Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Jarrean schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 07:19:
Ik was zelf altijd wel fan van zoethout! Zo'n stok waar je een hele dag op kon sabbelen.
Die heb ik al eerder in het topic langs zien komen. Ik denk ook wel dat ik een idee heb waar ik het in de buurt van huis kan krijgen (interessant voor de jongens).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:57
[...]

https://www.candyonline.n...der-30-Gram-24-Stuks.html

[afbeelding]
[/quote]

Ja die van Gaper zijn goed te vinden, het gaat mij echt om die staafjes. Die van Gaper zijn bij lange na niet zo lekker namelijk!

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 16:08
Schuimpje trekken, is dat iets heel lokaals?
Een bepaald soort drop in een fles met water doen, een dag of meer laten staan en dan schudden zodat er schuim op komt. Dat schuim drink je er dan vanaf, het water drink je niet. http://www.cubra.nl/sjep/bijdragen01.htm

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
FreshMaker schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:45:
[...]

Jouw lokale horeca heeft deze nog steeds hoor ;)
Bij mijn vrouw op het werk gaan deze samen met de pinguin-ijsjes best hard

[...]

Nu is het een Double Chocolat Kokos
Nie helemaal bounty, maar het idee ( choco + kokosijs ) is best goed te eten
[afbeelding]

En een beetje laat op het feestje :

[...]

https://www.candyonline.n...der-30-Gram-24-Stuks.html

[afbeelding]
Die magnums zijn niet hetzelfde...
PalingDrone schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 04:39:
Na de deceptie dat anijsblokjes niet meer bestaan, behalve door de melk ook lekker om op te zuigen, vind ik die staafjes maar schraal van inhoud en niet in een zuigbare klont. :(
Om dat poeder nou op te gaan snuiven lijkt me ook weer het andere uiterste, en behoorlijk hardcore.

Daarom ben ik op zoek naar Droptella, zelfde formfactor als een "rol" Fruitella, dus vierkant, zwart papier er om heen, de inhoud individueel verpakt met een klein glad papiertje om ieder blokje.
Kortom stel je een rose Fruitella voor maar dan dropzwart, zelfde textuur, zachtheid maar met een hele zachte dropsmaak, het zelfde mondgevoel als de normale Fruitella.
[afbeelding]
Ben nu al in een paar supermarkten wezen kijken maar Droptella ligt er gewoon niet meer ;(
Ooit lagen ze gebroederlijk naast de Fruitella's in het supermarktvak.
Dat zijn van die dingen die stiekem uit het schap verdwijnen. Ik vond het geen alternatief voor dropjes. Heten officieel blacktella. Volgens de geschiedenis op de site:
Dit product wordt momenteel nog steeds verkocht in Duitsland onder het merk Lakritz.
joep doei schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:11:
Een bepaald soort drop in een fles met water doen, een dag of meer laten staan en dan schudden zodat er schuim op komt. Dat schuim drink je er dan vanaf, het water drink je niet. http://www.cubra.nl/sjep/bijdragen01.htm
Nog nooit van gehoord.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:49
Deed mij dan weer denken aan Vodka Gummy Bears :+

[ Voor 6% gewijzigd door GermanPivo op 01-03-2018 10:52 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-05 23:49
naitsoezn schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:56:
[...]

speklap met zwoerd? Geen idee of dat iets lokaals is/was en/of het nog steeds bestaat, maar de laatste 20 / 25 jaar dat ik een speklap heb gegeten was die zonder zwoerd :P
Ze liggen hier (Drenthe) gewoon met en zonder naast elkaar in het vak bij de supermarkt (Coop, dus geen obscure lokale keten).

Gwboes weet wat hij vanavond gaat eten :9~

[ Voor 6% gewijzigd door GWBoes op 01-03-2018 11:16 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Had geen zin om het hele topic door te lopen maar deze dingen. Echt ziek aan gegeten vroeger.

Afbeeldingslocatie: http://www.gourmandize.fr/boutique/images_produits/pipas-sales-z.jpg

Zonnebloempitten met ontiegelijk veel zout erop. Te smerig voor woorden. ;w

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:06

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Geteisem schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:04:
Had geen zin om het hele topic door te lopen maar deze dingen. Echt ziek aan gegeten vroeger.

[afbeelding]

Zijn nog overal verkrijgbaar hoor...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ardana schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:22:
[...]

Zijn nog overal verkrijgbaar hoor...
Geen idee. Maar dan kan mijn post weg. Dat die dingen nog gegeten worden... :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:09

Barrycade

Through the...

Naast pistashe nootjes het favoriete knabbeltje van onze niet West Europese medelanders. Hangplekken liggen vol met die schilletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:51

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Barrycade schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:38:
Naast pistashe nootjes het favoriete knabbeltje van onze niet West Europese medelanders. Hangplekken liggen vol met die schilletjes.
En enorm populair in Spanje. Mijn vrouw (Spaanse) eet die dingen bij de vleet :+

Die verpakking is een perfect bewijs daarvoor :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-05 20:21
Señor Sjon schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:43:

Dat zijn van die dingen die stiekem uit het schap verdwijnen. Ik vond het geen alternatief voor dropjes. Heten officieel blacktella. Volgens de geschiedenis op de site:
[Dit product wordt momenteel nog steeds verkocht in Duitsland onder het merk Lakritz.]
Ligt hier net als speklappen met zwoerd in de lokale EMTÉ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
HubD1 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:14:
[...]

Ligt hier net als speklappen met zwoerd in de lokale EMTÉ.
Die supermarkt had ik nog nooit van gehoord maar op hun site staat dat ze onderdeel zijn van de Sligro en daar zwerft volgens mij nog wel een pasje van rond hier in huis.
Binnenkort maar eens de Sligro groothandel bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:03
Geteisem schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:04:

[afbeelding]

Hier in Spanje nog volop te koop en de straten liggen er nog steeds vol mee 8) 8) 8)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:08
Marzman schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 05:07:
fireballen waren tof toen ik kind was. Een soort rode bal, formaat toverbal (ook weg??), die heel heet aanvoelde.
Is dat niet vergelijkbaar met Jawbreakers? Die zijn nog vergelijkbaar, en 1 ervan heeft een vrij scherpe kaneelsmaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Geweldig topic, wat een mooie herinneringen..

Wat ik nog dagelijks op m'n brood doe.. Heinz sandwich spread.. niet heel bijzonder zou je zeggen. Maar die reclame van vroeger

Dat liedje zit nu 25-30 jaar later nog in m'n hoofd :'(

Oja.. en vergeet de Duo Penotti niet :9 , gaat ook nog dagelijks op brood

[ Voor 19% gewijzigd door Rhain op 01-03-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ShitHappens schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:44:
[...]

Is dat niet vergelijkbaar met Jawbreakers? Die zijn nog vergelijkbaar, en 1 ervan heeft een vrij scherpe kaneelsmaak
Idd. vergelijkbaar met jawbreakers. Maar de jawbreakers hadden een zoete/ zure smaak. De fireballs waren echt heet.
Heel wat van die dingen opgekauwd tijdens de les.

Ik kijk in de supermarkt nog regelmatig eens bij de koekschappen, voor bepaalde schuimkoekjes. Maar heb ze tot op heden nog niet kunnen vinden. Het waren een soort mokka schuimkoekjes met aan de onderkant een laagje chocolade.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

marijnvtg schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:53:
Geweldig topic, wat een mooie herinneringen..

Wat ik nog dagelijks op m'n brood doe.. Heinz sandwich spread.. niet heel bijzonder zou je zeggen. Maar die reclame van vroeger
[video]

Dat liedje zit nu 25-30 jaar later nog in m'n hoofd :'(

[video]
Bedankt! Nou heb ik 'm ook weer in mijn hoofd! :(

Deze 2 spoken nog wekelijks door mijn hoofd :'( :

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 01-03-2018 18:09 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Kan mij wel herinneren dat ik het water gewoon opdronk. Waren van die harde zwarte ronde dropjes (edit: laurierdrop). Dat in water oplossen en drinken. Dat met het schuim kan ik mij niet herinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Laatst online: 20-05 20:21
PalingDrone schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:52:
[...]

Die supermarkt had ik nog nooit van gehoord maar op hun site staat dat ze onderdeel zijn van de Sligro en daar zwerft volgens mij nog wel een pasje van rond hier in huis.
Binnenkort maar eens de Sligro groothandel bezoeken.
Ik denk niet dat ze bij de Sligro liggen. Dan maak je weer meer kans bij een lokale snoepwinkel. Als ik het goed heb wordt dit nog door wat snoepgroothandels verkocht (groeneveld o.a., die levert veel aan jamins/tankstations als ik het goed heb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
BroederM schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 01:30:
[...]

35 gram Salmiak zout, 8)7 8)7 8)7 gratis hypertensie en nierfalen in een potje!
WHO zout gebruik advies
5gram per dag....

Ja, misschien is het maar goed dat dit niet meer algemeen verkocht word.
Je hoeft natuurliijk niet het hele potje in 1 keer leeg te eten.

Daarnaast, salmiakzout bevat geen natrium, zoals keukenzout. Het telt dus niet mee voor je "zoutinname", zoals in de door jou aangehaalde link bedoeld wordt. De eerste zin verwijst namelijk al naar het echte probleem "high sodium intake" hoge natriuminname dus. En natrium zit nou net niet in salmiakzout :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05 16:14
Leuk topic zeg! Krijg spontaan weer zin in de Lay's cream and chives chips :P

Toen ik klein was had je de Bloeb mayonaise en ketchup van Calvé Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/beachpackagingdesign.com/wp-content/uploads/2012/12/bloeb-Miam.jpg?zoom=1&resize=490%2C278

Je kon dan een speciale Bloeb alarmlijn bellen, maar geen idee meer wat er dan gebeurde. Weet iemand anders dat misschien nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

kendo schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:54:
[...]

Idd. vergelijkbaar met jawbreakers. Maar de jawbreakers hadden een zoete/ zure smaak. De fireballs waren echt heet.
Heel wat van die dingen opgekauwd tijdens de les.

Ik kijk in de supermarkt nog regelmatig eens bij de koekschappen, voor bepaalde schuimkoekjes. Maar heb ze tot op heden nog niet kunnen vinden. Het waren een soort mokka schuimkoekjes met aan de onderkant een laagje chocolade.
https://www.jumbo.com/jum...batons-12-stuks/26251STK/
Astu :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 01-03-2018 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Dat zijn ze idd. Maar ook meteen de melding dat het product niet meer verkrijgbaar is 😫😁

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

kendo schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:30:
[...]

Dat zijn ze idd. Maar ook meteen de melding dat het product niet meer verkrijgbaar is 😫😁
https://www.janlinders.nl...hoco-batons-12-stuks.html
https://www.bidfood.nl/we...n/_/A-productId-371220DS/

?

[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 01-03-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ik denk bij de titel van dit topic altijd aan zaken, noem eens wat, uier ofzo :+

Afbeeldingslocatie: https://www.foodlog.nl/images/made/b597c1820d7051af/uier_594_342_c1.png

.. of gebakken niertjes :9

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/farm8.staticflickr.com/7289/8927253973_12e4b98538_z.jpg?resize=640%2C428&ssl=1

Of kippenhartjes, zelf te krijgen bij sommige AH's zie ik:

Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/static/product/AHI_434d50323332343032_2_LowRes_JPG.JPG

Die laatste maakte ik vroeger vaak, misschien nog maar weer eens doen: bakken in boter met gember, garlic en galanga, en dan dippen in soja of ketjap, jumjum :9

Maar ja, ik zal wel de enige zijn die dit kan appreciëren, of niet? :>

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:00
Het kan mij inderdaad niet bekoren. Ik moet wel lachen om de verpakking. "Kippenhartjes. Kippenvleesproduct." Beetje in de categorie "Borrelnootjes. Kan sporen van noten bevatten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
O88088 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:04:
Het kan mij inderdaad niet bekoren. Ik moet wel lachen om de verpakking. "Kippenhartjes. Kippenvleesproduct." Beetje in de categorie "Borrelnootjes. Kan sporen van noten bevatten."
Want? Borrelnootjes zitten pinda's in, dat zijn geen noten. Als er dus sporen van noten in zouden kunnen zitten is dat nuttig om te weten als je een noten-allergie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

TerraGuy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:52:

Nee hoor, Merlin mijn Engelse Mastiff [lief klein hondje, slechts even hoog als een keukentafel :D ] is dol op hart :+ Wel vaak runderhart, maar zo'n bakje kippenhartjes gaat er ook wel in als lekkere verwennerij.

Moet er zelf niet aan denken, lijkt me vreselijk taai.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:13
marijnvtg schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:53:

[video]
Als kind vond ik het altijd een hele opgave om de pasta zo mooi in bruine en witte strepen op m'n bammetje te krijgen net als in de reclame :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

RobinHood schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 23:01:
[...]
Moet er zelf niet aan denken, lijkt me vreselijk taai.
Je hond heeft smaak! Voor de mens, kwestie van goed bereiden natuurlijk :) Runderhart is prima stoofvlees, lekker mals. Genoeg lekkere recepten voor te vinden. Goedkoop vlees ook, helemaal als je het op de markt haalt, een kilo kippenhartjes voor 3 euro ofzo. :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

TerraGuy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 23:37:
[...]
Je hond heeft smaak! Voor de mens, kwestie van goed bereiden natuurlijk :) Runderhart is prima stoofvlees, lekker mals. Genoeg lekkere recepten voor te vinden. Goedkoop vlees ook, helemaal als je het op de markt haalt, een kilo kippenhartjes voor 3 euro ofzo. :)
Kippenmaagjes zijn ook heel goed te eten, maar je moet ze wel goed schoonmaken (opensnijden en het maagvlies eruit halen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

kendo schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:30:
[...]

En je word bedankt... nu kan ik ook aan niks anders meer denken... helemaal ziek heb ik me vroeger gevreten aan die dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ardana schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 05:55:
[...]

En je word bedankt... nu kan ik ook aan niks anders meer denken... helemaal ziek heb ik me vroeger gevreten aan die dingen...
😁 Ik dus ook.

Maar op de een of andere manier, is de herinnering altijd beter dan de werkelijkheid. Ik ga ze weer eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

kendo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 06:08:
[...]
😁 Ik dus ook.

Maar op de een of andere manier, is de herinnering altijd beter dan de werkelijkheid. Ik ga ze weer eens proberen.
Niet doen, ik quote: "op de een of andere manier, is de herinnering altijd beter dan de werkelijkheid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Freee!! schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 06:09:
[...]

Niet doen, ik quote: "op de een of andere manier, is de herinnering altijd beter dan de werkelijkheid".
Maar de verleiding is nu zo groot 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, schuumke trekken. Heb ik toen ik klein was ook nog wel eens gedaan. Blijkbaar iets lokaals Brabants en Limburgs.
En dan in z'n bruin bierflesje van pa doen en op straat er aan lurken >:)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Maasluip schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:50:
[...]

Ja, schuumke trekken. Heb ik toen ik klein was ook nog wel eens gedaan. Blijkbaar iets lokaals Brabants en Limburgs.
En dan in z'n bruin bierflesje van pa doen en op straat er aan lurken >:)
Hier in Twente heb ik het vroeger ook gemaakt. Geen idee of ik het van mijn moeder heb (Brabantse).
Ik dronk het water altijd wel eigenlijk, was goed te doen. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Never meet your heroes ;)

Soms moet je het gewoon niet doen. Zo ben ik eens teruggeweest naar De Tongelreep (zwembad in Eindhoven) voordat het wegging. Viel vies tegen, was veel kleiner (of ik veel groter) en minder spectaculair dan in mijn herinneringen.

ontopic:

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/a0/04/23/a00423643f6c5e9be3abb1bf30fd6f96.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]

😁 Ik dus ook.

Laat je weten waar je ze gekocht hebt en hoe het was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06
De tubes waar kauwgom in zat, helemaal de bom vroeger. En het was nog best lekker ook :P

Afbeeldingslocatie: https://glamour.gjstatic.nl/thumbnails/GenjGalleryBundle/Album/fileUpload/detail/00/39/13/36-snoepjes-die-je-vroeger-at-3913.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het enige dat ik echt mis zijn de Japanse pinda's van Duyvis, hier ook al een keer aangehaald. Die waren in mijn idee echt super lekker!!
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/_WkKZJVG5wTk/RbXJ781WsqI/AAAAAAAACyw/Eliimznx9qs/s320/01ster01672.jpg

Verder werk ik in een supermarkt, dus ik zie veel dingen jammer genoeg verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:38:
[...]

[video]

Met een heel herkenbare voice-over :)

[video]

Maar de beste waren natuurlijk de SmulTietjes...

[video]

Was nog heel gedoe over trouwens, pogingen om het te verbieden vanuit de politiek, etc...

[video]
Geweldig, ik zag dit topic en moest meteen aan deze snoepjes denken _/-\o_

Wat nog steeds bestaat maar mij ook echt zo'n "vroeger-vibe" geeft is Marshallow Fluff. Wat een zoete troep was dat, maar wat vond ik het toch lekker vroeger :D.

Wat ik ook superlekker vond vroeger waren de "Joekels" van Karvan Cevitam; van die rare ijsjes waren dat. Bestaan volgens mij al jaren niet meer.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vroeger had de lokale Bruna hier een enorme zuil met snoepjes waar je uit kon kiezen (althans, in mijn beleving toen ik niet boven de balie uitkwam. :+

Die zat voor de helft gevuld met dingen die ik hier langs zie komen en niet meer bestaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Omdat je ouders de echte 7-up niet konden betalen:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/22/d4/80/22d480c62af222c65c828798128a3607--dit-youth.jpg

IJsje van de ijscoman? Veel te duur, dus:
Afbeeldingslocatie: http://s4.cdn.sanomamedia.be/a/view/q75/w553/h/1668704/de-dubbellikker.jpg

Nesquick of Aldiquick?
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/600x315/8a/80/fb/8a80fbf1d7460942e6f26a51a732fc7a.jpg

Ouders in 1987: hee knul, wat vind je ervan dat je een zusje erbij krijgt?
Ik: geef mij maar een doosje rozijntjes:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/236x/9e/a4/6f/9ea46f3497465b6719b268116e4c0232.jpg

Ouders: Je tante uit Duitsland komt weer eens op bezoek.
Ik: YES, KAUWGUMS!
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/8a/34/6b/8a346bf0896f4c2c36a069b407ca8085.jpg

Er was weer eens iemand jarig op de basisschool. Blikje 3es cola? Zakje gewone Smiths chips? Lekzout?
Nope, het is veel leuker om tijdens speelkwartier je stroopsoldaat spits te likken en daarmee de jarige job steken:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/64/a6/67/64a66767cddfecf8236381ac58ca31a4.jpg

Beter stroopsoldaatjes dan deze cheapass lollies die niemand lekker vond, maar omdat er niks anders was toch gewoon lekker opsabbelden:
Afbeeldingslocatie: https://ssl-bin.snmmd.nl/m/pi1oje4jx12v_artikel.jpg/snoeplollys.jpg

[ Voor 112% gewijzigd door Deathchant op 02-03-2018 11:44 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:51

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Galaxis schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:10:
De tubes waar kauwgom in zat, helemaal de bom vroeger. En het was nog best lekker ook :P

[afbeelding]
Nog steeds te koop bij een willekeurige Jamin :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die lollies! Volgens mij was dat gewoon een restproduct. Niemand hield ervan, maar je kreeg ze overal bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:16

Canon23

>>MY<< world

YouTube: 7up Ice Cola Commercial

Niemand die dit mist? Ergens in 1992/1994 ofzo op de Nederlandse markt geweest.

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
TerraGuy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:52:
Ik denk bij de titel van dit topic altijd aan zaken, noem eens wat, uier ofzo :+

[afbeelding]

.. of gebakken niertjes :9

[afbeelding]

Of kippenhartjes, zelf te krijgen bij sommige AH's zie ik:

[afbeelding]

Die laatste maakte ik vroeger vaak, misschien nog maar weer eens doen: bakken in boter met gember, garlic en galanga, en dan dippen in soja of ketjap, jumjum :9

Niertjes kan ik appreciëren, in diezelfde categorie kan ik tong (in madeirasaus) ook smaken. Kippenhartjes is voor mij iets redelijk nieuw, leren kennen dankzij de Braziliaanse vriendin (is daar een populaire snack). Ik weet niet goed hoe ze het kruiden maar ze grillen de hartjes en doppen deze altijd in farofa (gebakken cassavameel). Heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
XyritZz schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:07:
[...]

Geweldig, ik zag dit topic en moest meteen aan deze snoepjes denken _/-\o_

Wat nog steeds bestaat maar mij ook echt zo'n "vroeger-vibe" geeft is Marshallow Fluff. Wat een zoete troep was dat, maar wat vond ik het toch lekker vroeger :D.

Wat ik ook superlekker vond vroeger waren de "Joekels" van Karvan Cevitam; van die rare ijsjes waren dat. Bestaan volgens mij al jaren niet meer.
Die joekels heb ik nog wel eens gezien.
Ook in Denemarken eens een paar dozen gekocht maar die heette iets van Brain Freeze, dat in combi met ice cream levert niet bepaald de gewenste resultaten op. Ook niet als je er Jördbaer of banan achter typt

Afbeeldingslocatie: https://static.upcoming.nl/static/images/dc5fc6f5c6_1431524822_Timon-Pumba-ijs-met-snoep-erin__list-noup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:14
Deathchant schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:27:
[afbeelding]
Die kauwgom is hier in Uganda volop te verkrijgen bij elk klein winkeltje. Zelfde verpakking, diverse smaken. PK is zelfs bijna synoniem voor kauwgom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Afbeeldingslocatie: http://www.culinice.com/media/ijs.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.placefuly.nl/wp-content/uploads/2016/05/Ring_Pop_90s_Snoep_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://belikekim.com/wp-content/uploads/2017/05/dummies.png

[ Voor 69% gewijzigd door Aardappel op 02-03-2018 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:35
Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar die fel gekleurde slimey/jello snoepjes (turtles figuurtjes geloof ik nog).
Die in een plastic zaten en je bv moest uitdrukken op je hand.
Dat bleef dan plakken en kon je zo elke keer eraan likken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
NeutraleTeun schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 00:24:
Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar die fel gekleurde slimey/jello snoepjes (turtles figuurtjes geloof ik nog).
Die in een plastic zaten en je bv moest uitdrukken op je hand.
Dat bleef dan plakken en kon je zo elke keer eraan likken.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/236x/4c/b1/3f/4cb13f5266cc270a94090686f6494f09--pokemon-jelly.jpg

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja zulke dingen waren dat.
Echt chemische kleuren, blauw en paars enzo.
Ben ze nergens meer tegengekomen. Weet je ook een naam toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelino
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.candytime.com.au/media/catalog/product/cache/1/image/362x/db978388cfd007780066eaab38556cef/s/n/snap-crackle_2.png

[ Voor 196% gewijzigd door Appelino op 03-03-2018 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
NeutraleTeun schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 00:37:
Ja zulke dingen waren dat.
Echt chemische kleuren, blauw en paars enzo.
Ben ze nergens meer tegengekomen. Weet je ook een naam toevallig?
kwam 'm toevallig tegen, pokemon jelly heet deze

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRN6dWwyfoLmsBwYRsWJsN3p5yZSYa7WXzdTBcMaKJz2hGKl8AzpA

Afgelopen week heb ik inkopen gedaan voor een dagje pretpark. Omdat ik nog steeds een zoetekauw ben besloot ik een zakje RedBand Party Mix te kopen. Tot mijn grote schrik kwam ik er achter dat het klassieke cola-mannetje, die blijkbaar onder de naam Fido Dido door het leven gaat, zacht uitgedrukt is verkracht door de fabrikanten van RedBand. Aanschouw hieronder de wandaad die de snoepfabrikant heeft verricht tegenover ieders favoriete snoepicoon:

e nieuwe Fido Dido snoepjes links moeten hetzelfde voorstellen als de klassieke lekkernijen aan de rechterzijde. Zoals je hier boven kan lezen ben ik erg ontdaan vanwege het feit dat Fido Dido niet meer zijn karakteristieke vorm heeft behouden. Hier zit echter een verhaal achter.
Fido Dido is bedacht in 1985, lang voordat wij geboren waren. Het karakter is tijden gebruikt als mascotte voor 7UP en verscheen in de vorm van allerlei producten als sleutelhangers, T-shirts, postzegels en dus ook snoepjes. Er bestaat zelfs een computerspel van Fido Dido, dat in 1993 is uitgebracht op de Sega Mega Drive.

Afbeeldingslocatie: http://www.de-jaren-90.nl/wp-content/uploads/2015/07/omgekeerde-fido-dido.jpg

In het jaar 2000 werden de Fido Dido snoepjes geproduceerd door Red Band. 7UP en andere merken rondom het icoon waren hier niet blij mee. Red Band heeft dus vanwege deze juridische problemen het snoepje 'omgedraaid'. In plaats van het kapsel van Fido Dido kreeg de nieuwe smiley een baardje. Allemaal leuk en aardig maar vond jij de originele snoepjes ook niet veel lekkerder? Of is dat puur onze passie voor de jaren 90' waardoor het tussen onze oren zit?

bron

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/80/81/95/808195d7323952c7da04ab255025f367.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Aardappel op 03-03-2018 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
3 jaar geleden nog eens gekocht, meteen een hele tray bij de makro :')
Heb er 2 jaar over gedaan voordat ik die taaie meuk ophad :D

Mijn oma had deze altijd, en die waren zo hard als beton. Er werd daar natuurlijk alleen snoep gegeten als de kleinkinderen er waren, en met deze dingen kon je je kunstgebit natuurlijk blijven repareren.
Mijn oma kocht ook vaak snoep op de lokale markt, een of andere kerel die 10 of 20 stuks van ieders in een boterhamzakje deed en die verkocht voor een gulden. Snoep dat in die zakjes zat deed je langer mee, ik kan me nog goed de halve manendrop herinneren die je niet kon bijten zo hard.

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/211580/files/110003690/haribo-drop-halve-maan-1-kg.jpg

Toen ze een tijd terug overleed (en de kleinkinderen allemaal 20+ waren) die trommel nog eens open getrokken. De snoep die erin zat (misschien wel 10 jaar oud :+) met z'n allen opgegeten _O-

Wat ik ook nog kan herinneren waren kleine plastic tonnetjes (3 cm hoog 1,5 cm doorsnee) met een soort cola-poeder erin. Etiket had 2 kleuren, rood en wit.

Lijkt op deze:

Afbeeldingslocatie: https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1vYe5GXXXXXccXVXXq6xXFXXXo/38584/HTB1vYe5GXXXXXccXVXXq6xXFXXXo.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Aardappel op 03-03-2018 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 21:33

Yucon

*broem*

Volgens mij waren dit zelfs de dummies 2.0. Ik kan me nog herinneren dat dat fruitella er ineens op is komen te staan. Was het niet eerst een afzonderlijk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:27:
Omdat je ouders de echte 7-up niet konden betalen:
[afbeelding]

IJsje van de ijscoman? Veel te duur, dus:
[afbeelding]

Nesquick of Aldiquick?
[afbeelding]

Ouders in 1987: hee knul, wat vind je ervan dat je een zusje erbij krijgt?
Ik: geef mij maar een doosje rozijntjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

Er was weer eens iemand jarig op de basisschool. Blikje 3es cola? Zakje gewone Smiths chips? Lekzout?
Nope, het is veel leuker om tijdens speelkwartier je stroopsoldaat spits te likken en daarmee de jarige job steken:
[afbeelding]

Beter stroopsoldaatjes dan deze cheapass lollies die niemand lekker vond, maar omdat er niks anders was toch gewoon lekker opsabbelden:
[afbeelding]
Ik zie hier gewoon mijn hele jeugd voorbij komen. Mis alleen nog, en daar was ik vroeger dol op, de koetjesrepen. Heb er pas nog eentje gekocht...niet te vreten man :o Had het bij mijn herinnering moeten laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 20:57

Alle chocolade pasta's die op de markt zijn komen niet in de buurt van bovenstaande. De 'beregoed' pasta die je nu kan kopen is niet te vergelijken. Vooral de pure met rode deksel zou ik graag weer kunnen kopen. Enorm veel cacao en zo dun als appelstroop.

Edit: ah, op pagina 1 al genoemd.

[ Voor 5% gewijzigd door MadDogMcCree op 03-03-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:09
Jawbreakers of fireballs..
https://www.candyonline.n...tos/400x400/151711839.jpg

Toevallig dat ik hier kom. Paar weken terug op werk nog gehad over “oud” snoep.

@ryur;
Maakt weer eens duidelijk dat ik in dat pad weinig kom:)

[ Voor 14% gewijzigd door A4-tje op 03-03-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:18
A4-tje schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:44:
Jawbreakers of fireballs..
https://www.candyonline.n...tos/400x400/151711839.jpg

Toevallig dat ik hier kom. Paar weken terug op werk nog gehad over “oud” snoep.
Jawbreakers liggen ook bij de meeste AH's bij de snoepgoed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
Afbeeldingslocatie: https://www.90snostalgiaspel.nl/wp-content/uploads/2016/07/stimorol-200x200.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.styletoday.nl/m/jgcxfu1cqp0d.png/candy10.png

Afbeeldingslocatie: https://media.styletoday.nl/m/vxmx7d0c9s7j.png/candy13.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Afbeeldingslocatie: http://retromash.com/nash/wp-content/uploads/2015/02/SweetsDoubleDip.jpg

Afbeeldingslocatie: http://retromash.com/nash/wp-content/uploads/2015/02/SweetsHeManJelly.jpg

niet lekker maar wel He-Man

[ Voor 65% gewijzigd door PZOOO op 10-07-2018 08:49 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ik kon de correcte foto niet vinden maar o mijn god wat mis ik de speedy ijsjes!

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 19:57
Zie net dat ik onderstaande in 2017 ook al eens had geschreven, haha.

2 dingen waar ik echt een moord voor zou doen, namelijk:
- Donuts, 5 stuks in een laag kartonnen bakje met aan de zijkanten in rode letters 'DONUTS'. In een doorzichtig knisperend plastic omhulsel. Ze waren kletsnat, het suiker droop er vanaf. Maar zoooo lekker...
- Cheetos Frites, die dingen waren echt super lekker

Een meer recente 'Voedsel van vroeger' die ze uit de handel hebben gehaald: Croky Ribble Rock Grill. Ofzoiets. Nu heb je alleen nog maar Paprika en Bolognese geloof ik. Zo zonde, die grill was echt de enige echt lekkere BBQ-smaak chips.

[ Voor 40% gewijzigd door B00st3r op 10-07-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
  • Laatst online: 29-04 15:12
Holy shit topic even doorgescrolled maar dat was een trip down nostalgy lane. Bedankt lui echt van genoten. Maar het waalhalla voor mij was toch mijn eerste enige echte verslaving Garbage Pail Kids:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQAKRDlCTJ83PerLjFBHs-44ZdxRFFJKRdQIi2-lK-u0bQtHiHP

De kauwgom was echt niet te nassen die mikte ik meteen weg het ging vooral om de plaatjes. Owja en later de turtle kauwgom + plaatjes waarvan de kauwgom wel toe doen was.

[ Voor 30% gewijzigd door KarmaPolice op 10-07-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-05 15:47
KarmaPolice schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:30:
Holy shit topic even doorgescrolled maar dat was een trip down nostalgy lane. Bedankt lui echt van genoten. Maar het waalhalla voor mij was toch mijn eerste enige echte verslaving :

[afbeelding]

De kauwgom was echt niet te nassen die mikte ik meteen weg het ging vooral om de plaatjes.
tijdje geleden die achterkant-poster compleet ingelijst laten staan op een rommelmarkt.. nogsteeds jaren later spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:00
Wat ik nog zoek is niet echt snoepgoed, maar het was oplosbare ranja (poeder vorm).
Mier zoet, maar oh zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:56:
Wat ik nog zoek is niet echt snoepgoed, maar het was oplosbare ranja (poeder vorm).
Mier zoet, maar oh zo lekker.
Deze heb ik 3 jaar geleden in DL ooit nog gekocht, was niet te zuipen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/Ra9i_ltMyb0/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:00
Aardappel schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:03:
[...]

Deze heb ik 3 jaar geleden in DL ooit nog gekocht, was niet te zuipen:

[afbeelding]
Dat is ook niet het spul dat ik vroegah dronk :P
Leek een beetje op capri sun (de verpakking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:11:
[...]

Dat is ook niet het spul dat ik vroegah dronk :P
Leek een beetje op capri sun (de verpakking)
Die ken ik niet, dit (plaatje) was wel in poedervorm maar zat in papier.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardappel op 10-07-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]

😁 Ik dus ook.

Heb je ze nog gevonden? Mij is 't niet gelukt... wel iets dat er op leek, maar het net niet was.. Net als bruidsgebakjes... die zijn ook zó lekker :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ardana schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:18:
[...]

Heb je ze nog gevonden? Mij is 't niet gelukt... wel iets dat er op leek, maar het net niet was.. Net als bruidsgebakjes... die zijn ook zó lekker :9~
Ik heb ze tot op heden niet kunnen vinden. Ik kijk nog wel eens in het koekschap wanneer ik eens in een vreemde winkel ben, maar helaas. :9 :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

kendo schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:24:
[...]

Ik heb ze tot op heden niet kunnen vinden. Ik kijk nog wel eens in het koekschap wanneer ik eens in een vreemde winkel ben, maar helaas. :9 :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tUi7W4GfXkYC6NRwTt4NmNdr/medium.jpg

Vandaag bij de Jumbo!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/ce/e0/b6/cee0b6596a44c4e6fd4361d0a087ef92.jpg

Chocolade sigaretten. Maar ja, vanwege het hele anti-roken gebeuren zie je die dus nooit meer. Jammer eigenlijk, vond het altijd wel lekker zo'n staafje chocolade :)

En nee, ze hebben mij nooit tot roken aangezet, ik heb nog nooit gerookt in mijn leven.

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 07-10-2018 15:35 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:29
Dit topic haalt wel weer herinneringen naar boven zeg 😁
Was zelf helemaal gek van de witte ijscups, vrat ik mij helemaal misselijk aan.
Niet meer in de winkel te krijgen, online nog wel hier en daar verkrijgbaar. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

SpeedyNick schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:51:
Dit topic haalt wel weer herinneringen naar boven zeg 😁
Was zelf helemaal gek van de witte ijscups, vrat ik mij helemaal misselijk aan.
Niet meer in de winkel te krijgen, online nog wel hier en daar verkrijgbaar. ;)
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTSlozeezr9IImEIt4UGH9-fUZjGlZSQ4d4zQGyCD74HFI7ZVIX4g

Deze? De Wibra had regelmatig ice cups vroeger, die witte vond ik inderdaad superlekker! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:29
Wildfire schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:26:
[...]

[Afbeelding]

Deze? De Wibra had regelmatig ice cups vroeger, die witte vond ik inderdaad superlekker! :)
Deze inderdaad! 😍
Je vindt de bruine ijscups vaker terug, maar die haalden het bij lange na niet vergeleken met deze goddelijke shit 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27

SeatRider

Hips don't lie

Wat zit erin dan? Pure suiker? Witte chocola?

Potato, potato :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

SeatRider schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:34:

Ik heb me laten vertellen dat het ijzige door het smelten van het vet dat er in zit zou komen.
Blij dat die rotdingen weg zijn en m'n kinderen het niet mee hoeven te maken. Niet vanwege het roken, maar kleine Yucon heeft me toch gefrustreerd aan die papiertjes zitten rukken om ze er af te krijgen. Het stroopte op, het bleef hangen, altijd vond het spul wel een ander trucje om te blijven plakken om de chocola die zo graag m'n mond in wilde springen.

[ Voor 47% gewijzigd door Yucon op 07-10-2018 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, dat kan ik me ook nog wel herinneren. Of je schoof ze er zo uit, of het zat zo vast als een huis en je at het papier bijkans mee :X
Vaag dat jullie dat niet konden vinden, heb ze vziw regelmatig gekocht in het verleden. AH had ze meen ik gewoon in assortiment zitten.
Maar aangezien het Gulden Krakeling is verwacht ik dat de meeste supermarkten ze zo kunnen bestellen. En van Jumbo weetik sowieso dat als ze iets niet hebben maar wel kunnen bestellen, ze dat op verzoek ook graag voor klanten doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Wildfire schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:32:
[Afbeelding]

Chocolade sigaretten. Maar ja, vanwege het hele anti-roken gebeuren zie je die dus nooit meer. Jammer eigenlijk, vond het altijd wel lekker zo'n staafje chocolade :)

En nee, ze hebben mij nooit tot roken aangezet, ik heb nog nooit gerookt in mijn leven.
Ookal staat er geen cowboy, of zoiets op zijn ze er nog wel in iets andere vorm, maar ik heb alleen kauwgum gezien. Raar eigenlijk want ze kunnen er net zo goed chocola in doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 19:01
Kon je dat papier er niet bij opeten dan :? :D

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Gadver die sigaretten. Idem met die koetjesrepen. Kun je toch geen chocola noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:11
Wildfire schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:32:
[Afbeelding]

Online zijn ze nog wel te krijgen:

https://snoepstore.nl/cho...1rXwvWutLxo0aAiJ-EALw_wcB

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Morgen meteen even naar de Jumbo in de buurt. _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:21
@Wildfire ze hebben tegenwoordig een andere naam. En zijn wat dikker.
Dacht iets van krijtjes of potloden oid dat ze genoemd worden.
Idem voor mij, ben nooit aan het roken gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 17:06
Venco had en heeft altijd al schoolkrijtjes gehad, maar Red Band heeft ook een tijdje stoepkrijt:
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/_QidVIxXpJAw/TQ9HjNiZaiI/AAAAAAAAIuo/wZqO-uxsS0k/s1600/Stoepkrijt%2Bzakje.JPG
Helaas al een paar jaar niet meer te krijgen...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Nou, dat doen ze dus ook niet :+

Wikipedia: Cacaofantasie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:12
Weet iemand waar je nog cocos punten kan halen ? Zie ze amper meer in het wild en het zou leuk zijn als een supermarkt ze nog heeft zodat je er gelijk een heleboel kan halen :P

Cocos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SeatRider schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:34:

Volgens mij borstplaat.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bartosy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:25:
Weet iemand waar je nog cocos punten kan halen ?
Kokospunten?
Zijn online gewoon te koop hoor.

Of ff zelf maken. Isse simpel. :Y

BTW; dit topic heet 'Voedsel van vroeger...' maar het is meer snoep van vroegâh. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ehtweak schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:38:
[...]
BTW; dit topic heet 'Voedsel van vroeger...' maar het is meer snoep van vroegâh. ;)
Inderdaad, heb al een tijdje geen schorseneren langs zien komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het enige wat ik nog steeds mis, is de echte Jodenvet! Knetterhard, bitter/zoet, en heerlijk!!

Er is nu wel een andere variant te koop, maar dat is niet de echte van vroeger, want die is er niet meer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __Pulse__
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 13:06
Technomania schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:34:
..... Zat vroeger ook vaak te knagen aan een stukje zoethoutwortel-takje...

Of Smarties, die voorlopers van M&M's in een kartonnen kokertje
de voorloper van M&M was natuurlijk...

Treets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:06

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

pilskes schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:44:
Het enige wat ik nog steeds mis, is de echte Jodenvet! Knetterhard, bitter/zoet, en heerlijk!!

Er is nu wel een andere variant te koop, maar dat is niet de echte van vroeger, want die is er niet meer!
Die van het snoepwinkeltje in de Efteling komt goed in de buurt!

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:06
Bartosy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:25:
Weet iemand waar je nog cocos punten kan halen ? Zie ze amper meer in het wild en het zou leuk zijn als een supermarkt ze nog heeft zodat je er gelijk een heleboel kan halen :P

[Afbeelding: Cocos]
Afgelopen vakantie in Saarland bij de Duitse bakker nog gegeten... :)
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste