Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PleXtor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13-06 18:24
quote:
HetGezegde schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:10:
[...]

Bij mij werd ik doorgestuurd naar de Rabobank en had ik mijn Random Scanner nodig, i.c.m. mijn pincode.
Bij ING wordt er om een tancode gevraagd.

• xon
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-06 22:20
Ik heb wel met paypal betaald. Dit komt omdat ik een seller had gevonden via Alibaba en je daar net even andere deals kan maken dan de gene die op aliexpress zitten. Toch, een alibaba secure payment kost 5% aan extra kosten voor ze dus vandaar bieden ze vaak paypal aan. Daar ben je ook beschermd en heeft het voor mij als koper nog eens een voordeel dat ik hem kosteloos terug kan sturen mocht er wat zijn.

Wat betreft de prijzen...ach..of je nou een paar tientjes meer betaald of een paar tientjes minder..daar denk je over een paar weken allang niet meer aan joh en is het gewoon een gebruiksvoorwerp en heb je er (als het goed is) plezier van. Gezien Xiaomi zo wispelturig is als de pest wat betreft productie zou ik pakken wat ik pakken kan

** dit is overigens het meest actieve topic over de mi5S. Misschien kunnen we sommige onderwerpen langzamerhand naar het vragen en ervaring topic verhuizen zodat dat een beetje begint te leven. **

xon wijzigde deze reactie 07-12-2016 13:13 (12%)

• nichan
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 12:43
Ik heb gisteravond de grijze 3gb/64gb bij TopOne besteld. Ik had via de aliexpress-app 28eu korting, zo kwam ik op een prijs van 309eu incl DHL-verzending.

Vanochtend om 9 uur hebben ze de telefoon op de post gedaan, hopelijk belt DHL volgende week aan met mijn telefoon :D

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:08

NeoMe

#Addict

Ik wacht inmiddels al een volle maand, dadelijk is er alweer een nieuwe versie uit haha

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips HD-LCD 40'' * HTC One 10 * Asus Nexus 7 * Mi Band 2

• Def1ant
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:11
quote:
NeoMe schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:03:
Ik wacht inmiddels al een volle maand, dadelijk is er alweer een nieuwe versie uit haha
Ik mocht ook zo lang wachten, uiteindelijk in 2 weken naar de douane hier in Nederland en vanaf daar nog 2 weken naar thuis. Moest inklaren en het duurt al 1 week voordat de brief op je mat beland. Ook wel stom, want ze hadden zgn geen informatie terwijl er wel wat op het pakketje stond (mp4 player, 30$). Zeg dan dat het niet klopt.

Anyhow, sommigen hier wachten op 12-12 ? is er dan nog een kortingsdag ofzo? (telefoon voor vrouwlief :))

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 18:01

knakworst

Get Dilberted!

ik moest ook inklaren, was zogenaamd een mp4 player van 21.83 dollar. Eigenlijk wel vreemd dat een betrouwbare webwinkel als banggood zomaar dit soort valse informatie erop zet zonder dat je er om vraagt.

• HetGezegde
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online

HetGezegde

Luie student? Nee, efficiënt.

quote:
xon schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:10:
Ik heb wel met paypal betaald. Dit komt omdat ik een seller had gevonden via Alibaba en je daar net even andere deals kan maken dan de gene die op aliexpress zitten. Toch, een alibaba secure payment kost 5% aan extra kosten voor ze dus vandaar bieden ze vaak paypal aan. Daar ben je ook beschermd en heeft het voor mij als koper nog eens een voordeel dat ik hem kosteloos terug kan sturen mocht er wat zijn.

Wat betreft de prijzen...ach..of je nou een paar tientjes meer betaald of een paar tientjes minder..daar denk je over een paar weken allang niet meer aan joh en is het gewoon een gebruiksvoorwerp en heb je er (als het goed is) plezier van. Gezien Xiaomi zo wispelturig is als de pest wat betreft productie zou ik pakken wat ik pakken kan

** dit is overigens het meest actieve topic over de mi5S. Misschien kunnen we sommige onderwerpen langzamerhand naar het vragen en ervaring topic verhuizen zodat dat een beetje begint te leven. **
Zo denk ik er ook over. Prijzen schommelen altijd. Je kunt wachten tot je een ons weegt en dan is er weer wat nieuws voor diezelfde duurdere prijs. Op een gegeven moment moet je gewoon de knoop doorhakken.

Alibaba is toch een onderdeel van Aliexpress (of andersom)? Welke seller heb je gekozen? En is je bestelling vrij van VAT/extra kosten?

En van dat topic is wel een goed idee denk ik. Combineer eventueel custom rom, accessoires en ervaringen van het toestel zelf? Als het teveel wordt, lijkt me niet, halen we t weer uit elkaar?
quote:
nichan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:57:
Ik heb gisteravond de grijze 3gb/64gb bij TopOne besteld. Ik had via de aliexpress-app 28eu korting, zo kwam ik op een prijs van 309eu incl DHL-verzending.

Vanochtend om 9 uur hebben ze de telefoon op de post gedaan, hopelijk belt DHL volgende week aan met mijn telefoon :D
Mijne is ook onderweg richting UK, sinds woensdag. Duurt lang!! Haha.

Heb zelf ¤360 (ongeveer) betaald met cashback e.d. voor de 4GB/128GB variant (zwart).
quote:
Def1ant schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:24:
[...]

Ik mocht ook zo lang wachten, uiteindelijk in 2 weken naar de douane hier in Nederland en vanaf daar nog 2 weken naar thuis. Moest inklaren en het duurt al 1 week voordat de brief op je mat beland. Ook wel stom, want ze hadden zgn geen informatie terwijl er wel wat op het pakketje stond (mp4 player, 30$). Zeg dan dat het niet klopt.

Anyhow, sommigen hier wachten op 12-12 ? is er dan nog een kortingsdag ofzo? (telefoon voor vrouwlief :))
Yes, kleine variant van 11-11 en Black Friday. Even in de gaten houden dus!
quote:
knakworst schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:43:
ik moest ook inklaren, was zogenaamd een mp4 player van 21.83 dollar. Eigenlijk wel vreemd dat een betrouwbare webwinkel als banggood zomaar dit soort valse informatie erop zet zonder dat je er om vraagt.
Heel vreemd inderdaad. Van een eBay/Alibaba/Aliexpress seller verwacht je dit eerder. Dan hebben ze t pakket toch gecheckt, want onder de ¤22 is het normaal geen inklaringskosten. Wat heb je extra moeten betalen?

Download Wakification in de Google Play Store en zet alarmen (met bericht) op GPS basis. Je mist geen halte meer en vergeet niets bij boodschappen doen. // OnePlus 5 met $20 korting!

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

70 euro, werkelijke waarde keer 21% plus de gebruikelijke postNL inklaringskosten.

• xon
@hetgezegde

Alibaba is toch een onderdeel van Aliexpress (of andersom)? Welke seller heb je gekozen? En is je bestelling vrij van VAT/extra kosten?

Aliexpress is een onderdeel van Alibaba :-). Alibaba --> Express ;)

Ja het is meer een beetje het echte groothandelsnetwerk waar je net wat meer speling hebt met prijs vaak en kan onderhandelen. Ik heb er mijn xiaomi robot stofzuiger gekocht (die echt FANTASTISCH is btw) en verschillende telefoons. Overigens allen via DHL en nog nooit hoeven te betalen. Op de doos stonden de meest belachelijke omschrijvingen. Dit keer stond er overigens gewoon "chinese phone". Waarschijnlijk dacht 'de man' bij de douane. Ahh dat is toch crap ;)

• nichan
quote:
xon schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 08:40:
@hetgezegde

Aliexpress is een onderdeel van Alibaba :-). Alibaba --> Express ;)

Ja het is meer een beetje het echte groothandelsnetwerk waar je net wat meer speling hebt met prijs vaak en kan onderhandelen. Ik heb er mijn xiaomi robot stofzuiger gekocht (die echt FANTASTISCH is btw) en verschillende telefoons. Overigens allen via DHL en nog nooit hoeven te betalen. Op de doos stonden de meest belachelijke omschrijvingen. Dit keer stond er overigens gewoon "chinese phone". Waarschijnlijk dacht 'de man' bij de douane. Ahh dat is toch crap ;)
Dit had ik 2.5 jaar geleden ook met mij MI2s (toen bij ibuygou besteld). Op het pakketje stond mp3-speler van 20 dollar. Dinsdag besteld/verzonden en vrijdag binnen :*)

Ik heb trouwens toestemming gekregen om bootloader te unlocken. Binnen een dag kreeg ik toestemming, ik had het maar vast aangevraagd omdat het ook 10(!) dagen kan duren.

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:56

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

4gb/128gb silver met xiaomi flipcover bij top-one besteld op 11-11 en vroeg gister hoe het er voor stond en kreeg dit terug;

Dear friend
We have extended the delivery date by 15days. You money is still in protection
We will check it and tell you soon
Hope you'll patient with it
Regards
Akon

Afwachten dan maar

| (ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | LoL;Zone Psyy (EUW) | Plex Pass Member |

• HetGezegde
  • Nu online

HetGezegde

quote:
nichan schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 09:55:
[...]

Dit had ik 2.5 jaar geleden ook met mij MI2s (toen bij ibuygou besteld). Op het pakketje stond mp3-speler van 20 dollar. Dinsdag besteld/verzonden en vrijdag binnen :*)

Ik heb trouwens toestemming gekregen om bootloader te unlocken. Binnen een dag kreeg ik toestemming, ik had het maar vast aangevraagd omdat het ook 10(!) dagen kan duren.
Ik heb ook zeker een week geleden toestemming gevraagd, maar nog niks obtvangen. Heb jij daar op de een of andere manier dan bericht over gekregen? Ik enkel aangevraagd, sms code moeten invullen en verder nog niks gehoord.
quote:
psyy138 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:26:
4gb/128gb silver met xiaomi flipcover bij top-one besteld op 11-11 en vroeg gister hoe het er voor stond en kreeg dit terug;

Dear friend
We have extended the delivery date by 15days. You money is still in protection
We will check it and tell you soon
Hope you'll patient with it
Regards
Akon

Afwachten dan maar
Hmm raar. Bij mij is t al van mn rekening af en al verstuurd (dinsdag avond besteld). Vandaag een mail gehad met een T&T code van HK naar UK. Hoop m komende week te mogen ontvangen!

Download Wakification in de Google Play Store en zet alarmen (met bericht) op GPS basis. Je mist geen halte meer en vergeet niets bij boodschappen doen. // OnePlus 5 met $20 korting!

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
HetGezegde schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:27:
[...]

Heb jij daar op de een of andere manier dan bericht over gekregen?
SMS komt niet altijd aan. Als je de unlock app kan downloaden, en in kan loggen in de app, heb je toestemming gekregen.

• HetGezegde
  • Nu online

HetGezegde

quote:
knakworst schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:36:
[...]

SMS komt niet altijd aan. Als je de unlock app kan downloaden, en in kan loggen in de app, heb je toestemming gekregen.
Van de week eens testen dan.

• nichan
quote:
HetGezegde schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:27:
[...]

Ik heb ook zeker een week geleden toestemming gevraagd, maar nog niks obtvangen. Heb jij daar op de een of andere manier dan bericht over gekregen? Ik enkel aangevraagd, sms code moeten invullen en verder nog niks gehoord.

[...]

Hmm raar. Bij mij is t al van mn rekening af en al verstuurd (dinsdag avond besteld). Vandaag een mail gehad met een T&T code van HK naar UK. Hoop m komende week te mogen ontvangen!
Via die mi unlock-link kun je zien of je account toe gelaten is. Wel even met dat mi-account inloggen natuurlijk.

• Cronimet
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18:35
Een vriend van mij vertrekt in januari naar India, zou het mogelijk zijn om daar een Mi5s aan te kopen voor me en mee te nemen? Zijn er verschillende versies die ze daar verkopen?

• HetGezegde
  • Nu online

HetGezegde

quote:
Cronimet schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:44:
Een vriend van mij vertrekt in januari naar India, zou het mogelijk zijn om daar een Mi5s aan te kopen voor me en mee te nemen? Zijn er verschillende versies die ze daar verkopen?
Voor zover ik weet zijn er maar drie versies in een aantal kleuren:
3GB RAM 64GB ROM
4GB RAM 128GB ROM (en force touch)
4GB RAM 32GB ROM (en force touch) = special edition

Degene die wij hier kopen zijn modellen bedoeld voor de Aziatische markt. Niet alle banden worden ondersteund (vooral 4G), maar dat lijkt mij zozeer geen probleem. Alle providers maken volgens mij gebruik van meerdere banden en ontbreekt enkel band 20 op de telefoon welke betere penetratie in gebouwen/huizen moet geven. Ik heb daar meestal gewoon Wi-Fi. Anders schakel ik wel terug naar 3G.

Europese modellen zijn er (nog) niet - dus het model in India is exact gelijk aan hetgeen jij op internet kunt kopen. Check van te voren even de prijs van dát toestel dat jij wilt en geef die prijs aan je vriend door - dan kan hij nooit een te dure gekocht hebben.

Let wel op douane kosten: bij AliExpress betaal je bij de winkel Top-One 22 dollar aan verzending en ben je vrij van douanekosten. Bij Hongkong Goldway betaal je 9 dollar aan hetzelfde.
Top-One: https://toponedigital.nl.aliexpress.com/store/342812
Hongkong Goldway: https://goldway.nl.aliexpress.com/store/311331

Houd met die extra prijs dus rekening. Bij de meeste andere sellers betaal je doorgaans minder voor je toestel maar heb je (grote) kans 21% BTW extra te moeten betalen bij controle en kan je pakket daardoor vertragen omdat 'ie bij de douane ligt.

• Cronimet
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18:35
Bedankt voor de info!
Is er een grote kans dat hij tegengehouden zal worden als hij het toestel uit de verpakking zou halen?

• HetGezegde
  • Nu online

HetGezegde

quote:
Cronimet schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:55:
Bedankt voor de info!
Is er een grote kans dat hij tegengehouden zal worden als hij het toestel uit de verpakking zou halen?
Nee. Laat 'm het toestel eens aanzetten en installeren. Zet er voor de zekerheid 1 of 2 apps op. Normaal wordt daar niet zo moeilijk over gedaan. Toestel in z'n broekzak of handbagage voor zekerheid.

Met Macbooks uit de USA is het wat lastiger, maar daar zijn volgens mij de controles daarop ook veel strenger.

Wat is trouwens de gemiddelde levertijd bij de rest hierzo?
Bij mij staat 'ie al sinds afgelopen vrijdag 9 december op "Shipping information received" op DHL Hongkong. Duurt lang!

HetGezegde wijzigde deze reactie 13-12-2016 16:32 (14%)

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Net mijn order (mi5s silver 4+128gb) bij top-one geannuleerd en de grijze variant besteld.
Ze gaven dit namelijk aan tegen mij;
Dear Friend
Good day!
Thanks for your inquiry! / Welcome to Top One!
The supply is short of grey these days. You can place a new order now! We will give priority to your order. We can process your order within 2-4 working days after the payment is verified by AliExpress!
Regards
Akon

Dus we gaan weer wachten :)

• creon
  • Laatst online: 22-06 20:38
Ik zit al een poosje te wachten tot de grijze 4/128 betaalbaar en op voorraad is
Nu lees is weer dat de voorraad klein is
Misschien toch even wachten op de volgende batch

• nichan
quote:
HetGezegde schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:31:
[...]

Nee. Laat 'm het toestel eens aanzetten en installeren. Zet er voor de zekerheid 1 of 2 apps op. Normaal wordt daar niet zo moeilijk over gedaan. Toestel in z'n broekzak of handbagage voor zekerheid.

Met Macbooks uit de USA is het wat lastiger, maar daar zijn volgens mij de controles daarop ook veel strenger.

Bij mij staat 'ie al sinds afgelopen vrijdag 9 december op "Shipping information received" op DHL Hongkong. Duurt lang!
Dat heb ik dus ook.. Ligt al die dagen al in Hong Kong dus (of de status is nog niet geupdatet).
Mijn trackingnummer is trouwens 3503158584, er zitten nog 6 andere telefoons bij.

• creon
quote:
creon schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:38:
Ik zit al een poosje te wachten tot de grijze 4/128 betaalbaar en op voorraad is
Nu lees is weer dat de voorraad klein is
Misschien toch even wachten op de volgende batch
Bij top-one is hij al uitverkocht

• xon
Ik wil mensen niet ongerust maken maar wat ze wel eens doen (uit eigen ervaring helaas) is dat ze je gewoon een tracking nummer geven die in de mangel zit waardoor het lijkt alsof er beweging is. En dan ineens na weken rondzwerven is er ineens een echt track and trace nummer.

Ik was het zat en heb nu inmiddels een kleine week de 3/64 grey naar volle tevredenheid. Meteen van KPN naar T-mobile overgeschakeld omdat zij alle xiaomi banden ondersteunen. Of eigenlijk andersom :-)

• Pepper99
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-03 11:27
quote:
nichan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:29:
[...]

Dat heb ik dus ook.. Ligt al die dagen al in Hong Kong dus (of de status is nog niet geupdatet).
Mijn trackingnummer is trouwens 3503158584, er zitten nog 6 andere telefoons bij.
Hier exact hetzelfde tracking nr, zou idd een pakket van 7 telefoons zijn. Bij mij gaat het trouwens om een Redmi 4 voor de vriendin. Volgens mij moeten we echter niet al te veel waarde hechten aan die tracking nr's...

• HetGezegde
  • Nu online

HetGezegde

quote:
nichan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:29:
[...]

quote:
Pepper99 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:51:
[...]

Hier exact hetzelfde tracking nr, zou idd een pakket van 7 telefoons zijn. Bij mij gaat het trouwens om een Redmi 4 voor de vriendin. Volgens mij moeten we echter niet al te veel waarde hechten aan die tracking nr's...
Hier hetzelfde trackingnumber. 7 stuks in totaal. Grote kans dat dit wel echt is hoor; allemaal rond dezelfde tijd besteld en logisch dat ze er 7 tegelijk doorsturen naar Europa.

• XhaiKhaL
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20-06 12:40
Weet iemand hoe het nu zit met het verschil tussen matte en "brushed" kleuren (in ieder geval bij de grijze variant)? Ik heb bijv. dit gelezen:
quote:
Mi5s Prime have Two versions,Matt version and Brushed Version,we only sell matt version, pls understand.
Zijn er überhaupt matte en brushed versies per kleur van de Mi5s? Ik zie er op de bestelpagina van Xiaomi zelf niks over namelijk. Ik heb juist het idee dat de Mi5s PLUS brushed is en de Mi5S alleen in matte kleuren uitgebracht is.

En weet iemand wat de kosten van scherm reparatie / vervanging bij Xiaomi zelf zijn voor de Mi5S (in Chinese Yuan)?

• PleXtor
quote:
HetGezegde schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:31:
Bij een collega heeft zijn order deze status een week gehad en daarna veranderde de status en was de telefoon zo bij hem thuis. Ze geven ook aan dat de eerste shipment 3-5 werkdagen kan duren en daarna nog 1-3 werkdagen, dus dat zou maximaal twee weken betekenen. Ik heb trouwens ook één die op vrijdag 9 december de status shipping information received heeft staan. Mijn tijd is 20:52, jij toevallig ook? :P

• HetGezegde
  • Nu online

HetGezegde

quote:
XhaiKhaL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:01:
Weet iemand hoe het nu zit met het verschil tussen matte en "brushed" kleuren (in ieder geval bij de grijze variant)? Ik heb bijv. dit gelezen:

[...]

Zijn er überhaupt matte en brushed versies per kleur van de Mi5s? Ik zie er op de bestelpagina van Xiaomi zelf niks over namelijk. Ik heb juist het idee dat de Mi5s PLUS brushed is en de Mi5S alleen in matte kleuren uitgebracht is.

En weet iemand wat de kosten van scherm reparatie / vervanging bij Xiaomi zelf zijn voor de Mi5S (in Chinese Yuan)?
De matte variant komt inderdaad enkel voor, voor zover ik ook kan zien. Maar de brushed bestaat wel degelijk. Zie gsmarena e.d. waar de originele foto's bij staan:

Ik vind de matte variant zelf wel het mooist.

Met je tweede vraag kan ik je niet helpen helaas. Als je ergens een scherm kunt vinden (eBay?) en deze doorgaans in een uur kunt plaatsen, rekenen veel bedrijven voor het uurtarief ¤60 tot ¤100. Tel dan dus hier het scherm bij op.
Omrekenen in Chinese Yuan:
https://www.google.nl/sea...k1j0i8i7i30k1.X9DGiWyToyo

Zet op de plaats van de x het bedrag in euro's.

Grote kans dat een plaatselijke telefoonreparatie bedrijf dit wel voor je doet.
quote:
PleXtor schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:49:
[...]

Bij een collega heeft zijn order deze status een week gehad en daarna veranderde de status en was de telefoon zo bij hem thuis. Ze geven ook aan dat de eerste shipment 3-5 werkdagen kan duren en daarna nog 1-3 werkdagen, dus dat zou maximaal twee weken betekenen. Ik heb trouwens ook één die op vrijdag 9 december de status shipping information received heeft staan. Mijn tijd is 20:52, jij toevallig ook? :P
Exact gelijk qua tijd. Zelfde shipment denk ik. En ja, ik neem aan rond vrijdag toch zeker wat verandering te zien in m'n tracking. Spannend!

HetGezegde wijzigde deze reactie 15-12-2016 09:51 (55%)

• nichan
quote:
HetGezegde schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:30:
[...]

Exact gelijk qua tijd. Zelfde shipment denk ik. En ja, ik neem aan rond vrijdag toch zeker wat verandering te zien in m'n tracking. Spannend!
Het schiet nog niet op he.
Die verkoper zei dat het maximaal 14 dagen duurt voordat het pakketje in de UK is...

• HetGezegde
  • Nu online

HetGezegde

quote:
nichan schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:34:
[...]

Die verkoper zei dat het maximaal 14 dagen duurt voordat het pakketje in de UK is...
Bij mij zei Bob van Top-One dat ivm drukte de shipping status binnen 1-4 werkdagen zal veranderen naar "verzonden naar UK". En dan van daaruit nog een paar dagen.

We zullen wel zien.

• HetGezegde
  • Nu online

HetGezegde

quote:
xon schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:55:
Ik wil mensen niet ongerust maken maar wat ze wel eens doen (uit eigen ervaring helaas) is dat ze je gewoon een tracking nummer geven die in de mangel zit waardoor het lijkt alsof er beweging is. En dan ineens na weken rondzwerven is er ineens een echt track and trace nummer.
Het is een echt track en trace nummer :)

quote:
PleXtor schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:49:
[...]

quote:
nichan schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:34:
[...]

Er zit beweging in! Vandaag de status naar "Shipment picked up". Nu nog éven wachten.

• PleXtor
quote:
HetGezegde schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:08:

Er zit beweging in! Vandaag de status naar "Shipment picked up". Nu nog éven wachten.
Eindelijk, maar die statussen zeggen mij niet zoveel. Ik hoop dat de telefoon er voor vrijdag is.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik wacht al vanaf 11.11 en ben er een beetje klaar mee. MC-Mart geeft ook weinig reactie meer na wat berichtjes, als ik hem niet binnen twee weken heb dan dien ik een claim in. Ligt al een maand op het vliegveld als ik de Track & Trace moet geloven, maar is nog niet omgezet naar PostNL. Al contact mee gehad, kunnen niks voor mij doen.

Had de week ervoor een hoesje besteld, twee weken later binnen. Week erna nog twee kabeltjes voor de Mi5s en ook die na twee weken binnen.

NeoMe wijzigde deze reactie 19-12-2016 19:41 (46%)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips HD-LCD 40'' * HTC One 10 * Asus Nexus 7 * Mi Band 2

• HetGezegde
  • Nu online

HetGezegde

quote:
NeoMe schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:40:
Ik wacht al vanaf 11.11 en ben er een beetje klaar mee. MC-Mart geeft ook weinig reactie meer na wat berichtjes, als ik hem niet binnen twee weken heb dan dien ik een claim in. Ligt al een maand op het vliegveld als ik de Track & Trace moet geloven, maar is nog niet omgezet naar PostNL. Al contact mee gehad, kunnen niks voor mij doen.

Had de week ervoor een hoesje besteld, twee weken later binnen. Week erna nog twee kabeltjes voor de Mi5s en ook die na twee weken binnen.
Oei das lang. Ja mijn protector van Gearbest is ook al binnen. Cases van Aliexpress nog niet, maar zijn later besteld maar wel reeds verzonden.

Claim indienen zou ik ook doen dan inderdaad. Wat geeft MC Mart aan qua levertijd normaal?

-- Edit: --
Gisteren avond laat in Leipzig (DE) aangekomen, vandaag al in Heathrow (UK). Grote kans dat het toestel toch nog deze week binnen gaat zijn!!

-- Edit2: --
Momenteel op plaats van bestemming in Gatwick (UK). De tweede (persoonlijke) track&trace code zal binnenkort wel in werking treden.

-- Edit3: --
Ik zie dat er 7 stuks verzonden zijn vanuit Hong Kong en er 5 in de UK zijn ontvangen. Een gedeelte dus maar.
Het lijkt er op dat er nog één vandaag vanuit Hong Kong is verzonden (terwijl ze vorige week alle 7 al zijn verzonden) en er nu ook nog één in London vast zit. 6/7 lijken in de UK te zijn.
Ik ben benieuwd wat dit doet met de complete levering. Gaat mijnheer in de UK wachten of zendt hij al een deel uit?

HetGezegde wijzigde deze reactie 20-12-2016 16:47 (30%)

• Bvapple
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19:46
Ik heb vorige week vrijdag m'n Xiaomi Square Box van MC Mart ontvangen na een zeer lange tijd dat er niets gebeurd was op de tracking. Komt dus aan maar duurt inderdaad wel lang.

Ik heb een Mi5s 4/64 besteld via iBuygou.

Mi 5S - Google Pixel C - Toshiba Chromebook 2

• HetGezegde
  • Nu online

HetGezegde

Zojuist een melding gekregen van DHL dat mijn telefoon vanuit de UK is verzonden en morgen aan zal komen!

Yes!!

• nichan
quote:
HetGezegde schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:33:
Zojuist een melding gekregen van DHL dat mijn telefoon vanuit de UK is verzonden en morgen aan zal komen!

Yes!!
Lekker, ik nog niet helaas

• HetGezegde
  • Nu online

HetGezegde

quote:
nichan schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:15:
[...]

Raar? Want jouw trackingcode was dezelfde als de mijne, beiden hadden we een van de 7 pakketjes. Die van jouw wel al in de UK?

• nichan
quote:
HetGezegde schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:18:
[...]

Raar? Want jouw trackingcode was dezelfde als de mijne, beiden hadden we een van de 7 pakketjes. Die van jouw wel al in de UK?
Ik heb alleen die vrachtbriefcode gekregen, niet zo'n nummer van een colli.
Die van de UK naar NL heeft nog geen update

• PleXtor
quote:
nichan schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:15:
[...]

Hier ook nog niks... Maar volgens mij zijn alle pieces wel in de UK. Dus we maken nog kans om de telefoon voor de kerst te hebben. ;)

• HetGezegde
  • Nu online

HetGezegde

quote:
nichan schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:29:
[...]

Ik heb alleen die vrachtbriefcode gekregen, niet zo'n nummer van een colli.
Die van de UK naar NL heeft nog geen update
quote:
PleXtor schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:56:
[...]

Hier ook nog niks... Maar volgens mij zijn alle pieces wel in de UK. Dus we maken nog kans om de telefoon voor de kerst te hebben. ;)
Mijne is binnen! Yes! Straks eens uitpakken :)

Dus inderdaad: voor Kerst binnen denk ik hoor, want vanaf UK is het maar een dag: van Gatwick >> London >> Brussel >> NL (in mijn geval Eindhoven).

HetGezegde wijzigde deze reactie 21-12-2016 14:53 (12%)

• nichan
quote:
HetGezegde schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:51:
[...]

[...]

Mijne is binnen! Yes! Straks eens uitpakken :)

Dus inderdaad: voor Kerst binnen denk ik hoor, want vanaf UK is het maar een dag: van Gatwick >> London >> Brussel >> NL (in mijn geval Eindhoven).
quote:
PleXtor schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:56:
[...]

Kijk:Verwachte levertijd:
Donderdag, december 22, 2016
Voor het einde van de dag

Dit is mooi nieuws

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik ben het wachten zat vanaf 11.11 en heb nu een nieuwe HTC 10 gekocht voor 325,- ( koopje ). Ga een claim indienen dat ik mijn geld terug wil. Kom van een HTC M8 af dus dit ligt ook beter in het straatje.

NeoMe wijzigde deze reactie 30-12-2016 14:48 (20%)

• PleXtor
quote:
nichan schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:34:
[...]

Dit is mooi nieuws
Same here! *O*

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
nichan schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:34:
[...]

[...]

Dit is mooi nieuws
quote:
mijne ook en is sinds gister 15:01 in gatwick.

psyy138 wijzigde deze reactie 22-12-2016 07:46 (20%)

• HetGezegde
  • Nu online

HetGezegde

Dat ding staat echt wel vol troep. Is wel ff tweaken :)

• xon
quote:
HetGezegde schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:27:
Dat ding staat echt wel vol troep. Is wel ff tweaken :)
Daarom moet je ook de EU versie erop zetten. Nu jullie allemaal je toestel binnen hebben..zullen we verder praten in mi5s vragen en ervaring topic? O-)

• nichan
quote:
xon schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:50:
[...]

Daarom moet je ook de EU versie erop zetten. Nu jullie allemaal je toestel binnen hebben..zullen we verder praten in mi5s vragen en ervaring topic? O-)
Haha, mijne is nu 'on hold' in Amsterdam. Zodra ik hem heb zal ik daar verder praten.
Ik heb mijne trouwens wel geseald gelaten,

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Heb mijne thuis liggen maar ben nog op het werk, vanavond maar is da ding gaan verkennen en de unlock code aanvragen om xiaomi.eu erop te knallen.

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Vanavond even het topic doornemen, interesse voor dit toestel.

bestellen kan via ibuygou, xiaomi store en aliexpress top-one, optie voor dhl.
zijn er nog andere kanalen of dingen waar ik rekening mee moet houden.

PSN: Lord_Vipah

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Viper® schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:48:
Vanavond even het topic doornemen, interesse voor dit toestel.

bestellen kan via ibuygou, xiaomi store en aliexpress top-one, optie voor dhl.
zijn er nog andere kanalen of dingen waar ik rekening mee moet houden.
Ik zou de box sealed vragen zodat de originele china/engelse rom erop zit.
Verder zou ik adviseren (mijn ervaring) om bij aliexpress top-one of hongkong goldway te bestellen en kiezen voor DHL zodat je geen belasting/invoering hoeft te betalen. Andere websites/stores heb ik zelf geen ervaring mee.
De 4g banden zijn al goed dus hoef je niet op te letten.

• Bvapple
Sinds 21/12 staat er bij mijn DHL trackingcode dat de zendingsinformatie ontvangen is. Ik heb de Mi5s besteld op 19/12. Ik had toch gedacht dat iBuygou iets sneller was in verzending (misschien ben ik ook een beetje ongeduldig ;-) ).

• ElisabethM
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Bvapple schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:07:
Sinds 21/12 staat er bij mijn DHL trackingcode dat de zendingsinformatie ontvangen is. Ik heb de Mi5s besteld op 19/12. Ik had toch gedacht dat iBuygou iets sneller was in verzending (misschien ben ik ook een beetje ongeduldig ;-) ).
Bij mij staat de DHL trackinginfo sinds 20/12 hetzelfde (ook iBuygou), dus je bent niet de enige ;-)

• Bvapple
Ik heb het eens aan de support gevraagd en kreeg het volgende terug:
quote:
DHL shipping volume surged and reached full capacity. Goods arriving at DHL warehouse are waiting for unloading, and therefore the schedule for online and transfer is subjected to change according to the actual situation.
The information update will be delayed for 3-5 days.
So sorry for the inconvenience.
Zal dus wachten zijn...

• Hoppa!
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:58
quote:
psyy138 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:19:
[...]

Verder zou ik adviseren (mijn ervaring) om bij aliexpress top-one of hongkong goldway te bestellen en kiezen voor DHL zodat je geen belasting/invoering hoeft te betalen. Andere websites/stores heb ik zelf geen ervaring mee.
Als je bij Goldway besteld, moet je NIET de DHL-optie hebben om belasting/invoering te ontlopen. Je moet de 'Sellers Shipping' bij Goldway hebben. Die is een stuk goedkoper ook, zie verder de uitleg bij Goldway.

Toevallig net de Mi5s (grey 64gb) daar besteld met de speciale X-mas deal voor ¤ 330,- inclusief belasting/invoering vrije shipping.

• Bvapple
quote:
ElisabethM schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:59:
[...]

Bij mij staat de DHL trackinginfo sinds 20/12 hetzelfde (ook iBuygou), dus je bent niet de enige ;-)
Ik had gisterenavond nog eens een berichtje gestuurd naar iBuygou en vannacht antwoord gekregen dat hij verzonden was. Momenteel is hij vertrokken vanuit Hongkong _/-\o_

Nu alleen benieuwd of ik extra kosten zal hebben. Heb wel een verzekering.

• ElisabethM
  • Niet online
quote:
Bvapple schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:59:
[...]

Ik had gisterenavond nog eens een berichtje gestuurd naar iBuygou en vannacht antwoord gekregen dat hij verzonden was. Momenteel is hij vertrokken vanuit Hongkong _/-\o_
Bij mij kwam er kerstavond schot in en daarna gaat het snel. Vandaag bezorgd (bij de buren, dus nog even geduld)

• Bvapple
En dus geen extra kosten bij jou ?

• ElisabethM
  • Niet online
Daar lijkt het niet op, tenzij er een briefje bij zit dat ik alsnog moet betalen? Ik ben helaas een paar dagen niet thuis, dus geen idee. Ik had mij overigens ook verzekerd, dus ik maak mij er niet druk over.

• johan63
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15-06 23:19
Bij Banggood nu tijdelijk in de aanbieding

• creon
Dat is wel de 3Gb versie

• bram116
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21-05 21:47
Hallo,

Weet iemand waar je de mi5s het goedkoopste kan kopen of het beste kan kopen, (blijf een nederlander 😉) kom er zelf namelijk niet helemaal uit. Ik heb het liefst de zwarte omdat die toch wat mooier is vind ik, ik wil maximaal 64 GB. Alvast bedankt!

• Yonni
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-06 14:43
Lekker makkelijk, zulke vragen. Een beetje zelfredzaamheid en eigen initiatief wordt toch altijd wel verwacht. Google eens 'Top One Aliexpress' of 'Hong Kong Goldway Aliexpress'. Of probeer ibuygou.com, gearbest.com, banggood.com dan wel geekbuying.com. Ik heb expres geen klikbaar linkjes gedaan, merk je het? Succes!

btw. volgens mij zie ik alleen de Mi5 in het zwart. De Mi5s lijkt enkel in het donker grijs te krijgen. De rose gold Mi5s is een witte raaf heb ik het idee, die hebben ze bijna nergens óf voor 80 euro meerprijs.

Hot Wheels filmpjes ][ D3200 - 35/1.8G 4real!

• bram116
Ja is was al aan het kijken op AliExpress maar dacht dat jullie misschien nog iets wisten.

Is dit wat?: http://s.aliexpress.com/NbA3qE36

Dan wil ik denk ik de zwart/grijze voor ¤300.
En hoe zit het dan met de garantie?
Ik heb nog geen ervaring met een mobiel kopen in China vandaar dat ik het vraag.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
bram116 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:07:
Ja is was al aan het kijken op AliExpress maar dacht dat jullie misschien nog iets wisten.

Is dit wat?: http://s.aliexpress.com/NbA3qE36

Dan wil ik denk ik de zwart/grijze voor ¤300.
En hoe zit het dan met de garantie?
Ik heb nog geen ervaring met een mobiel kopen in China vandaar dat ik het vraag.
Volgens mij staan er zat berichten op deze en de vorige pagina hierover.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik heb besteld op 11.11 en nog altijd niks ontvangen, heb nu een claim ingediend. Ik moet nog een paar dagen wachten, anders zou ik als het goed is mijn geld terug moeten krijgen. Inmiddels al voorzien van een HTC 10 maar dat is een ander verhaal, zou het wel jammer vinden als die niet meer komt. Maar na het verzenden vanuit China niks meer te zien op de track & trace. Heb al zeker 50 China bestellingen gedaan, altijd hoesjes en kleine prul maar bestel je keer iets groots en dan komt het niet aan. Bij de douane zal die niet liggen, want die weten je wel te vinden.

Creditcard biedt geen dekking trouwens, alleen Nederlandse webshops ( American Express ). Maar heb ook via PayPal betaald, maar als het goed is biedt AliExpress zelf de bescherming.

NeoMe wijzigde deze reactie 30-12-2016 14:50 (34%)

• creon
De mi5s in het zwart is er niet
Dat is allemaal grijs antresiet
Die donkere is volgens mij ook erg aan de meerprijs
Wel erg jammer want daar zit ik op te wachten
Hoop hem voor onder de 350 te kunnen bestellen

• ElisabethM
  • Niet online
quote:
Bvapple schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:08:
En dus geen extra kosten bij jou ?
Eindelijk weet ik zeker dat ik geen extra kosten heb, en jij? Ik vond het wel erg leuk dat het doosje verpakt was in Kerstpapier. Het voelde echt als een cadeautje zo.

(nu bezig met installeren etc.., gelukkig geen krasje op het scherm zoals jij :| )

• bram116
Hallo iedereen,
Ik heb de Xiaomi mi5s (zwart) 2 dagen geleden gekocht bij goldway. Alleen hij staat nu al 2 dagen op: the seller is processing your order. Is dat normaal of duurt het nu toch al wel lang?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:26

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
bram116 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:14:
Hallo iedereen,
Ik heb de Xiaomi mi5s (zwart) 2 dagen geleden gekocht bij goldway. Alleen hij staat nu al 2 dagen op: the seller is processing your order. Is dat normaal of duurt het nu toch al wel lang?
Het is weekend en het is Oud & Nieuw. Mogen die mensen ook een dagje rust hebben?
1 & 2 Januari zijn vrije dagen in China.

Staying alive in China

• bram116
quote:
Kenzi schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:44:
[...]

Het is weekend en het is Oud & Nieuw. Mogen die mensen ook een dagje rust hebben?
1 & 2 Januari zijn vrije dagen in China.
Oke dankjewel! Dan hoop ik dat er morgen of overmorgen weer wat meer gebeurd ;)

• Viper®
  • Niet online
T-mobile belde net, toestel is weer terug.
status; niet gerepareerd, vochtschade
Volgens mij gooien ze alle telefoons eerst in een bak met water en dan onderzoeken ze hem _O-

anyway, de Mi5s maar bestellen.
quote:
psyy138 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:19:
[...]

Wat is ervaringtechnisch gezien de leverancier met de snelste levertijd?

Ik zie bij Aliexpress Top-One alleen standaard verzending, DHL optie heb ik niet (meer)

Viper® wijzigde deze reactie 03-01-2017 13:45 (5%)

• Yonni
Zojuist de Xiaomi Mi5s 3gb/64gb rose gold besteld bij Flosmall. Ben benieuwd hoe snel het gaat, de rose gold is op weinig sites op voorraad of überhaupt leverbaar. Multi language ROM aangevraagd en EU invoeringskostenverzekering. Kosten: 360 euro. Update komt wanneer hij in huis is.

• Viper®
  • Niet online
quote:
Yonni schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:59:
Zojuist de Xiaomi Mi5s 3gb/64gb rose gold besteld bij Flosmall. Ben benieuwd hoe snel het gaat, de rose gold is op weinig sites op voorraad of überhaupt leverbaar. Multi language ROM aangevraagd en EU invoeringskostenverzekering. Kosten: 360 euro. Update komt wanneer hij in huis is.
Hoe kom je op 360?

het toestel is 317 euro plus 6/7 euro voor customs insurance en ROM.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Viper® schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:24:
T-mobile belde net, toestel is weer terug.
status; niet gerepareerd, vochtschade
Volgens mij gooien ze alle telefoons eerst in een bak met water en dan onderzoeken ze hem _O-

anyway, de Mi5s maar bestellen.

[...]

Wat is ervaringtechnisch gezien de leverancier met de snelste levertijd?

Ik zie bij Aliexpress Top-One alleen standaard verzending, DHL optie heb ik niet (meer)
Ik heb de mi5s bij top-one met DHL besteld (top-one is overigens nu extreem duur)

https://www.reddit.com/r/..._top_one_and_goldway_mi5/
https://www.reddit.com/r/...l9t4p/top_one_price_hike/

besteld op; 13-12-2016
verzonden op 16-12-2016
ontvangen op 22-12-2016

De reden waarom ik top-one boven goldway koos is omdat de levering sneller is en meer/betere accessoires.

Vervolgens heb ik laatst bij goldway een redmi 4 prime besteld welke nog steeds niet binnen is omdat de levering gewoon langer is maar daar tegenover staat wel dat die goedkoper is.

Bij beide heb je geen onverwachte kosten.
top-one = DHL verzending
goldway = sellers shipment

Oftewel keuzes maken:)

• Yonni
Verzending komt er los bij.

• Viper®
  • Niet online
Ah vandaar
Ik heb al een aliexpress account, dus ik bestel hem bij Goldway.
3/64 GB matt gold, siliconclearfilm, sellers shipment option, 289 euro.
ben benieuwd

• Yonni
Er zit ook flink prijsverschil tussen de verschillende kleuren. De rose gold is verreweg de duurste. Ook lijken er matt en brushed versies rond te gaan. Maar goed, we zien wel wat er op de mat ploft hier :+ .

• Viper®
  • Niet online
quote:
Yonni schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:01:
Er zit ook flink prijsverschil tussen de verschillende kleuren. De rose gold is verreweg de duurste. Ook lijken er matt en brushed versies rond te gaan. Maar goed, we zien wel wat er op de mat ploft hier :+ .
Ik zag het ja. Scheelt voor de mat iets van 30 euro. Brushed komt pas later beschikbaar, geen idee wat die prijzen doen.
Vindt zelf de kleur niet heel spannend. Rose leek mij niet echt sexy, de rest maakt niet zoveel uit.
Inmiddels is de order ook al verzonden. Doen ze snel daar, jammer dat het 3 weken duurt voordat het vrachtcontainer schip pas hier is :P

• Yonni
Laat ik het erop houden dat de rose gold niet voor mij is. Geef mij maar zwart.

• Viper®
  • Niet online
Een beetje gay is best oke :D

Goldway shipped de mi5s met stock rom, dat betekent dat ik deze gewoon kan flashen naar de stock EU rom. Als ik hem heb zal ik de andere rom thread eens lezen.
quote:
besteld op; 13-12-2016
verzonden op 16-12-2016
ontvangen op 22-12-2016
Jammer dat Top-One echt een stuk duurder is geworden de afgelopen 2 weken.
Ik zie de mi5 nu helemaal niet meer terug in de top-one store -O-

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Viper® schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:51:
[...]
Jammer dat Top-One echt een stuk duurder is geworden de afgelopen 2 weken.
Ik zie de mi5 nu helemaal niet meer terug in de top-one store -O-
Dat weet niemand maar ik zou het gewoon in de gaten houden want naar mijn mening is dit wel de beste shop voor europese/nederlanders.

psyy138 wijzigde deze reactie 05-01-2017 15:00 (43%)

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Ik weet niet of jullie het al hebben gezien maar het lijkt erop dat top-one weg is/gaat.

https://www.reddit.com/r/...ts/5m2958/top_one_closes/
https://toponedigital.nl.aliexpress.com/store/342812

• Jeldert
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik heb 3 dagen geleden bij Goldway besteld, en die is al shipped. Ool al weet ik niet wat er met Top One aan de hand is, toch blij dat ik daar niet besteld heb.

Juist

• Viper®
  • Niet online
quote:
Niet echt verrassend eigenlijk, ik kon gisteren de mi5 ook al niet meer terugvinden.
Blij dat ik er niet besteld hebt, geeft toch niet echt goed gevoel.
Goldway heeft mijn order al shipped naar France.
Hopelijk over 2 weekjes binnen.

Viper® wijzigde deze reactie 06-01-2017 11:17 (11%)

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Viper® schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:15:
[...]

Niet echt verrassend eigenlijk, ik kon gisteren de mi5 ook al niet meer terugvinden.
Blij dat ik er niet besteld hebt, geeft toch niet echt goed gevoel.
Goldway heeft mijn order al shipped naar France.
Hopelijk over 2 weekjes binnen.
Ik had laatst een redmi 4 prime bij goldway besteld en die was zo binnen.
Sellers shipment method en geen extra kosten
25-12 besteld
27-12 verzonden
03-01 in frankrijk
05-01 binnen

psyy138 wijzigde deze reactie 06-01-2017 11:27 (4%)

• bram116
quote:
psyy138 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:26:
[...]

Ik had laatst een redmi 4 prime bij goldway besteld en die was zo binnen.
Sellers shipment method en geen extra kosten
25-12 besteld
27-12 verzonden
03-01 in frankrijk
05-01 binnen
Deed de tracking code het bij jou wel goed? Die van mij staat al vanaf 4 januari in China.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
bram116 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:14:
[...]

Deed de tracking code het bij jou wel goed? Die van mij staat al vanaf 4 januari in China.
Hij doet het wel maar is niet heel uitgebreid zoals bij dhl opties,gewoon geduld hebben.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

quote:
NeoMe schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:47:
Ik heb besteld op 11.11 en nog altijd niks ontvangen, heb nu een claim ingediend. Ik moet nog een paar dagen wachten, anders zou ik als het goed is mijn geld terug moeten krijgen. Inmiddels al voorzien van een HTC 10 maar dat is een ander verhaal, zou het wel jammer vinden als die niet meer komt. Maar na het verzenden vanuit China niks meer te zien op de track & trace. Heb al zeker 50 China bestellingen gedaan, altijd hoesjes en kleine prul maar bestel je keer iets groots en dan komt het niet aan. Bij de douane zal die niet liggen, want die weten je wel te vinden.

Creditcard biedt geen dekking trouwens, alleen Nederlandse webshops ( American Express ). Maar heb ook via PayPal betaald, maar als het goed is biedt AliExpress zelf de bescherming.
Nog altijd niks, mag aan het einde van de week een claim indienen en dan krijg ik als het goed is mijn geld terug. Zijn we twee maanden verder, verwacht ook niet meer dat die nog komt. T&T houdt ook op na de vliegreis vanuit China. Twijfel nu ook of dat ik opnieuw zo'n Mi Band 2 zal bestellen. Heb gewoon pech gehad, niks aan te doen.

• Burnd
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09:50
Hij staat nu voor een mooie prijs op Banggood. Wel de gouden versie, maar dat is prima voor mijn vrouw.

Echter vraag ik me af of het nu vele uit maakt of ik een EU/International of de 'gewone' versie moet nemen? Ik begrijp de verschillen niet helemaal. Kan iemand dat uitleggen?

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Burnd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:29:
Hij staat nu voor een mooie prijs op Banggood. Wel de gouden versie, maar dat is prima voor mijn vrouw.

Echter vraag ik me af of het nu vele uit maakt of ik een EU/International of de 'gewone' versie moet nemen? Ik begrijp de verschillen niet helemaal. Kan iemand dat uitleggen?
De Mi5s heeft zover ik weet maar 1 versie en dat is de normale/chinese versie.

Voor andere mensen, hierbij de link. Scheelt wat google werk :9
http://www.banggood.com/X...-p-1091260.html?rmmds=buy

Waar je overigens wel rekening mee moet houden is eventuele douane kosten en/of overige kosten.

EDIT;
Volgens mij kan je hem beter hier bestellen;
https://nl.aliexpress.com...=2114.12010608.0.0.OSpQSN

Vervolgens kiezen voor "sellers shipment method" want dan heb je 100% geen extra kosten.

psyy138 wijzigde deze reactie 10-01-2017 16:00 (21%)

• Burnd
quote:
psyy138 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:51:
[...]

De Mi5s heeft zover ik weet maar 1 versie en dat is de normale/chinese versie.

Voor andere mensen, hierbij de link. Scheelt wat google werk :9
http://www.banggood.com/X...-p-1091260.html?rmmds=buy

Waar je overigens wel rekening mee moet houden is eventuele douane kosten en/of overige kosten.

EDIT;
Volgens mij kan je hem beter hier bestellen;
https://nl.aliexpress.com...=2114.12010608.0.0.OSpQSN

Vervolgens kiezen voor "sellers shipment method" want dan heb je 100% geen extra kosten.
Bedankt voor de tip! Hoezo weet je dan 100% zeker dat je geen extra kosten hebt bij 'sellers shipment method'?

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Burnd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:43:
[...]

Bedankt voor de tip! Hoezo weet je dan 100% zeker dat je geen extra kosten hebt bij 'sellers shipment method'?
Gaat via Frankrijk, wat ze volgens mij doen is een heleboel pakketjes naar frankrijk sturen in 1 doos o.i.d. en vervolgens onderverdelen naar alle verkopers waardoor je die kosten niet hebt want binnen EU is alles zonder die kosten.

dit was mijn tracking;
2017-01-06 09:31 NETHERLANDS, Delivered
2017-01-05 13:09 NETHERLANDS, Delivered
2017-01-05 07:35 NETHERLANDS, Shipment out for delivery
2017-01-05 04:43 NETHERLANDS, Inbound linehaul scan
2017-01-04 16:40 NETHERLANDS, Shipment in transit
2017-01-03 11:18 FRANCE, Shipment in transit
2017-01-03 11:16 FRANCE, Transit In
2016-12-28 06:54 HONGKONG, Sorting in progress at local branch,Remark: item ready for despatch
2016-12-28 06:53 HONGKONG, Arrived at Depot.
2016-12-28 04:50 CHINA, The item has been departure the transport center of SF.
2016-12-28 04:48 CHINA, The item has been arrival the transport center of SF.
2016-12-27 22:55 FRANCE, Inbound linehaul scan
2016-12-27 10:33 CHINA, Electronic information has been received

• Burnd
Ja maar wanneer het vanaf China aankomt in Frankrijk komt het toch ook de EU binnen? Dan zou het toch ook gecheckt moeten worden? Of zijn ze in Frankrijk minder strikt ofzo?

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Burnd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:39:
Ja maar wanneer het vanaf China aankomt in Frankrijk komt het toch ook de EU binnen? Dan zou het toch ook gecheckt moeten worden? Of zijn ze in Frankrijk minder strikt ofzo?
Geen idee, het komt er in ieder geval op neer dat je geen extra kosten hebt.
Staat ook ergens in de informatie bij de shop.

Trouwens een tip als je voor de 1e keer bij aliexpress koopt.
installeer de app zodat je "first user" korting krijgt, wijst zich allemaal vanzelf.

• Burnd
quote:
psyy138 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:44:
[...]

Geen idee, het komt er in ieder geval op neer dat je geen extra kosten hebt.
Staat ook ergens in de informatie bij de shop.

Trouwens een tip als je voor de 1e keer bij aliexpress koopt.
installeer de app zodat je "first user" korting krijgt, wijst zich allemaal vanzelf.
Okay, goed om te weten! telefoon is inmiddels besteld (helaas al wel met mijn bestaande account ;))

• Viper®
  • Niet online
DPD smsje, pakket is onderweg.

helaas ben ik vandaag en morgen niet thuis, dus ik laat hem bezorgen bij een dpd pickuplocatie.
via de website kan je inloggen, ander adres kiezen, of bezorglocatie etc.
best goeie dienst.

2017.01.10 09:47 (GMT-7): 【8】【France】 The shipment is being forwarded, please wait patiently.
2017.01.09 17:47 (GMT-7): 【France】 The shipment is being forwarded, please wait patiently.
2017.01.06 01:13 (GMT-7): 【8】【France】 The shipment is being forwarded, please wait patiently.
2017.01.05 16:28 (GMT-7): 【8,HONG KONG】【HONG KONG】 Shipment arrive at HONG KONG distribution center
2017.01.05 16:02 (GMT-7): 【8,HONG KONG】【HONG KONG】 Shipment transiting to next station
2017.01.05 14:29 (GMT-7): 【8,HONG KONG】【HONG KONG】 S.F. Express has picked up the shipment
2017.01.05 09:13 (GMT-7): 【France】 The shipment is being forwarded, please wait patiently.
2017.01.05 00:28 (GMT-7): 【HONG KONG】 Shipment arrive at HONG KONG distribution center
2017.01.05 00:02 (GMT-7): 【HONG KONG】 Shipment transiting to next station
2017.01.04 22:29 (GMT-7): 【HONG KONG】 S.F. Express has picked up the shipment

binnen 8 dagen dus.
Ik ken webshops in Nederland die er langer over doen :/

• Yonni
Zojuist via de DPD mijn (voor m'n vrouw) MI5s (rosegold, 3/64) binnen gekregen. Bestelling werd verzonden via standaard SF express. Tracking daarvan viel een beetje tegen, bleef heel lang op Hong Kong staan. Van de DPD wist ik niet dat ik daar ook kon tracken blijkbaar.

3-1 besteld bij Fosmall
5-1 track & trace SF aangemeld
6-1 track & trace SF in Hong Kong aangekomen
12-1 track & trace SF delivery in progress

Vanochtend kreeg ik van de DPD een sms, dat het pakket vandaag bezorgt zou worden. Super natuurlijk. De track & trace gaf andere info dan die van SF.

5-1 aangemeld bij DPD
5-1 onderweg @ Roisy Cedex (FR)
10-1 onderweg @ Roisy CDG Cedex (FR)
11-1 onderweg @ Best (NL)
12-1 op depot in Berkel en Rodenrijs
12-1 onderweg voor uitlevering

• Viper®
  • Niet online
DPD tracking wist ik ook niet
net even gekeken

12.01.2017 09:34 Veenendaal (NL) Afleverpoging was niet succesvol
12.01.2017 07:18 Veenendaal (NL) Onderweg voor uitlevering
12.01.2017 01:08 Veenendaal (NL) Op het depot
11.01.2017 17:19 Best (NL) Onderweg.
10.01.2017 09:47 Roissy CDG Cedex ... Onderweg.
06.01.2017 01:25 DPD Data centrum De verzender heeft het pakket aangemeld bij DPD.
06.01.2017 01:13 Roissy Cedex (FR) Onderweg.

Veenendaal ?
Pakket moet naar Arnhem

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*