Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

De Chinese fabrikant Xiaomi heeft zijn Mi5s Plus-smartphone met dubbele camera gepresenteerd. De Mi5s Plus heeft twee dertienmegapixelcamera's aan de achterkant. Een camera heeft een kleurensensor, de andere beschikt over een zwart-witsensor.

Xiaomi vermeldt dat het gaat om sensoren van Sony. Vermoedelijk gaat het in de Mi5s Plus om sensoren vergelijkbaar met de IMX286, de cameramodules die Huawei gebruikt in de dubbele camera van zijn P9 van eerder dit jaar. In het geval van de Xiaomi-telefoon gaat het om sensors met een op papier iets hogere resolutie. Xiaomi gebruikt Qualcomms Clear Sight-methode om de informatie uit beide beelden te combineren.

De frontcamera is een OV4468 van OmniVision, de sensor die de Mi 5 ook aan de voorkant heeft zitten. De sensor is bekend, omdat HTC hem vanaf 2013 als Ultrapixel-camera heeft gepromoot in zijn One M7, toen als camera aan de achterkant. De sensor heeft pixels van twee micrometer groot en heeft een maximale resolutie van rond de vier megapixel.

De Mi5s Plus ondersteunt 4g niet in zijn geheel op mobiele netwerken in de Benelux. De telefoon ondersteunt alleen 1800, 2100 en 2600MHz, maar ondersteuning voor 800 en 900MHz ontbreekt. Daardoor zal het bereik vooral buiten steden niet optimaal zijn.

De telefoon heeft een metalen behuizing en beschikt over een 5,7"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. De Mi5s Plus draait op een Snapdragon 821, een quadcore met vier Kryo-kernen waarvan twee op 2,4GHz draaien, voorzien van een Adreno 530-gpu. Er komt een variant met 4GB werkgeheugen en 64GB opslag, naast een variant met 6GB werkgeheugen en 128GB opslag.

De telefoon heeft een vingerafdrukscanner aan de achterkant. De goedkoopste variant kost 2299 yuan, omgerekend momenteel ongeveer 306 euro. Dat is zonder btw en in de Benelux komen daar veelal ook nog invoerheffingen bij, waardoor de prijs hoger uitvalt.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
SkinMIUI
CPUQualcomm® Snapdragon™ 821
GPUQualcomm® Adreno™ 530 GPU
RAM4GB / 6GB LPDDR4
ROM64 GB / 128GB UFS2.0
ConnectiviteitBluetooth 4.2, A-GPS, GLONASS, Beidou 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenInfrarood, Gyroscoop, Accelerometer, Nabijheidssensor, Ambient lichtsensor, Hall Sensor, Elektronisch kompas, Barometer, NFC
Scherm5,7" full-HD-scherm
Back camera2x 13MP, Sony IMX286, f2.0, PDAF (met dubbele Ledflitser)
Front cameraOmniVision OV4468 4MP f2.0
Accu3800mAh met QC 3.0(Niet vervangbaar)
KleurWit, Grijs, Roze, Goud
Afmetingen154,6 x 77,7 x 7,95 mm
Gewicht168 g
Prijsv.a. 2299 yuan (omgerekend 306 euro
BijzonderhedenDual Nano-Sim
AccessoiresUSB-C datakabel, Oplader, Quick Start Guide, Garantiecertificaat

De Xiaomi Mi5s heeft geen ondersteuning voor de 800Mhz(20) en 900Mhz band, waardoor 4G beperkt werkt in Nederland buiten de steden.
Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.028-09-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-08 21:43

psyy138

blackbulls.nl

Ik zat te kijken voor een nieuwe mobiel, aangezien de Google Pixel ver buiten het bedrag, wat ik voor een mobiel wil betalen, valt toch maar gaan kijken naar de xiaomi telefoons.

Toch lijkt mij deze telefoon zeer interessant maar vanwege btw, invoer rechten enz. zit je waarschijnlijk ver boven de 306 wat hij omgerekend moet kosten.

Daarnaast is dit topic al een tijdje oud en heeft er niemand op gereageerd, is hier nou geen interesse voor of?

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• rens-br
  • Nu online
quote:
psyy138 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:45:
Daarnaast is dit topic al een tijdje oud en heeft er niemand op gereageerd, is hier nou geen interesse voor of?
Waarschijnlijk heeft gewoon nog niemand het toestel, dus is er nog weinig te vertellen.

• x-boxer
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 13:31
Ik heb ook wel interesse in dit toestel maar de scherm helderheid valt tegen heb ik ergens gelezen.
Verder schat ik dat je met invoer rechten wel op €350-€375 uitkomt.
Tevens is de telefoon Engels, dus geen Nederlands en de garantie is lastig dat houdt mij tegen.

Grover!

• rens-br
  • Nu online
quote:
x-boxer schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:04:
Ik heb ook wel interesse in dit toestel maar de scherm helderheid valt tegen heb ik ergens gelezen.
Verder schat ik dat je met invoer rechten wel op €350-€375 uitkomt.
Tevens is de telefoon Engels, dus geen Nederlands en de garantie is lastig dat houdt mij tegen.
Er zijn internationale roms te verkrijgen voor alle Xiaomi toestellen en als ik me niet vergis ondersteunen die wel Nederlands. Prijs en garantie zijn wel valide punten.

Als laatste is 5,7" voor de meeste mensen ook te groot. 5"~5,5" is meer mainstream.

• KraveN
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:46
Grootste gebrek over het algemeen bij deze toestellen is het ontbreken van een 4g band die in Nederland veel gebruikt wordt. De vraag is of je dat erg vindt/merkt, er zijn volgens mij netwerken waarbij je hier minder last van hebt.

Persoonlijk kijk ik ook steeds meer naar de niet gevestigde merken aangezien de prijzen naar mijn idee veel te hoog zijn.

• esatkaraer
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 05-02 15:20
Ik ben op dit moment in China voor mijn stage. Ik ben van plan deze telefoon aan te schaffen, maar ik ga eerst langs een Xiaomi Store om even te kijken. Ik wil best een klein filmpje maken als iemand daar geïnteresseerd in is. De duurste variant kost hier rond de €350 en de goedkoopste zoals hierboven vermeld rond de €306.

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-08 21:43

psyy138

blackbulls.nl

Dit is momenteel het top model van Xiaomi toch?

psyy138 wijzigde deze reactie 12-10-2016 08:59 (10%)

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• BastiaanNL
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-02 11:06
quote:
psyy138 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:56:
Dit is momenteel het top model van Xiaomi toch?
Samen met de normale mi5s, ja.
quote:
esatkaraer schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 03:53:
Ik ben op dit moment in China voor mijn stage. Ik ben van plan deze telefoon aan te schaffen, maar ik ga eerst langs een Xiaomi Store om even te kijken. Ik wil best een klein filmpje maken als iemand daar geïnteresseerd in is. De duurste variant kost hier rond de €350 en de goedkoopste zoals hierboven vermeld rond de €306.
Hmm als je dat zou willen doen _/-\o_

BastiaanNL wijzigde deze reactie 13-10-2016 12:54 (55%)

Diablo 3

• BastiaanNL
Heerlijke telefoon, sluit me helemaal aan bij de review van kanemochi :).

China rom eraf, EU rom erop (unlocked etc.). Voor instructies zie: https://gathering.tweaker...message/49031387#49031387

Ik heb via de default 'themes' app een mooi clean thema geinstalleerd, nova launcher erop gegooid en kijk nu naar dit prachtige scherm:

Ik heb ook een UMI super, ook geen gekke specs, maar het is niet met woorden te beschrijven hoeveel mooier het scherm is van de mi5s Plus. De UMI valt echt zwaar in het niet met dezelfde specs. Natuurlijk is het ook wel appels met peren vergelijken, UMI kost 180 dollar (link: http://www.banggood.com/U...Smartphone-p-1054938.html) en deze toch weer net effe wat meer. Maar dat zie je er ook wel in terug.

Nog een antutu voor de lol :+

Diablo 3

• Newday
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-08 11:32
quote:
BastiaanNL schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:14:
Heerlijke telefoon, sluit me helemaal aan bij de review van kanemochi :).
Maak je ook gebruik van de IR Blaster?
Weet je of dit alleen een IR zender is of ook ontvanger (leerfunctie)?

• BastiaanNL
quote:
Newday schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:45:
[...]

Maak je ook gebruik van de IR Blaster?
Weet je of dit alleen een IR zender is of ook ontvanger (leerfunctie)?
Maak ik geen gebruik van helaas. Ik verwacht alleen zender, maar dat is echt nergens op gebaseerd :+

Diablo 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22-08 09:55
Ik heb dit toestel vanmiddag ook besteld, opvolger van mn redmi note 3. Heb de 6gb 128gb versie besteld!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:57
quote:
ikdedinges schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:09:
Ik heb dit toestel vanmiddag ook besteld, opvolger van mn redmi note 3. Heb de 6gb 128gb versie besteld!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, ik zou mijn redmi note 3 ook graag vervangen, en deze staat hoog op de lijst ;)

• ikdedinges
Ik heb de telefoon gisteren binnen gekregen en vanmorgen de bootloader unlocked. Ging allemaal prima! Draai nu een stable xiaomi.eu rom. Het is een prachtige telefoon! Heerlijk snel en het scherm is een stuk mooier dan die van de redmi note 3. Zal vanmiddag of morgen even foto's maken als iemand daar behoefte aan heeft. Ik heb de 6/128 versie in het grijs btw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikdedinges
quote:
stefanmiler schreef op maandag 22 mei 2017 @ 06:15:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, ik zou mijn redmi note 3 ook graag vervangen, en deze staat hoog op de lijst ;)
Echt een veel betere en mooiere telefoon dan de Redmi Note 3!
bouwkwaliteit, scherm, cameras en de snelheid van het toestel zijn echt perfect!
heb gelijk het toestel unlocked en een xiaomi.eu rom geflasht.

• Yoentyj
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 05-08 14:59
quote:
ikdedinges schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:02:
Ik heb de telefoon gisteren binnen gekregen en vanmorgen de bootloader unlocked. Ging allemaal prima! Draai nu een stable xiaomi.eu rom. Het is een prachtige telefoon! Heerlijk snel en het scherm is een stuk mooier dan die van de redmi note 3. Zal vanmiddag of morgen even foto's maken als iemand daar behoefte aan heeft. Ik heb de 6/128 versie in het grijs btw.
Goedemorgen! Ik zit er zelf aan te denken om mijn OPO te vervangen voor wat nieuwers en zit te denken aan de Mi5s Plus. Hoe bevalt het toestel na een week gebruik?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikdedinges
quote:
Yoentyj schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:52:
[...]

Goedemorgen! Ik zit er zelf aan te denken om mijn OPO te vervangen voor wat nieuwers en zit te denken aan de Mi5s Plus. Hoe bevalt het toestel na een week gebruik?
Ook goedemorgen:)
Hele fijne telefoon.
Even wat plus en minpunten,
+Scherm, mooi helder en goed afleesbaar in direct zonlicht.
+Camera's, maakt hele mooie foto's vooral met de dual camera.
+Bouwkwaliteit, toestel voelt heel stevig aan.
+Vingerafdrukscanner, werkt heel snel en nooit gehad dat ie mn vinger niet registreerde.
+Snelheid, de SD821 voelt heel snel en ik heb nog geen last gehad van slowdowns.
+Ontvangst, overal goed ontvangst en 4G werkt goed met T-Mobile.
+Batterij, gaat makkelijk een dag mee, als je er zuinig mee bent haal je de 2 dagen wel denk ik.
+QC3.0, telefoon is als het moet met ongeveer een uur opgeladen.
+Gesprekskwaliteit, het voel me meteen op dat die een stuk beter is.
+Speaker, gaat aardig hard en er is geen sprake van vervorming van het geluid.

even denken of ik nog een paar minpunten weet :)
-MicroSD, zit er helaas niet in (al heb ik meer dan genoeg aan de 128GB)
-2.5D glas, lastig om een screenprotector te vinden die de hele voorkant bedekt. (al voelt het 2.5D glas ook wel weer fijn aan)

als je nog meer weten wilt zeg je het maar :)

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Zijn er mensen met deze telefoon en Lineage OS?
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• HackingDutchman
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 25-08 20:12

HackingDutchman

Scientia potentia est

Voor mensen die problemen hebben met de batterij van dit toestel. Ik kreeg eind november een melding dat de batterijtemperatuur te laag was en dat de telefoon niet meer wou laden. Nergens een oplossing kunnen vinden en uiteindelijk maar een nieuwe batterij besteld van Alie en vervolgens zelf de batterij vervangen, zonder enige ervaring bij zo'n of soortgelijke telefoons. Dit is allemaal goed gegaan en de telefoon werkt weer.
Dus de batterij is wel te vervangen ;)

~~~~ From Carl to Zeiss .... and beyond ~~~~

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True