters (HEPA) zijn steeds moeilijker te vinden voor dit verouderde model...

Voor mensen die graag met slurf en elektriciteitssnoer sjouwen raad ik deze stofzuiger aan, het is een prima toestel... maar vrouw en ik zoeken nu iets handzamers (op batterijen en dus zonder snoer, een soort krachtige kruimeldief laat ik maar zeggen met lange steel om als volwaardige stofzuiger te gebruiken) die Dyson dingen lijken me wel handig, ik kan het goed begrijpen dat het niet in de buurt komt van een goeie en krachtige stofzuiger met snoer maar ons huis wordt sowieso om de 2 dagen gestofzuigd door onze robotstofzuiger en eens per 2 weken komt de poetsvrouw dus het ligt nooit echt stoffig genoeg om een zware stofzuiger nodig te hebben... mijn zus gebruikt trouwens zo'n Dyson snoerloos ding en is daar toch heel tevreden over... zit o.a. een kruimelborsteltje op voor de kleinere partikeltjes etc...

bij ons geen gedoe met snoeren meer: het zorgt er alleen voor dat je het ding minder snel eens zal nemen om eens gauw het tapijt te stofzuigen nadat de kleine met boetseerklei heeft gespeeld... met zo'n snoerloos toestel is de klus al klaar op de tijd dat je anders nog maar je snoer uit je standaard stofzuiger hebt getrokken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

nare man schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:58:
Wij hebben een Numatic Henry, nog geen klachten gehad van onze schoonmaakster :P
Schoonmakers hebben dan ook zo ongeveer allemaal Henry's.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankhan
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-03 13:57
Dyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-05 23:26
'watt' zegt ook niks, een combinatie van KPI en een goede zuigmond is belangrijk. Wij hebben een hond en een kat, we gebruiken de Nilfisk ELITE P superior. Deze is 1450 watt en beschikt over een compleet pakket (incl. afstandsbedieng etc.). Het ding is echt super, zuigt vaak zelfs te sterk. Ik heb jarenlang een schoonmaakbedrijf gerund en Nilfisk stond bij ons altijd hoog aangeschreven. Kost wat, maar dan heb je ook een product waar je minstens 10 jaar mee zou moeten kunnen doen.

Ook hebben we sinds kort een iLife A4 robotstofzuiger die we elke dag loslaten. Scheelt enorm.

Een stofzuiger is trouwens gewoon zuinig of niet, je hebt gewoon een maximaal vermogen. Bij 90% van de consumenten stofzuigers is dat nu 600-650W. Dus ik zou zeggen koop snel zo'n Nilfisk, voordat de EU-regels zijn doorgedrukt.

[ Voor 12% gewijzigd door FreakerTweaker op 07-10-2016 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Koos2009 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:51:
Heb zelf een Philips FC8723/09. de zwarte iig.
Ookk 2 katten die aardig verharen en hoewel de vorige (9175) het naar mijn gevoel toch iets beter deed, is deze zeer zeker ook prima te gebruiken.
Ik zuig iedere werkdag. soms 2x of op vrije dagen een keertje extra. Iedere maand een nieuwe zak er in en (Nu vanaf Mei) ieder jaar een nieuw HEPA filter want na de aangegeven 2 jaar (Ervaring met de 9175) is dat ding zwarter dan een schoorsteen.
Wat grappig, die heb ik ook. Nouja, mijn ouders dan, maar ik stofzuig altijd.

En het liefst zou ik dat ding eens "per ongeluk" van de trap laten "vallen" :X

Met de zuigkracht is niks mis, doet niet onder voor zijn voorganger, een "1600w" van Philips, maar ik vind de kwaliteit echt om te huilen. speling op alle connectoren van de stang, snoer-oprolmechanisme met een eigen leven, telescoopstang die soms uit zichzelf inschuift, het rubber van de wielen zit vol met zand en door wat kleine aanvaringen met bijvoorbeeld de boekenkast zijn de zijkanten al behoorlijk verfloos.

De Dirt Devil van 75 euro die ik eerder had voelde degelijker :/

Die maffe Henry's zie ik vaak aangeraden worden, die zouden behoorlijk zuigen [ :+ ] en erg degelijk zijn. Wel handmatig het snoer oprollen, maar, dan gaat het ook minder snel kapot :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Moet zeggen dat ik genoemde problemen wel had bij mijn vorige, de 9175.
Die heeft een vriend nu, want hij zal wat geschopt hebben ofzo, maar de zuigkracht is weer behoorlijk.

Wel heb ik bij deze 1x gehad dat het snoer oprol ding het niet deed voor een kleine week.

Verder zijn de connectoren niet meer luchtdicht zoals vroeger, maar die ik hiervoor had, had dat wel en stuk beter in orde.

Ergens wel spijt dat ik "vroeger" niet een goede 2200-2500W gekocht heb.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

M'n stofzuiger was na 6 jaar trouwe dienst helemaal naar de klote, dus ik was toevallig bij de MM, en daar verkochten ze zakloze stofzuigers van het merk samsung. Toegegeven, een sterk en bijzonder apparaat. Af en toe een keertje het stoffiltertje uitspoelen met water (fijnkneden om te drogen) en het bakje met filter schoonmaken. Meer is er niet. Denk ik dat ~ 150 tot 200 euro voor dat ding heb betaald, maar zuigkracht heeft ie.

M'n hele woning ligt onder vloerbedekking (zwart) en met 2 honden gaat dat hard :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziewel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-04 21:57
De rode Henry Numatic: https://www.consumentenbo...ten/numatic/henry-hvr200a heeft een lang snoer met een goed oprolsysteem, 2-standen schakelaar, ruime stofzuigerzak en houd met volle zak nog flinke zuigkracht.

Zeer duurzaam en fijn om mee te stofzuigen.

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

http://www.numatic.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 07-05 16:58

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

PinusRigida schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:06:
[...]

idd!

m'n ma heeft al vele jàààren zo'n Kirby, dat was pokkeduur ...
Ja... die Kirby... Ooit heb ik een demonstratie thuis gehad. Wat een prachtding, maar de prijs was zeldzaam hoog. Volgens mij ging dat in het guldentijdperk nog richting de 9 à 10.000.. Die man vroeg ontzettend veel ervoor. Geen idee of hij dit bedrag ter plekke verzon of dat die stofzuiger echt zo duur was.

Ik wilde 'm eigenlijk hebben vanwege mijn huisstofmijt allergie. Vanwege de te hoge prijs toch maar een Miele gekozen.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier staat sinds een jaar (?) deze Electrolux. Meer dan tevreden met dit apparaat. De eerste keer dat die op volle kracht stond trok ik zo de mat bij de voordeur van z'n plekje. Dit is een zware mat en is op maat gemaakt voor een vloersparing.

Ding is ook nog eens lekker stil en heeft degelijke buizen en accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Al jaren tevreden gebruiker van een Numatic Henry. Het zuigt kattenharen en kattenbakvulling makkelijk op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:38

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Leuk topic, mijn stofzuigertje is 1400w, prima ding, doet het al 8 jaar (goedkoop Karwei ding). Maar ik mis wel wat power erin.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Kleine update: testen kun je vergeten :P. De EP:shop in het dorp keek bang en angstig toen ik wat vroeg. Mediamarkt staan ze leuk uitgestald maar zuigen ho maar. BCC idem dito. Nou dan wordt het binnenkort een balletje opgooien en de gok wagen. Afgelopen weekend het stofzuigen van mijn vriendin overgenomen en me toen wederom kapotgeërgerd aan de hoeveelheid noodzakelijke 'dubbelzuigacties'.

Will be continued... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ora et Labora schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:02:
Ik gebruik een Karcher bouwstofzuiger voor in huis. Als je linnen zakken gebruikt, niet de standaard papieren zakken, werkt het fantastisch.
Nadeel is dat hij iets meer geluid produceert, maar zuigen als de beste!
Ik heb me laatst een simple Makita bouwstofzuiger gekocht maar die zou ik inderaad ook zo in huis willen gebruiken. Zuigen als een malle en een lekkere lange zuigslang d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:45
Door mijn werk heb ik tal van stofzuigers in mijn handen gehad en ook gebruikt. Van de goedkoopste troep tot de meest futuristische Dyson. Ik blijf hierdoor terug komen op 1 merk die echt een goede zuigkracht heeft en dat is en blijft Miele.
De oude modellen van 1700-2000 Watt zuigen zo hard dat je de variabele vermogensknop (Min-Max) soms zelfs op halverwege moet zetten anders krijg je de zuigmond niet in beweging of zuig je de kat ook op.
Misschien dat je deze modellen nog over de grens kunt bestellen omdat Nederland natuurlijk weer voorop loopt met het afschaffen van zware modellen stofzuigers. (Alsof dit enige zoden aan de eco dijk zet...)
Het enige minpunt aan de huidige Miele instapmodellen is dat ze niet meer zo degelijk zijn als vroeger. De klep waaronder de hulpstukken zitten breekt al snel af, alsook de zuigmond die snel kan gaan scheuren.

Voor in de bouw zijn de bouwstofzuigers zonder zak erg goed. Je hebt een model van AEG wat ook nog door andere merken zoals Bosch, Kamat en Starmix en Hitachi wordt gevoerd. Met de rode Aan/Uit/Auto knop en rode Power Min/Max knop naast het extra stopcontact voor machines. Dit zijn echt alles zuigers op water na. Zuig er complete stenen mee op, geen enkel probleem. Gebruik deze al jaren zonder problemen.
De semi-professionele Karcher bouwstofzuiger of de dure Festool stofzuiger vind ik persoonlijk niks. Ze missen in vergelijking de zuigkracht en bij de Festool is de slang te dun waardoor deze snel volloopt met puin en rommel.

[ Voor 7% gewijzigd door Theo74 op 11-10-2016 08:48 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Theo74 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:46:
Door mijn werk heb ik tal van stofzuigers in mijn handen gehad en ook gebruikt. Van de goedkoopste troep tot de meest futuristische Dyson. Ik blijf hierdoor terug komen op 1 merk die echt een goede zuigkracht heeft en dat is en blijft Miele.
De oude modellen van 1700-2000 Watt zuigen zo hard dat je de variabele vermogensknop (Min-Max) soms zelfs op halverwege moet zetten anders krijg je de zuigmond niet in beweging of zuig je de kat ook op.
Precies dát is mijn ervaring! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 913017

knip, geeen advertenties op het forum van producten of (gratis) diensten.

[ Voor 78% gewijzigd door Zeehond op 24-04-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
Welke stofzuiger is voorzien van de volgende eisen:
Gewoon 1 knop aan/uit, 1 knop om de snoer op te rollen
Lange snoer
Onverwoestbaar
... en het liefst betaalbaar ;-)

Toch maar gewoon een numatic :*) ??

Ik zie een hoop van die apparaten, maar de meeste hebben veel plastic, instellingen en aparte oprolmechanismen kunnen allemaal kapot.

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Dyson V6 Animal nog wat is inmiddels de vervanger van de 'kruimeldief' (een zwarte AEG) maar doet soms ook dienst als stofzuiger op de vloerbedekking (die boven ligt). Ook kattenbak korrels pakt ie goed aan. De Miele draait nog steeds in de achtergrond mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 22:07
Even een oude vraag nieuw leven inblazen: welke 2018 stofzuiger (met dus weer minder vermogen dan in 2016) zuigt goed? Prijs ongeveer 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ikweethetbeter schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:23:
Even een oude vraag nieuw leven inblazen: welke 2018 stofzuiger (met dus weer minder vermogen dan in 2016) zuigt goed? Prijs ongeveer 250 euro.
nog steeds zeer tevreden over

https://www.coolblue.nl/p...09-powerpro-ultimate.html (Mogelijke) referral verwijderd

na paar zuigt hij nog als nieuw (wel je filters goed schoon houden / vervangen) en beter dan welke dyson ook die ik gehad heb.

mmm prijs is wel een stuk lager en cashback... wellicht dat ik hem zelf ook nog maar een keer bestel... lekker makkelijk een voor boven en een voor beneden.... (niet dat hij zwaar is maar omdat het kan dus :9 )

[ Voor 24% gewijzigd door Zeehond op 14-05-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Ray
Dank! Een lagere prijs is natuurlijk nooit een probleem, en een ervaring hier zegt me meer dan een (mogelijk gemanipuleerde) ervaring op Kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Ray
De 9920 is niet meer leverbaar, de 9921 heeft nogal wisselende reviews(4-en en 10-en):
https://www.kieskeurig.nl...-philips-fc992109/reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray

Ray

@ikweethetbeter juist de 9920 is nog leverbaar maar de 9921 niet naar ik vanmorgen achter kwam :)

het verschil is overigens de 'tri active Z" borstel. en laat ik hem daar destijds nou speciaal voor hebben gekocht.

dus even voor de duidelijkheid. met die borstel is deze stofzuiger op harde! ondergronden een super appararaat , veel beter dan mijn dyson die het op zachte ondergronden uitstekend deed maar op hard niet

ik heb geen! ervaring op zachgte ondergronden met de andere borstel

@Zeehond ik begrijp niet helemaal waarom je edit erbij kwam. ik linkt imho gewoon naar een stofzuiger zonder daar zelf enig belang bij te hebben

oja... na drie weken had ik de achterplaat al stuk.. ok niet duurzaam dus maar direct door philips vervangen

na net twee jaar ging het handvat vd afstandbediening stuk. daar philips in enkele dagen een complete slang gekregen onder garantie

[ Voor 17% gewijzigd door Ray op 14-05-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
Ik heb vorige week de Bosch bgl8522 gekocht voor 184 euro (excl. 20 euro cashback wat tot gisteren liep). De eerste indrukken zijn goed. Goede kracht op zowel harde vloer als op gestoffeerde meubels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
De Consumentenbond heeft naar ik net heb vernomen begin dit jaar stofzuigers getest, en de AEG VX7-2-CR-A komt daar als beste uit, voornamelijk vanwege de "turboborstel". De duurdere modellen uit de VX8 serie zijn zuiniger maar niet beter als het gaat om het stofvrij maken, en daar gaat het mij toch vooral om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Kanivan schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:29:
Ik heb vorige week de Bosch bgl8522 gekocht voor 184 euro (excl. 20 euro cashback wat tot gisteren liep). De eerste indrukken zijn goed. Goede kracht op zowel harde vloer als op gestoffeerde meubels.
In de CB test met zo'n 130 stofzuigers staat de "Bosch in’genius BGL8522 Deep petrol" op positie 114 met eindcijfer 5,8, cijfer stofzuigen 5,1, cijfer harde vloeren 2,7 en cijfer tapijt 8,0...

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Ik vertrouw het meer dan Kieskeurig, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:01
Ik heb de Miele C3 powerline.. achteraf beetje spijt van want hij zuigt eigenlijk iets te hard.. op zijn hoogste stand kleeft ie zowat vast aan de grond en dat is erg vervelend.. voor tapijt is het top maar verder staat ie vooral op de laagste stand :)
Pagina: 1 2 Laatste