Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke hardware nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Internet / Photoshop / Illustrator. Af en toe een game maar niet veel.

Wat mag het systeem gaan kosten?
zo'n 4 á 500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Samsung HD103UJ ATA Hardeschijf. 1TB
Voeding is nog prima, merk weet ik zo niet.
Eventueel mijn intern geheugen? 4 GB (2x 2). Graag advies. (Is DDR2, dit gaat waarschijnlijk niet passen)
Eventueel de videokaart (AMD Radeon HD 6800 ) Graag advies

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor
Moederbord
(extra) intern geheugen???
SSD voor het besturingssysteem ivm snelheid?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee

En nu dus de vraag, welke hardware is aan te raden?
Ik wil gewoon Windows 7 gaan draaien, daarnaast maak ik gebruik van Adobe Photoshop en Illustrator.
Ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk neergezet heb, anders hoor ik het wel.

Alvast bedankt!

Edit: Hierbij een lijstje die ik zelf heb uitgezocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,50€ 178,50
1MSI B85-G41 PC Mate€ 68,-€ 68,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue€ 43,25€ 43,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 289,75

De keuze voor deze componenten heb ik gemaakt door naar de prijzen te kijken in combinatie met de reviews per product. Uiteraard ook gekeken of het bij elkaar past, dit is volgens mij wel het geval.
De SSD staat er nog niet bij, hier heb ik toch echt wat hulp bij nodig.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 12:56 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van januari, maart, mei, juli en september.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11 23:27

Ultrapc

Anyone steak?

En we zijn weer open! Ondanks dat ik sterk het gevoel heb dat dat lijstje in 5 minuten in elkaar is gedraaid na de opmerking van Br00ky ga ik toch ook maar eens met een voorstel komen :) .

Jouw lijstje is eigenlijk (onnodig) verouderd en daarom is mijn versie uitgerust met een i5 van de nieuwste generatie, samen met een wat moderner moederbord met onder andere DDR4 support. Is dat echt nodig? Betreft snelheid niet persé, maar mocht er eens een upgrade op het pad staan heb je in ieder geval geen moeite met het vinden van parts. Dat is gelijk de reden dat ik gegaan ben voor 1 reepje geheugen ipv 2 omdat anders het moederbord gelijk vol zit, en de snelheidswinst met dual channel (= 2 reepjes) is verwaarloosbaar.

Verder zie ik niks over een kast, dus die is in het lijstje ook niet te vinden. Iedere micro-atx kast voldoet. Dan de voeding: aan jouw opmerking te zien is het niet veel speciaals alleen werkt ie nog wel, en toch zou ik hem vervangen vanwege de (hoogstwaarschijnlijk) slechte kwaliteit in combinatie met ouderdom en een gebrek aan powerstates waar de rest van je pc wel gebruik van kan maken.

Als laatste nog wat over de grafische kaart, dit is een keuze die je zelf moet maken eigenlijk. Er vanuit gaande dat het een HD 6850 of 6870 is zijn de prestaties waarschijnlijk beter dan de gpu in de i5, maar de drivers (geen crimson support) en het stroomverbruik zijn een stevige achteruitgang. Het beste lijkt me om te testen of je aan de igp (gpu in de i5) voldoende hebt, daarna misschien een test met de oude HD68xx en mochten die allebei niet bevallen kan je altijd nog een moderner kaartje erin prikken.

Mijn lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 201,50€ 201,50
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 34,50€ 34,50
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 411,80

Succes!
Edit: Hé is dat even grappig, nu zie ik dat Br00ky ook 'succes!' onder zijn post heeft staan. No pun intended O-)

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
Top, bedankt voor je reactie!
Het lijstje is inderdaad snel in elkaar gezet, ik heb het ook puur op de reviews van de producten uitgezocht.

DDR4 is dan inderdaad beter mocht ik ooit eens willen uitbreiden. Hier ga ik dan ook maar voor!
Wat de kast betreft, ik heb inderdaad een Micro ATX kast. Ik zie alleen nog niet zo snel hoe hier die SSD in gaat passen? Volgens mij heb ik hier een apart rekje voor nodig?
De voeding naar mijn idee nog wel goed, deze is ook later ingebouwd. Ook heeft deze dezelfde aansluitingen als jouw voorstel. Hier probeer ik het dus nog wel even mee, mocht het toch problemen geven kan ik snel genoeg overstappen :)

Ook je voorstel van de videokaart is een goede, ik ga het eerst zonder proberen, waarschijnlijk volstaat dit wel :)

Nogmaals bedankt voor je reactie!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:07:
Volgens mij heb ik hier een apart rekje voor nodig?
Een SSD is een plat doosje zonder daarin draaiende op trillende onderdelen en weegt bijna niets. Je kan hem aansluiten en gewoon op de bodem van je kast laten liggen.
Wil je hem toch per se vastschroeven, dat kan altijd door hem in een disk bay te plaatsen en met 1 schroef vast te zetten (de andere 3 gaten zullen niet passen). Er zijn ook mensen die hem vastzetten met plakband, maar ik vind dat een slecht plan, plakband laat na een paar maanden wel eens los, en t is gewoon rommel in je kast en dat wil je niet.

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor de duidelijkheid!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11 23:27

Ultrapc

Anyone steak?

Prima, geen probleem! Wat Reepje hierboven zegt is erg goed advies: (dubbelzijdige) plakband wordt eigenlijk altijd een zooitje en hoewel er met de ssd zelf niet zo heel erg veel mis kan gaan heb je altijd de kans dat ze los komen van de kabels of in een fan terecht komen ofzo en beide wil je vermijden ;) . 1 schroefje voldoet daarentegen prima aangezien ze bijna niks wegen.

En toch kom ik even terug op de voeding en dat vooral omdat het echt (onderschat) belangrijk is en zeker de mogelijkheid heeft je gloednieuwe upgradeset een vervroegd levenseinde te geven. Heb je er toevallig een typenummer of merk van? Dit zegt namelijk al bijzonder veel :)

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi zo! Onderdelen worden besteld :)

De voeding is misschien wel iets wat ik iets onderschat.
Ik kan helaas geen merk of type nummer vinden. Wel zie ik aan de onderkant staan: Star Serie Chrome II .
Ik kan er helaas niet veel over vinden.
De rest van de info staat nét aan de andere kant van de case wat ik dus niet kan lezen. ( heb geen zin om hem los te halen nu ).
Mocht jij dit herkennen dan hoor ik graag wat je er van weet. Mocht je het niet kennen schaf ik toch maar een nieuwe voeding aan!
Pagina: 1