Klopt niet helemaal. Wel dat het niet rendabel was. Maar niet dat het niet werkte. Het heeft een ontsmettende werking. Niet alleen eigen ervaring, maar ook op internet. Maar we hoeven niet in een welles nietes discussie te belanden!SmurfLink schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:22:
[...]
Wordt niet meer gemaakt omdat het niet meer rendabel was, het werd amper nog verkocht. Het doet ook eigenlijk precies niks namelijk. Maar blijkbaar was de marketing dan niet sterk genoeg want hoestdrank doet vaak ook niks en dat kopen mensen nog steeds massaal.
Ja je kan je mond ook spoelen met andere ontsmettingsmiddelen, daar gaat je keelpijn niet van weg.ahbart schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:28:
[...]
Klopt niet helemaal. Wel dat het niet rendabel was. Maar niet dat het niet werkte. Het heeft een ontsmettende werking. Niet alleen eigen ervaring, maar ook op internet. Maar we hoeven niet in een welles nietes discussie te belanden!
[ Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 20-06-2024 11:29 ]
I have stability. The ability to stab.
Joekel ijsjes! En niet die neppe Wicky variant die later kwam.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8tRDWVNo1sYmoWvRjMoimku6.jpg?f=user_large)
Ik kan me nog herinneren dat ik als kind het open ijsje even aan de kant had gelegd om het een beetje te laten smelten. Vervolgens totaal vergeten, en later een enorme plas met siroop te vinden, helemaal uitgelopen over de speeltafel, tekeningen, poten, en de vloer. Ondertussen genoten de mieren met volle teugen... en ik had geen ijsje meer, maar een boze moeder.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8tRDWVNo1sYmoWvRjMoimku6.jpg?f=user_large)
Ik kan me nog herinneren dat ik als kind het open ijsje even aan de kant had gelegd om het een beetje te laten smelten. Vervolgens totaal vergeten, en later een enorme plas met siroop te vinden, helemaal uitgelopen over de speeltafel, tekeningen, poten, en de vloer. Ondertussen genoten de mieren met volle teugen... en ik had geen ijsje meer, maar een boze moeder.
[ Voor 15% gewijzigd door KaleK op 20-06-2024 13:37 ]
Ik mis de jaren 90 drop en ik geloof van Venco maar ik weet het ook niet zeker, Vol Drop van venco? De drop was vrij hard en glimde een beetje, verder waren ze rond (zonnetje), driehoekig en geloof vierkant qua vorm.
мы идем к победе
Wicky is bagger idd.KaleK schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:35:
Joekel ijsjes! En niet die neppe Wicky variant die later kwam.
[Afbeelding]
Heb hier de Sunlolly en zijn niet extreem zoet.
https://www.candyxl.com/?..._type=product&dgwt_wcas=1
Kaufland te koop rond de 3 euro of af en toe bij Lidl nederland of andere websites.
Waren +/- 3 weken geleden nog te koop bij de Lidl. Volgens mij wel speciale actie.PatRamon schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:52:
[...]
Wicky is bagger idd.
Heb hier de Sunlolly en zijn niet extreem zoet.
https://www.candyxl.com/?..._type=product&dgwt_wcas=1
Kaufland te koop rond de 3 euro of af en toe bij Lidl nederland of andere websites.
ErikT738 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:10:
Niet echt van vroeger, maar al een tijd niet meer te krijgen. Daarnaast zijn er nog een heleboel dingen die nog prima te krijgen zijn maar die gewoon niet meer het zelfde smaken, zoals droptoffees, rode calippo's, Bros, autodrop en diverse soorten chips.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/H4g5AM8e0p0HKRo72TJ4mufr.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit niet vergelijkbaar?
Wat ik echt mis is de Intense vla van Mona, wat echt lekkere, dikke vla met een rijke smaak was en het woordje 'premium'/'luxe' waard. Vooral die karamel vla viel een karamel vla van Campina o.i.d niet mee te vergelijken qua (karamel)smaak.
Eerst zijn die al naar kleinere verpakkingen (voor vrijwel dezelfde prijs) gegaan,en daarna volledig verdwenen.

Net als Mona Verdraaid Lekkere Yoghurt:

En kort daarna Mona Oops!, wat ook geen lang leven beschoren was:
Eerst zijn die al naar kleinere verpakkingen (voor vrijwel dezelfde prijs) gegaan,en daarna volledig verdwenen.

Oef, die was ik helemaal weer vergeten weet je dat. Die pure chocolade vla was fantastisch, de kers/chocolade yoghurt ook en die Oops! cheesecake ook!henri86 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:30:
Wat ik echt mis is de Intense vla van Mona, wat echt lekkere, dikke vla met een rijke smaak was en het woordje 'premium'/'luxe' waard. Vooral die karamel vla viel een karamel vla van Campina o.i.d niet mee te vergelijken qua (karamel)smaak.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En de kerstspecial puddings van een paar jaar geleden:SmurfLink schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:42:
[...]
Oef, die was ik helemaal weer vergeten weet je dat. Die pure chocolade vla was fantastisch, de kers/chocolade yoghurt ook en die Oops! cheesecake ook!
Brownie met karamelsaus, Kers-chocolade en Panna-Cotta Mango Mia

Ik zag ze ook liggen hier in de buurtsuper, misschien zijn ze terug? Ik heb ze toch een hele tijd (decenia) niet gezien.wauskoek schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:01:
Liep laatst voor de gein een snoepwinkel binnen in de mom van 'back to school'![]()
Fireballs kauwgomballen bestaan gewoon nog!![]()
[Afbeelding]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
New Improved Recipe zegt het plaatje, dus daar zijn ze waarschijnlijk even mee bezig geweestMarzman schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 06:45:
[...]
Ik zag ze ook liggen hier in de buurtsuper, misschien zijn ze terug? Ik heb ze toch een hele tijd (decenia) niet gezien.
Het enige dat ik jammer vind is dat ze tegenwoordig veel minder hard zijn. Vroeger moest ik echt mijn best doen om er doorheen te komen en nu is het gewoon een grote kauwgombal.wauskoek schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:01:
Liep laatst voor de gein een snoepwinkel binnen in de mom van 'back to school'![]()
[Afbeelding]
Mijn zoontje kwam er laatst mee thuis... hij één... voor 30 seconden... hier papa, jij mag de rest... omnomnomwauskoek schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:01:
[Afbeelding]
Die krengen hadden we altijd met de avondvierdaagse mee haha
Life is what happens while you're busy making other plans
Kon geen plaatje meer vinden van de nederlandse versie. Dr. Oetker pudding pistache smaak.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hSAVTQGGe1Q6mrViVkhKolou.jpg?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door degrashopper op 21-06-2024 11:13 ]
Erg jammer dat ze met deze zijn gestopt, ik wist eerlijk gezegd niet meer dat er meerdere smaken waren.
De reclames waren ook beter toenpilskes schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:20:
[Afbeelding]
Erg jammer dat ze met deze zijn gestopt, ik wist eerlijk gezegd niet meer dat er meerdere smaken waren.

/▌
Vast wel een variant hiervan te vinden bij een toko.pilskes schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:20:
En dan niet die Japansie pindabollen met zo'n glad deeglaagje, want die kun je bij elke supermarkt wel vinden.
Die kloppudding was glorieus! De Amazing Oriental heeft nu een waardig alternatief (staat bij de Amerikaanse producten, naast de Jell-O)degrashopper schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:13:
Kon geen plaatje meer vinden van de nederlandse versie. Dr. Oetker pudding pistache smaak.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/o7pCgebk87gCme9sOOiB58ue.png?f=user_large)
Volledig off topic, maar ik vind dit een fantastisch topic en ik geniet van alle bijdragen 
Uiteraard ken ik niet alle producten (gelukkig), maar het voelt een beetje als het luisteren naar de top2000
Uiteraard ken ik niet alle producten (gelukkig), maar het voelt een beetje als het luisteren naar de top2000
Die zijn ook lekker, maar die clowntjes waren anders. De buitenkant was veel harder (en het was veel goedkoper).
@henri86 Deze M&M's waren echt groot. Ik at er i.i.g. maar ééntje tegelijk. Smarties zijn toch juist even groot of kleiner dan M&M's?
Er zal toch wel iets vergelijkbaars zijn? Muntdrop of honingdrop is hard.ErikT738 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:33:
[...]
Die zijn ook lekker, maar die clowntjes waren anders. De buitenkant was veel harder (en het was veel goedkoper).
/▌
Waarschijnlijk hadden je kaken minder kracht toen-pollem- schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:40:
[...]
Het enige dat ik jammer vind is dat ze tegenwoordig veel minder hard zijn. Vroeger moest ik echt mijn best doen om er doorheen te komen en nu is het gewoon een grote kauwgombal.
Een die ik vroeger lekker vond en niet meer te krijgen is is die van Bourbon:degrashopper schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:13:
[Afbeelding]

die was er in diverse smaken (sommige waren niet lekker
Poeder, melk, mixen en klaar. Al eens wat pakjes van dr oetker laten opsturen vanuit Duitsland maar het was toch anders.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Elk jaar verdwijnt er een groot Hollandse lekkernij....
Maar toch keert het weer terug na een loop van de tijd.
Die half ronde platte koekjes, je blijft er van eten...
Ik heb hier door de jaren heen ook diverse Duyvis producten gedeponeerd waarvan je niet begrijpt dat ze ermee gestopt zijn. Vooral als je dan nu voor het nootjes schap in de winkel staat en ziet wat voor uitgekleed assortiment ze nog hebbenpilskes schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:20:
[Afbeelding]
Misschien off topic maar er is in de supermarkt bijna geen drop meer te krijgen dat enkel met suiker gemaakt wordt, dus zonder fructose-glucose stroop. Misschien is dat de reden dat de drop wel dezelfde vorm heeft maar niet de vertrouwde consistentie.Marzman schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:35:
[...]
Er zal toch wel iets vergelijkbaars zijn? Muntdrop of honingdrop is hard.
pepernoten? nu al?PatRamon schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:06:
spoiler:[Afbeelding]
Label van winkel even weg gehaald... mag namelijk nog niet in de winkels liggen, binnen kort pas..
Volgens mij zijn die dingen op de afbeelding kruidnootjes. Pepernoten zijn die harde hoekige brokken.
[quote]PatRamon schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:06:
[/quote
Zie het pepernoten topic. Ze zijn er al weer.
spoiler:
[Afbeelding]
Label van winkel even weg gehaald... mag namelijk nog niet in de winkels liggen, binnen kort pas..
[/quote
Zie het pepernoten topic. Ze zijn er al weer.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
owja das waar. Kruidnoten, i stand corrected.Sjah schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:33:
Volgens mij zijn die dingen op de afbeelding kruidnootjes. Pepernoten zijn die harde hoekige brokken.
Dat komt omdat er pieten vooruit worden gestuurd (nu al) om te kijken of jij braaf bent.Zie het pepernoten topic. Ze zijn er al weer.
/▌

Niet van heel vroeger, maar sinds een paar jaar in de supermarkten waar ik kom niet meer te krijgen! Helaas Pindakaas.
Originele TV-reclame: YouTube: Bourbon (toetjesreclame 1980)FlipFluitketel schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:01:
[...]
Een die ik vroeger lekker vond en niet meer te krijgen is is die van Bourbon:
[Afbeelding]
die was er in diverse smaken (sommige waren niet lekker).
Poeder, melk, mixen en klaar. Al eens wat pakjes van dr oetker laten opsturen vanuit Duitsland maar het was toch anders.
Zoveel lekkerder dan chocoladepasta's / nutella omdat je deze uit de koelkast kan smeren (de Milka pasta lukt ook vrij goed gelukkig)

En deze:

En Honig heeft één keer een 'kerstsoep' gemaakt. Als ik het mij goed herinner was het een tomaat-bouillon met kerststerren/-bomen pasta erin. Dat was toen mijn favoriete soep en daar heeft m'n moeder toen echt een jaarvoorraad van ingeslagen (na kerst uiteraard flink in de aanbieding).
Helaas is die het jaar erop of later nooit meer teruggekomen.

En deze:

En Honig heeft één keer een 'kerstsoep' gemaakt. Als ik het mij goed herinner was het een tomaat-bouillon met kerststerren/-bomen pasta erin. Dat was toen mijn favoriete soep en daar heeft m'n moeder toen echt een jaarvoorraad van ingeslagen (na kerst uiteraard flink in de aanbieding).
Helaas is die het jaar erop of later nooit meer teruggekomen.
[ Voor 56% gewijzigd door henri86 op 08-07-2024 10:54 ]
Die is in 2004 verdwenen, toen in 2014 na kennelijk veel vraag weer geherintroduceerd. Ik miste hem, dus blij weer eens gekocht. Maar de nostalgische herinneringen waren beter dan het resultaat toen. De koek is slap en het geheel is echt veel kleiner dan ik mij herinnerde.
De echte waren ook groter en de koek was ook harder. Vraag me af waarom ze ermee gestopt waren. Destijds waren ze in de buurt waar ik was geregeld uitverkocht, Misschien omdat het om te eten wel vaak een smerig ijsje was? Het koek brak soms vrij gemakkelijk en dan kon het wel eens lastig zijn met eten.millerman_sf schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:15:
[...]
Die is in 2004 verdwenen, toen in 2014 na kennelijk veel vraag weer geherintroduceerd. Ik miste hem, dus blij weer eens gekocht. Maar de nostalgische herinneringen waren beter dan het resultaat toen. De koek is slap en het geheel is echt veel kleiner dan ik mij herinnerde.
Of je hand werd grotermillerman_sf schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:15:
[...]
Ja, die had ik wel verwacht. Maar in 2004 was ik 18 en in 2014 28. Dus dat zal wel meevallen
Mijn favoriete IJsje in Spanje of Frankrijk op de camping.. De Solero Shots!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t5eRNXaiGWEBRln28FSZoDmc.jpg?f=user_large)
Was de techniek hierachter niet uitgevonden door Angela Merkel? Ja, dezelfde. Geen grap, weet alleen niet meer 100% zeker of het deze ijs-innovatie was of een andere. Korte google search komt met softijs als een Merkel uitvinding, maar dat klopt volgens mij niet.Cheezborger schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:09:
[Afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door Lapa op 08-07-2024 12:14 ]
Waren hier in NL ook mijn favoriet, echt lekker verfrissend! Jammer dat ze niet meer gemaakt worden.Cheezborger schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:09:
[Afbeelding]
met kleiner geworden is helaas met meer dingen. Niet alleen 'shrinkflation' maar ook onder het mom van 'gezonder' want minder calorien. Zo zijn alle varianten van de bekende candybars allemaal kleiner geworden in de loop der jaren, maar ook de magnum bijvoorbeeld.millerman_sf schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:15:
[...]
Laatst was ik te gast bij familie, en kregen we als dessert een Magnum Double Starchaser aangeboden.millerman_sf schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:15:
[...]
Mijn gedachte bij de eerste hap: Winner Taco
Magnum Double Starchaser
Het is niet helemaal hetzelfde, maar hij kwam qua gevoel heel dicht in de buurt. En lekker makkelijk op een stokje (hoewel ze bij WT altijd adverteerden met 'There's no stick in it' )
Deze niet specifiek, maar kaneelkauwgum is toch wel te vinden?
Deze heb ik een tijd terug nog een keer gevonden ergens, in mijn hoofd was hij een stuk lekkerder helaas....
Hierop inhakend:
Helaas is sinds een jaar dit basis product ook uit het assortiment (net als de varianten, zoals met fijne kruiden e.d.).
De Gouda's Glorie en huismerken smaken toch anders en daarmee de vertrouwde zelfgemaakte koude schotels van m'n moeder ook

[ Voor 5% gewijzigd door henri86 op 09-07-2024 10:01 ]
Ik vroeg me altijd af of er mensen zijn die dit soort slasauzen kopen. Als er een ding makkelijk is om zelf te maken is het een vinaigrettehenri86 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:59:
[...]
Hierop inhakend:
Helaas is sinds een jaar dit basis product ook uit het assortiment (net als de varianten, zoals met fijne kruiden e.d.).
De Gouda's Glorie en huismerken smaken toch anders en daarmee de vertrouwde zelfgemaakte koude schotels van m'n moeder ook![]()
[Afbeelding]
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Vinaigrette is dus niet slasaus he!
Analoog aan slasaus is dus geen mayonaise.
Analoog aan slasaus is dus geen mayonaise.
[ Voor 43% gewijzigd door Maasluip op 09-07-2024 10:31 ]
Signatures zijn voor boomers.
Die Sportlife Red Cinnamon smaak zit echt nog heel goed in m'n geheugen! Als ik het forum bokt moet geloven wordt die al sinds 2005 niet meer verkocht .. echt zonde, m'n pa had deze altijd naast de gewone Sportlife.
Bestaan deze nog?
Vroeger heel wat van op in ieder geval 🫣🤭
Net als die witte salmiak lollies misschien nog wel maar smaken ze nergens meer naar omdat de samenstelling veranderd is.
Salmiak (goede zoute, en niet dat smerige zoete spul) sowieso nergens meer te vinden.
Net als die witte salmiak lollies misschien nog wel maar smaken ze nergens meer naar omdat de samenstelling veranderd is.
Salmiak (goede zoute, en niet dat smerige zoete spul) sowieso nergens meer te vinden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EOdJtnNLPs647TBJF2ay54Jw.jpg?f=user_large)
@Ad de Jong Volgens mij heb ik die een paar jaar terug nog op de Beverwijkse bazaar gezien, daar zit ergens een hoek met dat soort snoep, weet alleen niet meer in welke ruimte.
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 11-07-2024 07:52 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Volgens mij zijn het deze: https://www.candyxl.com/winkel/dextrose-lollies-roze-wit/Ad de Jong schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:47:
Bestaan deze nog?
[Afbeelding]
Salmiak knotsen zijn nog best te vinden hoor maar misschien is je smaak ook veranderd door de jaren heen. Dat gebeurt nu eenmaal.
De suiker lollies die gelinkt zijn lijken er wel een beetje op maar zijn niet de echte. Die waren meerkleurig en inderdaad best lekker zo af en toe. Dat het ook dextrose was geloof ik wel gezien de smaakherinnering die ik heb, het was meer druivensuikerzoet dan suikerzoet.
https://www.baktotaal.nl/...0S9raACq3tmhoCNXcQAvD_BwE
De suiker lollies die gelinkt zijn lijken er wel een beetje op maar zijn niet de echte. Die waren meerkleurig en inderdaad best lekker zo af en toe. Dat het ook dextrose was geloof ik wel gezien de smaakherinnering die ik heb, het was meer druivensuikerzoet dan suikerzoet.
https://www.baktotaal.nl/...0S9raACq3tmhoCNXcQAvD_BwE
In Amersfoort zit de Candy Shop, die heeft vaak nog wel wat van dat 'oude' snoep wat niet meer in de supermarkt te vinden is.Ad de Jong schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:47:
Bestaan deze nog?
Daar hadden ze afgelopen jaar nog van die echt zwartwit-lollies, waar ook echt veel zwartwit in zit. En van een flink formaat zodat je er echt een tijdje mee kan doen.
Hangen hier gewoon in de supermarkt: https://www.lookolook.nl/producten/look-o-look-app-lolliesAd de Jong schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:47:
Bestaan deze nog?
[Afbeelding]
Nederlands is makkelijker als je denkt
[quote]henri86 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:49:
Zoveel lekkerder dan chocoladepasta's / nutella omdat je deze uit de koelkast kan smeren (de Milka pasta lukt ook vrij goed gelukkig)
[[URL="
In Duitsland nog wel in de schappen , samen met tig andere varianten die hier niet verkrijgbaar zijn.
[[URL="
In Duitsland nog wel in de schappen , samen met tig andere varianten die hier niet verkrijgbaar zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door sjakie66 op 11-07-2024 11:38 ]
Ja, ik verwacht eigenlijk dat ze ook wel weer een keer bij de lidl voorbij zullen komen daaromsjakie66 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:38:
[quote]henri86 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:49:
[[URL="
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i8Vu2KqaGwr8FFpGb8UTVNaL.jpg?f=user_large)
Erg jammer dat deze niet meer te verkrijgen zijn in NL, had er echt heel veel van gegeten vroeger.
Ook de andere smaakjes ervan waren erg goed (buiten bosbes na)
Die salmiaklollies zijn nog wel te krijgen, de witbeige ronde dan.Ad de Jong schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:47:
Bestaan deze nog?
[Afbeelding]
Je had ook van die roze langwerpige dikke pilvorm lollies die als je ze doorbeet een kern van zoute salmiak hadden, die heb ik al een tijdje niet meer gezien maar ben dan ook niet zo'n zoetekauw dat ik actief op zoek ga.
(Volgens mij hadden die ipv een plastic stokje zo'n geperst papieren geval wat flink ranzig werd tijdens het sabbelen, wellicht is dat de reden dat de beige knots met plastic stok overgebleven is.)
Bij de Jumbo vekopen ze trouwens nog wel gewoon potjes met zoute of zoete salmiak in poedervorm, da's uiteraard ook niet echt gezond voor je maar wel heel lekker.
[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 11-07-2024 15:51 ]
Poh... die waren best lekker inderdaad!Joeri.Bijlsma schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:44:
[Afbeelding]
Erg jammer dat deze niet meer te verkrijgen zijn in NL, had er echt heel veel van gegeten vroeger.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zc4N1jV9r9a5Zo9Cdcis9Qfn.jpg?f=user_large)
Chocomel zag er vroeger zo uit
Life 's hard and then you die
Die heb ik ook veel gegeten, maar toch compleet vergeten!Joeri.Bijlsma schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:44:
[Afbeelding]
In Canada schijnen ze nog te bestaan, onder een andere naam: Amazon-linkje
Ja uit fles, dus veel lekkerder. Geldt ook voor melk in die grote dikke flessen van de jaren 80, en voor Coke cola. Vroeger was echt alles beter, zoals weinig reclame.
Ik drink m'n (lactosevrije) warme chocomel het liefst met een flinke tik Amaretto erdoor.Tuinsteen schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:59:
Dit was rondt 2014 te koop. Puur crack
[Afbeelding]
Helaas maar eenmalig geweest.
Denk dat je daarmee aardig die smaak kan benaderen.
Klopt ja, en dan onenigheid thuis wie ze er uit had gefistNachoman schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:53:
Ken je deze nog? Zo oud dat ik geen foto kan vinden op het interweb🧐, dus ik moet er maar 2 combineren...
[Afbeelding] [Afbeelding]
Flubber hagelslag!
En die lijers van Venz gooide er gewoon maar 8 of zo in per pak 😭
Dat ging er, zo te lezen, bij jullie vrij ruig aan toe aan de ontbijttafelPatRamon schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:16:
[...]
Klopt ja, en dan onenigheid thuis wie ze er uit had gefist
Gewoon 'funnies'. Klontje chocolade in de vorm van een huidige trend is er gewoon.Nachoman schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:53:
Ken je deze nog? Zo oud dat ik geen foto kan vinden op het interweb🧐, dus ik moet er maar 2 combineren...
Flubber hagelslag!
[quote]Aardappel schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:05:
[...]
Gewoon 'funnies'. Klontje chocolade in de vorm van een huidige trend is er gewoon.
Klopt, allemaal dezelfde rommel suiker, vet en kleurstof, maar it ain't flubbers 😇
[...]
Gewoon 'funnies'. Klontje chocolade in de vorm van een huidige trend is er gewoon.
Klopt, allemaal dezelfde rommel suiker, vet en kleurstof, maar it ain't flubbers 😇
Tijdje terug nog gehaald bij de Jumbo, Look-o-look salmiaklollies. Papieren stokje en zoute salmiak erin.PalingDrone schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:43:
[...]
Die salmiaklollies zijn nog wel te krijgen, de witbeige ronde dan.
Je had ook van die roze langwerpige dikke pilvorm lollies die als je ze doorbeet een kern van zoute salmiak hadden, die heb ik al een tijdje niet meer gezien maar ben dan ook niet zo'n zoetekauw dat ik actief op zoek ga.
(Volgens mij hadden die ipv een plastic stokje zo'n geperst papieren geval wat flink ranzig werd tijdens het sabbelen, wellicht is dat de reden dat de beige knots met plastic stok overgebleven is.)
Bij de Jumbo vekopen ze trouwens nog wel gewoon potjes met zoute of zoete salmiak in poedervorm, da's uiteraard ook niet echt gezond voor je maar wel heel lekker.
Ik gaf ze bij de avondvierdaagse aan onze oudste van 9, die beet de eerste doormidden en wilde ze meteen niet meer.
Misschien eens experimenteren met wat amandel aroma:Tuinsteen schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:59:
Dit was rondt 2014 te koop. Puur crack
[Afbeelding]
Helaas maar eenmalig geweest.
https://www.ah.nl/producten/product/wi228595
Kan me niet voorstellen dat het veel anders was dan chocomel met (bitter) amandelaroma.
Gewoon een scheut amaretto er doorheen. Kan je de hele dag weer doorWild Chocolate schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:16:
[...]
Misschien eens experimenteren met wat amandel aroma:
https://www.ah.nl/producten/product/wi228595
Kan me niet voorstellen dat het veel anders was dan chocomel met (bitter) amandelaroma.
Of Whiskey, Irish ChocoAmateurVinoloog schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:05:
[...]
Gewoon een scheut amaretto er doorheen. Kan je de hele dag weer door
/▌
Is er andere dan?Sjah schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:02:
ik ga morgen macaroni met SMAC maken denk ik
Heinz Sandwich spread is er ook nog een tijdje geweest in de smaak "Kip saté".
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Ooh jah, die ken ik nog. Ik heb ze nooit echt lekker gevonden 😝
Daar werd bij ons vroeger naar gerefereerd als kattenvoer uit blik..Sjah schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:02:
ik ga morgen macaroni met SMAC maken denk ik
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l
Ma Flodder at ook hondenvoer uit het blik, en tja ik mocht haar echt wel.Ronald.42 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:07:
[...]
Daar werd bij ons vroeger naar gerefereerd als kattenvoer uit blik..
Tomaat Lente-ui en Pikante Groenten staan hier standaard in de kastSjah schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:55:
Ben gek op Sandwich Spread, sommigen vinden het kots, ik niet.
Nachoman schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:53:
Flubber hagelslag!
Klopt inderdaad, Venz heeft dat nog steeds, maar heet nu funnies. Maar vroeger bij ons thuis hebben we ze nog jarenlang flubbers genoemd, ook toen het al funnies warenAardappel schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:05:
[...]
Hail to the king baby!
Ik zat laatst weer naar ijsthee te zoeken en zag dat er in Nederland alleen gezoete ijsthee verkocht wordt.
Vroeger had je nog Pure Leaf ijsthee van Lipton, welke ook echt goed smaakte en dan vooral de Mint en Lemon.
Vroeger had je nog Pure Leaf ijsthee van Lipton, welke ook echt goed smaakte en dan vooral de Mint en Lemon.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Als je ongezoet wil, gewoon zelf maken. Echt te simpel. Kan koud water, theezakjes naar smaak er in (ik doe 3 zakjes Earl Grey op 1 liter), nachtje laten staan in de koelkast. Heb je haast? Halve kan kokend water, 10 minuten theezakjes erin, daarna zakjes eruit en aanvullen met koud water/ijsklontjes. Eerste variant is iets zachter.
Dit topic gaat over dingen van vroeger. Fruit2day is letterlijk 20 jaar geleden gedesigned en wordt sinds 2015 al niet meer verkochtSjah schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:52:
Nou, die verpakking ziet er als erg milieubewust uit. Not.
The devil is in the details.
Oh god ik moest die dingen vroeger in de AH altijd vullen. Wat een #($@(* verpakking was dat door die rare vormen. dat kartonnetje wat ze vasthield was niet heel stevig dus die dingen donderden zo ontieglijk vaak uit het schap.Chorro schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:23:
[Afbeelding]
Hero Fruit2day. Vond dat altijd heerlijk onderweg
Vroeger deden we dingen anders (en buiten Europa nog steeds trouwens)Sjah schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:52:
Nou, die verpakking ziet er als erg milieubewust uit. Not.
/▌
Iets waar ik laatst weer aan moest denken, ivm de B&J Caramel Chew Chew, is Rolo.
Er is nog wel Rolo desert, maar de rollen met Rolo er hebbe AH en Jumbo niet meer.
Amazon wel, maar omdat voor een pak met 4(?) rollen van nog geen 6 Euro er 25 Euro aan verzendkosten voor te betalen gaat wel wat ver.
Er is nog wel Rolo desert, maar de rollen met Rolo er hebbe AH en Jumbo niet meer.
Amazon wel, maar omdat voor een pak met 4(?) rollen van nog geen 6 Euro er 25 Euro aan verzendkosten voor te betalen gaat wel wat ver.
Rolo is gewoon nog verkrijgbaar hoor in sommige supermarkten of webshops.freshy98 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:33:
Iets waar ik laatst weer aan moest denken, ivm de B&J Caramel Chew Chew, is Rolo.
De Spar heeft ze gewoon nog: https://www.spar.nl/rolo-chocolade-single-1542508/
Via webshop kun je hem ook nog kopen: https://www.candyxl.com/winkel/nestle-rolo-toffee/ (nu tijdelijk even uitverkocht weliswaar, maar toch)
Virussen? Scan ze hier!
Ik zal er eens op letten, maar volgens mij hebben ze die hier nog bij de benzinestations (Haan en Total).freshy98 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:33:
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.