Grotere 'thumbnails' mogelijk in fotoalbum?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Op dit moment is het zo dat er voor foto's in je fotoalbum standaard twee formaten tumbnails worden gegenereerd. Eentje van 100x75px en een 'grote' van 234x176px. Het eerste formaat is prima als je echte kleine thumbnails wilt, maar wat is nog het nut van de tweede? Dat is op de schermen van tegenwoordig ook gewoon klein. Zou het niet veel handiger zijn om in plaats van een 'grote' thumbnail een foto formaat te genereren dat geschikt is voor plaatsing op het forum? Dus een foto van 600 of 800 pixels breed.

Wat je nu regelmatig ziet is dan mensen fotos rechtstreeks van hun telefoon uploaden, maar de foto's op vol formaat plaatsen omdat men de thumbnails onbruikbaar klein vindt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:12
Eens. De kleinere opties die je nu krijgt hier zijn gewoon niet om aan te zien, en nodigen m.i. ook niet uit tot klikken.

Ze zijn m.i. nogal uit de tijd van dial-up..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind het een begrijpelijk verzoek. Helaas is de fotoalbumcode zwaar verouderd. Om er een moderne tool van te maken moet het hele fotoalbum gerefactord worden en dat zie ik nog niet snel gebeuren, maar als we het doen gaan we er ook voor zorgen dat het makkelijk wordt om een foto op optimaal formaat met lightbox in een topic te kunnen plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is het dan wel mogelijk om één van de maten die nu aangeboden wordt te veranderen zodat we niet tussen mini en klein kunnen kiezen als thumbnail?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Wat hierboven genoemd wordt idd.
Dat het geen moderne sleur&pleur uploader is moge duidelijk zijn, dat het realiseren van zoiets tijd kost ook. Maar als er in de bestaande code een paar parameters aangepast kunnen worden zijn we er voorlopig mee geholpen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Ook al is dit een oud draadje: ik loop hier heel vaak tegen aan. De huidige thumbnails zijn niet echt bruikbaar, en om iets duidelijk leesbaar neer te zetten moet je zelf vooraf al je plaatjes resizen, terwijl de engine dit blijkbaar prima kan...alleen een te klein formaat?

Een wijziging hoeft ook niet heel spannend te zijn volgens mij. Ik begrijp dat een extra formaat toevoegen teveel werk zou zijn. Maar wat als simpelweg het 'thumb' formaat 234 wordt, en het 'medium' formaat 600 of 800?

Alle bestaande berichten hebben tóch hardcoded het formaat in de berichtcode vast staan, dus zelfs al zou je plaatjes herberekenen, dan nog krijg je geen onverwachte weergave issues.

Het enige wat wél een verschil is, is dat alle thumbs dus wat meer ruimte in zullen nemen. Maar anno 2018 zou dat niet zo'n heel groot probleem moeten zijn, gezien we ook rustig 1600x1200 originelen mogen uploaden. Dat mag natuurlijk gewoon uit de ruimte die je hebt voor je fotoalbum zodat het netto effect niet zo groot is :)

Ik snap dat je liever een mooie klik & mik interface zou maken als je dan toch bezig gaat. Maar ik denk dat het huidige systeem prima voldoet, mits de afmetingen een beetje met hun tijd mee gaan :)

ps. Als er nou heel veel 234 hardcoded in zit, dan kan je toch gewoon search & replace doen op het hele project? Hoe groot is de kans nou dat er ergens anders 234 in staat? :+

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hero of Time schreef op woensdag 5 oktober 2016 @ 14:48:
Is het dan wel mogelijk om één van de maten die nu aangeboden wordt te veranderen zodat we niet tussen mini en klein kunnen kiezen als thumbnail?
Ik geef deze even een schop. Het zou al heeeeeel relaxed zijn als de reformat tool (die er al is) in elk geval fotos met een breedte van 600 tot 1200 pixels zou genereren.

Zeker in combinatie met het nogal heftig wegknippen van moderators als ik een plaatje upload vanaf m'n telefoon (vanaf de snelle tweakers host).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1