Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik zoek een?
Telefoon met Android

Wat is je budget?
Eigenlijk vind ik rond de 150 euro, de prijs van een Wileyfox Swift meer dan genoeg.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaardconsumptie. Wil hem eigenlijk wel rooten vanwege CF.Lumen maar voor de rest Twitter via Falcon, Browsen met Firefox en Telegram + Whatsapp. Meer doe ik eigenlijk niet.
Wil hem eigenlijk niet groter dan mijn huidige telefoon hebben. Een Moto X 2014. Dus 5 inch of kleiner graag.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op dit moment heb ik eigenlijk 2 telefoons. Wileyfox Swift en de Xiaomi Redmi 3 Pro Eigenlijk omdat ik hoop dat ze out of the box prettige software hebben en lange ondersteuning van updates hebben.

Welke vragen heb je hier nog over?
Eigenlijk het grootste twijfelpunt is dat ik bang ben dat de Wileyfox Swift in verhouding tot wat ik nu heb erg traag is. Te traag om normaal mee te laten draaien.

Ik wil graag overstappen naar een nieuwe telefoon omdat de huidige wat kuren vertoond en ik vind het erg vervelend dat er niet meer standaard updates voor komen. Ook geen beveiligingspatches. Ergo dat toestel is voor Motorola afgestoten. Wil graag eentje waar ik vanaf nu in ieder geval nog anderhalf jaar plezier van kan hebben zonder gezeik met security of andere dingen.

Wil geen motorola meer dus een Moto G valt af ;)

Als andere mensen nog suggesties hebben om voor 1 van de 2 toestellen te gaan hoor ik het graag. Als mensen toevallig nog een hele andere suggestie hebben die ik over het hoofd heb gezien graag geef het aan.

Budget is eventueel aan te passen naar 200 maar dan haal ik liever direct een Nexus 5x Vandaar die 150 euro ongeveer.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Touchdomex schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:32:
[i]Op dit moment heb ik eigenlijk 2 telefoons. Wileyfox Swift
Persoonlijk zou ik niet meer gaan voor een Swift. Het toestel is iets meer dan één jaar oud en ik verwacht dat er dus ook nog maar één jaar updates voor uitkomen. Je kan wellicht beter gaan voor zijn opvolger: De Spark +.

[ Voor 67% gewijzigd door rens-br op 12-09-2016 14:48 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:47:
[...]

Persoonlijk zou ik niet meer gaan voor een Swift. Het toestel is iets meer dan één jaar oud en ik verwacht dat er dus ook nog maar één jaar updates voor uitkomen. Je kan wellicht beter gaan voor zijn opvolger: De Spark +.
X is te groot, 5 inch is wel eigenlijk een mooi formaat echt groter niet. Kleiner mag altijd maar dat is er niet.

Echter heeft de Spark + een Mediatek. Daarom die eigenlijk geschrapt. Weet niet waarom maar voelt in mijn ogen onbetrouwbaar.

Ben benieuwd naar de updates omdat alles vanuit Cyanogen komt en heb daar wat meer vertrouwen in dan een regulier bedrijf.

Vandaar dat de Xiaomi naar boven komt drijven als redelijk alternatief. Ben vooral benieuwd wat daarvan de echte nadelen zouden zijn.

Cyanogen OS lijkt mij de mooiste combinatie eigenlijk van custom zooi en stock feel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• rens-br

rens-br

Touchdomex schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:52:
[...]
Ben benieuwd naar de updates omdat alles vanuit Cyanogen komt en heb daar wat meer vertrouwen in dan een regulier bedrijf.
Ook op de Spark+ komen de updates van CyanogenOS. Ik heb zelf een OnePlus One en daar draait ook CyanogenOS op out-of-the-box en dat werkt echt heerlijk. We ontvangen momenteel maandelijks de beveiligingsupdates en het toestel is al geüpdatet van Android 4.4 naar Android 6.0.1. Verder ontvangt de Swift nu ook maandelijks updates. Dus met de ondersteuning zit het wel goed.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De Wileyfox Swift ken ik niet, kan daar niet veel zinnigs over zeggen.

Xiaomi doet aan maandelijkse en wekelijkse updates, misschien dat de Redmi 3(s) iets voor je is?
Touchdomex schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:52:
[...]

Vandaar dat de Xiaomi naar boven komt drijven als redelijk alternatief. Ben vooral benieuwd wat daarvan de echte nadelen zouden zijn.
Nadelen waar ik aan denk zijn dat ze niet alle 4G banden ondersteunen op veel modellen, dat je hem zelf uit China moet bestellen (invoerrechten, garantie, misschien dat er geen eu-adapeter bij zit. Valt immo wel mee, ik heb er zelf ook eentje besteld :p ).

[ Voor 92% gewijzigd door Marzman op 12-09-2016 14:58 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:55:
De Wileyfox Swift ken ik niet, kan daar niet veel zinnigs over zeggen.

Xiaomi doet aan maandelijkse en wekelijkse updates, misschien dat de Redmi 3(s) iets voor je is?
Dat is precies de overweging die ik nu maak. Of de Xiaomi Redmi 3 of de Wileyfox en dan zou de Spark ook wel een optie zijn.

• rens-br

rens-br

De Swift krijgt juist veel updates voor een budget toestel, dus dat zit wel goed.

Overigens moet je wel rekening mee houden dat de Xiaomi band 20 mist, waardoor 4G in combinatie met KPN en Vodafone beperkt werkt.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Klinkt misschien gek, maar waarom de Moto niet met een nieuwe Moto vervangen?

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:58:
De Swift krijgt juist veel updates voor een budget toestel, dus dat zit wel goed.

Overigens moet je wel rekening mee houden dat de Xiaomi band 20 mist, waardoor 4G in combinatie met KPN en Vodafone beperkt werkt.
Hoe beperkt werkt het? :P Heb KPN en ga daar niet weg.

Ja precies! Xiaomi schijnt ook qua updates met een EU rom goed te zijn.
johnkeates schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:59:
Klinkt misschien gek, maar waarom de Moto niet met een nieuwe Moto vervangen?
Omdat Motorola niet meer vanuit Google komt en nu Lenovo aan de slag is daar. Daarnaast ben ik qua updates teleurgesteld in mijn Moto X wat een vlaggenschip was dus ik wil niet weer een Morola.

[ Voor 29% gewijzigd door Touchdomex op 12-09-2016 15:00 ]

• rens-br

rens-br

Touchdomex schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:59:
[...]
Hoe beperkt werkt het? :P Heb KPN en ga daar niet weg.
Erg beperkt. Zowel Vodafone als KPN gebruiken voor het grootste gedeelte band 20 (800 Mhz) en die wordt dus niet ondersteund. Kijk maar eens op deze kaart naar alle 800Mhz frequenties in tegenstelling tot de rest.

[ Voor 62% gewijzigd door rens-br op 12-09-2016 15:18 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Dat is wel best een domper. Had net een toffe gevonden :( Dan maar kijken naar de Spark+ :/
Marzman schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:55:
Nadelen waar ik aan denk zijn dat ze niet alle 4G banden ondersteunen op veel modellen, dat je hem zelf uit China moet bestellen (invoerrechten, garantie, misschien dat er geen eu-adapeter bij zit. Valt immo wel mee, ik heb er zelf ook eentje besteld :p ).
Garantie maakt mij weinig uit.Invoerrechten vind ik wat vervelender maar dat ligt ook aan de prijs van het toestel zelf uiteindelijk.

http://eud.dx.com/product...m-32gb-rom-grey-844433636

Zou dit de juiste zijn voor EU? Goede kleur en komt uit europa dus geen invoerkosten :)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:10:
[...]

Erg beperkt. Zowel Vodafone als KPN gebruiken voor het grootste gedeelte band 20 (800 Mhz) en die wordt dus niet ondersteund. Kijk maar eens op deze en deze kaart naar alle 800Mhz frequenties in tegenstelling tot de rest.
Oh ja fijn is dat inderdaad :') Gelukkig wel op de plekken waar ik het meeste zit maar wil overal wel goede verbinding hebben natuurlijk :9

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar zetten is niet toegestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 12-09-2016 15:20 ]

• rens-br

rens-br

Touchdomex schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:19:
[...]
Oh ja fijn is dat inderdaad :') Gelukkig wel op de plekken waar ik het meeste zit maar wil overal wel goede verbinding hebben natuurlijk :9
Ik heb ff het linkje aangepast. Je zou eens voor de grap 800Mhz moeten uitvinken en dan beetje inzoemen. Dan kun je precies zien op hoeveel plekken er geen masten staan en je dus geen 4G hebt.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:20:
[...]

Ik heb ff het linkje aangepast. Je zou eens voor de grap 800Mhz moeten uitvinken en dan beetje inzoemen. Dan kun je precies zien op hoeveel plekken er geen masten staan en je dus geen 4G hebt.
Precies zo'n idee had ik al. Moet dus bepalen of ik het offer voor in de buitengebieden van het Noorden van NL 3G maximaal acceptabel vind want dat is waar het ongeveer op neer komt.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:41
Nou kan ik over de RedMi 3 vertellen dat er in het rond gaat dat er ook een internationale variant uit is welke wel band 20 ondersteunt. Overigens gaat die speculatie wel over meer toestellen van Xiaomi. Er komen hier en daar wat forumleden (andere fora dan GoT) te voorschijn waarbij men vertelt dat ze de band 20 wel hebben na aanschaf van een internationale versie. Zie ook deze post van de tweakers Hold
Mocht je nog even wat tijd hebben voor je beslissing.. Ik verwacht binnen twee weken wel een uitslag van deze kwestie.

[qupte]Wat heb je zelf al gevonden?
Op dit moment heb ik eigenlijk 2 telefoons. Wileyfox Swift en de Xiaomi Redmi 3 Pro Eigenlijk omdat ik hoop dat ze out of the box prettige software hebben en lange ondersteuning van updates hebben. [/quote]

Yep, MIUI is top. En de Redmi 3 heeft nu al MIUI V8, en deze ondersteuning zal nog lang doorgaan. (let op, dit zijn voornamelijk updates m.b.t. MIUI, de ondeliggende Android versie wil Xiaomi niet zo vaak updaten). Maar het nadeel is wel dat het beste even een europese MIUI ROM er op moet installeren. Dan weet je zeker dat je een goede MIUI ROM hebt te pakken -niet een ROM welke de winkel er zomaar even opgezet heeft- bloatware vrij en Nederlandse taal. Vroeger was dit nog niet zo lastig, tegenwoordig dient ook bij Xiaomi de bootloader unlocked te worden. Dit is voor een leek best te doen i.c.m. met een tutorial. Maar het kan wel meenemen in je beslissing.

Overigens heb ik mijn RedMi 3 meteen na aanschaf right out of the box aan mijn zus gegeven omdat zij benieuwd was naar MIUI en een Mi5 wilde aanschaffen. Deze standaard ROM was zij (en tevens ik ook) super tevreden over en er was zeker mis mee. En had er voor de gemiddelde gebruiker best op kunnen blijven.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LoeWn schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:40:
Nou kan ik over de RedMi 3 vertellen dat er in het rond gaat dat er ook een internationale variant uit is welke wel band 20 ondersteunt.
Zoals deze?
http://www.geekbuying.com...e---Dark-Gray-371273.html

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• LoeWn
Dat is inderdaad één van de websites die beweren dat ze de international edition hebben. Het is even afwachten tot de eerste Tweakers deze binnen krijgen, of op andere fora's het overduidelijk is dat het klopt. Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk zo is. Dan komt er voor mij ook een nieuwe

[ Voor 10% gewijzigd door LoeWn op 12-09-2016 15:54 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
LoeWn schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:54:
Dat is inderdaad één van de websites die beweren dat ze de international edition hebben. Het is even afwachten tot de eerste Tweakers deze binnen krijgen, of op andere fora's het overduidelijk is dat het klopt. Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk zo is. Dan komt er voor mij ook een nieuwe
Jij hebt er eentje besteld? Ik heb geen haast met aanschaffen. Er is nog niets besteld maar wil mijn huidige telefoon voor garantie aanbieden vanwege nieuwe probblemen met mijn usb poort.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-11 16:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb voor de vrouw neg een Ulefone Metal besteld via Bangood. Is voor haar een goede telefoon voor weinig geld. Misschien ook wat voor jou:

http://m.banggood.com/Ule...Smartphone-p-1069498.html

Review: http://www.kickiteasy.com...rtphone-review-great-buy/

• LoeWn
Touchdomex schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:04:
[...]

Jij hebt er eentje besteld? Ik heb geen haast met aanschaffen. Er is nog niets besteld maar wil mijn huidige telefoon voor garantie aanbieden vanwege nieuwe probblemen met mijn usb poort.
Ik heb de internation edition nog niet aangeschaft. Ik wacht op betrouwbare resultaten dat het zeker weten band 20 ondersteund. Ik heb nu nog de eerste Redmi 3, maar ik begin band 20 toch wel een beetje te missen.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
LoeWn schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:12:
[...]

Ik heb de internation edition nog niet aangeschaft. Ik wacht op betrouwbare resultaten dat het zeker weten band 20 ondersteund. Ik heb nu nog de eerste Redmi 3, maar ik begin band 20 toch wel een beetje te missen.
Hoe zou ik dit kunnen testen? Want de 16GB variant met 2GB ram klinkt mij prima qua prijsen vanuit een spaanse opslag via geekbuying ergo geen importheffingen.
Hurricane schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:06:
Ik heb voor de vrouw neg een Ulefone Metal besteld via Bangood. Is voor haar een goede telefoon voor weinig geld. Misschien ook wat voor jou:

http://m.banggood.com/Ule...Smartphone-p-1069498.html

Review: http://www.kickiteasy.com...rtphone-review-great-buy/
Nee want software updates zijn voor de standaard chinaphones twijfelachtig tot niet bestaand. Vandaar dat ik de Xiaomi wil.

• LoeWn
Eigenlijk op twee manieren:

- In de buurt zijn van een 800mhz mast en kijken of je 4g hebt
- met de app LTE discovery checken welke band de telefoon gebruikt (zul je nog in de buurt van een 800mhz moeten zijn). Voor deze app moet je wel even root aanzetten

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
LoeWn schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:53:
Eigenlijk op twee manieren:

- In de buurt zijn van een 800mhz mast en kijken of je 4g hebt
- met de app LTE discovery checken welke band de telefoon gebruikt (zul je nog in de buurt van een 800mhz moeten zijn). Voor deze app moet je wel even root aanzetten
Dat klinkt niet als een probleem :+ Heb hem net besteld.

Uiteindelijke prijs van 150 dollar. Lijkt mij dikke prima en kan mijn Moto X naar de reparatie.

• LoeWn
Haha jij bent een snelle beslisser. Ik weet zeker dat je geen spijt gaat krijgen van je aankoop.
Laat ons even weten in het RedMi 3 topic als je de telefoon binnen hebt en de banden getest hebt. Ik ben benieuwd.

Veel plezier met je Xiaomi ;)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
LoeWn schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:59:
Haha jij bent een snelle beslisser. Ik weet zeker dat je geen spijt gaat krijgen van je aankoop.
Laat ons even weten in het RedMi 3 topic als je de telefoon binnen hebt en de banden getest hebt. Ik ben benieuwd.

Veel plezier met je Xiaomi ;)
Komt goed en Miui zal vast veel veranderd zijn sinds dat ik het heb gebruikt op mijn Galaxy S1 :X

en snel beslissen :+ Valt mee. Zit al een maand te peinzen over een nieuw toestel :X

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 12-09-2016 17:07 ]

Pagina: 1