Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 15:29

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
reclame - smiths (tengels)

Ik mis tengels nog steeds. ;( ;(

Something something

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:43

Klippy

Still Game

Wildfire schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:32:
[Afbeelding]

Chocolade sigaretten. Maar ja, vanwege het hele anti-roken gebeuren zie je die dus nooit meer. Jammer eigenlijk, vond het altijd wel lekker zo'n staafje chocolade :)

En nee, ze hebben mij nooit tot roken aangezet, ik heb nog nooit gerookt in mijn leven.
Bij de AH hebben ze met Sinterklaas chocolade krijtjes, wat gewoon de ouderwetse chocolade sigaretten zijn, maar dan met verschillende kleurtjes papier en een ander doosje.

Vorig jaar hadden ze die nog, zijn best lekker en smaken 'als vroeger', dus met een beetje geluk over een paar weken weer te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/474x/93/b9/25/93b92535f37dbd8ae62caeb7d394e335.jpg

https://www.ah.nl/product...7046/ah-chocoladekrijtjes

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-05 19:02
Klippy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:03:
[...]

Bij de AH hebben ze met Sinterklaas chocolade krijtjes, wat gewoon de ouderwetse chocolade sigaretten zijn, maar dan met verschillende kleurtjes papier en een ander doosje.

Vorig jaar hadden ze die nog, zijn best lekker en smaken 'als vroeger', dus met een beetje geluk over een paar weken weer te vinden.

[Afbeelding]

https://www.ah.nl/product...7046/ah-chocoladekrijtjes
Ben ik de enige die deze dingen met papier opat omdat het teveel werk was om dat papier eraf te halen. En dit komt van iemand die sinasappels en manderijnen in een stuk eraf haalt maar die &(&)€’*&@ chocolade sigaretten was je gewoon 3 minuten bezig om het papier er af te halen en dan had je het in 5 seconden op.

En dan was het nog van die vieze chocolade ook nog je weet wel die kruimelt in je mond en helemaal niet naar chocolade smaakt maar 5x zo goedkope smaak heeft als koetjesrepen.. durf zelf te beweren dat het met papier beter smaakte..

Welke kinderbeul verzint zo iets ?!

[ Voor 11% gewijzigd door Bartosy op 07-10-2018 23:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-04 18:21
Bartosy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:01:
[...]

Ben ik de enige die deze dingen met papier opat omdat het teveel werk was om dat papier eraf te halen. En dit komt van iemand die sinasappels en manderijnen in een stuk eraf haalt maar die &(&)€’*&@ chocolade sigaretten was je gewoon 3 minuten bezig om het papier er af te halen en dan had je het in 5 seconden op.

En dan was het nog van die vieze chocolade ook nog je weet wel die kruimelt in je mond en helemaal niet naar chocolade smaakt maar 5x zo goedkope smaak heeft als koetjesrepen.. durf zelf te beweren dat het met papier beter smaakte..

Hah, ik at die dingen ook meestal met papier en al op. Maar merkte al gauw dat je niet te veel van die dingen met papier achter elkaar kon kauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Bartosy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:01:
[...]

Hahaha, zo herkenbaar. Spot on _O-

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dat kun je zelf heel makkelijk maken. Giet twee ons suiker en een half ons ongeklopte volle room in een pan, samen met een klontje roomboter. Langzaam opwarmen en blijven roeren. Zodra alles gesmolten is moet je op gaan letten. Als je de pollepel optilt en de laatste druppel een hard draadje vormt is je mengsel heet genoeg. Je kunt ook een suikerthermometer kopen en opwarmen tot 'thread' of 'draad'.

Giet vervolgens je mengsel op een vel bakpapier op een bakplaat of een (koud) werkblad.

Als je mooie vormpjes wil: niet te lang wachten met uitsteken.

(ik denk dat ik dat voor het eerst met mijn oma gemaakt heb, en die overleed in 1984, dus als je je afvraagt wat een 'ons' is..)

Je kunt aan je borstplaatmengsel diverse dingen toevoegen, zoals cacao of vanille-extract. En je kunt je suiker eerst karameliseren.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-05 23:22
Aardappel schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 00:46:
[...]

kwam 'm toevallig tegen, pokemon jelly heet deze

[Afbeelding]

Afgelopen week heb ik inkopen gedaan voor een dagje pretpark. Omdat ik nog steeds een zoetekauw ben besloot ik een zakje RedBand Party Mix te kopen. Tot mijn grote schrik kwam ik er achter dat het klassieke cola-mannetje, die blijkbaar onder de naam Fido Dido door het leven gaat, zacht uitgedrukt is verkracht door de fabrikanten van RedBand. Aanschouw hieronder de wandaad die de snoepfabrikant heeft verricht tegenover ieders favoriete snoepicoon:

e nieuwe Fido Dido snoepjes links moeten hetzelfde voorstellen als de klassieke lekkernijen aan de rechterzijde. Zoals je hier boven kan lezen ben ik erg ontdaan vanwege het feit dat Fido Dido niet meer zijn karakteristieke vorm heeft behouden. Hier zit echter een verhaal achter.
Fido Dido is bedacht in 1985, lang voordat wij geboren waren. Het karakter is tijden gebruikt als mascotte voor 7UP en verscheen in de vorm van allerlei producten als sleutelhangers, T-shirts, postzegels en dus ook snoepjes. Er bestaat zelfs een computerspel van Fido Dido, dat in 1993 is uitgebracht op de Sega Mega Drive.

[Afbeelding]

In het jaar 2000 werden de Fido Dido snoepjes geproduceerd door Red Band. 7UP en andere merken rondom het icoon waren hier niet blij mee. Red Band heeft dus vanwege deze juridische problemen het snoepje 'omgedraaid'. In plaats van het kapsel van Fido Dido kreeg de nieuwe smiley een baardje. Allemaal leuk en aardig maar vond jij de originele snoepjes ook niet veel lekkerder? Of is dat puur onze passie voor de jaren 90' waardoor het tussen onze oren zit?

bron

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Red band heeft inderdaad de smaak en de vorm verpest! Vroeger waren ze nog zacht, nu zijn het haast eetbare bakstenen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07:46
NeutraleTeun schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:20:
Gadver die sigaretten. Idem met die koetjesrepen. Kun je toch geen chocola noemen.
Klopt, dat is cacaofantasie.
Chocolade moet volgens de wet minstens 35% cacao bevatten, anders mag het geen chocolade heten.

Dus koetjesrepen, sigaretten/krijtjes, en hagelslag is geen chocolade (al zijn er van die laatste wel luxe varianten te krijgen met voldoende cacao).

Zelfde als boter een bepaald vetgehalte moet hebben om boter te mogen heten, daarom hebben we pindakaas in plaats van pindaboter (wat in de meeste talen gangbaar is, peanutbutter, beurre de cacahuète, nutsjesmoar,
jordnøddesmør, Erdnussbutter
).
En waarom dan pindakaas en geen pindasmeersel of zo? Omdat dat strookte met een ander beleg dat ook geen kaas was, smeerkaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 19:45
@Aardappel heeft er wel kaas van gegeten!

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:03

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Belindo schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:07:
[...]

Die van het snoepwinkeltje in de Efteling komt goed in de buurt!
Dat heette bij ons in de regio sikkevet. De bakker verkocht dat altijd. Heel veel van gegeten vroeger.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:48

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Aardappel schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:35:
[...]

Klopt, dat is cacaofantasie.
Chocolade moet volgens de wet minstens 35% cacao bevatten, anders mag het geen chocolade heten.
Melkchocolade mag al vanaf 25%. In de UK mag dat nog 20% zijn en in de US mag het vanaf 10% al melkchocolade heten.
Vroeger kregen wij ook wel eens een koetjesreep. Ik vond het nooit lekker.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Maasluip schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:41:
[...]

Melkchocolade mag al vanaf 25%. In de UK mag dat nog 20% zijn en in de US mag het vanaf 10% al melkchocolade heten.
Vroeger kregen wij ook wel eens een koetjesreep. Ik vond het nooit lekker.
Oh, ik wist het niet uit mijn hoofd, dus ik had wikipedia erbij gepakt

Wikipedia: Cacaofantasie

En daar stond 35% (m.u.v. witte chocolade natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 19:45
Ik kon Koetjesrepen wel waarderen, net als vlokken cacaofantasie (melk).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, in mijn herinnering was het meer witte chocolade of iets dergelijks? Maar het is wel ernstig lang geleden dat ik zo'n ding op heb.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
Vroeger in de voetbalkantine dronk ik wel eens Kruk. Een soort gazeuse, retegoedkoop ook!

Kan er geneens een foto van vinden :-P

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:21
Orion84 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:54:
[...]

Hmm, in mijn herinnering was het meer witte chocolade of iets dergelijks? Maar het is wel ernstig lang geleden dat ik zo'n ding op heb.
Het is hoofdzakelijk suiker, met wellicht een schepje cacao voor kleur en smaak, maar daar houd het dan ook wel mee op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:38
Aardappel schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:47:
[...]

Oh, ik wist het niet uit mijn hoofd, dus ik had wikipedia erbij gepakt

Wikipedia: Cacaofantasie

En daar stond 35% (m.u.v. witte chocolade natuurlijk).
Het grootste verschil is echter, dat in chocolade maximaal 5% andere plantaardig vet mag zitten anders dan cacaovet, "cacaoboter". (Van origine "hoor" je alleen cacaoboter te gebruiken, sinds ongeveer 20 jaar mag er iets vreemd vet toegevoegd worden. In de praktijk zie ik dat gelukkig nooit bij chocolade.)

Cacaopoeder is niet zo duur, het is de cacaoboter wat het duur maakt. En dat is ook wat zorgt voor het karakteristieke smeltgedrag van chocolade (hard bij kamertemperatuur, maar smelt heel snel in je mond ten opzichte van andere harde vetten, waardoor ook de smaak heel snel vrijkomt). De sigaretten uit eerdere link zijn overigens gewoon chocolade. Die van AH ongetwijfeld ook, anders mag je geen chocolade in de naam gebruiken.
burne schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 00:31:
[...]

Dat kun je zelf heel makkelijk maken. Giet twee ons suiker en een half ons ongeklopte volle room in een pan, samen met een klontje roomboter. Langzaam opwarmen en blijven roeren. Zodra alles gesmolten is moet je op gaan letten. Als je de pollepel optilt en de laatste druppel een hard draadje vormt is je mengsel heet genoeg. Je kunt ook een suikerthermometer kopen en opwarmen tot 'thread' of 'draad'.

Giet vervolgens je mengsel op een vel bakpapier op een bakplaat of een (koud) werkblad.

Als je mooie vormpjes wil: niet te lang wachten met uitsteken.

(ik denk dat ik dat voor het eerst met mijn oma gemaakt heb, en die overleed in 1984, dus als je je afvraagt wat een 'ons' is..)

Je kunt aan je borstplaatmengsel diverse dingen toevoegen, zoals cacao of vanille-extract. En je kunt je suiker eerst karameliseren.
Bijna goed. Je wilt voor het uitgieten nog poedersuiker of fondant doorroeren, zodat er hele fijne kristalvorming ontstaat. Als je dat niet doet, wordt het keihard.

Temperatuur kan je gewoon meten met een digitale thermometer. Kooktemperatuur voor borstplaat is 115-120ºC, afhankelijk van het recept. (Dit is 92-96 ºReamur, wat men voor suiker koken aanhield, schaal verhoudt zig 8/10 tot Celsius). Als iemand interesse heeft, kan ik wel een recept posten, met werkwijze. Maar dan moet ik even mijn schoolboek opzoeken op m'n werk.

[ Voor 41% gewijzigd door Wild Chocolate op 08-10-2018 22:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Wild Chocolate schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:38:
[...]

Als iemand interesse heeft, kan ik wel een recept posten, met werkwijze. Maar dan moet ik even mijn schoolboek opzoeken op m'n werk.
Dumpen met die handel hier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hey.. Ik maakte vroeger met mijn moeder borstplaat. Ik was denk ik 12 of 13, dus dat is 1977-1978. Dat heb ik best redelijk onthouden. Toch?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Kent iemand Splash! Nog? Soort slagroom bus om in je glas melk te spuiten. :D

Edit...

YouTube: Splash reclame uit de jaren 90 (Nederlands)

:D

[ Voor 45% gewijzigd door Prutzertje op 09-10-2018 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Aardappel schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:03:
[...]

Deze heb ik 3 jaar geleden in DL ooit nog gekocht, was niet te zuipen:

[Afbeelding]
Een tante van mijn vrouw stuurt elk jaar een zak op van die troep op uit de VS. Inderdaad niet te zuipen, misschien moeten we dat haar een keer vertellen want we hebben al drie keer zo'n zak gehad :p
Puch-Maxi schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:36:
Ik kon Koetjesrepen wel waarderen, net als vlokken cacaofantasie (melk).
Koetjesrepen kreeg ik altijd bij mijn opa en oma, en Nibbits. Die Nibbits bleven we krijgen, zelfs toen we jong-volwassenen waren :)

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 09-10-2018 11:41 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:12

Bob Popcorn

Plop!

1nsane schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:55:
Vroeger in de voetbalkantine dronk ik wel eens Kruk. Een soort gazeuse, retegoedkoop ook!

Kan er geneens een foto van vinden :-P
Bestaat nog, maar nu als Raak Champagne Pils. Man, Kruk, dat kostte idd in de voetbalkantine 25ct ofzo :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ovenmaltine
tang (amerikanse poeder siroop mix .. ps in frankrijk in zakjes te koop bij de supermarkt)

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
Anoniem: 221425 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:59:
Weet je wat ik mis?

Vruchtenhagel met appelsmaak. Volgens mij kwam het tegelijk met de bosvruchtensmaak op de markt.
Wat zou ik daar graag nog eens een pak van kopen! :9~
Kick!

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/a0/82/ee/a082eef59eb29564f685efc222ce4851.jpg

Deze ook al lang niet gezien, wel ooit iets wat er op leek bij de aldi maar was niet zoals in mijn herinneringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ovomaltine bedoel je zeker? ;)

Dat is toch gewoon te koop? Bijna hetzelfde als Nesquick.
Als je zelf te lui bent om cacaopoeder met suiker te mengen... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Vroeger had Duyvis Japanse pinda's, super heerlijk maar al jaren niet meer te krijgen!

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/_WkKZJVG5wTk/RbXJ781WsqI/AAAAAAAACyw/Eliimznx9qs/s320/01ster01672.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Na 2 jaar (11 sept 2016) nog steeds niet gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
pilskes schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:23:
Vroeger had Duyvis Japanse pinda's, super heerlijk maar al jaren niet meer te krijgen!

[Afbeelding]
Jammer hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:37

-tom-562

Oliesjeik

Prutzertje schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 04:19:
Kent iemand Splash! Nog? Soort slagroom bus om in je glas melk te spuiten. :D

Edit...

YouTube: Splash reclame uit de jaren 90 (Nederlands)

:D
Haha, damn, dat is lang geleden :P
Wij hadden dat vroeger thuis wel eens, weet nog wel dat het best 'weeïg' smaakte :P (sowieso vond ik het niet echt lekker, smaakte te veel naar melk, en ik lust geen melk :+)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
ehtweak schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

Nesquick, och man daar heb ik als jong jochie liters van weggedronken, heerlijk! Nu koop ik het eigenlijk nooit meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 11:12

Wailing_Banshee

You're Next

ehtweak schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

Ovomaltine is niet hetzelfde als chocolademelk poeder van Nesquick! Het is zelfs nauwelijks chocolade drank te noemen...

https://www.startpagina.n...ltine-gewone-cacaopoeder/

Maar het is inderdaad gewoon te krijgen, komt oorspronkelijk uit Zwitserland.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 15:29
Aardappel schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:36:
[...]

Na 2 jaar (11 sept 2016) nog steeds niet gevonden?
OMG, hoe vaak kan ik het missen? :o Ik was vergeten dat ik het toen ook al miste.

Hoe werkt jouw geheugen? :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
SeenD schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:24:
[...]

OMG, hoe vaak kan ik het missen? :o Ik was vergeten dat ik het toen ook al miste.

Hoe werkt jouw geheugen? :)
In dit geval met toevalstreffers :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10
Leuk topic!

Deze heb je in NL volgens mij ook niet meer:
Afbeeldingslocatie: https://tutupaslab.files.wordpress.com/2011/10/maxibon.jpg

In het buitenland kom je ze nog wel eens tegen.

Deze heb ik ook niet meer gezien:

Afbeeldingslocatie: https://static.upcoming.nl/static/images/05e32e5c08_1397478285_Vroeger-smulde-je-wel-eens-van-een-Winner-Taco__list-noup.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Astennu op 10-10-2018 10:32 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Astennu schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:32:
Leuk topic!

Deze heb je in NL volgens mij ook niet meer:
[Afbeelding]

In het buitenland kom je ze nog wel eens tegen.

[Afbeelding]
Die Maxibon (eerste) is gewoon weer te krijgen. Dacht dat Jamin ze verkoopt.

De Winner Taco weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
1nsane schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:45:
[...]

Die Maxibon (eerste) is gewoon weer te krijgen. Dacht dat Jamin ze verkoopt.

De Winner Taco weet ik niet.
Ah daar kom ik niet vaak. Kijk vooral in de supermarkten.
Magnum dark zie je hier en daar gelukkig wel weer was ook even weg geweest. Maar helaas lang niet overal.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bestaat Jamin nog dan?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
https://www.jamin.nl/winkelzoeker

Use the search Luke, it will serve you well ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Ben je niet in de war met de Drop-inn? Wat overigens echt een geweldig goede naam was voor een dropwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

1nsane schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:59:
[...]

https://www.jamin.nl/winkelzoeker

Use the search Luke, it will serve you well ;-)
Als je denkt dat hij al jaren failliet is, ga je natuurlijk niet zoeken waar de dichtsbijzijnde winkel is :p Blijkbaar is er nog één in de buurt, maar in een winkelcentrum waar ik echt nooit meer kom (al zo'n 20 jaar niet meer :p)

@Aardappel die winkel heb ik helemaal nog nooit van gehoord :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
http://www.ola.nl/Product...6753/sid-86743/pid-760699

Blijkbaar weer te krijgen bij het pompstation die Winner Taco :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

OMG, helemaal vergeten, cool chocola, repen in blauw-zilveren verpakkingen, die koud-smolten in je mond... Als iemand ze nog weet... ik hou me aanbevolen!

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:59
Die kleine blokjes. Meestal met pinguïn of ijsbeer erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ardana schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:37:
OMG, helemaal vergeten, cool chocola, repen in blauw-zilveren verpakkingen, die koud-smolten in je mond... Als iemand ze nog weet... ik hou me aanbevolen!
In België heb je nog Zero van Côte d'Or. Ik denk dat het wel zoiets is als jij noemt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

FlipFluitketel schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:11:
[...]

In België heb je nog Zero van Côte d'Or. Ik denk dat het wel zoiets is als jij noemt.
Die bedoel ik idd! Kennelijk voert Nederland het niet meer in het assortiment. Gauw maar eens naar België dus, kon me er altijd helemaal misselijk aan eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Ardana schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:01:
[...]

Die bedoel ik idd! Kennelijk voert Nederland het niet meer in het assortiment. Gauw maar eens naar België dus, kon me er altijd helemaal misselijk aan eten.
Angeloonie in "Voedsel van vroeger..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10

Yucon

*broem*

Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:21:
[...]

Als je denkt dat hij al jaren failliet is, ga je natuurlijk niet zoeken waar de dichtsbijzijnde winkel is :p Blijkbaar is er nog één in de buurt, maar in een winkelcentrum waar ik echt nooit meer kom (al zo'n 20 jaar niet meer :p)

@Aardappel die winkel heb ik helemaal nog nooit van gehoord :D
Het grappige is dat Jamin toen ik klein was al als een winkel van vroeger gezien werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Nee, dat zijn ze niet. Het waren echt repen, 3 in 1 verpakking, blauw met zilver. En volgens mij zijn ze idd later door Côte d'Or gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:38
Aardappel schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 23:07:
[...]

Dumpen met die handel hier _/-\o_
Roomborstplaat:

500 g kristalsuiker (géén basterd!)
100 g water
200 g slagroom

75 g fondant
Smaakstof (merg van 1/4 tot 1/2 vanille stokje, wat oploskoffie, cacao, drank (dan misschien beter 1 of 2 graden warmer koken)

Voor de fondant, denk ik dat je wel rolfondant uit de supermarkt kan gebruiken. Ik heb vandaag even gekeken, daar zitten geen hele gekke dingen in. In de bakkerij gebruiken we fondant met minder toevoegingen (hij hoeft niet uitgerold te worden).
Je kan ook poedersuiker gebruiken, maar aangezien de kristallen daarvan grover zijn dan bij fondant, zal de borstplaat ook grover van structuur worden.

Voorbereiding:
Dompel een paar vellen bakpapier onder in water, en haal deze vlak voordat de massa op temperatuur is uit het water. Schud de druppels er even af, en leg ze op een goed vlakke ondergrond. Zet hierop de vormen (hartjes of ringen, of koekstekers in leuke vormpjes, of natuurlijk een borstplaatmat).
Als je houten gereedschap gebruikt, week dit dan in water, zodat het geen water meer opneemt.

- In een ruime pan (het bruist enorm!) water, suiker en slagroom aan de kook brengen. Onder rustig roeren koken tot 92 ºR (=115 ºC).
- Dompel de onderkant van de pan daarna heel even in koud water, om te zorgen dat de temperatuur niet doorloopt. (Ook niet te lang, je wilt niet dat de massa erg afkoelt. gewoon alleen de bodem even erin en gelijk weer eruit).
- Voeg de fondant en de smaakstof toe, en blijf rustig roeren, totdat de massa dikvloeibaar wordt. Nu stop je met roeren, en giet je de massa in de vormen. Voor borstplaatmatten is een vultrechter wenselijk (maar gezien de prijs van die mat en zo'n trechter, ga ik daar verder niet op in).
- Je kan de massa het beste af en toe een klein beetje doorroeren, maar niet teveel want dan wordt hij te stevig.
- Laat de vormen nu stevig worden, wanneer na een paar uur de vormen afgekoeld en stevig zijn, haal je ze voorzichtig uit de vormen, en van het papier, en leg je ze op een schone ondergrond op z'n kop te drogen. Dit totdat de onderkant ook droog is.
- Als je bovenstaande goed hebt gedaan, zal de bovenkant mooi glanzen, en smelt de borstplaat heerlijk op je tong. Heb je het iets minder goed gedaan, dan zal hij grover en dof(fer) zijn, maar nog steeds prima smaken.

Klein stukje technologie erachter:
- Door het koken tot een bepaalde temperatuur reguleer je de suikerconcentratie (je verhoogt het kookpunt, en bij een bepaald kookpunt hoort een bepaalde suikerconcentratie (of andersom een bepaald vochtgehalte).
- Je hebt nu een over-verzadigde suikeroplossing.
- Op het moment dat je daar de fondant (hele fijne suikerkristallen) aan toevoegt, zal de hele massa gaan kristalliseren. Hoe langer je roert, hoe meer kristallen er gevormd worden. Als je te kort roert, zal de massa grover kristalliseren, en harder worden. Als je te lang roert, krijg je zoveel fijne kristallen, dat de massa niet meer te gieten is...
- Zou je de massa niet "enten", door kristallen toe te voegen. Dan zou hij uiteindelijk uit zichzelf gaan kristalliseren, maar veel grover dan je wilt. Stel dat je pan af laat koelen zonder kristallen, en je zet hem dan hard neer, is de kans groot dat je door de hele pan grove kristallen ziet vormen (maar dat kan je beter testen met alleen water met suiker en nog wat hoger koken (125 ºC ofzo)). Dat is altijd een kettingreactie, als er eenmaal 1 kristal gevormd is, gaan er steeds meer kristallen daarnaast vormen en zie je dat zo door je hele massa trekkken!

Aanvullinkje:
Borstplaat blijft makkelijk een paar weken goed, als je het in een afgesloten trommel bewaart. Er zullen na verloop van tijd wel witte vlekken ontstaan, daar is dan een grove suikerkristal ontstaan. We noemen dat "uitgreinen" (greinsuiker is van die grove suiker die op jan-hagel koekjes gebruikt wordt). Kan helemaal geen kwaad, smelt alleen niet zo lekker meer op je tong. Hoe beter je het "enten" hebt gedaan, hoe langzamer dit proces gaat. Door uitdroging wordt het wel versneld.

[ Voor 9% gewijzigd door Wild Chocolate op 10-10-2018 22:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ardana schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:00:
[...]

Nee, dat zijn ze niet. Het waren echt repen, 3 in 1 verpakking, blauw met zilver. En volgens mij zijn ze idd later door Côte d'Or gemaakt.
Inderdaad drie repen, ik herinner me ze onder de naam 'Kilt', op de site van Plus nog te zien, maar of ze dan ook in de winkels liggen, weet ik niet.
https://www.plus.nl/produ...stuks-pak-150-gram-418286

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Marly schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 01:01:
[...]

Inderdaad drie repen, ik herinner me ze onder de naam 'Kilt', op de site van Plus nog te zien, maar of ze dan ook in de winkels liggen, weet ik niet.
https://www.plus.nl/produ...stuks-pak-150-gram-418286
Ja! Die! O+ O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-05 08:25
Bestaan toverballen nog? Waren eigenlijk helemaal niet zo lekker, maar wel supercool want ze veranderden van kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/236x/7f/93/5e/7f935ea1cdde3131d87b363dcba9711e--sentiment-childhood-memories.jpg

ook snoepjes die je met (stukjes) papier opat omdat de zijkanten van het snoepje gruwelijk plakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:49
Astennu schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:32:
Leuk topic!

[Afbeelding]
Deze heb ik een jaar of 2 geleden nog gevonden bij de lokale pomp, de herrinnering won het van de daadwerkelijke ervaring maar vies was hij zeker niet :D

http://www.ola.nl/Product...6753/sid-86743/pid-760699

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:35
Groot fan van deze. Ik heb deze vroeger (15 jaar geleden) ooit een keer in NL op, maar vaker in het buitenland. Echter hier nergens meer te krijgen en in het buitenland alleen nog maar replica's gezien tot nu toe :(

Afbeeldingslocatie: https://ui.assets-asda.com/g/v5/346/503/8000300346503_280_IDShot_3.jpeg

[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 11-10-2018 12:51 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
GermanPivo schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:50:
Groot fan van deze. Ik heb deze vroeger (15 jaar geleden) ooit een keer in NL op, maar vaker in het buitenland. Echter hier nergens meer te krijgen en in het buitenland alleen nog maar replica's gezien tot nu toe :(

[Afbeelding]
Ik had deze ook al gepost maar mensen gaven aan dat Jamin ze zou hebben.
In het buitenland zie je ook wel eens echte.

In Australië hebben ze ze zelfs met donkere chocolade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:35
Astennu schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:22:
[...]

Ik had deze ook al gepost maar mensen gaven aan dat Jamin ze zou hebben.
In het buitenland zie je ook wel eens echte.

In Australië hebben ze ze zelfs met donkere chocolade :P
*Gaat vanmiddag naar de dichtstbijzijnde Jamin* :+

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
GermanPivo schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:23:
[...]

*Gaat vanmiddag naar de dichtstbijzijnde Jamin* :+
Maar maar weten of ze die ijsjes hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aardappel schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:02:
[...]

Ben je niet in de war met de Drop-inn? Wat overigens echt een geweldig goede naam was voor een dropwinkel.
We hadden ze vroeger beiden in het dorp zitten. Maar die Drop-inn had veel meer schepsnoep, EN kon ze inblikken en dat was toen (halverwege jaren 80) wel echt heel erg gaaf 8)
Plus zaten bij ons qua locatie een stuk beter dan Jamin voor de jeugd. Rustig pleintje achterin het centrum vs pal aan drukke doorgaande weg voor Jamin. Liep als een tierelier. Geen idee waarom de Drop-inn weg ging, maar kennelijk failliet dus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 14:07
De enige 2 die ik echt mis zijn de Jive bosvruchten ijsjes en de Croky Catalaans gekruid.

Die chips zat in een gele zak. Later een paar jaar weggeweest en terug gekomen als Spaans gekruid in een goudgele zak. Volgens mij smaakte die hetzelfde, maar dat kan ook herinneringsverfraaiing zijn.

Die chips zal ergens eind jaren 80, begin jaren 90 geweest zijn schat ik.

=edit=
Ik bedenk me net dat Duyvis vroeger ook "Specially Marinated" nootjes had. Die zijn destijds tegelijk in de markt gezet volgens mij met de veel minder lekkere terriyaki variant. En alleen die laatste is nog te koop in de paarse zak. De groene zak met Specially Marinated was veel en veel en veel lekkerder en al zeker 10 jaar niet meer te koop volgens mij :'(

[ Voor 33% gewijzigd door vosss op 11-10-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Ik heb er ook nog een.

Waarschijnlijk begin jaren '90 was er van chipsfabrikant Smiths en zwarte zak op de markt.
Hij zag eruit als de zwarte zak van Lay's in de smaak ketchup.
Ik ben echter van mening dat dit de eerste variant van Bolognese was, weet iemand daar meer van?

Croky is trouwens toch veel lekkerder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:59
Zwart als in die van Ketchup smaak of zwart als de Sensation zakken.
Want volgens mij is de Ketchup een dieprode zak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Afbeeldingslocatie: https://store.belgianshop.com/212-large_default/chips-lays-heinz-ketchup-250g.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: https://www.oocities.org/starwarsholland/smithscreamchives.jpg

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Is dat tegenwoordig niet gewoon sour cream & onion?

Sowieso alle Star Wars meuk die in die tijd uitkwam :D Ik moest echt alles hebben, Had zelfs een verzameling lege cola flessen met star wars wikkels op m'n slaapkamer staan :+
(voor de haters die Episode 1 slecht vinden, ik was toen 10, sue me :P )

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

GWBoes schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:36:

Sowieso alle Star Wars meuk die in die tijd uitkwam :D Ik moest echt alles hebben, Had zelfs een verzameling lege cola flessen met star wars wikkels op m'n slaapkamer staan :+
(voor de haters die Episode 1 slecht vinden, ik was toen 10, sue me :P )
Tsja, zure room is niet hetzelfde als gewone room en bieslook is niet hetzelfde als uien. Toegegeven, de smaak lijkt er op maar is het niet helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aardappel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:16:
[Afbeelding]

ook snoepjes die je met (stukjes) papier opat omdat de zijkanten van het snoepje gruwelijk plakte.
Oeh, die zijn lekker. Maar ook nog gewoon te koop volgens mij?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Orion84 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:47:
[...]

Oeh, die zijn lekker. Maar ook nog gewoon te koop volgens mij?
Ja, wel een iets ander wikkel (nog wel groen/geel).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:11
Zou er heel wat voor over hebben om deze nog een keer te mogen eten. Snap echt niet waarom deze eruit is gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oBfU2ctVRUH8xrWbI6yiYdNL/full.jpg

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
GWBoes schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:36:
Neeeeeeeeeee echt totaal niet hetzelfde! Cream & Chives was veel lekkerder. Sour cream & onion vind ik zelf helemaal niks. Lijkt er in de verte een beetje op, maar ik vind 'm niet lekker. Cream & chives was naast de ribbelchips ketchup (die nog wel te koop is) m'n favoriet.

Ik mis de groene ketchup. Publiciteitsstunt of niet, het had echt de illusie van iets speciaals bij je patatjes als kind, ik vond het prachtig.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:29
Royy90 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:10:
Zou er heel wat voor over hebben om deze nog een keer te mogen eten. Snap echt niet waarom deze eruit is gehaald.

[Afbeelding]
Zijn dat niet gewoon pomtips in Chee-tos jasje?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:35:
[...]

Zijn dat niet gewoon pomtips in Chee-tos jasje?
Nee, deze zijn hol, en niet zo bros als pomtips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:29
Inderdaad. had ooit een surrogaat gevonden, maar dat was het ook niet. :(

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter

[Afbeelding]
Bah :r , ik maakte mijn moeder altijd gek om deze shit te kopen vanwege de chester flippo's. De zak chips kon ze daarna maar zelf opeten O-)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:32

[Afbeelding]
Deze is al vaker genoemd in dit topic en ook op andere fora. Volgens mij heeft iemand weleens met lays gebeld of ze ooit nog terug zouden komen en dit was helaas niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:36

Nikeo

Jawelles

Afbeeldingslocatie: https://www.oocities.org/starwarsholland/smithshamkaspizza.jpg

Pizza Hamka's. Ik verlang hier regelmatig naar en ik hoop dat iemand zegt dat ze ergens te koop zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 15:10
Ik mis de Lion Peanut met de blauwe wikkel en de pindakaas erin heel erg.
Al jaren naar op zoek maar nooit meer gevonden :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Nikeo schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:36:
[Afbeelding]

Pizza Hamka's. Ik verlang hier regelmatig naar en ik hoop dat iemand zegt dat ze ergens te koop zijn.
Ze zijn te koop, in een sterrenstelsel hier ver, ver vandaan O-)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:34

SeatRider

Hips don't lie

Weet je wat ik mis? Lays Light Balsamico.

Afbeeldingslocatie: https://media.ah-boodschappen.nl/product-image/11387/

Al jaren niet meer in een supermarkt gezien (ondanks de suggestie dat je ze hier gewoon kunt bestellen).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Ach, denk dat de meeste dit iig niet meer kennen, wel jammer :)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
[HD] Fris met schuim erop, dat smaakt snor

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Bij de HFC kan je chilli cheese nuggets kopen, my god wat zijn die heerlijk zeg.

Maar je kan ze voor zover ik weet nergens in de supermarkt kopen :'(

In België zijn ze wel in de omloop maar in NL kan ik ze nergens vinden, tenzij ik bij de makro een pak van 1 kilo wil kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:23
mugenmarco schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:15:
Bij de HFC kan je chilli cheese nuggets kopen, my god wat zijn die heerlijk zeg.

In België zijn ze wel in de omloop maar in NL kan ik ze nergens vinden, tenzij ik bij de makro een pak van 1 kilo wil kopen.
Prima toch? Gewoon invriezen. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
Ryan_ schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:18:
[...]

Prima toch? Gewoon invriezen. :*)
haha zo groot is mijn diepvries niet, en bij de Makro moet je volgens mij als bedrijf aanmelden (je betaald immers ook btw over de bestelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Lidl heeft in hun 'Mexicaanse week' doorgaans deze even in het assortiment:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gNphhZmUONjuGiMatSVZuZRK/full.jpg

En zo te zien heeft de Duitse Lidl ze standaard in het assortiment: https://www.lidl.de/de/culinea-easy-snacks/p214359

[ Voor 12% gewijzigd door vooghel op 21-01-2019 15:49 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
vooghel schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:47:
[...]

Lidl heeft in hun 'Mexicaanse week' doorgaans deze even in het assortiment:
[Afbeelding]

En zo te zien heeft de Duitse Lidl ze standaard in het assortiment: https://www.lidl.de/de/culinea-easy-snacks/p214359
Wanneer heeft de Lidl een "Mexicaanse week'? 8)7

Heb vorige week nog gekeken bij een Lidl vestiging maar die hadden hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Volgens mij hebben ze die ook bij de Burger King.

En ben ze ook wel eens in de supermarkt tegen gekomen, maar weet niet meer welke. Mevr. Aardappel is er namelijk ook gek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

mugenmarco schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:00:
[...]

Wanneer heeft de Lidl een "Mexicaanse week'? 8)7
Lidl heeft bijna wekelijks een thema, vaak rondom een land/regio, met 'specialiteiten' uit die regio. Deze week is het Azië, en ik verwacht dat er ergens de komende weken/maandan ook weer een Mexicaans thema aan komt.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
vooghel schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Lidl heeft bijna wekelijks een thema, vaak rondom een land/regio, met 'specialiteiten' uit die regio. Deze week is het Azië, en ik verwacht dat er ergens de komende weken/maandan ook weer een Mexicaans thema aan komt.
ah oke top, ga ik dat even goed in de gaten houden. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43
Weet niet of het al genoemd is. Maar Garbage Pail Kids... De kauwgom die erbij zat was overigens niet interessant. De plaatjes des te meer.
KarmaPolice schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:30:
Holy shit topic even doorgescrolled maar dat was een trip down nostalgy lane. Bedankt lui echt van genoten. Maar het waalhalla voor mij was toch mijn eerste enige echte verslaving Garbage Pail Kids:

[Afbeelding]

De kauwgom was echt niet te nassen die mikte ik meteen weg het ging vooral om de plaatjes. Owja en later de turtle kauwgom + plaatjes waarvan de kauwgom wel toe doen was.
- edit- Was toch niet de enige. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 70% gewijzigd door Bulligan op 21-01-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik was laatst op zoek naar de feestpudding van Appie. Die was altijd heerlijk. Er zijn alternatieven maar in de verste verte lijkt het niet erop.

Daarnaast was ik bezig met ouderwets kalkoen te bereiden met kerst maar het Is onmogelijk om een recept te zoeken om een kalkoen te braden in een emaille pan. Er is alleen oven. Het is vrij simpel maar ik had de verwerkingstijd nodig en eventueel vullen zonder oven te gebruiken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Snor frisdrank......eind jaren 70, liters weggetankt van dat spul. :9

Edit 01 : Dat deden we in een bierpul en dan rolden we het glas van de ene mondhoek naar de andere voor het "extra brede Snor" effect! :P

[ Voor 16% gewijzigd door VapingQueen op 21-01-2019 16:43 ]

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

TerraGuy schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:36:
[...]

Ze zijn te koop, in een sterrenstelsel hier ver, ver vandaan O-)
Zeker bij Pizza the Hutt? (broertje van Jabba) _O-

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
VapingQueen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:38:
[...]

Snor frisdrank......eind jaren 70, liters weggetankt van dat spul. :9
Dat zal dan tussen de zomer van 1979 en de zomer van 1980 geweest zijn aangezien het in 79 met veel tamtam op de markt gezet is en in 80 wegens enorme flop de productie gestaakt is.
Voor mijn gevoel was dat spul er ook langer maar wikipedia zal wel niet liegen.
Heb dat destijds ook weleens gedronken maar kan mij niet een specifieke smaak herinneren.
http://peterzwaal.nl/snor/

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 21-01-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

PalingDrone schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:49:
[...]

Dat zal dan tussen de zomer van 1979 en de zomer van 1980 geweest zijn aangezien het in 79 met veel tamtam op de markt gezet is en in 80 wegens enorme flop de productie gestaakt is.
Voor mijn gevoel was dat spul er ook langer maar wikipedia zal wel niet liegen.
Heb dat destijds ook weleens gedronken maar kan mij niet een specifieke smaak herinneren.
http://peterzwaal.nl/snor/
Dat kan wel kloppen ja, we hadden toen een abo op de Donald Duck en daar werd het in aangeprezen. Een smaak kan ik mij ook niet zo 1, 2, 3 herinneren, maar daar dronken we het ook niet voor, wel voor de Snor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mooi topic dit. Kreeg van de week van een collega een fireball Jawbreaker aangeboden... de pure nostalgie als je die in je bakkes steekt, heerlijk. :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:04
Oehh die Jawbreakers, zeker bekend!!

Ik zelf denk aan die roze Frufoo (ofwel Ufo) toetjes. Zat zo’n speeltje in het midden. Mijn oudtante had deze altijd voor ons, echt genieten waren die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:16
Banjo, sprundel, treets en zo zijn er nog wel meer hoor :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco

Ik kom hier toch nog even op terug, ben ze bij de Lidl nog geen 1x tegen gekomen.

Is iemand ze al tegen gekomen in een andere winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

SeatRider schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 08:51:
Weet je wat ik mis? Lays Light Balsamico.

[Afbeelding]

Al jaren niet meer in een supermarkt gezien (ondanks de suggestie dat je ze hier gewoon kunt bestellen).
Als je ze on-line kunt bestellen, kun je ze in de meeste AH's ook aan de service-balie bestellen. Wellicht is dat 'n optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ardana schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:11:
[...]

Als je ze on-line kunt bestellen, kun je ze in de meeste AH's ook aan de service-balie bestellen. Wellicht is dat 'n optie voor je?
@SeatRider dat is niet de officiële site van ah, maar van een groep franchisers.
Op ah.nl staan ze in ieder geval niet meer zo te zien en zijn dus niet meer online of bij de gewone appie te bestellen.

https://www.ah.nl/zoeken?query=Lays%20Light%20Balsamico

Hoi!

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste