Teardown iPhone 7 Plus toont speakergrill zonder speaker Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jollewieringa
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-04 17:24
Ik kreeg net een email dat een gedeelte van mijn reactie op het artikel alhier geplaatst moet worden.

Het gaat om een opmerking over de "clickbait" kop.

Zeker een ervaren redacteur zoals Arnoud Wokke, die, neem ik aan, menig iPhone door zijn vingers heeft laten gaan, weet dat één van de twee speaker-grills in een iPhone altijd gebruikt zijn voor de belangrijkste (om ouderwets mee te bellen) microfoon.

Dit hint richting tabloid achtige koppen om maar zoveel mogelijk clicks te krijgen ipv op een redelijk subjectieve manier tech nieuws te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monojack
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02-2022
Het is inderdaad Clickbait. Welke nieuwswaarde heeft het eigenlijk? Of er nu een mic onder die grill zit of niet ik zie echt de nieuwswaarde niet. Het leest als "Apple belazert zijn klanten met een fake speaker grill" of "Apple is vergeten speakers in zijn iPhone te steken". De titel lijkt een sneer naar de iPhone 7 en die sneer is dan nog eens totaal onterecht.

Als dit soort onzin een artikel is dan mis ik al dat andere nieuws wat me toch een pak belangrijker lijkt zoals de onverwachte populariteit van een toestel dat uiterlijk niet veel verschilt van zijn voorganger, of de scratch testen of hoe DHL blundert met de leveringen. Ik zeg niet dit allemaal nieuws zou moeten zijn van Tweakers maar als we over het ontbreken van een speaker onder de mic grill een artikel schrijven waar zijn we dan in hemelsnaam mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:35

sjaool

Every life should have 9 cats

Die titel spreekt gewoon de waarheid daar is niks mis mee. Een titel moet ook prikkelen tot lezen van het stuk. De titels die monojack noemt dat zijn pas echte clickbait titels. Wat moet de redacteur anders schrijven? Apple maakt gaatjes in behuizing om geluid naar microfoon te geleiden? Geen hond die het artikel dan gaat lezen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jollewieringa
sjaool schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:11:
Die titel spreekt gewoon de waarheid daar is niks mis mee. Een titel moet ook prikkelen tot lezen van het stuk. De titels die monojack noemt dat zijn pas echte clickbait titels. Wat moet de redacteur anders schrijven? Apple maakt gaatjes in behuizing om geluid naar microfoon te geleiden? Geen hond die het artikel dan gaat lezen.
Een betere headline zou zijn: Eerste teardown iPhone 7 Plus online via iFixit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jollewieringa schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:22:
[...]

Een betere headline zou zijn: Eerste teardown iPhone 7 Plus online via iFixit
En dat leest geen hond. :P

Het is gewoon opmerkelijk dat Apple een complete speakergrill in de behuizing plaatst puur vanwege de symmetrie. Als de enige functie is om geluid naar een microfoon te geleiden hadden ze het ook af kunnen doen met één gaatje. In dit geval gaat design dus puur boven functionaliteit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jollewieringa
sjaool schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:30:
[...]

En dat leest geen hond. :P

Het is gewoon opmerkelijk dat Apple een complete speakergrill in de behuizing plaatst puur vanwege de symmetrie. Als de enige functie is om geluid naar een microfoon te geleiden hadden ze het ook af kunnen doen met één gaatje. In dit geval gaat design dus puur boven functionaliteit. ;)
Je geeft hierbij ongeveer de omschrijving van cickbait. Zeker omdat al voor nu bijna tien jaar achter de tweede speakergril (bij meer dan de helft van de uitgebrachte iPhones) een microfoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 795373

Helemaal mee eens. En de tweakers redactie moet ook eens ophouden met dat gezeik dat je geen inhoudelijke kritiek op een nieuwsartikel mag hebben. Als een artikel fout of illegitiem is is dat voor de lezers van dit artikel belangrijk om te weten. Dus hou nou eens op met zeiken daarover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jollewieringa schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:00:
[...]

Je geeft hierbij ongeveer de omschrijving van cickbait. Zeker omdat al voor nu bijna tien jaar achter de tweede speakergril (bij meer dan de helft van de uitgebrachte iPhones) een microfoon zit.
Nou nee, dat Tweakers daar de aandacht op legt is omdat het opmerkelijk is. Dan kun je elke kop wel clickbait noemen. Een kop is nu eenmaal bedoelt om interesse te wekken om een artikel te lezen. Het is nu ook weer niet zo dat er staat van "Apple heeft gaatjes in de behuizing gemaakt en wat we daarachter vonden geloof je nooit!" Dat is een clickbait titel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monojack
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02-2022
De juiste titel had moeten zijn "Teardown iPhone 7 Plus toont speakergrill met barometer" Want dat is wat er nu samen met de mic achter die grill zit.
Pagina: 1