Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• xon
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 26-03 16:23
@Jopie282 Dit wordt wel een beetje slowchat zo :-). Ik denk dat je het beste even in de verschillende China topics kan kijken waar hele uitgebreide FAQ's staan hoe ze normaal gesproken te werk gaan. Waar het op neer komt dat het simpelweg altijd een gok blijft. Met DHL heb je een vrij grote slagingskans op het moment je op het pakketje een waarde van onder de 22 dollar laat zetten. Met PostNL (gewone verzending) is het gewoon 1 grote gok ongeacht de waarde. Soms krijg je DE brief...en soms niet.

Er zijn er genoeg die heel creatief met facturen en betaalbewijzen omgaan die je dan moet opsturen.....maaaaar dat mag natuurlijk niet O-)

Back on topic now? :-)

• chrisdw
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-03 11:07
Ik ben van plan de 4GB/128GB aan te schaffen, wel de grijs-zwarte variant. Maar deze is bijna nergens te krijgen.

Het laatste wat ik heb vernomen is dat het model rond black friday beschikbaar komt. Kan iemand dat toevallig bevestigen?

• SharpEdgeOne
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:19
11-11 64gb Grey besteld bij Top One, morgenavond levering.

• kevinjkok
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22-03 22:35
11-11 64GB Grey besteld via Top One, gisteravond geleverd door DHL. Mooi toestel! Hoop dat m'n accessoires er niet zo lang meer over doen vanuit China, want de meegeleverde zijn niet zo fantastisch.

Het viel mij ook op dat de grijze versie geen brushed metal (met horizontale strepen) achterkant heeft, maar een effen grijze achterkant. Het maakt mij in ieder geval niet zo veel uit, maar voor wie nog wil bestellen, handig om te weten. ;)

kevinjkok wijzigde deze reactie 22-11-2016 11:47 (40%)

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:58
Bij mij is hij geleverd! Hij zat tot in Engeland samen met 3 andere Xiaomi Grey's denk ik :P
Straks eens kijken als ik thuis ben van het werk

bottom line wijzigde deze reactie 22-11-2016 11:31 (21%)

• zathlap
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 29-03 08:13
2016-11-22 07:35 Delivery in progress :)

11-11 ook bij Top One, iemand die kan bevestigen dat dit laatste stap in track and trace is? Hij heeft namelijk dagen lang op "Shipment in transit at Transit Center. Thanks for your waiting" gestaan.

• Shri
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 05-12-2016
quote:
kevinjkok schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:29:
11-11 64GB Grey besteld via Top One, gisteravond geleverd door DHL. Mooi toestel! Hoop dat m'n accessoires er niet zo lang meer over doen vanuit China, want de meegeleverde zijn niet zo fantastisch.
Had hem ook bij Top-one besteld, maar ik heb de dark-grey versie, heb hem ook gister ontvangen.

Het is een mooi toestel, voelt goed aan, maar zal ook wachten op me accessoires voordat ik hem echt in gebruik neem. Overgens wil ik ook nog eerst de xiaomi eu rom erop plaatsen, moet nog ff een goeie tutorial voor zoeken.

• kevinjkok
quote:
zathlap schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:05:

11-11 ook bij Top One, iemand die kan bevestigen dat dit laatste stap in track and trace is? Hij heeft namelijk dagen lang op "Shipment in transit at Transit Center. Thanks for your waiting" gestaan.
Ik neem aan dat dit inderdaad de laatste stap is. Bij mij was "With delivery courier" de laatste update (1,5 uur) voor bezorging.

• kevinjkok
quote:
Shri schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:35:
[...]

Had hem ook bij Top-one besteld, maar ik heb de dark-grey versie, heb hem ook gister ontvangen.
Die van mij is ook black/dark grey ;)

• Catanan
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:15
quote:

Ik heb ook een grijze Mi5S besteld bij Top One op 11/11. Hij zat in een order van 5 pieces die maar in Gatwick en Takeley in en uit pakketjes werd gestopt, maar vanochtend gearriveerd in Brussel, daarna naar Amsterdam en als ik het goed begrijp nu onderweg naar mij. Als je je tracking number van Aliexpress invult bij DHL.com kan je je zending volgen.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:44

knakworst

Get Dilberted!

Die van mij is verzonden met Swiss Post en is nu bij de grens. Hopen dat de schade meevalt ;)

Wed 09.11.2016 17:21 Mailed Asendia Hong Kong
Wed 09.11.2016 17:21 Arrival at origin border point Asendia Hong Kong
Wed 09.11.2016 17:21 The consignment has left the origin border point Asendia Hong Kong
Fri 18.11.2016 16:25 Arrival at border point in the destination country NLAMSA

• Jacques112
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 30-11-2016
quote:
Shri schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:35:
[...]

Het is een mooi toestel, voelt goed aan, maar zal ook wachten op me accessoires voordat ik hem echt in gebruik neem. Overgens wil ik ook nog eerst de xiaomi eu rom erop plaatsen, moet nog ff een goeie tutorial voor zoeken.
Wel eerst je bootloader unlocken he :P

Here you go bud : https://xiaomi.eu/communi...ooting.36067/#post-331986

• zathlap
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 29-03 08:13
quote:
Catanan schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:06:
[...]

Ik heb ook een grijze Mi5S besteld bij Top One op 11/11. Hij zat in een order van 5 pieces die maar in Gatwick en Takeley in en uit pakketjes werd gestopt, maar vanochtend gearriveerd in Brussel, daarna naar Amsterdam en als ik het goed begrijp nu onderweg naar mij. Als je je tracking number van Aliexpress invult bij DHL.com kan je je zending volgen.
Logistics company = SF Express (Seller's Shipping Method gekozen), code invoeren bij DHL werkt dus niet. Tracking van Sfexpress is nogal algemeen :(

Afwachten dus maar.

• Catanan
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:15
Mobiel (dark-grey 3gb 64gb) net in ontvangst genomen. 11/11 besteld bij Top One op Aliexpress, 22/11 ontvangen.

• bottom line
quote:

Dan moet je eens kijken bij de reacties van TopOne op je bestelling.
Ze hebben een trackingcode doorgestuurd die verschilt van deze die op je order pagina staat ;)

Je hebt een trackingnummer voor China -> Gatwick en een trackingnummer van Gatwick naar jou thuisadres

• PleXtor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 27-03 18:40
Ik heb deze ronde wel allemaal kortingsbonnen, maar het lijkt of ik niet kan stapelen met kortingsbonnen. Ik heb winkelbonnen en gewone kortingsbonnen en expreskortingsbonnen. Weet iemand of en hoe je kunt stapelen? Sommige bonnen zijn alleen de 25e te gebruiken, dus ga dan maar bestellen.

• Jacques112
quote:
PleXtor schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:37:
Ik heb deze ronde wel allemaal kortingsbonnen, maar het lijkt of ik niet kan stapelen met kortingsbonnen. Ik heb winkelbonnen en gewone kortingsbonnen en expreskortingsbonnen. Weet iemand of en hoe je kunt stapelen? Sommige bonnen zijn alleen de 25e te gebruiken, dus ga dan maar bestellen.
domme vraag maar hoe kom je aan kortingsbonnen?

Ik ben frequent buyer maar heb nooit bonnen :'(

• PleXtor
Als ik op het home screen naar beneden scroll staat daar '$100 worth of coupons, limited offer for new app users'. Daar heb ik gisteren bonnen mee gekregen.
Ga ik daarna naar 'Cyberweek is begonnen' druk en daarna op 'Phones, Tablets & Accessoiries' onder het kopje 'Browse categories', dan kan ik daar ook 5 coupons krijgen. Daarnaast kan ik bij top one ook nog winkel bonnen krijgen.

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:18

NeoMe

#Addict

Valt allemaal te stapelen, maar zie je pas vrijdag hoe en wat.

Afgelopen 11.11 Festival hetzelfde idee, ik had toen de Mi5s voor §240,- dus zoals ik nu kan zien is de prijs verlaagd en daar gaan je bonnen nog vanaf. Ik moest er wel een Mi Band 2 bij bestellen omdat ik anders niet op de $300,- kwam. Want alleen dan ging er een extra $30,- af naast de andere bonnen die er ook nog eens extra vanaf gingen via de muntjes en noem maar op. Zoals korting via eerste aankoop via de app. Maak anders een nieuwe account aan, scheelt je toch weer. Stop beide alvast in je winkelmandje, als je dan vrijdag de app gebruikt zie je automatisch de laagste prijs inclusief al je bonnen.

NeoMe wijzigde deze reactie 23-11-2016 13:08 (19%)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips HD-LCD 40'' * HTC One 10 * Asus Nexus 7 * Mi Band 2

• Jacques112
quote:
PleXtor schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:00:
Als ik op het home screen naar beneden scroll staat daar '$100 worth of coupons, limited offer for new app users'. Daar heb ik gisteren bonnen mee gekregen.
Ga ik daarna naar 'Cyberweek is begonnen' druk en daarna op 'Phones, Tablets & Accessoiries' onder het kopje 'Browse categories', dan kan ik daar ook 5 coupons krijgen. Daarnaast kan ik bij top one ook nog winkel bonnen krijgen.
Ik ben geen nieuwe gebruiker, maar dit heb ik nooit gehad toen ik startte...

• sven666pwnd
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 27-03 22:32
Ik heb de MI5S 128gb besteld bij Top One (13-11-16), echter hebben zij de status van de order naar shipment verplaatst en een tracking code gegeven met het verhaal erbij dat hij nog niet op voorraad is. Oftewel hij is helemaal niet verzonden, wat raden jullie aan? Order cancelen of de verwachte levertijd van 7-10 werkdagen accepteren en afwachten en hopen dat men hem dan wel daadwerkelijk verstuurd? Heb er incl. shipment 393 dollar voor mogen betalen.

• Jacques112
quote:
sven666pwnd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:31:
Ik heb de MI5S 128gb besteld bij Top One (13-11-16), echter hebben zij de status van de order naar shipment verplaatst en een tracking code gegeven met het verhaal erbij dat hij nog niet op voorraad is. Oftewel hij is helemaal niet verzonden, wat raden jullie aan? Order cancelen of de verwachte levertijd van 7-10 werkdagen accepteren en afwachten en hopen dat men hem dan wel daadwerkelijk verstuurd? Heb er incl. shipment 393 dollar voor mogen betalen.
Ik snap je frustratie, dit had ik dus ook bij McMart.... maar cancelen en dan opnieuw ergens bestellen duurt ook weer enkele dagen minimaal......

Klein probleem is dat je niet weet wanneer er weer voorraad is bij TopOne :'( :'(

Ik heb ook info gevraagd toen aan hun en kreeg als antwoord, zo snel mogelijk...dus

• RutgerFR
  • Laatst online: 09-03 23:10

RutgerFR

Qui est l'exemple?

Telefoon binnen! Heeft uiteindelijk 2 weken geduurd. De zwarte versie is echt prachtig... Maar waar ik ontzettend van baal (mijn eigen schuld, niet goed ingelezen), is dat hij niet compatibel is met het 4G netwerk van Simyo.

Dus nu alweer (tot mijn spijt) in vraag & aanbod geplaatst.

• PleXtor
Welke verzendmethode kiezen jullie bij top one? Standaard of DHL?

• NeoMe

NeoMe

#Addict

quote:
PleXtor schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:02:
Welke verzendmethode kiezen jullie bij top one? Standaard of DHL?
Ik heb standaard verzending gekozen, geen zin om extra te betalen omdat het een paar dagen sneller kan zijn. Qua douane heb je met standaard verzending ook minder kans gepakt te worden lees ik online. Maar ik heb besteld bij MC Mart.
quote:
RutgerFR schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:15:
Telefoon binnen! Heeft uiteindelijk 2 weken geduurd. De zwarte versie is echt prachtig... Maar waar ik ontzettend van baal (mijn eigen schuld, niet goed ingelezen), is dat hij niet compatibel is met het 4G netwerk van Simyo.

Dus nu alweer (tot mijn spijt) in vraag & aanbod geplaatst.
Wat merk je er dan precies van, want ik heb ook kpn netwerk met 4G maar mis je wat extra snelheid want dat maakt mij namelijk niet zoveel uit. Zit 99% van de tijd altijd op de WiFi en buiten de WiFi doe ik weinig en kom ik wel uit met 1GB per maand. Hoor graag wat je dan precies tegen zit..?

NeoMe wijzigde deze reactie 24-11-2016 08:28 (22%)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips HD-LCD 40'' * HTC One 10 * Asus Nexus 7 * Mi Band 2

• Hoppa!
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-03 15:14
quote:
NeoMe schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:26:
[...]

Ik heb standaard verzending gekozen, geen zin om extra te betalen omdat het een paar dagen sneller kan zijn. Qua douane heb je met standaard verzending ook minder kans gepakt te worden lees ik online. Maar ik heb besteld bij MC Mart.

[...]

Wat merk je er dan precies van, want ik heb ook kpn netwerk met 4G maar mis je wat extra snelheid want dat maakt mij namelijk niet zoveel uit. Zit 99% van de tijd altijd op de WiFi en buiten de WiFi doe ik weinig en kom ik wel uit met 1GB per maand. Hoor graag wat je dan precies tegen zit..?
Ik heb een periode een Oneplus One gehad in combinatie met KPN netwerk, ook geen band 20 (800mhz), zelfde situatie dus.

Je merkt er in de praktijk verschrikkelijk weinig van, afhankelijk van het gebruik natuurlijk. Als je veel op zware websites surft of download via het mobiele netwerk dan is het misschien wel eens vervelend. Maar goed.

Uiteindelijk ben ik wel overgestapt naar T-Mobile, maar dat was meer een kostenoverweging. In de praktijk heb ik nu (inmiddels met een Xiaomi Mi4c) wel overal 4G, maar echt veel verschil merk ik daarin niet in het dagelijks gebruik.

• xon
iemand al alles verslindende black friday deals gevonden voor de 5s?

• Hoppa!
Banggood heeft een coupon waarmee de grey rond de § 285 komt.

Coupon staat op de product pagina, overigens

Hoppa! wijzigde deze reactie 24-11-2016 21:42 (28%)

• xon
Ik begin weer een beetje het idee te krijgen dat de grijze compleet is uitverkocht en alle shops wachten op een nieuwe voorraad. Ook bij banggood kan je hem alleen maar reserveren waarbij ze zeggen (of denken) de 30e te kunnen leveren maar zou mij niets verbazen als dat weer veel langer gaat duren. Volgens mij produceert xiaomi nu inmiddels 9 verschillende versies van de mi5s (kleuren, ram, storage) dus dat schiet ook gewoon niet op.

• chrisdw
quote:
xon schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:26:
Ik begin weer een beetje het idee te krijgen dat de grijze compleet is uitverkocht en alle shops wachten op een nieuwe voorraad. Ook bij banggood kan je hem alleen maar reserveren waarbij ze zeggen (of denken) de 30e te kunnen leveren maar zou mij niets verbazen als dat weer veel langer gaat duren. Volgens mij produceert xiaomi nu inmiddels 9 verschillende versies van de mi5s (kleuren, ram, storage) dus dat schiet ook gewoon niet op.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ben ook aan het wachten op de grijze 4GB/128GB.
Had gehoopt dat ze vandaag op black friday leverbaar zouden zijn maar helaas. En ik wil het liefst niet reserveren omdat je dan geen idee hebt wanneer hij geleverd gaat worden.

Al met een aantal shops contact gehad maar ze kunnen niet zeggen wanneer hij weer geleverd gaat worden.

• PleXtor
quote:
xon schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:32:
iemand al alles verslindende black friday deals gevonden voor de 5s?
Nog geen verslindende black friday deal gevonden, maar hoop met mijn bonnen een 4gb/64gb black te kopen.
Stapelen werkt toch anders dan ik dacht. Krijg slechts 13 euro korting bij TopOne, dus kom op een totaal van §353,-. Ik kan ook geen andere goede aanbieding vinden.

PleXtor wijzigde deze reactie 25-11-2016 09:15 (22%)

• Hoppa!
Gelukkig doet mijn huidige telefoon het nog. Ik heb alle tijd. ;)

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
PleXtor schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:59:
[...]

Nog geen verslindende black friday deal gevonden, maar hoop met mijn bonnen een 4gb/64gb black te kopen.
Stapelen werkt toch anders dan ik dacht. Krijg slechts 13 euro korting bij TopOne, dus kom op een totaal van §353,-. Ik kan ook geen andere goede aanbieding vinden.
Dat is merkwaardig want zonder bonnen kom ik gewoon op EUR 348 bij TopOne, dit is inclusief DHL shipping.

• PleXtor
quote:
knakworst schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:24:
[...]

Dat is merkwaardig want zonder bonnen kom ik gewoon op EUR 348 bij TopOne, dit is inclusief DHL shipping.
Ik heb nog een tempered glass erbij :P Dan klopt het inderdaad niet. Ik zie die van 438 niet staan. Heb je ook een zwarte geselecteerd?

PleXtor wijzigde deze reactie 25-11-2016 09:52 (15%)

• Pepper99
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-03 11:27
quote:
PleXtor schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:31:
[...]

Ik heb nog een tempered glass erbij :P Dan klopt het inderdaad niet. Ik zie die van 438 niet staan. Heb je ook een zwarte geselecteerd?
Bij TopOne is toch enkel de Mi5s Plus in voorraad voor de 4GB versie? Of kijk ik nou zo verkeerd?

• PleXtor
quote:
Pepper99 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:05:
[...]

Bij TopOne is toch enkel de Mi5s Plus in voorraad voor de 4GB versie? Of kijk ik nou zo verkeerd?
Dat is het! Ik heb gewoon de plus ervoor. Die is idd wel op voorraad. Je moet wel echt goed kijken en daarnaast zetten sommige aanbieders wel 64gb erbij, maar niet of het de 3gb of 4gb variant is.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
PleXtor schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:31:
[...]

https://nl.aliexpress.com...m=2114.8147860.0.0.krBxNH

• PleXtor
quote:
En dat is dus een 3gb. Die kan ik met bonnen in dark gray kopen voor 319 incl. tempered glass

PleXtor wijzigde deze reactie 25-11-2016 10:24 (8%)

• nichan
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 27-03 00:01
Ik wacht op 12-12, prijs van de dark grey is gestegen sinds 11-11 en black friday is vrij karig

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
PleXtor schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:22:
[...]

En dat is dus een 3gb. Die kan ik met bonnen in dark gray kopen voor 319 incl. tempered glass
De mi5s bestaat helemaal niet in 4/64.

• PleXtor
quote:
knakworst schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:36:
[...]

De mi5s bestaat helemaal niet in 4/64.
Dacht ik, maar is dus niet zo.
quote:
nichan schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:31:
Ik wacht op 12-12, prijs van de dark grey is gestegen sinds 11-11 en black friday is vrij karig
Ga ik ook doen. Mijn S4 draait nog prima met een custom rom.

• Snoekebeest
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18:55
Ook afgelopen week de mi5s binnen gekregen van top-one.
Het tempered glass van top-one kan ik niet aanraden, ding dekt heel slecht en laat de randen met name open (lucht). Het Nilkin hoesje is wel redelijk goed maar wel glad aan de zijkanten en je kan wat slechter bij de knoppen.

• sven666pwnd
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 27-03 22:32
Ook hier is eindelijk de MI5S verzonden vanuit Top-One. Echter had ik er ook al een mogen overnemen van een mede tweaker, ik heb er dus twee. Mocht ik een van jullie blij mogen maken met een zwart/grijze 3/64GB mi5s, stuur mij even een berichtje of kijk bij vraag en aanbod!

• xon
Nou...het is een beetje stil aan het worden op het mi5S front en het lijkt wat stil te liggen met de verschillende versies?

Her en der wordt 30 november genoemd als "nieuwe voorraad" datum maar ook dat blijft erg vaag. Ook in de internationale fora kom ik weinig nieuws tegen.

jullie?

Nou Moe!! Ik lees echt puur toeval net een aantal berichten dat EINDELIJK de grijze 128GB grijs uit is en verkrijgbaar in de xiaomi shop. De rest zal snel volgen verwacht ik.

xon wijzigde deze reactie 29-11-2016 08:08 (24%)

• chrisdw
quote:
xon schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:06:

Nou Moe!! Ik lees echt puur toeval net een aantal berichten dat EINDELIJK de grijze 128GB grijs uit is en verkrijgbaar in de xiaomi shop. De rest zal snel volgen verwacht ik.
Ik keek net op de xiaomi site en hij is daar inderdaad te krijgen. Nu wachten op de verkopers die hem aan ons willen doorverkopen! Ik denk dat ik vandaag nog contact zoek met een verkoper.

• Ndrenth
  • Laatst online: 16-03 17:50
quote:
chrisdw schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:53:
[...]

Ik keek net op de xiaomi site en hij is daar inderdaad te krijgen. Nu wachten op de verkopers die hem aan ons willen doorverkopen! Ik denk dat ik vandaag nog contact zoek met een verkoper.
Cool!!! Nu idd afwachten wanneer de verkopers 'm hebben! :o

Ik denk dat dit echter nog wel een week (of langer) kan gaan duren.. Zal wel een enorme backlog aan preorders zijn die eerst verscheept moeten worden..

Beetje offtopic, ik zat te kijken op de xiaomi website. Die Mi Mix is maar (470 euro omgerekend, via hun eigen website). 8)7 Dat zou ik gelijk doen!

• xon
Ik heb een verkoper die hem kan leveren 128gb/4gb voor 392 dollar...wel iets te hoog maar hak maar eens een knoop door :-)

• chrisdw
quote:
xon schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:23:
Ik heb een verkoper die hem kan leveren 128gb/4gb voor 392 dollar...wel iets te hoog maar hak maar eens een knoop door :-)
Is dat incl. verzendkosten en evt. importkosten? Want dat vind ik het een mooi bedrag hoor.
Je betaalt overal rond de § 400,- incl. alle bijkomende kosten zo ver ik heb kunnen zien.

• xon
quote:
chrisdw schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:32:
[...]

Is dat incl. verzendkosten en evt. importkosten? Want dat vind ik het een mooi bedrag hoor.
Je betaalt overal rond de § 400,- incl. alle bijkomende kosten zo ver ik heb kunnen zien.
Ik kom op 410 dollar uit inclusief DHL. Hij geeft aan 100% te kunnen leveren als ik vandaag of morgen betaal maar dat het maar mondjesmaat beschikbaar is. Ik ben pas zeker nadat ik DHL track and trace heb ontvangen Mocht iemand geÔnteresseerd zijn dan moet je maar even PM'en en geef ik seintje als ie daadwerkelijk onderweg is.

xon wijzigde deze reactie 29-11-2016 10:49 (3%)

• Ndrenth
quote:
xon schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:49:
[...]

Ik kom op 410 dollar uit inclusief DHL. Hij geeft aan 100% te kunnen leveren als ik vandaag of morgen betaal maar dat het maar mondjesmaat beschikbaar is. Ik ben pas zeker nadat ik DHL track and trace heb ontvangen Mocht iemand geÔnteresseerd zijn dan moet je maar even PM'en en geef ik seintje als ie daadwerkelijk onderweg is.
Ik ben benieuwd man!

Ik wacht zelf nog even op 12.12 denk ik. Hoop dat ie tegen die tijd ook beter beschikbaar zal zijn via de bekende site's :)

• HetGezegde
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-03 15:53

HetGezegde

Luie Student? Nee, efficiŽnt.

Als ik eens vlug hier kijk, kom je (volgens Aliexpress) maximaal op $394,99 ofwel §372,74, inclusief gratis verzending en garantie dat je geen inklaringskosten betaalt.

https://nl.aliexpress.com...rsion=&categoryId=5090301

Alleen jammer dat enkel de witte/zilveren variant leverbaar is uit voorraad.

Heeft iemand een idee waar ik de zwarte/grijzen 128GB variant kan kopen voor een niet veel hogere prijs dan dit (incl. VAT en dergelijke)?

Of is het bekend dat de zwarte/grijze nog op zich laat wachten? Ik kan 'm namelijk moeilijk vinden...
quote:
nichan schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:31:
12-12? Is dat een speciale dag?

HetGezegde wijzigde deze reactie 01-12-2016 00:04 (15%)

Check m'n nieuwste review over de Pebble 2: Houdt Pebble zich staande met haar e-paper scherm tussen al het (AM)OLED kleurgeweld?

• nichan
quote:
HetGezegde schreef op donderdag 1 december 2016 @ 00:02:
Als ik eens vlug hier kijk, kom je (volgens Aliexpress) maximaal op $394,99 ofwel §372,74, inclusief gratis verzending en garantie dat je geen inklaringskosten betaalt.

Heeft iemand een idee waar ik de zwarte/grijzen 128GB variant kan kopen voor een niet veel hogere prijs dan dit (incl. VAT en dergelijke)?

Of is het bekend dat de zwarte/grijze nog op zich laat wachten? Ik kan 'm namelijk moeilijk vinden...

[...]

Ja, een kleinere versie van 11-11. topone verkoopt nu helaas de dark grey 64g niet meer.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:

Vergeet niet DHL shipping te selecteren als je de garantie wil dat je geen inklaringskosten betaalt.

• chrisdw
quote:

[...]

Ik zie nu dat de zwart-grijze versie er ook bij staat en in stock is.
Dan maar snel bestellen voordat ze op zijn! :)

EDIT: Zojuist besteld. Ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte!

chrisdw wijzigde deze reactie 01-12-2016 09:24 (3%)

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
knakworst schreef op donderdag 1 december 2016 @ 07:44:
[...]

Vergeet niet DHL shipping te selecteren als je de garantie wil dat je geen inklaringskosten betaalt.
Ja dat zag ik ook inderdaad. Komt er toch weer $22 (volgens mij) bij.
Hoe dan ook nog steeds goedkoper dan de varianten die je soms ziet op geekbuying/gearbest met bijv. een Spaans warehouse waarvan wordt verzonden.
En ook nog steeds goedkoper dan de goedkoopste op AliExpress met 21%BTW erbij geteld.
En bij sommige Aliwinkels kun je kiezen voor duty-free via DHL voor $30 extra, maar dan scheelt het ook niet heel veel. En TOP ONE staat volgens mij wel goed aangeschreven + snelle verzending.
quote:
chrisdw schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:59:
[...]

Ik zie nu dat de zwart-grijze versie er ook bij staat en in stock is.
Dan maar snel bestellen voordat ze op zijn! :)

EDIT: Zojuist besteld. Ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte!
Yeah buddy!

HetGezegde wijzigde deze reactie 01-12-2016 09:56 (33%)

Check m'n nieuwste review over de Pebble 2: Houdt Pebble zich staande met haar e-paper scherm tussen al het (AM)OLED kleurgeweld?

• xon
Gister besteld via seller alibaba voor 400 dollar inclusief DHL. Tijdens bestellen was hij in de ochtend nog op voorraad en toen hij het geld binnen had speet het hem (ik geloof hem zelfs :-)) maar de kleine voorraad grey 128gb was binnen no time uitverkocht bij de grootste leverancier in shenzhen. Hij gaat nu op de markt kijken of hij een toestel voor mij kan kan vinden en anders geld terug.

Ik heb overigens via paypal betaald zodat je wel aankoopbescherming hebt (en gratis retour sturen mocht er iets zijn) en ik als koper geen kosten betaal voor de betaling. Via alibaba betaal je voor een secure payment 5% bovenop het bedrag (belachelijk)

Mocht Top One hem dus echt op voorraad hebben dan hebben ze er misschien een paar gekocht en op voorraad maar volgens mij werken ze altijd op bestelling. Dus hoop het voor je :-)

• HetGezegde

HetGezegde

14977 stuks voorradig.

HetGezegde wijzigde deze reactie 01-12-2016 15:21 (14%)

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 29-03 07:40

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

1e keer besteld bij Top-One op de 11, status dhl;

Tuesday, November 15, 2016 at 04:41
Origin Service Area:
GATWICK - TAKELEY - UK
Destination Service Area:
EINDHOVEN - OVERLOON - NETHERLANDS, THE

Tuesday, November 15, 2016 Location Time Piece
1 Shipment information received GATWICK - UK 04:41

aliexpress zegt;
verzonden 21-11-2016 11:38

global.cainiao.com (een of andere link via aliexpress) zegt;
Packed for picking-up.
Latest caching time:2016-11-22 18:38:51
Destination
Netherlands
PostNL International Mail
Origin
China

Duurt dat atlijd zo lang?

psyy138 wijzigde deze reactie 01-12-2016 16:01 (26%)

| (ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | LoL;Zone Psyy (EUW) | Plex Pass Member |

• NeoMe

NeoMe

#Addict

quote:
psyy138 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:54:

Ik wacht ook nog vanaf de 11e, het is nu druk en heb al paar dagen geen tracking update meer gehad. Nadat die was verzonden per vliegtuig. Staat dat die wordt overgeleverd aan PostNL maar verder geen update gehad. Gewoon geduld hebben, komt vanzelf.

• bottom line
quote:
psyy138 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:54:

Tuesday, November 15, 2016 at 04:41
Origin Service Area:
GATWICK - TAKELEY - UK
Destination Service Area:
EINDHOVEN - OVERLOON - NETHERLANDS, THE

Tuesday, November 15, 2016 Location Time Piece
1 Shipment information received GATWICK - UK 04:41

aliexpress zegt;
verzonden 21-11-2016 11:38

global.cainiao.com (een of andere link via aliexpress) zegt;
Packed for picking-up.
Latest caching time:2016-11-22 18:38:51
Destination
Netherlands
PostNL International Mail
Origin
China

11 november met DHL? Ik had mijn telefoon 16 november al...

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
bottom line schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:48:
[...]

11 november met DHL? Ik had mijn telefoon 16 november al...
Jup, wel pas rond 22:00 bestelt op de 11e, misschien dat dit het verschil is met jou.

• bottom line
quote:
psyy138 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:00:
[...]

Jup, wel pas rond 22:00 bestelt op de 11e, misschien dat dit het verschil is met jou.

Dus 9 uur s'morgens ofzo?

bottom line wijzigde deze reactie 02-12-2016 16:08 (9%)

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Ik heb er 12:56 staan en ik had rond 22:00 nl tijd bestelt.
Maarja, ik heb de tijd dus :z

psyy138 wijzigde deze reactie 02-12-2016 17:17 (29%)

• xon
even een ter infootje:

De mi5s grijs is op dit moment in alle versies uitverkocht in de officiŽle mi store voor China. Dat is een goede graadmeter voordat je bestelt (en de seller geeft aan dat ie in voorraad is). Gisterochtend stond overigens de grijze 3/64 grijs nog op voorraad daar maar dat die is er nu ook af.

Ik heb overigens gister de knoop door gehakt en (waarschijnlijk 1 van de laatste) 3/64 besteld ipv de 128. Dan maar geen pressure sensitive scherm.

Ik las in een ander forum overigens ook dat banggood de paar honderd pre-orders een maand uitgesteld heeft maar 31 december. Erg slim hoe dat werkt met dat vooruitbestellen voor een paar tientjes minder (rond 300). Stel ze krijgen 500 bestellingen binnen en (als ze niet op tijd kunnen leveren) annuleert 10 of 20% en de rest blijft braaf hangen.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
xon schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:50:
even een ter infootje:

De mi5s grijs is op dit moment in alle versies uitverkocht in de officiŽle mi store voor China. Dat is een goede graadmeter voordat je bestelt (en de seller geeft aan dat ie in voorraad is). Gisterochtend stond overigens de grijze 3/64 grijs nog op voorraad daar maar dat die is er nu ook af.

Ik heb overigens gister de knoop door gehakt en (waarschijnlijk 1 van de laatste) 3/64 besteld ipv de 128. Dan maar geen pressure sensitive scherm.

Ik las in een ander forum overigens ook dat banggood de paar honderd pre-orders een maand uitgesteld heeft maar 31 december. Erg slim hoe dat werkt met dat vooruitbestellen voor een paar tientjes minder (rond 300). Stel ze krijgen 500 bestellingen binnen en (als ze niet op tijd kunnen leveren) annuleert 10 of 20% en de rest blijft braaf hangen.
Ik wil hoe dan ook de 128GB variant in het zwart en kan best even wachten, maar tot minimaal 31 december..? En dan nog langer wachten alvorens elders voorradig en leveren.

Top One heeft ook wat reviews over deze variant dat deze werd besteld maar dat 'ie plots niet meer voorradig was een de klant toch voor de witte heeft gekozen.

Slechts enkele sites hebben m voorradig maar daar komt nog eens de heffingen bij. Even wachten dan maar, of iemand moet nog tips hebben waar ik deze relatief goedkoop (<§450 totaal) kan krijgen?

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
NeoMe schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:26:
[...]

Heb je m al binnen toevallig? Hoe ging het met de extra kosten? Levertijd?

• NeoMe

NeoMe

#Addict

quote:
HetGezegde schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:05:
[...]

Heb je m al binnen toevallig? Hoe ging het met de extra kosten? Levertijd?
Nog niet helaas, hou je op de hoogte. Hoop geen douane, denk volgende week. Dan ook maand onderweg geweest. Erg lang. Chinapost.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
NeoMe schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:09:
[...]

Nog niet helaas, hou je op de hoogte. Hoop geen douane, denk volgende week. Dan ook maand onderweg geweest. Erg lang. Chinapost.
Laat maar weten inderdaad! En een maand is niet zo lang hoor vanaf China. Zeker niet met AliExpress. Heb eens twee maanden op een CPU cooler van m'n NUC gewacht.
En als ik via DealExtreme, GeekBuying, Gearbest of Ebay bestel, is het vaak ook zeker minimaal een maand onderweg.

• HetGezegde

HetGezegde

Even een overzichtje van diverse websites waar de zwarte 128GB variant te koop is momenteel.
Afkomstig van deze site waar nagenoeg alle websites op een rijtje staan:
https://www.kimovil.com/e...buy-xiaomi-mi5s-4gb-128gb

Waar specifiek "2 jaar garantie" bij staat, krijg je dus 2 jaar garantie. Bij de rest ťťn jaar.

# Voorradig:
- §439 incl. verzending en VAT (SPANJE) / 2 jaar garantie
SecondAndSat
http://www.secondandsat.c...i-mi5s-4gb128gb--463.html

Levert niet in NL.

- §416 incl. verzending en VAT (CHINA) / 2 jaar garantie (kost $10 extra, zit in deze prijs inbegrepen, verzenden via EU Express / Seller's Shipping Methode - kost $15 extra, in prijs inbegrepen. Levering binnen 9 dagen)
SPE Mall
https://www.spemall.com/X...-Camera-Smartphone_g.html
De 3GB/64GB variant in het zwart is beschikbaar voor §339.

- §479 incl. verzending en VAT (SPANJE) / 2 jaar garantie
Vayava
http://www.vayava.es/item...gb-128gb-gris-901330.html

- §390 incl. verzending en VAT onbekend (CHINA) (werken met "Seller's Shippings Method" - normaal geen inklaringskosten)
Hongkong Goldway
https://nl.aliexpress.com...5/311331_32741925401.html

- §458 incl. verzending en VAT (rekent de website 5% extra voor, zit in prijs inbegrepen) (CHINA) / 2 jaar garantie (kost $5, zit in prijs inbegrepen)
iBuygou
https://www.ibuygou.com/p...b-ram-128gb-rom-8593.html

# Niet op voorraad nu:
- §439 incl. verzending en VAT (SPANJE) / 2 jaar garantie
GeekVida
http://www.geekvida.es/xi...128gb-dorado-p125012.html

- §420 incl. verzending (§20) en VAT (CHINA) (eventuele douane kosten worden door bijbetaling verzending §20 door verkoper terugbetaald)
Top One
https://nl.aliexpress.com...ore-5-15/32740813335.html

- §400?? incl. verzending, maar excl. VAT (CHINA) (eventuele douna kosten worden deels gecompenseerd)
MC-MART
https://nl.aliexpress.com.../2336004_32741042260.html

- §460 incl. verzending, maar excl. VAT (CHINA) (behalve als je voor SF Shipping kunt kiezen, maar da's bij de andere kleuren niet mogelijk, dus grote kans bij de zwarte ook niet)
UUOnlineShop
http://en.uuonlineshop.com/xiaomi-mi-5s-uumxmmi5s128gj.html

- §409 incl. verzending en VAT (EUROPA)
HonorBuy
http://www.honorbuy.com/9...28gb-smartphone-gray.html

- §400?? incl. verzending en VAT (SPANJE)
GeekBuying
http://www.geekbuying.com...hone---Silver-372740.html

- §400?? incl. verzending en VAT (SPANJE) (werken met Spaans warehouse, maar nu niet voorradig)
TomTop
http://www.tomtop.com/xiaomi-5/p-p1634g-us.html

- §400?? incl. verzending en voor §1,40 incl. VAT tot §37,39
DealExtreme
http://www.dx.com/p/xiaom...d=28296997&utm_source=sas

Verder beloven veel shops op AliExpress voor een verminderd tarief op de factuur welke allereerst door de doune wordt gechecked. Misschien worden er nu ook minder pakketten intensief bekeken, doordat er meer wordt besteld in de wintermaanden? Dat blijft natuurlijk een gok.

Zelf zou ik ůf op Top One (AliExpress) (§420) of HonorBuy (§409) wachten. Ze zijn daar niet heel veel duurder en je weet zeker dat je geen inklaringskosten/VAT betaald. Op de rest is het gokken en de kans is natuurlijk altijd aanwezig dat je niks extra's betaald.

Als je 'm ASAP wilt hebben, dan heb je nu twee opties:
- SPE Mall: §401 incl. verzending en VAT. Bedrijf geeft aan 100% zekerheid dat je als consument geen extra kosten hebt.
- Hongkong Goldway: §390 incl. verzending en VAT - seller doet volgens mij niets als je het wel moet betalen.

-- edit --
Hongkong Goldway geeft het volgende als uitleg over de Seller's Shipping Methode / EU Express:

Meeste pakketten binnen 12 dagen binnen (95%)

Bron: https://nl.aliexpress.com...ion=&categoryId=200001079

SPE Mall heeft ook wat meer uitleg hierover:
"Why no customs fee?
For European Express/expedited shipping, First, we ship the package to France via SF-Express and pay tax in advance by our company if any tax involved. After the package arrived at facility, and it will be delivered to your door via Chronopost express. So it's a smooth shopping process for buyer, just place order and wait for a few days, the shipping carrier will contact you to deliver the package to your address without any custom annoyance."

Bron: https://www.spemall.com/f...u-express%E2%80%94no-tax/

HetGezegde wijzigde deze reactie 05-12-2016 10:52 (23%)
Reden: e.e.a. toegevoegd/verwijderd ofwel aangepast

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Voor dat geld, Lees +400,- koop ik liever een One Plus 3T. Die is ook net uit met een Snapdragon 821, EU release en geen China gedoe.

Heb zelf de gok genomen met de Mi5s voor 240,- + eventueel douane. Dat is het prijsverschil nog waard, bevalt die niet gaat die eruit en koop ik alsnog de 3T.

NeoMe wijzigde deze reactie 04-12-2016 19:09 (13%)

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
NeoMe schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:08:
Voor dat geld, Lees +400,- koop ik liever een One Plus 3T.

Heb zelf de gok genomen met de Mi5s voor 240,- + eventueel douane. Dat is het prijsverschil nog waard, bevalt die niet gaat die eruit en koop ik alsnog de 3T.
Nou nee, ik niet. De OnePlus 3T heeft in mijn ogen slechts 3 pluspunten:
- meer RAM (voor zover je het gebruikt)
- AMOLED scherm (welke wel wat meer energie verbruikt bij browsen)
- "betere" software.

De Xiaomi Mi5S is goedkoper (§400 t.o.v. §480), een vele malen betere camera in slechtere lichtomstandigheden (dezelfde als in de Google Pixel). Daarnaast is het gewoon even wachten op een goeie custom rom en flashen maar.

Batterij zal nagenoeg gelijk zijn, snelheid qua CPU e.d. ook.

Maar het is maar wat je belangrijk vind in een toestel natuurlijk. Ikzelf zoek er een met een goede camera en redelijke batterijduur. De rest vind ik niet zo heel belangrijk. De Samsung S7 en HTC 10 zijn me te duur, want ook op camera gebied zijn deze ideaal.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

quote:
HetGezegde schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:13:
[...]
De Xiaomi Mi5S is goedkoper (§400 t.o.v. §480), een vele malen betere camera in slechtere lichtomstandigheden (dezelfde als in de Google Pixel).
240,- t.o.v. 440,- want dat kost die zoals ik net op de website zie. Dit is wel in mijn/gunstige geval. Anders met douane 330,- ofzo t.o.v. 440,- nog een flink verschil.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
NeoMe schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:23:
[...]

240,- t.o.v. 440,- want dat kost die zoals ik net op de website zie. Dit is wel in mijn/gunstige geval. Anders met douane 330,- ofzo t.o.v. 440,- nog een flink verschil.
En dan heb je het over de zwarte variant van 128GB ROM en 4GB RAM?

• NeoMe

NeoMe

#Addict

quote:
HetGezegde schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:32:
[...]
En dan heb je het over de zwarte variant van 128GB ROM en 4GB RAM?
64+3 dus daar zit wel wat verschil in, maar lever dat iets op in om op die prijs te komen. Maar heb ik ook genoeg aan, krijg nu mijn 32GB nog niet eens vol.

• HetGezegde

HetGezegde

Ik houd m'n bovenstaande site's in de gaten, vooral Top One, Hongkong Goldway en SPE Mall. Rond 12-12 zal ik nog eens kijken of er wat korting is, anders bestel ik 'm gewoon.
quote:
NeoMe schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:35:
[...]

64+3 dus daar zit wel wat verschil in, maar lever dat iets op in om op die prijs te komen. Maar heb ik ook genoeg aan, krijg nu mijn 32GB nog niet eens vol.
Wel mooi voor zo'n klein bedrag. Daar kun je 'm nu helaas niet meer voor vinden. Prijsverschil is nu vaak maar 50 tot 70 euro voor de grotere variant, dan is mijn keuze snel gemaakt. Maar voor dat bedrag waar jij 'm voor binnen kreeg; zeker nice!

Hou me maar op de hoogte of 'ie bevalt: zo niet; doe mij maar een leuk aanbod!

• xon
Belangrijkste site om in de gaten te houden is de xiaomi site zelf en dan kiezen voor regio China mainland/hongkong. Als je dan het toestel aanklikt en de juiste kleur selecteert dan zie je direct of ie wel/niet bij xiaomi op voorraad is. Dit zie je doordat er een extra menuutje bij komt met accessoires die je kan kiezen. Alle grijze zijn op dit moment niet op voorraad bij xiaomi dus je kan er vanuit gaan dat de pakhuizen leeg zijn. Alles wat je nu nog kan krijgen komt uit "de markt" en betaal je gewoon simpelweg meer voor door schaarste.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
xon schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:59:
Belangrijkste site om in de gaten te houden is de xiaomi site zelf en dan kiezen voor regio China mainland/hongkong. Als je dan het toestel aanklikt en de juiste kleur selecteert dan zie je direct of ie wel/niet bij xiaomi op voorraad is. Dit zie je doordat er een extra menuutje bij komt met accessoires die je kan kiezen. Alle grijze zijn op dit moment niet op voorraad bij xiaomi dus je kan er vanuit gaan dat de pakhuizen leeg zijn. Alles wat je nu nog kan krijgen komt uit "de markt" en betaal je gewoon simpelweg meer voor door schaarste.
Is gewoon simpelweg kwestie van vraag en aanbod en de bedrijven spelen daar natuurlijk in mee om meer winst te maken.

Ik zelf wou niet wachten en heb maar de grijze 128gb besteld.

Als de grijze (of evt een nieuwe versie op den duur) een keer goed op voorraad is bestel ik die wel en verkoop deze door 8)

• HetGezegde

HetGezegde

Ook ik ga morgen voor de grijze 128gb variant bij Hongkong Goldway voor +/-§389. Via shopback.my kun je 8% cashback krijgen en via epn.bz 7%. Dan komt ie totaal maar op §355 a §360. Prima voor mij (:

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
xon schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:59:
De mi.com website (Chinese, niet HK want HK loopt zo ongeveer 6 maanden achter op mainland wat releases betreft) geeft een indicatie of je het kan kopen. Niet of het op voorraad is. Vaak genoeg is het een soort van pre-order. Dat je een product wel of niet kan aanklikken zegt dus niet zo heel veel.

Staying alive in China

• chrisdw
Top-One geeft aan de zwart-grijze 4GB-128GB weer op voorraad te hebben.
En nu § 20,- goedkoper dan de prijs die ik ervoor betaald heb, zul je altijd net zien.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
chrisdw schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:26:
Top-One geeft aan de zwart-grijze 4GB-128GB weer op voorraad te hebben.
En nu § 20,- goedkoper dan de prijs die ik ervoor betaald heb, zul je altijd net zien.
Dat hou je toch. Das met alles zo. En §20 valt dan nog goed mee. Heb met mijn Nexus 6P ook de prijzen in een korte tijd zien kelderen. Tja..

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Waarom niet wachten op 12-12? Misschien is die(4gb+128gb) dan nog wel iets goedkoper

• Ndrenth
quote:
psyy138 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:10:
Waarom niet wachten op 12-12? Misschien is die(4gb+128gb) dan nog wel iets goedkoper
Exactly wat ik ga doen, zul je zien dat ie dan weer out of stock is :') hahaha

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Ndrenth schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:04:
[...]

Exactly wat ik ga doen, zul je zien dat ie dan weer out of stock is :') hahaha
Ja vandaar. En 12-12 valt zwaar tegen. Black Friday en Cyber Monday hadden voor zover ik kon zien geen Xiaomi aanbiedingen.

• xon
Ik was het wachten zat....Inmiddels vandaag de grijze 3/64 binnen (350 dollar inclusief DHL en geen bijkomende kosten). Gister nog in een sorteercentrum in Hong Kong en vandaag met een DHL bakfiets in Amsterdam bezorgd :-).

Ik vind het echt een prachtig toestel om te zien/voelen. Echt een enorm verschil met mijn Z5 compact die echt klein en plastic voelt.

• PleXtor
Top one heeft nu een grijze 4gb/128gb voor 352 euro. Is dit een goede prijs? Of wachten tot 12/12 of nu kopen zonder allemaal drukte op 12/12?

• Sunra
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-02 02:43
Ik zie de grijze 4/128 op dit moment in stock staan bij Top One en Goldway. Alle berichten lezende over shortages en levertijden weet ik nu alleen niet in hoeverre ik dit kan vertrouwen. Want Ik vind het dan wel vreemd dat bv MC Mart en Geekbuying geen voorraad hebben.

Iemand die me kan helpen hierbij een inschatting te maken?

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
xon schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:21:
Ik was het wachten zat....Inmiddels vandaag de grijze 3/64 binnen (350 dollar inclusief DHL en geen bijkomende kosten). Gister nog in een sorteercentrum in Hong Kong en vandaag met een DHL bakfiets in Amsterdam bezorgd :-).

Ik vind het echt een prachtig toestel om te zien/voelen. Echt een enorm verschil met mijn Z5 compact die echt klein en plastic voelt.
Hoe lang heb je in totaal moeten wachten? En waar besteld? Ook Top One?
quote:
PleXtor schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:35:
Top one heeft nu een grijze 4gb/128gb voor 352 euro. Is dit een goede prijs? Of wachten tot 12/12 of nu kopen zonder allemaal drukte op 12/12?
Ik heb 'm net besteld.

Via npe.bz mezelf laten doorsturen naar AliExpress voor een 7% extra cashback.
Uiteindelijk ben ik nu via AliExpress §378,nogwat kwijt voor de 4GB 128GB zwart met verzending (DHL) en een screenprotector. Ik krijg achteraf nog via npe.bz 7% op m'n toestel, zodat 'ie uiteindelijk op §352 uitkomt. Prima.

Advies verkoopprijs volgens XDA zou CNY 2299 zijn, ofwel $345 (excl. verzending en alles natuurlijk). Mooie prijs lijkt me dus.

https://www.xda-developer...-the-mi-5s-plus-in-china/

Trouwens: §352? Ik kom toch echt op $396.10 incl. verzending DHL (en VAT/duty) wat ongeveer §369 is. Of heb je het ook al berekend met die cashback?

HetGezegde wijzigde deze reactie 07-12-2016 00:45 (29%)

• xon
4 dagen in totaal waarbij weekend ertussen zat

• chrisdw
quote:
xon schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:14:
4 dagen in totaal waarbij weekend ertussen zat
Vanaf het moment dat de seller aangaf dat hij verzonden is?
4 dagen is wel erg netjes haha.

• PleXtor
quote:
HetGezegde schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:11:
[...]

Hoe lang heb je in totaal moeten wachten? En waar besteld? Ook Top One?

[...]

Ik heb 'm net besteld.

Via npe.bz mezelf laten doorsturen naar AliExpress voor een 7% extra cashback.
Uiteindelijk ben ik nu via AliExpress §378,nogwat kwijt voor de 4GB 128GB zwart met verzending (DHL) en een screenprotector. Ik krijg achteraf nog via npe.bz 7% op m'n toestel, zodat 'ie uiteindelijk op §352 uitkomt. Prima.

Advies verkoopprijs volgens XDA zou CNY 2299 zijn, ofwel $345 (excl. verzending en alles natuurlijk). Mooie prijs lijkt me dus.

https://www.xda-developer...-the-mi-5s-plus-in-china/

Trouwens: §352? Ik kom toch echt op $396.10 incl. verzending DHL (en VAT/duty) wat ongeveer §369 is. Of heb je het ook al berekend met die cashback?
Ik heb een nieuw email adres aangemaakt en daarmee ingelogd op de app. Als nieuwe app user kortingsbonnen geregeld. Krijg §28,40 korting. Ik kan nu met tempered glass en DHL verzending voor §351,25 de telefoon kopen bij Top One (4gb/128gb grey).

• nichan
Ik denk dat ik voor de 4/32gb variant ga. Volgens Kimovil heeft deze telefoon Force Touch net als de 128gb versie. Ik heb nu ook een telefoon met 32gig die ik toch niet vol krijg. Helaas is deze versie nog nauwelijks te koop en de grijze versie kan ik al helemaal niet vinden.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
nichan schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:52:
Ik denk dat ik voor de 4/32gb variant ga. Volgens Kimovil heeft deze telefoon Force Touch net als de 128gb versie. Ik heb nu ook een telefoon met 32gig die ik toch niet vol krijg. Helaas is deze versie nog nauwelijks te koop en de grijze versie kan ik al helemaal niet vinden.
Ik weet niet of die forcetouch zoveel meerwaarde heeft. Volgens dit fimpje op YouTube werkt het niet voor alles:

Zeker wanneer je bijv. een custom ROM zoals Cyanogenmod zou installeren, zal deze extra optie geen meerwaarde hebben lijkt mij. Daarnaast werkt Google nu met haar Pixel in 7.1.1 volgens het principe lang indrukken als forcetouch. Dus lang indrukken op het icoon van Twitter of Outlook en je kunt meteen een bericht opstellen. Grote kans dat dit in toekomstige ROMs ook zo gaat zijn.

Zou voor jezelf dan afwegen welke het goedkoopst is: 4GB/32GB of 3GB/64GB. Ik heb zelf voor de 128GB omdat we sinds vorige maand Netflix offline kunnen opslaan en ik op m'n vorige 32GB Nexus 6P te weinig ruimte had na een vakantie vol foto's. De daarvoor OnePlus One met 64GB kreeg ik al vol tot 52GB. Daarnaast past dan heel mijn offline muziekcollectie er wel op en kan ik m'n Sygic navigatie van meer offline kaarten voorzien.

• nichan
quote:
HetGezegde schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:12:
[...]

Ik weet niet of die forcetouch zoveel meerwaarde heeft. Volgens dit fimpje op YouTube werkt het niet voor alles:

Zeker wanneer je bijv. een custom ROM zoals Cyanogenmod zou installeren, zal deze extra optie geen meerwaarde hebben lijkt mij. Daarnaast werkt Google nu met haar Pixel in 7.1.1 volgens het principe lang indrukken als forcetouch. Dus lang indrukken op het icoon van Twitter of Outlook en je kunt meteen een bericht opstellen. Grote kans dat dit in toekomstige ROMs ook zo gaat zijn.

Zou voor jezelf dan afwegen welke het goedkoopst is: 4GB/32GB of 3GB/64GB. Ik heb zelf voor de 128GB omdat we sinds vorige maand Netflix offline kunnen opslaan en ik op m'n vorige 32GB Nexus 6P te weinig ruimte had na een vakantie vol foto's. De daarvoor OnePlus One met 64GB kreeg ik al vol tot 52GB. Daarnaast past dan heel mijn offline muziekcollectie er wel op en kan ik m'n Sygic navigatie van meer offline kaarten voorzien.
Dat klopt, de meerwaarde vind ik niet veel. Zelf heb ik nu nog 15gig aan ruimte over op mijn mi2s die ik nu 2.5 jaar gebruik, dus met 32gb moet ik wel voldoende geheugen hebben.
Jammer dat het touchscreen van mijn mi2s nu wel gesneuveld is :'( . Een nieuw scherm hier krijgen duurt ook al weer zo 3 weken en de grijze versies van de mi5s zijn er nog niet helaas. Struggles ;(

• Ndrenth
Vraagje aan iedereen die 'm heeft gekocht,

Als jullie het toestel kopen, gebruiken jullie dan de paypal optie, of via creditcard?

• PleXtor
quote:
Ndrenth schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:14:

Als jullie het toestel kopen, gebruiken jullie dan de paypal optie, of via creditcard?
Ik heb hem vanochtend via creditcard gekocht. Kon in de app de paypal optie niet vinden en ideal is qua verzekering niet goed. Mocht er iets zijn met de telefoon dan ben je via creditcard verzekerd en niet via ideal.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Ndrenth schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:14:

Paypal werkt niet bij AliExpress.
Heb zelf iDEAL gebruikt, omdat ik mijn pincode van mijn credit card niet meer wist :)

En qua verzekering, tja. Twijfelde daar ook nog over, maar een nieuwe pincode opvragen duurt me te lang en wil NU een nieuwe haha :)

Doorgaans betaal ik zelf altijd met Paypal als het kan.

• Ndrenth
quote:
PleXtor schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:25:
[...]

Ik heb hem vanochtend via creditcard gekocht. Kon in de app de paypal optie niet vinden en ideal is qua verzekering niet goed. Mocht er iets zijn met de telefoon dan ben je via creditcard verzekerd en niet via ideal.
Ja ik zag ook gewoon te denken aan creditcard, maar ik ging is in de voorwaarden lezen en daar las ik wel dat dat je niet verzekerd bent voor schade tijdens de verzending. Nu weet ik, als er iets beschadigd is, kunnen zij moeilijk bewijzen dat het voor of tijdens verzending is gebeurd. Al is het wel aannemelijk dat een bedrijf niet iets zal opsturen wat van te voren beschadigd is (visueel gezien).

Vandaar mijn vraag :P Maar ik zal waarschijnlijk ook gewoon creditcard gebruiken.

• PleXtor
quote:
HetGezegde schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:31:
[...]

Paypal werkt niet bij AliExpress.
Heb zelf iDEAL gebruikt, omdat ik mijn pincode van mijn credit card niet meer wist :)

En qua verzekering, tja. Twijfelde daar ook nog over, maar een nieuwe pincode opvragen duurt me te lang en wil NU een nieuwe haha :)

Doorgaans betaal ik zelf altijd met Paypal als het kan.
Ik heb geen pincode van mijn creditcard nodig als ik via internet bestel. Alleen die CVC code en die staat gewoon op de pas.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
PleXtor schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:01:
[...]

Ik heb geen pincode van mijn creditcard nodig als ik via internet bestel. Alleen die CVC code en die staat gewoon op de pas.
Bij mij werd ik doorgestuurd naar de Rabobank en had ik mijn Random Scanner nodig, i.c.m. mijn pincode.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*