Eigen Nas/Server

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben net nieuw op dit forum en heb het een en ander al gezocht maar nog niet met een heel duidelijk antwoord.En mischien dat jullie daarmee mij wel kunnen helpen :)

Wat ik eigenlijk wil is SYNOLOGY NAS omdat die alle nas diensten wel ondersteund.
Wat ik eigenlijk wil is voornamelijk .
-Back ups van Windows.
-Back up van foto's documenten ( PC,Android) (of ook gewoon belangrijke bestanden)
-Streamen
-Van afstand benaderen. (ook vanaf mijn mobiel of ander apparaat)
-Bestanden delen met anderen. of zelf bij die bestanden komen

Dit zijn wel de voornamelijke dingen die ik op wil doen.

Verder zou ik graag een gebruiksvriendelijk en makkelijk software willen.

hey system dat ik ga gebruiken is:

Asus VivoPC VM60-G078R - Mini Desktop PC
https://www.bol.com/nl/p/...2/#product_specifications

Hoor graag een antwoord van jullie,

Gio

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
Heb je ook een vraag?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doen! Synology geeft je alles wat je wil en nog veeeeeeeel meer. Zie het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsuba
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-07 19:10
^^
hier al gekeken voor zelfbouw Het grote zuinige server topic - deel 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kant-en-klare oplossingen zijn prima toch? Zowel Synology als QNAP bieden een enorme lading aan opties. Direct uit de doos of te installeren met een app op het apparaat.

Grootste nadeel: Wil je een wat grote opslagcapaciteit dan wat je kan halen met 2 schijven en daar ook nog enigzinds voldoende rekenkracht bij hebben voor de eventueel te installeren apps, dan worden ze al gauw wat duurder dan een zuinige zelfbouw server.

Maar als ik de eisen zo hoor, is een kant-en-klaar NAS prima.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoelde ik niet precies.

Heb alleen de software nodig. had zelf al wat gegoogeld

xenology iemand ervaring mee?

het systeem heb ik al,zoals ik beschreef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het Grote XPenology Topic alhier heb je gemist ? Even zoeken, even lezen, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:16
Ik zou een ander systeem nemen als je xpenolgy wil draaien.
Er zit maar een schijf in van 500gb en je man er geen extra schijven bijplaatsen.
Ik denk dat je beter af bent dan met een synology nas.
Hier hoef je alleen zelf een schijf in te doen. Voordeel is dat je dan gewoon ondersteuning van synology hebt.

Anders zou ik opzoek naar een energiezuinig moederbordje met een fatsoenlijke case waar meerdere schjjven inpassen.
Zelf heb ik een q1900 moederbord deze heeft 4 sata aansluitingen en kan er.dus 4 schijven aanhangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDashGuy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-09 10:26
Je zou ook kunnen beginnen met het systeem dat je al hebt met daarop xpenology. Als je dan tevreden bent met de software kun je later een ander systeem nemen, als het geen sinology is er xpenology op gooien en simpelweg de schijf meenemen naar het volgende systeem en vervolgens uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ActuatedFish,

Welkom op GoT! :)

Het is even wennen in het begin, maar dit forum wordt vrij streng gemodereerd. Open je een topic, dan word je geacht je 'huiswerk' gedaan te hebben. Daarmee wordt bedoeld dat je je hebt ingelezen over het onderwerp en enig zoekwerk te hebben verricht. Tevens dien je dit in de topicstart te vermelden. In jouw geval is daarvan onvoldoende sprake.

Maar, je hebt al een inleiding gekregen hierboven. Het XPenology topic is leerzaam om door te nemen. Alternatieven zijn Linux software RAID, Windows Storage Spaces of iets geavanceerders zoals ZFS, wat de kenners op dit forum veelal draaien.

Voor zelfbouw NAS is er het Het grote DIY RAID NAS topic deel 3
Voor ZFS zie: Het grote ZFS topic

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Wil je toch een eigen topic (her)openen over dit onderwerp, neem dan even contact op door het sturen van een bericht, dat kan met het pijltje voor mijn naam aan de linkerkant van dit bericht.

Succes! 8)

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.