• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 17:31
Ik ben op zoek naar een vervangend toestel voor mijn vrouw. Momenteel heeft die een BlackBerry 10 maar daarbij wordt vanaf december geen whatsapp meer ondersteund wat natuurlijk erg onhandig is. Ze is reuze tevreden over de stabiliteit en gebruiksgemak van de BlackBerry wat bij aanschaf ook een heel bewuste keuze was. De telefoon heeft knopjes (dat was een harde eis) en moest tegen een stootje kunnen. En dat kan die. De telefoon valt vrijwel dagelijks of wordt door de kinderen van de bank gestoten en is het altijd blijven doen.

In de zoektocht naar een nieuw toestel is de harde eis van 'knopjes' helaas losgelaten omdat dat in deze tijd gewoon niet meer realistisch is. Niemand bouwt deze meer omdat de vraag er simpelweg niet is. Maar als het dan toch een telefoon moet worden met alleen touchscreen moet het wel een stevige zijn die tegen een stootje kan en dan ook gewoon stabiel blijft werken.

Het liefst een model wat een beetje gangbaar is. Altijd wel handig ivm probleemoplossing of hulp bij andere zaken.

Ik zoek een?
degelijk Android toestel. Reden hiervoor is omdat de Android de meest interessante apps heeft en we enigszins allergisch zijn geworden voor Apple

Wat is je budget?
ondergeschikt belang. Telefoon moet vooral voldoen aan de eisen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
mee te bellen en apps te gebruiken

Na wat rondzoeken kom ik vaak op HTC uit. Die zou een solide telefoon bouwen die wel constant is vwb de stabiliteit van de interface en platform. Samsung maakt ook goede telefoons maar schijnt weer wat gevoeliger te zijn voor stoten en vallen. Hoor hier graag ook gebruikerservaringen van.
Ik kwam ook al telefoons van catarpiller tegen (die ook graafmachines maakt) maar daar ben ik wat sceptisch over. Sowieso liggen die voor geen meter in de hand en lijken enkel geschikt voor als je op de bouw werkt. Heb deze eerder op het werk ook gehad. Onverwoestbaar en zeer lange accuduur maar deze kunnen echt niet wat de moderne telefoon van tegenwoordig kan.

Dus even kort samengevat: ik ben op zoek naar een telefoon die:
-Android basis
-goed tegen een stootje kan (enige harde eis)
-stabiel besturingssysteem heeft
-goede camera voor en achter
-beetje vlugge processor

Welke vragen heb je hier nog over?
ik zou graag willen weten welke "mainstream" telefoon hier het meest geschikt voor zou zijn.

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:26
Misschien even hier kijken?

http://toughquip.nl/

Apsie's profiel

• Pont Max
Zie dat ik nog een hele belangrijke functie vergeten ben te vermelden. Een goede camera! Heb het ook in de OP aangepast

Maar zoals gezegd ben ik niet op zoek naar dit soort bouwvakkers telefoons. Hoeft overigens ook niet waterdicht te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Pont Max op 27-09-2016 13:52 ]

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:22
Is de Moto X Force niet iets? Deze kan tegen een stootje en is vrij vlot. Het is alleen wel jammer dat het rondom updates altijd maar de vraag is of deze komen, maar dat heb je al snel bij Android.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pont Max schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:26:
Ik ben op zoek naar een vervangend toestel voor mijn vrouw. Momenteel heeft die een BlackBerry 10 maar daarbij wordt vanaf december geen whatsapp meer ondersteund wat natuurlijk erg onhandig is.
Even los van de aankoop: ze kan voorlopig de Android app nog gebruiken. Zie Jeffrey88 in "[BlackBerry Q10] Ervaringen en Discussie" en verder.

(Q10 gebruiker)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Pont Max
phpn3rd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:55:
Is de Moto X Force niet iets? Deze kan tegen een stootje en is vrij vlot. Het is alleen wel jammer dat het rondom updates altijd maar de vraag is of deze komen, maar dat heb je al snel bij Android.
Die kende ik nog niet. Maar als ik de beschrijving zo ga lezen komt dit al erg dicht in de buurt wat ik zou zoeken.
Zijn er toevallig mensen hier met eigen ervaringen met dit toestel?

En hoe staat deze in vergelijking met een HTC10 bijvoorbeeld (die vanuit het HTC principe ook solide zou moeten zijn)
gambieter schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:56:
Even los van de aankoop: ze kan voorlopig de Android app nog gebruiken. Zie Jeffrey88 in "[BlackBerry Q10] Ervaringen en Discussie" en verder.

(Q10 gebruiker)
Waar zou jij je Q10 mee willen vervangen als ik vragen mag?

het is denk ik dan nog te bezien of die app gaat werken na december als ik het zo lees..

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Definieer "stootjes"
Heb zelf een HTC 10 en deze is solide in de zin van, goed afgewerkt en metalen behuizing. Zou ik deze op een bouwplaats gebruiken? Zeker niet!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pont Max schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:23:
Waar zou jij je Q10 mee willen vervangen als ik vragen mag?

het is denk ik dan nog te bezien of die app gaat werken na december als ik het zo lees..
Nergens mee, voorlopig. De BlackBerry Priv is te duur en te groot, ik gebruik een BQ A4.5 Android telefoon en ik gebruik de BlackBerry Hub+ software. Maar ik blijf mijn Q10 gebruiken voorlopig, Whatsapp is niet echt belangrijk voor me.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 27-09-2016 16:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:22
Pont Max schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:23:
[...]

Die kende ik nog niet. Maar als ik de beschrijving zo ga lezen komt dit al erg dicht in de buurt wat ik zou zoeken.
Zijn er toevallig mensen hier met eigen ervaringen met dit toestel?

En hoe staat deze in vergelijking met een HTC10 bijvoorbeeld (die vanuit het HTC principe ook solide zou moeten zijn)
Als je denkt dat het toestel vrij regelmatig op de grond zal vallen van enkele tientallen centimeters of meer, dan lijkt me een toestel als de Moto X Force ideaal (zie de review). Andere high-end toestellen zijn hier veelal niet zo goed tegen opgewassen.

• Pont Max
Switchie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:27:
Definieer "stootjes"
Heb zelf een HTC 10 en deze is solide in de zin van, goed afgewerkt en metalen behuizing. Zou ik deze op een bouwplaats gebruiken? Zeker niet!
Nee het gaat er meer om dat hij met enige regelmaat van de bank of tafel afdukelt. Hier moet hij tegen kunnen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Pont Max schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:43:
[...]

Nee het gaat er meer om dat hij met enige regelmaat van de bank of tafel afdukelt. Hier moet hij tegen kunnen.
Dan kun je eigenlijk alle 'mainstream' toestellen wegstrepen van je lijstje.
Klinkt wellicht beetje kort door de bocht, maar normaal gaan mensen zuinig om met een toestel van 700 euro.
Tuurlijk, mijn htc 10 is ook wel eens van de bank gestuiterd. Gaat 5 keer goed, 6e keer mag ik naar de winkel voor een nieuw scherm.
Denk dat, zoals hierboven al geopperd, de Moto X Force een hele mooie oplossing is die naast looks en snelheid, ook een scherm heeft wat rekening houdt met de kleine dagelijkse stootjes/valpartijen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Pont Max
Dan denk ik dat ik er al een heel eind uit ben. :) bedankt voor jullie hulp.

(want moderne smartphones met toetsen bestaan niet meer toch?)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Je noemt HTC en Samsung maar de markt is zo veel groter, Mijn Huawei bijvoorbeeld doet met zijn metalen behuizing niet onder qua bouwkwaliteit voor een HTC of Samsung.
En ik heb goed nieuws, alle toestellen overleven een stootje wanneer je het juiste hoesje erom doet.

• Pont Max
Hoewel ik weet dat ik nu een erg oud topic op haal vond ik het toch belangrijk om jullie even hartelijk te bedanken voor de tip van bijna een jaar geleden. Ik heb de X-force inmiddels aan drie mensen aangeraden die er tot op de dag van vandaag enorm tevreden over zijn. Volgens hun de beste telefoon die ze ooit gehad hebben.
In het laatste jaar geen enkele keer vastgelopen, maakt waanzinnig goede foto's voor de specs, is al 7 keer van minimaal 4 a 5 meter hoog in een smeerput gevallen en onderweg veel metalen objecten tegen gekomen. Geen krasje op te zien. Ditzelfde is al twee maal met een S7 gebeurd die of sneuvelde of een gebarst scherm had.

Jullie tip voldeed precies aan waar ik naar vroeg waarvoor, en dan met name vanuit de huidige gebruikers, heel erg veel dank! _/-\o_
Pagina: 1