GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik speel op de Ps4 (pro) nergens gezien hoor.-SaveMe- schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:04:
[...]
Op de console stond dat heel groot en duidelijk op het beginscherm aangegeven!
Alle functies waren ook gewoon selecteerbaar. Nergens een foutmelding. Game ging ook gewoon zoeken (vond niemand)
[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 23-11-2016 22:32 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Na mijn mailtje inmiddels netjes alsnog de code ontvangen van ING.jurriaan10 schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:11:
Ik heb het zelfde probleem.
ING zegt dat je de code krijgt maar heb hem nergens gezien.![]()
[...]
kassemans schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:10:
[...]
Na mijn mailtje inmiddels netjes alsnog de code ontvangen van ING.
Nee. Of ja, gewoon geen waypoint zettenDivak schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:05:
Kun je die blauwe routepijlen op het wegdek uitschakelen in de opties?
In Mafia 3 hadden ze dat mooi opgelost met van richting bordjes die aan de kant van de weg verschijnen. Meest elegante oplossing op dit gebied ooit in een game!

Ik reed het water in met een auto en belande onder de map, niet zo erg opzich tot dat je ziet dat je geen zelfmoord kan plegen zoals in gta 5. Heb de game opnieuw moeten starten.
Ooh dat is wel een bekend dingetje volgens mij. Ik had het met een boot.jurriaan10 schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:40:
Ben net wel even geirriteerd geweest.![]()
Ik reed het water in met een auto en belande onder de map, niet zo erg opzich tot dat je ziet dat je geen zelfmoord kan plegen zoals in gta 5. Heb de game opnieuw moeten starten.
Hopelijk maken ze het ook.
Donstil schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:03:
[...]
Ooh dat is wel een bekend dingetje volgens mij. Ik had het met een boot.
http://steamcommunity.com...ons/0/152390014794025911/
https://www.reddit.com/r/...s_2_has_a_decent_pc_port/
http://imgur.com/gallery/T0yrz
[ Voor 21% gewijzigd door falcon123 op 27-11-2016 23:32 ]
En daarnaast, Oakland is echt een stuk moeilijker qua bendeleden dan alle ander gebieden, wanneer ik daar iets probeer te halen, nou vrees maar, ik krijg over het algemeen flink wat bende leden achter me aan...
www.youtube.com/DerOllie
Iets dat een VPN heet, maakt het mogelijk om het eerder op PC te spelen. Ik heb vanmiddag ook al gespeeld en hij speelt behoorlijk goed op de PC. Kan ook zijn dat gesponsorde streams specifiek eerder toegang hebben gekregen.j0ppie schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:08:
Hoe kan het dat sommige hem al spelen op twitch? (de pc versie). Ik heb hem gepreload maar kan nog niet spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door falcon123 op 28-11-2016 22:38 ]
* Tom zal eens wat filmpjes op YouTube gaan kijken...
Hier springt hij constant tussen de 20 en 50 fps.
Speel hem op 4K, wat met mijn huidige systeem zou moeten kunnen ( I7 6700K op 4,4 , 16 GB 2800Mhz RAM , Gigabyte GTX 1080 Gaming G1 en PCIE SSD)
Ben al een het proberen geweest om met grafische instelling veranderen maar buiten dat het minder geheugen van de videokaart gebruikt maakt het totaal niks uit

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Vrij normaal volgens deze benchmarks.dierkx36 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:16:
Zijn er meer mensen die een belachelijk slechte fps hebben in de PC uitvoering van Watch Dogs 2
Hier springt hij constant tussen de 20 en 50 fps.
Speel hem op 4K, wat met mijn huidige systeem zou moeten kunnen ( I7 6700K op 4,4 , 16 GB 2800Mhz RAM , Gigabyte GTX 1080 Gaming G1 en PCIE SSD)
Ben al een het proberen geweest om met grafische instelling veranderen maar buiten dat het minder geheugen van de videokaart gebruikt maakt het totaal niks uit
http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/watch-dogs-2-test-gpu
Maarja tegenwoordig worden games slecht geoptimaliseerd. Kijk maar deus ex, dishonored 2
[ Voor 6% gewijzigd door jaaoie17 op 29-11-2016 13:07 ]
Het is dan ook de bedoeling om ontwikkelingspunten te sparen zodat je allerlei leuke toevoegingen kunt unlockenTom schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:51:
Het kwartje is bij mij nog niet gevallen, qua manier van spelen. Ik kan wel via de camera's navigeren op een locatie en dan dingen (zoals elektriciteitspunten) kapotmaken of wat dan ook, maar het heeft allemaal zo weinig effect nog. Een korte stroomstoring, een mannetje dat even afgeleid is of op de grond ligt. Maar nu moet ik een auto in een container jatten en daar kun je weer weinig. Zal wel komen omdat ik het nog niet echt snap maar vind er tot dusver niks aan
* Tom zal eens wat filmpjes op YouTube gaan kijken...
Die rode gebieden zijn niet echt bezette gebieden welke je vrij spelen kan. Het zijn verboden gebieden gecontroleerd door de tegenstanders waar je "niet komen mag".DerOllie schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:11:
Nog een vraag wat me te binnen schiet, die rode bezette gebieden, waar altijd wel iets te vinden valt, wanneer je daar de bendeleden allemaal hebt uitgeschakeld, dan verdwijnt het rode vlak dat het een bezet gebied is, maar wanneer een volgende keer daar weer langs rijdt, is het weer bezet gebied. Het is dus geen permanent uitschakelen wat ik dacht. Wat is dan nog weer de bedoeling van die bezette gebieden daarna? Er valt niets meer te vinden, wat moet je er dan nog zoeken?
En daarnaast, Oakland is echt een stuk moeilijker qua bendeleden dan alle ander gebieden, wanneer ik daar iets probeer te halen, nou vrees maar, ik krijg over het algemeen flink wat bende leden achter me aan...
Snap ik, maar er is altijd wel iets te vinden (geld, resource points, skills, kleding, spuitkleuren) en ik dacht dat eenmaal vrijgespeeld, daarna altijd vrijgespeeld was, maar dat is dus niet zo. Daarna is er nooit meer iets te vinden trouwens, dus noodzaak om die gebieden dan nog vrij te spelen is minimaal (behalve voor de fun, politie en andere tegenstanders erop afsturen en let the games beginDonstil schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:35:
[...]
Die rode gebieden zijn niet echt bezette gebieden welke je vrij spelen kan. Het zijn verboden gebieden gecontroleerd door de tegenstanders waar je "niet komen mag".
www.youtube.com/DerOllie
Thanx,die had ik niet gezienjaaoie17 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:59:
[...]
Vrij normaal volgens deze benchmarks.
http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/watch-dogs-2-test-gpu
Maarja tegenwoordig worden games slecht geoptimaliseerd. Kijk maar deus ex, dishonored 2

Ben wat aan het spelen met settings en heb hem nou redelijk stabiel tussen de 52 en 61 fps.
Ambient occlusion op HBAO+ (zal wel alleen werken bij NVidia beziters)
Temperary filtering op On
Rest van de settings is very high + Chicago fog on op 4K
[ Voor 59% gewijzigd door Adipose op 29-11-2016 14:51 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
YouTube: Watch Dogs 2 RAM speed matters
[ Voor 20% gewijzigd door jaaoie17 op 30-11-2016 00:12 ]
Zal me er niet te druk om maken. Ik denk dat het complete onzin is. Ook mensen met een skyline 6700k hebben last van drops. De game is gewoon erg zwaar en niet super goed geschreven, zelf vind ik de performance hit nog wel enig sinds meevallen. Met alles aan ziet de game er ook gewoon heel goed uit. ambient occlusion kan een veel schelen en inderdaad temporal filtering. Verder SMAA gebruiken ipv MSAA en dan draait het allemaal prima. Ook op very high.jaaoie17 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:04:
Nou lees ik ook verhalen. Als je langzamere ram geheugen gebruikt bv 1600Mhz , dat het zo 20 fps kan schelen. Zou toch niet moeten kunnen. Dacht dat ram snelheid niet zo belangrijk was voor games.
YouTube: Watch Dogs 2 RAM speed matters
Doen jullie de graphics automatisch toewijzen of zelf instellen ? welke is beter ?
[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 30-11-2016 08:59 ]
Dat is in elk geval wel de trend op Reddit inmiddelsUtoka schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:18:
Nou het spel is uit voor PC. Bereid je maar voor op 10 pagina's met hardware issues, framerates, hardware lijstjes, visuele instellingen. Eigenlijk alles behalve over het spel. Erg sociaal naar de spelers toe die gewoon het spel willen spelen.
Maak een performance topic zou ik zeggen, in plaats van alleen maar zitten klagen. Je zit hier op Tweakers, niet op IGN. Jouw post is alles behalve sociaal.Utoka schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:18:
Nou het spel is uit voor PC. Bereid je maar voor op 10 pagina's met hardware issues, framerates, hardware lijstjes, visuele instellingen. Eigenlijk alles behalve over het spel. Erg sociaal naar de spelers toe die gewoon het spel willen spelen.
Dit komt door de anti-cheat in WD2. Dit kan je fixen door "-eac_launcher" aan de launch opties toe te voegen. Al blijkt dit wel de multiplayer uit te zetten. De game heeft nog wel een patch of 2 nodig.lennox-06 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:58:
msi afterburner en evga precision x werken niet in dit spel. krijgen jullie deze overlays werkend ? ik zou graag weten wat mijn videokaart presteert.
Steam/XBL: Avioto
Dat vind ik nou zo'n goed idee.. inclusief een mooie topicstart, zijn we gelijk van alle pc-gekeuvel af en kunnen we het hier over deze game hebbenAvioto schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:47:
[...]
Maak een performance topic zou ik zeggen, in plaats van alleen maar zitten klagen. Je zit hier op Tweakers, niet op IGN. Jouw post is alles behalve sociaal.
OT: dit spel is verslavend. Het is lang geleden dat ik in een game de moeite nam om alle crap te verzamelen. En toch boeit het verhaal zelf me niet echt. Gaat het nog leuk worden?
PSN: Kjujay
[ Voor 90% gewijzigd door Grotman op 30-11-2016 13:03 ]
[ Voor 149% gewijzigd door Grotman op 30-11-2016 13:03 ]
https://untappd.com/user/OzzBier
Heb je wel de juiste drivers dan?Avioto schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:37:
[...]
Lache man, helemaal niet kinderachtig ofzo. Ga maar eens leren wat het woord Tweakers betekend, en doe daarna eens je best op een mooi performance topic-start.
Aan mij zal je niet veel hebben, ik heb een refund aangevraagd. Game draait voor geen meter.
FPS terug schroeven naar 20 helpt ook wel
[ Voor 91% gewijzigd door Grotman op 30-11-2016 13:04 ]
Momenteel speel ik nog met keyboard + muis, speelt het fijner met controller?
Dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Ik vind richten/schieten fijner met muis, en rondrijden fijner met controller. Ik gebruik zelf muis/toetsenbord en Dualshock 4, je kan on-the-fly switchen zonder problemen en de game heeft zelfs Playstation button promptsRitchq schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:56:
Momenteel speel ik nog met keyboard + muis, speelt het fijner met controller?
Ik ga hem dit weekend ook spelen op de pc en is goed om te horen dat een ps controller wordt herkend, hitman heeft dat ook. Ik wordt daar iig al blij vanAvioto schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:47:
[...]
Dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Ik vind richten/schieten fijner met muis, en rondrijden fijner met controller. Ik gebruik zelf muis/toetsenbord en Dualshock 4, je kan on-the-fly switchen zonder problemen en de game heeft zelfs Playstation button prompts
Haha #PcMasterRace. Praten over game settings, frames per second, videokaart drivers en nog een klein beetje spelen als er tijd over isUtoka schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:18:
Sinds de komt van de ps4 pro is ook het Playstation topic bezaaid met berichten over framerates en gamesettings.Donstil schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:39:
[...]
Haha #PcMasterRace. Praten over game settings, frames per second, videokaart drivers en nog een klein beetje spelen als er tijd over is
Normaal reageren veel console gamers negatief over berichten mbt pc hardware in een topic over een game, zonder dat ze het zelf in de gaten hebben gebeurt dat nu dus in hun eigen console topic.
Hilarisch
Dat vergelijk gaat wel wat mank, het Ps4 topic gaat over hardware (de Ps4 en Ps4 Pro) dit topic gaat over een game.schumi1986 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:25:
[...]
Sinds de komt van de ps4 pro is ook het Playstation topic bezaaid met berichten over framerates en gamesettings.
Normaal reageren veel console gamers negatief over berichten mbt pc hardware in een topic over een game, zonder dat ze het zelf in de gaten hebben gebeurt dat nu dus in hun eigen console topic.
Hilarisch
Ik neem aan (geen pcmaster hier) dat er ook een soortgelijk hardware topic is voor pc gamers.
Waarom zou je dat willen. Alleen maar extra troep.Erikcool schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:20:
Komt er een DVD versie van WD 2 op PC want ik zie nergens waar ik die kan bestellen. Ik zie alleen dat ik alleen een download versie van WD 2 die je kan pre-orderen.
Er zijn toch al verschillende game topics waarbij ps4 pro eigenaren veelvuldig spreken over de verschillende ingame settings en de daarbij horende FPS, dit zal in de toekomst alleen maar erger worden, dus wen er maar vast aanDonstil schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:33:
[...]
Dat vergelijk gaat wel wat mank, het Ps4 topic gaat over hardware (de Ps4 en Ps4 Pro) dit topic gaat over een game.
Ik neem aan (geen pcmaster hier) dat er ook een soortgelijk hardware topic is voor pc gamers.
Ja dat domme geneuzel zal in de toekomst helaas ook ten tonele komen op de Console.schumi1986 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:39:
[...]
Er zijn toch al verschillende game topics waarbij ps4 pro eigenaren veelvuldig spreken over de verschillende ingame settings en de daarbij horende FPS, dit zal in de toekomst alleen maar erger worden, dus wen er maar vast aan
Geen goeie trend als je het mij vraagt.
Nee idd, ik ga ervan uit dat de Xbox one/ps4 de laatste generatie consoles gaan zijn waarbij er grafisch niets ingame veranderd kon worden, ben altijd een console gamer geweest maar heb de Xbox one aan de kant gezet omdat er niet eens een game afgeleverd kan worden met een stabiele fps (enkele uitzonderingen daar gelaten) en zie dit in de toekomst niet veranderen, daarom dit jaar maar een pc in elkaar geknutseld.Donstil schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:54:
[...]
Ja dat domme geneuzel zal in de toekomst helaas ook ten tonele komen op de Console.
Geen goeie trend als je het mij vraagt.
Maar terug in topic, watch dogs 1 op de one gespeeld destijds, kon mij best bekoren, ga vanavond de pc versie kopen, diverse filmpjes op YouTube beloven veel goeds
Dat staat dan voorop/achterop het doosjejaaoie17 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:07:
Heb net de deluxe versie besteld. De pc versie, maar waaraan zie ik dat ik zeker weten de deluxe versie heb?
Heb gewoon een key.schumi1986 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:17:
[...]
Dat staat dan voorop/achterop het doosje
Dan kun je in steam zien dat deze de deluxe content mee download
Heb een key voor uplay. Maar kan zo niet zien als die nu ook wel die deluxe content mee heeft gepakt. Het enige dlc wat ik zie is die high-res texture pack.schumi1986 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:28:
[...]
Dan kun je in steam zien dat deze de deluxe content mee download
[ Voor 8% gewijzigd door jaaoie17 op 01-12-2016 00:19 ]
Nergens last van, goede framrates, geen stutters of dergelijke alles loopt smooth. Met andere woorden het draait als een zonnetje; op een i5-4690 + 970.Sjoepap schreef op donderdag 1 december 2016 @ 07:47:
Hoe goed is watch dogs 2 geoptimaliseerd voor pc? Hoe draait het bij jullie?
Bij mij draait het voor geen meter met 1440p, op een PC met 2 x Titan X (Maxwell) en op een PC met een GTX 1080. Moet alles op low zetten om de 60 fps te halen en zelfs dan nog heel veel drops in de stad.Sjoepap schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:14:
1080p? Iemand die het in 1440p of 4k speelt?
De game lijkt veel beter te draaien op oudere hardware en budget videokaarten. Hopelijk word het snel gepatcht.
Gister paar uurtjes gespeeld en eigenlijk wel 2 keer per uur crasht de game naar windows...
[ Voor 16% gewijzigd door OsiriS.nl op 01-12-2016 17:13 ]
Wat ik wel uitgezet heb in de game zijn wat van de online/multi play dingen, of dat nu wel of niet impact heeft heb ik nog niet kunnen testen aangezien ik niet veel tijd had en eerst even wilde spelen.
Daarna een paar dagen van huis dus kan pas van het weekend weer verder spelen.
Vind de besturing van de auto's redelijk ruk, motoren zijn nog te doen, wel ietsje beter dan in WD1.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Leuk spel ook!
Weet iemand of dat weer weg gaat? Irriteer me er behoorlijk aan. Het is enorm aanwezig.
Edit: Ooh het is een missie zie ik nu. Snel uitspelen maar

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 01-12-2016 21:28 ]
Heb je voor de rest alles op ultra? en die extra details op 100%. Heb zelf de gtx 1080 en ook een i7 4790k . Heb geen tijd gehad om de game te testen. Zou het dan redelijk lopen op deze settings?Flex0r schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:26:
Draait bij mij best soepel op een i7 4790k, 16gb, gtx1070 vanaf een ssd op 1080p.
Wat ik wel uitgezet heb in de game zijn wat van de online/multi play dingen, of dat nu wel of niet impact heeft heb ik nog niet kunnen testen aangezien ik niet veel tijd had en eerst even wilde spelen.
Daarna een paar dagen van huis dus kan pas van het weekend weer verder spelen.
Vind de besturing van de auto's redelijk ruk, motoren zijn nog te doen, wel ietsje beter dan in WD1.
Ik speelde WD nu ook eenmaal graag, los van de negatieve kritiek, waren er toch lichtpunten. Ben oprecht blij dat ze dit in deel 2 voor een groot stuk rechtgetrokken hebben. Ok, autorijden is nog steeds niet top, maar echt storen doet me dat niet. Het draait om hacken en alles wat daar bij komt kijken.
Ook de kleurrijke map in SF is een hele vooruitgang tov het grauwe Chicago.
Zo uit m'n hoofd, staat alles op het hoogst, die extra details staan nog op 0%. En verder heb ik hboa+ en heb ik tsaa staan. Blur heb ik uit.jaaoie17 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 00:54:
[...]
Heb je voor de rest alles op ultra? en die extra details op 100%. Heb zelf de gtx 1080 en ook een i7 4790k . Heb geen tijd gehad om de game te testen. Zou het dan redelijk lopen op deze settings?
Weet de exacte instellingen niet aangezien het nu niet kan controleren.
Wel heb ik op een gegeven moment vsync aangezet wat er nogal wat screen tearing optrad.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
1080p borderless window, ultra: 60++ fps
1440p borderless window, ultra/veryhigh: 50-55fps
2160p full screen, high/veryhigh: 30-35 fps
temporal filtering = ON (belangrijk)
Volgens mij is WD2 net als zoveel nieuwe games niet geoptimaliseerd voor sli
Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz
De belangrijke Temporal filtering is btw niet mogelijk met SLI
Los van de hick-ups is het een leuke game om te spelen. Ook het feit dat MP verwerkt is in de SP vind ik wel lachen! WD niet veel gespeeld maar ik denk dat ik WD2 toch een stuk meer ga spelen!
Bizar! Dat verklaart een hoop van mijn problemen, thanksOsiriS.nl schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:42:
Dat laatste kan goed kloppen, check dit maar eens: linkje
Ik vind trouwens temporal filtering niet zo mooi. Het is dezelfde techniek als consoles gebruiken en maakt alles super blurry, vooral als je aan het rondrijden bent. Ik zou het uitzetten als je PC het aan kan. Wel handig als je oude hardware hebt.
[ Voor 25% gewijzigd door Avioto op 02-12-2016 10:30 ]
Feitelijk was die er al, maar die is wel gesloten door een modNilltris schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:55:
Is het niet mogelijk om dit topic te splitsen naar een een [CONSOLE]Watch Dogs 2 en een [PC] Watch Dogs 2? Dan kan in de [CONSOLE] topic inhoudelijk over het spel gepraat worden en kan het PC meester ras in hun eigen topic lopen klagen dat hun computer het spel niet aankan en discussiëren over welke instellingen je moet aanpassen om het spel te kunnen spelen.
Watch Dogs 2 hardware & performance topic
Update; de OP is niet heel goed, toegegeven, dat zal het sluiten hebben verklaard idd.
[ Voor 6% gewijzigd door DerOllie op 02-12-2016 15:06 ]
www.youtube.com/DerOllie
Er zijn voor alle platformen samen op dit moment pas 8 pagina's aan reacties op dit spel. Beetje overdreven om dit te splitten, immers krijg je dan 4 pagina's per topic. Daarnaast kunnen PC en Console gamers elkaar helpen met vraagstukken ingame.Nilltris schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:55:
Is het niet mogelijk om dit topic te splitsen naar een een [CONSOLE]Watch Dogs 2 en een [PC] Watch Dogs 2? Dan kan in de [CONSOLE] topic inhoudelijk over het spel gepraat worden en kan het PC meester ras in hun eigen topic lopen klagen dat hun computer het spel niet aankan en discussiëren over welke instellingen je moet aanpassen om het spel te kunnen spelen.
PSN/Steam: Xamsix
Die startpost slaat natuurlijk ook helemaal nergens opDerOllie schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:58:
[...]
Feitelijk was die er al, maar die is wel gesloten door een mod:
Watch Dogs 2 hardware & performance topic

Ik heb al best veel uren in het spel zitten en het verveelt nog niet. Ik moet wel zeggen dat ik bewust niet uren achter elkaar speel, maar meer het spel regelmatig even opstart. ik wissel namelijk ook nog af met Uncharted 4 welke ik vanwege de PS4 Pro weer opnieuw ben gaan spelen. Wat betreft WD2 ben ik benieuwd wat er te doen is wanneer ik klaar ben met de storyline. Iemand die al zover is? Mag eventueel tussen spoilertags.
http://store.steampowered.com/app/525010/
Je gpu moet wel minstens 6gb ram hebben
Hier wat meer uitleg:
https://www.techpowerup.c...lysis/Watch_Dogs_2/4.html
Hier gaat het wel redelijk goed op 4KSjoepap schreef op donderdag 1 december 2016 @ 07:47:
Hoe goed is watch dogs 2 geoptimaliseerd voor pc? Hoe draait het bij jullie?

(I7 6700K @ 4,4GHz , 16GB 2800 Mhz RAM, Gigabyte GTX 1080 Gaming G1 en Intel 750 PCI-E SSD)
Normaal hengelt fps tussen 50 en 60, in de stad als je wat aan het doorrijden bent zakt hij naar 40, alleen valt het niet echt op

Heb alleen wel last dat het beeld ineens een tel op zwart gaat
Gebruik de laatste Geforce driver (die van van de week) en instelling in WD2 zijn very high, SAn Fransico fog aan, Ambient Occulsion op HBAO+ en Temperal Filtering op aan
Die texture pack is toch niet alleen voor een 4k resolutie?Sjoepap schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:58:
voor zij die de game op 4k spelen: blijkbaar kan je een 5 gb grote high res texture pack downloaden
http://store.steampowered.com/app/525010/
Je gpu moet wel minstens 6gb ram hebben
Hier wat meer uitleg:
https://www.techpowerup.c...lysis/Watch_Dogs_2/4.html
Het is een high res texture pack, dus bedoeld voor hoge resoluties. Misschien valt 1440p daar ook nog wel onder.jaaoie17 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:57:
[...]
Die texture pack is toch niet alleen voor een 4k resolutie?
Ik speel ook alles op ultra, extra details op 100%. Heb die ene aa op smaa staan en heb Temperal Filtering aan. Voor de rest alles op het hoogst. Resolutie op 1080p. Heb geen fps meter of wat gebruikt, maar ik schat wel rond de 60 fps, maar als ik eenmaal die temp filtering uitzet kakt de fps in.dierkx36 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:48:
[...]
Hier gaat het wel redelijk goed op 4K
(I7 6700K @ 4,4GHz , 16GB 2800 Mhz RAM, Gigabyte GTX 1080 Gaming G1 en Intel 750 PCI-E SSD)
Normaal hengelt fps tussen 50 en 60, in de stad als je wat aan het doorrijden bent zakt hij naar 40, alleen valt het niet echt op
Heb alleen wel last dat het beeld ineens een tel op zwart gaat
Gebruik de laatste Geforce driver (die van van de week) en instelling in WD2 zijn very high, SAn Fransico fog aan, Ambient Occulsion op HBAO+ en Temperal Filtering op aan
Ik moet namelijk nog een iemand omleggen binnen de bounty mode voor de bounty trophy
i7 3770k
evga gtx 980 ti classified
16gb ram
[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 04-12-2016 01:54 ]
Speel jij ook met Temperal Filtering aan. Ik zie bij verschillende benchmarks dat je met een 1080gtx rond de 75fps moet halen met Temperal Filtering uit op ultra preset. Ik haal echt geen 75 fps.lennox-06 schreef op zondag 4 december 2016 @ 01:54:
wat heeft de laatste update gebracht ? ik merk dat de performance slechter is geworden in-game. ik heb de high resolution pack geinstalleerd, zou het met dit te maken hebben ? (ik speel op 1080P)
i7 3770k
evga gtx 980 ti classified
16gb ram
ja, die heb ik aanstaan. de rest van de instellingen heb ik op ssao en high staan.jaaoie17 schreef op zondag 4 december 2016 @ 04:42:
[...]
Speel jij ook met Temperal Filtering aan. Ik zie bij verschillende benchmarks dat je met een 1080gtx rond de 75fps moet halen met Temperal Filtering uit. Ik haal echt geen 75 fps.
Als ik alles op ultra zet met temperal Filtering aan, gaat tie mega vloeiend. Zet ik dat uit haal ik echt geen 75-80 fps wat ik wel in die benchmarks terug zie.lennox-06 schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:00:
[...]
ja, die heb ik aanstaan. de rest van de instellingen heb ik op ssao en high staan.
klopt, dat merkte ik ook bij mij. heel raar..jaaoie17 schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:08:
[...]
Als ik alles op ultra zet met temperal Filtering aan, gaat tie mega vloeiend. Zet ik dat uit haal ik echt geen 75-80 fps wat ik wel in die benchmarks terug zie.
Of zullen ze in die benches toch niet alles op ultra hebben gezet. Want nergens in die benches kan ik aflezen welke exacte settings ze gebuiken.lennox-06 schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:10:
[...]
klopt, dat merkte ik ook bij mij. heel raar..
Als ik de schaduwen van HFTS naar ultra zet, gaat het meestal heel vloeiend. Daarbij kan ik de msaa ook op 2x zetten met Temporal Filtering off en de rest op ultra.
[ Voor 20% gewijzigd door jaaoie17 op 05-12-2016 10:31 ]
Het is een behoorlijk verschil inderdaad. Het ziet er zonder TF gewoon een stuk fraaier uit, maar reken gelijk gemiddeld 30/40 fps minder. Het is op mijn systeem onspeelbaar zonder gebruik te maken van TF. Zonder TF zit ik teveel in de 30 regionen en dat wil je niet. Met TF houd ik ook geen strak 60, maar dips onder de 40 komen weinig voor, alleen bij veel actie. Dit bij een 1920*1080 resolutie, alles op Ultra en Extra Details 0%.Sjoepap schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:44:
Maakt die temperal filtering een groot verschil op visueel vlak? Zie het spel er merkbaar beter uit met/zonder?
Al met al mag Ubisoft nog wel een hoop gaan fixen, de game is met alle toeters en bellen aan op geen enkel systeem fatsoenlijk te spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Dhrax op 05-12-2016 09:57 ]
Self-update: Gevonden, inderdaad meer dan 1.1 miljoen volgers, maar ook een bepaalde missie moet je gedaan hebben. Die heb ik nu gedaan, en toen kwam inderdaad de Zodiac missie naar voren...
[ Voor 18% gewijzigd door DerOllie op 11-12-2016 18:44 ]
www.youtube.com/DerOllie
Bevat deze game nou ook nog veel random content/zij-missies/activities? Zonder dat dit de verplichte Ubisoft-praktijken zijn? Of andere leuke gadgets om in de wereld mee te spelen?
Erg vermakelijk. Ik word continue afgeleid met side missies, online content of plaatsen waar je voorbij loopt en toch even wilt kijken. Al met al (voor mij) indicatoren voor een sterke afwisselende game.Divak schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:10:
Hoe is de game verder, naast alle performance discussie?
Je kunt eigenlijk zoveel klooien als je wilt. zonder bezig te zijn met de main storyline.
Bovendien is er naadloze integratie met een Xbox of Playstation controller, hetgeen het spelen net weer wat leuker maakt. Dit soort games spelen gewoon super met een gamepad.
[ Voor 26% gewijzigd door Dhrax op 05-12-2016 15:46 ]
Vermakelijke game.
Niet de vrije wereld game zoals GTA dat is maar gewoon een prima actie game in een vrije wereld.
Ik merkte richting het eind wel wat herhaling in de missies helaas maar verder een prima voldoende.
Ben eigenlijk van plan alleen de verhaal missies te doen. Ga je het dan moeilijk krijgen of valt het wel mee.Donstil schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:25:
Zo ik heb hem uit. 100% op de Ps4.
Vermakelijke game.
Niet de vrije wereld game zoals GTA dat is maar gewoon een prima actie game in een vrije wereld.
Ik merkte richting het eind wel wat herhaling in de missies helaas maar verder een prima voldoende.
In principe kun je alles wel doen met de basis uitrusting. Heb zelf weinig van de advanced hacking skills gebruikt. Sommige kunnen wel handig zijn (helikopter wegsturen, meer explosives/zappers). Neem de silenced assault rifle mee!jaaoie17 schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:42:
[...]
Ben eigenlijk van plan alleen de verhaal missies te doen. Ga je het dan moeilijk krijgen of valt het wel mee.